2 volgers · 49166x bekeken
Wat is het hardst dat je ooit gereden hebt.
Zet de auto er ook bij.
er staat verder geen soort voertuig in het topic onderwerp.........
dus of het nou om een: auto/fiets/rolator gaat...... dat maak nie zoveel uit
Volgens mij heb ik er dat een tijdje geleden tog wel neergezet
Zuigernsnelheid is 2*slag(m)*toeren/60
Heb je geen boring voor nodig.
Reken dan maar eens voor gozer!
Cilinderinhoud is 986 cc.
Ik zal een klein tipje van de sluier oplichten: Het is een viercilinder.
Bereken jij nu maar eens een slag voor me. Kan me niet anders voorstellen dan dat je 1 essentieel gegeven mist....
de BORING!
laatste aanpassing
Jep, maar dan moet je dus eerst de slag weten. En die weet je niet.
Dus om uit cilinderinhoud en cilinderaantal een zuigersnelheid te kunnen berekenen heb je ook een boring en slag nodig, heb ik gelijk of heb ik gelijk?
Jij kwam nl. met een zuigersnelheid zonder dat je bovenstaande gegevens had.
Het had net zo goed een 1000cc achtcilinder kunnen zijn.
Dus om uit cilinderinhoud en cilinderaantal een zuigersnelheid te kunnen berekenen heb je ook een boring en slag nodig, heb ik gelijk of heb ik gelijk?
Jij kwam nl. met een zuigersnelheid zonder dat je bovenstaande gegevens had.
Het had net zo goed een 1000cc achtcilinder kunnen zijn.
laatste aanpassing
er zijn ook nog steeds een hoop mensen die hun eigen ogen niet geloven dat ze zoek zijn gereden door mijn ax
haha, dat had ik ook met mijn AX
Zelfs die nagenoeg stock 1.4i GT deed aardig z'n best met 195 km/h en 0-100 in +/- 9
Ik weet de slag toch van de r1, lees nog maar eens wat ik erin heb gezet
En als je alleen de slag weet dan heb je geen boring nodig om de zuigersnelheid uit te rekenen, Boring heeft niks te maken met de afstand die de zuiger aflegd.
dude, houd je mond nou maar. er komt toch niks zinnigs uit, dit stond nl. al in míjn post.
8800 toeren gaan de klepjes zweven van een TU
idd, heb een GTI op throttlebodies gezet laatst maar die had 't bij 8500 ook gehad... was wel nog wat agressiever > 5500 r/min dan een originele, leverde ook +/- 125 pk
Verbruik is minder leuk
Bij jouw komt er weinig zinnigs uit. Vertel mij maar welke 1000cc die je voor de straat kan kopen aan een zuigersnelhied komt van meer dan 25 m/s. Je hoeft mij niks van techniek van motoren te vertellen.
Geef mij dan nu maar de formule van Zuigersnelheid en de gemiddelde effectieve druk in de Cilinder. Kijken of je zoveel van verbrandingsmotoren afweet.
Geef mij dan nu maar de formule van Zuigersnelheid en de gemiddelde effectieve druk in de Cilinder. Kijken of je zoveel van verbrandingsmotoren afweet.
donateur
220
318 is coupe was dat heb onder tussen nu een 320i 24 kl vanos uitvoering coupe
auto staat bij eigen tekst
Formules aan het zoeken met Google laatste aanpassing 21 september 2006 21:05
...of misschien gewoon voorzien van een leven en inmiddels 160 km verderop in het land?
Heb je mij ooit horen zeggen dat er straatmotoren zijn die zuigersnelheden behalen van meer dan 25 m/s?
NEE.
Hebben we jou zien impliceren dat jij wist dat een motor van 1000cc die 14KRPM haalt een zuigersnelheid haalt van meer dan 25 m/s?
JA.
Dat terwijl je die zuigersnelheid niet kon berekenen zonder de volgende combi:
- boring + cilinderaantal >>>
OF
- slag
Dus houd je bek nou gewoon dude. Je snapt er geen kutje van.
laatste aanpassing
Ben ten eerste wel benieuwd wat voor auto jij rijdt? ik durf er ook nog wel tegen te racen! en als je een auto hebt helemaal bij een snelle auto. weet je dat de plofilage van een band soepel is(tenminste als je een goeie band hebt) dus de band zal continu zijn werk doen om de auto niet te laten spinnen. PS ik rij op Michelin Pilot Exalto's
Reageren we niet meer op het eerste deel van mijn post? Dit stukje:
Hij is dan verwrongen en blijft in die toestand. Dus waar moet die warmte dan vandaan komen? Bij verwringen komt alleen warmte vrij op het moment dat ze van toestand veranderen. Niet als ie verwrongen is en zo blijft. Een verbogen ijzerdraadje wordt ook niet vanzelf warm...
Natuurlijk zal een band z'n best doen om zo min mogelijk te 'spinnen'. Maar hij zal nooit 100% contact met de weg hebben bij hele hoge snelheiden. Daarom worden ze ook zo warm bij die snelheden...
Niet dat je het gaat geloven (en dat boeit me ook geen zak) maar ik rij een DB9...
240 kmh....is dat stoer?
Alleen in de 30km/h zone voor het politiebureau...
Gozer, jij lult uit je nek.
Een zuigersnelheid kan je nl. niet berekenen zonder dat je de boring weet.
Daarnaast... een originele GSX-R1000 kan al 13.5K hebben.
