Partyflock

Forumonderwerp · 867483

Waarschuw beheerder
ola!

ik ga nooit meer naar het buitenland :(
kan niet meer vliegen omdat mn oren dan te veel pijn doen, de druk is te veel.
er is me ook afgeraden om nog een keer te gaan vliegen.
nu is me verteld, dat als je buisjes in je oren laat doen de druk dan beter geregeld kan worden.

en dat je dus ook veeeel minder pijn hebt.
is dit echt zo????

anders zit ik dalijk daar weer dood te gaan :s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 00:09:
ik kan niet meer vliegen

heb jij een geluk, want ik heb het nooit gekund!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
een buisje is een soort gaatje in je trommelvlies, dus die kan dan niet meer dichtklappen
en er kan geen spanning meer op komen door het hoogteverschil, omdat er gewoon druk doorkan

dus het zou dus veel moeten uitmaken ja :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 21 april 2006 om 00:13:
dus het zou dus veel moeten uitmaken ja

Waarschuw beheerder
wat ook helpt 2 plastic bekertjes tegen je oren
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jillicious op vrijdag 21 april 2006 om 00:12:
heb jij een geluk, want ik heb het nooit gekund!!

hahahahaha 8) geweldig...

Waarschuw beheerder
of gewoon even aan de piloot vragen of ie wat minder steil wil opstijgen. (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 21 april 2006 om 00:13:
een buisje is een soort gaatje in je trommelvlies, dus die kan dan niet meer dichtklappen
en er kan geen spanning meer op komen door het hoogteverschil, omdat er gewoon druk doorkan

klinkt logisch

Uitspraak van nikz op vrijdag 21 april 2006 om 00:15:
wat ook helpt 2 plastic bekertjes tegen je oren

ja hahaha tuurlijk :P ik heb alles al gehad joh :P

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 2421, 3052}
Waarschuw beheerder
Ik heb ook altijd oorpijn bij het vliegen. Heb een keer moeten janken omdat ik het niet meer uithield. Het vliegtuig moest te snel zakken op weg naar Gran Canaria. Heb nu speciale oordopjes gekocht bij de DA, het zijn een soort oordopjes met kleine ijzertjes erin. Die gaan trillen bij een te hoge druk en nemen de druk weg, of zoiets :S Blijf echt wel vliegen, ook al doen mijn oren pijn, anders kan ik nergens meer op vakantie :no:
Heb zowiezo snel oorpijn, na een avond stappen doen vaak mijn oren 3 dagen zeer, en als er ook maar enig hoogteverschil is (en die heb je hier in duitsland ;)) floepen ze al dicht :(

Waarschuw beheerder
ja precies dat heb ik dus ook.
en die kleredingen helpen allemaal geen fuck, oordruk regelaars enzo. echt geen ene zak.
maar mij werd het ook afgeraden om nogmaals te vliegen want ik lag 2 dagen platvan de oorpijn en hoofdpijn, kan nooit goed zijn geweest denk k :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 00:25:
ja precies dat heb ik dus ook.
en die kleredingen helpen allemaal geen fuck, oordruk regelaars enzo. echt geen ene zak.
maar mij werd het ook afgeraden om nogmaals te vliegen want ik lag 2 dagen platvan de oorpijn en hoofdpijn, kan nooit goed zijn geweest denk k

Mijn oom heeft zelfs iedere vlucht een bloedneus en een migraine-aanval van de druk.
Zou zonde zijn als je niet meer kunt vliegen, je mist zo veel. Misschien nog even verder vragen naar die buisjes indd :yes:
Waarschuw beheerder
Heb ik idd ook last van maar ja :s

Heb in 1 oor volgens de dokter nog een buisje (vanaf mn 4de al , is er nooit uitgaan hehe :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tessjuhh op vrijdag 21 april 2006 om 00:42:
Heb ik idd ook last van maar ja

Heb in 1 oor volgens de dokter nog een buisje (vanaf mn 4de al , is er nooit uitgaan hehe

maar heb je er dan nog wel steeds last van? aangezien je in één oor nog een buisje hebt?

