Partyflock

Forumonderwerp · 872818

Waarschuw beheerder
Wie zijn vriend of vriendin zit nu ook voor het leger in Afghanistan??
Of ergens anders voor een lange tijd.??
Hoe ga jij er mee om??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 mei 2006 om 13:25:
het klopt....Niet dat je het leuk gaat vinden ofsow...Maar je ben gewent dat iemand niet meer constant om je heen is...En geloof me...als je alkaar weer ziet.....WOW!! haha

Dat duurt voor mij nog 4 maandjes dat weerzien, maar ik heb er nu al zin in:D

Waarschuw beheerder
voor mij nog 3 maanden en ik weet wat je bedoeld met het weerzien ik heb al een x een uitzending meegemaakt

ik tel de dagen nog 118 te gaan en idd het went dat ie er niet meer is en zo is het ook ff wennen als ie er wel weer is!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 mei 2006 om 13:36:
ik tel de dagen nog 118 te gaan en idd het went dat ie er niet meer is en zo is het ook ff wennen als ie er wel weer is!!

Ik moet nog 159 dagen maximaal:S
Minimaal 14 weekjes nog!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 mei 2006 om 13:31:
Dat duurt voor mij nog 4 maandjes dat weerzien, maar ik heb er nu al zin in

Ik nu ook al haha:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baukkie:bier: op donderdag 18 mei 2006 om 17:02:
Ik nu ook al haha

Heb er echt zo`n zin in..
Zn vrienden willen een thuiskomstfeestje doen..
Maar dan niet meteen de dag dattie thuis komt ofwel:yes:
Wat zou jij doen..
(ik zou eerst een weekje rustig aan doen denk ik);)
Waarschuw beheerder
We gaan hem wel verassen als ie thuis is..Maar denk dat we het gewoon klein houden, gewoon fam bij elkaar en mijn ouders enz dr bij..Feessie kan altijd later wel...Hij wil dan eerst een weekje thuis zijn en dan een weekje met mij op vakantie..Maar dat is nog niet zeker, hangt dr vanaf hoe hij zich voelt enz..En ook al gaan we niet ben allang blij dat hij weer thuis is:D...Ga niet hopen enz maar ga wel sparen voor de zekerheid:P
Waarschuw beheerder
je moet hier ff naar kijken..[url]http://www.telegraaf.nl/binnenland/42668561/_Raad_datum_eerste_dode_Uruzgan,_en_win_.html
Ziek zijn ze :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baukkie:bier: op donderdag 18 mei 2006 om 17:18:
Ziek zijn ze

Ik snap ff niet wat je bedoeld.. Sorry;)
Waarschuw beheerder
Nu is ie goed...Was een andere site:s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baukkie:bier: op donderdag 18 mei 2006 om 17:26:
Nu is ie goed...Was een andere site

Ja ik heb het al gezien..
Kijk eens bij het forum actueel..
Daar staatie wel tussen..
Ongelovelijk gewoon:S
Waarschuw beheerder
Ja echt wel:S:S

Waarschuw beheerder
Lezen jullie trouwens ook de Defensie Krant opt internet..
Nu jullie mannetjes weg zijn???
Ik wel:yes:

Waarschuw beheerder
[img width=291 height=241]http://nate.calc.org/webalbum/fun/images/osama%20bin%20laden%20(bert%20is%20evil)_jpg.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
:no:

Waarschuw beheerder
Plaatje doettet niet;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 mei 2006 om 11:06:
Lezen jullie trouwens ook de Defensie Krant opt internet..
Nu jullie mannetjes weg zijn???
Ik wel

Ja ik ook, lees alles wat er mee temaken heeft!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 mei 2006 om 11:15:
Ja ik ook, lees alles wat er mee temaken heeft!

Ja inderdaad ik ook bijna..
Behalve dingen waarvan ik weet dat het zwaar overdreven is..
Daarom lees ik liever de defensie krant dan een gewone..
Ik neem liever iets aan van defensie dan van een of andere sukkelige journalist:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 mei 2006 om 11:18:
Behalve dingen waarvan ik weet dat het zwaar overdreven is

ja ik probeer ook wel beetje te filterren wat ik geloof en wat niet.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 mei 2006 om 11:18:
Daarom lees ik liever de defensie krant dan een gewone..
Ik neem liever iets aan van defensie van van een of andere sukkelige journalist

De informatie die je van defensie krijgt klopt ook niet altijd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 mei 2006 om 11:23:
De informatie die je van defensie krijgt klopt ook niet altijd.

