Partyflock

Forumonderwerp · 835475

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Hmmmz altijd lastig en vaak discussies gehad en zelf vind ik het totaal geen moord!

Waarschuw beheerder
donateur
Ligt aan...
Hangt af van...

Er zijn zoveel verschillende dingen die meespelen in de gedachte of het moord is of niet.
Waarschuw beheerder
als het komt komt ie ;)

Waarschuw beheerder
Het is altijd moeilijk om zon keuze te maken.. En al helemaal als je het alleen moet doen of het niet durft te zeggen.
Je kunt nu wel zeggen van als je het niet wil haal je het maar weg, Maar je kunt later gewoon hele erge spijt hebben.
Ik heb gelukkig 2 lieve ouders die er voor mij zouden zijn en me ook zoude steunen alsk het kind wou houden...
Ik zelf denk dat als de situatie echt niet mee zit en ik het kind geen toekomst kan geven dan is het echt niet anders, Je doet het beste voor het kind en jezelf.
Is gewoon geen moord..
Waarschuw beheerder
Er moet na mijn mening wel even 100 x over worden nagedacht of dat wel de juiste keuze is....alles gaat tegenwoordig zo gemakkelijk...

In heel sommige gevallen kan ik het mij voorstellen....maar in de meeste gevallen vind ik het idd MOORD!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Is per geval verschillend.

Als het even niet uitkomt met de vakantie vind ik het nogal bekrompen.

Maar als je nog te jong bent en niet voor een kind kan zorgen, of wel een mooie leeftijd hebt maar die de middelen hebt om voor een kind te zorgen, ja, dan doe je waarschijnlijk het enige juiste.

Werkzaam bij Stylez-eventz
Waarschuw beheerder
donateur
Is per geval verschillend

Waarschuw beheerder
donateur
Het is toch een leven wat je weg neemt...........
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het geen moord.. Vind alleen wel dat sommigen er over praten alsof 't eten halen bij de Chinees is ofzo :/

Zou 't zelf alleen in heel uitzonderlijke gevallen doen, maar dat is gewoon per persoon verschillend.

Waarschuw beheerder
ik vind het moord, alleen.. soms is het wel beter.
mocht het kind erg ziek geboren worden of met TE veel afwijkingen waardoor het voor een kind ontzettend moeilijk is te functioneren kan het wel.

en een gehandicapt kind moet ook in de maatschapij geacepteerd en gerespecteerd worden.

Abortus zie ik dus als MOORD!

Uitspraak van Djind. op woensdag 14 december 2005 om 18:10:
Maar als je nog te jong bent en niet voor een kind kan zorgen, of wel een mooie leeftijd hebt maar die de middelen hebt om voor een kind te zorgen, ja, dan doe je waarschijnlijk het enige juiste.

Probeer zwangerschap dan de voorkomen ipv iemand te doden.. ik vind het triest om die redenen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:11:
Het is toch een leven wat je weg neemt...........

Het is nog geen leve..lijk mij..?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op woensdag 14 december 2005 om 18:11:
Ik vind het geen moord.. Vind alleen wel dat sommigen er over praten alsof 't eten halen bij de Chinees is ofzo

Zou 't zelf alleen in heel uitzonderlijke gevallen doen, maar dat is gewoon per persoon verschillend.

treu :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Abortus plegen: vinden jullie het nou moord of niet..?

Niet!

Kinderen genoeg :cheer:

Waarschuw beheerder
jah aan de ene kant wel.. maarjah ik kan me voorstellen dat als je bijv. op je 16e ofzo ineens zwanger word.. dat je dan abortus laat plegen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:14:

Zo zie ik dat dus wel......

Waarschuw beheerder
treu

:/

ontopic

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:10:

:jaja:

Waarschuw beheerder
Ik zie een abortus ook wel als moord, al hoewel ik moord toch in sommige gevallen iets anders zou noemen.

Het is toch een leven wat je weg neemt.
Maar in sommige gevallen kan ik het wel begrijpen als je het weg laat halen.
Als je bijvoorbeeld verkracht bent, dan kun je ook niet veel anders als het weg laten halen, al zijn er wel mensen die het dan nog wel houden.

Stel dat je het gewoon doet zonder condoom, en je weet dat je een pil vergeten bent en dan zwanger raakt, en het weg laat halen, dan vind ik het wel moord!

Waarschuw beheerder
ik vind het absoluut geen moord

neem nou mensen die een gehandicapt kindje krijgen waar van alles aan scheelt
dat noem ik kind uit lijden verlossen

maar ja zo zal iemand anders er anders over denken

en of het nou moord of niet is dat zal echt iedereen anders vinden

Waarschuw beheerder
donateur
vind het geen moord,het kind heeft dan nog niet het levenlicht gezien,en soms is het alleen maar beter

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:23:
vind het geen moord,het kind heeft dan nog niet het levenlicht gezien,en soms is het alleen maar beter

(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:05:
zelf vind ik het totaal geen moord

ik dus wel (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Minimalle op woensdag 14 december 2005 om 18:25:
ik dus wel (y)

(y)

Mocht de mijne boven het hoofd gelezen zijn:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:13:
ik vind het moord, alleen.. soms is het wel beter.
mocht het kind erg ziek geboren worden of met TE veel afwijkingen waardoor het voor een kind ontzettend moeilijk is te functioneren kan het wel.

en een gehandicapt kind moet ook in de maatschapij geacepteerd en gerespecteerd worden.

Uitspraak van Mojito op woensdag 14 december 2005 om 18:10:

Probeer zwangerschap dan de voorkomen ipv iemand te doden.. ik vind het triest om die redenen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:10:

klopt maar zou er wel goed over nadenken ik was laatst zwanger en eerst wou i het niet houden maar heb er nog over na gedacht toen heb ik het gehouden en was zou blij toen ik het hartje zag kloppen maar een paar dagen na de echo heb ik een miskraam gehaden heb het toen die tijd wel zwaar gehad
dus voor alle meiden neem nooit te gauw een beslissing het is toch een mens dat in je groei

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van proudmama op woensdag 14 december 2005 om 18:30:
klopt maar zou er wel goed over nadenken ik was laatst zwanger en eerst wou i het niet houden maar heb er nog over na gedacht toen heb ik het gehouden en was zou blij toen ik het hartje zag kloppen maar een paar dagen na de echo heb ik een miskraam gehaden heb het toen die tijd wel zwaar gehad
dus voor alle meiden neem nooit te gauw een beslissing het is toch een mens dat in je groei

Pff klotuh zeg..! Nog sterkte..:)

Waarschuw beheerder
donateur

Dat is dus wel zo. Zelfs een foetus heeft een hartje dat klopt. Dus eigenlijk is het wel moord.

Kan bij sommige begrijpen dat ze voor abortus kiezen, maar sommige gaan naar een kliniek alsof het de supermarkt is :[
Waarschuw beheerder
tja is klaarkomen ook geen massa moord dan? waar ligt de grens zeggen jullie het maar.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van proudmama op woensdag 14 december 2005 om 18:30:

Dat lijkt me heel erg als je zoiets overkomt,vooral als je het hartje hebt horen kloppen!

En het is zeker iets wara je heel goed over na moet denken!! :jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:32:
Pff klotuh zeg..! Nog sterkte

dankje gaat ook wel weer metme ik zal het nooit vergeten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:23:

mee eens..(y)

Waarschuw beheerder
Als ik nu een kind zou krijgen zou ik het weghalen!
Op dit moment heb ik die kleine dan niks te bieden!
Maar dan ook helemaal niks! Want ik kan nog niet eens alles doen wat nodig is voormezelf!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:35:
Als ik nu een kind zou krijgen zou ik het weghalen!
Op dit moment heb ik die kleine dan niks te bieden!
Maar dan ook helemaal niks! Want ik kan nog niet eens alles doen wat nodig is voormezelf

ook weer mee eens...
mensen die het in zo'n geval houden zijn gewoon egocentrische mensen die echt alleen aan hun eigen denken,en niet aan de toekomst die zo'n hummeltje kan krijgen bij hun...:D
je moet pas aan blagen beginnen als je daar financieel klaar voor bent en je zaakjes voor elkaar hebt kwa woning,werk enz.
Waarschuw beheerder
moord? mja je dood iets levends... maar om het meteen moord te gaan noemen vind ik een beetje overdreven. Ik zou het eerder een verstandige beslissing noemen denk ik dan ;)

Waarschuw beheerder
Moord ?? Beetje extreem gesteld. Als het moord was, zou het geen legale behandeling zijn.

Het is erg makkelijk lullen als je zelf nooit in de situatie gezeten hebt waarin je zwanger bent en het om wat voor reden dan ook niet wilt

Iedereen moet voor zichzelf beslissen wat het beste is. Maar ik weet zeker dat 80% van de mensen die hier nu heel stellig roepen dat het moord is en dat ze het nooit zouden overwegen, wel anders piepen als ze zelf een keer in het bootje belanden

Het is een heftig iets. Wees blij dat de keuze er is in Nederland en behandel iedereen met respect, ongeacht wat de keuze van die persoon is. Denk maar zo: een dergelijke beslissing neem je niet onbezonnen of zonder reden.

:)

Waarschuw beheerder
kortom,er moet meer anaal geneukt worden!
ben je van het hele gezeik af..:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:48:
kortom,er moet meer anaal geneukt worden!
ben je van het hele gezeik af..

spreek je uit ervaring? :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:19:
Stel dat je het gewoon doet zonder condoom, en je weet dat je een pil vergeten bent en dan zwanger raakt, en het weg laat halen, dan vind ik het wel moord!

"Bezint, eer ge begint" was t toch?? O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:50:
spreek je uit ervaring?

ben nog steeds geen pappa....(denk ik ):D

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het moord :jaja:
Zou ook nooit een abortus laten plegen, op 1 uitzondering na dan ;)
Als ik verkracht zou worden en daardoor zwanger raak dan zet ik mijn principes opzij.. ik hoef namelijk geen kind van degene die hoogstwaarschijnlijk mijn leven verziekt heeft.
Denk ook niet dat ik ooit van dat kind kan gaan houden dan :no:
Waarschuw beheerder
lichteraan hoe snel je het laat weghalen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van extreme audio op woensdag 14 december 2005 om 18:56:

Whahahaahh!!
:respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van extreme audio op woensdag 14 december 2005 om 18:56:

Wat een bullshit %)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:09:
Ik zelf denk dat als de situatie echt niet mee zit en ik het kind geen toekomst kan geven dan is het echt niet anders, Je doet het beste voor het kind en jezelf.
Is gewoon geen moord..

Indd :respect:

Als ik er op tijd achter komt dat het een zwaar gehandicapt kind is laat ik het weg halen!!!!

Waarschuw beheerder
ik vind voorbehoedsmiddelen veel makkelijker :bier:
dan beslissen over een abortus
Waarschuw beheerder
ligt eraan hoelang je zwanger bent, is het nog maar net een paar weken vind ik het geen moord.
als je ongepland zwanger bent en er is echt geen goede toekomst voor dat kind omdat je niet zeker bent van je relatie of finacieel of je woont nog thuis.... daar word dat kindje ook nie geukkig van:no:
maar wacht dan niet tot je al een aantal weken zwanger bent dan vind ik het wel een beetje moord..

Waarschuw beheerder
donateur
291021 x dubbel

maar nee ik vind het geen moord..al vind ik wel dat ze het aantal maanden tot hoever abortus nog kan,moeten verminderen!
maar een klompje cellen weghalen kan ik niet echt een moord noemen :/ beetje overdreven..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb liever dat iemand een abortus laat plegen als er geen plek is oid voor n kind dan dat het kind er komt en er dan de dupe van wordt...q

Waarschuw beheerder

:gaap: Tegen moord? Stop ook even met jezelf te rukken dan!! (Y)

Waarschuw beheerder
Ow ja en vind je het een vergelijking die nergens op slaat...
Hetzelfde gaat op voor abortus en moord!!! Blablablablabla...
Waarschuw beheerder
is niet echt moord ofzo als je niet voor dat kind kan zorgen waarom zou je het dan op de wereld brengen %)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 19:39:
Stop ook even met jezelf te rukken dan!! (Y)

zaad wat je loost is geen bevruchting :no:
Waarschuw beheerder
absoluut geen moord!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Britt (F) op woensdag 14 december 2005 om 19:41:
als je niet voor dat kind kan zorgen waarom zou je het dan op de wereld brengen %)

als je niet voor een kind zou kunnen zorgen .waarom zo stom zijn om zonder voorbehoedsmiddel te doen ?

Waarschuw beheerder
als een meisje zwanger word en nog niet zelf voor een kind kan zorgen vind ik het heel normaal dat zij abortus pleegt.
Ook vind ik als je word verkracht dat het geen moord is, het was niet je eigen beslissing.
en als je zelf nog geen kinderen wil en je pleegt abortus omdat je er zelf nog niet klaar voor bent vind ik het ook kunnen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 19:42:
zaad wat je loost is geen bevruchting

En een abortus is geen moord!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 19:43:
als je niet voor een kind zou kunnen zorgen .waarom zo stom zijn om zonder voorbehoedsmiddel te doen ?

ookal gebruik je voorbehoedsmiddelen dan kan het nog altijd een keer fout gaan. het is een kleine kans maar toch gebeurd het.
Waarschuw beheerder
is in mijn ogen absoluut geen moord. Ik zie het alleen als een klompje cellen (wat het in feite ook is). Er zijn echter 4 mensbeelden (in de ethiek). Deze 4 beelden hebben allen een eigen mening over abortus (of je het al als mens kunt beschouwen of niet... vandaar de naam mensbeelden).

Ik bevind me in 1. Maar ik ben bioloog en studeer ook geneeskunde. Wetenschappelijk gezien zijn het wat cellen. Maar sommige mensen zien die cellen al als volwaardig wezen.

