Partyflock
 
Forumonderwerp · 846157
 
ff kijken wat men hier vind van tapage.
ik vind dat hij echt vette nummers maakt, super wazig maar ze zitten wel allemaal heel vet in elkaar. ik vind t niet meer echt hardcore of industrial maar t bevalt me wel.

Chestnut theory: ice cavern (death), flowerbed deathbed en [IIII] vind ik alle drie vette producties
 
Artiest Basztard
Uitspraak van _tm op dinsdag 7 maart 2006 om 23:12:
Dries Roelvink?

Nee :[
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 maart 2006 om 23:16:
Nee

Ohw.

Naja over Meta0 dan, kan niet wachten :) Luister elke dag nog wel [||||] en hij verveeld gewoon niet :|

Kijk erg uit naar komende hele EP vol vaagheid :)
 
Daar ben ik het dan wel mee eens, al moet ik Chestnut... nog even proberen te diggen. Vind [|||] wel retevet.
 
Artiest Jay Steel
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 februari 2006 om 19:49:
[IIII]

:respect:
 
Leuk topic!
Ik vind het keer op keer vette en kwalitatieve producties.
De void sector remix(?) moet ook niet vergeten worden!
Ik vind het ook niet onterecht dat zo'n artiest een keer het spreekwoordelijk hart onder de riem gestoken krijgt.[/kwijlmodus]
Meta0.. :o
Ik wacht met smart op de eerste release.
laatste aanpassing
 
Werkzaam bij Partyflock
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 maart 2006 om 00:10:
De void sector remix(?) moet ook niet vergeten worden!

doe ik ook zeker niet, geniaal is die..
ahhhh eindelijk weer inhoudelijke reply's...:)
 
Zie jij je eigen werken als geëngageerde kunst? Zo niet, wat zijn dan specifieke beweegredenen voor het maken van een track?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 maart 2006 om 00:51:
Zie jij je eigen werken als geëngageerde kunst? Zo niet, wat zijn dan specifieke beweegredenen voor het maken van een track?

Hier kan ik niet één antwoord op geven, aangezien de nummers die ik tot nu toe heb uitgebracht allemaal een andere achtergrond hebben.
The Mine & The Machine( Phataa Diin God)zou je kunnen omschrijven als geëngageerde kunst. De nummers van die e.p. vormen het startpunt van iets groters.
Flowerbed Deathbed heeft voor mij een hele persoonlijke achtergrond. het nummer staat voor verlies en frustratie/woede.
Andere nummers zijn weer vorm-experimenten. Bijvoorbeeld [llll], maar die heeft terwijl ik er mee bezig was weer meer betekenis gekregen (vooral bij de tweede break).
Void Sector remix(massacre) valt binnen een groter concept, en daarvan heb ik de grenzen verkend.
Uitspraak van [ tapage ] op woensdag 8 maart 2006 om 09:25:
Bijvoorbeeld [llll], maar die heeft terwijl ik er mee bezig was weer meer betekenis gekregen (vooral bij de tweede break).

:respect:
Goed te horen, opeens komen er nieuwe elementen in en begint er een vage bassline te komen ongeveer :)
Dr komt ineens een snellere drive in (y)

*correct me if i'm wrong :)
Btw, cool logo b)
 
is meta4 c nog ergens nieuw verkrijgbaar? :)
Hier €50

:P
 
Uitspraak van [ tapage ] op woensdag 8 maart 2006 om 09:25:
Hier kan ik niet één antwoord op geven, aangezien de nummers die ik tot nu toe heb uitgebracht allemaal een andere achtergrond hebben.
The Mine & The Machine( Phataa Diin God)zou je kunnen omschrijven als geëngageerde kunst. De nummers van die e.p. vormen het startpunt van iets groters.
Flowerbed Deathbed heeft voor mij een hele persoonlijke achtergrond. het nummer staat voor verlies en frustratie/woede.
Andere nummers zijn weer vorm-experimenten. Bijvoorbeeld [llll], maar die heeft terwijl ik er mee bezig was weer meer betekenis gekregen (vooral bij de tweede break).
Void Sector remix(massacre) valt binnen een groter concept, en daarvan heb ik de grenzen verkend.
ik zie nu idd dat ik niet volledig ben geweest in mijn formulering. Ik doelde op de meer abstractere werken ipv dingen als the mine. Vind je het als muzikant over het algemeen interessanter om geëngageerde muziek/kunst te maken in vergelijking met het tegenovergestelde? Of is dit ook per track te verschillend om een duidelijk antwoord op te geven.

