Partyflock

Forumonderwerp · 861909
Heb je iets gehoord over een repress.. post hem dan hierzo ;)

die ene.

Werkzaam bij Partyflock
:no:

Repress (n)
da's express zonder x, en met een P toch???
heb het ook niet zo op de repressen maar als ze er dan toch liggen kan ik er ook niet vanaf blijven ;)

op dit topic:
https://partyflock.nl/topic/634278

wordt gezegt dat Sorl-DB 120 Noize Suppressor - movin' quickly ook gerepressed wordt iemand die die geruchten kan bevestigen?
laatste aanpassing
iedereen loop te zeiken over repressen maar weet haast zeker dat iedereen wel een repress v bepaalde plaat heb
die niet meer te krijgen is en toch wil hebben
Uitspraak van Pindaklaatst op vrijdag 31 maart 2006 om 11:54:
heb het ook niet zo op de repressen maar als ze er dan toch liggen kan ik er ook niet vanaf blijven

op dit topic:
https://partyflock.nl/topic/634278

wordt gezegt dat Sorl-DB 120 Noize Suppressor - movin' quickly ook gerepressed wordt iemand die die geruchten kan bevestigen?laatste aanpassing 31 maart 2006 12:10

Die wordt niet gerepressed omdat d-boy de rechten heeft en noize suppressor noize records heeft dus hebben ze bij rige al gevraagd

en als alles gerepressed wordt is niks meer speciaal zou zonde zijn
Uitspraak van Tommy ! op vrijdag 31 maart 2006 om 12:26:
Die wordt niet gerepressed omdat d-boy de rechten heeft en noize suppressor noize records heeft dus hebben ze bij rige al gevraagd

oww oke ;) dat verhaal is dus uit de wereld geholpen
verder nog iemand nieuws uit het repressland :D

Artiest Balbasaur
Represses :respect:

Fuck die uitzuigers die tientallen euro's vragen voor een vinyl die ze zelf voor een tientje ooit hebben aangeschaft :)
zit wat in :) maar het is toch ook wel tof om een dure plaat in bezit te hebben :D
Werkzaam bij SMvJ
Artiest {SHOWLIST artist 25140, 46185}
Uitspraak van Pindaklaatst op vrijdag 31 maart 2006 om 11:54:
wordt gezegt dat Sorl-DB 120 Noize Suppressor - movin' quickly ook gerepressed wordt iemand die die geruchten kan bevestigen?

alsof et nr nog niet genoeg is uitgemolken...
die zouden ze toch wel mogen repressen :) of ik moet een lulletje vinden op marktplaats die hem weg doet voor 15 euro :D
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 maart 2006 om 13:21:
Represses

Fuck die uitzuigers die tientallen euro's vragen voor een vinyl die ze zelf voor een tientje ooit hebben aangeschaft

repress is zeker zonde t is niet meer speciaal om die ene plaat te hebben..

maar toch had ik graag dat king of pain gerepressed werd :P

Ik vind dat het om de muziek op de vinyl moet gaan, niet om de uniekheid.
als er een origineel ligt van €30 en een repress van €10 kies ik toch die van €10 :)

Hell yeah.
inderdaad maar is toch leuker om de origineel te hebben ;)

maar inderdaad uit de speakers komt t zelfde
Iemand nog nieuws over represses ?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 maart 2006 om 14:31:
Ik vind dat het om de muziek op de vinyl moet gaan, niet om de uniekheid.

mee eens, van mij mogen ze alles repressen wat ze willen O:)
blijft nog altijd om de platen keuze gaan, niet om de zeldzaamheid van de platen of het aantal represses

Represses

Fuck die uitzuigers die tientallen euro's vragen voor een vinyl die ze zelf voor een tientje ooit hebben aangeschaft

(Y) En zo is dat !

Uitspraak van ZeroFourSiXX op vrijdag 31 maart 2006 om 14:50:
inderdaad maar is toch leuker om de origineel te hebben

Ik word er niet warm of koud van.
Represses

als elke vinyl gewoon makkelijk te krijgen en te koop is is het niet eens speciaal meer

dan hoor je b.v. fingerz waarschijnlijk 3 keer op elk feest

Artiest {SHOWLIST artist 22202, 44097}
Dit topic moet dood!
Fuck die uitzuigers die tientallen euro's vragen voor een vinyl die ze zelf voor een tientje ooit hebben aangeschaft :)