Hangt dus af van je eigen normen en waarden zijn.
Waarschuw beheerder
geen moord natuurlijk!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 19:44:
En een abortus is geen moord!!

heb ik ook nergens beweerd (K)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 19:44:
ookal gebruik je voorbehoedsmiddelen dan kan het nog altijd een keer fout gaan. het is een kleine kans maar toch gebeurd het.

dan begrijp ik een abortus , maar zijn genoeg vrouwen die te makkelijk zijn en abortus laten plegen

Waarschuw beheerder
als mijn meisi een abortus wil ken ze gewoon opzoutuh.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 19:46:
heb ik ook nergens beweerd

Nee weet ik, maar gaf die vergelijking ook daarom...
Heb onder mijn eerst opmerking nog wat geplaatst!
Was dus ook niet op jou gericht.. (K)
Waarschuw beheerder
Abortus is geen moord.. Zou zelf ook zoo abortus laten plegen als ik zwanger zou worden, kinderen bah

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 19:48:
Was dus ook niet op jou gericht.. (K)

(K)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 19:47:
als mijn meisi een abortus wil ken ze gewoon opzoutuh

Erg volwassen!! :S
Waarschuw beheerder
Bij abortus heb ik altijd nogal een dubbel gevoel,
Ik kan me in sommige gevallen voorstellen dat iemand abortus laat plegen zoals bv in verband met een verkrachting...maar ik vind ook wel dat heel veel mensen doen net of het niks is, hoevaak hoor je een iemand niet zeggen ik ben nog niet aan een kind toe dan snap ik niet hoe iemand der wel toe aan is om der benen uit elkaar te gooien maar niet nadenkt over de gevolgen :/

of dat iemand abortus pleegt omdat het kind gehandicapt is...alsof zo'n kindje niet gelukkig zou kunnen zijn die kinderen zijn vaak gelukkiger dan ieder ander mens :jaja:
kijk zou zo'n kindje een vreselijk leventje lijden en iedere dag moet vechten voor zijn/haar leven dan kan ik me der nog wel wat voor bij stellen :jaja:

persoonlijk zou ik niet om zoiets of omdat het niet de bedoeling was abortus plegen :nee: zou het niet over me hart kunnen verkrijgen desnoods zou ik der alleen voor komen te staan zou ik der nog voor gaan :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:22:
ik vind het absoluut geen moord

neem nou mensen die een gehandicapt kindje krijgen waar van alles aan scheelt
dat noem ik kind uit lijden verlossen

Dit heeft niets met abortus te maken. In jouw voorbeeld is het kind al geboren. Dat is een heel ander verhaal.

Mijn mening is dat het per situatie verschilt. Bij verkrachting vind ik het geen moord in ieder geval.

Stel je eens voor dat je aan je kind moet uitleggen dat zijn/haar vader een verkrachter is.

Waarschuw beheerder
*EDIT*
Bij verkrachting vind ik het anders.. Maar het blijft wel moord
Heb je gelijk in [HPT]Guppie
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
maar wat is het verschil ??

wat de REDEN ook is
er gebeurt toch eigenlijk hetzelfde bij een abortus?

beetje raar om het bij verkrachting dan opeens geen moord te noemen..

zeg dan ; bij een verkrachting snap/begrijp ik het wel,maar het blijft moord...

ps ik vind het sowieso geen moord hoor!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vin t geen moord, volgens mij heb je dan toch nog geen ziel in je.

en stel nou dat die ouders dat kind helemaal niet kunne onderhoude, krijgen ze alle 3 een kutleve, is dat dan de bedoeling?

Waarschuw beheerder
ik vind het ook geen echte moord je moet kijken naar de omstandigeheden..!! en zeker naar het toekomst van het kind..!!
ik heb zelf en dochter zou der voor geen goud meer kwijd willen...
maar het is zeker super zwaar..!!
maar een abortus gaat je zeker niet in de koude kleren zitten..!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik vind het wel moord.. :)

er valt altijd wel wat te regelen en anders brengen ze de babys maar naar mij :P
Waarschuw beheerder
Weet je iedreen moet helemaal zelf weten of ze abortus plegen of niet..
En een ander heeft niet het recht iemand daar op te beoordelen..

Dus iemand meot het kind van een verkrachter houden? Nou dat vind ik een zieke gedachten.. Want wat ga je dat kind vertellen? Nou sorry dat zie ik neit zitten..

En als ik nu zwanger zou raken wat ik op alle mogelijkheden voorkom.. ZOu ik het laten weg halen.. En waarom?
Omdat ik met me 100 euro in de maand voor kleren en uitgaan nu al niet uitkom.. Laat staan dat ik daar nog eens ene kind van moet kleden en voeden.. Ik het huis uit gezet word.. De vader van dat kind toch meestal niet bij je blijft.. En ik kan dat kind niks bieden en verkloot ook nog eens me eigen toekomst ermee..
Ik ben helemaal gek van kinderen en wil er ook 3 maar als ik een kind krijg wil ik het alles kunnen geven.. En niet op elk dubbeltje moeten kijken.. En wil zorgen dat ik het een goede toekomst kan geven..
Wil niet zeggen dat tienermoeders dat niet zouden kunnen.. Maar ik als tiener moeder in ieder geval niet.. Ik wil carriere maken en dan pas met kinderen beginnen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 20:24:
anders brengen ze de babys maar naar mij

Zal het onthouden... ;)

Uitspraak van SweetyBrunette op woensdag 14 december 2005 om 20:24:
Weet je iedreen moet helemaal zelf weten of ze abortus plegen of niet..
En een ander heeft niet het recht iemand daar op te beoordelen..

En als ik nu zwanger zou raken wat ik op alle mogelijkheden voorkom.. ZOu ik het laten weg halen.. En waarom?
Omdat ik met me 100 euro in de maand voor kleren en uitgaan nu al niet uitkom.. Laat staan dat ik daar nog eens ene kind van moet kleden en voeden.. Ik het huis uit gezet word.. De vader van dat kind toch meestal niet bij je blijft.. En ik kan dat kind niks bieden en verkloot ook nog eens me eigen toekomst ermee..

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De vader van dat kind toch meestal niet bij je blijft

nou nou, niet gelijk t slechtste van mense denken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hardcore dude op woensdag 14 december 2005 om 20:28:
nou nou, niet gelijk t slechtste van mense denken

Wel realistsch... En daar ontbreekt het een hoop mensen aan! ;)
Waarschuw beheerder
persoonlijk zou ik het nooit doen!!
ik ben er voor mezelf absoluut tegen!!
iedereen maakt ze eigen keuzes
soms kan je zeggen dat het
waarschijnlijk wel het verstandigst is..
om het wel te doen vanwege de levens situatie..
tja.. idd moeilijk onderwerp..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ***Dee*** op woensdag 14 december 2005 om 20:34:
tja.. idd moeilijk onderwerp..laatste aanpassing 14 december 2005 20:34

zeker weten

Waarschuw beheerder
ik zou het zelf nooit doen heb tenslotte zelf een zoontje van bijna 4... maar goed het ligt aan de situatie maar ik vind dat mensen tegenwoordig wel erg makkelijk doen over een abortus!!! ik was zelf 17 en overal is een oplossing voor!!!

Waarschuw beheerder
Moord!!! :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 21:09:
ik zou het zelf nooit doen heb tenslotte zelf een zoontje van bijna 4... maar goed het ligt aan de situatie maar ik vind dat mensen tegenwoordig wel erg makkelijk doen over een abortus!!! ik was zelf 17 en overal is een oplossing voor!!!

Kicke:D Op je 21ste al een zoontje van 4 :D:D:D:D
Bij mij is het al erg overduidelijk ik kijk er zeker naar uit om een kleine op de wereld te brengen..:bounce:..haha maar eerst een vriendin :$
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
kicke ???

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 21:22:
kicke ???

Euhmz..ja wat s daar vreemd aan??

Waarschuw beheerder
donateur
beetje raar dat je dat kicke noemt als je op je 17e een kind krijgt...
ik bedoel dat niet negatief tegenover dat meisje hoor..

maar kicke klinkt alsof het zo leuk en geweldig en stoer is om op zo'n jonge leeftijd moeder te worden..
alsof je het aan moedigt zeg maar..snap je ??

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 19:43:

er zijn genoeg mensen die zonder voorbehoedsmiddelen naaien en als het dan raak is maar effe een abortus laten doen. alsof het niks is.

als er nu iets met het kindje zou zijn dan kan ik het wel begrijpen maar niet omdat je er effe geen zin in hebt

Waarschuw beheerder
ben er helemaal op tegen
wie kan neuken kan ok voor de gevolgen optrden..
danmaar benen bij elkaar houden..
als je bent verkracht is het un ander verhaal

Waarschuw beheerder
donateur
wie kan neuken kan ok voor de gevolgen optrden..

o ja is dat zo ???

:nee:
Waarschuw beheerder
donateur
agh vind t zieliger om een kind te krijgen die je nix ken bieden :S
Waarschuw beheerder
ik ben tegen abortus! je hoeft tegenwoordig niet ongewenst zwanger te raken! maar als je door verkrachting etc zwanger ben geraakt is het natuurlijk anders.
maar verder ben ik van mening dat als je jezelf oud genoeg vind om aan sex te doen ben je ook oud genoeg om een kind op te voeden!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ***Dee*** op woensdag 14 december 2005 om 20:34:
tja.. idd moeilijk onderwerp..

:yes: mee eens..

Waarschuw beheerder
Dat is moord jah (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Terror :[ op woensdag 14 december 2005 om 22:16:
agh vind t zieliger om een kind te krijgen die je nix ken bieden

inderdaad ja!!
Waarschuw beheerder
ik vind het in een beginstadium nog geen moord:no:
het is dan nog niet gevormd en na 9 weken is het pas 2,5 cm groot..
Waarschuw beheerder
ik vind ut wel moord want het is tog juh vlees en bloed en misgien ben juh nog niet zow ver zwanger maar ut lefft tog duss jaah ik vind ut moord

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 14 december 2005 om 22:18:
Dat is moord jah

Jammer dat jou ouders die neiging niet hadden :9
Waarschuw beheerder
ik vind het pas moord, als ze het onder verdoving weg moeten laten halen:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 22:22:
Jammer dat jou ouders die neiging niet hadden

:cry:

Gelukkig trek jij wel volle zalen 8) :aai:

Ik ben pitten nerd (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op woensdag 14 december 2005 om 22:20:
ik vind het in een beginstadium nog geen moord

idd :jaja:
en als je een kind op de wereld zet en jezelf amper ken onderhoude nah wat heeft t kind er dan aan :S

Waarschuw beheerder
donateur
ik zie het als moord, zou het zelf nooit doen, maar goed... iedere situatie is anders, dus zal andere keuzes wel respecteren. Maar zelf... NOPE NEVER!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 14 december 2005 om 22:24:
Gelukkig trek jij wel volle zalen

wekelijks ;)

toedeloe (K)

Waarschuw beheerder
donateur
nope vind het absoluut geen moord....de embryo is nog net niks...
Waarschuw beheerder
idd
en als je een kind op de wereld zet en jezelf amper ken onderhoude nah wat heeft t kind er dan aan

ja idd..
dan is het alleen maar triest voor dat kind..
ik heb er voor gekozen het kind te houden,
omdat mijn vriend een vaste baan heeft,
en mijn ouders achter me staan en me met alles willen helpen..
anders had ik het weg laten halen..:yes:
als mijn vriend er niet achter zou staan, en mijn ouders me het huis anders uit zouden zetten..
Waarschuw beheerder
donateur
ja tuurlijk..nu kun jij je kind zekerheid geven van een goed leven..als je zelf al nix hebt heeft t kind al helemaal nix..

gefeliciteerd trouwens (F)
ben je trouwens niet btje jong nog :O
Waarschuw beheerder
ja tuurlijk..nu kun jij je kind zekerheid geven van een goed leven..als je zelf al nix hebt heeft t kind al helemaal nix..

gefeliciteerd trouwens
ben je trouwens niet btje jong nog

ik ben nog heel jong.. 16 jaartjes..
daarom vind k het op mijn leeftijd ook geen schande om een abortus te laten plegen als het niet gepland is gegaan..
maar ik kan mijn kind een toekomst geven omdat we geld hebben, ikblijf bij mijn ouders thuis tot ik mijn opleidingen af heb, en mijn ouders staan dr achter
Waarschuw beheerder
donateur
zo das zeker jong..maar idd heel mooi dat je togh een toekomst kan bieden ook heel tof van je ouders :D
Waarschuw beheerder
zeker tof van mijn ouders:)
heb het getroffen:yes::lief:

Waarschuw beheerder
Dat gelul in mijn ogen over moord of geen moord!
Denk nou gewoon aan de toekomst van het kind!

Als je er niet goed voor kan zorgen (dat wil voor mij zeggen: voldoende gezond voedsel, liefde, prikkelende jeugd, onderdak en warmte) dan moet je het niet op deze wereld laten komen!

Ieder kind heeft recht op een goede toekomst!!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op woensdag 14 december 2005 om 22:40:
heb het getroffen:yes::lief:

je kunt trots zijn op je ouders.....en zij ook op jouw als ik je zo hoor:)(F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 22:42:

Als je er niet goed voor kan zorgen (dat wil voor mij zeggen: voldoende gezond voedsel, liefde, prikkelende jeugd, onderdak en warmte) dan moet je het niet op deze wereld laten komen!

had het niet mooier kunnen zeggen (Y)

Mijn vriend en ik zijn het erover eens dat als ik nú zwanger zou worden, dat het weggehaald zou worden..we hebben dat kind nu geen toekomst te bieden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 23:00:
had het niet mooier kunnen zeggen

Mijn vriend en ik zijn het erover eens dat als ik nú zwanger zou worden, dat het weggehaald zou worden..we hebben dat kind nu geen toekomst te bieden

Tja, gelukkig zijn er nog mensen op deze wereld die NIET egoïstisch aan hunzelf denken!

en dikke (k)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 21:51:
beetje raar dat je dat kicke noemt als je op je 17e een kind krijgt...
ik bedoel dat niet negatief tegenover dat meisje hoor..

maar kicke klinkt alsof het zo leuk en geweldig en stoer is om op zo'n jonge leeftijd moeder te worden..
alsof je het aan moedigt zeg maar..snap je ??

Ja ik snap je wel, alleen om eerlijk te zijn op je 17e een kind hebben vinnik ni erg en drom is het voor mij kicke, voor andere mensen zal het dnk ik heel anders liggen :)
Waarschuw beheerder
hangt helemaal van de situatie af,

Waarschuw beheerder

Linaaaaaaaaa!! :respect:
En dat was duidelijk... :D (Y)
Waarschuw beheerder
je kunt trots zijn op je ouders.....en zij ook op jouw als ik je zo hoor

ben ook zeker wel trots op mijn ouders, maar ook op mijn vriend:yes:
hij loopt er niet voor weg, zoals veel jongens doen..

Waarschuw beheerder
donateur

kijk...
sommige uitspraken hoef je nix meer aan toe te voegen..
zoals deze

had t zelf zo kunnen zeggen zeg maar (y)

Waarschuw beheerder
Helemaal eens met MISS MOKUM.

