Partyflock

Forumonderwerp · 845793

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Denemarken komt maar niet af van de rel rond de cartoons van de profeet Mohammed in de krant Jyllands-Posten. In Saudi-Arabië is een boycot van Deense producten afgekondigd. Ondertussen heeft het Deense bedrijfsleven afstand genomen van de krant.

Het hoofd van de Confederatie van Deense Industrieën, Hans Skov Christensen, heeft Jyllands-Posten in een ingezonden brief opgeroepen ‘zijn vrijheid van meningsuiting te gebruiken om uit te leggen hoe het aankijkt tegen het feit dat grote groepen mensen zich beledigd voelen door de tekeningen’.

Politici en moslimleiders in de islamitische wereld hebben de karikaturen verworpen als een belediging voor hun godsdienst en de profeet. Jyllands-Posten weigert zijn excuses aan te bieden op grond van de vrijheid van meningsuiting. De Deense regering heeft om dezelfde reden gezegd niet te zullen ingrijpen

Daarop trok Saudi-Arabië donderdag zijn ambassadeur terug uit Kopenhagen. Libië heeft gisteren zijn ambassade in Denemarken gesloten.

Slachtoffer van de boycot is onder meer Arla, een van de grootste Deense producenten van melkproducten. Meer dan driehonderd winkels in Saudi-Arabië hebben producten van Arla uit de schappen gehaald. Het bedrijf poogt met advertenties in Saudische kranten uit te leggen hoe het zit met de cartoons, daarbij geholpen door de Deense ambassadeur in Riyad.

De hoofdredacteur van Jyllands-Posten, Carsten Juste, zei tegen het persbureau Associated Press dat het hem spijt als moslims zich gekrenkt voelen. Maar hij voegde eraan toe dat zijn krant zijn redactionele beleid niet laat bepalen door ‘een dictatuur als Saudi-Arabië’.

-------
Vind het ook wel een beetje overdreven reacties vanuit het Midden-Oosten :/. Dat gezever over zo'n cartoon, alsof ze daar zo heilig zijn :no:.
Snap dat het 'offensive' kan zijn tegenover moslims, maar óók dit valt onder vrijheid van meningsuiting :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
en een partyflockwijzer O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 8 februari 2006 om 18:18:
Jij erkend hun geloof niet, dus jou kop gaat eraf...zkr weten...

Wie zegt dat dan?

Ik vraag me af wat er gebeurt als jij daar midden op z'n plein gaat staan en gaat schreeuwen dat Mohammed 1 grote leugen is...succes..

Je kan net zo goed in Staphorst gaan roepen dat Jezus debiel is, reactie zal ongeveer hetzelfde zijn.

Maar wat is nou jouw fascinatie met het beledigen van andere mensen?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:19:
Je kan net zo goed in Staphorst gaan roepen dat Jezus debiel is, reactie zal ongeveer hetzelfde zijn

Gij zult niet doden is een van de 10 geboden, dus je zal het overleven.

Op zo'n plein is dat werkelijkwaar nog maar de vraag....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:23:
Gij zult niet doden is een van de 10 geboden, dus je zal het overleven

In naam van Allah mag je ook niet doden.

Dus ik voorzie daar dan ook geen problemen in, als we toch naief gaan doen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:24:
In naam van Allah mag je ook niet doden

Maar dat gebeurt dus wel :aai:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:25:
Maar dat gebeurt dus wel

Christenen doden ook, dus dat kunnen we tegen elkaar wegstrepen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:24:
als we toch naief gaan doen

8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:26:
Christenen doden ook, dus dat kunnen we tegen elkaar wegstrepen.

Maar niet in Staphorst :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Wie zegt dat dan?

Zeker nooit filmpjes gezien van onthoofdingen enz, je doet net alsof iemand uit de politiek dit zegt. Maar dat is natuurlijk niet zo, er zijn in tegenstelling tot dat wel veel ayatolla's en extremisten die dit kei en kei hard roepen.
Je kan net zo goed in Staphorst gaan roepen dat Jezus debiel is, reactie zal ongeveer hetzelfde zijn

Weet je wat ze daart zeggen, ik zal voor je bidden mijn jongen, en dan is de kous af.
Maar wat is nou jouw fascinatie met het beledigen van andere mensen?