Houd nou maar op met je praatjes, want over wegligging kunnen mensen me misschien nog wat komen vertellen maar met verbrandingsmotorentechniek hoef je écht niet aan te komen...
slag...
Hij is dan verwrongen en blijft in die toestand. Dus waar moet die warmte dan vandaan komen? Bij verwringen komt alleen warmte vrij op het moment dat ze van toestand veranderen. Niet als ie verwrongen is en zo blijft. Een verbogen ijzerdraadje wordt ook niet vanzelf warm...
Dus een band staat stil?
Natuurlijk zal een band z'n best doen om zo min mogelijk te 'spinnen'. Maar hij zal nooit 100% contact met de weg hebben bij hele hoge snelheiden. Daarom worden ze ook zo warm bij die snelheden...
Nee, een band wordt warm omdat er slip ontstaat tussen band en wegdek zodra er een kracht overgebracht wordt én door interne wrijving in het materiaal.
slag...
Niet in deze context. Ik verwoordde mezelf verkeerd. Hij had de cilinderinhoud en het cilindertal, en wat heb je dan nodig om achter de slag te komen?
Juist, de boring.
Als je de slag weet, wat weet je dan ook? Juist, de boring.
Nee, een band wordt warm omdat er slip ontstaat tussen band en wegdek zodra er een kracht overgebracht wordt én door interne wrijving in het materiaal.
Dat zeg ik net de hele tijd, sukkel! Lezen was zeker een keuzevak bij jou op school...
mooi bak hoor hehe ja heb wel beetje kenis hoor
Tnx...
Niet in deze context. Ik verwoordde mezelf verkeerd. Hij had de cilinderinhoud en het cilindertal, en wat heb je dan nodig om achter de slag te komen?
Als je ff terug leest, dan lees je dat ik het over de slag van een R1 heb en die van die Voxan, dan is het heel simpel om de zuigersnelheden uit te rekenen
laatste aanpassing
Uitspraak van Sonny Crocket op donderdag 21 september 2006 om 19:49:
Ben ten eerste wel benieuwd wat voor auto jij rijdt? ik durf er ook nog wel tegen te racen! en als je een auto hebt helemaal bij een snelle auto. weet je dat de plofilage van een band soepel is(tenminste als je een goeie band hebt) dus de band zal continu zijn werk doen om de auto niet te laten spinnen. PS ik rij op Michelin Pilot Exalto's
Reageren we niet meer op het eerste deel van mijn post? Dit stukje:
Uitspraak van 42 op donderdag 21 september 2006 om 19:38:
Niet dat je het gaat geloven (en dat boeit me ook geen zak) maar ik rij een DB9...
whaaaaahahahahahh DB9, ahummm FOTOOOO'SSSS!!!!!
Uitspraak van Smondje op vrijdag 22 september 2006 om 00:34:
Dat zeg ik net de hele tijd, sukkel! Lezen was zeker een keuzevak bij jou op school...
Uitspraak van Tsjabbie op vrijdag 22 september 2006 om 00:18:
mooi bak hoor hehe ja heb wel beetje kenis hoor
Tnx...
Even ter informatie Richboy, als je op trekt blijft een band niet verwrongen, de profilage beweegt continu mee. en dat zorgt voor warmte.
en wat heb je dan nodig om achter de slag te komen?
Een schuifmaat?
Lezen was zeker een keuzevak bij jou op school...
Nee, alleen is het niet slim om te zeggen dat:
Nee, een aandrijfas doet zijn best om de band te laten slippen. En waarom geen 100% contact bij hoge snelheden? En waarom warm worden doordat er die 100% contact niet zou zijn?
Waar te beginnen...
Volvo 850 T5R ( 340 PK..onder andere gechipped ) recent 275 km/u..
vooral het geluid van de dumpvalve is vet bij een hoge snelheid..
BMW M3 CSL ( onbegrenst dus!) 275 km/u (A5..
)
Bijna 300 per uur over het circuit in een 2 seater F1 ( Formula One demoracer..)..de Mclaren Mercedes...
( met dank aan mijn baas...)
verder heb ik de straatversie van de McLaren ( de gewone F1 dus ) mogen meemaken in Duitsland, dik 350 km/u...( voor de 'disbelievers', deze wagen heeft een top van 389km/u..
ook dankzij mijn baas...
Verder heel wat wagentjes mogen meemaken, waaronder een CRX ( met NOS..
dik 230 km/u ( op de teller ) maar bij dit project ging het meer om de 0-100..
, een 928 ( 260 échte km/u) Pagani Zonda..( 300+ ) Spyker C12 Lavoiette( 270 km/u)met dank aan mijn baas..( wij leveren de aandrijflijn voor álle Spykers..)...kan nog wel ff doorgaan...
Veel gereden op de A5 bij Schiphol, veel gereden in DLD en engeland...
veel dankzij mijn werk, oa importeur Billstein, producent aandrijflijnen voor álle automerken, en veel te danken aan mijn 'connecties' in de racerij.....

BMW M3 CSL ( onbegrenst dus!) 275 km/u (A5..
Bijna 300 per uur over het circuit in een 2 seater F1 ( Formula One demoracer..)..de Mclaren Mercedes...
verder heb ik de straatversie van de McLaren ( de gewone F1 dus ) mogen meemaken in Duitsland, dik 350 km/u...( voor de 'disbelievers', deze wagen heeft een top van 389km/u..
Verder heel wat wagentjes mogen meemaken, waaronder een CRX ( met NOS..
Veel gereden op de A5 bij Schiphol, veel gereden in DLD en engeland...