Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 222231x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 27 december 2007 om 12:21:
Ik maak het eruit op. Blijkbaar mag je alleen een "vrije" mening hebben als je geen kritiek geeft op bepaalde bevolkingsgroepen.

WAAR maak je het uit op? Want volgens mij lul je maar wat en vind je het niet leuk dat Beatrix niet discrimineert en het opneemt voor de gemeenschap zonder onderscheid te maken.

En hel;aas is eht zo dat bepaalde minderheden zelf meer intollerantie te melden hebben over de autochtonen maar daar wordt met geen letter over gesproken.... blijkbaar mag dat dus wel.

Door wie niet? :vaag: Slachtofferrol?En je had het net nog over Islam (Waar Bea niks over gezegd heeft) Waarom maak je er nu opeens allcohtonen van?

Ik vindt de ontwikkelingen binnen de islamitische gemeenschap meer lijken op een deja-vu uit de jaren 30 maar goed ieder zijn mening

Dat zie ik meer wanneer ik mensen zoals jij en hoor praten. Dat dit gevaar maar snel gestopt mag worden. En niet op jullie manier maar door rede en discussie. Iets wat voor jullie leider Wilders vreemd is. (Goh weer een vergelijk met de jaren 30 ).

Ook wéér erg toevallig dat juist jij anderen intollerant noemt en anderen met nazi's vergelijkt. Omgekeerde wereld. 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op donderdag 27 december 2007 om 12:32:
Want volgens mij lul je maar wat en vind je het niet leuk dat Beatrix niet discrimineert en het opneemt voor de gemeenschap zonder onderscheid te maken.

Beatrix maakt juist onderschiedt door mensen hubn mening niet te gunnen. Athans dat vindt ik hoor. K mag best wel kritiek hebben op het koningshuis als ik dat wil. Ben normaal gesproken wel een voorstander van de monarchie en dat blijf ik ook wel. Maar wat Bea nu doet is achterbaks achterom iemand over iets aanspreken. zeg gewoon direct dat je het niet eens met hem bent. Lomp gedraai altijd.

Uitspraak van Knoalster op donderdag 27 december 2007 om 12:32:
Dat zie ik meer wanneer ik mensen zoals jij en hoor praten. Dat dit gevaar maar snel gestopt mag worden. En niet op jullie manier maar door rede en discussie. Iets wat voor jullie leider Wilders vreemd is. (Goh weer een vergelijk met de jaren 30 ).

Gewoon verschil van inzicht, Leer maar eerst een accepteren dat mensen een andere mening hebben. Anders zou ik heel makkelijk kunnen zeggen dat jij intollerant bent en dus eigenlijk dichter bij de nazi's staat en dat wil je toch niet :aai:
Trouwens ik zie nu alweer waar de discussie met jou op uit gaat draaien, namelijk op de man spelen en niet met inhoudelijke argumenten komen, hoe typerend voor jou en je annonieme nepprofieltje :bye:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 27 december 2007 om 12:48:
Beatrix maakt juist onderschiedt door mensen hubn mening niet te gunnen.

Wat de fok :vaag:

Ga je dit nog onderbouwen? Laat es een keer zien waat je die bullshit van je vandaan haalt.

Athans dat vindt ik hoor.

Jij vindt dus dat Beatrix mensen hun mening niet gunt? Hoe de fok kun jij dat nou vinden? Ze doet het of ze doet het niet. Lijkt me niet dat je daar een mening over kan hebben. 8)

Maar wat Bea nu doet is achterbaks achterom iemand over iets aanspreken.

Zal het niet aan diegene liggen die zich aangesproken voelt?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op donderdag 27 december 2007 om 12:52:
Ga je dit nog onderbouwen?

dat vindt ik hoor

Lezen is niet je sterkste kant he

Hoe de fok kun jij dat nou vinden?

Mag ik niks vinden van iets? sinds wanneer maak jij hier de regels?

Zal het niet aan diegene liggen die zich aangesproken voelt?

Nee

typerend voor jou en je annonieme nepprofieltje

Je hoeft niet te reageren op dit hoor 8)
Het geeft alleen maar weer het 1 en ander aan :cheer:
edit: Je hebt dus iets te verbergen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 27 december 2007 om 12:57:
Lezen is niet je sterkste kant he

Je kan het dus niet onderbouwen. Als vanouds. (Y)

Zeg dan niks.

Mag ik niks vinden van iets? sinds wanneer maak jij hier de regels?

Ben je nou echt zo achterlijk? ONDERSCHEID MAKEN JA OF NEE, is een gegeven en geen mening. Snap je em al?
Je zegt toch ook niet; "mijn mening is dat Thijs vindt dat de aarde plat is." :vaag:

Je hoeft niet te reageren op dit hoor

Je hoeft niet inhoudelijk te reageren of punten te onderbouwen hoor.

Waarschuw beheerder
volgens mij worden dingen in het leven veel te snel verkeerd geinterpreteerd .. men wil het ook graag op een bepaalde manier interpreteren..
men weet niet eens wat de preciese inhoud van de koningin is en wat ze allemaal doet, en dat er ook vele dingen gebeuren met positieve gevolgen voor de handel en dergelijke voor nederland, mischien moeten er eens wat mensen hier een toverstafje kopen en daarmee gewoon lekker rondwijzen, helpt mischien ook nog wel.
iedereen mag vinden wat hij vind, maar als je er geen moer van snapt hoe kan je dan iets vinden..als je tekens maar negatief denkt hoe kan je danzoeken naar wat je vind?
met andere woorden verdieeeeeep je in zaken waar je een uitgesproken mening over hebt.. is maar een tippie hoor..
ik probeer verder me muil te houden,, ehhm haha
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op donderdag 27 december 2007 om 13:22:
Je zegt toch ook niet; "mijn mening is dat Thijs vindt dat de aarde plat is."

