Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 april 2006 om 21:24:
ik vind het een van de meest schandalige programma's van de laatste tijd, waarin werkelijk alle vooroordelen over domme, lompe, debiele tactloze Nederlanders waar lijken te zijn. Het heeft nog het meest weg van ongegeneerd 'aapjes' kijken en uitlachten.
Mensen de hun hele leven nog nooit in de bewoonde wereld zijn geweest uitlachen omdatt ze niet weten wat een tv is is van een domme nederlandse bekrompenheid, ongelofelijk
ik denk niet dat ze hier aan de haren en met tegenzin naar toe zijn gesleurd. En wat is er erg aan dat ze helemaal niets in de westerse wereld kennen? dat is toch juist prachtig?! kijk naar die Indonesische mensen, die genieten volgens mij toch echt met volle teugen, al vinden ze het allemaal vreemd en raar wat we doen.
Het is wat dat betreft misschien nog confronterender voor de westerse mensen dan voor hun. Je kan nu goed zien hoe raar we eigenlijk bezig zijn in de westerse wereld met al onze (vaak onnozele) technische snufjes en rariteiten.
Voor wat betreft die Himba stam, ik vraag me af of die er nou zo'n lol in hebben, maar ook zij zullen het toch zeker vrijwillig aanvaard hebben hier naar toe te komen?
Dat ze te kijk staan voor heel Nederland, sja... daar kan ik weinig aan toevoegen, dat zal niet tot ze doordringen misschien, maar aan de andere kant... wat kan hun het schelen, zij gaan straks terug naar de rimboe en leven daar verder hoe ze eerst leefden. Of denk je dat ze compleet ontheemd zijn hierna ofzo?!
Denk dat het allemaal wel meevalt eigenlijk... het is voor hun een ervaring zoals het voor die nederlanders een ervaring was een paar weken daar te zijn.