Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 199906x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 september 2008 om 20:11:
Moeten mensen met kennis dan maar alles 'versimpelen' zodat de mensen zonder kennis het kunnen begrijpen?

anders verwoorden... (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 september 2008 om 00:10:
Ik stem niet op hem, jij wel op Geertje om wat..? Charmes..?

lang niet gehoord... om z'n kapsel.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [BJ] scully op vrijdag 19 september 2008 om 10:00:
Het gaat er niet om dat de woorden makkelijker worden, maar dat oneindige eromheen gelul zonder ook maar daadwerkelijk iets te zeggen.

(Y)

Waarschuw beheerder
En dus moet het slimmere volk zich aanpassen aan het simpelere volk? Een neergaande beweging dus? Dat lijkt mij totaal niet de bedoeling, want ik hoop dat je de gevolgen daarvan inziet!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 september 2008 om 21:35:
Natuurlijk,politiek mag niet mee met de tijd.
Nog ff en ze dragen a la Engeland pruikkies.

Onzin, vergelijk de Nederlandse politiek uit de jaren '50 eens met die van nu. Wereld van verschil. Maar wat is er mis met vakjargon?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 september 2008 om 16:21:
anders verwoorden...

Sommige dingen zouden best anders verwoord kunnen worden, zoals al eerder gezegd. Niet elke vorm van beleid voeren kan in simpel taalgebruik. Als echt alles zo eenvoudig was, zouden de bakker en de slager van op de hoek ook zo maar de Kamer in kunnen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 september 2008 om 17:09:
En dus moet het slimmere volk zich aanpassen aan het simpelere volk? Een neergaande beweging dus? Dat lijkt mij totaal niet de bedoeling, want ik hoop dat je de gevolgen daarvan inziet!

Idd, zal ook heel goed zijn voor de toekomst van Nederland.(n)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 september 2008 om 17:09:
En dus moet het slimmere volk zich aanpassen aan het simpelere volk?

nee, die taal die ze af en toe uitslaan, anders verwoorden.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Vlaco op vrijdag 19 september 2008 om 17:14:
Als echt alles zo eenvoudig was, zouden de bakker en de slager van op de hoek ook zo maar de Kamer in kunnen.

wel mensen van de straat, die weten wat er speelt.

;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 september 2008 om 19:41:
wel mensen van de straat, die weten wat er speelt.

Ik betwijfel of ze behalve weten wat er speelt ook capabel zijn om over economische, internationale enz enz zaken te debatteren. Niets ten dele van deze mensen, maar dat doe je niet zomaar;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Vlaco op vrijdag 19 september 2008 om 21:31:
Ik betwijfel of ze behalve weten wat er speelt ook capabel zijn om over economische, internationale enz enz zaken te debatteren. Niets ten dele van deze mensen, maar dat doe je niet zomaar

heb je gelijk in, daarom kan je de zetels ook verdelen... ieder z'n sterke punt.

ben persoonlijk van mening dat het best goed kan zijn als er "normale" mensen met levens ervaring in een partij zitten, of het nou een leraar is of een politie agent..

Waarschuw beheerder
donateur
Inbreng Wilders tijdens APB 2e termijn
donderdag 18 september 2008
Voorzitter, de antwoorden van de Minister-president waren de antwoorden van iemand die in een eigen sprookjeswereld leeft. Het waren de woorden van een Minister-president die het echte Nederland niet kent. Het waren de woorden van een Minister-president die niet ziet dat het barre tijden zijn en dat Nederland aan het veranderen is, aan het islamiseren is. Een premier die niet ziet dat we ons land kwijtraken. Die zijn ogen sluit voor de werkelijkheid. De terechte boosheid van zoveel mensen die klagen over hoge belastingen, over slechte zorg voor onze ouderen en de Marokkaanse intifada die ons land teistert; onze premier doet het af als gezeur.