Fuck die uitzuigers die duizenden exemplaren persen van een hit die ze zelf niet hebben gemaakt :)

als elke vinyl gewoon makkelijk te krijgen en te koop is is het niet eens speciaal meer

dan hoor je b.v. fingerz waarschijnlijk 3 keer op elk feest

Dan draai je toch zelf gewoon wat anders? Als je zo nodig speciaal wilt zijn...doe ik ook :)

Fuck die uitzuigers die duizenden exemplaren persen van een hit die ze zelf niet hebben gemaakt

Lekker boeien, de producers hebben er geld voor gekregen en stemmen ermee in

Werkzaam bij Lj-jp
Artiest {SHOWLIST artist 51042, 51043}
persoonlijk heb ik het ook niet zo op al die represses.
het maakt bepaalde platen niet meer uniek.

het gezever over mensen die platen met woekerwinsten verkopen: blaim the buyers! zij zijn zo gek het te betalen, al geef ik ze soms echt geen ongelijk. voor de een is een plaat nou eenmaal meer waard dan voor een ander.

van mijn part verbieden ze repressen!
tuurlijk maak ik er zelf ook gebruik van, goh gek he!
je wilt immers een plaat of niet en zolang het origineel onbereikbaar blijft....
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 april 2006 om 01:17:
Dan draai je toch zelf gewoon wat anders? Als je zo nodig speciaal wilt zijn...doe ik ook

Jij draait pas net, dus jij moet het hebben van de represses :P

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 april 2006 om 01:17:
Lekker boeien, de producers hebben er geld voor gekregen en stemmen ermee in

Ook niet altijd dus. VIP records is hier een mooi voorbeeld van...
Artiest JSPR
XTC LOVE komt er sowieso aan :S

VIP rec. stinkt :)

Jij draait pas net, dus jij moet het hebben van de represses :P

Exactly! :D

Ook niet altijd dus. VIP records is hier een mooi voorbeeld van...

VIP Records betaalt er ook gewoon voor hoor. Weet ik bijna zeker.
Artiest {SHOWLIST artist 10638, 51385, 74870}
Uitspraak van JSPR op zaterdag 1 april 2006 om 18:10:
XTC LOVE komt er sowieso aan

klopt.... dit wordt gedaan door de producer zelf inclusief nieuwe remixen... tevens heb ik ook uit dezelfde bron vernomen dat er remixen aankomen van chronic disorder...

is er eigenlijk iemand die mij iets kan vertellen over een repress van tschabos - who ist die bass???/

Uitspraak van SpeakerFreakz op zaterdag 1 april 2006 om 18:16:
tevens heb ik ook uit dezelfde bron vernomen dat er remixen aankomen van chronic disorder...

hmz Chronic disorder remixen wel erg laat mee, maar ja die plaat hoor je toch op elk feest misschien dat een remix geen kwaad kan;)

Uitspraak van JSPR op zaterdag 1 april 2006 om 18:10:
XTC LOVE komt er sowieso aan

Met nieuwe remixen? das smullen:)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 april 2006 om 18:48:
Met nieuwe remixen? das smullen

Neeee niet weerrr remixen van een oude hardcore "hit" :(

Laat iemand dan gewoon eens nieuwe tracks in die oude stijl gaan maken, k vraag me al tijden af waarom dan nou niet gebeurt..
antwoord is heel simpel omdat als je nieuwe dingen in de oude stijl maakt... en als nieuw wilt uitbrengen, dan werkt dat niet. als je de oude stijl wil produceren, is leuk maar dan moet je ook een label hebben die het uit wil brengen... en dat is lastig.

labels willen zekerheid, en die hebben ze nu niet meer als ze nieuwe early rave uit gaan brengen...

dit zijn overigens niet mijn woorden maar die van
'De man'achter Bzrk-records
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 april 2006 om 18:53:
Laat iemand dan gewoon eens nieuwe tracks in die oude stijl gaan maken, k vraag me al tijden af waarom dan nou niet gebeurt..

ik heb genoeg nieuwe dingen in de oude stijl liggen maar zoals je hierboven al hebt vernomen is het bijna onmogelijk om die dingen uit te brengen

Tja.. toch denk ik dat de vraag ernaar hoger is dan veel labels voor mogelijk houden, t is wel een stukje durven natuurlijk.. Het op safe spelen met standaard nieuwe draaiorgel- of distorted kraakbas-plaatjes kennen veel mensen zo langzamerhand ook wel :9
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 april 2006 om 19:32:
de vraag ernaar hoger is dan veel labels voor mogelijk houden,

precies en zolang je daar niks mee kan doen... tjah dan maar repressen om de oude sound in leven te houden...

