Partyflock

Forumonderwerp · 877392
183 volgers · 4411234x bekeken
Waarschuw beheerder
+154-34
donateur
Drugshandel is natuurlijk strafbaar! Pas dus een beetje op je bewoordingen en zorg dat je geen mensen uitlokt om contact op te nemen over de pillen die overal in jouw omgeving ruim verkrijgbaar zijn ;) We gaan dergelijke dubieuze posts afkeuren of bestraffen!

WANNEER JE OP ZOEK BENT NAAR INFORMATIE OVER EEN BEPAALDE PIL, GEBRUIK DAN DE ZOEKFUNCTIE .
(Bespaart jou een hoop zoekwerk en scheelt een hoop dubbele uitleg in het topic)

https://partyflock.nl/topic/1145289:Informatie_over_het_doorgeven_van_testuitslagen

Mensen die het nog niet gelezen hebben of er niet van weten, ik denk dat je heel veel mensen op prijs stelt vanaf heden dus geen namen van test centra te noemen. Alleen onder die voorwaarde kunnen deze vriendelijke mensen voor ons testen.

De Admin

laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van YesMan op dinsdag 24 februari 2015 om 13:55:
Waarom mag een man in de politiek uitspraken doen waar hij blijkbaar niets van weet. Het volk dat op FB of onder die nieuwssites reageert zijn ook zeker geen heldere lichten.

Die gasten daar zijn aan de coke en doen even hard mee
Waarschuw beheerder
+7
Bizar om te zien hoe de 2 kampen (pro vs anti) steeds verder uit elkaar lijken te drijven. De argumenten vóor regulering worden steeds logischer, terwijl de argumenten tégen regulering steeds ridiculer worden. Dit zie je ook terug in ons gedoogbeleid. Al meer dan 50 gemeentes staan te popelen om een gereguleerde wietteelt experiment te starten, terwijl Opstelten gister nog bekendmaakt dat nu ook growshops strafbaar worden gesteld. We worden van links en rechts ingehaald door verschillende landen in de EU, en zelfs in de VS kijken ze met verbazing naar hoe Nederland de verkeerde kant op dreigt te gaan.

Waarschuw beheerder
+1
En ook nog is hij doet het om erbij te horen...
Nou sorry hoor ik doe het Afentoe omdat het leuk is en geen hele erin flikkeren en derna nog een omdat die nie werkt.
Mja zo zijn sommige:p
Halve of 2 halve over de hele avond is ruim voldoende:)
Waarschuw beheerder
+10
Tja ik plaats het hier ook maar even. Al weet ik wel dat mensen hier wat 'slimmer' zijn dan op media sites. ('t zijn net papagaaien, alles napraten wat te krant of tv zegt).

Ik gebruik jaarcijfers:

0.4% van 17.000 gebruikers gebruikte in 2009 xtc. Dat zijn dus 68 mensen.. vermenigvuldigen we dat met 824 (om 14 miljoen volwassenen te vertegenwoordigen) komen we uit op 56.032.

Van die 56.032 mensen zijn er dus 10 overleden aan xtc.
Dat is een percentage van 0,0178%

Pakken we de cijfers van alcohol er bij..
Van de 14 miljoen mensen drinkt 82.2% alcohol. 82.2% is 11.508.000 mensen.
Van die 11.508.000 overleden er 4.693 aan alcohol.
Dat is dus 0.0408%.

Alcohol: 0.0408% aan doden
XTC: 0.0178% aan doden

Dat verschil is toch aanzienlijk of niet!? En maar druk maken om XTC. Leg je de cijfers naast elkaar over een zelfde hoeveelheid mensen gaan er dus voor de helft minder mensen dood. Of beter gezegd.. alcohol is (zelfs meer dan..) 129% dodelijker dan XTC. Maar he, van alcohol blijven we af. Alcohol is wel goed voor de heren politici en de schijnheilige kerkganger.

Wat is nou gevaarlijker!? Antwoord: Alcohol.

Laten we ook niet vergeten wat XTC met mensen doet, en wat alcohol met mensen doet.
Mensen worden veel socialer en gemoedelijker onder invloed van XTC.
Dat is met alcohol heel anders. En zeker als de gebruiker langer dan 2 uur onder invloed is. Dan wordt de gebruiker 'vervelend'. Dit heb ik nog nooit ervaren met mensen onder invloed van XTC.

Bronnen:
http://www.trimbos.nl/~/media/files/gratis%20downloads/AF1316%20NDM%20Jaarbericht%202013-2014.ashx#page=125
http://www.nationaalkompas.nl/gezondheidsdeterminanten/leefstijl/alcoholgebruik/hoeveel-mensen-gebruiken-alcohol
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nique op dinsdag 24 februari 2015 om 16:56:
0.4% van 17.000 gebruikers gebruikte in 2009 xtc. Dat zijn dus 68 mensen.. vermenigvuldigen we dat met 824 (om 14 miljoen volwassenen te vertegenwoordigen) komen we uit op 56.032.

Van die 56.032 mensen zijn er dus 10 overleden aan xtc.
Dat is een percentage van 0,0178%

Pakken we de cijfers van alcohol er bij..
Van de 14 miljoen mensen drinkt 82.2% alcohol. 82.2% is 11.508.000 mensen.
Van die 11.508.000 overleden er 4.693 aan alcohol.
Dat is dus 0.0408%.

Alcohol: 0.0408% aan doden
XTC: 0.0178% aan doden

Ik ben het grotendeels helemaal met je eens. Wat mij betreft valt de hele hetze tegen xtc onder dezelfde hypocriete noemer als die tegen tabak of cannabis, als je daar zoiets als alcohol tegenover zet. Te triest voor woorden, omdat de kennis van tegenwoordig juist laat zien dat een zero tolerance beleid averechts werkt...

Maar ik vroeg me ook af hoe je aan de cijfers komt waar het gaat om sterfte. Zijn er 4693 mensen overleden aan alcohol door het alleen maar te drinken? Ik kan het me haast niet voorstellen. En eerlijk gezegd denk ik dat er misschien wel meer dan ruim 56000 xtc gebruikers zijn in dit land. Maar dat zou het percentage sterfte juist weer gunstiger maken. Maar de vraag is of er dan ook verkeersslachtoffers meegerekend worden, lijkt mij. Ik had het idee dat dat bij alcohol namelijk wel het geval is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hesketh op dinsdag 24 februari 2015 om 18:15:
Maar ik vroeg me ook af hoe je aan de cijfers komt waar het gaat om sterfte.

Ik heb er bronnen bij gedaan. Je kunt ze zelf bekijken.
Ik heb xtc gebruikers 'per jaar' gepakt. Er zijn vast wel meer xtc gebruikers maar lang niet iedereen neemt het elke maand.. of zelfs elk jaar. Ik ken mensen die al 10 jaar niets genomen hebben maar best wel weer mee zouden doen. Het gaat echt om het aantal 'per jaar'. Niet het aantal in totaal sinds het begin der tijden. Want dan kloppen de cijfers natuurlijk niet.

Het aantal verkeersdoden door XTC is trouwens 0. (gevolgen van xtc).
Alles is meegerekend (dus ook verkeers doden, bij beide groepen).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Nique op dinsdag 24 februari 2015 om 16:56:
Dat verschil is toch aanzienlijk of niet!? En maar druk maken om XTC. Leg je de cijfers naast elkaar over een zelfde hoeveelheid mensen gaan er dus voor de helft minder mensen dood. Of beter gezegd.. alcohol is (zelfs meer dan..) 50% dodelijker dan XTC. Maar he, van alcohol blijven we af. Alcohol is wel goed voor de heren politici en de schijnheilige kerkganger.

Kleine correctie: alcohol is meer dan 100% dodelijker als je uitgaat van deze cijfers.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Nique op dinsdag 24 februari 2015 om 18:32:
Ik zie 't . facepalm Ik werd er een beetje pissig van.

Snap ik, hypocriete discussie waar de een na de ander roept dat mensen moeten stoppen met het gebruiken van drugs want het is slecht voor je. Vervolgens drinken dezelfde mensen elke dag een paar bakken koffie (cafeïne), nemen elke dag vaak genoeg een rookpauze van 5 minuten omdat ze anders echt te gestressed zijn (nicotine) en in het weekend nemen de meeste gerust een drankje (alcohol). En bij alledrie wordt de "mate" vaak met een korrel zout genomen. En toch klagen als iemand een keer in de drie maanden een pilletje gebruikt.