Minister-president: uw kabinet is niet het kabinet van het Nederlandse volk.
Uw kabinet pakt de gewone man maar verhoogt het salaris van Ministers wel met 10%.
Uw kabinet geeft miljarden aan de Europese superstaat.
Uw kabinet geeft miljarden aan onzinnige ontwikkelingshulp.
Uw kabinet stuurt militairen naar Afghanistan om het daar veiliger te maken maar doet bijna niets voor een veilig Nederland.
Uw kabinet geeft miljarden uit aan de multiculturele waanzin en een veel te ruimhartig asiel- en immigratiebeleid.
Uw kabinet hoopt erop dat het islamitische Suikerfeest een Nationale feestdag wordt.
Uw kabinet accepteert dat veel ouderen op vernederende wijze verpieteren in de Nederlandse verpleeg- en verzorgingshuizen.
Uw kabinet weigert het Marokkaanse tuig dat Nederland verziekt met bedreigingen, agressie en geweld, linea recta het land uit te zetten.

Meneer Balkenende, u vertegenwoordigt mijn Nederland niet, u verkwanselt mijn Nederland. Miljoenen Nederlanders willen verandering. Zij willen trots zijn op hun land, zij willen weer veilig zijn in hun land, zij willen een ander Nederland. Zij willen zich thuis voelen in hun eigen Nederland, zij willen een fatsoenlijk en sociaal Nederland.

Zij willen hun eigen Nederland terug. Zij zijn het kabinet Balkenende spuugzat.

Meneer Balkenende, u moet dus opstappen, samen met het hele kabinet.
U moet ontslag nemen.
U moet aftreden.

Ik zeg namens vele, vele Nederlanders het vertrouwen in u op. Het is tijd voor verandering. Het is tijd voor verkiezingen.

Vandaar de volgende motie:

De Kamer,

gehoord de beraadslagingen,

zegt het vertrouwen in dit kabinet op,

en gaat over tot de orde van de dag.

Wilders
Waarschuw beheerder
donateur
Marc, dude, hoe aardig ik je ook vind...
Als er op dit moment verkiezingen gehouden zouden worden, zouden er meer mensen op Rita stemmen, dan op Geert. Puur en alleen omdat Rita ook nog weleens wat anders zegt dan wederom een islamiserings-verhaaltje.

Geert heeft een punt, hij heeft z'n punt ook meer dan bewezen, het wordt alleen tijd om te bewijzen dat hij ook nog voor (of tegen?) andere dingen staat. :beer:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [H³] op zaterdag 20 september 2008 om 01:05:
Geert heeft een punt, hij heeft z'n punt ook meer dan bewezen, het wordt alleen tijd om te bewijzen dat hij ook nog voor (of tegen?) andere dingen staat.

:jaja:
Het is goed dat sommige dingen worden gezegd.
Maar dat verhaaltje van de grammafoonplaat van Rutte is wel waar in dit geval.
Waarschuw beheerder
Sommige punten van Geert zijn waar. Maar soms lijkt het meer of hij een komiek is dan een politicus. Je kunt wel met de man lachen, dat is zeker :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [H³] op zaterdag 20 september 2008 om 01:05:
Marc, dude, hoe aardig ik je ook vind...
Als er op dit moment verkiezingen gehouden zouden worden, zouden er meer mensen op Rita stemmen, dan op Geert. Puur en alleen omdat Rita ook nog weleens wat anders zegt dan wederom een islamiserings-verhaaltje.

mee eens, maar vergeet niet dat het zijn porto is, zijn afdeling, de andere 8 hebben andere zaken zoals zorg, onderwijs,welzijn, enz.

