Partyflock

Forumonderwerp · 853320
Waarschuw beheerder
Wat vind jij? Vertel wat je vind en natuurlijk waarom...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 april 2006 om 11:58:
Maar dit kleine gedeelte zorgt wel voor de grootste bedragen.

Heb je absuluut gelijk in, maar dat neemt niet weg dat allerlei andere soorten criminaliteit vele malen vaker voorkomen en dus een veel groter deel van de criminaliteit in beslag nemen.
redelijk vaak

redelijk vaak ja, mensen met een maatschappelijke achterstand toch echt vaker..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 20 april 2006 om 12:04:
Heb je absuluut gelijk in, maar dat neemt niet weg dat allerlei andere soorten criminaliteit vele malen vaker voorkomen en dus een veel groter deel van de criminaliteit in beslag nemen

Er zijn meer mensen die met hun belastingaangiftes knoeien dan overvallers denk ik....
Dus niet alleen in middelen, maar ook in aantallen denk ik dat dit aantal zal overstijgen.

neemt niet weg dat straatcriminaliteit (waar jij op doelt) meer ellende veroorzaakt. Niemand heeft er last van als jij 10 miljoen steelt van een bank via een transactie, maar wel als je een oud vrouwtje overvalt van 5 euro.

Ook dat durf ik in twijfel te trekken, maar helaas heb ik hier geen absolute aantallen van.

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=584 height=69 cacheid=000c349e00232055251c6a251a015c4edf]http://img124.imageshack.us/img124/923/criminaliteit8yi.png[/img]

Echt veel over absolute aantallen is er idd niet te vinden.. wel vond ik dit. Spreekt aardig voor zichzelf..
Verder kan ik er weinig over zeggen, ik weet dat we dit meerdere malen op school behandeld hebben en dat ik in een schoolboek gelezen heb dat allochtonen (helaas behoren velen van hen tot hel deel van de bevolking met een maatschappelijke achterstand, bedoel ik verder niks mee voor ik hierop word aangevallen) zwaar oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 april 2006 om 11:31:
enkeltje terug naar land van herkomst ;)

Uitspraak van Remco op donderdag 20 april 2006 om 11:38:
tip: hou het nou maar simpel :P

dat was voor de bovenste opmerking, niet voor jou. sorry

Maar dit kleine gedeelte zorgt wel voor de grootste bedragen.

Het valt op, omdat er vaak een onschuldig slachtoffer bij betrokken is. Dat haalt dan de krant en geeft daardoor ook (niet in alle gevallen) een vertekend beeld.

Uitspraak van actief op donderdag 20 april 2006 om 12:04:

Oog om oog, tand om tand mentaliteit

Uitspraak van actief op donderdag 20 april 2006 om 12:24:
Echt veel over absolute aantallen is er idd niet te vinden

De criminaliteit onder jongeren ligt vijf tot zes keer zo hoog als onder autochtonen. Dat is gewoon een feit.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Remco op donderdag 20 april 2006 om 12:39:
De criminaliteit onder jongeren ligt vijf tot zes keer zo hoog als onder autochtonen

Beetje rare vergelijking?

Waarschuw beheerder
donateur
Criminele allochtonen moeten het land uit!

:jaja: opgeruimd staat netjes :jaja:

Waarschuw beheerder
Eens (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Echt veel over absolute aantallen is er idd niet te vinden.. wel vond ik dit. Spreekt aardig voor zichzelf..
Verder kan ik er weinig over zeggen, ik weet dat we dit meerdere malen op school behandeld hebben en dat ik in een schoolboek gelezen heb dat allochtonen (helaas behoren velen van hen tot hel deel van de bevolking met een maatschappelijke achterstand, bedoel ik verder niks mee voor ik hierop word aangevallen) zwaar oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.

Hiermee word straatcriminaliteit bedoelt en daar is dat helaas wel het geval en dan heb je gelijk qua aantallen en dat in achterstandsbuurten meer problemen zijn dan in duurdere wijken.