Overigens ben ik tegen het MISbruiken van drugs...
Waarschuw beheerder
-2
klopt het dat die chupa chups maar 130 mg zijn? Ik hoop van niet, in de buurt zijn het deze eerstdaags, mag best wel wat straffer :(
Waarschuw beheerder
+5
Uitspraak van flipperke op dinsdag 24 februari 2015 om 19:02:
130 mg

Prima dosis, (y) Vind het zelf jammer dat ik ze hier nooit ben tegen gekomen. Denk zelf dat dat te maken heeft met een te lage vraag naar laag gedoseerde xtc in regio Leiden. Liefst alleen maar van die hoog gedoseerde tabletten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van flipperke op dinsdag 24 februari 2015 om 19:02:
klopt het dat die chupa chups maar 130 mg zijn?

Van de rode van een tijdje terug iig wel. 120-136 oid dacht ik, maar pin me er niet op vast ;)
Of is er nu een ander kleurtje?
Uitspraak van Raver op dinsdag 24 februari 2015 om 19:06:
Prima dosis, (y)

Mee eens! Wou dat ik er wat bewaard had eigenlijk.
Waarschuw beheerder
-1
Prima dosis, (y) Vind het zelf jammer dat ik ze hier nooit ben tegen gekomen. Denk zelf dat dat te maken heeft met een te lage vraag naar laag gedoseerde xtc in regio Leiden. Liefst alleen maar van die hoog gedoseerde tabletten.

Mja, geef mij toch maar wat met hogere dosis :) Nu zal t in dubbele porties worden :p
Waarschuw beheerder
te lage vraag naar laag gedoseerde xtc in regio Leiden

die vraag ontbreekt bijna overal helaas,
zou ook graag weer een aantal laag gedoseerde pillen vinden, aantal inslaan voor t festivalseizoen (y)
Waarschuw beheerder
+2
k snap niet echt de reden waarom pillen laaggedoseerd moeten zijn, je kan ze toch in stukken breken als ze te straf zijn naar je zin? En je moet minder pillen binnen smokkelen op een feest/festival. Niks dan voordelen :)
Waarschuw beheerder
+2
donateur
Uitspraak van flipperke op dinsdag 24 februari 2015 om 23:21:
k snap niet echt de reden waarom pillen laaggedoseerd moeten zijn

Omdat je dan niet hoeft te kloten met doorbreken enzo en omdat er dan minder/geen mensen teveel pakken door onwetendheid. Maar wegens dezelfde prijzen bij losse verkoop (dus meestal 5 euro, maakt niet uit of ie 100 of 200mg is) en idd t naar binnen smokkelen en lagere strafmaat (liever gepakt met 10x200mg dan 20x100mg) hebben de meesten toch liever hooggedoseerde tabletten
Waarschuw beheerder
+1
je kan ze toch in stukken breken als ze te straf zijn naar je zin?

Ja en dan je pil in kwartjes of halfjes breken, wat nooit goed gaat..
130 is gewoon perfect voor de wat lichtere mensen ;)
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van Spector45 op woensdag 25 februari 2015 om 00:03:
130 is gewoon perfect voor de wat lichtere mensen ;)

Vind het zelf ook prima en zou mezelf nou niet direct willen complimenteren voor wat betreft behorend tot de categorie "lichtere mensen".

En je moet

Ho ho niks moet he, mag nog altijd (F) Of ja..eigenlijk mag het ook niet, maar we doen het toch..

Ja en dan je pil in kwartjes of halfjes breken, wat nooit goed gaat..

