De jongerencommissie van de stichting El Tawheed stuurde een open brief aan de Tweede Kamer met het verzoek resoluut stelling te nemen tegen de plannen van Wilders. Volgens het schrijven veroorzaakt een provocerende film niets anders dan oproer en frustratie.
Het pamflet dat de Nederlandse afdeling van Hizb ut-Tahrir deze week verspreidt, roept op de handtekening te plaatsen onder een petitie tegen het ‘platte beledigen van de Islam en de moslims’. ‘De islam wordt voortdurend gelasterd en dat moet ophouden’, zegt woordvoerder Okay Pala.
Hizb ut-Tahrir zegt dat moslims niet stilzwijgend zullen toekijken bij de bespotting van ‘onze religie en de bespotting van onze edele Koran. Het is een plicht om onze religie te ondersteunen en de Koran te verdedigen.’
Maar ik krijg nou niet echt het idee dat de gewoon moslims op straat de messen staat te slijpen.
Eerder waarschuwde de Nederlandse Moslim Raad voor onheil als de film van Wilders wordt uitgezonden. ‘We vrezen het ergste. Dan is op een gegeven moment het laatste woord aan de jongens op straat. En die kunnen we dan niet meer tegenhouden.’
Volgens woordvoerder Pala is het pamflet geen verkapte oproep tot geweld
Het is een plicht om onze religie te ondersteunen en de Koran te verdedigen.’
Het tekent alleen maar de lafheid van veel Nederlanders. Better safe than sorry .
Niet alleen de lafheid, maar geef mij eens een reden waarom mensen NU AL vrezen voor onrust en rellen uit de hoek van dat vredige geloof...
Zowel moslims als niet moslims vrezen het ergste, hoe komt dat?
Zou daar een reden voor zijn?
Hun geloof alleen he , maar ik vind het christelijk en joodse geloof ook achterlijk en achterhaald.
Zijn letterlijke woorden.
I don't believe that cultures are equal. I believe that OUR culture is much more better than the retarded islamic culture.
Hij geeft dus aan dat hij superieurder is dan de allochtone medemens in Nederland.
In mijn ogen dus dicriminatie.
Hij geeft dus aan dat hij superieur is aan de allochtone medemens in Nederland.
Nee, hij zegt dat zijn cultuur 'veel meer beter' is dan de zwakbegaafde Islamitische cultuur.... subtiel verschil dat niets afdoet aan het feit dat het nogal een rare uitspraak is, maar hij voelt zich kennelijk niet beter dan alle allochtonen
Hij mag trouwens wel eens iets aan zijn Engels gaan doen, want dat gaat hem internationaal natuurlijk sowieso nogal snel de kop kosten met zulk steenkolen Engels laatste aanpassing 29 januari 2008 14:23
Zijn letterlijke woorden.
I don't believe that cultures are equal. I believe that OUR culture is much more better than the retarded islamic culture.
Hij geeft dus aan dat hij superieurder is dan de allochtone medemens in Nederland.
In mijn ogen dus dicriminatie.
Gaat erom dat de linkse kant van de regering op dit moment nét zo discriminerend bezig is als Geert Wilders. Door er maar klakkeloos van uit te gaan dat "de moslims wel even zullen gaan rellen"
Nee, hij zegt dat zijn cultuur 'veel meer beter' is dan de zwakbegaafde Islamitische cultuur....
Hij noemt geen allochtonen, hij zegt niet de mensen, nee, de islam en de cultuur. Landen die Islamitische wetgeving e.d. hebben, zijn vaak niet echt fijn om te wonen, toeval?
maar je moet niet dingen aandikken of verdraaien, want daar prik ik doorheen, dat zie je.
Ik vind het prettig als mensen mij proberen te wijzen op iets. Ik heb namelijk ook niet alle kennis in pacht.