Een kind heeft er niets aan om op deze wereld te komen als hij toch verwaarloosd gaat worden.
Waarschuw beheerder
:jaja: ik vind het moord. Maar das mijn mening.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 23:25:
en dikke

dikke (K) terug ;)

Waarschuw beheerder
donateur

helemaal mee eens (Y)

Ja ik snap je wel, alleen om eerlijk te zijn op je 17e een kind hebben vinnik ni erg en drom is het voor mij kicke, voor andere mensen zal het dnk ik heel anders liggen

Oke is jou mening (Y) prima toch ;)
ik vind het trouwens ook niet erg...maar ook niet bepaald kicke ofzo ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
absoluut geen moord, in bepaalde omstandigheden is het nu eenmaal beter, zowel voor het ongeboren kindje, als voor de ouders..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op woensdag 14 december 2005 om 22:20:

dus omdat iets niet groot is wil je zeggen dat je het niet "vermoord"vanaf 6 weken kan je het hartje zien kloppen...en leeft het dus echt...ik zou het daarom niet kunnen..of ik het moord vind??euhm..ja..maar in bepaalde gevallen..in de gevallen van verkrachting etc. ok..maar als je gewoon te lui bent om voorbehoedsmiddelen te gebruiken..en het dan maar "weg laat halen"vind ik het wel een soort van moord...maar ja...ik heb zelf 2 kids..(ben zo'n tienermama..;):p) en dan denk je er denk ik ook wel anders over..ik heb nu zoiets van..waar 2 kids kunnen eten kan ook een 3e..en waar een wil is is een weg..en dat komt dan ook wel allemaal weer goed..en zeg niet dat het gemakkelijk is..maar een kind is vooral liefde nodig...en dan maakt het nie uit of je nou merk artikelen koopt kwa boodschappen of kleding of gewoon bij de aldi/lidl/zeeman/wibra shopt;)Maar goed..mensen en meningen verschillen...en iedereen moet doen wat ze niet laten kunnen..maar zo denk IK erover...maar is wel moeilijk onderwerp..en dan vooral de grens van..wanneer wel en wanneer niet....
Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat je heel erg blij mag zijn met in dit geval een land als Nederland, waar gelukkig die keuze vrij staat voor iedereen.
Landen genoeg waar het illegaal is etc., met alle medische consequenties van dien, die niet in de haak zijn.
Denk dat wanneer je overweegt om een overtijde behandeling (beginstadium van zwangerschap) te laten doen.
Je zeker alle dingen tegen elkaar afgewogen hebt, geloof niet dat er vrouwen zijn die dit zonder slag of stoot doen.
Ik persoonlijk ben erg blij met die vrije keuze die je kunt maken, en dit onder omstandigheden kunt laten doen die medisch verantwoord zijn.
En vind het zeker geen moord, over moord spreek je wanneer iets levensvatbaar is.
En over een klompje cellen o.i.d. (begin van een zwangerschap) spreek je niet over iets levensvatbaar.
Tevens ben ik van mening dat wanneer je als ouders/vrouw er achter komt na verloop van tijd in de zwangerschap dat wanneer de ongeboren vrucht een dermate afwijking heeft waarbij de levensvatvaarheid nihil is je alsnog die keuze moet kunnen maken.
Dat is al moeilijk genoeg..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dus omdat iets niet groot is wil je zeggen dat je het niet "vermoord"vanaf 6 weken kan je het hartje zien kloppen...en leeft het dus echt...ik zou het daarom niet kunnen..of ik het moord vind??euhm..ja..maar in bepaalde gevallen..in de gevallen van verkrachting etc. ok..maar als je gewoon te lui bent om voorbehoedsmiddelen te gebruiken..en het dan maar "weg laat halen"vind ik het wel een soort van moord...maar ja...

vanaf week 12 word het een foetes genoemt.. dan begint het pas echt vind ik.. ik zou het ook niet kunnen hoor, ben net 16 en ik kon het ook niet weg laten halen, maar mijn omstandigheden zijn goed genoeg om een kind op te kunnen voeden, maar ik snap van sommige meiden dat ze een abortus laten plegen, die vinden het net zo goed niet leuk om te laten doen, maar het is dan gewoon beter, omdat ze anders bijvoorbeeld uit huis gestuurd zouden worden ofzo.. of hun vriend verliet ze.. dat is bij mij niet het geval.. daarom..:)

Waarschuw beheerder
tis gewoon het beste soms, en om da nou moord te noemen :S

het leeft ja, maar tis nog niet echt een baby

snap het goed dat sommige meiden dat laten doen, en als ik nu zwanger zou worden denk ik dat ik het ook zou laten doen, zit echt nog niet op een baby te wachten ofzo..

Waarschuw beheerder
nee vind het geen moord, sommige mensen 'vermoorden' hun eigen toekomst door het niet te doen

Waarschuw beheerder
ik ben hartstikke blij me mijn zoontje en ik doe het ook alleen dus waarom zou iemand anders het niet kunnen!!!
Het is wel erg makkelijk om een abortus te laten plegen!!!
Sommige situatie's zijn begrijpelijk. Maar je bent er toch echt zelf bij!!!!
Waarschuw beheerder
na 3 mnd zeker weten moord las het 1 mnd is en de omstandigheden zijn erg fout dan beter van niet.
je hoort geen kind te nemen als het niet gewenst is :@
Of bv toch een kind te nemen als je verkracht bent en dan zeggen dat je het niet kan maken om hem weg te laten halen :|

Waarschuw beheerder
donateur
dus waarom zou iemand anders het niet kunnen!!!

omdat misschien niet iedereen hetzelfde is,of in dezelfde situatie zit ?

Ik kan ook dingen die andere niet kunnen en andersom..
beetje raar om te zeggen omdat het jou wel is gelukt iedereen het maar moet kunnen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
als je verkracht bent ok maar anders ben je er toch zelf bij geweest?ik vind het moord
Waarschuw beheerder
je bent dr bij geweest maar dan was t nog niet de bedoeling

Waarschuw beheerder
nou je kan alles als je het maar wil en je best ervoor doet!! en ja dat is mijn mening...
Waarschuw beheerder
liever dat iemand een abortus pleegt dan een kind op de wereld zetten die niet gewild is.

Waarschuw beheerder
ja kheb liever dat iemand een abortus pleegt dan dat het kind verwaarloosd wordt

Waarschuw beheerder
geef het dan op voor adoptie!!

Waarschuw beheerder
het hangt idd van de situatie af..
ik vind het zelf wel kunnen..
ik bedoel al zou ik nu al een kind krijgen zou ik er niet voor kunnen zorgen..zou ik het te druk met school en zo ..maar mijn ouders zouden het dan opvoeden (hadden we het laatst nog over haha)... ik zou het van hun echt niet weg mogen laten halen..zij vinden het dus wel moord..
maarja..het beste is ook denk om het kindje te houden..had je het maar veilig moeten doen..toch?

Waarschuw beheerder

Ik vindt het zeker geen moord het is maar net in wat voor situatie die persoon zit...

Vindt ik ook je kan op zn minst het proberen te voorkomen....maar stel dat jij altijd je pil op tijd slikt en hem nooit vergeet kan het toch gebeuren dat je zwanger raakt of je hebt een spiraaltje al 2 jaar en dan kan het ook gebeuren dat je zwanger raakt plus dat je er ook nog eens een rubber erbij gebruikt ook dan kan het je over komen.

Maar ik vindt het wel goed dat er een topic over geopend is !!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van doetje:cheer: op woensdag 14 december 2005 om 22:17:
als je jezelf oud genoeg vind om aan sex te doen ben je ook oud genoeg om een kind op te voeden!

dit is egt onzin :S

welke tijd leef jij??

Waarschuw beheerder
donateur
inderdaad,tegenwoordig doen 13 jarige al aan sex
alsof die een kind normaal kunnen opvoeden :vaag:
Waarschuw beheerder
stel je voor dat je moeder abortus had laten plegen
Waarschuw beheerder
ik zal het ten alle tijden houden.... tenzij je zwanger bent geworden door je verkrachter....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2005 om 14:34:
Het is wel erg makkelijk om een abortus te laten plegen!!!
Sommige situatie's zijn begrijpelijk. Maar je bent er toch echt zelf bij!!!!

ooit een abortus laten plegen?zo makkelijk lijkt me dat nie thoor!!vooral geestelijk niet :no:ookal ben je er zelf bij, er zijn genoeg meiden die het veilig doen en ondanks dat TOCH zwanger worden!of zelfs zwanger worden terwijl ze hun pil netjes elke dag slikken!Neem aan dat degene die een abortus laten plegen dat niet doen zonder dat ze er goed over nagedacht hebben!denk niet dat ze zomaar voor de lol hun eigen kind laten weghalen!kzie liever een moeder die haar kind de liefde en verzorging kan geven, dan een kind dat ongewenst is en verwaarloosd wordt omdat de moeder abortus plegen "MOORD" vind!

Waarschuw beheerder
Nee ik vind het geen moord,Stel je bent minderjarig je krijgt een kindje je kan dat kindje tog helemaal niks geven??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2005 om 19:24:
Nee ik vind het geen moord,Stel je bent minderjarig je krijgt een kindje je kan dat kindje tog helemaal niks geven??

Ik vind het wel moord! En dat is de vraag niet of je het kind wat kan geven...

Waarschuw beheerder
donateur
stel je voor dat je moeder abortus had laten plegen

:/

sorry hoor,maar dit slaat werkelijk nergens op
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2005 om 19:35:
Ik vind het wel moord!

en daarom heeft iedereen een menig.... en moet iedereen doen wat hij wil.... (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van starlight op donderdag 15 december 2005 om 15:28:
als je verkracht bent ok

idd je zou maar zwanger worden van je verkrachter.. nou succes ermee

Waarschuw beheerder
Ik vind abortus absoluut geen moord :no:

Als iemand zwanger raakt terwijl diegene niet aan kinderen toe is of niet in staat is om n kind op te voeden omdat diegene dat kind niets te bieden heeft, vind ik t juist beter als ze dan n abortus nemen! :yes:

Maar aan de andere kant kan t ook niet de bedoeling zijn dat iemand maar gewoon loopt te naaien zonder pil of condoom en dan vervolgens t kind weg laten halen als ze zwanger worden! Daar is t niet voor vind ik... Want er zijn genoeg mensen die wel kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen... En als iemand dan op zo n manier daarmee om gaat vind ik dat echt belachelijk!

Gewoon voorkomen dat je zwanger word ;)

Waarschuw beheerder
Helemaal mee eens Clubkut :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind moord een heel groot woord...het is en blijft nog steeds je eigen keuze.
Hoe oud/jong je ook bent...zal er zelf niet aan durven denken :no:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2005 om 19:16:
of zelfs zwanger worden terwijl ze hun pil netjes elke dag slikken!

Daar ben ik er 1 van :jaja:
Maar abortus heb ik nooit aan gedacht :no:

En op dat moment zag het er allemaal (Y) uit, nu zijn vader er vandoor gegaan is is het er niet makkelijker op geworden :no:
Maar verwaarlozen zal ik hem nooit :no:

Dat ventje is alles voor me! en al is het nu een stuk moeilijker, omdat ik alles alleen moet doen...zal ik ook altijd alles voor hem over hebben en voor hem doen :)

Abortus is iets waar de persoon zelf over moet kunnen beslissen...

Waarschuw beheerder
Ligt eraan. Ik vind het wel moord..

Maar als het een ongelukkig kindje is, dan zal ik dat niet vinden. Want laten leven met zo`n kind, is erg pijn genoeg.

Voor allebei

Waarschuw beheerder

Heb je ooit een abortus gezien??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 8) Moon 8) op donderdag 15 december 2005 om 22:46:
En op dat moment zag het er allemaal uit, nu zijn vader er vandoor gegaan is is het er niet makkelijker op geworden
Maar verwaarlozen zal ik hem nooit

Dat ventje is alles voor me! en al is het nu een stuk moeilijker, omdat ik alles alleen moet doen...zal ik ook altijd alles voor hem over hebben en voor hem doen

Zulke mensen waardeer ik enorm! (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2005 om 23:38:
Zulke mensen waardeer ik enorm!

Lief Daantje (L) :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 8) Moon 8) op donderdag 15 december 2005 om 23:53:
Lief Daantje

Weet ik, maar dat is mijn mening :)

In moeilijke tijden moet je ook altijd voor je kind zorgen en daar heb ik veel respect voor.. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 00:07:
Weet ik

:P

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 00:07:
In moeilijke tijden moet je ook altijd voor je kind zorgen en daar heb ik veel respect voor..

Kan me niks anders voorstellen dan dat :no:
Tis en blijft toch JOU kind :jaja: en ja...heb minder te besteden aan mezelf :) maar besteed graag mijn laatste euro's aan dat ventje :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 18:34:
Dat lijkt me heel erg als je zoiets overkomt,vooral als je het hartje hebt horen kloppen!

En het is zeker iets wara je heel goed over na moet denken!!

ja ik was zo blij toen ik het zag toen besefte ik eigenlijk dat er iets in me groeide en een paar dagen daarna was het overleden voelde me zwaar klote maar ja kan er helaas niks meer aan veranderen daarom raad ik de meiden aan om heel goed na te denken want het is niet iets wat je zo bij het grofvuil zet het is toch je eigen vlees en bloed en als er mensen zijn die hetzelfde mee hebben gemaakt als mij en ze willen er over praten met iemand die hetzelfde mee heb gemaakt kunnen ze me altijd mailen xxxx

Waarschuw beheerder
donateur
Moord :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op donderdag 15 december 2005 om 08:36:
hij loopt er niet voor weg, zoals veel jongens doen..

dan heb je wel een goeie jongen getroffen8)
sterkte en veel plezier met je zwangerschap(F)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
geen moord :no:

zeker niet als het geen kans heeft op een menswaardig leven

Waarschuw beheerder
Hangt helemaal van de situatie af....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2005 om 19:16:
ooit een abortus laten plegen?zo makkelijk lijkt me dat nie thoor!!vooral geestelijk niet ookal ben je er zelf bij, er zijn genoeg meiden die het veilig doen en ondanks dat TOCH zwanger worden!of zelfs zwanger worden terwijl ze hun pil netjes elke dag slikken!Neem aan dat degene die een abortus laten plegen dat niet doen zonder dat ze er goed over nagedacht hebben!denk niet dat ze zomaar voor de lol hun eigen kind laten weghalen!kzie liever een moeder die haar kind de liefde en verzorging kan geven, dan een kind dat ongewenst is en verwaarloosd wordt omdat de moeder abortus plegen "MOORD" vind!

Abortus is een stuk makkelijker dan een kind opvoeden.

Waarschuw beheerder
dat bedoel ik!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 12:59:
geen moord :nee:

zeker niet als het geen kans heeft op een menswaardig leven

Geen moord sluit k me nie bij aan :nee: K zou t zelf NOOIT doen :nee: tenzij het iid geen kans heeft op een menswaardig leven...

Waarschuw beheerder
Men pleegt geen abortus, een abortus laat je uitvoeren. Een misdaad wordt "gepleegd".

Abortus is geen moord, als het moord was was het bij de wet verboden en dus strafbaar. Je haalt inderdaad iets weg wat leeft, maar dit leven is ook maar relatief. Het kan niet in leven blijven zonder de moeder, en heeft nog geen bewustzijn. In mijn ogen dus geen echte kinderen.

