4 volgers · 230143x bekeken
donateur
je zit in de kamer om problemen te bespreken/ op te lossen.. niet wat goed gaat.
ik bedoelde met die opmerking meer de vraag hoe duidelijk het zou zijn in de "film" van Wilders dat er een onderscheid is tussen Moslims die wel in de maatschappij op gaan, en wie niet.
grappige is dat jullie altijd meteen met dat enge wijzende, veroordelende vingertje staan te priemen als iemand uit het "rechtse kamp" dat niet doet maar zelf het net zo min doen....
Ik persoonlijk vind niet dat ik een eng wijzend vingertje naar Wilders en aanhang heb. In iedergeval ik heb dit niet bewust. Ik heb wel een mening over Wilders en aanhang, en die is niet ontstaan toen ik 's morgens wakker werd. Mede door dat ik me hier op een open wijze heb open gesteld ( niet altijd, dat klopt )
Maar discussieren hier op PF is niet de enigste mannier hoe ik mijn mening vorm.
Ik persoonlijk vind niet dat ik een eng wijzend vingertje naar Wilders en aanhang heb.
of jij een eng vingertje hebt weet ik niet, maar wijzend richting Wilders en aanhang zeker wel in mijn opinie.
die is niet ontstaan toen ik 's morgens wakker werd.
( niet altijd, dat klopt )
maar wel vaker dan de rest, dat moet ik dan wel weer toegeven...
Maar wat ik nu bv. niet begrijp ... al die priemende vingertjes....allemaal richting Wilders omdat zijn daad de kans op terrorisme verhoogd, maar de regering heeft ook besloten de Afganistanmissie te verlengen waardoor de kans op terrorisme ook sterk vergroot wordt.
Daar hoor ik nagenoeg niemand over..... toch een beetje demoniseren van het mensje Wilders? Dat is wel populair om te doen natuurlijk....
laatste aanpassing
donateur
Als Geert Wilders slim is geeft hij op 1 April een persconferentie. Waarin hij vervolgens meldt dat er GEEN fim is en dat alle ophef dus om niets is geweest. Zo laat hij precies zien hoeveel incasseringsvermogen moslims hebben. Ik bedoel fatwa's uitspreken, en aangiftes doen voor een film die niet eens bestaat....
Dat zou echt geniaal zijn !!
Dat zou echt geniaal zijn !!
donateur
ik bedoelde met die opmerking meer de vraag hoe duidelijk het zou zijn in de "film"
ff geduld hebben en we weten het.
die is niet ontstaan toen ik 's morgens wakker werd.
dit geld ook voor de mensen die wel achter Wilders staan... die zijn ook niet geboren met die gedachtegang.
donateur
onderscheid is tussen Moslims die wel in de maatschappij op gaan,
in het debat over intergratie.Islam zegt hij duidelijk "respect" te hebben voor de wel goed willende moslim.
http://nl.youtube.com/watch?v=HbZIRVc49nQ
laatste aanpassing
wat een volk hier... iedereen jankt als een klein kind om vrijheids van meningsuiting,. maar de wereld is te klein als er ergens wat moslims de straat op gaan om te protesteren tegen een film. hypocriete stumperdjes
(vrijheid van meningsuiting geldt namelijk aleen in het Westen
laatste aanpassing
wat een volk hier... iedereen jankt als een klein kind om vrijheids van meningsuiting,. maar de wereld is te klein als er ergens wat moslims de straat op gaan om te protesteren tegen een film. hypocriete stumperdjes
doodsbedreigingen hebben weinig met vrijheid van meningsuiting te maken volgens mij....
je kan veel over wilders zeggen maar niet dat ie mensen met de dood loopt te bedreigen.....
(permanent verbannen)
Als Geert Wilders slim is
hier ben ik opgehouden met lezen. ik vraag me al een tijdje af wie er dommer is. wilders of de mensen die blind achter hem aanlopen.
doodsbedreigingen hebben weinig met vrijheid van meningsuiting te maken volgens mij....
die doodsbedreiging is door een enkeling...
je kan veel over wilders zeggen maar niet dat ie mensen met de dood loopt te bedreigen.....