buitenlandbeleid,intergratie is zijn porto.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 september 2008 om 00:49:
Minister-president: uw kabinet is niet het kabinet van het Nederlandse volk.
Uw kabinet pakt de gewone man maar verhoogt het salaris van Ministers wel met 10%.
Uw kabinet geeft miljarden aan de Europese superstaat.
Uw kabinet geeft miljarden aan onzinnige ontwikkelingshulp.
Uw kabinet stuurt militairen naar Afghanistan om het daar veiliger te maken maar doet bijna niets voor een veilig Nederland.
Uw kabinet geeft miljarden uit aan de multiculturele waanzin en een veel te ruimhartig asiel- en immigratiebeleid.
Uw kabinet hoopt erop dat het islamitische Suikerfeest een Nationale feestdag wordt.
Uw kabinet accepteert dat veel ouderen op vernederende wijze verpieteren in de Nederlandse verpleeg- en verzorgingshuizen.
Uw kabinet weigert het Marokkaanse tuig dat Nederland verziekt met bedreigingen, agressie en geweld, linea recta het land uit te zetten.

Meneer Balkenende, u vertegenwoordigt mijn Nederland niet, u verkwanselt mijn Nederland. Miljoenen Nederlanders willen verandering. Zij willen trots zijn op hun land, zij willen weer veilig zijn in hun land, zij willen een ander Nederland. Zij willen zich thuis voelen in hun eigen Nederland, zij willen een fatsoenlijk en sociaal Nederland.

Zij willen hun eigen Nederland terug. Zij zijn het kabinet Balkenende spuugzat.

goed stuk.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 september 2008 om 10:59:
Uw kabinet pakt de gewone man maar verhoogt het salaris van Ministers wel met 10%

Die vond ik heel sterk (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sebastiaan™ op zaterdag 20 september 2008 om 10:59:
Die vond ik heel sterk

Heel sterk? Het is toch belachelijk dat dat gebeurt, en de enige die je erover hoort is Geert.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 september 2008 om 00:49:

as je aan me matties komt kom je aan mij wat wil die nou :S

Waarschuw beheerder
donateur
Hoewel Wilders dit jaar opnieuw als enige de Algemene Beschouwingen aantrekkelijk wist te maken, vervalt de PVV-leider met zijn grote woorden steeds meer in een moeizame herhaling

Door Eric Vrijsen

Geert Wilders was deze week de smaakmaker van de Algemene Beschouwingen in de Tweede Kamer. Met dank aan het 'marokkanenoproer' in Gouda en de ‘straatterroristen’ in Amsterdam-West die ambulancepersoneel bedreigden, kon hij zijn punt nog eens maken. Zonder de geblondeerde Venlonaar was het belangrijkste kamerdebat van het jaar in gezapigheid gestorven.

Demagogie
Maar wat heeft de PVV-leider nu eigenlijk bereikt? Zijn motie van wantrouwen tegen het kabinet werd natuurlijk verworpen. Premier Jan Peter Balkenende (CDA) kreeg kamerbrede steun en daarmee versterkte Wilders juist het kabinet. Maar dat zijn oude parlementaire overwegingen, waar Wilders zich niet door laat afleiden.

Zijn voorstel om de 1.800 Nederlandse militairen terug te trekken uit Afghanistan om in eigen land orde op zaken te stellen, was een staaltje van demagogie. De andere partijen gingen er niet serieus op in.

Juridisch onmogelijk
Wilders’ pleidooi om Marokkaanse wetsovertreders onmiddellijk te ontdoen van hun Nederlandse paspoorten en op het vliegtuig te zetten naar Casablanca is juridisch onmogelijk. ‘Dan máákt u het maar mogelijk. Anders bent u geen premier, maar directeur van de Efteling,’ kreeg Balkenende toegebeten.

Dat was wel heel erg makkelijk. Wilders gebruikte voor het eerst ‘multikul’, een woord waarop het Vlaams Belang van Filip de Winter het patent had. Ook negeerde hij opeens het onderscheid tussen enerzijds de in zijn ogen verwerpelijke ‘islam’, en anderzijds de ‘moslims’ waartoe volgens de eerdere Wilders ook goedwillende mensen behoren. GroenLinks en D66 verweten hem daarom dat hij de grens naar het racisme overstak. Later ontdeed Wilders zich van dat etiket door te zeggen dat ‘keurige Marokkanen’ in Nederland mogen blijven.