De vlieger van "je hebt je verantwoording te nemen, en de consequenties te dragen" gaat ook niet altijd op. Klaar zijn voor seks en klaar zijn voor het ouderschap loopt lang niet altijd gelijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 13:58:
Het kan niet in leven blijven zonder de moeder, en heeft nog geen bewustzijn. In mijn ogen dus geen echte kinderen.

Wat maakt dat uit of het in leven kan blijven met of zonder moeder? Een baby die geboren is kan ook niks zonder ouders, gaat ook dood en dat mag toch ook niet?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 13:58:
De vlieger van "je hebt je verantwoording te nemen, en de consequenties te dragen" gaat ook niet altijd op. Klaar zijn voor seks en klaar zijn voor het ouderschap loopt lang niet altijd gelijk.

Het gaat erom dat eraan sex consequenties kunnen zitten. Als je bewust wil sexen dan kunnen zulke dingen gebeuren.

Als je van plan bent je kind niet gelukkig te maken moet je het zeker niet laten komen, dat betekend alleen maar ellende, maar er zijn ook heel veel mensen die ér niet klaar voor zijn'aangrijpen als een goed excuus om het niet te laten komen.

Waarschuw beheerder
moord!!!!!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 14:04:
Wat maakt dat uit of het in leven kan blijven met of zonder moeder? Een baby die geboren is kan ook niks zonder ouders, gaat ook dood en dat mag toch ook niet?

Een kind wat al geboren is, vind ik iets heel anders dan een vruchtje van een paar weken oud.

Als je van plan bent
je kind niet gelukkig te maken moet je het zeker niet laten komen, dat betekend alleen maar ellende, maar er zijn ook heel veel mensen die ér niet klaar voor zijn'aangrijpen als een goed excuus om het niet te laten komen.

Natuurlijk zijn er mensen die de lulligste excuses verzinnen om een abortus recht te praten. Maar alles beter dan dat een eventueel kind ouders krijgt die helemaal niet op een kleine zaten te wachten, ik denk dat er in dat geval een boel verknipte kindertjes rondliepen in deze wereld.

Als je bewust wil sexen dan kunnen zulke dingen gebeuren.

In elk geval kun je zwanger raken, en dan heb je gelukkig in NL een keuze.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 14:17:
Een kind wat al geboren is, vind ik iets heel anders dan een vruchtje van een paar weken oud.

Oh hebben we het daar over, want het is namelijka l heel snel geen vruchtje meer.
En in de buik of uit de buik het leeft allebei hoor.

Natuurlijk zijn er mensen die de lulligste excuses verzinnen om een abortus recht te praten. Maar alles beter dan dat een eventueel kind ouders krijgt die helemaal niet op een kleine zaten te wachten, ik denk dat er in dat geval een boel verknipte kindertjes rondliepen in deze wereld.

Dat heb ik er ook bij gezet.

In elk geval kun je zwanger raken, en dan heb je gelukkig in NL een keuze.

Ja en dat is het nou maar net. Die keuze moet zeker weten blijven. HEt is alleen jammer dat er genoeg zijn die die keuze iets te makkelijk maken en er zijn ook mensen bij wie die keuze wordt opgedrongen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 14:31:
Ja en dat is het nou maar net. Die keuze moet zeker weten blijven. HEt is alleen jammer dat er genoeg zijn die die keuze iets te makkelijk maken en er zijn ook mensen bij wie die keuze wordt opgedrongen.

Bedoel je met opdringen als in dat er meisjes/vrouwen gedwongen worden door familie en/of partners? Ja dat zijn hele schrijnende gevallen, en ik heb respect voor de vrouwen die het in hun eentje hebben opgeknapt. Maar laten we ervan uit gaan dat als blijkt dat je ongepland zwanger raakt, al zo van de kaart bent dat iemand je heel makkelijk wat kan wijsmaken.

En ook al ben ik pro-abortus, ik vind dat er absoluut genuanceerder over gedaan moet worden. Door de mensen die wel achter abortus staan, maar ook door de tegenstanders. Ijskoud zeggen dat het moord is, en de mensen die het is overkomen keihard veroordelen vind ik ook niet juist.Abortus is zeker niet makkelijk, en er gaan ongetwijfelt een boel huilbuien en slapeloze nachten aan vooraf, en zeker erna.

Maar dan nog denk ik dat je zoiets zelf moet hebben meegemaakt.

Waarschuw beheerder
Ik zou nooit iemand voor moordenaar uitmaken. Vind dat er heel wat mensen zijn die abortus als een uitweg zien om geen kind te hoeven opvoeden. aLles moet volgens de planning en loopt het niet zoals ze wensen moet het maar weg. En voor zulke gevallen ben ik er tegen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 14:31:
Oh hebben we het daar over, want het is namelijka l heel snel geen vruchtje meer.
En in de buik of uit de buik het leeft allebei hoor.

Ik kan wel inkomen in jouw redenering. Maar ik zie het toch anders. Het is een feit dat een ongeboren kind vanaf 22 weken kan overleven buiten de baarmoeder. Maar daarvoor ligt de 'grens' van kind of geen-kind bij iedereen anders. Ik geloof dat het hartje vanaf 22 dagen begint te kloppen, dus dat kan voor iemand zo`n grens zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 14:46:
Ik zou nooit iemand voor moordenaar uitmaken. Vind dat er heel wat mensen zijn die abortus als een uitweg zien om geen kind te hoeven opvoeden. aLles moet volgens de planning en loopt het niet zoals ze wensen moet het maar weg. En voor zulke gevallen ben ik er tegen.

Ik denk dat we het toch wel redelijk met elkaar eens zijn. En je hebt inderdaad niemand voor moordenaar uitgemaakt.

En abortus moet ook absoluut geen voorbehoedsmiddel zijn, als je seks hebt heb je de keuze uit tientallen voorbehoedsmiddelen, gebruik die dan ook zou ik zeggen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 14:46:
Maar daarvoor ligt de 'grens' van kind of geen-kind bij iedereen anders.

Als je de echo bekijkt van je eigen kindje voor die tijd dan zie je echt alles erop en eraan, dan kan je bijna niet zeggend at het geen mini babytje is, maar dat heb ik ook pas toen ervaren hoor.

Waarschuw beheerder
oei krijg een deja vu van een ander topic over abortus.. in theorie is het moord, ik vind het zelf niet zo..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 15:18:
Als je de echo bekijkt van je eigen kindje voor die tijd dan zie je echt alles erop en eraan, dan kan je bijna niet zeggend at het geen mini babytje is, maar dat heb ik ook pas toen ervaren hoor.

Meestal is het zo dat je de eerste echo pas krijgt met 12 weken. Dan krijgt het al inderdaad wat meer vorm.

Maar heb je ooit een abortus gehad, of ben je al moeder..?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 16 december 2005 om 15:48:
in theorie is het moord

Nogmaals, het is simpelweg geen moord, want moord is volgens de wet strafbaar. En abortus is legaal.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 15:54:
Nogmaals, het is simpelweg geen moord, want moord is volgens de wet strafbaar. En abortus is legaal.

ik regaeer op de vraag van het topc..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 15:53:
Meestal is het zo dat je de eerste echo pas krijgt met 12 weken. Dan krijgt het al inderdaad wat meer vorm.

Maar heb je ooit een abortus gehad, of ben je al moeder..?

Ik ben nog zwanger, maar ik stond wel voor de keuze.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 16:00:
Ik ben nog zwanger, maar ik stond wel voor de keuze

Kan ik je feliciteren..? En je doet het alleen of...?

Als je geen antwoord wil geven hoeft het niet hoor!

Waarschuw beheerder
HAha ja dat kan.. NEe we doen het samen, mijn vriend die heeft 2 weken geaarzelt...

Waarschuw beheerder
geaarzelt mbt de baby. Hij is er nu gelukkig mee
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 15 december 2005 om 15:57:
ja kheb liever dat iemand een abortus pleegt dan dat het kind verwaarloosd wordt

Waarschuw beheerder
Dat ligt dus helemaal aan de situatie. kbedoel als je verkracht word ofzo dat is een heel ander verhaal.
Ik ben sinds kort peettante en mn zus heeft ook voor de keus gestaan en het gelukkig niet gedaan.
Als je onveilige seks hebt en je word zwanger, eigen schuld DIKKE BULT.
Maar als je het veilig doet en het gaat fout kun je er natuurlijk nix aan doen. Maar toch moet je er goed over nadenken. Ik zou het babytje houden hoor.
Het is tog iets heel speciaals wat er in je groeit
Waarschuw beheerder
nee, vind ik geen moord! vaak als iemand een arbortus doet is het in het hele begin van de zwangerschap en is het niet meer dan een pluisje wat eruit wordt gezogen, het stelt dan nog niks voor.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van moos op vrijdag 16 december 2005 om 17:25:
het steld dan nog niks voor

Stelt, maar oke. Wat bedoel je, de 'foetus' stelt niks voor of abortus stelt niks voor?
Waarschuw beheerder
ik heb het zelf ook gedaan ik was net 16 en had een vaste vriend slikte elke dag netjes de pil en op een dag was ik zo misselijk ik d8 zou wel ziek zijn lekker op bed gaan liggen en gaan slapen nou dat is een week zo geweest en het hield maar niet op mensen konden naast mij al geen peuk opsteken en ging ik al over me nek terwijl ik zelf ook wel hield van een peuky ik een test gekocht want vond het wel erg verd8 en ja hoor daar was de eetslag zo als op de bijsluiter staat als hij de test er zo uit ziet gefeliciteerd u word moeder toen ik dat las zakte ik gewoon 30.000 keer door de grond mijn ex vriend had geen werk meer we woonde in een zomerhuis dus wat zou ik het kind te biedde hebben alleen een beetje liefde meer niet heb geen dipolmas en die zou ik wel graag willen en dat ga ik binne kort ook doen maar had ik nooit gekunt als ik nu in me eentje voor die kleine had moeten zorge ben er voor me zelf heel blij mee dat ik het heb gedaan nu maar dat was een jaar geleden echt wel anders ik kon er alleen maar over janken nu kan ik er ook gewoon over praten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Suusje :cheer: op vrijdag 16 december 2005 om 17:39:
Wat bedoel je, de 'foetus' stelt niks voor of abortus stelt niks voor?

Uitspraak van moos op vrijdag 16 december 2005 om 17:25:
het niet meer dan een pluisje wat eruit wordt gezogen, het stelt dan nog niks voor

de foetus dus!!
Waarschuw beheerder
Ik zie t niet als een moord

Waarschuw beheerder
het is echt geen pluisje wat eruit gezogen word hoor!!!
Ik kreeg mijn eerste echo met 6 weken en er was toen toch echt al een klein mensje aanwezig en zelfs het hartje klopte al!!!

Waarschuw beheerder
je praat wel erg respectloos over het leven als je zoiets een pluisje noemt.
Het is een levend wezen en dus geen pluisje.

Waarschuw beheerder
donateur
na 1 maand-->is de "baby" een rijstekorrel van 2,5 millimeter
na 2 maanden-->is de "baby" een appelpitje van 6 tot 12 millimeter
na 3 maanden-->is de "baby" 6 tot 9cm,maar krijgt al een beetje vorm
na 4 maanden-->is het gewoon al een klein babytje met alles erop en eraan en weegt het 100-150 gram van ongeveer 15 tot 20 cm

Sowieso vind ik dat mensen zwaar overdrijven als ze van moord spreken in de 1e 3 maanden...dan is een mug doodslaan ook een moord ??
Je kan iets wat zo klein is toch niet als een normaal mens beschouwen?
Ik zou het voor mijzelf na de 4e maand echt niet meer over mijn hart kunnen verkrijgen het te doen (al zou ik een abortus willen,ik zeg niet dat ik dat van plan ben ofzo)moord zal ik het dan niet noemen,maar dan vind ik het gewoon "niet meer kunnen"
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 december 2005 om 10:52:
het is echt geen pluisje wat eruit gezogen word hoor!!!
Ik kreeg mijn eerste echo met 6 weken en er was toen toch echt al een klein mensje aanwezig en zelfs het hartje klopte al!!!

ik weet het niet hoor maar ze hebben bij mij in het begin ook gekeken met een eggo maar bij mij was het na 6 weken noch niet te zien hoor

Waarschuw beheerder
donateur
ik weet het niet hoor maar ze hebben bij mij in het begin ook gekeken met een eggo maar bij mij was het na 6 weken noch niet te zien hoor

na 6 weken is het 5 a 6 mm...dus de vergelijking met een pluisje is niet eens zo gek :P

Waarschuw beheerder
donateur
mjah ach.. of het moord is? kweenie :/

mensen moeten er niet te makkelijk over denken.
Maar als je bijv. een jaar of 18 bent, zit nog op school net 2-3 maanden samen met je vriend. Beide wonen nog thuis... wat heb je dat kind dan te bieden? Helemaal niks !

Dus of het kind een ellendig leven geven of geen.. hmmz moeilijk.. :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 13:16:
Abortus is een stuk makkelijker dan een kind opvoeden

dat is waar, maar dat neemt niet weg dat een abortus jaren lang een nasleep kan geven ,spijt ,twijfel ,.Mensen doen nou eenmaal dingen waar ze achteraf spijt van hebben.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat is echt onzin!! ik was zelf 17 en had ook net pas 3 maanden een relatie en we woonden allebei nog thuis...
jay is nu inmiddels bijna 4 en het gaat hartstikke goed met ons ben wel een alleenstaande moeder maar dat wil echt niks zeggen!!!
Waarschuw beheerder
donateur
ach ligt aan de situatie
zijn zat ,manieren om ongewenste zwangerschappen te voorkomen, mja ongelukje terwijl je voorbereidingen er zijn, gebeurt zo vaak.

abortus is ieder zn eigen keus
maar als de moeder niet voor tkind kan zorgen, laat t aub aborteren

liever een abortus dan een verwaarloosd kind zonder toekomst

Waarschuw beheerder
donateur
lorainetje20 nogmaals,dat het jij het wel gered hebt op je 17e een kind krijgen,wil niet zeggen dat iedereen dat kan..

wat als je ouders je eruit schoppen?
wat als je helemaal geen kind wil?
wat als je op hulp van niemand hoeft te rekenen en er helemaal dus alleen voor staat ?
wat als je nog helemaal met jezelf in de knoop zit (puber) en niet eens in staat bent voor jezelf te zorgen?
enz enz

Moeten die tieners dan maar zeggen : ik laat geen abortus plegen,want Lorainetje kan een kind opvoeden dus wij kunnen dat ook!

Nee dat is per persoon per situatie verschillend..