Nou jij bent daar anders wel een kei in.

Je hoeft niet inhoudelijk te reageren of punten te onderbouwen hoor.

Ben geen verklaring aan jou verschuldigd. Ga eerst maar eens wat minder annoniem worden, speel open kaart, stuur geen pb's meer met zogenaamde nazi-afspraken waar ik heen zou moeten en dan zien we wel weer verder wijsneus. Respect moet je verdienen (Y)

Ben je nou echt zo achterlijk?

Goh wat zijn we weer inhoudelijk vandaag.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 27 december 2007 om 13:26:
Nou jij bent daar anders wel een kei in.

:respect:

14, half kaal vmbo?
Ben geen verklaring aan jou verschuldigd.

Wat de fuck doe je dan op een forum? Wel leugens verspreiden over mijn Koninging maar niet willen onderbouwen?

Goh wat zijn we weer inhoudelijk vandaag.....

Was idd inhoudelijk. Waarom citeer je de rest er niet bij? 8)
Waarschuw beheerder
Toch weer typerend; de Koninging zegt iets over verdraagzaamheid en gemeenschapszin en gelijk voelt extreem rechts zich op de teentjes getrapt. Aan wie ligt het dan?

Waarschuw beheerder
Respect moet je verdienen

en dat geld voor iedereen.. jij ook dus ..
jongens jongens , denk wel aan je karma he ..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op donderdag 27 december 2007 om 13:33:
voelt extreem rechts

Extreem rechts zit niet in de tweede kamer.

Maar als jij dat vindt dan moet je daar vooral vinden 8)
Mag ik jou extreem links vinden?
Dat ga ik lekker in het midden zitten (of iets rechts van het midden :p )
Uitspraak van Knoalster op donderdag 27 december 2007 om 13:31:
Wat de fuck doe je dan op een forum? Wel leugens verspreiden over mijn Koninging maar niet willen onderbouwen?

Gaan we schelden jongen (of meisje want je profiel geeft geen uitsluitsel daarover) :aai:
doe je nu al een paar keer, wil je erover praten? blijkbaar wel 8)
Volgens mij heb je een beetje van van die Gilles la ratourette (of je dat ook sgreivt :p )
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 13:25:
volgens mij worden dingen in het leven veel te snel verkeerd geinterpreteerd ..

Is volgens mij ook wel zo, zie ook dat gedoe met maxima, maar maxima zegt iets nog gewoon direct en dat deed Bea nu niet. En dat stoort me eigenlijk wel. Zeg gewoon iets direct, zeg (bij wijze van) dat je GW een lul vindt, dat staat een stuk eerlijker. Daar ging het mij om, + Dat het nu net lijkt alsof je van 1 kant wel alles mag zeggen zo lang je aan d ekant staat van de minderheden en als je een meederheid bent dat je dan je mond moet houden als je kritisch bent omdat er in bepaalde gemeenschappen toevalling een aantal mensen zitten met veels te lange tenen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op donderdag 27 december 2007 om 14:12:
En weer voelt iemand zich aangesproken. En ik ben alleen links voor de mensen die vinden dat discriminatie, racisme, intollerantie, haat en afgunst normale zaken zijn

Mensen iets aanpraten is je sterke kant. als je nu nog de waarheid spreekt dan zijn we alweer een eind verder. voor alsnog ben jij gezien je pb's naar mij beter op de hoogte van nazi-bijeenkomsten etc. Hoe verklaar je dat?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
beatwix :
Grofheid in woord en daad tast de verdraagzaamheid aan. Discussies ontaarden in verharde verhoudingen. In zo'n sfeer worden mensen al snel als groep over één kam geschoren en worden vooroordelen als waarheid aangenomen. Daarmee erodeert de gemeenschapszin", waarschuwde de vorstin.

koning van de interpretatie en de lach heer wilders :

Wilders voelt zich erg aangesproken en is diep beledigd. "De PVV komt in de hele tekst niet voor, maar iedereen begrijpt wel op wie ze doelt", aldus de politicus in De Telegraaf. Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst is het thema van de rede 'gemeenschapszin'. De toespraak is volgens Wilders 'politiek' en zat 'vol multiculti-onzin'.

trekt wilders niet een beetje veel eer naar zichzelf toe door zich neer te zetten als enige aangesprokene als de koningin slechts haar zorgen uitspreek over bepaalde onwtikkelingen binnen nederland?
ontwikkelingen die niet te ontkennen of te ontwijken zijn.
ik snap niet dat zoveel dingen zo erg verkeerd geinterpreteerd worden telkens? haten we de wereld zo erg? dat we elke kans aangrijpen om de grootte negatieve lading van alle mensen te verergeren.
de mensheid roept alles over zichzelf af door zichzelf steeds in verdoemenis te willen keren door elkaar niet tebegrijpen en aan te vallen.
op gronde van? menselijkheid? :lol:
nee sorry, dat snap ik niet echt, is niet een mening maar een vraagstelling eerder ...

ethisch vraagstuk?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Knoalster op donderdag 27 december 2007 om 13:31:
mijn Koninging

:roflol: Jouw koningin...man, je kunt het niet eens schrijven :loser:
Waarschuw beheerder
Wilders blijft de boel maar opstoken. Slechte zaak!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Decibel op donderdag 27 december 2007 om 17:15:
Wilders blijft de boel maar opstoken. Slechte zaak!!!