Wilders-formule
Opvallend was dat de leiders van twee andere protestpartijen - Rita Verdonk (Trots op Nederland) en Agnes Kant (SP) – zich muisstil hielden. Waren ze bang de confrontatie met Wilders te verliezen of vermoedden ze dat hun aanhangers het roerend eens zijn met de PVV? Waarschijnlijk beide.

Wilders zal tevreden zijn over de afloop van het debat. Het was de laatste tijd een beetje stil rondom hem en dat heeft hij doorbroken. Veel potentiële kiezers vinden zijn voorstellen te extreem, maar: ‘Het is wel goed dat iemand het durft te zeggen.’

Kortom, de Wilders-formule werd weer eens afgestoft.

Zo kan de PVV-leider weer een poosje verder. Of niet? De woordenstrijd tussen Wilders en de rest van Den Haag vertoont langzamerhand de trekken van een moeizame herhaling. Wilders moest dit keer een paar cabarettrucs toepassen om het attractief te houden. Dat is niet zonder betekenis. Want op den duur is niets zo vervelend als vruchteloze politieke retoriek

http://www.elsevier.nl/web/10204107/Commentaren/Geert-Wilders-valt-in-moeizame-herhaling.htm

Waarschuw beheerder
donateur
Juridisch onmogelijk
Wilders’ pleidooi om Marokkaanse wetsovertreders onmiddellijk te ontdoen van hun Nederlandse paspoorten en op het vliegtuig te zetten naar Casablanca is juridisch onmogelijk. ‘Dan máákt u het maar mogelijk. Anders bent u geen premier, maar directeur van de Efteling,’ kreeg Balkenende toegebeten.

:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Voor Zeker B) - word vader ! op zaterdag 20 september 2008 om 19:52:
as je aan me matties komt kom je aan mij wat wil die nou

Jij mag vast mee hoor...:roflol:
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 20 september 2008 om 08:47:
Het is goed dat sommige dingen worden gezegd.
Maar dat verhaaltje van de grammafoonplaat van Rutte is wel waar in dit geval.

:yes:

Maar herhaling is de kracht van de reclame...:lol:

Waarschuw beheerder
donateur
:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nee Geert Wilders wil een idioot strafrecht stelsel instellen.

Om te beginnen wil Geert het gedoogbeleid afschaffen!!! Denk na mensen, die extreme toestanden op feesten worden dan alleen maar erger!!!

Letterlijk op zijn pamflet:
"Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking"

Wilders is een voorstander van zero-tolerance (staat om de paar regels in zijn programma)
Dit is pf dus dit zou al een redelijk argument moeten zijn. :p

Maar er is meer:

Wilders wil hier een keihard strafrecht stelsel invoeren. Met hoge minimumstraffen:

Enkele voorbeelden van noodzakelijke minimumstraffen voor first offenders:
- illegaal bezit van een vuurwapen of explosief: 2 jaar gevangenisstraf;
- gewapende overvallen zonder fysiek letsel: 5 jaar gevangenisstraf;
- witwassen van crimineel geld: 5 jaar gevangenisstraf
- zware mishandeling: 5 jaar gevangenisstraf;
- verkrachting (zonder fysiek letsel): 10 jaar gevangenisstraf;
- deelneming aan een criminele organisatie: 8 jaar gevangenisstraf;
- doodslag : 10 jaar gevangenisstraf;
- in- of uitvoer van drugs: 10 jaar gevangenisstraf;
- leiding geven aan een criminele organisatie: 15 jaar gevangenisstraf;
- moord: 20 jaar gevangenisstraf.

