Partyflock

Forumonderwerp · 845793

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Denemarken komt maar niet af van de rel rond de cartoons van de profeet Mohammed in de krant Jyllands-Posten. In Saudi-Arabië is een boycot van Deense producten afgekondigd. Ondertussen heeft het Deense bedrijfsleven afstand genomen van de krant.

Het hoofd van de Confederatie van Deense Industrieën, Hans Skov Christensen, heeft Jyllands-Posten in een ingezonden brief opgeroepen ‘zijn vrijheid van meningsuiting te gebruiken om uit te leggen hoe het aankijkt tegen het feit dat grote groepen mensen zich beledigd voelen door de tekeningen’.

Politici en moslimleiders in de islamitische wereld hebben de karikaturen verworpen als een belediging voor hun godsdienst en de profeet. Jyllands-Posten weigert zijn excuses aan te bieden op grond van de vrijheid van meningsuiting. De Deense regering heeft om dezelfde reden gezegd niet te zullen ingrijpen

Daarop trok Saudi-Arabië donderdag zijn ambassadeur terug uit Kopenhagen. Libië heeft gisteren zijn ambassade in Denemarken gesloten.

Slachtoffer van de boycot is onder meer Arla, een van de grootste Deense producenten van melkproducten. Meer dan driehonderd winkels in Saudi-Arabië hebben producten van Arla uit de schappen gehaald. Het bedrijf poogt met advertenties in Saudische kranten uit te leggen hoe het zit met de cartoons, daarbij geholpen door de Deense ambassadeur in Riyad.

De hoofdredacteur van Jyllands-Posten, Carsten Juste, zei tegen het persbureau Associated Press dat het hem spijt als moslims zich gekrenkt voelen. Maar hij voegde eraan toe dat zijn krant zijn redactionele beleid niet laat bepalen door ‘een dictatuur als Saudi-Arabië’.

-------
Vind het ook wel een beetje overdreven reacties vanuit het Midden-Oosten :/. Dat gezever over zo'n cartoon, alsof ze daar zo heilig zijn :no:.
Snap dat het 'offensive' kan zijn tegenover moslims, maar óók dit valt onder vrijheid van meningsuiting :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wereldbeuker op woensdag 1 februari 2006 om 16:45:
In Spanje en Groot-Brittanie reageerden ze ook relaxed nadat half Madrid en Londen waren opgeblazen. Waar waren daar die brandende vlaggen. Welke ambassades werden er daar gesloten.

Jah, k snap egt ni wrom dat volk altijd zo snel op hun pikkie is getrapt!!

Ut zijn mar spotprenten, en daar maken ze al zon probleem van moet je nagaan wat ze zouden doen als er iemand als Theo van gogh voor de moslims werd vermoord. Nu staan ze al met brandende vlagge en dreigende bom aanslagen !
Ze zijn het volk met de meeste bom aanslagen en daarmee maken zij ook de meeste BURGER slachtoffers! en dan van een paar spotprenten zon drama maken:S

Waarschuw beheerder
ja waar hun zijn eigen ook weer druk over maken vond het toch zeker wel goeie strips

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 februari 2006 om 16:19:
Ik krijg zin om vlaggen van Arabische landen op de dam te gaan verbranden..

nou pas? :)
Waarschuw beheerder
Mij mening is zullen wij verenigd Europa en Amerika hun is boycotten!
Een paar simpelle tekening een land boycotten. Hebben ze niks beters te doen net als elke westerling werken bv.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op woensdag 1 februari 2006 om 16:27:
mag niet naar vrouwen kijken
mag nie zuipen
mag nie roken
6 keer per dag bidden
elke dag gemekker door de speaker van de moskee je ken nie eens ff lekker uitslapen

Als het hun uitkomt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 1 februari 2006 om 14:10:
door Jezus voor vanalles en nogwat uit te maken.

Hou mij er buiten ja!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The Burglar op woensdag 1 februari 2006 om 13:46:
Als ik een grappig plaatje maak van een duitser die een scheet in een gezicht laat van een jood die dood neervalt dan is dat ook satire waar misschien jij om lacht en waar een persoon van joodse afkomst zich dood ongeluk bij voelt omdat bv zijn familie vergast is.

