Partyflock

Forumonderwerp · 887174
17751x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Wie kan mij wat meer vertellen over de nieuwe Nokia N73?
Op sommige site's lijkt hij leverbaar, maar volgens mij klopt dat niet allemaal..

Zijn er al misschien mensen die ervaring hebben met deze telefoon?

[img width=325 height=550 cacheid=000ca1b5002459365750c8b11a017d48bb]http://www.mobiletracker.net/archives/images/nokia-n73-front-2.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Prima toestelletje. Alleen als je grote en veel filmpjes op je geheugen kaart zetten raad ik je wel aan om een Sandisk Ultra te kopen. Als in 2x zo snel als een normale geheugenkaart, anders gaat ie hapereren. Maar dan wel alleen bij grotere filmpjes.

Voor de rest is het een prima phone. Ik synchroniseer hem ook met m'n Outlook voor m'n afspraken/contacten/notities. Niks mis mee. Heb hem nu ongeveer 1.5 maand, en ik laad hem ongeveer 1x in de 2-3 dagen op.

Het enige wat weleens gebeurd is dat hij vastloopt bij het mailen/versturen van grote filmpjes (bijvoorbeeld naar YouTube). De telefoon uit en weer aanzetten biedt dan vaak de oplossing.
Artiest {SHOWLIST artist 71435, 34474, 42576}
Waarschuw beheerder
ik heb vandaag een 2 gig kaartje gekocht voor dit toestel.. en wil graag livesets enzow maar hoe doe ik dit?? kheb al wel die software geinstalleerd!

Waarschuw beheerder
kabel er in, bestandsoverdracht met nokia pc suite.. dacht ik.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Faistos op dinsdag 26 juni 2007 om 19:27:
ik heb vandaag een 2 gig kaartje gekocht voor dit toestel.. en wil graag livesets enzow maar hoe doe ik dit?? kheb al wel die software geinstalleerd!

voor de snelste gegevens overdracht doe je dit:

ga in je telefoon naar menu, instrumenten, gegev.kabel
selecteer daar dan massaopslag.

ga gewoon weer terug naar het "bureaublad" stop nu je kabel en de computer en in je telefoon.

Nu zegt je telefoon:

Telefoon is offline als massaopslagmodus actief is, Doorgaan?
Klik op OK.
Nu wordt je telefoon op je computer bij deze computer, herkent als als station met verwisselbaar medium. dus zeg maar het zelfde als een hardeschijf.

Nu moet je gewoon je mp3's er naar toe kopiëren en klaar ben je.
Waarschuw beheerder
super bedankt voor je uitleg ff proberen nu:D maar echt super in details uitgelegd!

*wel fijn dat dr toch nog serieuse antwoorden kunnen komen op PF:D
Waarschuw beheerder
Heb `m ook besteld..:D
krijg hem binnen 2 dagen binne
leuk abonnementje..van orange (orange music 35 1,5 jaar)
zit van alles bij
ben benieuwd:P

Artiest {SHOWLIST artist 20378, 31299}
Waarschuw beheerder
Weet iemand hoe het kan dat ik geen streaming-audio op intenet (bv 3vvo12.nl) en youtube filmpjes kan bekijken op mijn Nokia N73? Ben een echte kluns op dit gebied ;-)

Waarschuw beheerder
heb tomtom 6 zojuist op me n73 geplant.. iemand een suggestie voor een niet-te-dure, goedwerkende kleine GPS antenne?
Waarschuw beheerder
Fijn toestel...
TomTom 6 werkt er perfect op...
@Crispy...Ik zou gewoon zo`n TomTom gps blokje erbij halen...
Werkt perfect...
Kost wel tussen de 80 en 100 euro gemiddeld...
@Bram de Winter...Volgens mij is het omdat die filmpjes een flv formaat hebben en je telefoon speelt voorenamelijk mpeg4 af...
Ik heb geprobeerd een filmpje van youtube om te zetten van flv naar mpeg4 en dat werkte perfect...
Ik vraag me alleen nog af hoe ik dan streaming (you tube) nog zou kunnen afspelen???
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mattlez op donderdag 5 juli 2007 om 01:41:
Ik heb geprobeerd een filmpje van youtube om te zetten van flv naar mpeg4 en dat werkte perfect...
Ik vraag me alleen nog af hoe ik dan streaming (you tube) nog zou kunnen afspelen???