Vindt ik niet dan blijven de mensen teminste kritisch naar punten die in de maatschappij spelen kijken.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 27 december 2007 om 11:24:
Ik vindt de ontwikkelingen binnen de islamitische gemeenschap meer lijken op een deja-vu uit de jaren 30 maar goed ieder zijn mening

fijn dat je mijn teksten leest, jammer dat je de context niet wilt begrijpen.
Maar wat Bea nu doet is achterbaks achterom iemand over iets aanspreken. zeg gewoon direct dat je het niet eens met hem bent. Lomp gedraai altijd.

Hoezo lomp gedraai, met de tekst spreekt ze echt niet alleen Wilders aan, maar ook menig columnnist, tegenstander van wilders, Iman, Cabaretier, jounalist, en vooral forum bezoekers (want de Antifa, antie-antifa en de anti-anti-antifa hier kunnen er zeker ook wat van) etc. mogen zich er wat van aantrekken, dat Wilders zich dat nu persoonlijk aantrekt, is voor mij het zoveelste teken dat hij zich wel heel bewust is van zijn grofheid en dat hij daar mee verdeeldheid zaait.
Uitspraak van The_Droopster op donderdag 27 december 2007 om 18:33:
Vindt ik niet dan blijven de mensen teminste kritisch naar punten die in de maatschappij spelen kijken.

Je kan ook op een andere mannier kritsch zijn, zodat je een dialoog kan krijgen waarin je oponent van jouw gelijk kan overtuigen of een gedeelte jouw gelijk te erkennen. Als je hem al van te voren de huid volscheld heeft die al van te voren de hakken in het zand.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The_Droopster op donderdag 27 december 2007 om 18:33:

Het kritische punt in dit geval is niet de discussie rondom de islam maar de discussie rondom wilders zijn overtrokken reacties op dit soort berichten.

Verder geeft hij geen enkele toegevoegde waarde aan de discussie rondom de islam:no:

Waarschuw beheerder
Het kritische punt in dit geval is niet de discussie rondom de islam maar de discussie rondom wilders zijn overtrokken reacties op dit soort berichten.

uhu, hij zet zichzelf telkens in een slachtoffer rol, zeer vermoedelijk erg doelbewust.
maar ik mis zoveel onderbouwing, het is allemaal zo omslachtig en zo ethisch onverantwoord wat hij uitkraamt daarbij telkens, hij begint ook gelijk weer over de functie van de koningin, terwijl ze een toch een ehhm toespraak hield slechts? alsof ze overal voor verantwoordelijk is? debateerd ze wel eens mee? neemt zij de besluiten in de tweede kamer? volgens mij niet toch? het is meer zo dat het uit haar naam gebeurd volgens mij maar zij zit niet op die cijfers mee te brullen over besluiten. een formaliteit eerder? met een ceremoniele kant?
maar anyways wilders betrekt teveel op zichzelf en piept en kraakt bij elk zuchtje wind, erg ongeloofwaardig allemaal.. en lokt erg aan om weer verbanden te willen zien ..

Uitspraak van Decibel op donderdag 27 december 2007 om 22:20:
Verder geeft hij geen enkele toegevoegde waarde aan de discussie rondom de islam

hij tast eerder de spirituele kant van de religie aan, een religie die erg sterk op de joodse schijnt te lijken (erg sterk).

blame de mensheid ... die maken alles kapot ..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nieuwe Bijbelvertaling (NBV)
De Nieuwe Bijbelvert­­­aling, die in 2004 gefinaliseerd werd, vertaalt ­E­x­odus 20:1-17 als volgt:

Toen sprak God deze­ w­oo­rden:
‘Ik ben de HEER, uw God, die u uit E­gyp­te,­ uit de slavernij, heeft bevrijd.
Vereer­ naa­st M­ij geen andere goden.
Maak geen godenb­eelde­n, ge­en enkele afbeelding van iets dat in d­e heme­l hier­ boven is of van iets beneden op de ­aarde o­f in he­t water onder de aarde. Kniel voor­ zulke b­eelden n­iet neer, vereer ze niet, want i­k, de HEE­R, uw God­, duld geen andere goden naast­ Mij. Voor­ de schuld­ van de ouders laat ik de ki­nderen boet­en, en ook ­het derde geslacht en het ­vierde, wann­eer ze Mij h­aten; maar als ze Mij li­efhebben en d­oen wat Ik ge­bied, bewijs Ik hun Mi­jn Liefde tot ­in het duizend­ste geslacht.
Misb­ruik de naam va­n de HEER, uw G­od, niet, want wie­ Zijn Naam misbr­uikt laat Hij ni­et vrijuit gaan.­
Houd de sabbat­ in ere, het is e­en heilige dag­. Zes dagen lang k­unt u werken en al­ uw arbeid v­errichten, maar de ­zevende dag is een ­rustdag, d­ie gewijd is aan de ­HEER, uw God; dan ma­g u niet­ werken. Dat geldt vo­or u, voor uw zonen e­n doch­ters, voor uw slaven e­n slavinnen, voor uw v­ee, ­en ook voor vreemdeling­en die bij u in de stad­ w­onen. Want in zes dagen ­heeft de HEER de hemel e­­n de aarde gemaakt, en de­ zee met alles wat er le­e­ft, en op de zevende dag­ rustte Hij. Daarom hee­ft ­de HEER de sabbat gezeg­end en heilig verklaar­d.
­Toon eerbied voor uw v­ader en uw moeder. Da­n wordt­ u gezegend met een l­ang leven in het lan­d dat de ­HEER, uw God, u geve­n zal.
Pleeg geen­ moord.
P­leeg geen overspel.­
Steel niet.
L­eg over een a­nder geen vals get­uigenis af.
Zet­ uw zinnen niet­ op het huis van ­een ander, en ev­enmin op zijn vro­uw, op zijn slaa­f, zijn slavin,­ zijn rund of zijn ­ezel, of wat he­m ook maar toe­behoort.’
---------­--------------­-------------­-----------------------­----------
T­ien geboden ­binnen de islam