Dat geklungel is niet best idd, liever gewoon een hele pakken (Y)
Waarschuw beheerder
+6-2
k snap niet echt de reden waarom pillen laaggedoseerd moeten zijn, je kan ze toch in stukken breken als ze te straf zijn naar je zin? En je moet minder pillen binnen smokkelen op een feest/festival. Niks dan voordelen :)

omdat de pillen van tegenwoordig zo gedoseerd zijn dat ik 1/3 of een kwartje moet pakken voor een juist dosis, en yes dat is dus lastig doseren.
en minder pillen naar binnen smokkelen? ik nuttig er hoogstens 1, dus of ik nou 1 hoog gedoseerde of 1 laag gedoseerde mee moet nemen maakt geen verschil.
bovendien, in al die jaren dat ik naar feesten ga ben ik nog nooit gepakt. (of wacht, 1 keer dan, omdat de bewaker iemand uit onze vriendenploeg kende, en dus toen onze hele groep eruit gepakt heeft op het feest)

en ja, ik zou capsules kunnen maken met kristallen, maar pillen is gewoon handiger.
en het is nooit verkeerd dat er weer es wat meer van die shit op de markt komt! Ik zou zo een zak mee willen nemen op een feest om ze te promoten :lol:
Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van itsmagic' op woensdag 25 februari 2015 om 00:10:
omdat de pillen van tegenwoordig zo gedoseerd zijn dat ik 1/3 of een kwartje moet pakken voor een juist dosis

Ja, dan wordt het inderdaad lastig. Vandaar idd dat ik kristallen doe. Het is wel even wat werk maar ik weet gewoon zeker dat ik qua gewicht goed zit. En die capsuletjes hebben nog een voordeel (vind ik).. geen nare rotsmaak :P.

Wie zit haar nou te minnen? Waar slaat dat nou op? +1
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1-1
donateur
Uitspraak van Nique op woensdag 25 februari 2015 om 00:41:

gwn karma opties uit zetten joh, die zijn toch meer bedoeld voor de stille meelezers..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van mdmazing84 op woensdag 25 februari 2015 om 00:48:
gwn karma opties uit zetten joh, die zijn toch meer bedoeld voor de stille meelezers..

Dat wist ik niet eens :) Eens even kijken.
Waarschuw beheerder
-11
Iemand die me wat kan vertellen over plusminnetjes, blauwe adidasjes en gele rollls royce? welke sterker zijn en welke beter werken?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op woensdag 25 februari 2015 om 00:09:
Vind het zelf ook prima en zou mezelf nou niet direct willen complimenteren voor wat betreft behorend tot de categorie "lichtere mensen".

Je hebt gelijk, had het ff wat anders neer moeten zetten :)

Uitspraak van Trippie op woensdag 25 februari 2015 om 01:04:
plusminnetjes

Welke kleur?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trippie op woensdag 25 februari 2015 om 01:04:
Iemand die me wat kan vertellen over plusminnetjes, blauwe adidasjes en gele rollls royce? welke sterker zijn en welke beter werken?

Een lang of kort - streepje?
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3526, 16538}
Artiest {SHOWLIST artist 154159, 177529, 47522}
Waarschuw beheerder
+1
donateur
130 is gewoon perfect voor de wat lichtere mensen

Is nog best een stevige dosis, ervan uitgaande dat je bedoeld dat je dit in 1 keer neemt. Dat is toch ongeveer 2/3e van een 200 mg klapper. Het is wel goed handelbaar maar niet iedereen houdt van zo'n heftige inklap. Zeker meisjes / vrouwen niet altijd ;)
Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van Nique op woensdag 25 februari 2015 om 00:41:

die heb ik hier standaard, geen eens aandacht aan besteden joh (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+3
Uitspraak van RAMOS! op woensdag 25 februari 2015 om 10:25:
Is nog best een stevige dosis, ervan uitgaande dat je bedoeld dat je dit in 1 keer neemt. Dat is toch ongeveer 2/3e van een 200 mg klapper. Het is wel goed handelbaar maar niet iedereen houdt van zo'n heftige inklap. Zeker meisjes / vrouwen niet altijd ;)

Exact, krijg je dat gedoe weer: 'deze zijn ideaal om in 1x te nemen'. En dan snoeihard gaan... Dan is het beter om een pil te hebben waarvan je weet dat je 'm niet in 1x moet droppen, maar in kwartjes/halfjes. En ja, als er dan nog mensen tussen zitten die ze in 1x naar binnen gooien, ben je gewoon een onwetende ezel. Maar dat zijn dan ook de figuren die evt niet vandaag dan wel morgen onder een bus belanden. Wel goed voor het gemiddelde iq in nederland.
Waarschuw beheerder
Vrouwen zijn dan meestal ook lichter dan mannen. Dus je kan idd niet verwachten dat vrouwen ook even een halfje naar binnen gooien. Dan gaan ze gewoon te hard en dan is het ook niet leuk.
Waarschuw beheerder
+3-9
als de avond begint hebben jullie misschien gelijk, rustig beginnen met 130 mg. Maar als je eens een festival bezoekt die bijvoorbeeld 5 dagen doorgaat, dan kan je toch soms 200 mg ineens nemen zeker? Eerste dag wat rustiger aan doen, en dan komt de gewenning en heb je de dag erop gewoon meer nodig voor t zelfde effect.
En het smokkelargument vind ik ook wel tellen hoor, als je naar festival gaat, in t buitenland, wordt ik toch liever gepakt met een 4 tal pillen van 250 of 300 mg, dan met een 10 tal 130 mg pillen.
En controle bestaat niet? Das te zien waar je heen gaat, DE is erg, vorig jaar speekseltest gehad ginder. En hetzelfde jaar in hongarije ook controle met honden gehad. Teknival frankrijk staan ze ook altijd. Controles komen meer en meer in Europa, en dan doen hoeveelheden er ook veel toe!
En dat in stukken breken argument is wel compleet belachelijk. Wat is er daar nu zo moeilijk aan? Breuklijn zit er veelal in, en 9 op 10 gaat het echt makkelijk, zelfs perfect in t midden.
Voor mijn part komen ze binnenkort met 500 mg pillen, en met 2 breuklijnen. Dan hoef je slechts 1 pilletje mee te nemen, en kan je het in 4 keer pakken, IDEAAL
Waarschuw beheerder
+2
donateur
Uitspraak van flipperke op woensdag 25 februari 2015 om 14:23:
als de avond begint hebben jullie misschien gelijk, rustig beginnen met 130 mg. Maar als je eens een festival bezoekt die bijvoorbeeld 5 dagen doorgaat, dan kan je toch soms 200 mg ineens nemen zeker?

Tsja dan is je serotonine wel allang op denk ik.. beter een dag uitkiezen om te pakken dan zou k zeggen

Voor mijn part komen ze binnenkort met 500 mg pillen, en met 2 breuklijnen. Dan hoef je slechts 1 pilletje mee te nemen, en kan je het in 4 keer pakken, IDEAAL

Ik stel de chocoladereeppil voor, breekbaar in 10 stukken met in totaal 1gram mdma :lol:
Waarschuw beheerder
+8-1
rustig beginnen met 130 mg.

daar gaat het al mis.

dan kan je toch soms 200 mg ineens nemen zeker?

als je 2e naam junk is ja dan zal je er weinig ondersteboven van zijn

En dat in stukken breken argument is wel compleet belachelijk. Wat is er daar nu zo moeilijk aan? Breuklijn zit er veelal in, en 9 op 10 gaat het echt makkelijk, zelfs perfect in t midden.

misschien moet je beter lezen, een pil heeft niet een breuklijn om hem in 1/3 te breken he

Voor mijn part komen ze binnenkort met 500 mg pillen, en met 2 breuklijnen

juist en dan is het wachten tot de eerste dat ding in 1 x dropt (y)
Waarschuw beheerder
+4
donateur
Uitspraak van itsmagic' op woensdag 25 februari 2015 om 15:01:
juist en dan is het wachten tot de eerste dat ding in 1 x dropt (y)

of n uk junkey doubledropt
Waarschuw beheerder
+3
Voor mijn part komen ze binnenkort met 500 mg pillen

Hoewel ik de zwaardere pillen (tot 180mg) niet zo erg vind.. vind ik zolang het niet gereguleerd wordt pillen van 500mg wel heel erg gevaarlijk. Je krijgt ze namelijk niet in een verpakking waarop de hoeveelheid staat. Dat is ook het probleem momenteel. Met pillen van 500mg zonder informatie erbij vraag je dus om doden. Ik snap vanuit de 'handigheid' je punt wel maar nee, niet zo lang er geen duidelijke informatie bij de distributie zit. Ik ben er fel op tegen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van Nique op woensdag 25 februari 2015 om 15:56:
Je krijgt ze namelijk niet in een verpakking waarop de hoeveelheid staat.

Daarom druk je het ook op de pil.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van klopdokter op woensdag 25 februari 2015 om 16:10:
Daarom druk je het ook op de pil.