Ik vind het goed van je dat jij het wel prima voor elkaar hebt,maar jij bent niet iedereen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja, het is verschillend per persoon, en daarom is het een moelijk onderwerp.
Ik heb gelukkig geen ervaring met abortussen en wil dat ook zo laten.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vin het absoluut geen moord, ik vin wees blij met de keuze die je hier in Nederland kunt maken als vrouw zijnde..
Wat ik wel raar vind een beetje, wanneer meiden/vrouwen zeggen dat het moord is!! wat overigens hun mening is
Is dat inderdaad hun mening en die respecteer ik ook, maar wat ik dan raar vind, dat ze in een zelfde zin zeggen maar wanneer het verkrachting is, is het geen moord!!! en zou ik het wel laten doen.
Dat begrijp ik niet, want het gaat nog steeds om het feit over iets laten weghalen.
Ik vind het alleen raar dat wanneer het ongewenst zwanger Moord is en bij een verkrachting legitiem is.
Ik begrijp heel erg goed dat de manier van evt. zwanger raken anders is (de situatie niet te vergelijken valt), maar het feit dat er iets zit is toch het zelfde.
Waarom is het dan wel legitiem om het dan te doen en dus geen Moord en anders wel???
Ik bedoel nogmaals we mogen blij zijn dat we die keuze kunnen en mogen maken.
Waarom meisjes/vrouwen veroordelen die dat doen, iets laten weghalen binnen een bepaalde tijd kan ik niet zien als moord.
En kan me niet voorstellen dat wanneer vrouw besluit tot die beslissing, zij het er niet moeilijk mee heeft.
Tuurlijk hebben vrouwen het hier moeilijk mee, ik vind steun die vrouwen die dat doen!!, zij doen het om een goed, gegronde en onderbouwende reden.
En ook al zou dat niet zou zijn, iedereen is baas over zijn eigen lichaam!!
Er zijn landen genoeg waar dit niet is toegestaan maar het toch gebeurd op een manier die onetisch en zeker niet medisch verantwoord is!!
Dan mag je toch als vrouw zijnde heel erg blij zijn dat zulke moeilijke dingen hier onder uitstekende medische begeleiding gebeurt!!
Maar nogmaals dat is mijn mening, en respecteerd die van een ander zeker!!

Waarschuw beheerder
ik zelf vind het moord.
Toen ik een echo had toen ik 8 weken zwanger was zag je het hartje al kloppen. En dan kun je het ook nog weg
halen dan vind ik het moord want er is al een hartje wat klopt en dat laat je toch stoppen.
Vind dat iedreen zijn eigen mening erover mag hebben maar in sommige situatie's zou ik het wel begrijpen bijv: Verkrachting enz.

Waarschuw beheerder
het is een moord,tuurlijk in dat stadium stelt het nog niet veel voor maar je vermoord wel een levend wezentje.
maar soms kan ik er wel inkomen dat mensen het doen, als er iemand is verkracht en die is zwanger van de verkrachter, dan kan ik erin komen dat zo'n persoon een abortus pleegt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 december 2005 om 19:58:
maar soms kan ik er wel inkomen dat mensen het doen, als er iemand is verkracht en die is zwanger van de verkrachter, dan kan ik erin komen dat zo'n persoon een abortus pleegt.

IK heb respect voor hoe je denkt, maar als je dat op dat moment dan laat doen, is het dan geen MOORD??
Niet meegerekend op de manier je zwanger bent geraakt!!
Ik zou heel erg graag die gedachte gang willen begrijpen, ik denk er namelijk zelf anders over..
Ik begrijp namelijk niet waarom het in de ene situatie moord zou zijn en in de andere situatie niet!!
Snap je wat ik bedoel??, wil het graag begrijpen,.
Maar begrijp niet waarom het normaal gesproken moord is, en op andere momenten niet..
Bedoel het weg laten halen etc is niet anders, das het zelfde alleen de manier waarop je zwanger raak tis anders.
Wat natuurlijk niets veranderd aan het klinkklare feit dat je zwanger bent.
Snap je wat ik bedoel..
respecteer je mening hoor, helemaal... wil alleen graag begrijpen waarom iemand zegt dat het moord is tegelijk ook zegt dat het bij verkrachting wel mag en geen moord is!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer:Brigitte op zaterdag 17 december 2005 om 20:32:
IK heb respect voor hoe je denkt, maar als je dat op dat moment dan laat doen, is het dan geen MOORD??

ja het is dan nog steeds moord, maar dan heb ik wel meer respect voor de reden, maar hoe je het ook went of keert het is en blijft een moord.

Waarschuw beheerder
Ieder persoon is verantwoordelijk voor zn eigen daden en keuzes in het leven. Laat iedereen in zn waarde tog zonder oordeel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 december 2005 om 20:58:
Ieder persoon is verantwoordelijk voor zn eigen daden en keuzes in het leven. Laat iedereen in zn waarde tog zonder oordeel.

het is een vrij land met een vrije meningsuiting, en de stelling is of het moord is of niet, als ik iemand zijn mening geeft houdt dat dan gelijk in dat die persoon iemand niet in zijn waarde laat? misschien dat jij je aangesproken voelt....

Waarschuw beheerder
het enige wat ik zeg GUPPIE is dat het wel mogelijk is!!!
ik denk dat je beter moet lezen wat ik zeg ik zeg niet dat abortus moord is en ik vind ook dat het van de situatie afhangt maar niks is onmogelijk en ik vind dat het te snel en makkelijk gezegd word om een abortus te ondergaan!!!
Waarschuw beheerder
als je niet aan de pil bent...en je sext weet je dat je zwanger kunt raken...
als je dan zwanger raakt en je laat het weghalen omdat je het niet wilt of blabla is het ziek:@ je heb zelf de keus gehad!!

als er een medische indicatie is . is het anders ..

Waarschuw beheerder
donateur
het enige wat ik zeg GUPPIE is dat het wel mogelijk is!!!
ik denk dat je beter moet lezen wat ik zeg ik zeg niet dat abortus moord is en ik vind ook dat het van de situatie afhangt maar niks is onmogelijk en ik vind dat het te snel en makkelijk gezegd word om een abortus te ondergaan!!!

ik zeg toch ook niet dat jij zegt dat het wel moord is??
dus misschien zelf even beter leren lezen

Ik gaf alleen maar een reactie op dingen als:
ik ben hartstikke blij me mijn zoontje en ik doe het ook alleen dus waarom zou iemand anders het niet kunnen!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 december 2005 om 12:11:
over het leven als je zoiets een pluisje noemt.

ben een tijdje geleden mee geweest met een vriendin zij was toen een paar weken zwanger en heeft het weg laten halen en toen we het mochten zien was het gewoon niet meer.... zeg dit niet omdat ik er respectloos over ben:no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
neuh, het is erger een ongewenst kind geboren te laten worden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tripps op zondag 18 december 2005 om 14:57:
neuh, het is erger een ongewenst kind geboren te laten worden

:-S

ABORTUS ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN:@
Waarschuw beheerder
haleluja, moet jij niet naar de kerk ofzo.... echt, een abortus heeft plaats voordat je van een mens kan spreken, de te aborteren vrucht is nog helemaal niks hoor. Maar ik vind wel: voorkomen is beter dan genezen, dus gebruik gewoon een regenjas

Waarschuw beheerder
ik vind het moord ja!!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2005 om 15:03:
ABORTUS ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN

Stel, n meisje van n jaar of 16 die gewoon aan de pil is word tóch zwanger van een of andere gozer...

Ze heeft geen opleiding, geen geld en de vader laat t afweten... Ze is zelf nog n kind en is niet in staat om n kind op te voeden... Vind je dan nog dat ze geen abortus mag plegen?! :/

Als je dr maar op los neukt zonder condoom en dan t kind vervolgens laat weghalen, vind ik dat ook echt niet kunnen! Want er zijn genoeg mensen die wél kinderen willen en ze niet kunnen krijgen...

Maar ongelukjes kunnen altijd gebeuren en voor die situaties is zo n abortus juist n uitkomst!

Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2005 om 18:30:
ik vind het moord ja!!!!!!!!!!!

En moord kun je t al helemaal niet noemen, want dat kind is nog geen eens geboren :S

Laat zo n kind lekker geboren worden in n ellendige thuis situatie! Veeel beter! :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 december 2005 om 12:15:
na 3 maanden-->is de "baby" 6 tot 9cm,maar krijgt al een beetje vorm

MEt drie maanden is de baby al helemaal klaar dan groeit ie alleen nog maar en wordn dingen gerijpt. In mijn 13de week was de baby al 11 cm. Ik vind dat best groot.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 december 2005 om 14:50:
dat is waar, maar dat neemt niet weg dat een abortus jaren lang een nasleep kan geven ,spijt ,twijfel ,.Mensen doen nou eenmaal dingen waar ze achteraf spijt van hebben.laatste aanpassing 17 december 2005 14:50

Nou ja spijt niet :no:, ik heb toen ik 16 was ook een abortus laten plegen (wat ik totaal geen moord vind) en ik vind ZELF dat ik de juiste beslissing heb genomen...ik zat nog op school, niet genoeg geld, vond mezelf te jong, geen vriend, geen diploma's........ik had het kindje ook niets te bieden, natuurlijk gaat er geen dag voorbij zonder dat ik daar niet aan denk, het is moeilijk, maar spijt :no::no:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 15:54:

Hier ben ik het 100% mee eens!!!!!1:D

Waarschuw beheerder
Neej geen moord...het is idd legaal!En als je dat kind toch geen toekomst kan geven?dan is t maybe beter om n abortus te doen ...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2005 om 22:18:
Neej geen moord...het is idd legaal!En als je dat kind toch geen toekomst kan geven?dan is t maybe beter om n abortus te doen ...

helemaal mee eens(Y)

Waarschuw beheerder
donateur
MEt drie maanden is de baby al helemaal klaar dan groeit ie alleen nog maar en wordn dingen gerijpt. In mijn 13de week was de baby al 11 cm. Ik vind dat best groot.

zou kunnen,ik had het ook maar op een site zien staan ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2005 om 22:33:
zou kunnen,ik had het ook maar op een site zien staan

JA maar toch belangrijk om te weten als je abortus wil doen in een vroeg stadium. Kindjes groeien in het begin echt heel snel. Ze zijn al heel vroeg af.. Als ik abortus zou willen doen dan zou ik dat echt binnen de eerste tien weken doen (als je het optijd weet natuurlijk).
Waarschuw beheerder
donateur
Abortus is geen moord, maar soms zelfs het enigste wat je behoort te doen als het ongeboren kind een leven vol ellende zou krijgen, als het wel geboren zou worden!!
Ziekte of wat dan ook...
En als je als moeder/vader de zorgen qua wat dan ook niet aan kan, dan heeft zo'n kind ook niets aan leven...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dus hou het maar gewoon op de situatie waar je je in bevind en waarin de baby zich zou bevinden.

Waarschuw beheerder
donateur
JA maar toch belangrijk om te weten als je abortus wil doen in een vroeg stadium. Kindjes groeien in het begin echt heel snel. Ze zijn al heel vroeg af.. Als ik abortus zou willen doen dan zou ik dat echt binnen de eerste tien weken doen (als je het optijd weet natuurlijk).

nou inderdaad..
als het al echt een babytje is dan zou ik het echt niet meer kunnen :nee:
sommige meisjes/vrouwen kunnen het sowieso niet,ook niet als het nog maar een paar millimeter is,dat is per persoon verschillend..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 december 2005 om 14:34:
nou inderdaad..
als het al echt een babytje is dan zou ik het echt niet meer kunnen
sommige meisjes/vrouwen kunnen het sowieso niet,ook niet als het nog maar een paar millimeter is,dat is per persoon verschillend..

Ik kon het ook niet hoor. Ik wilde het dan ook niet, maar zou bij heel wat hebben moeten gebeuren om het echt weg te laten halen.

Waarschuw beheerder
nee vind het geen moord,..!

Waarschuw beheerder
Ligt helemaal aan de situatie, ben je verkracht je raakt zwanger en wil abortus, is het logisch. Maar er zijn ook meiden die liggen maar met hun benen gespreidt, zonder erbij na te denken en hebben abortussen achter de rug en dan vind ik dat je goed moet nadenken waar je mee bezig bent, want je praat over een levendwezentje!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik ben in alle gevallen voor het laten aborteren van de vrucht..
Namelijk, als je om wat voor kleine reden dan ook, niet volledig achter het 'krijgen' van n kind staat, moet je het niet doen..
Een kind heeft vreselijk veel aandacht en liefde nodig.. Als je het 'toch eigelijk' niet wilt maar het tegen je zin in doet, zal dat kind NOOIT alle liefde krijgen die hij nodig heeft en verdiend...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 december 2005 om 14:56:
Ik ben in alle gevallen voor het laten aborteren van de vrucht..
Namelijk, als je om wat voor kleine reden dan ook, niet volledig achter het 'krijgen' van n kind staat, moet je het niet doen..

Er zijn er genoeg die wel willen, maar het tijdstip niet aan staat. Er zijn er genoeg die het maar doen voor een ander. Dus zou maar niet zeggen dat het altijd beter is.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 december 2005 om 14:37:
nee vind het geen moord,..!

Waarschuw beheerder
donateur
Pppff als ik zwanger zou worden en ik moet dat kind niet ga ik het ook niet op de wereld laten komen
Kom op zeg alleen omdat andere mensen dat moord vinden

Flikker op vrij land vrije keuzes (Y)
Waarschuw beheerder
vin het geen moord :no:

Waarschuw beheerder
IK MOET DAT KIND NIET!!! wat is dat nou weer voor uitspraak kusjestam!!! maar beter dan voor jou ja!!

Waarschuw beheerder
Eerst goed nadenken voordat je gaat sexen....
EN of je al aan kinderen toe bent .........

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tamara op maandag 19 december 2005 om 21:24:
Pppff als ik zwanger zou worden en ik moet dat kind niet ga ik het ook niet op de wereld laten komen

Flikker op vrij land vrije keuzes

Beetje raar antwoord... Denk dat je er nu makkelijker over denkt dan als t je daadwerkelijk gebeurt...

Ik zou ook geen kinderen willen, maar ik denk niet dat ik t makkelijk zou vinden om t weg te laten halen :no:

Ik vind gewoon dat iedereen moet voorkomen dat ze zwanger raken en mocht er dan toch n ongelukje gebeuren vind ik abortus n goede oplossing!