Weet dat er geen go­dheid is da­n God (s­oera Mohammed 19)
Er is niet­s aan Hem ­gelijk (so­era De Consultatie 11)
Maak­ God niet­ tot een exc­uus bij jullie eden (soera D­e Koe 22­4)
Jullie di­e geloven! Wanneer op vrijd­ag (de ­dag van samenkom­st) de oproep tot het gebe­d is u­itgezonden, haast ­jullie dan om God te gede­nken ­en laat het zakendoe­n. (Soera De Vrijdag 9) ­
Uw­ Heer heeft bepaald da­t jullie alleen Hem zul­len­ dienen en dat men goed ­moet zijn voor de oude­rs­, of nu een van beiden of ­allebei bij u de oude­r­dom bereiken, zeg dan nimmer­ 'foei' tegen hen, b­­ejegen hen niet onheus en spre­ek op een hoffelijk­­e manier tot hen (Soera De Nach­treis 23)
En sn­i­jdt de dief en de dievegge de ha­nd af, als stra­f ­voor wat zij misdeden, een voorbe­eldige straf ­van­ God. (Soera De Tafel 38)
... da­t de vloek ­van ­God op hem zal rusten als hij een l­eugenaar ­is (S­oera Het Licht 7)
...dat wie een a­nder do­odt...­ het ware alsof hij het gehele mensdo­m had­ gedood­ (Soera De Tafel 32)
En jullie mogen­ ge­en ontuc­ht benaderen. Dat is iets gruwelijks en­ ­het is ee­n slechte manier van doen. (Soera De Nac­­htreis 32­)
bewijst vriendelijkheid aan de oude­rs­ en ook ­aan de verwant, de wezen, de behoeftig­en, ­de verw­ante buur, de niet-verwante buur, de ­niet-v­erwant­e medeburger, de reiziger... (Soera ­De Vrouw­en 36­)
-------------------------------­----------­----­------------------------

de wet­ten van de menselijkheid, eeuwen lang misbruikt v­oor verkeerde egoistische doeleinde... oorlog, uit­ gods naam? wie zegt dat dat wel uit gods naam is ­als het de keuzes van de mens zelf zijn?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2007 om 01:20:
Toen sprak God deze­ w­oo­rden: ik ga 's even lekker een half uurtje schijten

:rot:
Waarschuw beheerder
Het is allang mooi dat iemand eens flink loopt te stoken daar in Den Haag. Misschien dat die stijfnekken (de gevestigde orde) eindelijk eens wat weerstand krijgt en wellicht nog eens echt gaat doen wat het volk wilt. Laat Geertje maar schreeuwen, baat het niet dan schaat het ook amper.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 16:03:
ethisch vraagstuk?

Daar lijkt het wel op he :d

Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 18:47:
Je kan ook op een andere mannier kritsch zijn, zodat je een dialoog kan krijgen waarin je oponent van jouw gelijk kan overtuigen of een gedeelte jouw gelijk te erkennen. Als je hem al van te voren de huid volscheld heeft die al van te voren de hakken in het zand

Tja je kan ook op een nadere manier kritisch zijn maar dan verzand je in de ruis van gematigde meningen en bereik je nooit wat je wil bereiken.
zie hetgene wat Geert Wilders doet als een soort van onderhandelen over de prijs van bijv een auto, je gaat altijd hoger zitten dan wat je ervoor wil vangen.
En in een land van polderen en politieke correctheid als Nederland loont het gewoon de moeite om met je kop boven de massa van gematigde meningen uit te steken. Ik vindt het dan nog knap dat GW zich nog redelijk staande weet te houden door het kapmes wat politieke-correctheid heet (Y). Ben het echt niet altijd eens met wat hij zegt maar hij is wel de spreekwoordelijke krent in de pap die WEL wat durft te zeggen van Islam en diens conservatieve uitwassen. Des te meer islam we hier hebben des te meer praktijken aka Pakistan we hier op termijn kunnen verwachten (moord op Bhutto) dat wil dus niet zeggen dat IEDERE moslim zo is maar des te meer je ervan heb des te gorter de kans op dat soort bananenrepubliek-praktijken. Het is gewoon een feit dat waar religie (en islam in het bijzonder) meer invloed heeft er gewoon veel meer gezeik is.