Maar als ik het goed begrijp zijn de tot nu toe uitgebrachte werken vaak experimenten(op gebied van vorm, arangement etc) met als doel muzikale grenzen op te zoeken? en te overschreiden natuurlijk. :P
Heb je het idee dat het einde nog ver weg is in dit opzicht of heb je een redelijk duidelijk muzikaal kader in mind waarin je verder gaat werken?
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 maart 2006 om 22:47:
Maar als ik het goed begrijp zijn de tot nu toe uitgebrachte werken vaak experimenten(op gebied van vorm, arangement etc) met als doel muzikale grenzen op te zoeken? en te overschreiden natuurlijk.
Heb je het idee dat het einde nog ver weg is in dit opzicht of heb je een redelijk duidelijk muzikaal kader in mind waarin je verder gaat werken?laatste aanpassing 8 maart 2006 22:51

Ik ben eigenlijk nog niet eens begonnen. Op dit moment ben ik voornamelijk bezig tapage te introduceren. Sinds afgelopen zomer op vinyl, en binnenkort ook live. Er zijn nog zoveel muzikale mogelijkheden die ik nog maar net (of nog niet eens)heb aangestipt. Voorlopig kan ik nog wel even vooruit.
Bedoel je trouwens sociaal/maatschappelijk/politiek/religieus/spirtueel of een andere vorm van geëngageerde muziek/kunst.
 
Wanneer en waar ga je live Tijs?
Word ongetwijfeld ruige poep :)
 
Artiest Balbasaur
Hang jouw rol WC papier met het beschikbare velletje papier naar de muur toe of van de muur af Tijs?
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 maart 2006 om 20:45:
is meta4 c nog ergens nieuw verkrijgbaar?

Ja vroeg ik mij ook af...:(.

Tapage live lijkt me vet zeg, binnekort op r_Aw :D ?
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 maart 2006 om 09:13:
Ja vroeg ik mij ook af....

Tapage live lijkt me vet zeg, binnekort op r_Aw ?

ja die track daarop van ophidian en tapage roeld hard!

die hele vinyl is goed te pruimen... zal is kijken of hij nog bij midtown adam ligt... volgens mij wel
Tapage live: beginnen met IDM eindigen met Void Sector remix achtig spul zou cool zijn
 
Uitspraak van _tm op woensdag 8 maart 2006 om 21:35:
Hier €50

:P

ehm bedankt denk ik 8)
kut i-r.de :P
 
Uitspraak van Manga Corps op donderdag 9 maart 2006 om 12:40:
Tapage live: beginnen met IDM eindigen met Void Sector remix achtig spul zou cool zijn

Inderdaad, dikke schwung.
ok antwoorden...
1 hopelijk binnenkort ergens (erg vaag, moet eerst nog spul aanschaffen)
2 ik denk ook wel ruige poep
3 van de muur af
4 r_aw zou wel vet zijn
5 beginnen met extratone en eindigen met noize om mijn gebrek aan talent te camoufleren :)
6 precies...dikke schwung
laatste aanpassing
 
word nog vaak wakker met die chestnut in de coconut nummer ofzo :D
 
5 beginnen met extratone en eindigen met noize om mijn gebrek aan talent te camoufleren :)

Toevallig van Stunt Rock gejat? :P
Uitspraak van Manga Corps op donderdag 9 maart 2006 om 12:40:
Tapage live: beginnen met IDM eindigen met Void Sector remix achtig spul zou cool zijn

:yes:

max spacen b)
Uitspraak van actief op vrijdag 10 maart 2006 om 20:31:
Toevallig van Stunt Rock gejat?

nee...Mn eerste optreden samen met cubist boy eindigde in noizecore (met daarna the ceremony als afsluiter). Op dat moment kwam er een punker op ons af (was een krakersfeestje) die het helemaal geweldig vond.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 maart 2006 om 00:10:
De void sector remix(?) moet ook niet vergeten worden!

Die vind ik dus waardeloos...
 