Ik bedoel eigenlijk; zodra het legaal is, moet het worden verpakt en moeten de ingrediënten en de hoeveelheid erop staan. Dat voorkomt veel ellende.
Je kan wel een stempeltje drukken maar er zijn wel meerdere labjes die dezelfde stempels kunnen gebruiken. Het is helemaal geen garantie voor zekerheid.

Daarom ben ik niet zo voor super zware pillen. tot 180mg of misschien 200mg vind ik nog wel ok. Die kan je mooi doormidden breken, en als je dan toch een hele doorslikt ga je keihard, maar is de kans op een dodelijke afloop nog steeds zeer klein. Met 500mg echter... pfff dat lijkt me echt geen goed idee hoor.
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Nique op woensdag 25 februari 2015 om 16:17:
Ik bedoel eigenlijk; zodra het legaal is, moet het worden verpakt en moeten de ingrediënten en de hoeveelheid erop staan. Dat voorkomt veel ellende.

dan is er nog altijd een groep die er niet mee weet om te gaan, op een fles wodka staat immers ook het alcohol percentage maar er zijn nog steeds mensen die zich in coma zuipen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
zodra het legaal is

Ga dr maar niet van uit dat dat zal gaan gebeuren

tot 180mg of misschien 200mg vind ik nog wel ok

Wel mee eens verder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van itsmagic' op woensdag 25 februari 2015 om 16:22:
dan is er nog altijd een groep die er niet mee weet om te gaan, op een fles wodka staat immers ook het alcohol percentage maar er zijn nog steeds mensen die zich in coma zuipen

Klopt helemaal, maar het is wel een stuk duidelijker. Ik weet zeker dat het een hoop ellende zal besparen.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Nique op woensdag 25 februari 2015 om 16:38:
Klopt helemaal, maar het is wel een stuk duidelijker. Ik weet zeker dat het een hoop ellende zal besparen.

ik weet het niet, ben geen voorstander van drugs legaliseren.
Het wordt dan nog makkelijker beschikbaar voor iedereen, logisch gevolg hiervan dus ook meer verslaving en misbruik
Ik denk dat de oplossing ligt in de geteste data van de testcentra openbaar te maken, zodat iedereen die een pil wil nuttigen eerst deze database kan checken.
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van itsmagic' op woensdag 25 februari 2015 om 17:25:
logisch gevolg hiervan dus ook meer verslaving en misbruik

Lijkt logisch, maar juist in de landen met, bepalingen richting welke drug dan ook, die toleranter zijn vs landen die een stricter beleid hebben, zie je een afname in frequentie van gebruik en incidenten. Dus dat is nog maar zeer de vraag, of je daarmee meer verslaving (sowieso niet iets wat je snel ziet bij xtc) en misbruik zal zien.
Lijkt dus een logisch gevolg, maar is dat zeker niet!

Het wordt dan nog makkelijker beschikbaar voor iedereen

Dat ligt er aan hoe je de verkrijgbaarheid aankleed natuurlijk..

k denk dat de oplossing ligt in de geteste data van de testcentra openbaar te maken, zodat iedereen die een pil wil nuttigen eerst deze database kan checken.