Als je mij ermee bedoelt, dan mag je wel een zeggen wie ik beledig, hoogstens alleen EXTREMISTISCHE moslims, als je dat een kwalijke zaak vindt raad ik je aan om een mooi huisje in Iran te gaan zoeken. En weer die blackmailing tegen mij, heb je echt niets beters te doen :nee:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:25:
Maar dat gebeurt dus wel :aai:

gaat tegenwoordig elke burgeroorlog in Afrika niet tussen Moslims & Christenen? En ik kan me in N-Ierland ook nog wel wat herinneren tussen katholieken en protestanten

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:27:
gaat tegenwoordig elke burgeroorlog in Afrika niet tussen Moslims & Christenen? En ik kan me in N-Ierland ook nog wel wat herinneren tussen katholieken en protestanten

Ik had het ff over Staphorst, niet over burgeroorlogen in Afrika. Christenen zijn ook zeker niet tolerant :no:, maar in mijn ogen toch net een graadje meer tolerant dan moslims :) (Is overigens ook wel eens anders geweest hoor, daar niet van)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 8 februari 2006 om 18:27:
Weet je wat ze daart zeggen, ik zal voor je bidden mijn jongen, en dan is de kous af.

:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 8 februari 2006 om 18:27:
Zeker nooit filmpjes gezien van onthoofdingen enz, je doet net alsof ieand uit de politiek dit zegt. Maar dat is natuurlijk niet zo, er zijn in tegenstelling tot dat wel veel ayatolla's en extremisten die dit kei en kei hard roepen

Geloof is opium van het volk en ja, dit soort daden heeft bijna altijd een politieke inslag, zoals medezeggenschap/macht.

Weet je wat ze daart zeggen, ik zal voor je bidden mijn jongen, en dan is de kous af

Wedje leggen dat jij niet naar huis loopt daarna?

Als je mij ermee bedoel, dan mag je wel een zeggen wie ik beledig, hoogstens alleen EXTREMISTISCHE moslims, las je dat een kwaliojke zaak vindt raad ik je aan om een mooi huisje in Iran te gaan zoeken

Je loopt overal te roepen dat je pist in je broek van angst voor moslims en dan ga jij ze zitten te beledigen.
Daarbij is het ook nog eens verboden.

Nee, Rwanda gaat daar niet over. En ja veel christenen in Afrika zitten op leuke functies en veel moslims niet en daar wilt men wat aan veranderen.

En ik kan me in N-Ierland ook nog wel wat herinneren tussen katholieken en protestanten

In Zuid-Amerika zijn er ook zat burgeroorlogen zonder moslims.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik had het ff over Staphorst, niet over burgeroorlogen in Afrika. Christenen zijn ook zeker niet tolerant , maar in mijn ogen toch net een graadje meer tolerant dan moslims (Is overigens ook wel eens anders geweest hoor, daar niet van)

Het grote verschil zit in het feit dat in veel landen religie de enige bindende factor is tussen het volk en de leiders. En zodra er *iets* gebeurd in dat land, word er vrij snel het geloof er weer bijgetrokken, maar het maskeert over het algemeen de ware reden.
Het is daarom altijd zinvol om eerst te kijken naar de mogelijke aanleidingen, voordat je een horde woedende (moslim)burgers gaat beoordelen op hun daden aangezien dit een symptoom is.

Het doel heiligt de middelen is in die landen nog steeds een populaire spreuk ;P

--edit--
typo's
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Jaja...wat nog steeds niet wegneemt dat ik Staphorst levend verlaat als ik mij in dat plaatsje verkeerd ga uitlaten over Hem.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:38:
Jaja...wat nog steeds niet wegneemt dat ik Staphorst levend verlaat als ik mij in dat plaatsje verkeerd ga uitlaten over Hem.

Lulkoek, ik woon in een stad waar 31% islamitisch is, waar we meer moskeen dan kerken hebben en ik deed vroeger ook niet anders :P (nog wel ergere dingen ook uit racistisch oogpunt maargoed dat was toen).

Maar waarom jullie het zo belangrijk vinden hoe iemand reageert als je die persoon beledigt??

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:41:
nog wel ergere dingen ook uit racistisch oogpunt maargoed dat was toen

:O

En ik vind het geen lulkoek :no: Heb het levende bewijs ook wel eens gezien ;) (videofilmpje, circuleerde op internet van provocerende mannetjes in zo een zwarte-kousen dorp), met een reactie zoals Thijs hierboven al gaf: we zullen voor je bidden :)

Lulkoek, ik woon in een stad waar 31% islamitisch is, waar we meer moskeen dan kerken hebben en ik deed vroeger ook niet anders

Je hebt het toch ook overleeft.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jaapieee op woensdag 8 februari 2006 om 17:19:
En die Alquida gasten sgieten met m-16 s toevallig he...

Al-Quida met M-16 schieten? He.. nog nooit gezien :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:44:
En ik vind het geen lulkoek Heb het levende bewijs ook wel eens gezien , met een reactie zoals Thijs hierboven al gaf: we zullen voor je bidden

Tuurlijk jij wel, kga geen wedstrijdje ver pissen beginnen door te vertellen wat en waar we zoal hebben uitgevreten maar jullie insinuaties zijn schromelijk overdreven.

met een reactie zoals Thijs hierboven al gaf: we zullen voor je bidden

Hoeft niet, ben rood O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb dat niet uitgevreten (van dat videofilmpje), was slechts een voorbeeld.

En met ver pissen (letterlijk) win ik altijd, omdat ik al een startvoorsprong heb O:):P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op woensdag 8 februari 2006 om 18:49:
bidduuuuuuuuuh

;)
Waarschuw beheerder
een deel van mijn eigen familie is grefo christelijk

oom van me is zelfs sgp raadslid geweest...

gek in de kop ja

maar never ever ever ever dat hun geweld gebruiken

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op woensdag 8 februari 2006 om 18:51:

:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:49:
Ik heb dat niet uitgevreten (van dat videofilmpje), was slechts een voorbeeld.

Een voorbeeld tegenover jarenlange ervaring...
Waarschuw beheerder
je kan zeggen wat je wilt

maar fatsoen hebben ze wel in hun flikker
geweld gebruiken ze niet

in tegenstelling tot extremisten van een ander geloof
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op woensdag 8 februari 2006 om 18:53:
je kan zeggen wat je wilt

maar fatsoen hebben ze wel in hun flikker

Daarom (Y) Heb het zelf ook absoluut niet op dat refo-volk, maar iemand kwaad doen zullen ze niet

Een voorbeeld tegenover jarenlange ervaring...

Tuurlijk jongen :aai:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op woensdag 8 februari 2006 om 18:51:
een deel van mijn eigen familie is grefo christelijk

oom van me is zelfs sgp raadslid geweest...

gek in de kop ja

Een gedeelte van mijn familie ook en die zijn echt niet zachtzinnig (wel zwakzinnig daarom wil ik ze nooit ontmoeten hahaha).

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op woensdag 8 februari 2006 om 18:53:
in tegenstelling tot extremisten van een ander geloof

Omdat het niet in de kranten komt, maar er gebeurd in die kringen heel veel wat niet in kranten terecht komt.

Als een moslim "boe" roept tegen Wilders is het wereldnieuws, maar als kinderen structureel kapot worden gemaakt door seksueel/fysiek misbruik dan hoor je daar nooit iets over.
Maar geloof mij maar dat het veel gebeurd!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:56:
maar als kinderen structureel kapot worden gemaakt door seksueel/fysiek misbruik dan hoor je daar nooit iets over.

Dat is inderdaad wel waar, maar dat gaat dan weer niet over het ''geweld'' waar ik op doelde, namelijk het eventuele geweld dat ze zouden gebruiken als ik mij slecht tegenover god uitlaat op een pleintje in Staphorst.
Anyway, gaat wel erg offtopic zo allemaal, laten wij ons blijven focussen op de hoofdzaak :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:57:
Dat is inderdaad wel waar.

En wat je weglaat in de quote is ook waar.
Waarschuw beheerder
seksueel misbruik vs vrouwenmishandeling

sta je weer gelijk :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:56:
worden gemaakt door seksueel/fysiek misbruik dan hoor je daar nooit iets over.

Grefo's mogen wel trouwen (dominees) het is bij Katholieken niet zo (pastoors) dus Grefos zijn chill..

En wat er gebeurd bij Islam (aanslagen en zo) kan je moelijk niet merken en dat sexuele mishandeling komt ook voort bij Islam. Misschien minder, maar misschien zelf meer. Maar ja je hoort er niks over omdat het verzwegen word binnen die kringen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
He rollie, je oom heet toch niet Bas van der Vlies ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:57:
Dat is inderdaad wel waar, maar dat gaat dan weer niet over het ''geweld'' waar ik op doelde, namelijk het eventuele geweld dat ze zouden gebruiken als ik mij slecht tegenover god uitlaat op een pleintje in Staphorst.
Anyway, gaat wel erg offtopic zo allemaal, laten wij ons blijven focussen op de hoofdzaak

Gaan wij samen naar Staphorst toe, jij beledigt op het pleintje voor de kerk Jezus en ik wed voor een symbolische 5 euro dat jij niet meer naar huis loopt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:00:
Gaan wij samen naar Staphorst toe, jij beledigt op het pleintje voor de kerk Jezus en ik wed voor een symbolische 5 euro dat jij niet meer naar huis loopt.