Dit lijkt terecht, maar het kan zo onrechtvaardig uitpakken (voorbeelden, sommige komen ongeveer van mijn hoogleraar strafrecht:
- 2 broers krijgen ruzie, een slaande ruzie, de een slaat de ander in woede tegen het hoofd, gebroken jukbeen, de andere broer had hem echt ontzettend gekwetst, het was gewoon een uit de hand gelopen ruzie --> zware mishandeling, 5 jaar!!! Wilders wil ook de mogelijkheden om eerder vrij te komen afschaffen.
- jongen wordt van kinds af aan geslagen door zijn vader, iedere dag en met een knuppel, de hulpverlening weet er niks van, de jongen is niet zo slim en weet niet wat hij er aan kan doen. Op zijn 19de verjaardag verzint hij een plan (voorbedachte rade) om zijn vader koud te maken, inmiddels heeft hij zwaar rugletsel opgelopen door het slaan. Na een maand vermoord hij zijn vader onverwachts --> moord, 20 jaar

De rechter heeft nu mogelijkheden om in dit soort gevallen mild op te treden, Wilders houdt geen rekening met de menselijke psyche.

Daarbovenop wil Wilders de straffen veel hoger hebben, nou ja, kan ik soms snappen. Maar:
Hij wil dat er veel sneller overgegaan wordt tot gevangenisstraffen. Dit is dom, zeker als je dit in combinatie doet met het versoberen van de cellen, meerdere gevangenen op een kamer, en een zo sober mogelijk bestaan.

Wilders creëert hiermee een kweekvijver voor zware criminelen, hij wil een soort Amerikaans stelsel invoeren hier (in Amerika zit iets van 2% van de Mannelijke bevolking in de bak). Hij lost er niks mee op, hij denkt dat de straten veiliger worden, maar dat worden ze juist niet. Criminelen worden er keihard door, onverschillig. Als je moet kiezen tussen zulke hoge gevangenis straffen, en het vermoorden van een paar mensen is voor de echte criminelen de keuze snel gemaakt. En als de harde criminelen de bak in gaan, dan worden ze gezellig gezet bij de mensen die de 1ste keer de fout in zijn gegaan. En die zijn dan verneukt.

Hij wil ook dat de kosten voor het detineren voor de gevangene zelf komen. Oftewel, als de gevangene vrijkomt zit hij financieel aan de grond, en kan hij zijn schulden bijna nooit legaal fixen.

Om even terug te komen op de drugs: wat denk je dat er gebeurd als de drugs hard aangepakt worden. Juist, de vraag daalt, maar niet veel, de prijzen schieten omhoog, waardoor het heel lucratief wordt om te gaan dealen. Dan krijg je pas overlast (drugsbestrijdingsoverlast, drugsoverlast is zeldzaam). Je krijgt hier een letterlijke oorlog met de autoriteiten, want drugs zijn niet uit Nederland weg te denken.

Dit stelsel werkt niet!!! Het kan (en zal 100% zeker als het er ooit komt) heel onrechtvaardig zijn. Hij maakt van justitie en machine die mensen verneukt. En ga niet zeggen dat de straten veilig worden, omdat alle boeven in de bak zitten. Want je krijgt het nooit voor elkaar om alle boeven te pakken!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
:cheer: voor Hondenmoller (dubieuze naam trouwens ;) )

Waarschuw beheerder
Opmerkelijk :o

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Max vdw op dinsdag 23 september 2008 om 14:28:
Dit stelsel werkt niet!!!

denk ik...

Was je ff vergeten...JIJ DENKT DAT.

De voorbeelden die je geeft zijn leuk gevonden,zo kan ik een hele trui breien!
Maar naast het strafrecht zijn er nog steeds advocaten en zullen er altijd verzachtende omstandigheden blijven.
Daarnaast over de voorbeelden:Die ene broer hoeft de ander niet aan te geven,kusje erop en onderling ff handshake!
Die gosert die zijn vader om zeep helpt, die is intussen door zo`n jeugd flink verknipt,hij zal wel met meer frustraties rondlopen.
Als hij inplaats van hulp vraagt aan het moorden slaat.....ik kan er niet mee zitten als die dan de cel ingaat met een beetje tbs.
Knapt tie vast van op!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Als je moet kiezen tussen zulke hoge gevangenis straffen, en het vermoorden van een paar mensen is voor de echte criminelen de keuze snel gemaakt.

