Partyflock

Forumonderwerp · 862604
Waarschuw beheerder
2cb.. wie heeft t wel eens op en wat vind je der van???

Ik vind het heel vaag spul :P

Artiest Deaz
Waarschuw beheerder
Wat is 2cb?

Waarschuw beheerder
heb het al een tijdje liggen, ff wachten tot het lekker weer is enzo.. ben wel erg benieuwd!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 april 2006 om 10:55:
heb het al een tijdje liggen, ff wachten tot het lekker weer is enzo.. ben wel erg benieuwd!

Hoe ben je eraan gekomen? Ben echt al een tijdje op zoek, maar niemand kan t leveren(n)

Waarschuw beheerder
Maatjes van me willen het binnenkort op de vakantie doen,
maar ik had er zelf nog nooit van gehoord. iemand miss wat uitleg voor me??
is toch net zoiets als paddo's
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flo'tje op maandag 3 april 2006 om 11:10:
Hoe ben je eraan gekomen? Ben echt al een tijdje op zoek, maar niemand kan t leveren(n)

via via, en dit was 'het laatste van het laatste' :s
ik wou ook dat ik er meer van kon krijgen, dan had ik het al lang geprobeerd..

Waarschuw beheerder
ik vind dat het alleen maar in het zuiden van het land verkrijgbaar is

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 april 2006 om 11:21:
iemand miss wat uitleg voor me??

Wat is 2C-B?
2C-B is een synthetische drug met de officiele naam 2,5-dimethoxy-4-bromophenylethylamine. 2C-B is chemisch verwant aan mescaline. Mescaline is een middel waarvan je gaat trippen en dat in de Peyotecactus voorkomt (zie foto). Indianen uit Midden-Amerika gebruikten de peyotecactus voor ceremonieel gebruik. 2C-B heeft ook andere namen, zoals Nexus en Erox. 2-CB komt op de markt in tablet- of capsulevorm. Het werd tot 1997 in smartshops verkocht. Op de XTC-markt werd 2-CB ook wel als XTC verkocht. Gebruikers dachten dan dat ze XTC slikten maar namen dus heel wat anders.

Wat is het effect?
Het effect hangt vooral af van de dosis. Een lage dosis (5 tot 10 milligram voor volwassen, volgroeide mensen) geeft een licht stimulerend effect. Ook krijg je zin in seks. In smartshops werd het destijds aangeboden als Afrodisiacum (sexlustopwekker). Bij hogere dosissen 10 Ã 12 milligram ga je hallucineren. Kleuren worden intensiever, voorwerpen vervormen en gezichten veranderen. De tripeffecten kunnen zo'n 3 tot 6 uur duren.

2C-B pil dosering
Geen effect 0 - 5 mg
Licht effect 5 - 15 mg
Normaal effect 10 - 25 mg
Sterk effect 20 - 50 mg

2C-B pil tijdsduur
Opkomst: 20-90 min.
Tijdsduur: 2-5 uur
Na-effecten: 2-4 uur

Dosering
Met de dosering moeten gebruikers erg voorzichtig zijn. De individuele gevoeligheid verschilt sterk. Verder verschilt de dosis die het bedoelde trip-effect oplevert maar heel weinig van de dosis die zorgt voor onaangename, angstige trip effecten. Voor je het weet heb je dus teveel binnen. 2-CB is een illegaal product dus je weet nooit hoeveel milligram een pil precies bevat. 2C-B in poedervorm bestaat ook maar is moeilijker verkrijgbaar.

Wat is er zo bijzonder aan?
2C-B verschilt van andere psychedelische drugs omdat de gebruiker kan leren om de effecten van 2C-B te manipuleren. Ervaren 2C-B gebruikers kunnen zich bij gebruik ervan precies voelen zoals ze zelf willen. Het kan als vervanging dienen voor andere drugs, bijvoorbeeld XTC, cocaïne, paddo's of cannabis.

Risico's
Het grootste risico van 2CB is dat de trip verkeerd valt en de gebruiker angstige hallucinaties krijgt, gaat flippen en de controle verliest. Het risico van negatieve ervaringen neemt ook toe wanneer je gebruikt als je je niet goed voelt of in een verkeerde omgeving bent. Mensen met psychiatrische aandoeningen, epilepsie en problemen met de bloedsomloop moeten geen 2CB gebruiken.