Het is namelijk niet eerlijk voor t kind als zn ouders hem niets te bieden hebben of er niet aan toe zijn om kinderen te krijgen... Dat vind ik nog veel erger dan n abortus! :yes:

Waarschuw beheerder
ik vind ut wel moord..want het is toch een levend wezen duss

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 12:49:
ik vind ut wel moord..want het is toch een levend wezen duss

Het is nog geen levend wezen, dus ik vind t geen moord :no:

Waarschuw beheerder
nou ik vind ut wel moord hoor..maarja ieder ze eige mening
Waarschuw beheerder
ligt helemaal aan de situati vind ik

want als je bijv nog heel jong bent en niet voor zo'n kindje zou kunnen zorgen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 13:00:
nou ik vind ut wel moord hoor..maarja ieder ze eige mening

Tuurlijk, ieder zn mening :yes:

Maar jij bent nu 14, stel jij bent gewoon aan de pil maar tóch raak je zwanger...

Je hebt nog geen diploma, geen geld, je bent zelf nog n kind dus ook niet in staat om n kind op te voeden én de vader laat t afweten... Vind jij t dan verantwoord om je kind toch te houden?

Kan ook geen ideale thuis situatie zijn voor zo n kind... Ik bedoel maar te zeggen dat er soms geen andere oplossing is ;)

Waarschuw beheerder
nou ik ben al aan de pil..ik zou ut ook nie houwe..omdat ik zelf nog een kind ben..dan voed ik een kind op terwijl ik er zelf nog een ben..en ik denk dat me ouders het er ook niet echt mee eens zouden zijn dus..ik zou het echt wel weg laten halen maar toch zou ik het erg vinden..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 13:16:
nou ik ben al aan de pil..ik zou ut ook nie houwe..omdat ik zelf nog een kind ben..dan voed ik een kind op terwijl ik er zelf nog een ben..en ik denk dat me ouders het er ook niet echt mee eens zouden zijn dus..ik zou het echt wel weg laten halen maar toch zou ik het erg vinden..

Dat bedoel ik... Ik zou t ook niet makkelijk vinden om t weg te laten halen! :no:

Maar als ik nu zwanger zou raken zou ik t wel doen denk ik :yes:

Waarschuw beheerder
neej ut is ook niet makkelijk ik ken genoeg mensen die het er nog moeilijk mee hebben

Waarschuw beheerder
Ik zeg altijd maar zo waar een wil is is een weg dus dan kan je alles en ja er word vaak te makkelijk over abortus gedacht en ook uitgevoerd maar goed ieder zijn ding je weet gewoon niet wat je mist :no:

Waarschuw beheerder
j0hh
Waarschuw beheerder
ik zelf zou het niet kunnen,tis ook niet eens in mij opgekomen toen ik zwanger bleek te zijn,,ookal wilde andere mensen om mij heen wel dat ik het zou doen,maar ik heb zoiets tis mijn eigen verantwoording,en zo n kindje kan er ook nix aan doen,,maar ik snap wel dat er soms situaties zijn waardoor mensen erover denken om dat te doen,ken een aantal mensen die het ook gedaan hebben,alleen die zitten er nu nog mee,,,dus het blijft heel erg moeilijk ,,maar ik zou mijn kids niet willen missen,,ze zijn het beste wat me overkomen is

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 13:31:
j0hh

Je bent pas 14 meisie ook nog veel te jong om hier zelf s over mee te praten en ja je zulkt vast wel mensen kennen die abortus hebben gepleegd maar van jou leeftijd kom op als je mij dochter was hahaha had ik je aan de ketting gelegd :P

Waarschuw beheerder
ik zou het ook erg vinden als ik zwanger zou zijn..maarja ik ken het niet houwe

Waarschuw beheerder
J0hh...zal wel..maar ik ben helemaal niet te jong...want ik weet hoe ut is..niet dat ik het zelf meegemaakt heb..maar een vriendin van mij wel..en die zit er nu nog mee.duss

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 13:35:
J0hh...zal wel..maar ik ben helemaal niet te jong...want ik weet hoe ut is..niet dat ik het zelf meegemaakt heb..maar een vriendin van mij wel..en die zit er nu nog mee.duss

Ja dat is echt erg maar je bent wel te jong om zowiezo al sex te hebben (maar ja zegt ook niks meer tegenwoordig en eigenlijk mag ik dat ook niet zeggen maar doe dat lekker toch)laat staan verder zwanger te raken en laat staan om je bezig te houdn met abortus tja en eigenlijk een beetje dom van je vriendin dat ze zwanger is geraakt op zo'n jonge leeftijd nou dat zal een nare nasleep gaan hebben succes :flower:

Waarschuw beheerder
juhh...wie zegt dat ik te jong ben voor sex want tegenwoordig is 14 helemaal niet jong..maarja als jij dat denkt moet je dat zelf wetenn..ik word der gek van..als mensen zich met mij gaan bemoeien...dagg(K)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 13:41:
juhh...wie zegt dat ik te jong ben voor sex want tegenwoordig is 14 helemaal niet jong..maarja als jij dat denkt moet je dat zelf wetenn..ik word der gek van..als mensen zich met mij gaan bemoeien...dagg

nee je moet lezen!!!!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 13:38:
(maar ja zegt ook niks meer tegenwoordig en eigenlijk mag ik dat ook niet zeggen maar doe dat lekker toch)

<-----------!!!!!

En ik bemoei me niet met jou gaat gewoon over het algemeen want het risico is er nu eenmaal dat je zwanger kan worden en ook op je 14de en dat is zonde van je jeugd dus geen sex is dan beter koop een tarzan daar word je niet zwanger van :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 13:38:
Ja dat is echt erg maar je bent wel te jong om zowiezo al sex te hebben (maar ja zegt ook niks meer tegenwoordig en eigenlijk mag ik dat ook niet zeggen maar doe dat lekker toch)laat staan verder zwanger te raken en laat staan om je bezig te houdn met abortus tja en eigenlijk een beetje dom van je vriendin dat ze zwanger is geraakt op zo'n jonge leeftijd nou dat zal een nare nasleep gaan hebben succes

Hahaha... Ik begrijp jouw standpunt wel, maar ik had ook al sex op mn 14de :yes: Is helemaal niet zo raar tegenwoordig...

Maar idd, om je dan al zo daar mee bezig te houden is wel errug jong.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 13:41:
juhh...wie zegt dat ik te jong ben voor sex want tegenwoordig is 14 helemaal niet jong..maarja als jij dat denkt moet je dat zelf wetenn..ik word der gek van..als mensen zich met mij gaan bemoeien...dagg

14 is wel jong :yes: Maar als jij denkt dat je al aan sex toe bent, is dat jouw zaak... Weet je zelf t beste, dus niet meteen zo opgefokt! ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 13:44:
En ik bemoei me niet met jou gaat gewoon over het algemeen want het risico is er nu eenmaal dat je zwanger kan worden en ook op je 14de en dat is zonde van je jeugd dus geen sex is dan beter koop een tarzan daar word je niet zwanger van

Vind dat t ook de taak vd ouders is om dit soort dingen in de gaten te houden...

Veel ouders zeggen dan: Oh nee, dat doet mijn kind niet!

En ondertussen hebben die kinderen gewoon seks zonde voorlichting etc. En zo raken die jonge meisjes dus zwanger :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 13:57:
Hahaha... Ik begrijp jouw standpunt wel, maar ik had ook al sex op mn 14de Is helemaal niet zo raar tegenwoordig...

Maar idd, om je dan al zo daar mee bezig te houden is wel errug jong.

hahaha ja ik had het ook op mn 14de maar kijk nu maar naar mij ben al mama van 2 kids :P hahaha en ik kan daar niet over gaan oordelen maar wel advies in geven en wat je zegt er word veel te weinig naar omgekeken door bijv ouders die denken echt van dat doet mn kind niet :O nou ja en dan zou ik zeggen willen ze het proberen koop een tarzan dat is ook niet zo raar meer tegenwoordig :P

Waarschuw beheerder
Is dat belangrijk dan of tegenwoordig 14 vroeg is of niet. Ik vind het wel veel te vroeg in elk geval. als die dochter van mij er zo vroeg aan gaat beginnen, brrrr.

MAar goed 14 is natuurlijk te jong voor een kind, maar aangezien ik vind dat je dan hoogstens aan het friemelen moet zijn zou je zo'n keuze normaal niet hoeven maken zo jong.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 12:51:
Het is nog geen levend wezen, dus ik vind t geen moord

Hoezo is het geen levend wezen? Omdat het in een buik zit? :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 14:37:
Is dat belangrijk dan of tegenwoordig 14 vroeg is of niet. Ik vind het wel veel te vroeg in elk geval. als die dochter van mij er zo vroeg aan gaat beginnen, brrrr.

MAar goed 14 is natuurlijk te jong voor een kind, maar aangezien ik vind dat je dan hoogstens aan het friemelen moet zijn zou je zo'n keuze normaal niet hoeven maken zo jong.

(Y) ja ben ik het helemaal mee eens ik heb zelf twee kids en heb er nooit aangedacht om ze weg te laten halen maar ja wie zijn wij die het niet doen he 'nobody'
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tamara op maandag 19 december 2005 om 21:24:

Flikker op vrij land vrije keuzes

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 12:07:
IK MOET DAT KIND NIET!!! wat is dat nou weer voor uitspraak kusjestam!!! maar beter dan voor jou ja!!

Even voor de duidelijkheid ik heb dit antw gepost op Kusjestam dr account omdat ik een ban had
En wat dat voor een uitspraak is? Als ik geen kind wil dan wil ik geen kind lijkt me simpel of niet soms? Zieltje :gaap:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 12:44:
Beetje raar antwoord... Denk dat je er nu makkelijker over denkt dan als t je daadwerkelijk gebeurt...

Hoezo raar? Dat is toch mijn mening? Zo denk ik er over.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 12:44:
Ik zou ook geen kinderen willen, maar ik denk niet dat ik t makkelijk zou vinden om t weg te laten halen

Alsof je er wat van merkt als je net zwanger bent :/ ik bedoel je kan mij niet vertellen dat je dat kind al voelt :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 14:37:
Hoezo is het geen levend wezen? Omdat het in een buik zit?

Als je n kind in zo n vroeg stadium weg laat halen is t nog niet levens vatbaar, dus is t voor mij ook geen levend wezen!

Zo denk ik erover, maar dat is heel persoonlijk :yes: Vandaar dat dit ook zo n lastige discussie is ;)

Uitspraak van M. :') op dinsdag 20 december 2005 om 15:48:

Tuurlijk, ik zou t nu ook weg laten halen!

Bedoelde alleen dat je antwoord er n beetje hard uit kwam, was eigenlijk meer n reactie op de reactie van loraintje ;)

Alsof je er wat van merkt als je net zwanger bent ik bedoel je kan mij niet vertellen dat je dat kind al voelt

Denk ik ook niet, maar ik denk toch dat ik er wel over na zou denken... Het had namelijk wel mijn kind kunnen zijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Alsof je er wat van merkt als je net zwanger bent ik bedoel je kan mij niet vertellen dat je dat kind al voelt

Ik weet niet hoor maar als je zwanger bent dan voel je je echt niet hetzelfde alleen al door de hormonen. Maar dat weet je alleen als je het zelf meemaakt.

Dat komt omdat je het op een hele botte manier zegt alsof het een moedervlekje is dat je weg laat halen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 15:49:
Als je n kind in zo n vroeg stadium weg laat halen is t nog niet levens vatbaar, dus is t voor mij ook geen levend wezen!

Zo denk ik erover, maar dat is heel persoonlijk Vandaar dat dit ook zo n lastige discussie is

Zo denk je erover, maar daarom is het wel een levend wezen. En tuurlijk in het begin is het een soort plantje dat groeit, maar dat is echt maar de eerste weken en en je kan nog best heel lang abortus laten doen. Ook als het al echt een mensje is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 15:52:
Zo denk je erover, maar daarom is het wel een levend wezen. En tuurlijk in het begin is het een soort plantje dat groeit, maar dat is echt maar de eerste weken en en je kan nog best heel lang abortus laten doen. Ook als het al echt een mensje is.

Alsnog vind ik dat t geen moord is...

Er zijn gewoon bepaalde situaties waarin ik n abortus beter vind dan t kind geboren te laten worden... Of heb jij liever dat 2 kinderen van 14 zonder diploma of geld samen n kind gaan opvoeden? En zo kan ik nog tal van voorbeelden op noemen...

Ik vind abortus zeker niet de normaalste zaak vd wereld, maar ik vind wél dat t moet kunnen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 16:02:
Alsnog vind ik dat t geen moord is...

Dat heb ik ook nooit gezegd!!!

Er zijn gewoon bepaalde situaties waarin ik n abortus beter vind dan t kind geboren te laten worden... Of heb jij liever dat 2 kinderen van 14 zonder diploma of geld samen n kind gaan opvoeden? En zo kan ik nog tal van voorbeelden opnoemen...

Helemaal niet en dat heb ik hierboven ook neer gezet.

Ik vind abortus zeker niet de normaalste zaak vd wereld, maar ik vind wél dat t moet kunnen!

Dat vind ik ook alleen niet zomaar.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 december 2005 om 16:33:
Er zijn er genoeg die wel willen, maar het tijdstip niet aan staat. Er zijn er genoeg die het maar doen voor een ander. Dus zou maar niet zeggen dat het altijd beter is.

true... maar dan weet je nog niet waar t terecht komt als je t afstaat voor adoptie ofzo.. en wat voor leven t krijgt..
k zou niet met de gedachte kunnen leven dat mijn kind ergens anders opgevoed word, jij wel?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 16:40:
true... maar dan weet je nog niet waar t terecht komt als je t afstaat voor adoptie ofzo.. en wat voor leven t krijgt..
k zou niet met de gedachte kunnen leven dat mijn kind ergens anders opgevoed word, jij wel?

Mijn hele uitspraak gaat niet over adoptie hoor :nee:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 16:46:
Mijn hele uitspraak gaat niet over adoptie hoor

Er zijn er genoeg die het maar doen voor een ander??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 13:57:
14 is wel jong

Ik heb een nichtje van rond die leeftijd...moet er niet aan denken dat zij al seks heeft :o Vind dat echt wel heel erg jong..al was k zelf ook 15 ;P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 17:24:
Er zijn er genoeg die het maar doen voor een ander??

Abortus plegen ja onder druk van andere mensen. Er staat toch geen adoptie. Nergens in mijn tekst trouwens.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 15:49:
Bedoelde alleen dat je antwoord er n beetje hard uit kwam, was eigenlijk meer n reactie op de reactie van loraintje

Die moet gewoon niet zo piepen ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 15:51:
Ik weet niet hoor maar als je zwanger bent dan voel je je echt niet hetzelfde alleen al door de hormonen. Maar dat weet je alleen als je het zelf meemaakt.

Alsof ik dan ineens wel een kind zou willen :/

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 15:51:
Dat komt omdat je het op een hele botte manier zegt alsof het een moedervlekje is dat je weg laat halen.

Nou en dat moet ik toch zelf weten of niet soms? Dan maar zoals jij het zegt een moedervlekje laten weg halen als je dat zo graag wilt horen :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op dinsdag 20 december 2005 om 19:27:
Alsof ik dan ineens wel een kind zou willen

Zeg ik dat ofzo? Nee idd dat zeg ik niet.

Uitspraak van M. :') op dinsdag 20 december 2005 om 19:27:
Nou en dat moet ik toch zelf weten of niet soms? Dan maar zoals jij het zegt een moedervlekje laten weg halen als je dat zo graag wilt horen

Heb ik gezegd dat jij dat niet mocht zeggen? ALs jij zulke opmerkingen wilt plaatsen dan kun je daar ook weer reactie op verwachten en dat moet een ander dan ook weer lekker zelf weten net als jij.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 19:33:
Heb ik gezegd dat jij dat niet mocht zeggen? ALs jij zulke opmerkingen wilt plaatsen dan kun je daar ook weer reactie op verwachten en dat moet een ander dan ook weer lekker zelf weten net als jij.

Ja hoor je mag er best op reageren maar zoals deze miep

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 12:07:

Rot op zeg bepaal zelf wel wat ik wel en niet doe en wat ik wel en niet zeg :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op dinsdag 20 december 2005 om 19:42:
Rot op zeg bepaal zelf wel wat ik wel en niet doe en wat ik wel en niet zeg

Jezus zeg wat ben jij een zielig wijf!!!!!!!!!!!!!!!

Je kan ook sommige dingen op een normale manier zeggen, maar blijkbaar is dat voor jou erg moeilijk aangezien jij om de week verbannen wordt!!!!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind dat je pas aan kinderen moet beginnen als je er zelf klaar voor bent.
Want als je het dan toch laat komen, dan kun je je kindje niet geven wat het verdient.

Waarschuw beheerder
moet je zeker zelf helemaal bepalen zegt meer over jezelf denk ik he!!!

Waarschuw beheerder
niet teveel stoeien dan!!

Waarschuw beheerder
stoeipoes!! en even voor de duidelijkheid vrij land vrije keuze's idd en ook een vrije mening!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 10:53:
Jezus zeg wat ben jij een zielig wijf!!!!!!!!!!!!!!!

Waarom? Omdat ik het op een andere manier zeg als dat jullie willen horen? Tsja dan ben ik maar een zielig wijf :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 11:56:
moet je zeker zelf helemaal bepalen zegt meer over jezelf denk ik he!!!

Ja zegt genoeg over mij :d dat ik geen kinderen wil dus (Y)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 12:23:
stoeipoes!! en even voor de duidelijkheid vrij land vrije keuze's idd en ook een vrije mening!!

Dat bedoel ik!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 10:53:
Je kan ook sommige dingen op een normale manier zeggen, maar blijkbaar is dat voor jou erg moeilijk aangezien jij om de week verbannen wordt!!!!!!!!!!!!

Om de week nog wel? Ach je kan het ook overdrijven he :)
Waarschuw beheerder
Ligt idd denk ik aan de situatie, bijv. verkrachting. Maar het blijft toch ook JOUW kindje. Ik zou iniedergeval nooit me kind weg laten halen als ik plotseling zwanger zou zijn van me vriend. Bij verkrachting weet ik niet wat ik zou doen. Maar ik vind het wel moord. Het is misschien niet een compleet mensje onder de 3 maanden, maar het groeit wel in je buik en het leeft, dus ik zie het als moord.
Waarschuw beheerder
donateur
Ja , feitelijk vind ik het moord. En zeker na het aantal weken dat het baby'tje al 'n hartje heeft :/ .. :(

Waarschuw beheerder
donateur
Hmmmz altijd lastig en vaak discussies gehad en zelf vind ik het totaal geen moord!

Ik vind het ook geen moord, de persoon die het doet weet zelf wel wat het beste is voor de baby.

Waarschuw beheerder
vindt t moord......
Waarschuw beheerder
Als je niet voor het kind kan zorgen vink dat mishandeling. Kan je beter abortus plegen. Het is dan nog niet eens echt een kind..Vind het geen moord..

Waarschuw beheerder
heb ook s een vriendin gehad die per ongeluk zwanger werd maar op zon moment moet je toch de verstandigste keuze maken ook al is het dubbelzijdig..
wat kan je een kind bieden op een jonge leeftijd als je niet eens diploma`s een baan hebt? als je jezelf nog niet volwassen genoeg vind om een kind te hebben?
het kind kan je dan ook geen toekomst bieden dus is abortus vaak de beste oplossing..:(
en moord is een groot woord.. maar ergens klopt het wel...

Waarschuw beheerder
donateur
Beter een abortus uitvoeren dan een kind groot brengen in een hopeloze situatie.

En moord vind ik veel te zwaar aangezien een abortus niet iets is wat je even voor je lol gaat doen, het doet de niet-aanstaande moeder zeer veel pijn omdat er toch een verlies voelbaar is.

Dus laten we het houden op een medische ingreep, voor de bestwil van 2 levens.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 12:51:
Het is nog geen levend wezen, dus ik vind t geen moord

het is zekers wel een levend wezen. ook het vrucht voed zich al via jou.

dus is het ten allertijden moord in mijn ogen. :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Dan vind jij een bloemetje plukken ook moord.

En ja, ik snap exact wat jij bedoelt, maar zoals ik eerder ook al heb gezegd is moord een aanklacht die je de vrouw in kwestie niet kan/mag aanrekenen.

Waarschuw beheerder
donateur
Niemand kiest ervoor om ongewenst zwanger te raken en bijna niemand vind het gemakkelijk om te kiezen voor abortus, maar het is meestal de enige uitweg.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 december 2005 om 12:13:
Niemand kiest ervoor om ongewenst zwanger te raken en bijna niemand vind het gemakkelijk om te kiezen voor abortus, maar het is meestal de enige uitweg.

NOu dat weten we niet per persoon verschillend of iemand dat makkelijk vind.

Waarschuw beheerder
donateur
zou jij het dan wel makkelijk vinden?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 december 2005 om 17:41:
zou jij het dan wel makkelijk vinden?

Ik stond voor die keuze, heb het niet voorn ik gehouden. MAar ik ben een andere niet.

Waarschuw beheerder
donateur
oow, ik snap al weer het fout gaat :)

je zegt dat de zwangerschap doorzetten ook een optie is als abortus gevoelsmatig te moeilijk is voor je?
Waarschuw beheerder
volgens mij bestaat er ook nog zoiets als adoptie. laat het gewoon komen en geef het aan iemand die geen kinderen kan krijgen. bijvoorbeeld.

Waarschuw beheerder
als je geen andere keuze hebt zal je toch wel moeten maar anders had ik het nooit gedaan
Waarschuw beheerder
vind het moord als je op je 14e al zwanger raakt heb je het tog echt zelf gedaan ook al wil je helemaal geen kinderen en tog per ongeluk(wat niet kan) zwanger raakt het is je eigen schuld ik vind het dus gewoon moord

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Het_legioen_meissie20 op dinsdag 27 december 2005 om 18:31:
en tog per ongeluk(wat niet kan)

Oh nee kan dat neit per ongeluk? Dacht het wel (spreek uit ervaring)

Waarschuw beheerder
Moet iedereen natuurlijk zelf weten.. Maar kdenk niet dak abortus zou laten plegen.. (op dit moment)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 december 2005 om 11:20:
Oh nee kan dat neit per ongeluk? Dacht het wel (spreek uit ervaring)

nee dat kan ook niet moet je maarwat gebruiken

Waarschuw beheerder
donateur
nog nooit gehoord van "door de pil heen zwanger worden" ofzo :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 januari 2006 om 13:38:
nog nooit gehoord van "door de pil heen zwanger worden" ofzo

of zoiets van "het condoom zou ook is kunnen scheuren"

Als ik nu zwanger zou raken, zou ik het weg laten halen. Eerst mn studie afmaken en flink van mijn eigen jeugd genieten. Een ongelukje is zo gebeurd, en ik vind het geen moord.

Waarschuw beheerder
ligt eraan.
ik ben er eigenlijk niet voor, maar in sommige situaties is het wel het beste.

als een meisje verkracht wordt en ze is zwanger van die vent geef ik haar groot gelijk als ze abortus pleegt.
of als een meisje van 13jaar zwanger wordt en ze heeft geen ouders die haar willen bijstaan of ze weet dat ze uit huis wordt gezet als ze het kindje houdt, dan is abortus misschien ook geen slecht idee.
en zo zijn er veel situaties waarin abortus misschien toch de beste oplossing is. persoonlijk ben ik er ook niet echt een voorstander van, maar hoeveel kinderen worden er wel niet verwaarloosd of mishandeld omdat de ouders niet bekwaam zijn om ervoor te zorgen? er zijn zelfs genoeg kinderen die daardoor zelfmoord plegen.
is dat dan zoveel beter??

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 januari 2006 om 13:38:
nog nooit gehoord van "door de pil heen zwanger worden" ofzo

een vriendin van mij die heb een kindje met kerst gehad, dus het ken allemaal wel, is namelijk die ene procent!

Waarschuw beheerder
ik zie het niet als moord. als je een abortus laat plegen, heeft het "Kindje" nog helemaal geen vorm of wat dan ook.

Waarschuw beheerder
ik zie het niet als moord.
Maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Maar ik vindt wel als je oud genoeg ben om met iemand naar bed te gaan, moet je ook de gevolgen dragen
Waarschuw beheerder
ik vind het geen moord. Als ik nu zwanger zou raken, zou ik het weg laten halen. Met de leeftijd die ik nu heb lijkt dat me toch het verstandigst

Artiest Chemo
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stephiie aka Pinkiie op donderdag 22 december 2005 om 00:52:
Maar het blijft toch ook JOUW kindje

O? Zonder de heren gebeurt er niks hoor.
Het kindje is nooit helemaal van Jouw.

Waarschuw beheerder
ik vind het geen moord al je het kind geen goede en gezonde toekost kan geven omdat je het nog niet aankan !
Artiest Bisbee
Waarschuw beheerder
als je weet hoe te leuteren dan leer het peuteren, kleuteren ook maar!

als het niet om een verkrachtingsgeval gaat dan is het gewoon moord!.. je bent er met zijn beide samen bij geweest dus je bent er ook beiden verantwoordelijk voor!

kindertjes horen zowieso niet sex te hebben.. dan gebeuren er ook geen ongelukken!

er gaat veelste makkelijk om met deze abortusmogelijkheid.. het is een uitkomst in het ergste geval oa verkrachting.. geen luxemogelijkheid als jeje eff verneukt zonder na te denken!
het lijkt zo langzamerhand wel een neckermanservice.. niet tevreden.. breng het dan maar terug!

vind het echt ziek en te sneu voor woorden dat er zo harteloos en gemakzuchtig omgegaan word met een leven!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
voor de mensen die abortus als een moord vinden......de meeste van jullie zitten wel lekker te zeggen het is moord dit en dat...maar jullie moeten het eens zelf meemaken! dan piepen jullie wel anders! maar als je 1x een abortus laat doen omdat je er nog niet klaar voor ben , of je bent te jong of je zit met je financien enz dan kan het niet anders! (maar je heb ook zoiets van...pil vergeten condoom gescheurd)
Dus ga alsjeblieft ff nadenken voordat je wat zegt, want het is egt geen pretje om zoiets mee te maken, mijn vriendin heeft het ook meegemaakt, ik zit hier egt niet om naar aand8 te snakken maar sommige van jullie begrijpen het voor geen meter...ik ben nu blij dat ik over 12 daagies een dochtertje krijg en daar zijn de factoren er nu wel voor!
Waarschuw beheerder
donateur
Abortus is de laatste optie, en is voor de mensen die op dat moment niet voor een kind kunnen zorgen
Het is geen voorbehoedmiddel.

Daarbij is het dus geen moord.

Liever een abortus dan een kind wat word mishandeld, verwaarloosd of in een tehuis beland.
Of zoals tegenwoordig vaak in het nieuws komt; dat ze worden gedumpt in de vuilnisbak, vuilniszakken, in het water enz.
Waarschuw beheerder
Ja eigenlijk is het wel moord ja.. Maar wat moet je dan..?? Als je der nog nie klaar voor bent om een moeder te zijn..?? Moet je t dan tog ma late kome..?? Of moe je het dan ma late kome nn je kind dana afstaan..?? Da vind k ook zoiets...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Satanica op woensdag 8 februari 2006 om 04:43:
Abortus is de laatste optie, en is voor de mensen die op dat moment niet voor een kind kunnen zorgen
Het is geen voorbehoedmiddel.

Daarbij is het dus geen moord.

Liever een abortus dan een kind wat word mishandeld, verwaarloosd of in een tehuis beland.
Of zoals tegenwoordig vaak in het nieuws komt; dat ze worden gedumpt in de vuilnisbak, vuilniszakken, in het water enz.

Ja oke geef k je groot gelijk in.. Ma stel het is egt een ongelukje.. Nn je hebt t tog veilig gedaan enz.. Moe je dan het kind ma late kome terwijl je der nog nie klaar voor bent om een moeder te worde.. Of moe je het kind dan ma na de geboorte afstaan..?? dat vind k ook zoiets.. Nn ja tis idd beter dan dat ze gedumpt worde in de vuilnisbak enz.. Das idd gewoon nie normaal zoiets doe je niet..
Waarschuw beheerder
zelf vind ik het totaal geen moord!

OH NEE?! Wat is dit godverdomme dan???? Kijk jij daar maar eens goed naar! Hoop dat je je heel goed realiseert wat dit is!

*edit* foto's zijn weggehaald ivm zeer schokkend en ongewenst. Overigens zijn dit geen foto's van zomaar abortussen maar van medische zwangerschapsbeëindiging. Een abortus is in nederland niet eens toegestaan op zwangerschappen van rond de 20 weken, wat deze kinderen zijn. Komen daarbij van een christelijke site die deze foto's onrechtmatig gebruikt om abortus af te schrikken*edit*

Ik kan er nog veel meer posten. Je mag best weten dat ik dit huilend aan het posten ben. Ik vind het verschrikkelijk! Die lieve onschuldige baby's!!!

En je kunt wel zeggen waarom post je dit dan. Nou dat zal ik je zeggen. Je kunt je kop wel in het zand steken en er luchtig over denken maar ik denk dat heel veel mensen niet eens weten dat het er ZO uitziet!

Denk na en wees dankbaar als je zwanger bent!!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
hoeveel weken zijn die baby's in voorgaande posts dan??neem aan dat het niet een 8weken oude foetus is??:/ is wel hartverscheurend om te zien..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op maandag 20 februari 2006 om 20:06:
OH NEE?! Wat is dit godverdomme dan???? Kijk jij daar maar eens goed naar! Hoop dat je je heel goed realiseert wat dit is!