Ach ja t leven is hard.. :(
Artiest {SHOWLIST artist 27375, 62069}
Uitspraak van actief op vrijdag 31 maart 2006 om 11:36:
:jaja:

Repress

Ik heb weinig tegen repress, kan gewoon heel handig zijn.
Maar ik geef eerlijk toe dat ik het wel zuur vind dat XTC Love gerepressed gaat worden, want daar heb ik best wat knaken voor neer mogen leggen.......:/
Werkzaam bij Leg Breakin' Events
Artiest {SHOWLIST artist 36596, 62180}
Heb er nu ook weinig meer op tegen.
Eerst vond ik het naaierij, als collector betaal je soms best wel dikke bedragen voor moeilijk vindbaar vinyl, en er dan later achter komen dat er een repress van je zojuist duur aangeschafte plaatje komt, is niet leuk!
laatste aanpassing

als collector betaal je soms best wel dikke bedragen voor moeilijk vindbaar vinyl

Precies de reden waarom represses zo'n uitkomst zijn. Dan hoeven andere mensen dat namelijk niet te betalen.
Artiest Dyna
Iemand een idee, in welk tijdbestek XTC Love gaat uitkomen, en op welk label?
Artiest {SHOWLIST artist 173935, 14131}
Xtc love wordt geremixed (als ik het goed verstaan heb na wat :bier: ) door o.a. Buzz Fuzz zelf, Public Domain en nog 1 of 2 anderen.

Xtc love op Bzrk 1 zal hierdoor zeker z'n waarde niet verliezen omdat hier nog 3 supertracks op staan :yes:

Wat die repressen betreft...het is altijd wel te merken wie net begonnen is met draaien en wie al jaren platen koopt/verzameld. Als je in het verleden stad en land afgezocht hebt (dat moest nou eenmaal toen internet er bijna nog niet was) of enkele jaren geleden een kapitaal neer hebt gelegd voor bepaalde platen dan komen die repressen je strot uit. Simpelweg omdat dit je zwaar geld kost.
Als je daarentegen net begonnen bent is het een leuke manier om aan je platen te komen.

Repressen kunnen trouwens ook wel weer handig zijn als je het zonde vind om het origineel te draaien op feesten. Nadeel is wel dat tegenwoordig alle in het verleden moeilijk te krijgen platen nu 6x op een avond gedraait worden.

De enige die hierdoor de pineut zijn zijn de verzamelaars...Handelaren kopen een plaat in voor een prikke en binnen een week zijn ze 'm weer kwijt. Hierdoor hebben ze een bepaalde plaat al 10x verkocht voordat ie gerepressed wordt...
Iemand anders die een plaat graag wil moet er meestal een hoop voor neerleggen en als ie 'm voor weinig vind heeft ie heel veel geluk gehad of heel goed gezocht.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 april 2006 om 19:32:
Tja.. toch denk ik dat de vraag ernaar hoger is dan veel labels voor mogelijk houden, t is wel een stukje durven natuurlijk.. Het op safe spelen met standaard nieuwe draaiorgel- of distorted kraakbas-plaatjes kennen veel mensen zo langzamerhand ook wel

:yes:

ZO denk ik er ook over.."

Uitspraak van Regain op zaterdag 1 april 2006 om 22:13:
Xtc love op Bzrk 1 zal hierdoor zeker z'n waarde niet verliezen omdat hier nog 3 supertracks op staan

zo is dat.. :yes:
laatste aanpassing
Uitspraak van Dyna20 op zaterdag 1 april 2006 om 21:27:
Iemand een idee, in welk tijdbestek XTC Love gaat uitkomen, en op welk label?

dit gaat op bzrk 40 of 41 wordenen als het goed is eind van de zomer.. vos heeft hem vorige week afgeleverd bij art of dance... en ja daar ligt het definitieve tijdsbestek...

De enige die hierdoor de pineut zijn zijn de verzamelaars...

Jup, maar de labels zelf verdienen er geld aan, en de beginners hoeven geen achterlijke bedragen meer neer te leggen voor die platen. Er hebben dus meer mensen baat bij dan last van. Zeggen dat het slecht is omdat de verzamelaars vroeger veel geld hebben neergelegd voor die platen terwijl ze nu voor een tientje te koop zijn is ronduit egoïstisch.