Harddrugs of softdrugs?
2CB valt sinds 1997 onder de opiumwet. Het wordt beschouwd als een harddrug. Bezit, productie en handel zijn strafbaar.

Is het schadelijk?
Er is nog weinig bekend over de giftigheid van 2C-B, maar door het te vergelijken met soortgelijke stoffen kunnen wel enkele uitspraken worden gedaan, die natuurlijk nog niet 100% te vertrouwen zijn, maar waarschijnlijk wel voor een groot deel waar zijn.

Serotonine is een neurotransmitter die actief is in het perifere en centrale zenuwstelsel. Het is onder meer verantwoordelijk voor de regulatie van stemming, slaap, sexueel gedrag, temperatuur en eetlust. 2C-B bindt zich aan serotonine-receptoren in de hersenen, wat de hallucinogene effecten kan verklaren. Omdat 2C-B een alpha-methyl groep tekort komt, behoort het niet tot de amfetaminen (zoals MDMA, MDEA, MDA, speed, etc). In tegenstelling tot de meeste amfetamines lijkt 2C-B de voorraad serotonine in de hersenen niet uit te putten. Het neemt de taak van serotonine als het ware tijdelijk over, maar verbruikt het niet. Dit suggereert dat het waarschijnlijk niet de neurotoxische eigenschappen van amfetamines heeft.

Er zijn geen gevallen bekend van 2C-B gebruikers waarmee het verkeerd afliep. Zoals met mescaline (chemisch verwant aan 2C-B) zijn er geen dodelijke slachtoffers. Vanwege de gelijkenis met mescaline en de sterke werking op serotonine-receptoren wordt aangenomen dat 2C-B de stemming dermate positief beïnvloedt dat het hartslag-, bloeddruk- en temperatuurverhogend werkt.

Overige eigenschappen
Zoals met alle drugs is het belangrijk om te onthouden dat iedereen anders reageert op psycho-actieve drugs. De volgende effecten zijn niet voorspelbaar maar beschrijven slechts wat anderen hebben ervaren.

De effecten van 2C-B zijn beschreven als een kruising van de effecten van LSD en XTC, maar het is niet als een combinatie van deze twee. Het is licht psychedelisch, maar veel minder geestverruimend dan paddo's of LSD, maar minder opdringerig dan XTC.

2C-B zorgt voor Open Eye Visuals (trippen met je ogen open), die voornamelijk voorkomen als kruipen, schuiven, golven of "cartooning". Closed Eye Visuals zijn ook aanwezig en nemen toe met de dosering. Vele gebruikers beschrijven een color shift waar objecten een rood/groen licht uitstralen.

2C-B heeft een groot lichaams-component dat sommigen body tripping noemen. Alexander Shulgin en anderen zeggen dat 2C-B lichamelijke problemen aan het licht kan brengen of ze duidelijker naar voren kan laten komen. Op deze manier kan het als zelf-diagnose worden toegepast. Veel gebruikers, maar niet allemaal, ervaren lichte misselijkheid, soms samen met milde diarree, winderigheid, duizeligheid en (zelden) overgeven. Een gebruiker vertelde dat hij herhaaldelijk moest hoesten tijdens de werking van 2C-B, pseudoephedrine lijkt dit op te lossen.

Over het algemeen geeft 2C-B een soort positieve stemmings-verandering, en tevens een stimulerend effect, maar het is veel minder stimulerend en minder opdringerig dan XTC. Sommige mensen kunnen al slapen nadat de piek over is (ongeveer 60-90 minuten nadat de effecten beginnen).

De meeste gebruikers ervaren 2C-B als veel lichter op het lichaam dan XTC, vrijwel geen crash (dip) erna, en minder geestelijk vervuilend. Het is ook niet zo 'makkelijk' als XTC, het is dus meer voor de echte psychonauten -- het staat de gebruikers toe om hun geest onder controle te houden en zelf een ervaring te creëren, in plaats van een 'gedwongen' positieve stemming zoals XTC gewoonlijk doet.