Niet direct misschien, maar indirect zullen zijn acties wel mensenlevens kunnen kosten.
Nou als ik eerlijk ben... een wereld zonder islam is waarschijnlijk wel een stuk vrolijker.
In welke context is dat dan? Dat er minder oorlogen gevoerd zouden worden?
Ter info:
The United Nations defines "major wars" as military conflicts inflicting 1,000 battlefield deaths per year.
The World at War
Current Conflicts
Algeria Insurgency 1992 -->
Angola Cabinda 1975 -->
Burma Insurgency 1950 -->
China Senkaku Islands 1968 -->
China Spratly Islands 1988 -->
Colombia Insurgencies 1970s-->
Congo (Zaire) Congo War 1998-->
Georgia Civil War 1991-->
India Assam 1985 -->
India Kashmir 1970s-->
India Naxalite Uprising 1967 -->
Indonesia Aceh 1986 -->
Indonesia Kalimantan 1983 -->
Indonesia Maluku 1999 -
Indonesia Papua / West Irian 1963 -->
Israel Al-Aqsa Intifada 2000 -->
Israel Lebanon 2006 -->
Ivory Coast Civil War 2002 -->
Korea Korean War 1953 -->
Laos Hmong Insurgency 2000 -->
Moldova Transdniester 1991-->
Namibia Caprivi Strip 1966-->
Nepal Maoists 1996 -->
Nigeria Civil Disturbances 1997 -
Pakistan Baluchistan 2004 -
Palestine Civil War 2007-->
Peru Shining Path 1970s-->
Philippines Moro Uprising 1970s-->
Russia Chechen Uprising 1992 -->
Somalia Civil War 1991-->
Spain Basque Uprising 1970s-->
Sri Lanka Tamil Separatists 1983 -->
Sudan Darfur 1983 -->
Thailand Islamic Rebels 2001 -->
Turkey Kurdistan 1984 -->
Uganda Civil Conflict 1980 -->
United States Afghanistan 1980 -->
United States Djibouti 2001 -->
United States Iraq 1990 -->
United States Philippines 1898 -->
Uzbekistan Civil Disturbances 2005 -->
Yemen Sheik al-Houti 2004 -->
Het lijkt er niet op dat het moslim geloof hier een grote aandeel in heeft
donateur
ik vraag me al een tijdje af wie er dommer is. wilders of de mensen die blind achter hem aanlopen.
als ik voor mezelf mag praten volg ik het meeste, verdiep me in uitspraken, probeer te begrijpen wat er gaande is, of ik het er mee eens ben of niet.
dus neem aan dat deze uitspraak niet voor mij bedoeld was
amerika en israel ook niet....
En Nederland ook niet...... wat wil je nou zeggen met je opsomming van oorlogshaarden kerel, dat de islam nothing but peace is? Haal toch ion Godsnaam je kop eens uit het zand man...
(permanent verbannen)
The World at War
Current Conflicts
Algeria Insurgency 1992 -->
Angola Cabinda 1975 -->
Burma Insurgency 1950 -->
China Senkaku Islands 1968 -->
China Spratly Islands 1988 -->
Colombia Insurgencies 1970s-->
Congo (Zaire) Congo War 1998-->
Georgia Civil War 1991-->
India Assam 1985 -->
India Kashmir 1970s-->
India Naxalite Uprising 1967 -->
Indonesia Aceh 1986 -->
Indonesia Kalimantan 1983 -->
Indonesia Maluku 1999 -
Indonesia Papua / West Irian 1963 -->
Israel Al-Aqsa Intifada 2000 -->
Israel Lebanon 2006 -->
Ivory Coast Civil War 2002 -->
Korea Korean War 1953 -->
Laos Hmong Insurgency 2000 -->
Moldova Transdniester 1991-->
Namibia Caprivi Strip 1966-->
Nepal Maoists 1996 -->
Nigeria Civil Disturbances 1997 -
Pakistan Baluchistan 2004 -
Palestine Civil War 2007-->
Peru Shining Path 1970s-->
Philippines Moro Uprising 1970s-->
Russia Chechen Uprising 1992 -->
Somalia Civil War 1991-->
Spain Basque Uprising 1970s-->
Sri Lanka Tamil Separatists 1983 -->
Sudan Darfur 1983 -->
Thailand Islamic Rebels 2001 -->
Turkey Kurdistan 1984 -->
Uganda Civil Conflict 1980 -->
United States Afghanistan 1980 -->
United States Djibouti 2001 -->
United States Iraq 1990 -->
United States Philippines 1898 -->
Uzbekistan Civil Disturbances 2005 -->
Yemen Sheik al-Houti 2004 -->
Als ik het hierboven zo bekijk toch wel
Het is een te groot aandeel.
