Partyflock

Forumonderwerp · 885041

Wie van jullie heeft ook wel eens te maken gehad met het verschijnsel LIF oftewel Slaapverlamming?

Je wordt wakker maar je kunt je totaal niet bewegen.
Ook waarneer je geluid probeert te maken komt er niets uit je mond. In sommige gevallen komen er ook schimmen aan te pas die in je kamer staan.
Dit alles gaat gepaard met een soort blikkerig geruis in je hoofd.
Het schijnt dat ±20% van alle mensen dit wel eens hebben meegemaakt.

Mij overkomt dit ongeveer elke week.
Ik heb zelfs ´n keer ´n tvprogramma kunnen volgen terwijl ik dit had.
Toen ik het voor het eerst ervaarde dacht ik dat ik dood was.
slaapverlamming, kom er ook net achter dat dit "fenomeen" ook 1 van mijn eigenschappen is.

Ik heb vroeger veel drugs gebruikt, in de periode dat ik bijna niks anders deed dan weekenden achter elkaar doortrekken kreeg ik in eens een zoort aanval.

Ik lag te slapen en werd wakker... maar ik kon mij niet bewegen omdraaien niets... ik kon mijn ogen niet openen of alleen knipperen. Ik weet goed wat ik dacht, ik ga dood.. (hoe stom het ook klinkt). het duurde naar mijn gevoel ongeveer 5 minuten voordat ik eindelijk mijn grote teen kon bewegen, vervolgends mijn voet 30 seconden later... mijn been en de rest volgde tot dat ik eindelijk weer volledig functioneerde.

DAMN denk je dan wat is dat... tot je het vaker hebt, bijna iedere week als het niet 2 x in de week was. Ik herinner nog goed een x ergens geslapen te hebben en iets wou zeggen tegen de gene naast me op de bank... ik was een half uur bezig voordat ik me eindelijk om kon draaien en wat kon zeggen...

Op een gegeven moment stopte ik met drugs en was ik gewent aan deze aanvallen.. nu heb ik er bijna geen last meer van.. tot 2 dagen terug.

Ik sliep nog half, en hoorde voetstappen in de kamer en vervolgends kwamen ze dichterbij tot de deur van mijn slaapkamer openging.. ik verstijfde en kon mij niet bewegen
ik hoorde een walky talkie geluid "kggggg" ik lette op mijn adem want het moest wel lijken als of ik sliep natuurlijk...

De voetstappen gingen weg en ik was een minuut later instaat om te bewegen.. heb een ijzeren stang gepakt en ben door mijn huis gelopen vast beraden die persoon is ff een poepie te laten ruiken. niemand...

Wat een enge ervaring... ik vertelde dit aan een vriend en vriendin van mij en het woord slaapverlamming viel.. na dit alles opgezocht te hebben blijkt het dat ik dit heb ...

:(

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

Uitspraak van Conflict Technology op vrijdag 5 januari 2007 om 21:33:
nu heb ik er bijna geen last meer van.. tot 2 dagen terug

:| exactly the same here!
Khad 'r, na lange tijd, ook weer 2:/ alleen dit keer soort van gecombineerd met 'n droom.. wat best vaag is eigenlijk want voelde me toch bij bewustzijn:vaag:
Gelukkig weet ik op de een of andere manier na een tijdje toch telkens weer de kracht te vinden mijzelf op m'n rug te draaien zodat't weer voorbij is *zucht!*
laatste aanpassing
ok echt het id dat er iemand anders aanwezig was dan ? of was het een droom iets?! vertel is iets meer over je ervaringen.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 juli 2006 om 14:00:
In sommige gevallen komen er ook schimmen aan te pas die in je kamer staan.

Dat lijkt me eng :S

heb ik ook gehad, voor de eerste keer kon ik mijn ogen niet openen, en kon me niet bewegen, en dan probeer je uit wils kracht je te bewegen maar lukt niet, daarna gewoon accepteren en w8en tot je het hebt, daarna lukt het wel te bewegen, heel raar. Dit heb ik vorig jaar zomer paar keer gehad, en nu nou had ik laatst dat ik wakker werd maar was niet helemaal echt wakker, en toen hoorde ik een vriend zijn stem rare taal spreken. bizar :S

Maak het ook redelijk vaak mee.. Nu ik verhuisd ben wel minder, dat wel..

Maar vaak staan er idd bij mij ook mensen/schimmen in de kamer..

Ik heb weleens vage stuiptrekkingen als ik slaap... heb een keer zelfs me teen gebroken toen k in me slaap tegen de muur uit haalde :S

LIF lijkt wel op iets wat ik als kind vaak mee maakte... dat ik wakker werd en niets kon zeggen en het idee had dat ik in een bodemloze put aant pleure was :S

Nog nooit meegemaakt, wel eens dat me arm totaal gevoelloos is, maar dat gaat snel weer over :)
Gisternacht na lange tijd weer gehad...kwam dit keer een schim aan te pas...maar die was banger voor mij dan ik van hem/haar...

Pas geleden ook een schim in mijn kamer gehad...kwam alleen geen slaapverlamming bij aan te pas...werd gewoon wakker omdat ik wist dat er iets of iemand naast mijn bed stond...
Dus werd wakker en keek naast mijn bed en idd...een schim...met een capushon op of zoiets dergelijks... :vaag:
Dus ik kwam gewoon omhoog...keek het aan en heb gezegd dat het weg moest gaan...ik hou er niet zo van als iemand mij stoort in mijn slaap... :no:
laatste aanpassing

Mijn vriend heeft het een aantal keer mee gemaakt. ik begreep echt niet waar hij het over had.. het schijnt echt eng te zijn.