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar dan....en hoe zit het bijvoorbeeld met audio streamen, bijvoorbeeld van www.3voor12.nl? Anyone??
Waarschuw beheerder
Hoe the hell kan ik een eigen achtergrond afbeelding over het hele scherm krijgen? Zonder dat je dat blauwe balkje boven en onder nog ziet?

Ik wordt er tureluurs van, want ik krijg het maar niet voor elkaar :s
Waarschuw beheerder
donateur
mijn n73 staat ingesteld dat ie de naam uitspreekt van degene die me belt.. kan iemand mij vertellen hoe je dat UIT zet.. ik ken het niet vinden in de handleiding.:S:S alvast bedankt! :D

Waarschuw beheerder
Even je profiel aanpassen. Er staat een optie tussen Naam beller uitspr.
Ik denk dat deze bij jou staat op: Aan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ..... op vrijdag 20 juli 2007 om 22:45:
de naam uitspreekt van degene

haha, dat vind ik juist zo grappig. Hij gooit de meest vreemde namen eruit, geweldig!
Waarschuw beheerder
http://blog.isquare.nl/?p=316

windows live messenger (msn) voor op je N73..
werkt echt super
(wel zorgen dat je een onbeperkt internet abb hebt!!)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rides op zondag 22 juli 2007 om 14:34:
wel zorgen dat je een onbeperkt internet abb hebt!!)

volgens mij heeft elke provider in Nederland nog een data limiet die veel te laag is:s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 juli 2007 om 01:03:
volgens mij heeft elke provider in Nederland nog een data limiet die veel te laag is

nou verstuur je niet veel data met msn..
ik heb ook een prog voor internet radio op mijn gsm maar als je ziet hoeveel data je dan ontvangt pfffffffff
denk dat als je dat elke dag gebrukt je wel een probleem hebt.

(vodafone heeft deze regel)
Voor “Zorgeloos Mobiel Internet” geldt de
“normaal gebruik”-clausule, dat wil zeggen
dat je binnen Nederland tot 50 MB per maand
onbeperkt toegang hebt tot internet.
- Na overschrijding van dit normaal gebruik zal
Vodafone contact opnemen met Contractant
om het gebruik te matigen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 juli 2007 om 01:03:
volgens mij heeft elke provider in Nederland nog een data limiet die veel te laag is:s

Rabo mobiel.. 10 euro per maand (bovenop het starttarief van 10 euro) en echt onbeperkt internet
en op zich kun je niet een supersnelle internetverbinding verwachten in NL op dit moment..
niet overal is de 3rd generation standaard beschikbaar.. en al was dat er.. dan zijn dit nog "maar" de snelheden
* 144 Kbps in de auto (of tijdens andere snelle verplaatsing)
* 384 Kbps indien men aan het wandelen is
* 2 Mbps op een vaste locatie
Waarschuw beheerder
Iemand ervaring met andere map installeren ? Ik heb nu een oudere versie van de europa map erop, wil nu de nieuwste erop zetten, alleen geen idee of je gewoonweg alleen die map files kan veranderen ... Iemand dit gedaan ?

*EDIT* is al gelukt, je moet effe 'ttnavigator.bif' en 'currentmap.dat' verwijderen en de directory met de map files. Dan nieuwe map er op zetten en hij pakt 'm automatisch en je kan 'm dan gaan activeren.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op woensdag 25 juli 2007 om 23:34:
Iemand ervaring met andere map installeren ? Ik heb nu een oudere versie van de europa map erop, wil nu de nieuwste erop zetten, alleen geen idee of je gewoonweg alleen die map files kan veranderen ... Iemand dit gedaan ?

:)

easy ;)

Uitspraak van GMX op woensdag 25 juli 2007 om 23:34:
*EDIT* is al gelukt, je moet effe 'ttnavigator.bif' en 'currentmap.dat' verwijderen en de directory met de map files. Dan nieuwe map er op zetten en hij pakt 'm automatisch en je kan 'm dan gaan activeren.

(Y)

Volgens mij als je de map verwijderd en een nieuwe map copieert dan ziet hij hem ook meteen (Y)

Ik heb alleen west europa erop staan is wel zat verder kom ik toch niet met de auto :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op donderdag 26 juli 2007 om 08:21:
Ik heb alleen west europa erop staan is wel zat verder kom ik toch niet met de auto

Ja, die had ik ook, kwam er alleen achter dat ik een oude versie van die kaart had (650), nu de nieuwste kaart erop gezet (675).