Hoezo?
Jij denkt dat een echte crimineel dus een vreugde sprongetje maakt bij zo`n keuze en direct strotten door gaat snijden?

Waarschuw beheerder
Ik stem niet op hem, jij wel op Geertje

:roflol: Was jij dat die bij mij en het stemhokje zat? :roflol:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 september 2008 om 11:31:
ik stem van me leven geen PVDA of CDA, in tegenstelling tot Luister

Draaikont....wat stem ik nu?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 september 2008 om 10:44:
onze rooie Luister

Je weet het echt niet meer he...:lol:

Waarschuw beheerder
En als de harde criminelen de bak in gaan, dan worden ze gezellig gezet bij de mensen die de 1ste keer de fout in zijn gegaan. En die zijn dan verneukt.

Jij hebt geen hoge pet op van het IQ van de crimineel he?
Jij denkt echt dat een ieder direct verloren is daar tussen die muren en achter tralies.
Begrijp niet waarom juist jij dan niet erg blij bent als ze heel lang daar blijven zitten...:lol:

Zo was weer mijn bijdrage voor vandaag,ik wens jullie een fijne avond en denk erom hoor: lief blijven!:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 17:32:
Draaikont....wat stem ik nu?

PVDA. (Y)

Je weet het echt niet meer he...:lol:

Je bent een socialist, niet dan?

:roflol: Was jij dat die bij mij en het stemhokje zat? :roflol:

Volgende verkiezingen stem jij Geertje, daar is geen hogere wiskunde voor nodig.. (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Nee Geert Wilders wil een idioot strafrecht stelsel instellen.

Om te beginnen wil Geert het gedoogbeleid afschaffen!!! Denk na mensen, die extreme toestanden op feesten worden dan alleen maar erger!!!

"Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking"

Wilders is een voorstander van zero-tolerance (staat om de paar regels in zijn programma)
Dit is pf dus dit zou al een redelijk argument moeten zijn. :p

Maar er is meer:

Wilders wil hier een keihard strafrecht stelsel invoeren. Met hoge minimumstraffen:

Wel geinig dit. Het past nl niet in de Nederlandse cultuur, dit soort gedachtengangen. En laat nou net GW zo vastklampen aan de Nederlandse cultuur.. Lachen... (y)

Waarschuw beheerder
donateur

komt de postbode erg laat bij jou, palflet van 2 jaar terug ;)

Waarschuw beheerder
donateur

Dit is pf dus dit zou al een redelijk argument moeten zijn.

helaas, je moet wat...

zie hier niks verkeerds in.

De rechter heeft nu mogelijkheden om in dit soort gevallen mild op te treden,

dat gebeurt nu in bijna alle gevallen...

dat je echt denkt van.. WHAAAAAAAT zo laag die straf.

nee sorry ben het niet met je eens.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 17:38:
Volgende verkiezingen stem jij Geertje, daar is geen hogere wiskunde voor nodig..

zegt hij dapper nadat hij in z'n glazen bol had gekeken.
Waarschuw beheerder
Tja het 3 strikes out systeem is helemaal niet nodig, want iemand die in Nederland voor de tweede keer iemand verkracht wordt over het algemeen gezien als iemand die in herhaling valt en krijgt meestal levenslange TBS. Hetzelfde geld voor pedofielen en moordenaars.

Ten tweede opent het de weg naar een systeem zoals in de VS of het VK waar als je voor de derde keer voor de rechter moet komen automatisch levenslang krijgt. Dus als je op 18 jarige leeftijd de fout hebt gemaakt om iets te stelen en dit hierna niet meer hebt gedaan, je op je 19ste te hard met de auto hebt gereden en dan op je 20ste in een vechtpartij betrokken bent geraakt, dan ben je dus het haasje. Statistieken van de politie uit het VK wijzen trouwens uit dat de wet niets heeft opgelost.