Ook veel problemen in de huiodige westerse maatschappij hebben vaak een realtie met de islam.
Ik zit met een duitse gast nu op de msn die ook hetzelfde zegt als wat we hier ervaren.
De islam is een negatieve factor op het wereldtoneel.
Overal waar de islam meer invloed heeft ligt de onderlinge tollerantie lager en lager. en is er meer oorlog.
Het is gewoon zo. Ik kan het ook niet helpen. Feiten zijn feiten. De islam is een negatieve invloed op de ontwikkeling van de mensheid in mijn inzicht. We zouden maar naar boven moeten kijken en de ruimte verkennen en technische en sociale vooruitgang moeten boeken als mensen. Maar in plaats daarvan houden we ons nu vooral bezig met een achterlijk semi-discriminerend boek en diens uitwassen.
laatste aanpassing
Hoor je het net op het nieuws? 10.000 van die debielen de straat op in PAKISTAN!!!! Demonstreren tegen ons land
laat ze zich gvd eerst met zichzelf bemoeien. Jezus man.....Eenderde van de 150 miljoen Pakistanen leeft onder de armoedegrens. Laat ze zich daar druk over maken.....
Of....en nu komen we volgens mij bij de waarheid van al dat Islam gezeik: zou het niet zo zeer met het geloof maar met afgunst en jalouzie te maken hebben.....
Of....en nu komen we volgens mij bij de waarheid van al dat Islam gezeik: zou het niet zo zeer met het geloof maar met afgunst en jalouzie te maken hebben.....
die film moet komen en zo niet,verzwijgt onze eigen regering de waarheid voor het volk,uit angst voor aanslagen nou wat dus betekend dat nederland alleen maar verder zal islamitiseren,en met als gevolg jou kinderen (Kleinkinderen) straks met klasgenootjes zit waarvan 80 procent met allochtone ouders...Leuk als je ziet wat voor normen en waarden ze overbrengen,het goeie voorbeeld zullen ze zeker niet geven.En de regering 
Hoor je het net op het nieuws? 10.000 van die debielen de straat op in PAKISTAN!!!! Demonstreren tegen ons land laat ze zich gvd eerst met zichzelf bemoeien. Jezus man.....Eenderde van de 150 miljoen Pakistanen leeft onder de armoedegrens. Laat ze zich daar druk over maken.....
Het erge is dat WIJ ons druk maken over een handjevol derdewereldland bewoners. Kijk ze haten ons! Buuhuuu. Misschien moeten ze daar ook maar aandacht besteden aan hollands partyflock en stormfrotn volk om vervolgens te klagen over hoe slecht "de christenen" zijn.
Omdat?
laatste aanpassing
Ook veel problemen in de huiodige westerse maatschappij hebben vaak een realtie met de islam.
De islam is een negatieve invloed op de ontwikkeling van de mensheid in mijn inzicht.
achterlijk semi-discriminerend boek en diens uitwassen.
Doet me ook denken aan een bepaalde
duitse gast
wat wil je nou zeggen met je opsomming van oorlogshaarden kerel, dat de islam nothing but peace is? Haal toch ion Godsnaam je kop eens uit het zand man...
Het ging er om dat ik thijs wilde wijzen op iets naar aanleiding van zijn.
Nou als ik eerlijk ben... een wereld zonder islam is waarschijnlijk wel een stuk vrolijker.
Initieel aangewakerd door het westen of communistische regiems, dat vergeet je er weer bij te vertellen.
