Dat is bijvoorbeeld in Nederland ook relatief snel veranderd, dus ik denk dat dat best mogelijk is. Maar wel in een eigen tempo, dat kan je als regering of land niet afdwingen.
Ik denk dat als je mensen daarin heel erg bedreigd, ze alleen maar meer terugvallen op consveratieve cultuur.
als je de bijbel,koran, thora letterlijk interpreteert, dan kun je afleiden dat ongelovigen naar de hel gaan ja..... tsja ik kan me er niet druk over maken dat mensen zo denken,
ik heb nog enkele oude familieleden die ook geloven dat je in de hel komt als je niet in god gelooft, toch zit ik nog wel is bij ze op de koffie, we hebben t vaak over andere dingen.... wat heeft t voor zin om steeds die confrontatie op dat soort punten aan te gaan? je kan ondanks die overtuigingen toch prima met elkaar samenleven, zo blijkt in mijn geval althans....
daar geloof ik niks van, religie wordt steeds minder populair, de kerken lopen leeg, en de meerderheid van de moslims in nederland seculariseert steeds meer, het sociaal cultureel planbureau heeft dit onlangs bevestigd met een onderzoek:
http://www.scp.nl/publicaties/boeken/9037701787.shtml
tuurlijk hebben ze nog een achterstand, maar je ziet t ook in t onderwijs, de taalachterstand wordt ingelopen, en steeds meer allochtonen volgen hoger onderwijs...
dat zijn toch allemaal bemoedigende tekens die wilders maar even negeert, ipv daarvan maakt hij mensen bang voor hun islamistische buren, op die manier zie je dat de sfeer toch verhardt dankzij meneer wilders aan de ene kant, en een groepje radicale moslims aan de andere kant die helaas de toon van het debat mogen bepalen....
terwijl als de ontwikkelingen die het SCP heeft geconstateerd zich doorzetten, over 10 a 20 jaar de problemen die er zijn met allochtonen drastisch zijn afgenomen....
Een discussie die veel te laat op gang is gekomen.
zon groepje vlaggenverbranders is dus absoluut niet maatgevend genoeg om te kunnen zeggen dat de moslims in de wereld ons allemaal haten....
ik denk wel dat er veel mensen in het MO zijn die moeite hebben met de manier waarop het westen daar al eeuwenlang verdeel en heers politiek bedrijft...
Ik denk dat als je mensen daarin heel erg bedreigd, ze alleen maar meer terugvallen op consveratieve cultuur.
je zal vast wel extremisten hebben die m met geweld willen aanpakken, hij wordt niet voor niets beveiligd, dat is natuurlijk triest maar helaas is dat nodig...
De retourvlucht van Geert Wilders naar Groot-Brittannië was een 'voorspelbaar toneelstukje' en een pseudogebeurtenis in de geest van Pim Fortuyn.
Gewoon briljante PR waardoor hij volgend jaar onderdeel uitmaakt van de coalitie..
En dat mede mogelijk gemaakt door zijn tegenstanders
hij is zelf een extremist WILDERS en elke vorm van extremisten zijn niet welkom in UK en terecht!! geen onderscheid maken alleen omdat een enkele de islam misbruiken WILDERS is een pannekoek en hij brengt deze samenleving ernstig schade toe en dat willen ze voorkomen in england GELIJKE BEHANDELING---- KOEKJE van Eigen Deeg!!! LOL
koekje van eigen deeg!
hij is zelf een extremist WILDERS en elke vorm van extremisten zijn niet welkom in UK en terecht!! geen onderscheid maken alleen omdat een enkele de islam misbruiken WILDERS is een pannekoek en hij brengt deze samenleving ernstig schade toe en dat willen ze voorkomen in england GELIJKE BEHANDELING---- KOEKJE van Eigen Deeg!!! LOL
hij is zelf een extremist WILDERS en elke vorm van extremisten zijn niet welkom in UK en terecht!!
in de fabeltjes krant~~!!
en thijs beatz jou hoor ik niet meer na mijn post ik weet dat de waarheid hard is sorry jongen
hij is zelf een extremist WILDERS en elke vorm van extremisten zijn niet welkom in UK en terecht!!