Uitspraak van Decibel op donderdag 27 december 2007 om 22:20:
Verder geeft hij geen enkele toegevoegde waarde aan de discussie rondom de islam

Dat is per persoon verschillend.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
lekker Thijs, Wilders spint alleen maar garen bij al dit gelul. Hoe meer ze het over hem hebben, hoe vrolijker hij daar van wordt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hij is de bush van nederland. die man is nog bang voor het personeel als hij shoarma gaat halen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 28 december 2007 om 13:42:
die man is nog bang voor het personeel als hij shoarma gaat halen.

doet hij niet, uit principe

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Danamylo op vrijdag 28 december 2007 om 13:44:
doet hij niet, uit principe

triest figuur is het

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 28 december 2007 om 12:07:
Ben het echt niet altijd eens met wat hij zegt maar hij is wel de spreekwoordelijke krent in de pap die WEL wat durft te zeggen van Islam en diens conservatieve uitwassen

wat ik dan niet helemaal begrijp he, is dat je het wel voor hem op neemt in discussies, maar hem eigenlijk ook her en der in twijfel trekt.
je twijfeld erover en toch ben je zeker van je zaak?

zie hetgene wat Geert Wilders doet als een soort van onderhandelen over de prijs van bijv een auto, je gaat altijd hoger zitten dan wat je ervoor wil vangen.

sorry maar dit zie ik iets anders hoor, volgens mij hebben we het hier over het belang van :
wereld,land,mens,dier,milieu,toekomst,gevolgen,het nu, het toen .. daar ga ik niet over nadenken als een auto of het bieden daarop...

ik vind de uitstraling en duidelijkheid van de politiek in eerste instantie erg slecht, vage dure vreemde zinspelingen (het gevolg van veel te lang inhoudelijk debatteren :d ).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2007 om 13:52:
wat ik dan niet helemaal begrijp he, is dat je het wel voor hem op neemt in discussies, maar hem eigenlijk ook her en der in twijfel trekt.
je twijfeld erover en toch ben je zeker van je zaak?

Ben het niet altijd met hem eens of de manier van zeggen hoe hij doet.
Maar in mijn ogen is het alternatief (de langzame wederinvoering van de politieke correctheid die we nu weer zien) is wat mij betreft 10 keer erger en vooral schadelijker voor de samenleving. Dit omdat ik geloof dat mensen een uitlaatklep moeten hebben. Als je bepaalde denkbeelden weg wilt stoppen omdat ze niet in je straatje passen dan kan je een veel heftigere tegenreactie krijgen. de Opkomst van Pim fortuyn was ook een gevolg van politieke correctheid van de gevestigde orde.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2007 om 13:52:
sorry maar dit zie ik iets anders hoor, volgens mij hebben we het hier over het belang van :
wereld,land,mens,dier,milieu,toekomst,gevolgen,het nu, het toen .. daar ga ik niet over nadenken als een auto of het bieden daarop...

Was bij wijze van spreken :flower:
Geer tWilders legt de lat hoog omdat hij weet dat hij toch uitiendelijk moet polderen als het zo ver is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
En in een land van polderen en politieke correctheid als Nederland loont het gewoon de moeite om met je kop boven de massa van gematigde meningen uit te steken.

op zich kan je nek uit steken voor problemen die jij ziet, en ze fatsoendelijk bewoorden, zonder dat je onzin schreeuwt, wat er op neer komt dat alle moslims kut tuig is, en het land uit gepest moet worden ... Ja NAF ik weet het, dat roept Wilders niet, maat dat heeft de koningin ook niet in haar kerst toespraak geschreeuwd.

Des te meer islam we hier hebben des te meer praktijken aka Pakistan we hier op termijn kunnen verwachten (moord op Bhutto) dat wil dus niet zeggen dat IEDERE moslim zo is maar des te meer je ervan heb des te gorter de kans op dat soort bananenrepubliek-praktijken. Het is gewoon een feit dat waar religie (en islam in het bijzonder) meer invloed heeft er gewoon veel meer gezeik is.

ik vind je vergelijking kant nog wal raken eigenlijk. in landen met armoede heerst ellende, dat daar veel moslim landen ondervallen is wat anders.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2007 om 19:58:
ik vind je vergelijking kant nog wal raken eigenlijk. in landen met armoede heerst ellende, dat daar veel moslim landen ondervallen is wat anders

Veel Moslim-landen zijn redelijk ontwikkelde landen, zeker in het midden oosten. En toch komt er veel shit voor. Armoede speelt ook zeker een rol. Maar het is een samenloop van factoren. En de islam kan als "oorlogsreligie" best een flinke negatieve steen bijdragen net als dat het Christendom en zijtakken daarvan jaren lang ook in europa hebben gedaan. Ik zie daar gewoon een dejavu met het oude europa met alleen het verschil dat de techniek van tegenwoordig verder ontwikkeld is met alle gevaren vandien.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2007 om 19:58:
en ze fatsoendelijk bewoorden, zonder dat je onzin schreeuwt,

Wat onzin is , is in de ogen van de aanschouwer. Wat voor de 1 onzin is, is voor de ander waarheid. Verschil van inzicht en mening (Y)
Waarschuw beheerder
Thijs je snapt er geen ene drol van. Open een geschiedenisboek, haal dat bord voor je kop weg. Zet je blinde haat aan de kant en denk met je verstand ipv je gevoel. Oorlogsreligie blabla, dat blijkt natuurlijk wel uit de werkelijkheid. Not.
En jij durft moslims met nazi's te vergelijken? Kijk es hoe je zelf redeneert. Same shit.
Waarschuw beheerder
Een christenhater zou veel sterker in zijn strijd zijn aangezien de meeste oorlogen in de wereld in Christenlanden plaatsvinden, door Christenen gevoerd worden en door Christenen gestrart zijn. De meest kapotte onderontwikkelde landen in de wereld zijn ook Chriostelijke landen.
Heeft geen ene fuck met elkaar te maken maar je kan het als hater makkelijk misbruiken. Voor Jodenhaters geldt hetzelfde.