Als ik de hond van de buren elke keer blijf sarren, moet ik niet verbaast opkijken als hij op een dag wel een keer terugbijt.
Als ik de hond van de buren elke keer blijf sarren, moet ik niet verbaast opkijken als hij op een dag wel een keer terugbijt.
het probleem is dat ze blijven bijten en niet meer loslaten, tijd voor hardere aanpak dus...
die hond hoort nog altijd naar z'n baas te luisteren
laatste aanpassing
het probleem is dat ze blijven bijten en niet meer loslaten, tijd voor hardere aanpak dus...
die hond hoort nog altijd naar z'n baas te luisteren
Handhaven van de westerse slavenmentaliteit dus. Onrust zaaien in een bepaalde regio voor eigen gewin. Zorgdragen dat Franse Mirages, Amerikaanse F16, AK47, landmijnen, Tanks, etc verkocht kunnen worden aan een zo groot mogelijke afzetmarkt.
De grootste onrusten zijn in de regios waar het Westen ervoor heeft gezorgd dat er rechte landgrenzen zijn. Het midden Oosten, Afrika, Noord Korea en waar wat te halen valt. Olie, Diamanten, koper etc.
laatste aanpassing
Handhaven van de westerse slavenmentaliteit dus. Onrust zaaien in een bepaalde regio voor eigen gewin. Zorgdragen dat Franse Mirages, Amerikaanse F16, AK47, landmijnen, Tanks, etc verkocht kunnen worden aan een zo groot mogelijke afzetmarkt.
je kan het ook zien als een 'gezonde' economie, die van 2 kanten gedreven zou kunnen worden, maar door een corrupte bende in het oosten niet mogelijk wordt gemaakt.... als men echt zou willen zouden ze ook daar een land op kunnen bouwen, alleen de corrpute bende zal dit toch niet mogelijk maken, OF ze willen het gewoon niet en zijn liever bezig het ooooh zo slechte westen te 'treiteren', je kan die energie ook gebruiken je eigen land eens een goede impuls te geven.
Het is een te groot aandeel.
Ik zit met een duitse gast nu op de msn die ook hetzelfde zegt als wat we hier ervaren.
De islam is een negatieve factor op het wereldtoneel.
Overal waar de islam meer invloed heeft ligt de onderlinge tollerantie lager en lager. en is er meer oorlog.
Het is gewoon zo. Ik kan het ook niet helpen. Feiten zijn feiten. De islam is een negatieve invloed op de ontwikkeling van de mensheid in mijn inzicht. We zouden maar naar boven moeten kijken en de ruimte verkennen en technische en sociale vooruitgang moeten boeken als mensen. Maar in plaats daarvan houden we ons nu vooral bezig met een achterlijk semi-discriminerend boek en diens uitwassen
kijk eens in hoeveel conflicten "westerse" of "christelijke" factoren een rol spelen
je hebt gelijk wat betreft de vooruitgang die de mensheid zou moeten maken door samen te werken....maar jij bent iemand die zich juist heel erg druk maakt over verschillen in geloof tussen mensen
je kan het ook zien als een 'gezonde' economie, die van 2 kanten gedreven zou kunnen worden, maar door een corrupte bende in het oosten niet mogelijk wordt gemaakt.... als men echt zou willen zouden ze ook daar een land op kunnen bouwen, alleen de corrpute bende zal dit toch niet mogelijk maken, OF ze willen het gewoon niet en zijn liever bezig het ooooh zo slechte westen te 'treiteren', je kan die energie ook gebruiken je eigen land eens een goede impuls te geven.
vind jij wapenhandel op gigantische schaal een voorbeeld van "gezonde economie?"
kijk anders ff naar de grootste wapenfabrikanten ter wereld, en waar ze hun geld vandaan trekken
je kan je eigen land wel een impuls willen geven, maar als dat land wordt geleid door een geinstalleerde marionet is het dweilen met de kraan open
beetje meer boeken lezen misschien?
ipv napraten wat je in de telegraaf leest ?
donateur
dan ook alle westerse bedrijven daar weg he?
zoveel zijn het er niet, denk ik.
maar zou er opzich wel een voorstander van zijn.
dan ook alle westerse bedrijven daar weg he?
maar zou er opzich wel een voorstander van zijn
Tja ze hebben ons harder nodig dan wij hun.