Het is dus in mijn ogen een voledig overbodig voorstel dat in de praktijk niet zal werken
Waarschuw beheerder
Geert Wilders radicaliseert intussen onverstoord verder en lijkt, getuige de Algemene Beschouwingen van verleden week, inmiddels geen onderscheid meer te maken tussen islam, islamisering en liberale en fundamentalistische en extremistische en onverschillige moslims, en dat inspireert zijn aanhang om weer eens helemaal lekker extra driedubbel geconcentreerd los te gaan.

:rot:
Waarschuw beheerder
PVV-Kamerlid Graus opnieuw in opspraak
Uitgegeven: 23 september 2008 18:14
Laatst gewijzigd: 23 september 2008 18:15

AMSTERDAM - Een aannemer uit het Limburgse Nijswiller wil beslag laten leggen op het loon van PVV-Kamerlid Dion Graus. Hij eist zo'n 25 duizend euro aan niet betaalde kosten van een verbouwing van een woning van Graus in 2002.
ANP

Dat zegt de advocaat van de aannemer, Marcel Reinaerts.

Rechtbank

De rechtbank in Maastricht heeft Graus gelast te betalen, maar die heeft daar geen gevolg aan gegeven. Reinaerts heeft nu een deurwaarder ingeschakeld om beslag te laten leggen op het inkomen van Graus.

Het Kamerlid zelf was dinsdag niet bereikbaar voor commentaar. Een woordvoerder van de PVV laat weten dat 'we dit heel netjes gaan afhandelen'.

Opspraak

Het is niet voor het eerst dat Graus in opspraak raakt. Hij was al eerder verwikkeld in juridische procedures naar aanleiding van onbetaalde rekeningen in verband met dezelfde verbouwing, van een inmiddels verkocht huis in het Limburgse Simpelveld.

Ook heeft zijn ex-vrouw aangifte tegen Graus gedaan. Hij zou haar hebben mishandeld terwijl ze hoogzwanger was. Justitie is in die kwestie niet tot vervolging overgegaan. Verder zou Graus zich in het verleden ten onrechte hebben uitgegeven voor dierenarts.

http://www.nu.nl/news/1758206/11/PVV-Kamerlid_Graus_opnieuw_in_opspraak.html
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 17:24:
Als hij inplaats van hulp vraagt aan het moorden slaat.....ik kan er niet mee zitten als die dan de cel ingaat met een beetje tbs.
Knapt tie vast van op!

20 jaar gevangenisstraf, de tbs zou daar nog bovenop komen. Ja daar knapt die vast van op.
Als hij gezellig in de cel wordt gezet met keiharde criminelen, dan vertrekt hij uiteraard als brave burger na 20 jaar uit de gevangenis (oh ja, na de tbs).

Snap nou dat die voorbeelden echt voorkomen. De meeste mensen plegen niet zomaar zo'n misdrijf. Die minimumstraffen zijn veels te hoog

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 19:55:
helaas, je moet wat...

Wat zeg je dat mooi. Wat schiet hij er precies mee op? Hemaal niks, zelfs in Thailand (doodstraf op drugsbezit) worden nog drugs gebruikt.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 17:24:
Maar naast het strafrecht zijn er nog steeds advocaten en zullen er altijd verzachtende omstandigheden blijven.

Nee, fout, dat is zo kut aan zijn systeem. Minimumstraf is minimumstraf, nu is er een algemeen minimum, iets van 3 euro of een dag in de cel (of geen straf). Met minimumstraffen wil Wilders dat het daarmee afgelopen is. Als de rechter iemand schuldig bevindt, dan moet hij minimaal die straf opleggen.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 17:36:
Jij hebt geen hoge pet op van het IQ van de crimineel he?
Jij denkt echt dat een ieder direct verloren is daar tussen die muren en achter tralies.
Begrijp niet waarom juist jij dan niet erg blij bent als ze heel lang daar blijven zitten...:lol:

Omdat ze niet allemaal levenslang hebben, ze komen een keer vrij en dan zijn ze compleet verknipt. Bovendien moet je je realiseren dat iedereen (zelfs jij), iets heel strafbaars kunt doen, en dat je dan zulke straffen moet uitzitten.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 19:51:
Uitspraak van Hondenmoller op dinsdag 23 september 2008 om 14:28:

komt de postbode erg laat bij jou, palflet van 2 jaar terug ;)

He wijsneus, hij heeft zijn pamflet op zijn site staan.