Waarschuw beheerder
:looser: Wilders :looser:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 28 december 2007 om 20:12:
Wat onzin is , is in de ogen van de aanschouwer. Wat voor de 1 onzin is, is voor de ander waarheid. Verschil van inzicht en mening

als ik nu zou zeggen

"je bent een stomme lul die stront in zijn oren heeft, die het liefst de jaren 40-45 zag herleven, ze moesten jouw het land uit zetten"

zou dat enigge aan leiding zijn voor jouw om te denken, wat die focus zegt, ja fuck misschien heeft die wel een beetje gelijk.
Het enigste wat ik bereik is waarschijnlijk dat je me eens graag op het gezicht zou willen klappen.

mij lijkt het strek. enigste inzet met dat soort woorden is dat ik jouw gewoon het land wil uitzetten, wat je ook doet, ik wil alleen anderen er van over tuigen. En als je me dan ook nog op het gezicht klapt, dan zeg ik ook nog eens. Zie je wel ik had gelijk.

Precies het zelfde doet Wilders.

Waarschuw beheerder
Veel Moslim-landen zijn redelijk ontwikkelde landen, zeker in het midden oosten

midden oosten

- Politiek
Het Midden-Oosten kent verschillende politieke systemen. Sommige landen zijn in meer of mindere mate democratisch te noemen. Enkele landen kennen een majlis, een adviesgevende raad of parlement die advies uitbrengt aan een autoritaire leider. Saoedi-Arabië is bijvoorbeeld een absolute monarchie en alleen mannen mogen stemmen voor adviesgevende gemeenteraden. In Egypte zijn politieke partijen op religieuze grondslag verboden en worden mensen die kritiek hebben op de regering gevangen gezet en gemarteld. In Tunesië is de situatie vergelijkbaar. In Jordanië is kritiek hebben op de koning strafbaar. Marokko kent sinds het aantreden van koning Mohammed VI een geleidelijk democratiseringsproces, waarbij ook vrouwenrechten meer en meer aandacht krijgen.

Een aantal landen in het Midden-Oosten wordt dictatoriaal of autoritair geregeerd, al neemt dit aantal langzaam af. De enige landen waar helemaal niet gestemd kan worden zijn Libië en Syrië .

Onder interne en internationale druk neemt over de brede lijn het democratisch gehalte wel langzaam toe.

Positie van vrouwen:

In veel landen in deze regio zijn vrouwen achtergesteld en mogen zij maar in beperkte mate deelnemen aan het publieke leven, al zijn er diverse variaties in deze beperkingen. Wel hebben zij in vrijwel alle landen die democratisch zijn zowel actief als passief kiesrecht. Het enige land waar dat niet zo is, is Saoedi-Arabië.

Het Midden-Oosten geldt om verschillende redenen als een belangrijke regio in de wereld:

5: Economisch: Het Midden-Oosten is verantwoordelijk voor een groot deel van de olie die dagelijks gewonnen wordt. Het in Egypte gelegen Suezkanaal is daarnaast één van de belangrijkste scheepvaartroutes van de wereld;

olie:

Het Midden-Oosten beschikt over de grootste olievoorraden in de wereld. Economisch en – daaraan gekoppeld – politiek is het gebied daarom zeer belangrijk. De oliereserves zijn niet gelijk verdeeld over het gebied. Sommige landen hebben veel reserves, andere vrijwel niets. Saoedi-Arabië heeft verreweg de grootste hoeveelheid olie, gevolgd door Irak en Iran. De kleine Golfstaten hebben eveneens aanzienlijke reserves. In 1990 viel Irak Koeweit binnen om het in te lijven, waarbij de olierijkdom van het land als één van de redenen werd gezien.

De landen en gebieden die tot het Midden-Oosten worden gerekend kunnen enigszins variëren, maar in het algemeen gaat het om:

Bahrein – Egypte – Irak – Iran – Israël – Jemen – Jordanië – Koeweit – Libanon – Libië – Oman – Palestijnse Autoriteit – Qatar – Saoedi-Arabië – Soedan – Syrië – Turkije – Verenigde Arabische Emiraten
inwoners :

Naast de "vaste" bewoners van deze landen (Arabieren, Turken, Koerden, Iraniërs, Joden, enz.) wordt het Midden-Oosten ook nog altijd bevolkt door nomaden die in de woestijn leven, met name de Bedoeïenen.