Je verbeterd mij, maar gaat er dingen bijhalen die hij niet zegt.
het middenoosten
Een beetje verdraaien van de feiten
En nu is het afgelopen met onzinnige argumenten met betrekking tot de Tweede Wereldoorlog. Onderbouw je standpunt als een volwassen persoon en geef argumenten. Geen scheldwoorden en argumenten die kant noch wal raken!
Een discussie bestaat uit voors en tegens, maar wel met argumenten! Alle mensen die vanaf heden een niet terechte verwijzing maken naar de Tweede Wereldoorlog, Hitler en de holocaust in dit topic geef ik per direct een ban uit het actueelforum. Zo ook mensen die discrimineren
Er worden nu dingen uit hun verband gerukt H3.
Hij gooit alles op 1 hoop. Een cultuur en geloof achterlijk noemen is in mijn ogen ook de mensen die die cultuur of geloof hebben achterlijk noemen!!!!!! Dus in feite vind GW zich superieur aan mij.
Hij gooit alles op 1 hoop. Een cultuur en geloof achterlijk noemen is in mijn ogen ook de mensen die die cultuur of geloof hebben achterlijk noemen!!!!!! Dus in feite vind GW zich superieur aan mij.
Jij citeert een stuk over een cultuur, en gaat er vanuit dat ALLE allochtonen bedoeld worden.
ik voel me dan ook zeer zeker heel veel beter dan dat soort Neanderthalers
En dat zijn niet echt alle 1.6 miljard die GW bedoeld hopelijk.
De Sharia (om even verder te gaan met mijn eerder genoemde voorbeeldje) is gebaseerd op de islam. Als jij je prettig voelt in een cultuur waar dergelijke wetten gelden, dan verdien je inderdaad het predicaat 'achterlijk'. En mensen (ongeacht afkomst, geloof of cultuur) die verkrachte vrouwen stenigen, of mensen doden die kritisch zijn op een geloof, of een lerares laten vrezen voor haar leven omdat ze een knuffel Mohammed noemde, vind ik ook achterlijk, en ik voel me dan ook zeer zeker superieur aan dat soort Neanderthalers
Dit is werkelijk te grappig, nog voordat de film uit is, laat iedereen z'n ware aard al zien
maar ik vind het christelijk en joodse geloof ook achterlijk en achterhaald
euhhhhhhhh,geef even voor het gemak dan jouw interpretatie/defenitie van discrimineren
reken je smileys achter een eventueel discriminerende zin ook mee?
In die landen weten ze niet eens wat verlichting is
Zou daar een reden voor zijn?
De Sharia (om even verder te gaan met mijn eerder genoemde voorbeeldje) is gebaseerd op de islam. Als jij je prettig voelt in een cultuur waar dergelijke wetten gelden, dan verdien je inderdaad het predicaat 'achterlijk'. En mensen (ongeacht afkomst, geloof of cultuur) die verkrachte vrouwen stenigen, of mensen doden die kritisch zijn op een geloof, of een lerares laten vrezen voor haar leven omdat ze een knuffel Mohammed noemde, vind ik ook achterlijk, en ik voel me dan ook zeer zeker superieur aan dat soort Neanderthalers
Niet steeds proberen om mensen of mij woorden in de mond te leggen
discrimineert tie me ook?
Omdat ze nog steeds geloven in een boek dat duizenden jaren geleden is geschreven, maar enig bewijs van het bestaan van een God nog nooit is verkregen.
Dat is hun goedrecht..
Wie ben jij om daar over te oordelen. Alsof wij allemaal zo verdomd verlicht en atheïst zij..
Gaan de alle atheïsten wereldwijd bepalen wat men wel en niet moet denken?
Bekende trekjes krijgen die ongelovigen
k ben niet snel geshocked door zijn uitspraken, maar dat hij in een interview bij Fox de moslims en hun geloof achterlijk noemt (dus in verkapte woorden het westerse cultuur en christelijk/joodse geloof superieur) is toch wel van een erg bedenkelijk niveau.
Hun geloof alleen he , maar ik vind het christelijk en joodse geloof ook achterlijk en achterhaald.