Ik vind hollanders, die zo zo sappig praten alsof ze net een dikke vette watermeloen naar binnen werken, ranzig...
Maar een twents accent is wel superirritant! Absolute afknapper! Bij mannen dan
daar hebben we doktor negatieveling weer.
is toch zijn smaak
waarom dat nou weer: ik bedoel je moet toch redelijk vaak luisteren naar de dame in questie. Is wel zo fijn als je dat accentje van der helemaal top vind.
Die nergens over gaat! Als hij nou eens naar het innerlijk zou kijken van een meisje i.p.v. naar dit soort stompzinnigheden.
en idd, niet alle accenten.,. Had nog ff niet gedacht aan dat verschikkelijke accent van de noordelijke kant van Ned.
ben zelf brabander dus spreek vaker limburgse en Belse, en die tweede oei oei oei, dat vind ik nou super
die boerentaal van jullie
iets mee gemaakt met een brabander wat niet goed gevallen is
gedumpt ofzo
dacht dat je van me hield
Oke, oke, ik geef toe...brabants is erg sexy
Het is gewoon een kwestie van gewenning..
Ik gedumpt door een Brabander? Dat durven ze heus niet
raat trouwens meestal gewoon abn...plat bosch wordt niet erg gewaardeerd op bv mn werk
grapje
ik durf dah wel hoor
hoe praten ze in Gelderland dan?????
Ze praten achterhoeks hahaha duits nederlands en dialect door elkaar
Hier dus hetzelfde..praatte behoorlijk boers tot ik met m'n stages begon. Daar is 't not done.. En inmiddels komt 95% van m'n vrienden uit de randstad en omgeving, dus ook bij hen praat ik abn.. Eigenlijk alleen bij m'n oma nog praat ik boers
Rotterdams is alleen leuk als Booy
Ho es, niet overal in Gelderland Ik woon ook daar namelijk en hier zit er écht geen duits in
Ze praten achterhoeks hahaha duits nederlands en dialect door elkaar
het ligt er idd aan met wie ik ben, met mn moeder en oma gaat t echt heeeel plat, anders valt t wel mee
haha oke dan is het misschien om aan te horen
uit je antwoord af te leiden dat je Duits niets vind??
Ja maar je moet ook dan in de achterhoek wonen en bij de grens
Fries een Accent..
haha 2 keer niezen en je zit in duitsland bij wijze van spreke
smaakt ie?
Fries zélf is geen accent, maar hoe 't klinkt als (de meeste) Friezen een poging doen om NL te praten, das toch echt een accent..en dat klinkt zoooo fout
Dan bedoel je vast die boeren die nooit buiten hun erf komen
Ik praat echt niet nederlands met een (raar fries) accent hoor
als ik met een dame in gesprek ben en zij heeft een ander accent zoals bijv: limburgs, bels enzz.... dan doet dat iets bij mij.
Ik vind dat wel iets hebben, en die dames hebben dan meteen een dik pluspunt.
wat vinden jullie van vrouwen met een ander accent??
Ja maar je moet ook dan in de achterhoek wonen en bij de grens..
Amsterdams
hoe praten ze in Gelderland dan?????
Ik vind het meestal wel leuk alleen vind ik de meiden uit twente en omstreken niet zo charmant praten....
Uitspraak van !! SUNSHINE !! op woensdag 2 augustus 2006 om 22:33:
Ben zelf een hagenees maar vind er ook niks aan!
ik ken er een paar, maar kan er echt geen harde plasser van krijgen ofzo
als ik met een dame in gesprek ben en zij heeft een ander accent zoals bijv: limburgs, bels enzz.... dan doet dat iets bij mij.
wlke dame mag k bellen??
ik ook, mijn gehoor gaat wel uit als ik slaap
gebruik trilfunctie word knettergek als ik niet opneem
haha wat maakt het uit dat het geen fatsoenlijk abn is... net of jij zo perfect praat.
denk eerder dat de mensen die zoiets als jou zeggen DOM zijn....
moet er trouwens geen S achter limburg in die zin van je????
haha wat maakt het uit dat het geen fatsoenlijk abn is... net of jij zo perfect praat.
denk eerder dat de mensen die zoiets als jou zeggen DOM zijn....
moet er trouwens geen S achter limburg in die zin van je????