Waarschuw beheerder
Om nu de drukken langs het trommelvlies te egaliseren, tijdens de landing, moeten soms actieve manoeuvres uitgevoerd worden om de buis van Eustachius open te maken: slikken, geeuwen, onderkaak bewegingen. Dit is echter maar efficiënt bij ongeveer 50 % van de bemanningen. De anderen moeten de druk verhogen in de neusholte om het gas naar het middenoor te forceren. Dit noemt men het Vasalva-manoeuver (geforceerde expiratie met gesloten lippen en neus). Dit wordt regelmatig gedaan door piloten bij de landing. Er bestaan ook nog andere technieken zoals het manoeuvre van Frenzel bij gesloten glottis(luchtpijp) mond en neus, worden de mondbodemspieren en de spieren van de pharynx samengetrokken. Men kan dit vergelijken met wat er gebeurt als men de neus snuit, maar het moet aangeleerd worden. Deze techniek kan zowel gebruikt worden bij uitademing als bij inademen.

Toynbee-manoeuver: slikken terwijl de neus gesloten is. Deze techniek wordt gebruikt om na te gaan of de buis van Eustachius goed functioneert op grondniveau. Hij veroorzaakt een vermindering van ruk in de neus en mag dus niet gebruikt worden bij de landing.

http://users.pandora.be/lode.stevens/cma/DRUK.htm

volgens mij krijg je geen buisjes om te gaan vliegen. ze worden iig niet vergoed door de verzekering, lijkt mij.
Waarschuw beheerder
Haha jah..

Met vliegen zoizo.

En vaak oorpijn of oor dicht ofzo :S

Waarschuw beheerder
ja die hele medische zooi, helpt nie :(

en die verzekring kan lekker de *** krijgen. verzin k wel wat op :P
Waarschuw beheerder
ach.. verzekeringen zijn meestal wel klote!
Waarschuw beheerder
en oren soms ook ;) hehe

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 01:22:
verzin k wel wat op

zelf rietjes in je oren proppen?

Waarschuw beheerder
au joh

het idee alleen al

Waarschuw beheerder
ja dat zeg je nu wel zo, maar de reperatie wordt dan wel vergoed door de verzekering. dan je gelijk vragen of ze d'r buisjes in stoppen om een oorinfectie te voorkomen. :o

Waarschuw beheerder
das vervelend voor je! wilde ik je net uitnodigen voor een vakantie naar een tropisch bounty eiland.....
Waarschuw beheerder
donateur
Hier nog 1 met hetzelfde probleem!

Heb pas 1 x gevlogen, 2 uurtjes maar, maar verging van de pijn! Niet zomaar een beetje druk, echt tot jankens toe :bloos:

Dus als er de perfecte oplossing bestaat...? :9

Waarschuw beheerder
donateur
dat wordt dus met de boot op vakantie

Waarschuw beheerder
Heb er ook last van, zwaar irritant
Waarschuw beheerder
Ik heb ook altijd vreselijke oorpijn tijdens het vliegen en die pijn trekt dan door naar m'n keel! :x
Die speciale oordopjes van de DA helpen idd nix :nee:
Maar ja ik blijf toch wel vliegen, dan maar ff afzien!

Waarschuw beheerder
Kauwgom kauwen (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Afgelopen zomer had ik er op de terugweg heeeeel erg last van bij de landing en na die tijd ook nog last van mn oren, net alsof er vocht inzat ofzo :S maar afgelopen winter had ik het veeel minder..
Waarschuw beheerder
aaaah daar heb ik ook altijd veel last van....
zit met 2 bekertje(op me oor) kauwgom te eten maar dat helpt echt niet! omdat ik er in een vliegtuig zo'n last van heb,durf ik ook niet te gaan duiken..
die pijn trekt helemaal door mijn kaak en hals heen..
nog 2 weken en dan ga ik toch wel vliegen, ff doorbijten!
wel heb ik het alleen bij de landing....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je kunt speciale oorpluggs kopen in het vliegtuig,die schijnen te helpen.
Misschien kun je ze ook bij de drogist kopen?
En die bekertjes willen idd ook nog wel eens helpen.
Een plastic bekertje met onderin warme natte watten of servetjes.
De stewardess maakt die voor je.
Tegen je oren aanhouden tijdens het stijgen/landen.
Is wel ff een raar gezicht maar ja..
Waarschuw beheerder
is dit echt zo????

geen idee..

ik slaap meestal al voordat ik de lucht in ga...:cheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb het ook een keer gehad, maar dat was waarschijnlijk omdat ik toen een beetje verkouden was (hooikoorts had)..
Mijn tante is stewardess en had op de terugweg geregeld dat ik toen 1 of ander spulletje kreeg om gewoon mijn neus mee open te maken!
Maar als ik het zo lees zal het bij jou wel niet aan een verkoudheidje liggen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 08:51:
Kauwgom kauwen

Ik kauw me altijd helemaal gek, maar dat helpt echt niet.

Uitspraak van Astrid (l) op vrijdag 21 april 2006 om 09:39:
Je kunt speciale oorpluggs kopen in het vliegtuig,die schijnen te helpen.
Misschien kun je ze ook bij de drogist kopen?

Die helpen ook al niet bij mij :nee:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Inga op vrijdag 21 april 2006 om 10:30:
Ik kauw me altijd helemaal gek, maar dat helpt echt niet.

idd!!!
dat ziet er lekker uit, kauwend met bekertjes op je oor...

Waarschuw beheerder
nog geen last van gehad :P
Waarschuw beheerder
Wees blij!

Wat misschien ook helpt: Primatour tablettjes tegen reisziekte.
Het schijnt dat je daar erg slaperig van wordt,dus innemen voordat je vliegtuig vertrekt en maffen maar de hele reis..
Wie weet helpt het?

Waarschuw beheerder
Alleen met opstijgen en dalen heb ik er weleens last van, maar ik blijf vliegen(met het vliegtuig).

Pain is temporary.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
daar heb je oordopjes voor..earplanes heten ze
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 12:14:
daar heb je oordopjes voor..earplanes heten ze

Dat zeg ik..die helpen niet!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Astrid (l) op vrijdag 21 april 2006 om 10:52:
Het schijnt dat je daar erg slaperig van wordt,dus innemen voordat je vliegtuig vertrekt en maffen maar de hele reis..
Wie weet helpt het?

Ja wie weet! :-) Ik ga het wel ff proberen (y)

Waarschuw beheerder
ik heb er nooit last van, mijn vriend wel snel. nou is er tegen ons verteld dat je kauwgom moet kauwen als je opstijgt. dat had me vriend dus gedaan, maar had geen last meer. das wel beter toch?? geen idee of het bij jullie helpt.
Waarschuw beheerder
ik heb voor et vliegen van die speciale oordopjes voor het vliegen kan je bij je apotheek halen,
het gaat niet helemaal over maar het helpt wel erorm.

:flower:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Astrid (l) op vrijdag 21 april 2006 om 10:52:
Wie weet helpt het?

en dan wor je wakker van de oorpijn als de landing is ingezet...
Waarschuw beheerder
Ik heb een keer mijn oren laten nakijken omdat ik het dus ook zo erg heb met vliegen, maar ook in de bergen :/ en het kan wel 2 of 3 dagen aanhouden...

Nou heb ik blijkbaar wat taaier slijmvlies (net als dat je verkouden bent) en dat kan je dus verhelpen door 1 of 2 dagen voor de reis Zyrtec (tegen hooikoorts, vrij verkrijgbaar bij apotheek) beginnen te slikken.

Het effect is ongeveer hetzelfde als neusspray, maar neusspray doet dus bij mij gewoon zeer als ik niet verkouden ben :/

En wat ook beter hielp bij mij was een flesje water blijven drinken tijdens de landing (ipv kauwgom kauwen)

Waarschuw beheerder
ik heb daar ook al zo'n beetje mn hele leven last van en echt vreselijk erg, wat ik altijd doe is idd met 2 bekertjes op de zijkant van mn kop zitten totdat de druk in de cabine is gestabiliseerd, en dan goed tegen mn hoofd aandrukken! :) en van te voren neussprayen, dan zit mn kop in ieder geval niet dicht van het slijm overal..