Die weddenschap zou ik zeker aan durven nemen en maak er dan meteen ff 100 e'tjes van ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op woensdag 8 februari 2006 om 18:59:
seksueel misbruik vs vrouwenmishandeling

Met als verschil dat vrouwenmishandeling verboden is in de Koran en niet in de Bijbel EN!!! Dat dit punt in de moskee wel word aangepakt en in de kerk niet.
Waarschuw beheerder
als je je slecht over god uitlaat op een pleintje in staphorst dan negeren ze je gewoon en word je uit hun samenleving gezet

je word doodgenegeerd door alles en iedereen en buitengesloten van alles

je bestaat niet meer voor hun

maar iig geen geweld :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:01:
Die weddenschap zou ik zeker aan durven nemen en maak er dan meteen ff 100 e'tjes van

Hahaha, als jij 100 euro meeneemt neem ik die toch wel mee naar huis :[ hoef je niet eens iemand te beledigen ;P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:02:
Hahaha, als jij 100 euro meeneemt neem ik die toch wel mee naar huis

Als ik die foto van jou zag van de nieuwjaarsduik, hoef ik na jarenlange training in diverse sporten niet zo bang te zijn denk ik :D;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
[img width=399 height=331 cacheid=000b924d00216705a9367ab31a0138f473]http://www.geertwilders.nl/images/stories/M1.jpg[/img]
[img width=399 height=360 cacheid=000030fb002168a91cbaa3951a0138f473]http://www.geertwilders.nl/images/stories/m6.jpg[/img]
:respect: :respect: :respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:03:
Als ik die foto van jou zag van de nieuwjaarsduik, hoef ik na jarenlange training in diverse sporten niet zo bang te zijn denk ik

Ik denk dat je je dan redelijk vergist...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:04:
Ik denk dat je je dan redelijk vergist...

(Y)
Waarschuw beheerder
tut tut tut doe is lief tegenmekaar

Waarschuw beheerder
donateur
Als hij me 50 euro geeft waar ik recht op heb wel hoor ;P

Maargoed, BOT :) (Back On Topic)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:07:
Als hij me 50 euro geeft waar ik recht op heb wel hoor

(N)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:07:
Maargoed, BOT

Dat wel.

Waarschuw beheerder
donateur
Nieuwsberichtje van fok.nl naar aanleiding van de rellen:

Moslims VS willen af van beeld Mohammed

Nu de internationale rel over de Deense spotprenten van de islamitische profeet Mohammed voortduurt, hebben Amerikaanse moslimleiders opnieuw hun bezorgdheid geuit over een beeld van Mohammed in het Amerikaanse hooggerechtshof te Washington. Het betreft een marmeren sculptuur (fries) van achttien invloedrijke wetgevers zoals Mozes, Confucius, Hugo de Groot, Karel de Grote en Mohammed. Deze laatste houdt een koran in zijn linker- en een zwaard in zijn rechterhand.

De moslimleiders vroegen al eerder om verwijdering van Mohammed uit het in 1935 gemaakte beeld. Dit omdat de islamitische traditie afbeeldingen van de profeet verbiedt. Tot nog toe weigerde het Gerechtshof dat omdat dit de ''artistieke compleetheid'' van de sculptuur aantast.

De klagende moslimleiders uit de VS erkenden gisteren wel dat het beeld van Mohammed niet te vergelijken is met de Deense spotprenten, die islamieten als godslasterlijk beschouwen. De afbeelding in de sculptuur is namelijk bedoeld om de stichter van de islam als historische figuur te eren. ''Het is in ieder geval niet geplaatst als provocatie, iets wat met de cartoons wel het geval is'', aldus Ibrahim Hooper, woordvoerder van de Raad voor Amerikaans-Islamitische Betrekkingen.

De Deense spotprenten zijn in de VS tot nu toe in slechts twee kranten gepubliceerd. Dat leidde niet verder dan wat protesten van een handjevol moslims
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:10:
De Deense spotprenten zijn in de VS tot nu toe in slechts twee kranten gepubliceerd. Dat leidde niet verder dan wat protesten van een handjevol moslims

Ow? ik dacht dat je dan vermoord zou worden, tenminste..volgens jou en thijs1984!

Misschien hadden jullie toch wel ongelijk?
Waarschuw beheerder
situatie in amerika is anders he

worden ze sowiezo al niet opgehitst door regeringen en ayatollah nerds
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op woensdag 8 februari 2006 om 19:17:
situatie in amerika is anders he

worden ze sowiezo al niet opgehitst door regeringen en ayatollah nerds

In Nederland op een pleintje dan wel?