Ik zeg niet dat ik prefect praat!!
En ik zeg ook niet dat die mensen dom zijn maar ik vind het DOM KLINKEN!!
En wat ik bedoel te zeggen is dat er veel mensen in Limburg zijn die geen ABN nederlands kunnen praten. Dus die kunnen alleen nog maar limburgs praten. En ook al praat iemand nederlands tegen ze, ze blijven gewoon stug limburgs terug praten! Ja sorry dat vind ik echt wel erg storend!!
We zijn allemaal Hollanders, vriend!
Nee, we zijn allemaal Nederlanders, vriend
niemand kan tippen aan brabanders
Afschuwelijk!!!
Ik vind het eerder dom klinken! En vooral als ze alleen nog meer limburgs kunnen praten en geen fatsoenlijk ABN!!laatste aanpassing 3 augustus 2006 13:50
En wat ik bedoel te zeggen is dat er veel mensen in Limburg zijn die geen ABN nederlands kunnen praten. Dus die kunnen alleen nog maar limburgs praten. En ook al praat iemand nederlands tegen ze, ze blijven gewoon stug limburgs terug praten! Ja sorry dat vind ik echt wel erg storend!!
Limburgs is vreselijk...Noord Limburgs helemaal...
Het dialect uit de achterhoek helemaal...
het praten kan ik niet maar het verstaan wel.. klinkt zoo grappig en leuk. gwn alleen al een leuke ervaring alleen al om mensen te horen praten
heb zelf een nijmeegs accent niks aan lol
Is ook mooi dialect vind ik...
jij woont daar in de buurt?
Kom eens hier naar Groningen, kijken of je dan nog zo gecharmeerd bent van een accent
Ja, kan me voorstellen dat jij dialecten van 'boven de rivieren' ( zoals jullie dat zo leuk zeggen ) ook apart vinden klinken
Maar Limburg is net half duits, vooral als je oudere mensen hoort praten...Ik vind het wel grappig om te horen...daar niet van
haags is wel funny...
kun je nagaan, ik woon vlak bij de duitse grens, ik praat zo plat als maar kan
maar me nederlands doet het ook hoor
Haha, jullie zullen in ieder geval minder problemen op school hebben met de duitse taal dan mensen van elders...
Ja, dat is het...voor sommige ook irritant
maar dat geld niet voor mij...
ja zou je denken ? waarom dan ?
nou.... de toppers hebben een leuk duits wk liedje gemaakt toch ?
omdat de klanken soms zo anders zijn. Jullie zinnenmelodietje ( om het zo maar even te noemen gaat altijd zeg maar omhoog en dan met harde klanken erin...
Ik noem maar even een voorbeeld..Amsterdammers praten met heel veel verschillende klanken in de zinnen en gaat omhoog en omlaag, zodat het echte amsterdams een beetje zangerig klinkt. Maar kan voor sommige ook irritant zijn.
Rotterdams gaat ook altijd omhoog...
Kom uit Kerkrade
aardig afgeleerd
oude gewoontes
knap, ik zou me er niet eens de moeite voor doen, ik ben wie ik ben, en dat is kekraads, met accent
vraagt of ik uit Belgie kom ..
toen vroeg ik iets int Limburgs aan me ma en opeens begint die ander Engels tegen me te praten
Ik ben trots op mn utregse accent
een brabants accent daarentegen is fokking geil
Vind er nix an, je verstaat er geen reed van
Weer zo'n dom kankerwijf die dingen wil verbeteren, voel je je dan beter??
was maar een vraagje hoor en geen persoonlijk aanval
Uitspraak van Daantje80 op vrijdag 15 september 2006 om 14:04:
reet schrijf je met een 'T' hoor...
Echt? Vind je dat??
ohhh discriminatie laatste aanpassing 19 september 2006 17:07
Ik denk dat jij dan meer bedoeld hoe ik praat.
En dat is dan proberen niet plat te praten, maar omdat je hier bent opgegroeid horen mensen die hier niet vandaan komen, toch een accent.
ohhh discriminatie
sorry maar dat is voor mij afknapper nr1
hij heeft wel gelijk
accenten zijn kut