Sommigen kunnen de stimulerende en lichamelijke effecten combineren op een sensuele of sexuele manier en Alexander Shulgin heeft gezegd dat als er ooit een effectief liefde-stimulerend middel wordt ontdekt, het waarschijnlijk chemisch veel op 2C-B lijkt. Velen vinden het echter niet geschikt als liefdes-drug, omdat de lichamelijke effecten ervaren kunnen worden als afleidend.

Sommige mensen merken dat 2C-B hun vermogen om verbaal te communiceren verhoogt, terwijl anderen niet in staat zijn om hun ideeën helder te uiten. Sommige mensen beschrijven een soort wappie gevoel, wat lijkt op stoned zijn: geestelijk en lichamelijk relaxed of wappie, dat te wijten valt aan het feit dat je geen zin hebt om na te denken over complexe intellectuele processen.

2C-B met lage of middelmatige doses heeft het interessante effect dat het vaak snel achter elkaar opbouwt en afneemt. Dat heeft als resultaat dat je op het ene moment midden in de ervaring zit, en dat je je het volgende moment zo goed als nuchter voelt. Sommigen beschrijven 2C-B meer plastic-achtig of kneedbaar dan andere psychedelische drugs, omdat je kunt leren hoe je de effecten kunt manipuleren. Je kunt je lichamelijke en geestelijke trips zelf onder controle houden.

2C-B kan gebruikt worden op dezelfde manier waarop XTC soms gebruikt wordt: om makkelijker te praten over interpersonele zaken en emotionele conflicten.

Ongepast lachen en lachkicks zijn normaal bij 2C-B en andere psychedelische drugs.

Zoals bij alle psychedelische drugs, voelen veel mensen tijdens de opkomst kou en rillingen.

Hoe meer 2C-B je inneemt, hoe groter de kans op gevoelens van angst en onzekerheid.

Zoals bij andere entheogene middelen, is het onveilig om ze in het verkeer of bij gevaarlijke apparatuur te gebruiken. Het heeft effect op je concentratie, aandacht, gezichtsvermogen en coordinatie. Als je 2C-B gebruikt, zorg dan dat je niet hoeft te rijden.

Waarschuw beheerder
Lijkt mij wel een relaxt goedje, moet maar eens kijken of het te regelen is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 april 2006 om 11:23:
via via, en dit was 'het laatste van het laatste'
ik wou ook dat ik er meer van kon krijgen, dan had ik het al lang geprobeerd..

Hoeveel heb je nog... Ben echt al maanden op zoek(n)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 april 2006 om 11:31:
Lijkt mij wel een relaxt goedje, moet maar eens kijken of het te regelen is.

Als je t kan regelen zou je mij dan even kunnen informeren?(f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flo'tje op maandag 3 april 2006 om 11:42:
Hoeveel heb je nog... Ben echt al maanden op zoek(n)

ik heb zelf 8x 4 mg pilletjes, dus 2 porties van 16 mg..
en aangezien ik een vriend van me 1 van mijn porties heb beloofd hou ik zelf slechts 16 mg over :(

succes met zoeken (f)

Waarschuw beheerder
heb het zelf gehad.. vind het echt lachen spul...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 april 2006 om 11:45:
ik heb zelf 8x 4 mg pilletjes, dus 2 porties van 16 mg..
en aangezien ik een vriend van me 1 van mijn porties heb beloofd hou ik zelf slechts 16 mg over

succes met zoeken

Hmm dat is weer een beetje jammer! Toch bedankt en hoor je wat dan weet je me wel te vinden hè(f)
Waarschuw beheerder
ben ook wel erg benieuwd naar deze zooi

maar wel lastig aan te komen, helaas
Waarschuw beheerder
moeilijk aan te komen idd, w8 op een belletje, aan de ene kant maar goed dat je voor sommige dingen op zoek moet.
Waarschuw beheerder
nee, ik wou dat alles gewoon zo uit de lucht kwam vallen:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MadVillian op maandag 3 april 2006 om 15:13:
nee, ik wou dat alles gewoon zo uit de lucht kwam vallen

