Helaas weigeren sommige mensen stelselmatig om zo'n statement te begrijpen en blijven zulke lui mensen de grond in boren. Probeer je dat zelf eens voor te stellen. Dat gaat broeien gewoon. Dat is net zoiets als die pestkop op school die altijd maar doorgaat, tot 'ie een keer over de grens gaat en genadeloos op z'n bek gerost wordt. Soms zijn zulke dingen ervoor nodig om iemand te doen realiseren dat 'ie te ver gaat.
Wat anderen op een forum schrijven is onderdeel van de vrijheid van meningsuiting. Als iemand een hekel heeft aan een track of een producer dan moet hij dat ten aller tijde kunnen zeggen - zo vaak als hij/zij wil. Artikel 1 van de grondwet!
Als er daadwerkelijk zo vaak kritiek is of mensen de grond in worden geboord dan valt de oorzaak wellicht te zoeken bij het feit dat de doelgroep van hardstyle over de loop der jaren is verschoven van een nîchemarkt naar een commerciëler publiek. Je kunt eenvoudig bedenken waarom dat binnen de expliciete groepen liefhebbers tot frictie leidt. Excessen zoals vandaag geschiedde zijn daarvan een uitspatting, alhoewel ik me nog steeds af vraag waarom dat juist deze keer op persoonlijk vlak werd gericht. Persoonlijk negeer ik hem al minstens een jaar en schenk ik totaal geen aandacht meer aan nieuwe hardstyle releases vanuit bepaalde stromingen. Ik zie dit echt als een teken van zwakte en denk dat er meer minpunten dan pluspunten zijn gescoord door deze actie aan zijn kant.
Een ander punt dat zeker meeweegt is dat de perceptie van het buitenlands hardstylepubliek niet altijd overeenkomt met wat mensen op Nederlandse feesten gewend zijn, alhoewel dat misschien lastig is voor te stellen als je niet beter weet. Soms staan meningen lijnrecht tegenover elkaar, maar dat komt op ieder forum wel eens voor. In Australië of Polen bijvoorbeeld zien tracklists op feesten er redelijk anders uit dan hier..
Ik ben het wat dat betreft overigens eens met valkyr - natuurlijk is dat niet goed voor de scene. Ik zet me al tijden in voor erkenning van onbekendere artiesten en meer variatie op feesten. Helaas is dat als vechten tegen de bierkaai.
Zolang die situatie in stand gehouden wordt zul je altijd het cirkeltje van negativiteit blijven voeden, totdat er op een gegeven moment iets knapt..
Uiteraard bestaat GHF uit 18.434 professionele zeikberen van 111 verschillende nationaliteiten, die samen 26 verschillende talen spreken en niets anders kunnen dan azijn pissen en gal spuwen. Mensen die tot meer dan een etmaal in een vliegtuig zitten om feesten bij te wonen en de tijd van hun leven hebben terwijl de gemiddelde Hollandse partyganger er als een zoutzak bij staat. Juist, daar doe je het voor.
WJ, bij deze nodig ik je uit om je positiviteit ten toon te spreidden en te proberen bij te dragen aan een beter gevoel binnen de scene, je kunt een nieuw wachtwoord terugvinden in je PB! Ik ben alleen bang dat je mensen niet kunt dwingen om muziek positief te beoordelen die ze niet mooi vinden. Veel suc6!
PS: probeer ook eens andere muziek te beoordelen behalve uit de SAIFAM of Scantrax stal, misschien gaat er een wereld voor je open