Ze kunnen daar niet eens een mobieltje maken
Tja alleen als een 1 of ander westers bedrijf er een fabriek laat bouwen en de technologie en knowhow over laat komen.
De Arabische wereld staat nou niet bepaald bekend om zijn vernuftigdheid. Dat krijg je als je als uitvinder zijnde 5 keer per dag je lab moet verlaten om te gaan bidden
kijk eens in hoeveel conflicten "westerse" of "christelijke" factoren een rol spelen
Maar dat is meer en meer geschiedenis aan het worden.
je hebt gelijk wat betreft de vooruitgang die de mensheid zou moeten maken door samen te werken....maar jij bent iemand die zich juist heel erg druk maakt over verschillen in geloof tussen mensen
Ik maak me druk om intollerantie die van religies en metname de islam uit gaat. Het is een bellemmering voor de ontwikkeling van de mensheid.
Initieel aangewakerd door het westen of communistische regiems, dat vergeet je er weer bij te vertellen.
Hangt er vanaf wat de aard van het pesten de aard van de hond is.
Het ging er om dat ik thijs wilde wijzen op iets naar aanleiding van zijn.
Ik vindt het altijd zo makkelijk om maar met het vingertje naar anderen te wijzen. Tja het westen is idd niet schoon. Dat zeker niet. Maar in het midden oosten kunnen ze er ook een aardig potje van zeg
Daarbij hebben we een superieure samenleving als het gaat om onderlinge tolelrantie en vrijheden die we hier hebben. Als je dat slecht wil noemen.....
laatste aanpassing
Tja alleen als een 1 of ander westers bedrijf er een fabriek laat bouwen en de technologie en knowhow over laat komen.
De Arabische wereld staat nou niet bepaald bekend om zijn vernuftigdheid. Dat krijg je als je als uitvinder zijnde 5 keer per dag je lab moet verlaten om te gaan bidden het leidt gewoon te veel af dat hele geloof
oh this thijs thijs thijs thijs toch .....
lees je anders nog ff in over bijvoorbeeld de soemeriers ofzo...of de bagdad batterij....of wel eens gehoord van de pyramides van Gizeh???
oh ja?
welke landen zijn ook alweer oorlog aan het voeren in landen die 1000en kilometers van hun eigen land liggen?
nou?
zeg het eens?
Jemen? Libanon? Iran?
of misschien VS, GB en NEDERLAND? (en anderen)
Ik maak me druk om intollerantie die van religies en metname de islam uit gaat. Het is een bellemmering voor de ontwikkeling van de mensheid.
ik maak me druk om de intollerantie tov de islam. het is een belemmering voor de ontwikkeling van de mensheid
Ik vindt het altijd zo makkelijk om maar met het vingertje naar anderen te wijzen. Tja het westen is idd niet schoon. Dat zeker niet. Maar in het midden oosten kunnen ze er ook een aardig potje van zeg Want uiteindelijk doen ze het toch altijd zelf.
Daarbij hebben we een superieure samenleving als het gaat om onderlinge tolelrantie en vrijheden die we hier hebben. Als je dat slecht wil noemen.....
als je niet in de gaten hebt hoe paradoxaal deze uitlating is...dan is het erg zonde...
niet met vingertje wijzen?
uiteindelijk doen ze het allemaal zelf?
wij hebben een superieure samenleving tov tolerantie en vrijheden die we hier hebben?
ja thijs, jij bent bijvoorbeeld heel tolerant ten opzichte van andere denkwijzen, met name de islamitische!
en vrij zijn we ook ontzettend ja.....het hele land is dichtgetimmerd met regels en wetten....