Uitspraak van Hondenmoller op dinsdag 23 september 2008 om 14:28:
De rechter heeft nu mogelijkheden om in dit soort gevallen mild op te treden,

dat gebeurt nu in bijna alle gevallen...

dat je echt denkt van.. WHAAAAAAAT zo laag die straf.

nee sorry ben het niet met je eens.

ALs je de pers moet geloven misschien, maar als je kijkt naar de straffen (in de praktijk), dan zijn die hier helemaal niet laag. Levenslang is in Nl echt levenslang, en als je kijkt naar veel straffen die je in NL kunt krijgen zijn die gewoon niet laag (mooi voorbeeld: voor het beledigen van de koning kun je 5 jaar krijgen in theorie).

Waarschuw beheerder
Je bent een socialist, niet dan?

waarom zei je dan:Uitspraak van Oxygen op vrijdag 19 september 2008 om 00:10:

Volgende verkiezingen stem jij Geertje

zegt hij dapper nadat hij in z'n glazen bol had gekeken.

:roflol:

Voor mijn stemgedrag is inderdaad geen hoge studie nodig,zeker geen wiskunde.
Ben alleen bang dat jouw voorspellende gaves en de door jou zelf toebedeelde mensenkennis geen enkele toets zal doorstaan...:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 23:32:
Voor mijn stemgedrag is inderdaad geen hoge studie nodig,zeker geen wiskunde.

Dus je zit in het 'Geertje komt naar je toe deze zomer' promotieteam?! Maar stemt niet op hem..

Zal die leuk vinden.. :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Max vdw op dinsdag 23 september 2008 om 22:26:
Snap nou dat die voorbeelden echt voorkomen

Kom ik morgen op terug,ga nu maffen!!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 23:48:
Dus je zit in het 'Geertje komt naar je toe deze zomer' promotieteam

Ik denk,ik vind: ...dat je in het: Geertje enz.
Maar stemt niet op hem

Ik concludeer...dat je niet op hem stemt.

Oxygen,je zit nu al zo lang hier,kletst nu al zolang hier mee.

Moet ik het nu weer uitleggen????:lol:

Trustuh :flower:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zal die leuk vinden

O,ja....sssstt luister...gelukkig hoef ik alleen verantwoording aan mijzelf af te leggen,ik ben niemands pionnetje!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 23:51:
Ik denk,ik vind: ...dat je in het: Geertje enz.

Ik moet elk woord nuanceren maar Geert Wilders kan ongefundeerd, tendentieus roepen en schreeuwen wat hij wil..

Lekker hypocriet..

Ik ga mijn manier van discussiëren niet aanpassen aan jou PVDÁ maatstaafjes.. Of wel, nog één keer dan: ik vind jou een hypocriete huichelaar..

Zo, laatste keer, volgende keer gewoon niet op me reageren als je niet in directe vorm kan discussiëren.. :aai:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als werkloze Marokkaan lijkt het mij logisch dat ik niet op deze man zal stemmen!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 september 2008 om 00:12:
Lekker hypocriet..

Ik ga mijn manier van discussiëren niet aanpassen aan jou PVDÁ maatstaafjes.. Of wel, nog één keer dan: ik vind jou een hypocriete huichelaar..

Zo, laatste keer, volgende keer gewoon niet op me reageren als je niet in directe vorm kan discussiëren.

:respect:

Waarschuw beheerder
:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op dinsdag 23 september 2008 om 21:43:
lekker extra driedubbel geconcentreerd los te gaan.

Ja maar hij rookt niet :lol: ;p