Nee das wel waar, maar die van sommige journalisten is helemaal complete bullshit:P

Waarschuw beheerder
Yep hebben jullie iets van jullie vriend vernomen over die honderden doden aan de taliban kant?
Honderd doden door geweld in Afghanistan

Uitgegeven: 18 mei 2006 20:19
Laatst gewijzigd: 18 mei 2006 22:24

KANDAHAR - Ongeveer honderd mensen zijn woensdag en donderdag bij gevechten in Afghanistan omgekomen. Het waren de twee meest gewelddadige dagen sinds Amerikaanse troepen eind 2001 het radicaal islamitische bewind van de taliban verdreven.

In de stad Mosa Qala in de zuidelijke provincie Helmand kwamen zeker dertien agenten en veertig aanhangers van de Taliban om, aldus een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Plaatsvervangend gouverneur Amir Mohammed Akhundzada van Helmand noemde het de grootste aanval van de taliban in de provincie sinds hun val vier jaar geleden.

De strijd brak woensdagavond uit tussen politietroepen en strijders van de taliban die de stad wilden aanvallen. De gevechten duurden tot in de vroege ochtenduren. Tien opstandelingen zijn gevangengenomen. De politie achtervolgt de vluchtende rebellen. De Afghaanse autoriteiten krijgen daarbij steun van de internationale coalitietroepen.

Kandahar

Ook in de provincie Kandahar raakten Afghaanse en coalitietroepen slaags met de rebellen. Bij een Amerikaanse luchtaanval donderdag op drie schuilplaatsen van vermeende Taliban-leden kwamen volgens een verklaring van het Amerikaanse leger vermoedelijk vijftien tot twintig man om. Hierbij raakte ook een militair van de internationale coalitie gewond.

Een dag eerder vochten Afghaanse militairen met ruggesteun van het Canadese leger en Britse helikopters in het district Panjwai 25 kilometer ten westen van de stad Kandahar met de Taliban.

"Achttien taliban-strijders werden gedood en 35 vastgenomen", zei coalitiewoordvoerder majoor Quentin Innis. Kandahar is de geboorteplaats van de taliban.

Canadese

De operatie in Panjwai kostte een Canadese vrouwelijke militair het leven toen haar eenheid werd bestookt met geweervuur en raketten. Zij was de eerste Canadese die tijdens gevechtshandelingen sneuvelde sinds de Tweede Wereldoorlog. Het Canadese parlement stemde woensdagavond in met de verlenging van de missie in Afghanistan met twee jaar.

In de westelijk gelegen stad Herat kwam donderdag een mederwerker van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken om door een zelfmoordaanslag met een autobom, waardoor ook de dader omkwam. Twee andere Amerikanen, een Roemeen en twee Afghanen raakten gewond.

Een zegsman van de Amerikaanse ambassade zei dat de omgekomen Amerikaan de lokale politie trainde. Na de aanslag schoten Amerikaanse soldaten nog een Afghaanse truckchauffeur dood die niet op tijd stopte bij een controlepost. Zij vreesden een nieuwe zelfmoordaanslag. Herat is een relatief rustige stad.

Explosieven

Enkele uren later was het raak in Ghazni in de provincie Kandahar. Een man probeerde zijn auto, volgeladen met explosieven, in te rijden op een Afghaans militair konvooi. De explosieven gingen echter voortijdig af. De dader en een Afghaanse burger kwamen hierdoor om. De aanslagen in Herat en Ghazni zijn opgeëist door de taliban.

Het aantal zelfmoordaanslagen in Afghanistan is de eerste maanden van dit jaar al hoger dan het totale aantal aanslagen van 2005. Vorig jaar hadden zeventien zelfmoordaanslagen plaats en in 2004 slechts vijf. In de afgelopen vijf maanden waren er al 22 zelfmoordaanslagen, vooral in het zuiden. Daarbij kwamen 49 mensen om onder wie twee buitenlanders.

NAVO

De door de NAVO geleide internationale vredesmacht ISAF heeft 9000 manschappen in het land, maar dat aantal moet in november gegroeid zijn tot 21.000. Amerikaanse militairen waarschuwden begin dit jaar al voor een golf van geweld in het voorjaar in zomer in het zuiden van Afghanistan. Nederland zet 1400 militairen in in de zuidelijke provincie Uruzgan.

Veel Afghanen leggen de schuld voor het toenemende geweld bij buurland Pakistan. President Hamid Karzai beschuldigde Pakistaanse inlichtingendiensten er donderdag nog van volgelingen van de taliban te trainen en onderdak te bieden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 mei 2006 om 11:28:
Yep hebben jullie iets van jullie vriend vernomen over die honderden doden aan de taliban kant?

Ik had wel gewoon iets gehoord..
Maar mn vriend is op konvooi naar Uruzgan.. Dus ik heb nu een week ofzo geen contact met hem..
Pas als ze terug zijn in Kandahar kunnen we weer contact hebben....

Waarschuw beheerder
Zal wel grote bende daar zijn nu. Hoop dat er geen vergeldingsacties komen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 mei 2006 om 11:36:
Zal wel grote bende daar zijn nu. Hoop dat er geen vergeldingsacties komen..

