Ik heb er 9 op mijn onderrug aan de linkerkant.
Even foto toegevoegd:
Wat is de betekenis bij zo'n sterren tattoo??
Nou, zie steeds vaker gasten lopen met die dingen op hun armen,of ellebogen.. dat vind ik nou niet echt boeiend ofzo , maar als je origineel bent kan t leuk zijn
Sinds vanavond heb ik een sterren tattoo op mn voet
De nautische ster is weer helemaal terug in de new & old skool tattoo. De ster wordt, in alle mogelijk denkbare kleuren, zowel als onderdeel van een tatoeage als alleenstaand gebruikt met veelal als betekenis ‘de weg vinden’ maar ook als anti-racisme teken en als symbool voor hoop.
Je ziet de sterren vaak in combinatie met de zwaluwen.
In de homo en lesbo-scene is de ster al sinds 1930 besproken als herkenningteken op de pols maar van oorsprong is het een zeemanstatoeage; . De ster refereert aan de sterrenhemel en met name aan de Noorderster, waardoor je je plaats kunt bepalen en weer naar huis kunt komen. Dit protectie en geluksteken werd veelal op de schouders geplaatst in de kleuren zwart en rood.
Het symbool schijnt overigens al veel eerder gebruikt te zijn als ‘gezondheidssymbool’ op het lichaam door de Late Kelten (Pagans).
[bron]http://www.tonsoftattoos.com/index.php/2005/11/23/nautische-sterren/laatste aanpassing 22 augustus 2006 11:37