En daarom moet je sommige dingen gewoon niet doen of zeggen omdat je zogenaamde vrijheid van meningsuiting hebt.

snap je?

Dat is gebaseerd op de realiteit, de cartoons van deze satire hebben geenzins te maken met de realiteit.
Uitspraak van Mikey 2much op woensdag 1 februari 2006 om 13:55:
Woon zelf in 't Midden Oosten (Verenigde Arabische Emiraten) en ik heb net al 'n travel security update van mijn werk zien voorbij komen..

All expetriate colleagues in ALL muslim countries in the region are advised as follows:

- take seriously how these cartoons have offended Muslims and their religion
- Monitor news and other media to remain aware of the situation
- Keep a low profile and lower your 'footprint', remove flags or other national insignia from clothes and luggage
- Avoid public places and large gatherings

ze lopen volgens mij toch erg achter als je na gaat dat mensen zo voorzichtig moeten doen vanwege een cartoon die meer dan 3000km verderop is getekend door een ander persoon.
Uitspraak van Mr. Thompson op woensdag 1 februari 2006 om 14:06:
Maar ik blijf erbij dat die moslimgemeenschap TE snel op hun kromme teentjes getrapt zijn, en te radicaal over satire denken

helaas ben ik het ermee eens, was het maar anders, je hoeft maar "boe of Ba"te zeggen en men is al in staat om zichzelf op te blazen (bij wijze van)
Uitspraak van Knoalster op woensdag 1 februari 2006 om 16:10:
Er wonen hier ook 30 keer zoveel moslims als Joden

en toch is geen 1 jood zo radicaal, (of ze houden het voor zichzelf) de radicale islamieten willen hun denkbeeld (des noods met geweld) opdringen aan d ehel wereld, en mensen die het niet eens zijn de inzichten van de btreffende radicale heren kan min of meer de dood meteen tegemoed zien, dat is de radicale islam, er is op dit moment geen enkel ander geloof in de wereld dat zich zo manifesteerd als de islam, als de moslims zelf willen voorkomen dat hun geloof steeds verder wordt aangetast door de radicalen onder hun dan moet men ook vanuit de (internationale)moslimgemeenschap actie ondernemen, maar dat doen ze niet, waarom dat is voor mij ook een vraagteken, en dan krijg je dat mensen soms gaan gerenaliseren, want men gaat ook zeggen van "het kan de andere moslims niks schelen"of je hoort"ze vinden het allemaal wel best". en neem dat mensen eens kwalijk, want men ziet het gewoon als een gevaar op een gegeven moment, want we kunnen nu al niet meer normaal een grapje maken omdat anders half midden-oosten gelijk vuur begint te spugen. Als het hier al mee begint, waar eindigd het dan.....
Uitspraak van Wereldbeuker op woensdag 1 februari 2006 om 16:45:
Het gaat er om dat wij (westerlingen) een stuk tolleranter reageren op bepaalde zaken. Theo van Gogh wordt vermoord, wij organiseren een luid protest. Geen brandende vlaggen, geen razzia's, geen fatwa's.

Terwijl de dood van Theo voor ons logischerwijs harder zou moeten aankomen dan een paar van die achterlijke tekeningen.

In Spanje en Groot-Brittanie reageerden ze ook relaxed nadat half Madrid en Londen waren opgeblazen. Waar waren daar die brandende vlaggen. Welke ambassades werden er daar gesloten.

Die maffe lui daar in het Midden-Oosten moeten echt niet zo huilen. Heilig figuur of niet. Voor mij is een levend persoon heiliger dan een dode mythe.

Mijn God, ik kan niet wachten tot de olie op is en het Midden-Oosten afhankelijk wordt van het UN-foodprogram. Kijken of ze dan ook nog vlaggen verbranden

Helemaal gelijk, laat die stelletje intollerante eikels maar stikken, Bush zei vanacht in de state of the union dat hij de import van olie uit het midden-oosten met 75% terug wil brengen, dat is tot nu toe het beste wat ik van bush heb gehoord :D
Waarschuw beheerder
donateur

ik ook, maar we oeten ons niet verlagen tot het niveau van de stommelingen onder ons op deze planeet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 1 februari 2006 om 18:46:
ik ook, maar we oeten ons niet verlagen tot het niveau van de stommelingen onder ons op deze planeet.(y)

Precies........:yes:
Waarschuw beheerder
gezeik ook altijd met die gasten!ze kenne nergens tegen!jankerds

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op dinsdag 31 januari 2006 om 20:00:
met 1 simpele deen die op het o-zo originele idee is gekomen om moslims te gaan beledigen.

In dit geval zijn 't toevallig moslims, puur en alleen omdat we die religieuze groep de laatste tijd sowieso al geregeld in de media langs hebben zien komen. Ik zie het als gewoon de draak steken met een bepaalde religie, zoals dat in het verleden al zo vaak met andere religies is gebeurt.

Alleen is in dit geval de groep mensen, die de "beledigde" religie wel érg serieus neemt, wat groter. Toen Monty Python in de jaren '70 de katholieke kerk totaal in de zeik zette, zijn d'r volgensmij niet bepaald veel Engelse vlagen verbrand en 't vaticaan heeft toendertijd volgensmij ook niet echt een prijs op 't hoofd gezet van John Cleese en consorten...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 18:27:
Politici en moslimleiders in de islamitische wereld hebben de karikaturen verworpen als een belediging voor hun godsdienst en de profeet.

Idd zoiets kan leuk zijn, maar het is niet echt om te publiceren vind ik dan, snap best dat sommige mensen zich beledigt voelen.

Waarschuw beheerder
kan wel zijn maar er zijn toch ook zo veel spotprentjes van bush en balkenende etc.
Waarschuw beheerder
Zoals die arabieren reageren vind ik echt ronduit ACHETRLIJK!!

Als ik in god zou geloven, wat zou mij het een bal schelen wat hun er van zeggen.

Kijk dat er iemand beledigd wordt oke. Maar op deze manier? Dat vind ik zelfs gevaarlijk en duidt op de dogmatische manier van denken van deze mensen.

Ik ben pro meerdere geloven maar dit slaat werkelijk elk moreel en rechtmatig gevoel.
Waarschuw beheerder

Anders ik wel!!
Waarschuw beheerder
donateur
Om o.a. dit plaatje ging het dus :d, het sarcasme straalt ervanaf, vooral hoe mohammed erbij staat zie je toch wel dat het hier gewoon om iets simpels gaat, dat zien die zuurpruimen in het midden-oosten weer niet :/

ik denk dat ik een handel in deense vlaggen ga beginnen in het midden-oosten.:D:D:D Vooral in Saudi-arabie, Iran en de palestijnse gebieden zal ik goede omzet halen, en als extra service doe ik er flesjes terpetine erbij. :cheer: Op die manier kan je natuurlijk dankbaar gebruik maken van hun intollerantie :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jantje trammelantje op woensdag 1 februari 2006 om 21:36:
Dat vind ik zelfs gevaarlijk en duidt op de dogmatische manier van denken van deze mensen.

Ik ben pro meerdere geloven maar dit slaat werkelijk elk moreel en rechtmatig gevoel.

Wel mee eens, behalve het feit dat ik helemaal niet voor geloof ben.

Waarschuw beheerder
snap je dan echt niet wat voor betekenis beide op iemand hebben? Jij vindt zo'n tekening maar niks terwijl het voor iemand anders het einde van de wereld is. En Ahmadinejad maakt een grap van de holocaust terwijl iedereen weet hoe erg het is.

Bij de holocaust zijn miljoenen mensen doodgegaan.....
Een belachelijke vergelijking dus. Dat de mensen die hier zo'n probleem van maken nog zo traditioneel zijn is hun probleem.Zo reageerden christenen ook 20 jaar geleden.

Geloven ok maar wel op een manier die past in deze tijd!Wij zijn niet de enigen die ons aan hoeven passen....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Update
In Gaza-stad hebben enkele tientallen bewapende radicale Palestijnen het kantoor van de Europese Unie (EU) omsingeld. Ze eisen sluiting van het EU-kantoor. Reden zijn de al veelgenoemde Deense spotprenten over de profeet Mohammed, die inmiddels in verschillende Europese kranten zijn afgedrukt.

De mannen behoren tot de Islamitische Jihad en een gewapende tak van de Fatah-beweging. De omsingelaars eisen bovendien binnen 48 uur een excuus voor de cartoons.

Eerder vandaag dreigden het Palestijns Verzetscomité en de Al Aqsa Martelaren Brigades aanslagen te zullen plegen op buitenlanders die afkomstig zijn uit landen waar de spotprenten van Mohammed zijn afgedrukt. Dat zijn tot nu onder meer landen als Denemarken, Noorwegen, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Nederland. Expliciet werden overigens alleen Noorwegen, Denemarken en Frankrijk gewaarschuwd. Deze landen behoren bovendien hun consulaten en andere kantoren in de Palestijnse gebieden te sluiten. Noorwegen vindt de dreiging zo serieus, dat het zijn consulaat reeds gesloten heeft.

bron: fok.nl
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 februari 2006 om 15:40:
Eerder vandaag dreigden het Palestijns Verzetscomité en de Al Aqsa Martelaren Brigades aanslagen te zullen plegen op buitenlanders die afkomstig zijn uit landen waar de spotprenten van Mohammed zijn afgedrukt

:vaag:

Door Mohammed B mogen aanslagen gepleegd worden op iedereen die uit een moslimland komt?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 februari 2006 om 15:40:
Deze landen behoren bovendien hun consulaten en andere kantoren in de Palestijnse gebieden te sluiten.

alle hulporganisaties ook maar terugtrekken?

domme varkens

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op donderdag 2 februari 2006 om 15:45:
Door Mohammed B mogen aanslagen gepleegd worden uit iedereen die uit een moslimland komt?

wat bedoel je?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 februari 2006 om 15:48:
wat bedoel je?

was een vraag richting die relpalestijnen

hoe zouden hun het vinden als we bommen gaan gooien op alle moslim landen omdat een moslim in Nederland een moord heeft gepleegd. ze zijn gewoon gek :)
Waarschuw beheerder
:O :O :O

de eerste goeie post van kattivo

:respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Ah ok, op die manier, ipv de 1 x 'uit' kan je dan beter 'op' in je zin gebruiken, is het wat duidelijker ;)

Maar je hebt een punt inderdaad.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zag het pas toen je me quotte ;)

Uitspraak van rollie op donderdag 2 februari 2006 om 15:55:
de eerste goeie post van kattivo

hersenloos schelden :cheer:

stomme varkens! :D
Waarschuw beheerder
varkens zijn onrein

pas je wel op :P
Waarschuw beheerder
ik eet ze voor ontbijt
Waarschuw beheerder
jij goddeloze :devil:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op woensdag 1 februari 2006 om 16:27:
mag nie roken
6 keer per dag bidden
elke dag gemekker door de speaker van de moskee je ken nie eens ff lekker uitslapen

Roken mag wel
5 x per dag
ze horen het 5 x per dag en wij hier in NL horen elk uur de klok luiden en soms heel lang(met kerst enzo) heb ik respect voor.

je kan niet uitslapen door dat gemekker ? maar wel door die klokkengeluiden ?
Waarschuw beheerder
kerk is alleen op zondag

en meestal ben ik op zondag pas thuis na de kerk klokken :P
Waarschuw beheerder
donateur
Ander topic is dicht, dus dan maar hier.

Waar ik niemand over hoor: als je écht gelooft...
-maak je je toch niet druk over Godslastering als je weet dat God/Allah daar uiteindelijk over zal oordelen?
-wie ben jij om te oordelen of zelfs te veroordelen als jouw naam niet God of Allah is? Dát is pas Godslastering!

De kern van de zaak is daarom volgens mij dat al die gelovigen die zich zo aangevallen voelen behoorlijk onzeker zijn over hun geloof. Met als gevolg dat ze zich daar (nog harder) achter zullen verschuilen om ZICHZELF van hun eigen gelijk te overtuigen ;-)

MIETJES! :devil:
Waarschuw beheerder
donateur
vluchtgedrag :jaja:

Waarschuw beheerder
Daarnet op tv ook weer,
beelden van enkele duizenden gekken opstraat vlagjes aan het branden en herrie aan het maken.
Hebben ze nou echt gewoon nix beter te doen.
Zoek nou verdomme toch is een leven:frusty:
Altijd dat idioot gedoe over hun fucking geloof, so what dat er Denemarken spotprenten verschijnen.
Hebben ze daar dan tot in Saudi -Arabië last van?
Als ze maar lekker idioot kunne doen en de vinger kunnen uitsteken naar het Westen, meer hebben ze daar blijkbaar duidelijk niet te doen in die landen:no:
Waarschuw beheerder
donateur
wil hun reactie wel eens zien als wij als westerse landen dat #%^% volk eens compleet zouden boycotten...waarschijnlijk zijn ze dan ineens poeslief

Waarschuw beheerder
:yes: even de geldkraan dicht de volgende keer dat de aarde er weer schuift, laat ze dan maar wat betogen :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Trieste eraan is dat Denemarken ook daadwerkelijk zijn excuus heeft aangeboden aan die zandhazen daar.Waar blijven overigens de excuses van moslims voor het in de fik steken van de deense vlag?
De Volkskrant had onder negen cartoonisten gevraagd of zij nu een satire wilden tekenen over de profeet Mohammed.Meer dan de helft gaf toe dit niet te durven of meer te willen.....Dus uiteindelijk buigen we toch weer :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
waarom lopen de joden de buhdas en de christenen niet te piepen ?

Waarschuw beheerder
donateur
mag ik eerst het plaatje zien voor ik er op reageer ?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 februari 2006 om 20:53:
Trieste eraan is dat Denemarken ook daadwerkelijk zijn excuus heeft aangeboden aan die zandhazen daar

Excuses voor de belediging he, niet voor het plaatsen van de cartoons, daar staan ze nog steeds achter.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 februari 2006 om 22:07:
waarom lopen de joden de buhdas en de christenen niet te piepen ?

piepen moslims wanneer in Bangladesh een koe op straat wordt geslacht? :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wat is daar mis mee dan ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op donderdag 2 februari 2006 om 22:20:
wat is daar mis mee dan ?

wat daar mis mee is doet er niet toe(koeien zijn heilig) , zijn opmerking slaat gewoon nergens op :)

natuurlijk piepen hindu's en christenen niet wanneer iemand een lompe afbeelding van Mohammed maakt..
Waarschuw beheerder
donateur
ook niet als dat van jezus of boedha gebeurd :/

and what the fuck..het is toch gvd maar een plaatje :S moet je daar nou zo'n heisa om maken??? laat dat volk lekker in hun eigen medelijden omkomen...last minder op deze wereld :/

Waarschuw beheerder
moslims grijpen alles aan om te zeuren.
moesten ze maar eens mee ophouwe dat eeuwige gejammer. :gaap:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mr Nelson op donderdag 2 februari 2006 om 22:30:
ook niet als dat van jezus of boedha gebeurd :/

Nou, ik kan me anders wel wat ophef herinneren over een reclame van Versatel waarin de hand van God ingreep in een voetbalwedstrijd!

Maar eerlijk is eerlijk: er stonden geen gewapende Christenen voor het hoofdgebouw van Versatel...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op donderdag 2 februari 2006 om 22:34:
Maar eerlijk is eerlijk: er stonden geen gewapende Christenen voor het hoofdgebouw van Versatel...

haha dat was niet meer nodig

na een paar doodsbedreigingen hebben ze reclame van de buis gehaald (Y)
Waarschuw beheerder
was met die "dieronvriendelijke" reclame van versatel ook zo ;)