alsjeblieft thijs....doe wat meer onderzoek naar dit soort zaken, baseer je mening over wat je zelf ziet, ontdekt en vindt
ik krijg het idee dat je alleen maar napraat wat bepaalde mensen en media verklaren...en dat is iets gevaarlijks, waar ook ter wereld, met welke gedachtengang dan ook er achter
westerse arrogantie (n)
De Arabische wereld staat nou niet bepaald bekend om zijn vernuftigdheid. Dat krijg je als je als uitvinder zijnde 5 keer per dag je lab moet verlaten om te gaan bidden het leidt gewoon te veel af dat hele geloof
dat beeld bestaat nu ja, maar als je de geschiedenis kent weet je dat de ararbische/midden-oosten wereld vroeger leidinggevend was in de wetenschap,
toen wij hier nog in een berenvel rondliepen waren ze in egypte al bezig met hoogstaande architectuur,medische wetenschap geavanceerde geschriftkunsten,
later in de middeleeuwen was mesopotamie, het huidige Irak een centrum van wetenschap, die belangrijke griekse werken hebben bewaard en vertaald en aangevuld, hier hebben later wetenschappers in t westen hun voordeel mee kunnen doen... ze hadden bovendien veel ontdekkingen gedaan op het gebied van astronomie en wiskunde.
Dat nu het westen samen met wat aziatische landen, het voortouw heeft genomen in de technologische en wetenschappelijke vooruitgang zal niemand ontkennen.
dan kom je heel vaak uit bij kolonisatie,corrupte regimes die geinstalleerd zijn door westerse regeringen, wapenhandel uit het westen (en ook steeds meer china die wapens levert) die wapenhandel houdt conflicten in stand,
dan heb je nog multinationals die uit eigen winstbelang landen beroven van hun grondstoffen etc....
dan heb ik t nog niet eens over de handelsembargo's en invoerheffingen op producten uit de derde wereld, die er in grote mate aan bijdragen dat die economiën maar niet van de grond komen,
wat ervoor zorgt dat mensen arm blijven, en waar armoede en
uitzichtloosheid heerst, zal extremisme altijd goed kunnen wortelen,
de actualiteit wijst t uit!!
het westen heeft zich voor een deel verrijkt over de ruggen van veel derde wereld landen.... dat is zeker slecht te noemen!!
laatste aanpassing
het westen heeft zich voor een deel verrijkt over de ruggen van veel derde wereld landen.... dat is zeker slecht te noemen!!
Ik heb het over de sociale samenstelling en de onderling tollerantie hier. Hebben we die met koopvaardijschepen ergens vandaan gestolen ofzo?
Dat heef ttoch echt te maken met dingen die in het verleden zij ngebeurd en waar we onze lessen uit hebben getrokken, blijkbaar zijn die lessen nog niet overal geleerd
....of wel eens gehoord van de pyramides van Gizeh???
welke landen zijn ook alweer oorlog aan het voeren in landen die 1000en kilometers van hun eigen land liggen?
nou?
zeg het eens?
Jemen? Libanon? Iran?
of misschien VS, GB en NEDERLAND? (en anderen)
Maar dat is niet uit religieuze overtuiging.
Moslims vechten vanuit een religie.
ik maak me druk om de intollerantie tov de islam. het is een belemmering voor de ontwikkeling van de mensheid
Ander standpunt ander inzicht
ja thijs, jij bent bijvoorbeeld heel tolerant ten opzichte van andere denkwijzen, met name de islamitische!
en vrij zijn we ook ontzettend ja.....het hele land is dichtgetimmerd met regels en wetten....
Ik vindt dat we hier onzettend tollerant zijn. Of wil je zeggen dat dat niet zo is.
De moslims mogen hun geloof gewoon beleiden. Hebben ze altijd gemogen. Maar als er kritiek komt op hun geloof dan zijn de rapen opeens gaar. Nou dan vraag ik me af waarom we zo tollerant zijn als we toch alleen maar stank voor dank ervoor terug krijgen.
alsjeblieft thijs....doe wat meer onderzoek naar dit soort zaken, baseer je mening over wat je zelf ziet, ontdekt en vindt
doe ik. Maar blijkbaar is het niet jouw enzicht, accepteer dat maar. slik het maar. Want je komt nu ontzettend arrogant over. Ik beticht jou/jullie ook niet van "geen inzicht hebben"omdat je toevallig anders denkt.