Dat however zou een fraai iets zijn ja. Maar er zijn ook vlakken waarop dit een vorm van schijnveiligheid kan bieden. E.a. hiervan staat en valt bij de mate waarin de eindgebruiker in staat is verschillende pillen te herkennen (waar specifieke kleur, maten en gewicht er toe doen) en daarop beslissingen te nemen. Daarnaast is het nog steeds zo dat een stempel wel eens door meerdere partijen, of in een paar jaar tijd een aantal keer op duikt in een dezelfde kleurtje, de één met veilige ingrediënten....de ander beslist niet.
Maar het kan voor een hoop gevallen, in handen van de juiste mensen (met een beetje capabel inschattingsvermogen) wel een uitkomst bieden, dat zeker.
Uiteindelijk blijft het altijd een individuele keuze iets te nemen waarvan geacht wordt dat het "goed" (merk de aanhalingstekens op) is.
Waarschuw beheerder
Ja, na een XTC pil heb ik voorlopig wel weer even genoeg gehad hoor. Ik merk ook aan mijn vrienden dat ze er niet 'verslaafd' aan zijn. Als het een keer niet door gaat is het teleurstellend maar geen ramp. Verslaving met XTC ben ik in mijn omgeving nog niet tegen gekomen. Ik denk niet dat dit zal veranderen wanneer het legaal verkrijgbaar zal zijn. Verder denk ik dat je een leeftijd van 21+ in kan stellen. En stel nou, er zijn mensen die onder die leeftijd een pil willen.. dan gaat dat denk ik eerder via een ouder iemand (zoals nu met drank) alsnog via het legale (veiligere) circuit dan illegaal. Verder denk ik dat de afvalstoffen minder in bossen en sloten zal worden gedumpt. concurreren met de legale markt lijkt me moeilijker. Ik leg liever een euro extra neer voor een pil als ik er eentje via een legaal, getest en veiliger circuit kan krijgen dan een illegaal ongetest ding.
Waarschuw beheerder
Wellicht al besproken maar ik kan het zo 1, 2, 3 niet terug vinden. Ik werd gewaarschuwd voor de rode ups. Behoorlijk grote pillen moet ik zeggen. Maar zijn ze inderdaad zo gevaarlijk? En hoeveel zit er in?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mir66 op woensdag 25 februari 2015 om 17:52:
Maar zijn ze inderdaad zo gevaarlijk?

De testresultaten die er nu van zijn verschenen hebben vertelt dat ze schoon zijn, dwz alleen MDMA bevatten.

En hoeveel zit er in?

Tot nu toe zijn er enkele uitslagen hier gepost die tussen de 185 en 209 zitten. Een spreiding van het testcentrum is hier nog niet terecht gekomen. Wellicht donderdag/vrijdag?

Ik werd gewaarschuwd voor de rode ups

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 (F) ;)
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van Nique op woensdag 25 februari 2015 om 15:56:
Voor mijn part komen ze binnenkort met 500 mg pillen
Hoewel ik de zwaardere pillen (tot 180mg) niet zo erg vind.. vind ik zolang het niet gereguleerd wordt pillen van 500mg wel heel erg gevaarlijk. Je krijgt ze namelijk niet in een verpakking waarop de hoeveelheid staat. Dat is ook het probleem momenteel. Met pillen van 500mg zonder informatie erbij vraag je dus om doden. Ik snap vanuit de 'handigheid' je punt wel maar nee, niet zo lang er geen duidelijke informatie bij de distributie zit. Ik ben er fel op tegen.

ja daar heb je wel een punt. Je moet wel weten wat je krijgt, anders wordt het wel dangerous.

Score, 7 minnetjes met mijn vorige post. Haha
Waarschuw beheerder
+1
Bedankt, bad sound kills good music! Toch fijn om te lezen dat het meevalt. we zullen beslist voorzichtig zijn en ik neem ze sowieso niet. Ben ook meer van de lichtere zoals hiervoor geschreven werd. Van die sterke ga ik altijd strak staan en daar heb ik geen zin in. Lekker zweven en me goed voelen is voldoende voor mij. Maar sommige in onze groep weten niet hoe snel ze zo sterke rakker naar binnen moeten knallen. Met de nodige biertjes. En uiteraard nog zo'n zware jongen er overheen........ Brrrrrrrrrr
Waarschuw beheerder
Haha, ja ik kan me ook niet voorstellen dat dat 'lekker' voelt. Bier, lijntje coke erbij.. of speed. Iets te veel prikkels lijkt me. Ik vind 'stevig' gaan wel fijn maar ik hou er niet van als ik echt helemaal speciaal op een bankje moet gaan zitten om bij te komen... Het voelt dan wel lekker ofzo, maar je kan gewoon niets doen. Dan kan je net zo goed thuis blijven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mir66 op woensdag 25 februari 2015 om 18:46:
sommige in onze groep weten niet hoe snel ze zo sterke rakker naar binnen moeten knallen. Met de nodige biertjes. En uiteraard nog zo'n zware jongen er overheen........ Brrrrrrrrrr

Voor ieder wat wils!
De laatste tijd bewaar ik de pillen voor de after.
Heb op feestjes m'n handen vol aan mezelf na de juiste dosis 4fa icm M1 :)