Maar als je gaat kijken naar hoeveel mensen frauderen met verzekeringen en belastingen dan zal dit aantal hoger zijn, dan wat er aan straatcriminaliteit word gepleegd.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 april 2006 om 14:31:
Hiermee word straatcriminaliteit bedoelt

Dat lijkt me nogal logisch ja en dat had ik dan ook wel begrepen. Maar aangezien er vrij weinig aan absolute getallen te vinden is en ik dit tegenkwam vond ik dit toch wel redelijk benoemenswaardig.. we hadden het tenslotte over allerlei soorten criminaliteit.
Waarschuw beheerder
Maar om even terug te komen op de stelling, als allochtonen nou weet wat ze te wachten staat als ze de criminaliteit in gaan, wie weet houdt het hen tegen.
Mensen zijn rationele denkers....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 20 april 2006 om 12:53:
Uitspraak van Pagan op donderdag 20 april 2006 om 12:39:
De criminaliteit onder jongeren ligt vijf tot zes keer zo hoog als onder autochtonen

Beetje rare vergelijking?

waarom?

Echt veel over absolute aantallen is er idd niet te vinden

Uitspraak van Pagan op donderdag 20 april 2006 om 12:39:

Dat was een aanvulling op jou opmerking. Lijkt het me vrij duidelijk dat het (in dit geval) dan nog steeds over allochtone jongeren gaat. Iets wat jij kennelijk alweer was vergeten.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *** SaS *** op donderdag 20 april 2006 om 21:06:
Maar om even terug te komen op de stelling, als allochtonen nou weet wat ze te wachten staat als ze de criminaliteit in gaan, wie weet houdt het hen tegen.

Deze link lijkt me wel wat voor jou.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *** SaS *** op maandag 27 februari 2006 om 17:36:
Wat vind jij? Vertel wat je vind en natuurlijk waarom...

ja oprotte met dat soort mens!waarom?omdat ze stinken!

Waarschuw beheerder
donateur

Ik stel voor dat we alle criminelen ter werk stellen in Afrika ofzo, lekker met een chaingang spoorlijnen aanleggen.
Misschien dat de helft in de eerste maanden overlijd aan malaria en infecties maar tjah, wie de criminaliteit in gaat had het kunnen weten en misschien houd hen dit tegen.

Oftewel : koloniale jaren, we komen er weer aan ;P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 april 2006 om 14:01:
het sociale vangnet

Bij de basisverzekering die nu is ingevoerd zou een jaarlijkse gezondheidscheck ook geen slecht idee zijn. Als mensen bovengemiddeld gebruik maken van hun verzekering en dat is te wijten aan een ongezonde leefstijl, mogen ze van mij dokken en niet meer automatisch alles vergoed krijgen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 15:16:
koloniale jaren, we komen er weer aan ;P

langzaam maar zeker, wordt het weer de ijstijd :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Remco op vrijdag 21 april 2006 om 16:14:
Bij de basisverzekering die nu is ingevoerd zou een jaarlijkse gezondheidscheck ook geen slecht idee zijn. Als mensen bovengemiddeld gebruik maken van hun verzekering en dat is te wijten aan een ongezonde leefstijl, mogen ze van mij dokken en niet meer automatisch alles vergoed krijgen.

Die gezondheidscheck zou 86.000 euro per persoon per jaar kosten als ze het in deze vorm willen doen.

Mag ik vragen uit welke mouw ze dat geld gaan toveren? :P :P

Daarom is het weer zo stil bij de verzekeraars op dit front, zij gaan er in ieder geval niet voor betalen...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Remco op vrijdag 21 april 2006 om 16:18:
langzaam maar zeker, wordt het weer de ijstijd

Zoals Einstein zei "ik weet niet met welke wapens we WO3 gaan uitvechten, maar WO4 gebeurd met stokken en stenen" :P

Waarschuw beheerder
AGREE AGREE!!!

Weg er mee en direct! met het vliegtuig? ja daaaaag, niet dus he, veels te duur. Gewoon met sterke aflandse wind op een vlotje de zee op, dat tuig!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 18:21:
Daarom is het weer zo stil bij de verzekeraars op dit front

Ja, ik hoor er ook weinig meer over. Ze vonden het een goed idee, tot de kosten op tafel kwamen. De burger zelf staat hier trouwens niet negatief tegenover.

Mooie witteboordencriminaliteit trouwens als je ziet met welk idee mensen soms gezondheidsverklaringen invullen voor een hypotheek. Eerst van alles aankruisen en dan met tipp ex gecorrigeerd inleveren :P

Maar nu....is het weekend ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Remco op vrijdag 21 april 2006 om 21:22:
De burger zelf staat hier trouwens niet negatief tegenover.