Artiest Hungry
Do you believe?

vannochtend weer sinds een paar maanden gehad :(
ook welles last van ja, idd de eerste paar keren dacht ik echt dat ik dood was ofzo......... maar ik heb et ook al een tijdje niet meer gehad :s

vanochtend weer .. dit keer met m'n ogen gesloten.. :S

Hahahaha.... heb je drugs gebruikt ofsow? Ik heb het een paar keer meegemaakt toen zag ik ook schimmen op me af komen.... vet eng! Nu heb ik het niet meer gelukkig.
Uitspraak van Conflict Technology op vrijdag 5 januari 2007 om 21:33:
viel.. na dit alles opgezocht te hebben blijkt het dat ik dit heb ...

Je hebt het niet hoor, het is geen ziekte ofzo :rot:

Iedereen kan het een x over komen.

Ik heb het ook paar x gehad, gebruik al lange tijd geen drugs meer en heb nergens last meer van. Dus drugs gebruik zal er vast mee te maken kunnen hebben (niet bij iedereen natuurlijk)

Uitspraak van M. :') op dinsdag 27 februari 2007 om 19:12:
Ik heb het ook paar x gehad, gebruik al lange tijd geen drugs meer en heb nergens last meer van. Dus drugs gebruik zal er vast mee te maken kunnen hebben (niet bij iedereen natuurlijk)

Was bij mij ook het geval... Toen ik stopte met drugs (vooral xtc) heb ik er vrijwel nooit meer last van gehad. Ik denk dat het vooral te maken heeft met (over)vermoeidheid.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 19:25:
Was bij mij ook het geval... Toen ik stopte met drugs (vooral xtc) heb ik er vrijwel nooit meer last van gehad. Ik denk dat het vooral te maken heeft met (over)vermoeidheid.

Ja denk ook oververmoeidheid ja.

Vage kortsluiting in je hoofd athans dat had ik dan :D

Uitspraak van M. :') op dinsdag 27 februari 2007 om 19:44:
Vage kortsluiting in je hoofd athans dat had ik dan

Haha, dat sowieso :yes:
Klinkt eng :s

kan wel kloppen dat het aan drugs ligt, ik ben nu 3 weken clean van de pillen
Artiest {SHOWLIST artist 55675, 36755}
Ow echt ben zo blij dit allemaal te lezen. :)
Mijn vriend verklaarde me voor gek toen ik hem verteldde dat ik wakker werd, maar me niet kon bewegen.

Tis echt vreselijk eng. Je krijgt een soort gevoel van kippenvel over je heen. En je voelt het gewoon aankomen.
Ik wil schreeuwen en bewegen maar dat lukt niet. En daar ben je bewust van. En je bent je bewust van je omgeving. Maar kan gewoon echt niks. Gevangen in mijn eigen lichaam....
Ook hoor ik steeds voetstappen en stemmen. Vreselijk!!
De stemmen zijn soms van mijn vriend terwijl dat dan soms helemaal niet kan omdat hij nachtdienst heeft.

Ik heb het alleen maar na een weekendje goed stappen.
Heb het deze week al drie keer gehad :(. elke nacht dus :(
En soms heb ik ook het gevoel heel slecht te kunnen ademen. Het gevoel dat er iets op je borst ligt.
Nu ik het steeds vaker mee maak... blijf ik wel rustiger want weet dat het toch weer verdwijnt. Ook ik ben er mee naar de dokter geweest. En er is inderdaad een logische verklaring voor gelukkig. Dacht echt dat ik de enige was. Maar zo te zien zijn er dus veel meer mensen die hier last van hebben.
een keer gehad, maar toen had ik teveel speed gebruikt
yep heb t ook 3 keer gehad

T was echt freaky ik lag net 5 min op bed ik viel half in slaap en toen ik me wilde bewegen lukte het dat nie meer. Het enigste waar ik toen aan dacht is mn ogen open doen maar dat ging ook nie meer en raakte in paniek en hoorde alleen dat ik ademde todat ik weer rustig alles kon bewegen
Maare 2e keer slapen duurde wat langer durfde het bijna nie meer was bang om het nog een keer mee te maken

Echt vaag :/

Uitspraak van Weger op maandag 16 oktober 2006 om 15:55:
Blijf eens van die drugs af mensen.

Het gebeurt ook als je geen drugs gebruikt, maar het klopt wel dat het versterkt wordt en eerder voor kan komen door het gebruik van drugs. Ik heb zelf een druk leven, maak hele lange dagen. Ben dus vaak vermoeid (lees: oververmoeid) en dan weet ik dat het verschijnsel zich een aantal maal per week bij me voordoet. Als ik een weekend ben wezen stappen (meestal een feestje) dan heb ik er ook veel last van. Ik heb het eigenlijk al heel mijn leven, van kleins af aan en heb ermee leren omgaan. Vaak droom ik dan en schrik ik wakker en kan ik me niet meer bewegen. Maar doordat ik het al zo vaak heb meegemaakt verzet ik me ertegen en is het binnen 2 sec. weer over..