Ja inderdaad ben ook al maanden op zoek(n)
Waarschuw beheerder
Haha top spul van het weekend gedaan ga het zeker weer een keer overdoen:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MadVillian op maandag 3 april 2006 om 15:13:
nee, ik wou dat alles gewoon zo uit de lucht kwam vallen

zou t te vaak gebeuren denk(bij mij dan)
Waarschuw beheerder
het is sowieso heel raar spul :S
er zit bijna niks in..en k had de helft er nog uit gehaald omdat vrienden zeiden dat t gewoon super hard aankomt ofzo :S
ik kon t amper zien zitten in de capsul :S en k zag alles dubbel en zag allemaal kleurtjes :P maar heb eerst ander half tot 2uur in een trip gezeten :S
hier is het wel verkrijg baar :D maar wel allemaal via via

Waarschuw beheerder
Misschien dat ik binnenkort weer een nieuwe bron heb, het ziet er in ieder geval positief uit, maar eerst de testresultaten afwachten dan weet ik meer!

Waarschuw beheerder
vind het een beetje kut dat ze dit spul alleen bij Brabant en omstreken hebben!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 april 2006 om 08:41:

De postbode komt overal hoor O:-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 april 2006 om 08:41:

Ik vind 't wel hendig hoor :9
Waarschuw beheerder
donateur
ja 2cb (l) lekker spul hoor..
jammer dat de vraag groter is dan het aanbod. maar dat is eigelijk met bijna alle rc zo.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 april 2006 om 10:51:
De postbode komt overal hoor O

das waar ja...:D;)
Waarschuw beheerder
nog nooit van gehoord !!!
Waarschuw beheerder
zover ik lees en hoor is het hier meer verkrijg baar dan in andere provincies :(
is wel beetje jammer .. want ik had jullie graag willen genieten :P maar t is nog maar net uit dus het zou vast
wel uitzaaien hoor :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van × M.arleen × op woensdag 5 april 2006 om 12:01:
maar t is nog maar net uit

Hahahahaahahahahah, dacht je dat echt? Het spul is in 1997 (!) verboden in nederland. Voor die tijd was het gewoon verkrijgbaar bij de smartshop.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 april 2006 om 12:08:
Het spul is in 1997 (!) verboden in nederland

Ohh egt?? wis k helemaal niet haha blond
Waarschuw beheerder
donateur
Het spul is eigelijk helemaal niet verboden omdat de formulieren om hem op de opiumlijst te krijgen nooit ondertekend zijn!

Vorig weekend voor het eerste gedaan was erg vet moet ik zeggen. Stuk vetter dan bijv. paddo's omdat je nog heerlijk nuchter blijft in je hoofd.
En volgende dag nog fit ook :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Drazzic op woensdag 5 april 2006 om 23:45:
Het spul is eigelijk helemaal niet verboden omdat de formulieren om hem op de opiumlijst te krijgen nooit ondertekend zijn!

Vorig weekend voor het eerste gedaan was erg vet moet ik zeggen. Stuk vetter dan bijv. paddo's omdat je nog heerlijk nuchter blijft in je hoofd.
En volgende dag nog fit ook

maaruh hoeveel mg had je ongeveer genomen dan? En wat zie je nou precies allemaal anders? En word je net zo warrig in je kop als met paddo's geen besef van tijd en realiteit of dat dan weer niet?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Maar reken er maar op dat de politie je niet zomaar laat lopen met het spul!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 april 2006 om 08:38:
En wat zie je nou precies allemaal anders?

Lichte vervormingen en andere kleuren. Is wel sterk afhankelijk van de dosis.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 april 2006 om 08:38:
En word je net zo warrig in je kop als met paddo's geen besef van tijd en realiteit of dat dan weer niet?laatste aanpassing 6 april 2006 08:39

Je wordt er wel een beetje warrig van maar een stuk minder dan met paddo's. Je blijft meer grip houden op de realiteit zeg maar. Maar als je meer wilt weten, dan zou ik eens kijken op:

http://www.erowid.org/lang/nl/chemicals/2cb/2cb_info5_nl.shtml
Waarschuw beheerder
Heb wel es varianten op 2cb geprobeerd, te erg :YES::vaag: Lekker!
Waarschuw beheerder
Stuk vetter dan bijv. paddo's omdat je nog heerlijk nuchter blijft in je hoofd.
En volgende dag nog fit ook