dat beeld bestaat nu ja, maar als je de geschiedenis kent weet je dat de ararbische/midden-oosten wereld vroeger leidinggevend was in de wetenschap,
En toevallig was dat in een tijd dat de islam niet voor politiek denken dominant was, de islam was toen verllicht, nu totaal niet meer.
toen wij hier nog in een berenvel rondliepen waren ze in egypte al bezig met hoogstaande architectuur,medische wetenschap geavanceerde geschriftkunsten
Toen was de islam er nog niet... toevallig he
Dat nu het westen samen met wat aziatische landen, het voortouw heeft genomen in de technologische en wetenschappelijke vooruitgang zal niemand ontkennen.
toevallig is dit een mooie paralel met de opkomst van de islam in de huidige voorm. Zie je wat ik bedoel? Des te meer invloed de islam heeft des te minder vooruitgang er is.
Daarom maken de conservastieve moslims van die achterlijke bokkensprongen op het moment. Ze weten dat hun geloof (in de huidige voorm) in gevaar is en daardoor zullen vooral de geestelijken aan macht verliezen. En daarom jutten ze hun volk op om in actie te komen tegen ozo bedreigende westen. Het Westen is een berediging voor die geestelijken en niet voor het volk daar.
Dat moslims dit zelf nog niet eens in durven/kunnen zien is mij nog steeds een raadsel.
Maar dat is niet uit religieuze overtuiging.
Moslims vechten vanuit een religie.
oh dus dat heeft nix te maken met verdedigen van territorium?
en wat doet het westen daar dan?
ik weet al wat je gaat zeggen: vrijheid en democratie brengen zeker?
of hen in eigen land de westerse normen en waarden opleggen???
de enige reden waarom VS er heen wilde zijn pijpleidingen, Iran inklemmen en heroine
Nou dan vraag ik me af waarom we zo tollerant zijn als we toch alleen maar stank voor dank ervoor terug krijgen
je beseft toch wel dat tolereren en kritiek ergens opgeven totaal tegenover elkaar staan he?
Ik beticht jou/jullie ook niet van "geen inzicht hebben"omdat je toevallig anders denkt.
je reageert vaker op dit soort zaken als inhoudelijk
Toen was de islam er nog niet... toevallig he
toen had "het westen" nog niet zon groot illegaal verkregen militair en economisch overwicht he
ik stem wel op geert
precies, geld kraan dicht en het hier stoppen in de zorg!
hahaha
en wat doet het westen daar dan?
"het westen" vindt ik generaliserend.
Wees eens wat specifieker?
de enige reden waarom VS er heen wilde zijn pijpleidingen, Iran inklemmen en heroine
Dus geen geloofsovertuiging
je beseft toch wel dat tolereren en kritiek ergens opgeven totaal tegenover elkaar staan he?
Watte? Sorry hoor ik weet niet hoe jij opgevoedt bent. Maar kritiek staat totaal niet tegenover tollerantie. Kritiek = je mening ventileren omdat je denkt dat iets anders kan/ beter kan.
Dus dat is niet dat je iets niet wilt, je wil dingen liever anders zien zodat het geheel beter samen gaat.
Dat is in min ogen kritiek. En kritiek geef je vaak alleen als je iets je wat kan schelen
dus ik vindt dit op zijn zachtst gezegd een achterlijke uitsrpaak. Misschien is dit een beetje het cultuurverschil?
Kritiek is een wezenlijk onderdeel van de tollerante samenleving!
Als je geen kritiek kan geven/incasseren wat is er dan nog over van de tolerante samenleving?
toen had "het westen" nog niet zon groot illegaal verkregen militair en economisch overwicht he
Calimero-opmerking.
als ze daar niet 5 keer per dag met hun kontje in de lucht hadden gezeten en aandacht hadden besteedt aan hun technologie dan waren ze veel verder geweest, ze hadden immers al een voorsprong
laatste aanpassing
En toevallig was dat in een tijd dat de islam niet voor politiek denken dominant was, de islam was toen verllicht, nu totaal niet meer.
nee hoor, ook toen was de islam al dominant, sterker nog die was in die tijd van de middeleeuwen sterk in opkomst...
aan de andere kant geef ik je wel gelijk op het punt dat (orthodoxe) religie een blokkerende werking kan hebben op wetenschap en vooruitgang,
maar ik denk dat in het geval van het huidige midden-oosten/arabische wereld het veel te maken heeft met armoede.