Veel landen kennen grote groepen etnische minderheden, zoals bijvoorbeeld Koerden, Druzen en Kopten. Veelal worden deze minderheden niet gelijkwaardig behandeld of zelfs systematisch onderdrukt. Vaak hebben dergelijke spanningen een etno-religieuze achtergrond. Zo verschillen soennieten en sjiieten etnisch niet of nauwelijks van elkaar en zelfs de religieuze verschillen zijn (vergeleken tussen protestanten en katholieken) vrij beperkt. In Irak anno 2007 plegen soennieten en sjiieten zeer regelmatig aanslagen op elkaar met honderden doden tot gevolg. Ook in andere streken zoals Saoedi-Arabië worden sjiieten slechter behandeld. In Iran worden dan weer Arabieren (in het zuidwesten van het land) achtergesteld.

Ook het traditionele denken in stammen en clans leidt tot een achterstelling van groepen. In Libanon zijn de etnische en religieuze tegenstellingen al decennia een voortdurende bron van spanning. In Israël worden Israëlische Arabieren volgens diverse onderzoeken achtergesteld ten opzichte van Joden.

diverse info midden oosten
israelisch /arabisch conflict
westerse wereld

lekker zooitje :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 28 december 2007 om 22:12:
Een christenhater zou veel sterker in zijn strijd zijn aangezien de meeste oorlogen in de wereld in Christenlanden plaatsvinden, door Christenen gevoerd worden en door Christenen gestrart zijn. De meest kapotte onderontwikkelde landen in de wereld zijn ook Christelijke landen.
Heeft geen ene fuck met elkaar te maken maar je kan het als hater makkelijk misbruiken. Voor Jodenhaters geldt hetzelfde.

ik kan moeilijk bij het uiten van geloof in oorlog en bijbelse opvattingen.. volgens mij blijft het toch de mens die het doet uit naam van (en wat).. dus echt christelijk? tja ..
sowieso, haten, zo ouderwets eigenlijk :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 december 2007 om 03:04:
ik kan moeilijk bij het uiten van geloof in oorlog en bijbelse opvattingen.. volgens mij blijft het toch de mens die het doet uit naam van (en wat).. dus echt christelijk? tja ..
sowieso, haten, zo ouderwets eigenlijk

Juist! Dat bedoel ik. Alleen maken moslimhaters er misbruik van door te wijzen op het geloof ook al heeft het er niks mee te maken. En blijkbaar zijn ze niet consequent anders hadden ze de "christelijke" ellende ook gezien. Wie sprak er van christenextremisme toen Irak uit naam van God gebombardeerd en bezet werd? Maar boze Irakezen die vanaf hun ezeltje raketten afschieten zijn MOSLIMS.
Corrupte politici waren JODEN ipv corrupte politici.

Hier zijn ze blind voor.
Een christenhater zou veel sterker in zijn strijd zijn aangezien de meeste oorlogen in de wereld in Christenlanden plaatsvinden, door Christenen gevoerd worden en door Christenen gestrart zijn. De meest kapotte onderontwikkelde landen in de wereld zijn ook Chriostelijke landen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op zaterdag 29 december 2007 om 10:20:
Alleen maken moslimhaters er misbruik van door te wijzen op het geloof ook al heeft het er niks mee te maken. E

zou haat echt een rol sprelen als we praten over burgers? op politiek vlak speeld macht en geld meer een rol naar wat het lijkt, in het midden oosten is olie meer de warlord lijkt het, er zijn mensen die angsten zaaien (met een bepaald doel), vooral in het midden oosten en dit slaat door naar de rest van de wereld, men vormt ook zijn mening naar wat men zo globaal op het journaal ziet enzo (dat telt wel mee iig in de meningsvorming volgens mij) we laten gewoon alle teringzooi van de wereld doorslaan op nederland ..
en dat lijkt steeds beter te lukken, de ene groep trapt en de andere groep trapt terug, zo werkt dat kennelijk gewoon, het lukt de mensheid gewoon niet om gewoon met elkaar om te gaan, en daarbij gebruiken ze religies als dekmantel.. en iedereen trapt erin en geeft dan ook echt de religie zelf de schuld waardoor alle aanhangers van die religie boos worden (over de hele werld, denk daarbij aan de cartoons van mohamed)..
ik ben verder geen gelovige maar er rust wel een dikke smet op de meeste religieuze boeken (met dank aan de mens), ik denk dat de negatieve lading van de wereld (behoord een filosofie bij) erg groot is en dat is volgens mij een heel slecht voorteken...die eigenlijk naar eigen intreprtatie door de religieuze boeken zelf al word aangegeven (al is dat natuurlijk weer een discussie puntje omdat het slechts boeken betreft),
de wereld staat bol van negative shit en egoisme en individualisme..
we kunnen als klein klootte landje (zonder indentiteit want ga de geschiedenis maar eens na) niet eens een voorbeeld geven aan de wereld op het gebied van samen leven.. zucht

er is weinig ruimte voor een discussie over islam in nederland omdat altyd rechts of links erbij genoemd moet worden en niet de menselijkheid... en dat is niet islam in een hokje plaatsen (zo word elke ruimte tot een werkelijke discussie ontnomen)..er word alleen maar defensief gereageerd hoor (men komt op voor zijn gevoel)..

over 1 kam scheren is wel fijn voor sommige dat ze dat als een recht claimen, maar vergeet niet dat de wereld je dan net zo zal behandelen,
men moet dan niet verbaasd op kijken anders zou dat wel erg onrealistisch zijn he ..