Klinkt goed.. wil het binnenkort gaan proberen (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 april 2006 om 09:07:
Je wordt er wel een beetje warrig van maar een stuk minder dan met paddo's. Je blijft meer grip houden op de realiteit zeg maar. Maar als je meer wilt weten, dan zou ik eens kijken op:

heb ik al 100x gezien hahaha maar heb weekje geleden paddo's gehad vond ik wel vet alleen was geestelijk zwaar vermoeiend ondanks dat ik daarna nog wel de hele nacht heb staan feesten whaha maar trippen op een feest zou ookniet mis zijn...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van × M.arleen × op maandag 3 april 2006 om 10:43:
2cb..

leuk spulletje, de lachkicks zijn echt ernstig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 april 2006 om 13:52:
whaha maar trippen op een feest zou ookniet mis zijn...

Is idd heel erg vet :D . Ik heb het afgelopen weekend op Metatron (goa feest in eindhoven) en de illegale afterparty daarna geprobeerd. Beviel ernstig goed! In totaal heb ik verdeeld over de avond ruim 20 mg op en ik had totaal geen behoefte aan xtc of andere middelen. En daarna natuurlijk geen kater en gewoon kunnen slapen, echt een aanrader dus(Y) !!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
maaruh hoeveel mg had je ongeveer genomen dan? En wat zie je nou precies allemaal anders? En word je net zo warrig in je kop als met paddo's geen besef van tijd en realiteit of dat dan weer niet?laatste aanpassing 6 april 2006 08:39

Ik had eerst 15 mg gepakt... ongeveer 2 uur later 7,5 mg bij en denk nog 1 uur later nog 7,5 bij.

Ik zag overal mooie kleuren. We waren buiten en de sterren gingen kris kras door elkaar heen haha. Verder gebouwen krom enzo. Echt heel mooi allemaal.

Nee je wordt niet zo warrig in je hoofd. Je hebt nog goed besef van tijd en ruimte en dat vond ik wel erg fijn. Je kan gewoon normaal na denken en je ziet wel mooie dingen. Het is zeker niet geestelijk vermoeiend zoals paddo's.

Volgende dag ook nergens last van. Ik had er nog wel 10 bier bij gedronken dat was wel relaxt ook blowen was aangenaam erbij. En nog een drankje van de smart er bij. Nee prima spul hoor!
Waarschuw beheerder
Haha zeker Drazzic was egt vet binnekort weer alleen dan overdag lijkt met nog vetter:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 april 2006 om 13:59:
de lachkicks zijn echt ernstig

zo tering !! ik dagt dat dat helemaal niet hoorde :P
maar dat krijg je dus wel daarvan hahaha
ik kwam niet meer bij van t lachen :D dat is egt
niet gezond :P

Waarschuw beheerder
deze zooi moet ik snel in huis halen zie ik al veel beter als wat dan ook!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik stond een x op stap vet te trippen op 2cb ik was ook alles en iedereen uit aant lache mooi ding :D zieje die andere mensen kijken van "wat doet die nou joh" echt mooi spulleke heb er nog een zwik thuis voor me eigen voor van de zomer B)
Artiest [artist=175769]{element is niet toegankelijk}
Waarschuw beheerder
1 x gehad, was wel appart spul! zou t nog wel eens weer willen gebruiken, maar dan in een thuis omgeving en niet tijdens het uitgaan.
Waarschuw beheerder
klinkt als een prima goedje... (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Dat is het ook zeker.
Het lijkt me ook wel relaxt bij het uitgaan iemand ervaring mee? en hoeveel had je toen op?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Drazzic op vrijdag 7 april 2006 om 00:29:
Het lijkt me ook wel relaxt bij het uitgaan iemand ervaring mee? en hoeveel had je toen op?

Jup 15 mg, ma denk wel dat je dat in het begin niet moet doen:no:
Ik had 't in een discotheek gedaan en die verlichting is dan wel zwaar vet, ook als ze blacklicht aanzetten heel appart je kijkt je ogen uit haha :D
Waarschuw beheerder
donateur
Hoezo niet in begin doen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Drazzic op vrijdag 7 april 2006 om 14:57:
Hoezo niet in begin doen?

je kan dan 3uur in een trip zitte !!!
k had nog maar de helft en zat al ong 2uur in een trip
haha