Je hebt nog steeds geniale argumenten
Echt top! Waarom blijf je niet in de haven ipv elders de geleerde uit te hangen?
Ongelovigen worden, zeker met dit kabinet, zeker wel anders behandeld dan gelovigen.
Nadelig dan he...
Religie is 1 van de grootste problemen in de wereld.
Dat wilders toch wel erheen is gevlogen is een zeer krachtig statement richting de moslimnerdjes dat hij toch niet bang voor ze is en ook niet hoeft te zijn.
moslimnerdjes
Ik denk eerder dat Wilders wat zeteltjes wilde verdienen door deze vorm van aandacht. Is hem aardig gelukt.
Moslimnedjes Dat zijn de baardmannen met agressieve praat en de agressieve bondkraagnerdjes die naar dat gelul luisteren.
Oftewel Moslimnerd de agressive versie van een nerd, maar dus nog steeds een nerd
Door het krachtige statement heeft hij aan populariteit gewonnen.
Dat wilders toch wel erheen is gevlogen is een zeer krachtig statement richting de moslimnerdjes dat hij toch niet bang voor ze is en ook niet hoeft te zijn.
Des te meer weerstand er tegen hem wordt gegeven des te sterker hij zal worden.
voor iemand die moslims niet kan uitstaan gaat ie zelf wel op vakantie naar egypte (moslim land)
zegt genoeg over het niveau van de gemiddelde NL te laag voor woorden een schande
HET is duidelijk UK geeft deze STATEMENT GEEN ENKELE EXTREMIST IS WELKOM dus WILDERS OOK NIET
Wilders is qua gedachten gewoon welkom in de UK. Dat is het probleem niet.
Men is daar bang voor de baardmannen die onrust willen stoken. Daarom is hij niet toegelaten.
Des te meer weerstand er tegen hem wordt gegeven des te sterker hij zal worden
Een Moslim met een mening is
' geloofsovertuiging '
Een Nederlander met een mening is
' rasist '
Moslimnedjes Dat zijn de baardmannen met agressieve praat en de agressieve bondkraagnerdjes die naar dat gelul luisteren.
Oftewel Moslimnerd de agressive versie van een nerd, maar dus nog steeds een nerd
Ik vind de overlast van die Marokkaanse jongeren weinig met de intollerantie van de Islam te maken hebben.
Neemt niet weg dat de overlast die ze in vele steden veroorzaken erg zorgwekkend is, mijn inziens zorgwekkender dan het hele verhaal rondom die zogenaamde Islamisering.
Vind ik ook.
Rellen, overvallen, intimideren, loverboyen, hosselen en weet ik veel wat voor onacceptabel gedrag lijkt me nou niet echt iets wat met de islam te maken heeft.
Ik denk dat we nog zwaar weer gaan krijgen op dat gebied.
Uitspraak van Fri op maandag 16 februari 2009 om 16:53:
Ik vind de overlast van die Marokkaanse jongeren weinig met de intollerantie van de Islam te maken hebben.
Vind ik ook.
Rellen, overvallen, intimideren, loverboyen, hosselen en weet ik veel wat voor onacceptabel gedrag lijkt me nou niet echt iets wat met de islam te maken heeft.
Maar vaak zijn ze als kind wel "islamitisch" opgevoed. Als kind kreeg ik vaak genoeg dingen naar mijn oor zoals "deze land wordt van ons" of "alle KK kaaskoppen moeten dood" en dat voor kindjes van 4 tm 10 die moeten dat ook van de ouders hebben, dat kan niet anders.
Ik denk dat die prototype 'kut-marokkaan' figuren echt niet zo gehoorzaam zijn aan meneer de baardman. Ik denk dat ze in Wilders juist een gelegenheid zien om even flink tegen de gevestigde orde te kunnen schoppen. Dat dit nou toevallig met de Islam van doen heeft komt hun slechts goed uit. Ik vind de overlast van die Marokkaanse jongeren weinig met de intollerantie van de Islam te maken hebben.
Neemt niet weg dat de overlast die ze in vele steden veroorzaken erg zorgwekkend is, mijn inziens zorgwekkender dan het hele verhaal rondom die zogenaamde Islamisering.
Niet helemaal nee.
Maar vaak zijn ze als kind wel "islamitisch" opgevoed. Als kind kreeg ik vaak genoeg dingen naar mijn oor zoals "deze land wordt van ons" of "alle KK kaaskoppen moeten dood"
Geloof mij nou, dat wordt ze niet door pappie en mammie in de oor gefluisterd
Denk je nou echt dat iemand die roept "deze land wordt van ons" dit ook echt meent? Ach er zullen er misschien per uitzondering wel een paar tussen lopen, maar merendeel roept dit puur om te stangen
moet voor de grap maar eens een marokkaanse of een Islamitische site bekijken. Je schrikt gewoon van de uitspraken daar. Ik raak niet snel van de wijs maar daar zie je dingen (en vaak ook nog) die echt te gek voor woorden zijn.
aan de andere kant mag ik niet zeggen dat echt alle Moslims zo zijn want ik ken dr zat die echt geschikte zlui zijn, maar dat wil niet zeggen dat je het fenomeen niet mag benoemen en dr voor mag waarschuwen.
Ik denk dat die prototype 'kut-marokkaan' figuren echt niet zo gehoorzaam zijn aan meneer de baardman. Ik denk dat ze in Wilders juist een gelegenheid zien om even flink tegen de gevestigde orde te kunnen schoppen. Dat dit nou toevallig met de Islam van doen heeft komt hun slechts goed uit. Ik vind de overlast van die Marokkaanse jongeren weinig met de intollerantie van de Islam te maken hebben.
en die stromingen breiden zich ook nog eens n keer rap uit.
mdat dat in onze cultuur aangeleerd wordt. We zijn te laf en ongeintresseerd in onze eigen cultuur
je moet voor de grap maar eens een marokkaanse of een Islamitische site bekijken. Je schrikt gewoon van de uitspraken daar. Ik raak niet snel van de wijs maar daar zie je dingen (en vaak ook nog) die echt te gek voor woorden zijn.
Maar vaak zijn ze als kind wel "islamitisch" opgevoed. Als kind kreeg ik vaak genoeg dingen naar mijn oor zoals "deze land wordt van ons" of "alle KK kaaskoppen moeten dood" en dat voor kindjes van 4 tm 10 die moeten dat ook van de ouders hebben, dat kan niet anders.
waar je dat op baseert is mij een raadsel, ik heb al eerder een bron gegeven waaruiit blijkt dat die aanname van jou in Nederland iig onzin is... het tegendeel blijkt juist waar: secularisatie neemt toe evenals participatie in onderwijs/arbeidsmarkt etc...
kaas? tulpen? normen en waarden? defineer die cultuur maar is maar dat is weer een hele andere discussie......
moet je is kijken wat hier op pf wordt geroepen of nog erger op sites als holland hardcore enzo.....
is dat nou niet juist voeding hiervoor?
maar met sociaal economische achterstandspositie die ze vaak hebben
Vind het ook stom dat de gebeurtenissen in het midden oosten (die ivm nieuwswaarde vaak aangedikt worden) hier ook een negatieve uitwerking hebben of erbij gehaald worden.
ff duidelijk: Ik heb het hier over mogelijke gevaren van de Islam omdat dit topic daar over gaat maar als dit topic zou gaan over rechtse maniakken dan hoor je me echt wel protesteren. (dat heb ik in het verleden al zooo vaak gedaan)
uhh sorrie maar de Islam is de harst groeiende godsdienst van de wereld en doet momenteen steeds duidelijker zn intrede in Afrika(rukt steeds zuidelijker). Ook in Europa groeit het aantal aanhangers. Das echt geen flauwekul hoor
En of wij een cultuur hebben. Een cultuur is datgene wat een buitenlander opvalt als deze hier komt. Alles waarin we ons onderscheiden van andere landen (gebieden). Of dit nou Europees is of Hollands. Een cultuur hebben we zeker. De allerduidelijkste is het feit dat we Nederlands praten. Daar zit heel wat evolutie in. Met taal kan je zelfs andere normen en waarden importeren. Zo ver gaat het.
pffff, en geen islamiseren in nederland
moet je is voor de grap 3 jaar in amsterdam west gaan werken
zie je het met eigen ogen