Partyflock

Forumonderwerp · 853224

wie wil de guldens weer terug???

en uuh ff een vragy hebben jullie ook t gevoel als of de euro's harder gaan dan de guldens met uit gaan en feesten ofzow??
:S
laatste aanpassing
Mwa na 4 jaar hou ik er wel rekening mee :vaag:

gulden is veel beter :yes:

Euro's.

Gulden kan niet meer.
Vertrouwen in euro het laagst sinds invoering

(Novum) - Het aantal mensen dat van mening is dat de euro goed is voor ons land is met tien procent op het laagste punt sinds de invoering van de munt. In januari 2002, toen de munteenheid werd ingevoerd, was de acceptatie van de euro op zijn hoogte punt. Dertig procent van de ondervraagden waardeerde de nieuwe munt op dat moment. Dat meldt Algemeen Dagblad maandag op basis van onderzoek van marktonderzoeksbureau Trendbox.

Directeur Goos Eilander van het onderzoeksbureau licht het onderzoek in de krant toe. Nederland zou in de mineur zijn en de euro is daar de dupe van. 'Iedereen heeft het gevoel dat die euro van grote invloed is geweest op de prijzen. We vinden dat alles duurder is geworden.' Zegt Eilander in het dagblad. Uit eerder onderzoek van de Europese Commissie zou hetzelfde beeld naar voren komen.

De Nederlandse Bank (DNB) kan zich volgens de ochtendkrant niet vinden in de resultaten van het onderzoek. De bank erkent dat de acceptatie van de munt niet volmaakt is, maar stelt dat uit enquêtes blijkt dat 51 procent van de ondervraagden de invoering van de euro een goede zaak vindt.

Het onderzoek van Trendbox wordt sinds 1991 jaarlijks uitgevoerd. Zesduizend mensen werden ondervraagd voor het onderzoek. Uit de resultaten blijkt dat dit jaar een kwart van hen maandelijks geld tekort komt. Veertien procent van de ondervraagden zou 'vroeger gelukkiger zijn'. Het aantal mensen dat dit zo voelt was nooit eerder zo hoog, meldt de krant.

Volgens de onderzoekers heeft de afkeer van de euro nog een reden. De combinatie van onvrede over de politiek en de onzekere toekomst ondersteunt deze gevoelens.

Publicatiedatum: 20 februari 2006
Bron: Novum

we kenne ook gewoon een nieuwe munt eenheid neme..

gulden ken toch niet terug kome...maar van de euro kenne we wel af..misschien dan...

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 11:21:
we kenne ook gewoon een nieuwe munt eenheid neme..

Zou economisch gezien volgens mij geen goed idee zijn. De gulden was een sterke munt omdat deze gekoppeld was aan de Duitse Mark (die ook behoorlijk stabiel was). Een opzich zelf staande munteenheid in Nederland is vanwege de open economie volgens mij niet stabiel te houden.

we moete nu maar gewoon aan de euro blijve...

alles wel duurder..maar op een gegeve moment weet je niet meer beter...

en volgens mij moet dat na 4 jaar toch wel ongeveer gebeurt zijn...

al ging het goed met de economie had je niemand over de euro gehoord...
hoe vaak is dit topic al geweest?

en waar maak je je druk over op maandag ochtend..

alsof jij met deze enquete het even allemaal weer omgooid..

:gaap:

Nutteloos

inderdaad..

daarom MAAK ik mezelf nuttig :d

zou je ook eens moeten doen :flower:

Uitspraak van (K) UberLiefSette (K) op maandag 27 februari 2006 om 11:40:
daarom MAAK ik mezelf nuttig

ik ook :D

en ik dacht alleen dat mij portomonee hard ging dus ff vragen
:) dus
Uitspraak van (K) UberLiefSette (K) op maandag 27 februari 2006 om 11:40:
daarom MAAK ik mezelf nuttig

Euuhh je maakt jezelf belachelijk ja (Y)

Flock You!
laatste aanpassing
Get a life!!!!!!!!!!!!!!!Als je je nu nog druk zit te maken over de antieke gulden, wordt het toch echt wel eens tijd om er iets mee te doen. Bijvoorbeeld: door gaan met je leven!

Volges mij valt r nie veel te willen hoor :S:S

gulden is beter
gulden was stukken beter... mjah opzich wel gewend aan de euro nu hoor
de gulden was zeker beter , maar we moeten het ermee doen he.

gulden was veel beter, mjah vind bijna iedereen denk ik

gulden!

s

guldens
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 11:12:
hebben jullie ook t gevoel als of de euro's harder gaan dan de guldens met uit gaan en feesten

dit is gewoon bullshit!! het verheerlijken van het verleden heet dat..

neehoor ik zie best de positieve dingen van de euro, nooit meer geld hoeven te wisselen als je op vakantie gaat bijvoorbeeld (y)

Uitspraak van Kimmie :cheer: op dinsdag 28 februari 2006 om 11:16:
neehoor ik zie best de positieve dingen van de euro,nooit meer geld hoeven te wisselen als je op vakantie gaat bijvoorbeeld

we; als je naar curasou gaat krijg je je guldens iets weer terug alleen iets anders maja :D :FLOWER:
laatste aanpassing

Uitspraak van Kimmie :cheer: op dinsdag 28 februari 2006 om 11:16:
nooit meer geld hoeven te wisselen als je op vakantie gaat bijvoorbeeld

Dat klopt natuurlijk niet helemaal.
Als je inderdaad buiten Europa op vakantie gaat gaat dat niet op ;)
Maar het is natuurlijk wel heel handig als je wel ergens in Europa op vakantie gaat!

Maar doe mij de gulden maar :yes:
Alles is zo ontzettend veel duurder geworden door de euro :(
laatste aanpassing
guldens veel minder hard uitgegeven nu gaat mijn geld veel harder

Guldens zijn beter

met de gulden was alles nog goedkoper...dus geef me hem maar terug
Guldens waren we veel goedkoper uit toen..

Iemand in zn bek schijten of in je bek gescheten worden??

Gulden natuurlijk

De tijd van de guldens is helaas voorbij ..
Maarjah van mij mogen ze terug komen

Liever vandaag nog als morgen
Guldens :jaja:

echt wel de gulden weer terug:jaja:

Guldens lang leven de guldens k heb ze liever terug.. Als k in me porto kijk heb k het gevoel dat k harstikke weining geld heb terwijl het best veel is.. en jaa ze vliegen weg met uitgaan zonde
euro (y) geen problemen mee..heb mezelf nog niet in de schulden gewerkt

in de tijd van de gulden kostte een housefeessie 100 gulden,tegenwoordig mag je blij zijn dat je het met 100 eurie redt :s

dus doet u mij de gulden maar 8)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 11:12:
hebben jullie ook t gevoel als of de euro's harder gaan dan de guldens met uit gaan en feesten ofzow

Yup!
Ik geef een Euro uit als een Gulden..

Opzouten met de Euro en heel Europa
kom maar op met die gulden!