Alleen zag ik iets raars: de bestanden op de 675 versie komen uit 2005 en die van de 650 versie uit 2006. Ik vond dan ook net dit:
The answer to the riddle of which map, v660 or v675, is the newest is simple. The excellent v660 map is by Navteq and the new v675 is a crappy Teleatlas map. TomTom pulled a fast one. I recently paid out 99.95 fo v675 on the understanding it was an upgrade to the great v660 map. Did not take long to realise it was a heap of crap. Checked versions on my TomTom and spotted the difference.

Dus zodadelijk dan maar weer de 660 versie erop gooien, weet nou hoe het moet :) De reden dat ik er een nieuwere kaart op wilde, was dat ik van 't weekend van vliegveld Dortmund kwam en de TomTom me dwars door Bocholt heen stuurde (wat uiteraard nogal lang duurde), terwijl er volgens m'n pa een net nieuwe weg rond Bocholt heen lag. Helaas staat deze nieuwe weg zowel niet op de 660 als 675 versies, hoop dat ze een keer hun kaarten gaan actualiseren. Leuk zo'n TomTom, maar niet als ie je allerlei (oude) omwegen laat nemen.

*EDIT* ik lees 't ook net op het GOT forum:

V660.1256 (Navteq) => Schijnen de nauwkeurigste maps te zijn
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heb v6.010 erop staan.
werkt prima voor mij.
en gebruik het vrij weinig.
toen ik naar Parijs moest ging het prima 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op donderdag 26 juli 2007 om 13:22:
heb v6.010 erop staan.

Da's de versie van de TomTom, niet van de kaart. v6.010 schijnt de beste versie voor de N73 te zijn (schijnt dat nieuwere versies nogal eens kunnen crashen).

Als je in je TomTom naar 'wijzig voorkeuren' gaat en dan naar pagina 5 "toon versie" kun je zowel de versie van je TomTom als de kaart zien.
Waarschuw beheerder
kaart is V650.1111

als ik hem install bij iemand dan copy ik mijn kaart naar zijn SD kaart.
En alleen ff nieuwe activation code via CMD en voila (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op donderdag 26 juli 2007 om 13:44:
kaart is V650.1111

Da's de aller oudste kaart, die had ik eerst ook. Heb nu de 675, heb 'm toch maar laten staan, ik ga zondag weer naar een feestje in Duitsland, ben benieuwd of ie nu langs bocholt heen wil :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op donderdag 26 juli 2007 om 13:51:
ben benieuwd of ie nu langs bocholt heen wil

:lol: hehehe
hoop ut voor je anders heb je domdom ipv tomtom :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op donderdag 26 juli 2007 om 14:06:
hoop ut voor je anders heb je domdom ipv tomtom

Ik vertrek dan vanaf Lochem, in het oosten van NL; met de v650 map stuurt ie je dan toch echt door het centrum van Bocholt hoor, terwijl er gewoon een snelle nieuwe weg omheen ligt, dus ja, DomDom inderdaad :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik gebruik hem amper.
Alleen als ik nar een nieuw adres moet.
1 x gereden dan weet ik de weg wel.
tis gewoon handig om de momenten dat je hem nodig hebt.
en kost toch niks.
ik heb 2 BT GPS ontvangers gekregen een originele tomtom en een andere betere dan die van tomtom.
en foon via me werk geregelt en tomtom zelf O:)

dus koopje ;p

Suc6 iig 8)
Waarschuw beheerder
telefoon bevalt me prima, afentoe wat traag maar ach..dat wend wel!
Waarschuw beheerder
Nokia N95 2 the win :D

Artiest {SHOWLIST artist 48450, 58412}
Waarschuw beheerder
baterij gaat mooi 5 dagen mee met gewoon normaal bel & sms gedrag.. heb 'm ingesteld op gsm ipv umts.. staat bij netwerkinstellingen ask me nie vergis ;).. hiermee bespaar je zooo veel stroom.. heb de music edition, wat een heerlijk toestel :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 augustus 2007 om 16:20:
baterij gaat mooi 5 dagen mee met gewoon normaal bel & sms gedrag.. heb 'm ingesteld op gsm ipv umts.. staat bij netwerkinstellingen ask me nie vergis .. hiermee bespaar je zooo veel stroom.