In een land waar veel armoede is, zal er automatisch minder wetenschap worden bedreven, bovendien zorgt welvaart er vaak ook voor dat mensen minder (streng) religieus worden, kijk naar de ontzuiling en secularisering van nederland....
de oplossing van de problemen in t midden oosten maar ook afrika, liggen denk ik dus meer in t oplossen van de armoede en t brengen van welvaart,
als die er is gekomen zullen extremistische gekken zoals die ayatolla jurken in irak bijvoorbeeld, aan invloed verliezen...
extremisme gedijt nu eenmaal het beste in arme gebieden bij mensen met weinig perspectief en veel frustraties...
toevallig is dit een mooie paralel met de opkomst van de islam in de huidige voorm. Zie je wat ik bedoel? Des te meer invloed de islam heeft des te minder vooruitgang er is.
ik zie wel wat je bedoelt ja, maar zoals ik hierboven zeg, denk ik dus dat het brengen van welvaart en perspectief, mensen af helpt van extreme vormen van religie enzo....
eens!
niet ????
hahaha
dus als hier het leger van...noem eens wat....argentinie binnevalt om ons "te bevrijden" dan sta jij aan de kant van de weg met vlaggetjes te zwaaien ofzo??
natuurlijk is dat ook n factor
"het westen" vindt ik generaliserend.
Wees eens wat specifieker?
de landen die op het moment in navolging van de VS troepen hebben in Irak en Afghanistan
Dus geen geloofsovertuiging
die is wel gebruikt om het amerikaanse volk te overtuigen van de noodzaak om er heen te gaan, dus wel degelijk van belang
Watte? Sorry hoor ik weet niet hoe jij opgevoedt bent. Maar kritiek staat totaal niet tegenover tollerantie. Kritiek = je mening ventileren omdat je denkt dat iets anders kan/ beter kan.
Dus dat is niet dat je iets niet wilt, je wil dingen liever anders zien zodat het geheel beter samen gaat.
Dat is in min ogen kritiek. En kritiek geef je vaak alleen als je iets je wat kan schelen
dus ik vindt dit op zijn zachtst gezegd een achterlijke uitsrpaak. Misschien is dit een beetje het cultuurverschil?
Als je geen kritiek kan geven/incasseren wat is er dan nog over van de tolerante samenleving?
ok...hier heb je gelijk, ik reageerde te snel zonder te nuanceren...
ik doelde op het topiconderwerp..."kritiek" in de vorm die GW toepast, oa in dmv zijn film...
zoals ik eerder beschreven heb zie ik dit niet als kritiek maar als een slecht gefundeerde aanval
dus ff voor de duidelijkheid:
kritiek is idd altijd mogelijken noodzakelijk...ik doelde specifiek opde wijze van GW..aight?
Calimero-opmerking.
als ze daar niet 5 keer per dag met hun kontje in de lucht hadden gezeten en aandacht hadden besteedt aan hun technologie dan waren ze veel verder geweest, ze hadden immers al een voorsprong
wat is nou weer een calimero-opmerking?
dus als je 5x per dag bidt kun je verder geen normaal bestaan leiden?
denk je dat dat 5x 3 uur is ofzo?
er is tegenwoordig toch gewoon te weinig kapitaal daar om verder te ontwikkelen?
dat is in mij ogen dan weer toe te schrijven aan hoe veelal "westerse" bedrijven handel hebben gedreven
donateur
als de regering in afganistan achter de "dood' wensen zou staan van Nederland zou ik direct alle troepen terug trekken en de geld kraan dichtdraaien.
ze bedoelen niet alle Nederlanders, maar alleen de uitwassen daar van. Helaas is mijn Afgaans erg slecht anders vond ik gegrandeerd een YouTube filmpje waarin een afgaan zegt dat Nederland heel aardig is.