Partyflock

Forumonderwerp · 889899
ROTTERDAM - ’Sorry’, zegt de onzichtbare man vanuit de grijze box in de rechtszaal. Af en toe hapert zijn stem en klinkt een snik. Hij heeft spijt, maar bijna niemand in de zaal herkent hem. Want behalve de rechtbank, de officier van justitie en de advocaat kan niemand hem zien.
Het enige dat over de politieman bekend is, is dat het een 30-jarige hoofdagent uit Dordrecht is, die wordt verdacht van het doodrijden van de 25-jarige fietser Niels van Dasler.

In de vroege ochtend van 14 november 2005 probeerde Van Dasler te ontkomen aan de politie. Hij was betrapt bij een inbraak in een school. Bij de achtervolging werd de Dordtenaar geschept door een achteruitrijdend politiebusje, dat hem had proberen in te halen. Hij vloog door de lucht en kwam op de stoeprand terecht, op slag dood.

Het ongeluk leidde tot onrust in Dordrecht. In de weken erna werd in drie politiebureaus in de stad brand gesticht. De agent wordt nog altijd bedreigd. Reden voor de Dordtse rechtbank om gisteren uit te wijken naar een extra beveiligde zaal. De ochtend dat Niels omkwam, had hij stoffen in zijn bloed die duidden op gebruik van xtc en cocaïne. Stoffen die hem overmoedig maakten, waardoor hij waarschijnlijk dacht dat hij makkelijk achter het politiebusje langs kon rijden om weg te vluchten. Maar het achteruitrijdende busje ging sneller dan Niels inschatte. „Het is zo verschrikkelijk triest“, hapert de onzichtbare politieman, die twee weken voor de fatale botsing vanwege zijn smetteloze staat van dienst was bevorderd tot hoofdagent. Hij doet lang over zijn zinnen, huilt even. „Ik ben bij de politie gegaan om mensenlevens te redden. Niet om ze te beëindigen.“ De officier van justitie vindt dat de agent had moeten weten dat een verdachte op de vlucht onverwachte kanten op kan schieten. Maar volgens zijn advocaat kon de agent onmogelijk vermoeden dat Niels plots de weg op zou schieten. Omdat de agent niet te snel reed, zou hem geen blaam treffen voor het ongeval.

Justitie eist een werkstraf van 120 uur en een rijverbod van twaalf maanden, waarvan de helft voorwaardelijk. De advocaat vindt dat de agent moet worden vrijgesproken. De rechtbank doet volgende week vrijdag uitspraak. GPD

laatste aanpassing door een beheerder
Tsja lullig voor die kerel maar moet je maar met je vuile poten van iemand anders zn spullen afblijven en een echte baan gaan zoeken :bye:

God straft meteen (Y)

Grappig dat iedereen precies denkt te weten wat die agent dacht enzo...je was er toch niet bij?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 13:32:
Nou k weet zeker dat Niels die wel had en dat ze hem missen. Veel van hen zitten hier op pf en kijk hoe hersenloos en minachtend jullie hier praten.
En dat ik dan een loser ben, omdat k wel me bek opentrek....het zij zo!!

Dat zal allemaal wel, maar op het moment dat ik stoned zou zijn en zou zijn gaan inbreken, ben ik een :looser: Je kan de politie niet verwijten dat hij er achterlangs schoot! En tuurlijk, voor de nabestaanden is het rot, maar je moet wel realistisch blijven, hij was ook fout!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 13:43:
Als meneer de inbreker zich gewoon had overgegeven of gewoon thuis was gebleven ipv andermans spullen proberen te jatten, dan was er NIETS aan de hand geweest.

:respect:

Uitspraak van M. :') op woensdag 26 juli 2006 om 13:58:
Tsja lullig voor die kerel maar moet je maar met je vuile poten van iemand anders zn spullen afblijven en een echte baan gaan zoeken

God straft meteen

Dood aan de kruimeldieven...

Ach een jongen die in een school inbreekt vind ik niet zo'n crimineel hoor, is toch ook niet zo'n ramp?

Ik vind die wannabee's die auto's losbreken en bij mensen thuis de boel leegjatten veel erger...wees dan een flinke vent en pak een bedrijf, die zijn verzekerd en daar valt veel meer te halen...
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 13:58:
Ik denk dat die agent genoeg gestraft wordt door de traumatische afloop. Mah dat geeft mensen nog niet t recht om te zeggen dat het goed is dat er weer een inbreker dood is!!

daar ben ik het ook wel mee eens!

Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 13:56:
j was verdacht

hij was betrapt!!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 13:58:
Ik denk dat die agent genoeg gestraft wordt door de traumatische afloop

ik kan ook toneelspelen O:) zeker ook om onder straf en ontslag uit te komen
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 13:59:
je was er toch niet bij?

ben goed geinformeerd door ilona over wat er was gebeurd...gebeurde namelijk tegenover haar huis

Snap nog steeds niet hoe je het kan opnemen voor een vluchtende inbreker die onder de drugs zit :/
Uitspraak van Da Tomba !! op woensdag 26 juli 2006 om 12:48:
Hij was betrapt bij een inbraak in een school.

Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 13:56:
hij was verdacht

Het was een heterdaadje, geen gevolg van wekenlang speurwerk...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 14:05:
Snap nog steeds niet hoe je het kan opnemen voor een vluchtende inbreker die onder de drugs zit

verdachte en dan heeft een politie agent niet het recht je aan te rijden
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 14:02:
Dood aan de kruimeldieven...

Ach een jongen die in een school inbreekt vind ik niet zo'n crimineel hoor, is toch ook niet zo'n ramp?

Ik vind die wannabee's die auto's losbreken en bij mensen thuis de boel leegjatten veel erger...wees dan een flinke vent en pak een bedrijf, die zijn verzekerd en daar valt veel meer te halen...

Ik wil niet lullig zijn hoor maar dan kan je wel over zoveel dingen zeggen dat het geen ramp is.. dan kan iedereen zn gang wel gaan :vaag: denk ff na ofzo :/

Tuurlijk is het erg dat hij is overleden maar kom op zeg blijf lekker met je poten van iemand anders zn eigendommen af en zoek een echte baan waar je van kan rond komen..
Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 14:07:

Uitspraak van [H³] op woensdag 26 juli 2006 om 14:06:
Het was een heterdaadje, geen gevolg van wekenlang speurwerk...

Uitspraak van [H³] op woensdag 26 juli 2006 om 14:06:
Het was een heterdaadje

hij was verdacht want op heterdaad had ie wat bij zich moeten hebben he

jammer dat ilona nu op vakantie is anders had ze de details nogmaals kunnen vertellen

Sinds wanneer wordt je inbreker :/

Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 14:07:

klopt ja, die agent reed frontaal op hem in met 120 km/u waar 50 was toegestaan
kom op zeg, die jongen was geen lieverdje blijkbaar. met een strafblad en alles.

natuurlijk, dat hij dood is is erg. maar je kan er niemand de schuld van geven. het was een ongeluk.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 14:08:
Sinds wanneer wordt je inbreker

oktober '03
Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 14:08:
hij was verdacht want op heterdaad had ie wat bij zich moeten hebben he

Nee, op heterdaad betrapt zijn heeft nix te maken met "iets bij je hebben", want dat kan hij makkelijk tijdens de vluchtpoging hebben weggegooid...

Hij was op heterdaad betrapt, en de politie achtervolgde hem.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 14:09:

Uitspraak van [H³] op woensdag 26 juli 2006 om 13:15:
"de agent gaf toe de inbreker met opzet te hebben doodgereden. Direct na de melding heeft hij een extra grote stoot-beugel op zijn auto gemonteerd, om zeker te zijn dat de inbreker goed geraakt zou worden."

die gast doet iets wat niet mag. Doen we allemaal wel eens, maar hij wordt gepakt :D. Stom. Moet je niet gaan inbreken onder invloed, is gewoon dom. Die agent had echt niet de intentie om die gast dood te rijden, wat denk je? Hij is net hoofdagent en doet gewoon zijn werk: mensen pakken die de wet overtreden. En natuurlijk as always: the good guy suffers for the bad guy. Welcome in Holland :D

Uitspraak van M. :') op woensdag 26 juli 2006 om 14:08:
Ik wil niet lullig zijn hoor maar dan kan je wel over zoveel dingen zeggen dat het geen ramp is.. dan kan iedereen zn gang wel gaan denk ff na ofzo

Tuurlijk is het erg dat hij is overleden maar kom op zeg blijf lekker met je poten van iemand anders zn eigendommen af en zoek een echte baan waar je van kan rond komen..

Ik denk ook na..ik maar alleen een vergelijking..tsss

En dat laatste ben ik het zeker mee eens, je hoort me ook niet iets anders zeggen toch? :vaag:

mijn auto kan dat niet in zijn achteruit :bloos:
Uitspraak van agk op woensdag 26 juli 2006 om 14:09:
natuurlijk, dat hij dood is is erg. maar je kan er niemand de schuld van geven. het was een ongeluk.

roekeloos rijgedrag is een eerste, opzettelijk is een 2de o:)

Uitspraak van [H³] op woensdag 26 juli 2006 om 14:10:
Hij was op heterdaad betrapt, en de politie achtervolgde hem

owja, stond die auto dan niet op een inrit dan?????

misschien volg ik het niet helemaal, maar waar staat dat? in dat bericht staat dat de agent NIET te hard reed!

Uitspraak van (L)Deziebellebeezt(L) op woensdag 26 juli 2006 om 14:10:
the good guy suffers for the bad guy. Welcome in Holland

wacht maar tot een vriend van jou verdacht wordt en wordt doodgereden...eens zien hoe jij dan reageert

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 14:13:
in dat bericht staat dat de agent NIET te hard reed!

met 30 kan je al iemand doodrijden en een smak met je schedel tegen asfalt doet je ook niet veel goeds
Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 14:12:
roekeloos rijgedrag is een eerste, opzettelijk is een 2de

Dode hoek? (vage woordenkeus gezien het onderwerp, maar ik bedoel het niet sarcastisch)
owja, stond die auto dan niet op een inrit dan?????

Agent was aan het keren?
Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 14:13:
met 30 kan je al iemand doodrijden en een smak met je schedel tegen asfalt doet je ook niet veel goeds

Hoe wil jij deze uitspraak combineren met deze:
roekeloos rijgedrag is een eerste

wacht maar tot een vriend van jou verdacht wordt en wordt doodgereden...eens zien hoe jij dan reageert

Betrapt

dat is waar, maar wat had jij dan graag gezien nu? dat die agent een straf krijgt??

Uitspraak van [H³] op woensdag 26 juli 2006 om 14:15:
Hoe wil jij deze uitspraak combineren met deze:

achteruit rijden en iemand aanrijden
Uitspraak van [H³] op woensdag 26 juli 2006 om 14:15:
Betrapt

betrapt met wat?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 14:16:
dat die agent een straf krijgt??

Zou nergens op slaan. Nergens.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 14:16:
maar wat had jij dan graag gezien nu? dat die agent een straf krijgt??

ja, want als hij geen straf krijgt , gaat de volgende juut ook vrij uit en dat kan die agent ook dan doen bij iemand om wie jij geeft
Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 14:16:
betrapt met wat?

Je doet het er gewoon om... *zucht*

Uitspraak van Da Tomba !! op woensdag 26 juli 2006 om 12:48:
n de vroege ochtend van 14 november 2005 probeerde Van Dasler te ontkomen aan de politie. Hij was betrapt bij een inbraak in een school. Bij de achtervolging werd de Dordtenaar geschept door een achteruitrijdend politiebusje, dat hem had proberen in te halen. Hij vloog door de lucht en kwam op de stoeprand terecht, op slag dood.

Betrapt, niet verdacht.

Uitspraak van [H³] op woensdag 26 juli 2006 om 14:16:
Zou nergens op slaan. Nergens.

doodslag

als jij iemand doodrijd in het verkeer kom jij er ook niet zo fijntjes vanaf
beter gingen ze hem schieten!
Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 14:17:
ja, want als hij geen straf krijgt , gaat de volgende juut ook vrij uit en dat kan die agent ook dan doen bij iemand om wie jij geeft

Dude, wtf!?
Als JIJ over straat rijdt, en JIJ schept iemand zonder dat JIJ daar iets aan kon doen, verwacht JIJ dus dat JIJ een straf krijgt, want als JIJ geen straf krijgt, krijgt de volgende die het per ongeluk doet ook niet?!

WHAT.. THE.. FUCK..

Uitspraak van [H³] op woensdag 26 juli 2006 om 14:17:
Je doet het er gewoon om... *zucht*

komt omdat mij het ook was uitgelegd door ilona die toen helemaal avn slag was omdat een vriend van haar voor haar deur was doodgereden
Uitspraak van [H³] op woensdag 26 juli 2006 om 14:17:
Betrapt, niet verdacht.

hij was niet betrapt maar leuk bericht (Y)
ik ga zo even dat topic opzoeken van maaaaaaaanden terug hoe toen de berichtgeving was
Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 14:18:
doodslag

Kan niet. Nooit, never, echt niet.
Dan zou dus iedereen die de auto in de achteruit zet, terwijl er iemand achter staat/loopt/hangt/kruipt al poging tot doodslag moeten krijgen, dream on.

Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 14:17:

wat een gelul....je doet net alsof die agent dit expres heeft gedaan..... dit kerel is al genoeg getekend voor zijn leven..... nogmaals, ik had dit liever niet zien gebeuren, maar een straf voor die agent vind ik belachelijk!

als het aan mij ligt mogen agenten meer bevoegdheden hebben. Als iemand op de vlucht slaat, mag je diegene best wel in zijn poot schieten! In zijn poot dan he, niet hoger.....je hebt maar gewoon te luisteren naar de politie!!
Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 14:19:
hij was niet betrapt maar leuk bericht (Y)
ik ga zo even dat topic opzoeken van maaaaaaaanden terug hoe toen de berichtgeving was

sure dude, doe je best... *zucht*
Uitspraak van [H³] op woensdag 26 juli 2006 om 14:19:
Dude, wtf!?
Als JIJ over straat rijdt, en JIJ schept iemand zonder dat JIJ daar iets aan kon doen, verwacht JIJ dus dat JIJ een straf krijgt, want als JIJ geen straf krijgt, krijgt de volgende die het per ongeluk doet ook niet?!

WHAT.. THE.. FUCK..

wacht, ik maak het wat makkelijker voor je!
Jij rijdt lekker op de snelweg. Plots springt iemand vlak voor je op de weg, en die persoon zit onder de coke en zooi. Jij rijdt hem dood.

Jij verdient straf, omdat anders in de toekomst niemand meer gestraft wordt voor een soortgelijk "vergrijp"

Dit is toch wat je zegt?

Uitspraak van [H³] op woensdag 26 juli 2006 om 14:20:
Dan zou dus iedereen die de auto in de achteruit zet, terwijl er iemand achter staat/loopt/hangt/kruipt al poging tot doodslag moeten krijgen, dream on.

echt wel

als je achteruit rijdt moet je uit je doppen kijken, doe je dat niet ben je in overtreding en met dood tot gevolg heb je dood door schuld (sorry net verkeerd geformuleerd) aan je broek

Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 14:19:

of het iets zal uitmaken...O:) ....:no:
wacht maar tot een vriend van jou verdacht

ik ga niet om met inbrekers :flower:

het is erg voor je dat je vriend dood is, en ik snap best dat je een schuldige zoekt. maar het is niet eerlijk om het op de politie af te schuiven.

als die jongen niet was gaan inbreken was hij ook niet dood gereden.

Uitspraak van [H³] op woensdag 26 juli 2006 om 14:22:
Jij rijdt lekker op de snelweg.

Daar mogen geen andere verkeersdeelnemers zijn dan gemotoriseerd (Y)

dan had je er niks aan kunnen doen vanwege de hoge snelheid en achterligeers dat je niet meer kan remmen

zoon van een vriend van me is dat overkomen die een jochie van 8 doodreed op de snelweg....loopt nu nog steeds bij de zieledokter
Uitspraak van [H³] op woensdag 26 juli 2006 om 14:22:
Jij verdient straf, omdat anders in de toekomst niemand meer gestraft wordt voor een soortgelijk "vergrijp"

Dat heet een precedent...de agent moet een straf hebben...van mij hoeft ie niet de dienst uit maar of celstraf maar wel gestraft worden
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 14:23:
als je achteruit rijdt moet je uit je doppen kijken, doe je dat niet ben je in overtreding en met dood tot gevolg heb je dood door schuld (sorry net verkeerd geformuleerd) aan je broek

Dood door schuld is al iets anders dan doodslag... goed dat je je verbeterd, maar nog kan het niet.
Als de persoon in de dode hoek liep/reed, dan is hij onzichtbaar voor de chauffeur.
Komt daarbij dat de persoon op heterdaad betrapt was bij een crimineel feit, de persoon wenste niet aangehouden te worden en besloot te vluchten.

Het is bekend dat oppeppende drugs je een gevoel van onoverwinnelijkheid kunnen geven, en de persoon dacht nog achter de auto langs te kunnen.
verkeerd ingeschat, persoon is dood.

En jij vindt dus serieus dat de agent hiervoor gestraft moet worden?
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 14:27:
Dat heet een precedent...

Ik ken de termen, ik wist niet of jij ze kende (gezien je "doodslag" uitspraak), dus ik gooide het maar ff neer in "normaal" NL ;)
laatste aanpassing

Uitspraak van [H³] op woensdag 26 juli 2006 om 14:27:
En jij vindt dus serieus dat de agent hiervoor gestraft moet worden?

ja, want die agent nam de beslissing om achteruit te rijden

als jij of ik het was had jij of ik trouwens allang in de cel gezeten

Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 14:23:

ik denk dat ze voortaan maar 4 agenten per auto moeten inzetten. 1 om te rijden en 3 om buiten de auto te kijken of alles wel goed gaat, sowieso moeten de auto's begrenst worden op 20 km/u want stel je voor dat er dadelijk ineens een vluchtende inbreker door het gebruik van drugs denkt dat hij het oversteken nog wel haalt.

Uitspraak van [H³] op woensdag 26 juli 2006 om 14:28:
Ik ken de termen, ik wist niet of jij ze kende (gezien je "doodslag" uitspraak), dus ik gooide het maar ff neer in "normaal" NL

;)
Uitspraak van actief op woensdag 26 juli 2006 om 14:28:
ja, want die agent nam de beslissing om achteruit te rijden

En de persoon nam de beslissing in te breken, te vluchten, en met gevaar voor eigen leven achter een auto langs te rennen.