Ah, goede tip :)

Nog een tipje voor de mensen die TomTom op hun N73 hebben: je kan via Ebay van die carkit houders kopen, krijg je voor minder dan 7 euro thuisbezorgd vanuit Hongkong (duurt paar dagen), heb net de mijne ontvangen, werkt prachtig:

http://search.ebay.com/n73-car-kit_W0QQ_trksidZm37QQfromZR40QQpqryZn73Q20carkit
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hoeveel smsjes kunnen er eigenlijk op je n73 bewaard blijven? kreeg namelijk geen smsjes meer, na wat verwijderen kwamen ze weer..en heb 1 gig geheugen dus lijkt me voldoende..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MeloniuM :bounce: op zaterdag 18 augustus 2007 om 00:12:
hoeveel smsjes kunnen er eigenlijk op je n73 bewaard blijven? kreeg namelijk geen smsjes meer, na wat verwijderen kwamen ze weer..en heb 1 gig geheugen dus lijkt me voldoende..

k zit al op 889 binne 2,5 maand
steeds niks moeten verwijdeen:O

Waarschuw beheerder
donateur
Weet iemand ook of je you tube filmpjes op je N73 kan zetten?

Zo ja, korte uitleg graag!:D 8)
Artiest {SHOWLIST artist 124130, 84489}
Waarschuw beheerder
Nee, je kan ze wel openen via m.youtube.com
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van B-52 op zaterdag 18 augustus 2007 om 02:20:
k zit al op 889 binne 2,5 maand

Stoere jongen (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 augustus 2007 om 11:35:
Weet iemand ook of je you tube filmpjes op je N73 kan zetten?

Zo ja, korte uitleg graag!:D 8)

gewoon naar m.youtube.com gaan zo als PeterW al zegt en dan gewoon filmpjes zoeken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Teppertje op vrijdag 20 juli 2007 om 17:31:
Hoe the hell kan ik een eigen achtergrond afbeelding over het hele scherm krijgen? Zonder dat je dat blauwe balkje boven en onder nog ziet?

Ik wordt er tureluurs van, want ik krijg het maar niet voor elkaar

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Dat zou ik ook weleens weten willen jah!
Artiest ALX
Waarschuw beheerder
Hebben er meer mensen last van dat hij zo ontzettend traag is? Sinds ik de nieuwe firmware erop gezet heb is ie zo traag als dikke stront :S Een smsje geopend krijgen vanaf 't begin duurt meer dan 20 seconden vort..

Op zich is het een redelijk fijn toestel, maar gezien alle problemen die ik ermee gehad heb, had ik 'm achteraf nooit willen kopen..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Teppertje op maandag 20 augustus 2007 om 20:33:

Ik wordt er tureluurs van, want ik krijg het maar niet voor elkaar

Met een programma je eigen thema maken.

ff googlen op n73 thema maken ofzo en je zal wel wat vinden.
Waarschuw beheerder
kan je met de tomtom op de N73 ook fiets route instellen ipv autoweg?

Waarschuw beheerder
Ik heb nu zo'n Hi Onbeperkt bundel... Wat zijn zoal de leuke dingen die je via internet op je mobiel kunt doen???
Waarschuw beheerder
hebben jullie wel eens gehad dat domdom V6.1 je gewoon de verkeerde kant opstuurde :s
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 augustus 2007 om 15:04:
Ik heb nu zo'n Hi Onbeperkt bundel... Wat zijn zoal de leuke dingen die je via internet op je mobiel kunt doen???

peurno kijken onder werktijd (Y) :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op vrijdag 31 augustus 2007 om 15:05:
hebben jullie wel eens gehad dat domdom V6.1 je gewoon de verkeerde kant opstuurde

Heb wel eens dat ie routes kiest waarvan ik vrij zeker weet dat het niet de snelste en ook niet de kortste is ... Maar in het algemeen dik tevreden over de N73+TomTom.

Waarschuw beheerder
het een probleem met internet op m'n n73 :\

internet werkt helemaal top, alleen krijg ik af en toe een melding dat het geheugen vol is en dat er enkele toepassingen gesloten moeten worden.. ik kan alleen nergens vinden waar ik dat kan doen :\

in het instructieboekje staat wel dat je "pack" in je telefoon kunt selecteren, maar dat vind ik nergens.

iemand bekend hiermee?

:flower: