Partyflock

Forumonderwerp · 845793

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Denemarken komt maar niet af van de rel rond de cartoons van de profeet Mohammed in de krant Jyllands-Posten. In Saudi-Arabië is een boycot van Deense producten afgekondigd. Ondertussen heeft het Deense bedrijfsleven afstand genomen van de krant.

Het hoofd van de Confederatie van Deense Industrieën, Hans Skov Christensen, heeft Jyllands-Posten in een ingezonden brief opgeroepen ‘zijn vrijheid van meningsuiting te gebruiken om uit te leggen hoe het aankijkt tegen het feit dat grote groepen mensen zich beledigd voelen door de tekeningen’.

Politici en moslimleiders in de islamitische wereld hebben de karikaturen verworpen als een belediging voor hun godsdienst en de profeet. Jyllands-Posten weigert zijn excuses aan te bieden op grond van de vrijheid van meningsuiting. De Deense regering heeft om dezelfde reden gezegd niet te zullen ingrijpen

Daarop trok Saudi-Arabië donderdag zijn ambassadeur terug uit Kopenhagen. Libië heeft gisteren zijn ambassade in Denemarken gesloten.

Slachtoffer van de boycot is onder meer Arla, een van de grootste Deense producenten van melkproducten. Meer dan driehonderd winkels in Saudi-Arabië hebben producten van Arla uit de schappen gehaald. Het bedrijf poogt met advertenties in Saudische kranten uit te leggen hoe het zit met de cartoons, daarbij geholpen door de Deense ambassadeur in Riyad.

De hoofdredacteur van Jyllands-Posten, Carsten Juste, zei tegen het persbureau Associated Press dat het hem spijt als moslims zich gekrenkt voelen. Maar hij voegde eraan toe dat zijn krant zijn redactionele beleid niet laat bepalen door ‘een dictatuur als Saudi-Arabië’.

-------
Vind het ook wel een beetje overdreven reacties vanuit het Midden-Oosten :/. Dat gezever over zo'n cartoon, alsof ze daar zo heilig zijn :no:.
Snap dat het 'offensive' kan zijn tegenover moslims, maar óók dit valt onder vrijheid van meningsuiting :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wereldbeuker op zaterdag 4 februari 2006 om 12:09:
Ik zal je complimenteren met je welbespraaktheid. Je buitengewoon vermogen om op een hoogstaand niveau discussie te voeren.

Misschien zou ik je moeder opbellen, om haar vriendelijk te verzoeken je die vreselijke kwetsende woorden af te leren.

Maar je in elkaar slaan, omdat je me moeder een hoer noemt. Ik weet toch wel beter.

Jaja, moraalridder. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SMOKUM op zaterdag 4 februari 2006 om 12:06:
Deed je dat maar

:d

Uitspraak van Wereldbeuker op zaterdag 4 februari 2006 om 12:09:
Ik zal je complimenteren met je welbespraaktheid. Je buitengewoon vermogen om op een hoogstaand niveau discussie te voeren.

Misschien zou ik je moeder opbellen, om haar vriendelijk te verzoeken je die vreselijke kwetsende woorden af te leren.

Maar je in elkaar slaan, omdat je me moeder een hoer noemt. Ik weet toch wel beter

Ben blij dat er toch nog mensen zijn met zinnige uitspraken net als deze!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 12:10:
Nee zielig figuurtje, het echtvaardigt niet, maar verklaart wel.

Precies waar ik al bang voor was kunnen geen normale discusie voeren gaan ze je proberen te kwetsen laat weer eens zien hoeveel hersens je hebt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van vanalles op zaterdag 4 februari 2006 om 12:14:
Precies waar ik al bang voor was kunnen geen normale discusie voeren gaan ze je proberen te kwetsen laat weer eens zien hoeveel hersens je hebt

?
Heb ik je gekwetst? Nou nou, het is toch een normale discussie? :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 11:56:
Als ik voor je neus sta, en ik zeg dat ik je moeder een hoer vind. Wat doe je dan?
(ervan uitgaande dat ik je moeder al eens gezien heb)

Heb je de profeet ook al eens gezien?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 12:10:
Ten eerste: Waarom moet ik dat doen, kon je dan je mannelijkheid bewijzen? Stoer man.

Deze reactie zegt genoeg, zat ik op te wachten. Thnx (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van vanalles op zaterdag 4 februari 2006 om 12:19:
Heb je de profeet ook al eens gezien?

Ik wist dat die vraag zou gaan komen.

Misschien helpt dit. :flower:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 01:33:
Mohammed is voor hun net zoiets als jouw moeder, iets wat je niet moet beledigen.

Let op het woordje 'zoiets'. Als je een beetje hersens hebt, dan snap je 't wel. ;)

Waarschuw beheerder
gaat nergens over dit.....waarom worden mensen altijd zo haatdragend als het over moslims gaat...

angst is een slechte raadgever !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SMOKUM op zaterdag 4 februari 2006 om 12:20:
Deze reactie zegt genoeg, zat ik op te wachten. Thnx

Geen dank, ga je nu ergens anders spelen? ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 12:22:
waarom worden mensen altijd zo haatdragend als het over moslims gaat...

Heb niks tegen moslims maar wel tegen die gestoorde gekken die zich ook moslim noemen!

Heb trouwens ook nog geen geestelijk leider daar zien opstaan en zich hard maken voor rust en vreedzaamheid!

Waarom neemt niemand een stand punt in dat het niet goed is wat ze daar allemaal doen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van vanalles op zaterdag 4 februari 2006 om 12:26:
Heb niks tegen moslims maar wel tegen die gestoorde gekken die zich ook moslim noemen!

Heb trouwens ook nog geen geestelijk leider daar zien opstaan en zich hard maken voor rust en vreedzaamheid!

Waarom neemt niemand een stand punt in dat het niet goed is wat ze daar allemaal doen?

Gestoorde gekken. Uhumm pleonasme.

Maar goed, wat er nu veel gebeurt, is dat men generaliseerd. Alle moslims zijn fout. :/

Zij kennen geen 'Bush' of 'Balkenende'. :P

Wie niet?

Waarschuw beheerder

Omdat er blijbaar zeer weinig zijn die daar zin in hebben :yes:
Onrust daar is geen probleem, maar een hobby en een middel van tijd verdrijf.

Waarschuw beheerder

dat gebeurt ook wel maar das toch niet interessant voor op het nieuws....dat snap je toch zelf ook wel ;)

zelfde gebeurt bij voetbal supporters...als er 1 steen wordt gegooid staan alle kranten vol...maar over de goeie dingen die ze doen lees je nooit wat

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 4 februari 2006 om 12:42:
Omdat er blijbaar zeer weinig zijn die daar zin in hebben
Onrust daar is geen probleem, maar een hobby en een middel van tijd verdrijf.

Sprak Terror. Totaal nutteloos zo'n post. (n)

Waarschuw beheerder

plus dat ze vaak bedreigd worden of afgeperst...je leest toch ook nooit over een chinees die zich negatief uitlaat over de triades ??? gek he ?!
Waarschuw beheerder
Ze hebben altijd wat te zeiken die moslims, kunnen ze weer lekker aanslagen gaan plegen en lekker oorlogje voeren. Bijna overal in de wereld waar er oorlog of rotzooi is zijn moslims bij betrokken. Gewoon plaatsen die prenten !! :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 12:44:
Totaal nutteloos zo'n post.

Betogen en wereldwijde onrust stoken voor een cartoon is minstens even nutteloos.

Wat meer verdraagzaamheid en wat minder bekrompenheid zou dat geloof goed doen.

De cartoon verschijnt maanden geleden, er is geen enkel probleem tot op het moment dat het plaatje het oosten binnendringt.

En plotseling zijn alle moslims in landen waar deze cartoons maanden daarvoor uitkwam ook beledigd en gekwetst.

Dan evensnel met de horde meelopen en allemaal lekker vlagjes branden.
spuwen op alles wat westers is,dreigen met aanslagen enz. enz

Dat is nutteloos mijnheer technominimalist :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 01:33:
Mohammed is voor hun net zoiets als jouw moeder, iets wat je niet moet beledigen.

Wat kan mij het nou schelen als iemand mijn moeder beledigd, dat is toch aan hun zieke geest, zo lang ik maar beter weet toch....

Trouwens, de spotprents waren niet bedoeld als belediging en als SPOT, en we hoeven niet eerst de hele koran te hebben gelezen om een keer een grapje te maken over extreemisten wat toevallig wel binnen de moslim criteria valt.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 01:41:
Zoals een krant in Jordanie het al zei,moslims moeten eens gaan demostreren tegen het geweld wat in naam van de Profeet wordt gedaan en niet om een paar spotprenten in een westers land die zij niet eens op de wereldkaart kunnen aanwijzen.

Idd ook mee eens, protestreer maar tegen diegene die geweld geruiken uit naam van de profeet. Want diegene die uit naam van de profeet geweld geruiken brengen de islam veel meer schade toe dan een paar spotprentjes. Maar het zijn juist vooral de extremisten die nu het hardst roepen dat het beledigingen zijn :/
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 01:48:
Kom je weer op 't punt: inleven.

Ik heb het al geprobeerd, en kom toch tot de conclusie dat men achterlijk reageerd in het mdden-oosten en zo de situatie alleen maar wordt versterkt.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 07:38:
Mensen die deze strips veroordelen (behalve de VS, die doen dit uit politieke redenen), moeten op hun knietjes neervallen en dankbaar zijn dat dat soort strips hier gepubliceerd KUNNEN worden...in het midden oosten word je er voor opgehangen...dus als je met dat tuig symphatiseert, neem je lekker de eerste vlucht richting mekka..byebye, type NSB'er, hasta la vista

eff kijken of er mensen zich aangesproken volen op dit forum (hoop het niet)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 12:22:
gaat nergens over dit.....waarom worden mensen altijd zo haatdragend als het over moslims gaat...

Ik vind het anders niet leuk dat we ons wat opgedrongen krijgen door een stelletje radicale gelovigen een paar duizend kilometer verderop. Dat stuit mensen voor de borst, wij leggen toch niets op china als daar een keer spotprent over bijv Jezus of Beatrix verschijnt :/ we verbranden ook geen vlaggen, en vallen die mensen ook niet aan.

Sinds de val van het grote Ottomaanse rijk is de islam steeds meer veranderd van een geloof van vooruitgang naar een oorlogsgeloof (en dat komt omdat veel extremisten geweld vanuit het oogpunt van de profeet goed parten, wat eigenlijk helemaal niet kan). Dat is helaas een feit, en dat schikt mensen af. Mensen kunnen daardoor negatief gaan staan tegenover de moslims, en dat komt dus omdat een bepaalde groep moslims gebweld enz verheerlijkt vanuit het oogpunt van geloof.
Uitspraak van PATS! op zaterdag 4 februari 2006 om 12:49:
Bijna overal in de wereld waar er oorlog of rotzooi is zijn moslims bij betrokken. Gewoon plaatsen die prenten !!

10000000% mee eens, daarom zeg ik ook dat het tegenwoordig een oorlogsgeloof is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 4 februari 2006 om 12:54:
Betogen en wereldwijde onrust stoken voor een cartoon is minstens even nutteloos.

Wat meer verdraagzaamheid en wat minder bekrompenheid zou dat geloof goed doen.

De cartoon verschijnt maanden geleden, er is geen enkel probleem tot op het moment dat het plaatje het oosten binnendringt.

En plotseling zijn alle moslims in landen waar deze cartoons maanden daarvoor uitkwam ook beledigd en gekwetst.

Dan evensnel met de horde meelopen en allemaal lekker vlagjes branden.
spuwen op alles wat westers is,dreigen met aanslagen enz. enz

Heb je dat zelf verzonnen? Of stiekem ergens vandaan gehaald? ;)

Wat ik hieruit op kan maken zijn 2 dingen.
Ten eerste: het geloof is intollerant.
Ten tweee: ze moeten niet zeuren, want immers ze vertonen kuddegedrag.

Je slaat dus 2 keer de plank volledig mis. Het geloof opzich is niet verkeerd. Alleen men interpreteerd het verkeerd.
Daarbij kun je wel degelijk hun woede verklaren.

Er zijn in dit topic al genoeg voorbeelden genoemd m.b.t. hun woede.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 13:03:
Je slaat dus 2 keer de plank volledig mis. Het geloof opzich is niet verkeerd. Alleen men interpreteerd het verkeerd.

Dus met andere woorden het zal weer allemaal de fout van het onverdraagzame westen zijn en de moslims zijn weer de dupe?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 13:03:
Heb je dat zelf verzonnen? Of stiekem ergens vandaan gehaald?

Ik volg het nieuws en de debatten :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 4 februari 2006 om 13:11:
Dus met andere woorden het zal weer allemaal de fout van het westen zijn en de moslims zijn weer de dupe?

Nee, waarom zo extreem man? ;)

Schuld kent twee daders mijns inziens.
Zoek oplossingen i.p.v. over en weer elkaar te beledigen. :yes:

Ik volg het nieuws en de debatten

Goedzo, mogen wel meer mensen hier doen. Alleen het nieuws 100% geloven moet je nooit doen, altijd zelfstandig blijven denken. Wat er tegenwoordig gebeurt is dat men zich mee laat nemen in angst, dat wordt gezaaid door media & politiek.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik volg het nieuws en de debatten

Ik heb hat ook gevolgd, en idd hetzelfde gezien.

@technominimalist, ken je feiten eerst voordat je weer iemand in de zeik probeerd te zetten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 4 februari 2006 om 13:01:
Ik vind het anders niet leuk dat we ons wat opgedrongen krijgen door een stelletje radicale gelovigen een paar duizend kilometer verderop. Dat stuit mensen voor de borst, wij leggen toch niets op china als daar een keer spotprent over bijv Jezus of Beatrix verschijnt :/ we verbranden ook geen vlaggen, en vallen die mensen ook niet aan.

Sinds de val van het grote Ottomaanse rijk is de islam steeds meer veranderd van een geloof van vooruitgang naar een oorlogsgeloof (en dat komt omdat veel extremisten geweld vanuit het oogpunt van de profeet goed parten, wat eigenlijk helemaal niet kan). Dat is helaas een feit, en dat schikt mensen af. Mensen kunnen daardoor negatief gaan staan tegenover de moslims, en dat komt dus omdat een bepaalde groep moslims gebweld enz verheerlijkt vanuit het oogpunt van geloof.

hoeveel moslims wonen er in denemarken en hoeveel protesteren er ?
hoeveel moslims wonen er in nederland en hoeveel daar van hebben extremistische denkbeelden ?

na de ottomaanse oorlog kwam er ineens israel dat alles ff ging bepalen in het midden oosten en zomaar palestina binnenviel

daarna kwam de VS irak binnenvallen (1e golfoorlog ok maar neem saddam dan gelijkgevangen en ga dan niet nog een keer binnen vallen om zogenaamde kernwapens , afghanistan binnenvallen omdat osama bin laden daar zou zitten, toen later werd het omdat de taliban een vrouwonvriendelijk regime was ! Die desnoods nog door de CIA en ISI aan de macht is gekomen daar

hoe denk je dat ze daar in die landen over europa denken doo r dat wij elke keer achter VS en israel staan denken ????

En dan kan je wel zeggen ja wat maken ze zich druk om een paar spot cartoons...denk dat er wat meer achter zit

er groeien daar anti westerse gevoelens te danken aan ons zelf en aan niemand anders
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 4 februari 2006 om 13:16:
Ik heb hat ook gevolgd, en idd hetzelfde gezien.

@technominimalist, ken je feiten eerst voordat je weer iemand in de zeik probeerd te zetten.

Je hebt een pb'tje. :)

Laten we geen ruzie maken op 't forum. :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 13:15:
at er tegenwoordig gebeurt is dat men zich mee laat nemen in angst, dat wordt gezaaid door media & politiek.

Ik laat me niet zo snel opzwier nemen, maar ik erger me gewoon dood aan zoveel heisa over een cartoon.
Moesten wij zoveel herrie schoppen elke keer dat er in het oosten wat gedaan wordt wat ons westerlingen niet erg zind of ons beledigd zouden we hele dagen op straat lopen betogen.
En niet om een cartoon maar om schendingen van de mensen rechten, ongelijkheid, aanslagen, ontvoeringen....

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 13:15:
Nee, waarom zo extreem man?

Ik heb een vrij scherpe visie op vlak van dit soort onderwerpen,ik doe men best om het niet al te erg te laten opvallen :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 4 februari 2006 om 13:25:
Ik laat me niet zo snel opzwier nemen, maar ik erger me gewoon dood aan zoveel heisa over een cartoon.
Moesten wij zoveel herrie schoppen elke keer dat er in het oosten wat gedaan wordt wat ons westerlingen niet erg zind of ons beledigd zouden we hele dagen op straat lopen betogen.
En niet om een cartoon maar om schendingen van de mensen rechten, ongelijkheid, aanslagen, ontvoeringen....

Ja, die mensen steken nu eenmaal anders in elkaar. Wij kunnen dat ons niet voorstellen. Het enige wat ik kan doen, is respect opbrengen voor hun cultuur etc. Zonder m'n eigen indentiteit op te geven. ;)

Uitspraak van actief op zaterdag 4 februari 2006 om 13:25:
Ik heb een vrij scherpe visie op vlak van dit soort onderwerpen,ik doe men best om het niet al te erg te laten opvallen laatste aanpassing 4 februari 2006 13:27

Harde oneliners er in gooien. ;)

Maakt niet uit, zolang je maar genuanceerd blijft discuseren. :)

Btw: je forumplaatje. Dione, born 2 raise hell. :P :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 13:17:
daarna kwam de VS irak binnenvallen (1e golfoorlog ok maar neem saddam dan gelijkgevangen en ga dan niet nog een keer binnen vallen om zogenaamde kernwapens , afghanistan binnenvallen omdat osama bin laden daar zou zitten, toen later werd het omdat de taliban een vrouwonvriendelijk regime was ! Die desnoods nog door de CIA en ISI aan de macht is gekomen daar

laat je zelf na kijken gozer of praat is met een vluchteling wat voor een man Saddam is!!
Waarom denk je dat de vs binnen viel alleen maar om de olie of een vette!?

er groeien daar anti westerse gevoelens te danken aan ons zelf en aan niemand anders

En omdat Europa niet ingrijpt pleeg je aanslagen?
Meer landen deden niets eigelijk geen 1 islamitisch land dus daar komen ook nog aanslagen?

Aan ons te danken nee omdat hun zo stom zijn!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 13:29:
wat ik kan doen, is respect opbrengen voor hun cultuur

Het enige wat ik best knap vind is hoe hard ze in iets geloven waar nog nooit één enkel bewijs van geleverd is dat het bestaat...maar opdat ééne punt na kan ik maar bitterweinig respect voor de islam opbrengen.
Alles en iedereen moet maar wijken voor hun geloof want zij zijn de enige die juist zijn.
En dan komen ze wel af met verhaaltjes van islam is een geloof van liefde, maar als je dan de koran opengooid lees je toch wel andere dingen.
En dan wordt wel gezegd "jamaar dat moet je met een korrel zout nemen" dat is maar bij wijze van spreken.
Maar dan zie dat er toch enorm veel mensen dat koran tot op de letter naleven en daar gaat het fout.
Als je de koran letterlijk op de letter neemt moet het fout gaan.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 13:29:
tw: je forumplaatje. Dione, born 2 raise hell

Tnx zelf gephotoshopt :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van vanalles op zaterdag 4 februari 2006 om 13:44:
anti westerse gevoelens te danken aan ons zelf

daar mogen sommige mensen wel langer dan 2 tellen over nadenken

Waarschuw beheerder
En omdat Europa niet ingrijpt pleeg je aanslagen?
Meer landen deden niets eigelijk geen 1 islamitisch land dus daar komen ook nog aanslagen?

europa ondersteunt...stuurt troepen...financieert mee

euh...niet bepaald dat je zegt dat ze niks deden ???

Waarschuw beheerder
laat je zelf na kijken gozer of praat is met een vluchteling wat voor een man Saddam is!!
Waarom denk je dat de vs binnen viel alleen maar om de olie of een vette!?

ik zeg niet dat saddam koosjer is...en ze vielen terecht irak binnen de 1e keer...waarom pakten ze hem toen nie op ? ze wisten precies waar die zat maar toch pakten ze hem niet op

ze vielen de 2e keer binnen omdat saddam massa vernietigingswapens had (weet je nog die foto's van powell)
dat was de officiele reden ! en ze hebben niks gevonden !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 14:01:
ze vielen de 2e keer binnen omdat saddam massa vernietigingswapens had (weet je nog die foto's van powell)
dat was de officiele reden ! en ze hebben niks gevonden !