Tenzij jouw maandkosten met 300 euro stijgen, als het geld niet uit de lengte komt, komt het uit de breedte maar het zal wel opgehoest moeten worden en niemand wil dat doen.
Daarnaast zitten er zoveel haken en ogen aan (niet iedereen kiest ervoor een zwakke gezondheid te hebben) dat het in praktijk waarschijnlijk nog duurder uitvalt.

Een eerste stap zou zijn om zo'n volledige checkup in het ziekenfondspakket te stoppen, want zelfs dat is nu niet het geval.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
wat een verhalen...
Waarschuw beheerder
als ze met voorbedachte raden activiteiten uitspoken dan wel!
zijn genoeg hier die misbruik maken van wat hier allemaal wel niet kan !!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Don Miyagi op zaterdag 22 april 2006 om 01:13:

Zegt iemand met een GHB plaatje in zijn profiel :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Remco op vrijdag 21 april 2006 om 12:34:
Dat was een aanvulling op jou opmerking. Lijkt het me vrij duidelijk dat het (in dit geval) dan nog steeds over allochtone jongeren gaat. Iets wat jij kennelijk alweer was vergeten.

Zoals jij het formuleert klopt het gewoon niet, maar door die laatste zin heb ik al geen zin meer om verder met je in discussie te gaan (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Don Miyagi op zaterdag 22 april 2006 om 01:13:
als ze met voorbedachte raden activiteiten uitspoken dan wel!

:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op zaterdag 22 april 2006 om 09:35:
Zoals jij het formuleert klopt het gewoon niet

De criminaliteit onder jongeren ligt vijf tot zes keer zo hoog als onder autochtonen. Dat is gewoon een feit.

dus als er stond:

De criminaliteit onder allochtone jongeren ligt vijf tot zes keer zo hoog als onder autochtonen. Dat is gewoon een feit.

had ik het het wel goed geformuleerd?
Waarschuw beheerder

Hahahahahahaha. Mensnen rationele denkers? Me dunkt dat dit hele topic het tegendeel bewijst!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dreadmanneke op zaterdag 22 april 2006 om 12:01:
dat dit hele topic het tegendeel bewijst

Kortom: Reacties waar over na is gedacht, is rationeel denken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Remco op zaterdag 22 april 2006 om 12:58:
Kortom: Reacties waar over na is gedacht, is rationeel denken

Je kan zo goed en zoveel nadenken als je wil, maar dat maakt het nog geen rationele gedachte. Het zit hem in het nadenken met verstand wat iets een rationele gedachte maakt. Dus kennis van zaken, begrip van de definities van de verschillende begrippen die gebruikt worden, en de onderliggende samenhang van het besprokene, zijn van belang. Vooral hier blijkt maar weer dat het merendeel van de mensen gewoon absoluut niet in staat is - of het gewoonweg verdomd - om na te denken. Vraag de gemiddelde persoon hier maar eens die het eens is met de stelling waarom ze het eens zijn. Vaak een bak innerlijke tegenstrijdigheid waaruit ook nog eens blijkt dat ze geen verstand hebben van dat waarover ze proberen te praten.
Waarschuw beheerder
donateur
Nu heb ik de helft van dit topic meegelezen. En het kwam tot mijn aandacht dat veel mensen blijkbaar het woord allochtoon verwarren met asielzoeker. :S

Ikzelf ben allochtoon. En ik ben er trots op ook :jaja:
Ik kan prima nederlands. Voel me ook gewoon nederlands. Sterker nog, ik luister naar hardcore! :D

Hoe goed geïntegreerd wil je me dan hebben? Ik vind dat ik het nu wel aardig doe. En dan volgens de topic-opener zou ik dus als ik een zwaar misdrijf pleeg naar Suriname gestuurd moeten worden...:/

Een land waarvan ik de taal niet eens helemaal kan spreken. Ik kan het ongeveer net zo goed als duits. En duits heb ik niet voor niets laten vallen...:jaja:

En als mijn buurjongen dan hetzelfde misdrijf zou doen, zou hij dan mogen blijven? Ook al ben ik dan in feite zelfs langer NL-er dan hem, aangezien hij jonger is dan ik....:/

Dat is toch hartstikke krom? Of ben ik nou gek?
Waarschuw beheerder
donateur
Oh ja en dan nog iets... Voordat "jullie" roepen over dat alle 'allochtonen' het land uit moeten:

Waarom denk je dat er nu zoveel Surinamers in NL zijn eigenlijk...? Dat ligt toch echt aan "jullie" voorouders...