(y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 28 december 2007 om 22:08:
Thijs je snapt er geen ene drol van. Open een geschiedenisboek, haal dat bord voor je kop weg. Zet je blinde haat aan de kant en denk met je verstand ipv je gevoel. Oorlogsreligie blabla, dat blijkt natuurlijk wel uit de werkelijkheid. Not.
En jij durft moslims met nazi's te vergelijken? Kijk es hoe je zelf redeneert. Same shit.

Wat voor de 1 onzin is, is voor de ander waarheid. Verschil van inzicht en mening

I rest my Case.
Trouwens je blijft me maar dingen aanpraten he, volgens mij is er maar hier 1 met blinde haat jegens een ander en dat ben ik iig niet :nee:

:aai: :aai: :aai:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 december 2007 om 02:44:
lekker zooitje

Zeg ik al zo lang maarja dan ben je haatdragend volgens mening links-persoon hier ....

Uitspraak van Knoalster op zaterdag 29 december 2007 om 10:20:
moslim

Christen of Whatever, als mensen iets negatiefs doen uit naam van 1 van de sprookjesboeken die religie heet heb ik daar zowiezo niets mee op.
Religie is wat dat betreft een negatieve cathalisator voor conflicten. En in de huidige wereld gaat de islam hierbij fier voorop. Vroeger waren het de Christenen en nu hebben moslims dat stokje overgenomen. Het maakt niet uit hoe het beestje heet het is toch wel hetzelfde wat mij betreft.

Uitspraak van Knoalster op vrijdag 28 december 2007 om 22:08:

:roflol:
Je gaat wel heel erg ver he meneetje annoniem.
Ja ik durf bepaalde uitlatingen en gebruiken die ik in Arabische media en geschriften zie te vergelijken met de opkomst van de nazi's. Het onbreekt dat soort slag moslims alleen nog aan 1 leider en een wapen en je heb wat mij betreft WOIII te pakken(gelukkig is dat scenario onwaarschijnlijk). Jodenhaat, propaganda, respecteloosheid voor mensen die anders denken. Dat zijn dingen waar ik me niet thuis bij voel maar die blijkbaar dagelijkse kost zijn bij bepaalde mensen. En Ze mogen het nog verkondigen ook. Geen wonder dat mensen ertegenin willen gaan. Het is gewoon nazi-gedachtegoed in een religieus(islamitisch) jasje en daar moet je gewoon niets van hebben. Mesen misbruiken het geloof om hun (racistisch) doel te bereieken.
Waarschuw beheerder
donateur
Ja ik durf bepaalde uitlatingen en gebruiken die ik in Arabische media en geschriften zie te vergelijken met de opkomst van de nazi's.

Dat durf ik ook met bepaalde uitspraken van een zekere sinterklaas in Vaticaan-stad. Die voert ook vrij respectloos propaganda jegens bepaalde bevolkingsgroepen. Ga maar eens even een poosje lekker op de Rooms Katholieke kerk lopen vitten. Of komen die van te dicht bij huis.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
weet je waar ik me nu zo gruwelijk aan erger??? jullie slechte beheersing der Nederlandsche taal.

Ik neem mensen die 'enigste' typen/schrijven, om maar even een voorbeeld te noemen, niet serieus... :[
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Swaffelstaaf op zaterdag 29 december 2007 om 16:11:
Dat durf ik ook met bepaalde uitspraken van een zekere sinterklaas in Vaticaan-stad. Die voert ook vrij respectloos propaganda jegens bepaalde bevolkingsgroepen. Ga maar eens even een poosje lekker op de Rooms Katholieke kerk lopen vitten. Of komen die van te dicht bij huis

Net zo erg als je het mij vraagt (Y)

Uitspraak van Miss Nox :lol:(Y) op zaterdag 29 december 2007 om 16:27:
Ik neem mensen die 'enigste' typen/schrijven, om maar even een voorbeeld te noemen, niet serieus...

Einstein was ook licht dislectisch 8) (Y)
Ik neem mensen die Bi zij niet serieus :p
Edit, was natuurlijk sarcastisch bedoeld. Ondanks dat mensen fouten maken (incl mezelf) moet dat wel kunnen. Het is nou eenmaal niet het nationaal dictee.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:gaap: alsof je geaardheid er iets toe doet

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Miss Nox :lol:(Y) op zaterdag 29 december 2007 om 16:44:
alsof je geaardheid er iets toe doet

weet je waar ik me nu zo gruwelijk aan erger??? jullie slechte beheersing der Nederlandsche taal.

als of je spel kunsten er toe doen :[ je begrijpt het toch, niet zeiveruh
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Miss Nox :lol:(Y) op zaterdag 29 december 2007 om 16:44:
alsof je geaardheid er iets toe doet

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 december 2007 om 16:53:
als of je spel kunsten er toe doen

(Y)
Dat bedoelde ik dus ook.
Sorry meis het is nou eenmaal niet het nationaal dictee.
Waarschuw beheerder
Toch vind ik dat je je Nederlandse taal goed moet kunnen beheersen, zeker als je hier een discussie voert.

Iemand die een typfoutje maakt, is geen ramp maar wel grammatica en spelfouten.. komt gewoon niet zo snugger over ;)(Y)

plus, als je Wilders fan bent, ben je trots op Nederland, dus ook trots op je taal ;)
Waarschuw beheerder

Wilders-aanhang (Y)