Wil nog niet zeggen dat er niks was !
En ze hebbe geen kernwapens gevonden maar wel spullen daarvan en dat gebouw op de foto was er wel degelijk en was nog wel in gebruik ze hebben alleen niet vast kunnen stellen of de productie nog in gang was of een paar jaar geleden gestopt is.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 14:01:
ik zeg niet dat saddam koosjer is...en ze vielen terecht irak binnen de 1e keer...waarom pakten ze hem toen nie op ? ze wisten precies waar die zat maar toch pakten ze hem niet op

Vertel mij eens waarom dan omdat anders het spelletje gespeeld was?

Waarschuw beheerder
donateur
Maakt niet uit, zolang je maar genuanceerd blijft discuseren

en dan zulke reacties geven,

Owww, wat zit er in jouw hoofd? Water of zaagsel?
Je snapt natuurlijk wel wat ermee bedoelt wordt.

Ten eerste: Waarom moet ik dat doen, kon je dan je mannelijkheid bewijzen? Stoer man. :gaap:

Ten tweede: Dat bedoel ik, dan word je pissig. En terecht. Dus draai 't eens om, en je snapt 't. ;)

Let op het woordje 'zoiets'. Als je een beetje hersens hebt, dan snap je 't wel. ;)

Wanneer zie je nu eens in dat JIJ totaal geen discussie kan voeren zonder persoonelijk te worden??

Wat kan mij het nou schelen als iemand mijn moeder beledigd??Daardoor ga ik geen mensen in elkaar slaan of bedreigen hoor...

Waarschuw beheerder
hoeveel moslims wonen er in denemarken en hoeveel protesteren er ?
hoeveel moslims wonen er in nederland en hoeveel daar van hebben extremistische denkbeelden ?

na de ottomaanse oorlog kwam er ineens israel dat alles ff ging bepalen in het midden oosten en zomaar palestina binnenviel

hoe denk je dat ze daar in die landen over europa denken doo r dat wij elke keer achter VS en israel staan denken ????

En dan kan je wel zeggen ja wat maken ze zich druk om een paar spot cartoons...denk dat er wat meer achter zit

er groeien daar anti westerse gevoelens te danken aan ons zelf en aan niemand anderslaatste aanpassing 4 februari 2006 13:18

(y)
mijn mening had niet beter verwoord kunnen worden (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van vanalles op zaterdag 4 februari 2006 om 14:13:
Vertel mij eens waarom dan omdat anders het spelletje gespeeld was?

toen had tie die koerden ook al omgelegd hoor...dus waarom een paar jaar later ineens wel oppakken ? ze hadden hem toen al voor t gerecht moeten slepen of nie soms ?

Uitspraak van vanalles op zaterdag 4 februari 2006 om 14:13:
Wil nog niet zeggen dat er niks was !
En ze hebbe geen kernwapens gevonden maar wel spullen daarvan en dat gebouw op de foto was er wel degelijk en was nog wel in gebruik ze hebben alleen niet vast kunnen stellen of de productie nog in gang was of een paar jaar geleden gestopt is.

ze zouden eens in hun eigen opslag moeten kijken...liggen meer kernwapens dan dat er op de hele wereld te vinden zijn en zij zijn ook nog eens de enigste die ze ooit gebruikt hebben

israel dreigde in golfoorlog 1 met het gooien ervan richting irak....dat mag natuurlijk gewoon wel he

meten met 2 maten is dat
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 14:17:
Wat kan mij het nou schelen als iemand mijn moeder beledigd??Daardoor ga ik geen mensen in elkaar slaan of bedreigen hoor...

jij niet.. miljoenen anderen wel
genoeg mensen hebben dat met de dood moeten bekopen

ook in NL waar een verkeerde blik je laatste kan zijn, laat staan als je iemand zijn moeder voor hoer uitmaakt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 14:17:
Wanneer zie je nu eens in dat JIJ totaal geen discussie kan voeren zonder persoonelijk te worden??

Zag beelden in Jakarta waar ze de Deense ambasadeur op een tekening vermoorden met een mes in de mond en een door zijn keel!!

Eist Europa nu excuses anders gaan wij aanslagen plegen?
Waarschuw beheerder
En is Mohamet de zelfde profeet als die zijn kind wou offeren:vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van vanalles op zaterdag 4 februari 2006 om 14:24:
Zag beelden in Jakarta waar ze de Deense ambasadeur op een tekening vermoorden met een mes in de mond en een door zijn keel!!

ik kan me voorstellen dat hij daar boos om wordt

kun je nagaan wat er gebeurd als je 1.000.000.000 mensen beledigd
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op zaterdag 4 februari 2006 om 14:33:
kun je nagaan wat er gebeurd als je 1.000.000.000 mensen beledigd

Is wel een verschil he een plaatje met een persoon die vermoord wordt of een plaatje met een grapje
Waarschuw beheerder
En dan komen ze wel af met verhaaltjes van islam is een geloof van liefde, maar als je dan de koran opengooid lees je toch wel andere dingen.

Dat is met de bijbel net zo! Je hebt idd een paar gekken die het, in mijn ogen, verkeerd interpreteren.
Waarschuw beheerder
Is wel een verschil he een plaatje met een persoon die vermoord wordt of een plaatje met een grapje

Inleven in hoe iemand zijn geloof beleeft kan duidelijkheid bieden. Het geloof voor deze mensen is hun heel veel waard. Meer dan het leven op aarde. Als je dat enigszins kunt begrijpen ben je al een heel eind.
Waarschuw beheerder
vertel

De bijbel predikt ook dat het christendom een superieur geloof is. Dat de andere godsdiensten een misleiding zijn van de duivel, blablabla.

Wat te denken van de kruistochten in de middeleeuwen. De kop eraf van iemand die een ander geloof had dan het christendom. Allemaal 'verkeerde' interpretaties van het geloof.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Decibel op zaterdag 4 februari 2006 om 14:42:
Als je dat enigszins kunt begrijpen ben je al een heel eind.

Wie wil die kwats nou begrijpen

Ik geloof als ik piet vermoord omdat hij Piet heet mag dat

JAAAAh is mijn geloof daar geloof ik in
Waarschuw beheerder
Uitspraak van vanalles op zaterdag 4 februari 2006 om 14:39:
een plaatje met een grapje

ehm blijkbaar zien ze het niet als een grap, leek me toch wel duidelijk :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Decibel op zaterdag 4 februari 2006 om 14:44:
De bijbel predikt ook dat het christendom een superieur geloof is. Dat de andere godsdiensten een misleiding is van de duivel, blablabla.

Wat te denken van de kruistochten in de middeleeuwen. De kop eraf van iemand die een ander geloof had dan het christendom. Allemaal 'verkeerde' interpretaties van het geloof.

Daarom wordt het ook niet meer gedaan we leven anno 2006

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Decibel op zaterdag 4 februari 2006 om 14:39:
Dat is met de bijbel net zo!

De enige die dit met de bijbel nog doen zijn enkele Polen en Afrikanen en dan vrij grote groepen bejaarden.
Iedereen is het al lang eens dat het christendom op verschillende vlakken/standpunten gewoon eeuwen achteruit loopt.
De mensen de dag van vandaag die nog christelijk zijn nemen dit met een goede korrel zout.

Uitspraak van Decibel op zaterdag 4 februari 2006 om 14:39:
een paar gekken die het, in mijn ogen, verkeerd interpreteren

Het zijn niet "een paar" gekken
Het zijn er zeer veel.
Het meerendeel van het middenoosten en dan vooral landen als Iran, Saoedie-Arabië & Irak nemen al wat in de koran staat maar al te graag letterlijk.
Het wordt hoogtijd dat ze inzien dat me met die mentaliteit alleen maar achterop blijven en in het steenen tijdperk blijven hangen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wie wil die kwats nou begrijpen

Daar heb ik het niet over. Het enige wat ik bedoel is dat deze mensen zich gekwetst voelen door de prenten omdat dat voor hen iets heel beledigends is. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Hoe ze er verder mee omgaan ben ik het ook niet mee eens maar ik kan begrijpen waar hun gevoel vandaan komt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van vanalles op zaterdag 4 februari 2006 om 14:45:

JAAAAh is mijn geloof daar geloof ik in

discussieren over geloof is zinloos (Y)

je kan er alleen rekening mee houden aangezien het bestaat en zo'n beetje de hele wereld gelooft