Maar het is inderdaad geen lekker begin of einde van je vakantie:S Helemaal erg als je oorpijn hebt aan het einde van je vakantie doordat je teveel onderwater bent geweest en dan ook nog is terug moet vliegen :/

Waarschuw beheerder
die bekertjes , airplanes en pilletjes, was , luchtdrukregelaars heb ik allemaal al gehad..

zit denk ik weinig op :s

Waarschuw beheerder
vrij hardnekkig gevalletje dus ;P

Waarschuw beheerder
ja best wel
Artiest D-Rom
Waarschuw beheerder
Tijdje geleden met school naar Berlijn geweest. Op de heenweg nergens last van gehad, op de terug weg ik ging kapot van de pijn :(.

Waarschuw beheerder
nu is me verteld, dat als je buisjes in je oren laat doen de druk dan beter geregeld kan worden.

is dit echt zo????

is niet waar heb zelf ook buisjes en heb ook altijd last met vliegen(opsteigen en landen)
neem altijd van die oordopjes mee van de bouw werken prima heb dan nergens geen last meer van;)
Waarschuw beheerder
donateur
Maar hebben jullie het alleen met opstijgen/landen...of ook tijdens de vliegreis zelf?

Waarschuw beheerder
tijdens landen. en na het landen nog 2 dagen koppijn en oorpijn :s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 14:42:
, airplanes

vliegtuig?!!
earplanes...
misschien een slaapilletje dat je kan slapen...

Waarschuw beheerder
ik heb het ook. maar dan vooral tijdens het dalen/landen.

twee dagen erna zaten ook mijn oren nog dicht.

wat n helse pijn was dat.

het was ook de eerste keer dat ik vloog.

deze vakantie weer vliegen. Zie er best tegen op.

Buisjes heb ik vroeger ook gehad. Nu zijn ze dr uit.
Je heb ook van die mensen die heel droog zeggen van, dan gaap je toch n keer, of n paar keer slikken. Bij hun gaan de oren dan open, maar bij mij werkt dit ook niet ..

Tsja ik neem het maar voor lief..
Artiest Crosswire
Waarschuw beheerder
ben net terug van turkije..

ik zag vantevoren heel erg tegen het vliegen op aangezien ik anderhalf jaar geleden op de terugweg van zwitserland het gevoel had dat me kop uit mekaar zou spatten :S

zoveel pijn had ik gewoon nog nooit gehad..

op de heenweg naar turkije dus toch maar van die earplanes gekocht maar vond het niet prettig zitten..en ik had nog steeds pijn in mijn oren.
op de terugweg heb ik ze maar uitgelaten en de hele 4 uur gekke bekken lopen trekken (andere mensen dachten volgens mij dat ik een tik had ofzo) kaugom kauwen en lollies vreten. wel een stuk minder last van pijn gehad al heb ik als een mongool in dat vliegtuig gezeten :P

wel had ik toen ik in turkije was een keer mijn neus (nogal hard :$) gesnoten en toen hoorde ik mijn linkeroor flink piepen :S iemand die weet wat dat betekend misschien?

nu 2 dagen laten moet ik mijn linkeroor nog regelmatig "klaren" en af en toe doet het ook wat pijn mja voorlopig ook voor mij even geen vliegen meer :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

is dit echt zo????

Neem van mij aan dat je GEEN buisjes in je oren wilt hebben! Drama! Vroeger ook die krengen in m'n oren gehad en teveel pijn gehad eraan, ik kon amper zwemmen want als er water in kwam...au au au. Nee, dan liever pijn tijdens het vliegen. :)
Misschien helpt kauwgom inderdaad, of een lekkere dosis valium. :p
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb ook altijd pijn met vliegen bij het landen

ik hou dan echt vanaf het moment dat ie gaat dalen me handen tegen me oren aan

dan zit je wel zo een half uur als een idioot maar helpt wel (bij mij) :[

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nooit last van mijn oren,maar in het vliegtuig is de pijn echt heftig !! Ik ging gewoon bijna janken en het trok helemaal door in m'n kop..

Echt 1 van de redenen voor mij om niet meer te vliegen!
En die dingen als blazen en kauwgom etc werken niet bij mij :nee: