Partyflock

Forumonderwerp · 856014
10 volgers · 204698x bekeken

Waarschuw beheerder
-2
Wie is hier ook mee bezig?

wie weet kan je hier ideeen uitwisselen hoe je dit t beste kan doen of juist moet laten...of net dat ene steuntje in de rug..

:hug:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van oreqopil op vrijdag 26 november 2010 om 12:15:
Nogal logisch, das gewoon pep.
Ik was 8 kilo kwijt in 3 weken, nooit meer weer die rotzooi, dan maar wat chaotisch in mn bovenkamer..

:D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 november 2010 om 16:09:
Ben verslaafd aan mijn weegschaal:lol:

Dan moet je hem helemaal weg gooien :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op vrijdag 26 november 2010 om 17:57:
Dan moet je hem helemaal weg gooien

Ik weet het..:$
Waarschuw beheerder
Nogal logisch, das gewoon pep.
Ik was 8 kilo kwijt in 3 weken, nooit meer weer die rotzooi, dan maar wat chaotisch in mn bovenkamer..

heb ik geen last van gelukkig :D en train der ook bij :D
Waarschuw beheerder
Wow, ik zit even in een dipje met verjaardagen, etentjes en lekkere dingen die me voorgeschoteld worden. Chocoladepepernoten en chocolademelk zijn toch wel mijn grootste zwaktes. Vandaag is het weer tijd voor de weegschaal, ik ben bang! Hoe gaan jullie om met alle lekkernijen die je krijgt voorgeschoteld?
Waarschuw beheerder
Gewoon jezelf 1 dag in de zoveel tijd 'vrij' geven. Dan heb je iets om naar uit te kijken, kan je een beetje flexibel indelen met verjaardagen en het doet je verbranding vaak ook nog goed, omdat je opeens heel ander voedsel binnen krijgt.

Als je een strikte voeding hebt, is dat vaak de enige manier om het lang vol te houden.

En gewoon andere dingen lekker gaan vinden. Zo eet ik tegenwoordig zo weinig suiker dat ik het eigenlijk niet eens lekker meer vind en ben ik van te vet voedsel de hele nacht misselijk :D
Waarschuw beheerder
Ja....... ik heb nu mijn voedingspatroon weer opgepakt waarmee me het gelukt was om een maand lang mijn streefgewicht te behouden. Ik was toch weer teveel 'shit' aan het eten en ook 's avonds teveel koolhydraten. De schade is nu nog te overzien, dus beter dat ik er nu wat aan doe!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ga over 2 weken eindelijk naar de dietiste!!
elke keer gedoe ivm werk en tijden enzo!

ben al wel bezig en al paar kg kwijt!!
Nu volhouden weer... maar pff de eerste keer mn mega afvalrace ging me ''makkelijker'' af dan nu!!
maja aanhouder wint ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Nogal logisch, das gewoon pep

Nee hoor, het zijn toch echt twee verschillende stoffen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 2 december 2010 om 19:15:
Nogal logisch, das gewoon pep

Nee hoor, het zijn toch echt twee verschillende stoffen.

Levo- en dexamfetamine.
:lijn:

Bl00m thanks for the heads up :')
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knalkop op donderdag 2 december 2010 om 22:39:
evo- en dextroamfetamine

Levo en Dexamfetamine...

Dit zit echt niet in ritalin... In ritalin zit Methylfenidaat... Ondanks dat de werking aardig overeen komt is het absuluut geen amfetamine. :)

OT: Volgende week weer eens de sportschool in... gebroken hand is weer gefixt! Zal wel tegenvallen weer... :p
Waarschuw beheerder
Ik dacht even dat het over pep ging, verkeerd gelezen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ben nu op streefgewicht (89 kilo) maar wil er toch nog wel paar kilotjes af, al ben ik nu ook wel tevreden (tot dusver 18.5 kilo kwijt)

denk dat ik nog 4 weken dieet en dan helemaal ga stabiliseren :yes:
Waarschuw beheerder
- 17,5 kilo :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 2 december 2010 om 19:15:
Nee hoor, het zijn toch echt twee verschillende stoffen

Ja, dat snap ik.
Maar werking en bijverschijnselen komen zwaar overeen.
Als ik het goed heb verschilt het qua chemische samenstelling ook niet veel met amfetamine.
Waarschuw beheerder
Sinterklaas is sleeeeeecht :X Gelukkig heb ik volgende week weer een feestje :lol:
En dan komt kerst er ook nog aan.. Pff.. December is een slechte maand 8)
Waarschuw beheerder
ritalin beter kan niet!
Waarschuw beheerder
EIGELIJK is t enige wat je ECHT nodig hebt discipline..
en of het nou de discipline is om te gaan sporten, een dieet te volgen of je eetpatroon aan te passen..zonder discipline kom je er niet..
Waarschuw beheerder
Ontwijk de pepernoten/oliebollenregen!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Iris_c op maandag 6 december 2010 om 17:55:

makkelijk :)
Waarschuw beheerder

Sorry, maar dat vind ik echt een beetje onzin... Ik heb dit jaar dan wel gewoon pepernoten gegeten, maar het wil niet meteen zeggen dat je zakken vol leeg moet eten hoor ;) Zolang je het allemaal met mate doet en flink blijft sporten, dan merk je echt niks van een handje pepernoten of een oliebol :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van oreqopil op zaterdag 4 december 2010 om 15:28:
Als ik het goed heb verschilt het qua chemische samenstelling ook niet veel met amfetamine.

Methylfenidaat
[img width=550 height=482]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Methylphenidate-2D-skeletal.png[/img]

Amfetamine
[img width=502 height=263]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/Amphetamine.png[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van "Lot" op dinsdag 7 december 2010 om 08:08:
maar het wil niet meteen zeggen dat je zakken vol leeg moet eten hoor

het probleem is vaak dat ik dan geen mate kan houden.... gelukkig is het op de weegschaal nog niet te zien

Waarschuw beheerder
Ikzelf heb nooit hoeven lijnen of op dieet gezeten :P

Ga ik ook niet doen(A)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Iris_c op dinsdag 7 december 2010 om 19:47:
het probleem is vaak dat ik dan geen mate kan houden....

Daarom begin ik er ook meestal niet aan ;) Dat werkt bij mij beter dan een klein beetje nemen. Ik kan tegenwoordig ook steeds beter zonder zoetigheid, dus dat is wel fijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit meer iets neem hoor ;P

Uitspraak van Iris_c op dinsdag 7 december 2010 om 19:47:
gelukkig is het op de weegschaal nog niet te zien

Zolang je blijft bewegen, zul je zoiets ook niet snel merken :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 december 2010 om 20:14:
Ikzelf heb nooit hoeven lijnen of op dieet gezeten :P

Ga ik ook niet doen(A)

Dank je voor deze waardevolle toevoeging.

Waarschuw beheerder

Ik ontwijk de oliebollen, sowieso als ik eenmaal aan zoetigheid begin, is het hek van de dam :nocheer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op dinsdag 7 december 2010 om 21:45:
Dank je voor deze waardevolle toevoeging

Ik zou er ook niet aan doen als het niet nodig was, dus ik geef haar geen ongelijk :lol: Maar om dat nou hier te posten :nocheer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op dinsdag 7 december 2010 om 21:45:
Dank je voor deze waardevolle toevoeging.

Idd :/
Sorry, maar dat vind ik echt een beetje onzin... Ik heb dit jaar dan wel gewoon pepernoten gegeten, maar het wil niet meteen zeggen dat je zakken vol leeg moet eten hoor ;) Zolang je het allemaal met mate doet en flink blijft sporten, dan merk je echt niks van een handje pepernoten of een oliebol :)

:yes:
Waarschuw beheerder
Ik heb dit jaar dan wel gewoon pepernoten gegeten

Ik zie nu pas dat ik een fout heb gemaakt ;) Ik bedoel dat ik dit jaar geen pepernoten heb gegeten.
Waarschuw beheerder
Wegens stress en drukte zit ik inmiddels een halve kilo onder mijn eerste streefgewicht. Hoe bepalen jullie je streefgewicht?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Iris_c op woensdag 8 december 2010 om 14:40:
Hoe bepalen jullie je streefgewicht?

Kleine stapjes zodat je niet snel de fout in kan gaan... Ik neem stappen van 5 kilo.
Waarschuw beheerder
OK, maar ga je dan ook van een bepaald BMI uit?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Iris_c op woensdag 8 december 2010 om 15:42:

Eigenlijk niet... Ik zal eerst eens kijken wat mijn BMI nu is 8)

Waarschuw beheerder
donateur

bmi is nu 25, wil naar 22-23
Waarschuw beheerder
donateur
BMI

Waarom gaan mensen hier nog steeds van uit? Dat zegt niet zo gek veel namelijk, het zet je gewicht af tegen je lengte, that's it.
Waarschuw beheerder
@davidoff: de vraag is waar je dan WEL vanuit moet gaan :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 9 december 2010 om 16:28:
het zet je gewicht af tegen je lengte, that's it.

Daarom let ik er verder ook niet op ;)

Maar toch even uitgerekend online: 25. Ik ga mee met motherflocker, want ik wil ook graag richting de 22-23. Maar dat is meer in verband met hetgeen wat ik ongeveer wil wegen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zit op 26.. :'(

Uitspraak van Iris_c op donderdag 9 december 2010 om 17:29:
de vraag is waar je dan WEL vanuit moet gaan :)

Vetpercentage (zij het nauwkeurig opgemeten) is een veel beter uitgangspunt.

BMI an sich is helemaal niet fout of verkeerd, het geeft je een soort algemene richtlijn. Het punt is alleen een beetje dat de meeste mensen het BMI gebruiken om op basis daarvan te bepalen of ze nog meer vet moeten verliezen. Bij veel krachtsporters zal hun BMI 'te hoog' liggen, wat zou betekenen dat zij hun gezondheid in gevaar brengen. In werkelijkheid zal hun gezondheid er echt niet slechter aan toe zijn dan van niet-krachtsporters. Misschien is hun gezondheid zelfs wel beter, maar dat wordt een andere discussie. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ja mijn streefgewicht was 90 kilo toen ik 107 woog, nu ik dat in 3 maanden al heb behaald, ga ik door tot ik op 82 kilo zit , laatste beetje kan er dan ook nog wel vanaf.
Waarschuw beheerder
donateur
Je moet dat af en toe ook bijstellen, dat maakt het makkelijker. Als je in één keer van de 107 naar de 82 wil, dan lijkt het zo'n gigantische klim. Zeker als je gewichtsverlies wat begint te stagneren. Ik ging van 115, naar 84 op het lichtste punt. Inmiddels zit ik op 87, deels ook door trainen. Het gaat er vooral om hoe je jezelf voelt in je lichaam, dat getal is uiteindelijk slechts een getal. ;)

Maar 17 kg in 3 maanden? Netjes hoor! :yes: Veel succes met die laatste kilo's. :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 9 december 2010 om 23:40:
Ik ging van 115, naar 84 op het lichtste punt. Inmiddels zit ik op 87

:respect:
Waarschuw beheerder
BMI is 21.9 Vetpercentage zou ik niet weten! Mijn streven is om niet aan te komen in de decembermaand en om in januari 2 kilo te verliezen!
Waarschuw beheerder
Ik begrijp niet waarom men zo moeilijk doet over gewicht verliezen. Het is gewoon een kleine verandering van eetgewoonten. Gewoon gereguleerd eten, niet elke dag naar de snackbar, elke dag een half uurtje op de spinningfiets doet al wonderen. Ik garandeer dat je met gezond/gereguleerd eten en elke dag een lekker half uurtje (redelijke intensiviteit) al gauw een kilo per week afvalt als je veel overgewicht hebt. Wellicht zelfs de eerste weken 2/3 kilo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 9 december 2010 om 22:13:
Bij veel krachtsporters zal hun BMI 'te hoog' liggen, wat zou betekenen dat zij hun gezondheid in gevaar brengen.