Nee idd..
Maar hoeveel van die taliban lui zijn er eigenlijks??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 mei 2006 om 11:38:
Nee idd..
Maar hoeveel van die taliban lui zijn er eigenlijks??

Geen idee, in denk dat dat ook vrijmoeilijk inteschatten is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 mei 2006 om 11:39:
Geen idee, in denk dat dat ook vrijmoeilijk inteschatten is.

Ja inderdaad..
Maatje van me zit nu ook in afghanistan die had gewoon gezien dat ze met een busje jongeren van 14 tot 20 jaar van straat plukten en ff binnen 3 maandjes opleiden tot terrorist en zelfmoordterrorist..
Nou als dat zo door gaat komt er nooit een einde aan:S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 mei 2006 om 11:31:
hebben jullie iets van jullie vriend vernomen over die honderden doden aan de taliban kant?

ja ik heb afgelopen nacht gehoord van mijn vriend dat dat canadeese vrouwtje was omgekomen en ze hadden ook een seremonie!!

En er was er ook nog 1 zwaar gewond dat staat daar niet bij!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 mei 2006 om 12:54:
taliban kant

laten we er op houden dat het er niet genoeg waren voor het verlies van amerika en andere landen!!

Ze moeten in mijn ogen allemaal kapot!! die taliban dan he!!

Waarschuw beheerder
Nog 74 dagen en dan zie ikm liefje weer:)(L) maar ik spreek m elke dag op msn hij had zn eigen laptop met internet meegenomen:)
dus voor mij is t iets makkelijker:) maar tog mis ik hem:(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 mei 2006 om 13:11:
Nog 74 dagen en dan zie ikm liefje weer maar ik spreek m elke dag op msn hij had zn eigen laptop met internet meegenomen
dus voor mij is t iets makkelijker maar tog mis ik hem

o wat lekker mijn vriend spreek ik ook iedere dag hij heeft ook zijn eigen laptop bij!!

Alleen duurt het voor mij nog +/- 117 dagen dat ik hem weer zie!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 mei 2006 om 13:25:
o wat lekker mijn vriend spreek ik ook iedere dag hij heeft ook zijn eigen laptop bij!!

GRrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:( Zo slim is mijn vriend nou niet geweest..
Komt omdattie blond is denk ik:P:P:P
Bij mij duurt het nog maximaal 158 dagen en anders waarschijnlijk net zoveel als Maantje20..
Zou wel leuk zijn als ze tegelijk terugkomen:D
Waarschuw beheerder
Nou mijn vriend heeft ook geen laptop bij (en hij is niet blond) maar hij belt wel om de dag. Nu kan die morgen nog ff bellen en dan zal ik een tijd nix meer van hem horen. snik snik
Ik weet niet hoeveel dagen nog want hij weet nog niet wanneer die terug komt.
In zijn brief staat medio aug. dus ben benieuwd.
Als da zo is dan moet ik nog 14 weekenden met deze erbij.
Waarschuw beheerder
Mijn vriend heeft ook geen laptop mee...Wou hij eerst wel maar hij heeft zich bedacht:/..Beetje jammer weer:P
Maarja..die van mij komt ook ergens in aug.Maar is nog allemaal niet zeker natuurlijk..Dus we gaan gewoon van 6 maand uit dan valt het altijd mee als ie eerder terug komt:d
Waarschuw beheerder
Het is nu alweer uitgesteld :s
Nu gaat ie pas half juli...pffff...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Ellebel* op vrijdag 19 mei 2006 om 20:53:
Nou mijn vriend heeft ook geen laptop bij (en hij is niet blond) maar hij belt wel om de dag. Nu kan die morgen nog ff bellen en dan zal ik een tijd nix meer van hem horen. snik snik
Ik weet niet hoeveel dagen nog want hij weet nog niet wanneer die terug komt.
In zijn brief staat medio aug. dus ben benieuwd.
Als da zo is dan moet ik nog 14 weekenden met deze erbij.

Waarschijnlijk gaat je vriend op konvooi.. Dat duurt niet zo lang.. Mn vriend is woensdag weggegaan op konvooi en ik kreeg gisteren alweer een sms dat het klaar was.. Nou moettie alleen morgen al weer op konvooi.. Ze hadden verwacht dat het 1/2 weken inbeslag zou nemen.. Niet dus 2 dagen:D
Maar dus misschien hoor je wel sneller weer wat van je mannetje;)

Uitspraak van Baukkie:bier: op vrijdag 19 mei 2006 om 21:24:
Maarja..die van mij komt ook ergens in aug.Maar is nog allemaal niet zeker natuurlijk..Dus we gaan gewoon van 6 maand uit dan valt het altijd mee als ie eerder terug komt

Er gaan geruchten bij de militairen dat ze langer dan 6maand moeten blijven:S

Waarschuw beheerder
Ja vind dan moet je niet voor het leger kiezen hoort bij het vak
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 mei 2006 om 11:46:
Er gaan geruchten bij de militairen dat ze langer dan 6maand moeten blijven

Dat gebeurt niet...Ben vandaag naar die thuisfrontinfodag geweest en ze willen eigenlijk niet langer dan 4 maand..Maar dat hangt er wel een beetje vanaf hoe ze op schema liggen

Uitspraak van Pampal op vrijdag 19 mei 2006 om 23:02:
Het is nu alweer uitgesteld
Nu gaat ie pas half juli...pffff...