Want tjah, als Nederland nou ff niet had meegedaan aan slavernij, dan was ik hier toch echt niet....

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het hier prettig en fijn. Maar vergeet gewoon niet hoe het komt waarom de allochtonen hier zijn... :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat is inderdaad hardstikke krom. En dat hebben verschillende mensen hier ook al duidelijk proberen te maken. Maar mensen zijn hardleers en dragen dikke platen voor hun kop, en zijn ook nog een leeg van binnen, en hebben geen moreel en ethisch besef. En zichzelf maar op hun schouders kloppen!

Waarschuw beheerder
sommige mogen blijve;)
ken genoeg goeie buitelanders

Waarschuw beheerder
Hahahahahahaha. Mensnen rationele denkers? Me dunkt dat dit hele topic het tegendeel bewijst!

Idd, mensen zijn geen rationele denkers. Mensen zijn niet alleen maar verstandig of alleen maar emotioneel. Daarnaast zijn we vrij gemakkelijk te beinvloeden en te manipuleren.
Waarschuw beheerder
donateur
Oh ik wil even nog iets zeggen...Het is volgens mij al een beetje uitgelegd in dit topic maar ik vind dat ik het beter kan verwoorden door mn eigen ervaring...:

Ik had het erover met een klasgenoot vandaag (zij is turks) over het allochtoon zijn enzo. En zij vertelde me dus dat zij zich hier niet helemaal "thuis" voelde. Dit ivm het feit dat ze te maken heeft gehad met racisme en dergelijke waardoor ze toch altijd het gevoel heeft dat ze niet helemaal als gelijkwaardig wordt behandeld... Ze is verder gewoon net zo nederlands als ik hoor (dus nee ze draagt geen hoofddoek of burka). En ik kon dat goed met haar meevoelen aangezien ik ook in het verleden te maken heb gehad met racisme. :)

Probleem is dus, wanneer zij naar turkije ging, voelde zij zich daar ook niet thuis. Waarom? Omdat ze voor haar gevoel toch Nederlander was. En dat zien de mensen (in Turkije) aan haar. Hoe je je kleedt en hoe je je gedraagt etc. etc.

Dus daar word ze ook niet helemaal geaccepteerd. Ongeveer op een gelijk niveau als hier.

En ook dit kon ik met haar meevoelen.

Dus je kan je voorstellen dat wij twee niet de enige zijn met dit probleem. En ik kan me ook voorstellen dat andere mensen zoals wij dit probleem misschien veel erger hebben en daardoor op het criminele pad gaan...

Zo. Dit was mijn definitieve antwoord op de topic-opener... Denk niet dat ik nog duidelijker kan zijn....:flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van japperd op dinsdag 25 april 2006 om 22:50:
En ik kan me ook voorstellen dat andere mensen zoals wij dit probleem misschien veel erger hebben en daardoor op het criminele pad gaan...

beetje overdreven?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van japperd op dinsdag 25 april 2006 om 22:50:
Dus je kan je voorstellen dat wij twee niet de enige zijn met dit probleem. En ik kan me ook voorstellen dat andere mensen zoals wij dit probleem misschien veel erger hebben en daardoor op het criminele pad gaan...

Ieder landgenoot, allochtoon of autochtoon weet dat het meedoen of opzetten van criminele activiteiten niet de juiste keuze is. Daarom zou ik het heel erg goed vinden als Nederland de harde hand laat zien en harde straffen hanteerd. Buitenlanders die hier net zijn komen wonen en binnen een gestelde periode al meerdere keren in contact zijn gekomen met de politie mogen meteen weer vertrekken, juist omdat ze zo goed zijn in het negatief aandacht trekken. We hebben al zat problemen in Nederland, laten we niet meer problemen aantrekken!

Het is meteen een waarschuwing voor de rest die hier wilt komen wonen dat wij het niet pikken dat je hier komt wonen om (meerdere) criminele activiteiten uit te voeren.