Voor de doorsnee medemens is de BMI een prima richtlijn. :) Uitzonderingen houd je altijd... Marathonlopers zijn volgens de BMI weer veels te licht en krachtsporters te zwaar.

Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 9 december 2010 om 23:40:
Het gaat er vooral om hoe je jezelf voelt in je lichaam, dat getal is uiteindelijk slechts een getal.

spijker op zn kop! (y)(y)

Waarschuw beheerder
Ik heb momenteel geleerd om niet na mij BMI te kijken..
Ik zelf kom van een gewicht waarvan je zou schrikken..;)
Na ongeveer 45 kilo verloren te zijn, kijk ik na hoe ik me voel..

Vroeger voelde ik me niet goed, snel moe, wilde niets doen omdat ik me schaamde ect ect..

Tegenwoordig "leef" ik, voel ik me prettig, sport ik, doe ik dingen die ik leuk vind ect.
Ik heb wel streefgewicht in me hoofd genomen, of me BMI daarbij goed is? Geen idee, zolang ik me maar goed en gelukkig voel!
En als ik na het resutaat kijk wat ik behaald heb, ben ik dat al! :)

*Ik ga vrolijk door voor de laatste kilo's :)*

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op zaterdag 11 december 2010 om 18:30:
Ik begrijp niet waarom men zo moeilijk doet over gewicht verliezen. Het is gewoon een kleine verandering van eetgewoonten. Gewoon gereguleerd eten, niet elke dag naar de snackbar, elke dag een half uurtje op de spinningfiets doet al wonderen. Ik garandeer dat je met gezond/gereguleerd eten en elke dag een lekker half uurtje (redelijke intensiviteit) al gauw een kilo per week afvalt als je veel overgewicht hebt. Wellicht zelfs de eerste weken 2/3 kilo.

Vaak is dat makkelijker gezegd dan gedaan..
Heb sinds mij 12e al flink overgeiwcht gehad, vaak geprobeerd af te vallen, maar had idd de disicpline er niet voor..
De knop 110% omzetten if soms best veel voor nodig..
Bij mij is de knop inmiddels om, maar ik zal nooit tegen iemand met flink overgewicht zeggen: Achjoh is toch makkie om af te vallen gewoon je knop omzetten..

Achteraf gezien denk ik ook, had die knop eerder om moeten zetten..
Maar toen lukte het op een of andere manier niet, misschien was ik er toen nog niet klaar voor? Geen flauw idee..
Ben in iedergeval blij de dag dat ik de knop wel om kon zetten.. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 december 2010 om 09:35:
Vaak is dat makkelijker gezegd dan gedaan..
Heb sinds mij 12e al flink overgeiwcht gehad, vaak geprobeerd af te vallen, maar had idd de disicpline er niet voor..
De knop 110% omzetten if soms best veel voor nodig..
Bij mij is de knop inmiddels om, maar ik zal nooit tegen iemand met flink overgewicht zeggen: Achjoh is toch makkie om af te vallen gewoon je knop omzetten..

Achteraf gezien denk ik ook, had die knop eerder om moeten zetten..
Maar toen lukte het op een of andere manier niet, misschien was ik er toen nog niet klaar voor? Geen flauw idee..
Ben in iedergeval blij de dag dat ik de knop wel om kon zetten..

Dat is heel herkenbaar!!
Mensen die ''dun/normaál' figuur hebben doen altijd zo makkelijk over.. beetje minder eten, iets meer bewege en je valt af..
NOU WAS HET MAAR ZO'N FEEST!!!
helaas zo werkt het niet!

Sommige rookverslaafde kunnen echt niet stoppen met roken.. nou denk een echte rookverslaafde net zoveel moeite heeft met stoppen als iemand die moet afvallen
Alleen roken hoef je nooit meer te doen, en eten moet je iedere dag!! dus dat is nog moeilijker!