Heb het gehoord ja vandaag op dat info dag:/...Echt Klote joh kun je je er weer beetje op voorbereiden::knuffel:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baukkie:bier: op zaterdag 20 mei 2006 om 16:52:
Dat gebeurt niet...Ben vandaag naar die thuisfrontinfodag geweest en ze willen eigenlijk niet langer dan 4 maand..Maar dat hangt er wel een beetje vanaf hoe ze op schema liggen

idd.. GERUCHTEN he;)
Mah ik zei ook al tegen mn vriend,.. Bedoelen ze dan niet langer dan 4 maand ipv 6;)
Mah hij wist het niet:P
Ik heb volgende maand thuisfront dag geloof ik;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 mei 2006 om 18:41:
idd.. GERUCHTEN he
Mah ik zei ook al tegen mn vriend,.. Bedoelen ze dan niet langer dan 4 maand ipv 6
Mah hij wist het niet
Ik heb volgende maand thuisfront dag geloof ik

Zijn zeker geruchten ja..
Moet je zeker heen gaan krijg je veel informatie:)..En dan niet alleen over de gevaarlijke dingen maar ook over de leuke dingen...

Hebben ook een videoboodschap ingesproken...Altijd leuk voor die mannen daar om dat te zien ja

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baukkie:bier: op zaterdag 20 mei 2006 om 19:02:
Hebben ook een videoboodschap ingesproken...Altijd leuk voor die mannen daar om dat te zien ja

Ohhhh dat is echt leuk:D
Waarschuw beheerder
Echt wel...alleen heb toch een beetje camera vrees als het voor een video is haha..Maar toch gedaan:P....Denk dat ze het daar ook wel bij jou hebben

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baukkie:bier: op zaterdag 20 mei 2006 om 19:21:
Denk dat ze het daar ook wel bij jou hebben

Zou wel leuk zijn inderdaad:D
Waarschuw beheerder
Is het zeker wel:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baukkie:bier: op zaterdag 20 mei 2006 om 19:49:
Is het zeker wel

|Gaan jullie vanavond ook nog uit?
Waarschuw beheerder
:no:...Ben het weekend ff bij me schoonouders..Ben sinds dat me vriend weg is nog niet eens uitgeweest zo druk heb ik het weekends gehad:O...Hou me nu echt lekker bezig en (mijn mening) tis nu ook wel beetje anders nu hij daar zit...Maar dat wil niet zeggen dat ik helemaal niet op stap ga zolang hij daar zit, ga zeker wel op stap een keer:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baukkie:bier: op zaterdag 20 mei 2006 om 20:07:
Maar dat wil niet zeggen dat ik helemaal niet op stap ga zolang hij daar zit, ga zeker wel op stap een keer

Ga ieder weekend vrijdag en zaterdags;)
Heerlijk.. Alleen ja.. Heb wel vaak het gevoel dat er echt iemand ontbreekt..
Vooral omdat zijn vrienden mijn vrienden zijn en dan naja dan mis je toch een bepaald persoon in die groep:S
Das wel minder!
Waarschuw beheerder
Ja en dat is zeker geen fijn gevoel dan...Maar ga ook sparen want als me vriend weer terug komt dan wil hij eerste week thuis zijn en dan 2de week samen op vakantie maar dat is helemaal niet zeker, hangt er vanaf hoe hij zich voelt enz natuurlijk, Ga niet hopen maar wel sparen:P...Ook al gaan we niet maakt me helemaal niks uit ben allang blij dat hij weer terug is dan!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baukkie:bier: op zaterdag 20 mei 2006 om 20:12:
Ook al gaan we niet maakt me helemaal niks uit ben allang blij dat hij weer terug is dan!!!!

Haha inderdaad..
Wij gaan ook op vakantie, als hij terug komt in augustus tenminste;)
Anders gaan we een lang weekendje weg:P
Waarschuw beheerder
Wij ook maar dat zien we dan wel..Ga me daar nog niet druk over maken:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baukkie:bier: op zaterdag 20 mei 2006 om 20:59:
Wij ook maar dat zien we dan wel..Ga me daar nog niet druk over maken

Nee inderdaad.. Dat komt nog wel;)