Dat zie ik dus niet discriminatie, slechts een waarschuwing.

Racisme is een probleem waar de één meer last van heeft dan de ander. Als je van dit probleem last heb, moet je laten zien dat hun vooroordelen fout zijn. Krijg je de kans er niet toe ? Dat is dan hun verlies. Laat je niet kisten...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zijn jullie nou nog bezig? Is elk argument ondertussen niet al een keer genoemd en zo'n honderd keer in een al dan niet andere vorm herhaald?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 april 2006 om 16:27:
Zijn jullie nou nog bezig? Is elk argument ondertussen niet al een keer genoemd en zo'n honderd keer in een al dan niet andere vorm herhaald?

Oh alsof ik 14 pagina's ga lezen, ik reageer gewoon ergens op :D Forum is om je mening op te zetten.. niet om te hopen dat je argument al eens is gezegd en je daarom maar niet post. (o.O)

Waarschuw beheerder
Stelling : Criminele allochtonen moeten het land uit!

wat doen we dan met alle criminele nederlanders ;)

Waarschuw beheerder
ook eruit :yes:
Waarschuw beheerder
Zeker weten opzouten! Was van de week op het nieuws over dat op de kermis enz dat ze die gasten belonen met muntjes als ze zich gedragen enz en ze dan maar in dienst nemen!

Kan me over zulke dingen echt kwaad maken!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 april 2006 om 17:16:
ook eruit

oke dan ga ik maar :/

Waarschuw beheerder
Helemaal mee eens,,

Je mag hier best komen, maar je moet je wel gedragen! Zou wat wezen als ze hier komen en dan ook nog de boel gaan gallen hier..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van LauZz op woensdag 26 april 2006 om 17:22:
Zeker weten opzouten! Was van de week op het nieuws over dat op de kermis enz dat ze die gasten belonen met muntjes als ze zich gedragen enz en ze dan maar in dienst nemen!

Dus een Nederlander die hier geboren is, maar met een franse moeder gaan we terugsturen naar....uhmmm :s

Daar gaat je puntje al ;P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 april 2006 om 15:34:
beetje overdreven?

Waarom?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 april 2006 om 21:54:
Dus een Nederlander die hier geboren is, maar met een franse moeder gaan we terugsturen naar....uhmmm

Daar gaat je puntje al

uhh :/ ??

Ik doel hier op de jongeren met name Marokaanse zoals ze in het nieuws vermelden bij de kermis en bepaalde Antilliaanse jongeren die ook vaak genoeg in het nieuws komen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 april 2006 om 16:23:
Ieder landgenoot, allochtoon of autochtoon weet dat het meedoen of opzetten van criminele activiteiten niet de juiste keuze is. Daarom zou ik het heel erg goed vinden als Nederland de harde hand laat zien en harde straffen hanteerd. Buitenlanders die hier net zijn komen wonen en binnen een gestelde periode al meerdere keren in contact zijn gekomen met de politie mogen meteen weer vertrekken, juist omdat ze zo goed zijn in het negatief aandacht trekken. We hebben al zat problemen in Nederland, laten we niet meer problemen aantrekken!

:yes:

Neem b.v. die jongen Mark bij ons uit het dorp neergestoken door een allochtoon die hier zat te wachten op een woning!
En dat is maar 1 voorbeeld zo zijn er genoeg..
Het was toch weer een allochtoon en geen Nederlander en dat veroorzaakt nou dit soort discussies, en vooroordelen.
Tuurlijk het wil niet zeggen dat alle allochtonen zo zijn maar jij moet maar een keertje een opmerking maken of wat dan ook en je wordt gelijk racist genoemd!

Oh ja, hier in Nederland lopen bijna alle Turkse meisjes met een hoofddoekje. Kom je in Turkije nou dan kan je ze op een hand tellen. En ja ben ook in de wat minder toeristische dorpjes geweest en daar liepen alleen de oudere vrouwen met een hoofddoekje.
Ik bedoel maar, en dan moet je is met een petje in de klas gaan zitten?! Die kan dus gelijk weer af.
Kijk ik respecteer ieders geloof maar zet dan ook lekker je hoofddoekje af in de klas of laat die ene met dat petje zijn of haar petje gewoon ophouden!