Uitspraak van actief op dinsdag 7 maart 2006 om 17:12:
Meta0

yeah, zeker goed nieuws. cardiac geeft de muziek de ruimte. ik vind het een zeer goede zaak dit label. ik hoop dat er veel goede nieuwe artiesten aangetrokken gaan worden. staan er al veel releases in de planning? of voorlopig alleen nog die Hydromedusa E.P? zijn hier mensen trouwens bekend met de muziek van wisp? staat nu ook een plaat van op sector-1. van dat soort mensen zouden er veel moeten gaan releasen bij meta0.
meta0 wordt toch wel wat steviger dan wat Wisp over het algemeen uitbrengt. De hydromedusa e.p. zal alvast een voorproefje geven voor de verschillende mogenlijkheden van meta0. De nummers zijn dan ook vrij divers. Meander en ik gaan waarschijnlijk de eerste serie maken, daarna zien we wel weer verder...:)
 
[quote element=message id=21529037]meta0 wordt toch wel wat steviger dan wat Wisp over het algemeen uitbrengt. quote]

stevig is goed :)
 
nee...Mn eerste optreden samen met cubist boy eindigde in noizecore (met daarna the ceremony als afsluiter). Op dat moment kwam er een punker op ons af (was een krakersfeestje) die het helemaal geweldig vond.

Haha, vet!
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 maart 2006 om 16:40:
Die vind ik dus waardeloos...

Van welke plaat uit de 'hardcore' scene na 97 vind jij dat niet ?
 
Er zijn er genoeg goeie uitgebracht, alleen dat kontgekus op fora ook altijd. Zie ik nu ook weer terug in dit topic. Als ik mijn grootste voorbeeld Carl Craig tegenkom, durf ik ook echt wel tegen hem te zeggen wat ik bv. van Steam vind of andere tracks van hem.

Ik vind het gewoon geen goede remix, klaar.
 
Ik zeg ook gewoon wat ik wel of niet goed vind tegenover een persoon,maar ik vind nu eenmaal veel goed, dat is geen gekontkus.
 
B1 van Meta0 is echt kippevel .... (y)
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 maart 2006 om 16:40:
Die vind ik dus waardeloos...
Ik ook maar ik kruip graag in de kont van artiesten omdat ik aspiraties heb zelf ook te gaan produceren en dus hoop op meta4 te komen. :)
Uitspraak van [ tapage ] op donderdag 9 maart 2006 om 00:04:
Bedoel je trouwens sociaal/maatschappelijk/politiek geëngageerde muziek/kunst?
ja. Ik bedoel muziek/kunst waarbij de maker zijn eigen mening opzettelijk integreert in zijn werk. Hetzij uitgesproken, hetzij implicitiet. Oftewel kunst waarbij de inhoud eigenlijk net zo belangrijk is als de vorm. De reden waarom ik dit vraag is omdat ik laatst een discussie had met een choreograaf over het statement van een bepaalde kunstenaar. Deze persoon beweerde dat inhoud ten koste van vorm gaat bij geëngageerde kunst. En dus van mindere kwaliteit is. (om een lang vaag verhaal kort te houden)
vorm en inhoud zijn voor mij allebij even belangrijk, waarbij ik af en toe wat doorsla naar de inhoud. In ieder nummer zitten in ieder geval wel meningen of vraagstellingen verwerkt, al zitten ze meestal behoorlijk verstopt.
Inhoud hoeft de vorm trouwens totaal niet in de weg te staan, maar dat is een eindeloze discussie waar iedereen zo het zijne van denkt...;)
 
ut mot gewoon hakkuh weet je ..... reesjuhvizd !!!!!!


O:)
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 maart 2006 om 09:13:
Uitspraak van Staal_ op woensdag 8 maart 2006 om 20:45:
is meta4 c nog ergens nieuw verkrijgbaar?

Ja vroeg ik mij ook af...:(.

http://blazinhot-records.nl/osc/product_info.php/cPath/585_631_23_532/products_id/7301?osCsid=e3be2c9246d89e4f30479c426c9ec88b
B)
alleen heb ik net al mn geld al uitgegeven:(
de meta4's vliegen er zowiezo behoorlijk snel doorheen
ben ff aan het flashen geweest en...
Hij is nog niet helemaal af, maar presentabel
iig bij deze
roffelroffelroffel

tapage website :)

http://www.nopose.com/tapage
 
--lama8)
laatste aanpassing
previews voor de Hydromedusa e.p.

http://www.sector-1.com/product_info.php?cPath=400_401&products_id=5881
 
Waar is toch die tijd gebleven dat we nog blij waren met brood en spelen?
Zo klinkt die release ff veelbelovend b)
 
Release klinkt botergeil!!
 
Uitspraak van actief op dinsdag 21 maart 2006 om 17:09:
Release klinkt botergeil!!

horny as butter
 
Hydromedusa e.p.: ik vind het echt een masterlijke plaat, maar ik ben nu op zoek naar meer van dit soort harde/donkere idm. iemand wat tips?
laatste aanpassing