Dat bedoel ik nou. Pure moord. Heb aantal post eerder gezegd, maar toen heb ik het alleen van gehoord.

Maar ik vind het heel erg onmenselijk als je zonder een ERG GOED reden een kind laat weghalen. Waar ben je in godsnaam bezig? Een leven die nog moet beginnen, van iemand afnemen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dank je wel nou krijg ik nagtmerries
Waarschuw beheerder
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

waar hebben die lui leren arbortus plegen..
bij de doehetzelfer..?:d

dat is geen abortus dat is kattenvoer..die lui die dat hebben gedaan..kunnen beter bij de slachter werken
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Oke Na het zien van die plaatjes schrik je wel ..
Maar Op je 14e zwanger worden .. Of zwanger zijn van een Verkrachter (In het ergste geval) .. Wil niemand denk ik ..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 11:12:
Maar Op je 14e zwanger worden ..

Als je verantwoordelijk genoeg bent om op je 14e sex
te hebben moet je ook aan de consequenties denken
en anders een condoom gebruiken.
Tegenwoordig weten kinderen van 10 wat een condoom is.

En ik zou nooit mn kind laten weghalen!
Op wat voor manier het ook verwekt is. Daar kan
die kleine toch niks aan doen!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 11:18:

Ok Inderdaad ..

Waarschuw beheerder
donateur
Op wat voor manier het ook verwekt is.Daar kan

nee en juist daarom is het in sommige gevallen juist slim om het kind er niet de dupe van te laten worden,door het gewoon niet geboren te laten worden (want die kleine kan er inderdaad ook niks aan doen!)..je kan dit dus ook van de andere kant bekijken als hoe jij het bekijkt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ok er zijn veel zieke geesten maar er wordt ook
abortus gepleegd bij "normale" mensen.
En daar had ik het dus eigenlijk over.

Waarschuw beheerder

Is inderdaad een moeilijk onderwerp. Geen moord maar ook niet goed natuurlijk. Ligt aan de situatie...

Waarschuw beheerder
tuurlijk is abortus geen moord. abortus is hartstikke top als de situatie er naar is, ik heb wel meer van die domme sletjes gezien die op hun 15e zwanger worden en het willen houden, zo'n wijf kan zo'n kind toch niet onderhouden man... die kan nog niet eens voor zichzelf zorgen

dat is pure mishandeling :D en dat is pas onterecht, een foetus gevallus is nog geen levend wezen en dus is het geen moord, zodra het leeft is het ook verboden om het weg te laten halen.
als iemand een propje vlees weg wil laten halen moeten ze dat toch goddomme zelf weten
beter dan een kind op te laten groeien in een totale kankerzooi

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 11:32:
tuurlijk is abortus geen moord. abortus is hartstikke top als de situatie er naar is, ik heb wel meer van die domme sletjes gezien die op hun 15e zwanger worden en het willen houden, zo'n wijf kan zo'n kind toch niet onderhouden man... die kan nog niet eens voor zichzelf zorgen

dat is pure mishandeling en dat is pas onterecht, een foetus gevallus is nog geen levend wezen en dus is het geen moord, zodra het leeft is het ook verboden om het weg te laten halen.
als iemand een propje vlees weg wil laten halen moeten ze dat toch goddomme zelf weten

Jij snapt het! Wie zegt dat zo'n kind kansloos is? Maar als je het laat aborteren heeft het kindje geen enkele kans! Je bent gewoon harteloos man. Wees blij dat je ouders er zo niet over dachten..

Waarschuw beheerder

Volkomen mee eens. Maar je had die foto's wel achterwege mogen laten... jezus joh...

Waarschuw beheerder
en vrouwen die worden verkracht en er zwanger van raken? tja, die moeten zo'n kind dan ook maar houden, want abortus is fout.

het gaat niet alleen om het kind stelletje aapjes... voor het geval dit nieuws voor je is, er zijn ook nog andere mensen die er mee moeten leven en die het soms niet willen of kunnen
dus jullie willen die honderden duizenden vrouwen die het kind helemaal niet willen of gewild hebben dwingen het toch te nemen. mooie boel

Waarschuw beheerder
donateur
Maar je had die foto's wel achterwege mogen laten... jezus joh...

Op het einde van de eerste maand is het embryo ongeveer 1 mm groot. Na 7 weken is het pas een 1 cm,Na 10 weken 4,5 cm,na 12 weken 6 cm enz

hoe kan je dat nou moord noemen of met die foto's vergelijken ??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
inderdaad, die foto's slaan helemaal nergens op, dat zijn misschien een paar keer dat het fout ging ofzo... domme onzin...
Waarschuw beheerder
abortus is hartstikke top

:nocheer:

zodra het leeft is het ook verboden om het weg te laten halen.

Er worden ook genoeg kindjes weggehaald als het
eigenlijk al te laat is hoor!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 11:46:
Wees blij dat je ouders er zo niet over dachten..

:jaja: :-D

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 11:52:
het gaat niet alleen om het kind stelletje aapjes...

Gaan we schelden, snotaap

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 11:52:
dus jullie willen die honderden duizenden vrouwen die het kind helemaal niet willen of gewild hebben dwingen het toch te nemen.

Hoe kom je daar nou bij!? Iemand vraagt om een mening
en die geven wij... :-S Tsss... er neemt iemand
PF te serieus denk ik :|
Waarschuw beheerder

ik vind t ook totaal geen moord en ben dus pro abortus:)

Waarschuw beheerder
donateur
Er worden ook genoeg kindjes weggehaald als het
eigenlijk al te laat is hoor!

en daar ben ik dan wel weer op tegen,is het echt al een baby met alles erop en eraan,dan vind ik het echt niet meer kunnen..maar iets wat je nog amper met het blote oog ziet,weg laten halen..vind ik nou niet echt een groot schandaal ofzo :vaag:

Waarschuw beheerder
Ben er wel tegen :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 11:58:
Hoe kom je daar nou bij!?

nou simpeler kan het niet of wel dan?

mensen die geen kind willen kunnen abortus laten plegen.
jullie zijn tegen abortus dus als iemand zwanger is, is ze zwanger en gaat ze een kind krijgen, punt uit.

dus je wilt haar dwingen het kind te houden terwijl ze het niet wil... ja toch? als je zegt van niet dan ben je dus niet tegen abortus...

(trouwens, kleine stukjes uit mun antwoord halen waardoor je mijn woorden verdraaid is ook niet echt tov)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 11:54:
hoe kan je dat nou moord noemen of met die foto's vergelijken ??

Leven is leven meid. Of het nu een millimeter groot is of een dreumes is. Sowieso vreemd dat een groepsleidster van een kinderdagverblijf abortus zo recht praat. Haat je je werk ofzo?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:08:
trouwens, kleine stukjes uit mun antwoord halen waardoor je mijn woorden verdraaid is ook niet echt tov

Tof met een v schrijven ook niet... En wie heeft het over dwingen ,ik ben niet van plan zwangere wijffies met een pistool te bedreigen dat ze het moeten houden. Ik persoonlijk vind het moord, maar als jij dat niet vind...... jou probleem. Dat heet een mening knul!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:10:
Leven is leven meid. Of het nu een millimeter groot is of een dreumes is. Sowieso vreemd dat een groepsleidster van een kinderdagverblijf abortus zo recht praat. Haat je je werk ofzo?

ik neem aan dat jij op straat ook elk miertje, bloemje, stukje mos, vliegje staat te ontwijken?

leven is leven he... dan moet je nou geen onderscheid gaan maken...

Waarschuw beheerder
donateur

het is niet levensvatbaar in het begin...:nee:

en juist omdat ik van kinderen hou en weet hoe moeilijk en zwaar het is een kind op te voeden..zal ik (zeker voor tieners ) abortus zeker "recht praten" ja
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:08:
nou simpeler kan het niet of wel dan?

mensen die geen kind willen kunnen abortus laten plegen.
jullie zijn tegen abortus dus als iemand zwanger is, is ze zwanger en gaat ze een kind krijgen, punt uit.

dus je wilt haar dwingen het kind te houden terwijl ze het niet wil... ja toch? als je zegt van niet dan ben je dus niet tegen abortus...

(trouwens, kleine stukjes uit mun antwoord halen waardoor je mijn woorden verdraaid is ook niet echt tov)

Iedereen moet het zelf weten maar ik zou het
zelf nooit doen. Heb ik gezegd dat een ander het
niet mag doen?
Maar ik vind het stom dat een kind van 14 wel sex
kan hebben maar niet oud genoeg is om te weten
wat een condoom is. En dan eenmaal zwanger, oh shit
dan maar weg laten hoor. Ja lekker makkelijk!!!!!
Eerst nadenken dan doen!

Wat verdraai ik dan?? Zo beter???

Waarschuw beheerder
donateur
14 jaar,geweldig
geen baan geen geld (of misschien 5,00 zakgeld :o )geen diploma
zelf nog een kind
dump het maar bij papa en mama dan kan je ondertussen naar school...

maar vooral het kind houden want abortus is zo slecht
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 12:16:
Maar ik vind het stom dat een kind van 14 wel sex
kan hebben maar niet oud genoeg is om te weten
wat een condoom is. En dan eenmaal zwanger, oh shit
dan maar weg laten hoor. Ja lekker makkelijk!!!!!

of zou het toch niet altijd zo simpel liggen...
aah joh doe niet zo gek, tuurlijk ligt het altijd zo makkelijk, dus abortus is helemaal niet nodig joh, en tis ook moord, want je haalt iets weg wat nog minder leeft dat een huisvlieg, die je in de zomer dagelijks doodslaat...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:17:
14 jaar,geweldig
geen baan geen geld (of misschien 5,00 zakgeld )geen diploma
zelf nog een kind
dump het maar bij papa en mama dan kan je ondertussen naar school...

maar vooral het kind houden want abortus is zo slechtlaatste aanpassing 21 februari 2006 12:18

Nou geweldig 14 jaar maar wel een pik je net behaarde
doos stoppen!
Liever bij mn ouders wonen met kind dan dat ik 10
jaar later mezelf afvraag hoe me kind er nou uit
had gezien...

Waarschuw beheerder
donateur
ik denk dat nog geen 10 % van alle abortus plegers er echt luchtig over denkt en het als iets wat je "effe doen en zo weer vergeet" ziet..

ik denk dat bijna iedereen er heel erg mee zit en het een vreselijk moeilijke keuze vind en zich een beetje schuldig zal voelen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:20:
want je haalt iets weg wat nog minder leeft dat een huisvlieg, die je in de zomer dagelijks doodslaat...

Dus jij was ooit nog minder dan een huisvlieg??? (y)
Goeie vergelijking jongen ga zo door! :-S
Waarschuw beheerder
donateur
Een bevrucht eitje dat potentieel levensvatbaar wordt wegaheln IS geen moord. Daar kan je over discussieren maar het IS gewoon niet zo.

En als je dat toch vind, moet je ook geen eieren meer eten want die waren ook ooit levensvatbaar.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 12:21:
doos stoppen!

je hebt het nu dus over de andere partij he? 14 jarige meisjes zijn makkelijk te intimideren of over te halen en dat zijn degenen die met de rommel blijven zitten, et "vriendje" gaat toch wel op de loop

maar zo ingewikkeld is het natuurlijk nooit... tis allemaal simpel... ze willen natuurlijk gewoon niet voor hun verantwoordelijkheid opkomen.. dat is het em

Waarschuw beheerder
donateur
de meeste 15/16 jarige meisjes hebben voor het eerst sex,maar wie zegt of bepaalt dat toe zijn aan sex ook betekent dat je dan een kind op kan/wil voeden ? Dat staat toch los van elkaar..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:25:
14 jarige meisjes zijn makkelijk te intimideren

Hou toch op man! Ze zijn zo zielig ja...
Ik ben ook ooit 14 geweest en ze zijn helemaal
niet zo makkelijk te intimideren of over te halen.
Ze zijn flinker dan jij denkt!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:25:
ze willen natuurlijk gewoon niet voor hun verantwoordelijkheid opkomen..

Nou jongen vertel eens wat het dan wel is???

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:27:
Dat staat toch los van elkaar..laatste aanpassing 21 februari 2006 12:29

Is ook zo, maar als je 15/16 bent mag ik aannemen
dat je weet hoe kindjes verwekt worden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 12:29:
hmm, ja nu je et zegt, ik ben gisteren inderdaad op mijn achterhoofd gevallen...

Waarschuw beheerder
Dat is zeker mijn citaat niet want je schrijft
HET en niet ET...

Maar goed als jij het moeilijk vind om een
discussie te voeren dan lijkt het me beter
dat je OPROT!

Waarschuw beheerder
donateur
tot 7 weken zwangerschap kan je trouwens gewoon een pil slikken die er voor zorgen dat het vruchtzakje uitgestoten wordt..je praat dan nog helemaal niet over een baby/iets weghalen of abortus,het is net zoiets als de anticonceptiepil
Waarschuw beheerder
donateur
Ik kan er nog veel meer posten. Je mag best weten dat ik dit huilend aan het posten ben. Ik vind het verschrikkelijk! Die lieve onschuldige baby's!!!

En je kunt wel zeggen waarom post je dit dan. Nou dat zal ik je zeggen. Je kunt je kop wel in het zand steken en er luchtig over denken maar ik denk dat heel veel mensen niet eens weten dat het er ZO uitziet!

Denk na en wees dankbaar als je zwanger bent!!

Meisje in Nederland kun je tot de 12de week abortus laten plegen. Het vruchtje is dan gemiddeld 9 centimeter. De foto´s die jij laat zien zijn van al veel verder ontwikkelde vruchtjes, die misschien al wel levensvatbaar zijn ja, das idd wel zielig.

Waarschuw beheerder
donateur
ik dacht dat het tot 22 weken kan ??
dan is het kind al 30 cm ...vind ik niet meer kunnen (N)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ben helemaal voor, voor zoveel redenen..

01. Als het meisje zelf nog een kind is, wat voor toekomst kan ze het dan bieden. Wat moet iemand van 15 jaar met een kind, denk is ff na. Das alleen maar zielig voor dat kind, want dat heeft dus echt geen toekomst..

02. Het leeft nog niet eens, het is slechts een extra orgaan..

03. Als je verkracht wordt, nou dat is ook niet bepaald ''cool'' :/ voor dat kind.. en cker niet voor jou zelf..

en nog meer redenen maar daar kom ik nu niet even op :no:..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:35:
dan is het kind al 30 cm ...vind ik niet meer kunnen

4 maanden tocH?

Maare die fotos kloppen echt niet hoor :|, volgens mij zijn dat gewoon te vroeg geboren kindjes maja..

Vind niet echt dat je die fotos kunt vergelijken met ''abortus''

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:14:
leven is leven he... dan moet je nou geen onderscheid gaan maken...

Het gaat over mensenlevens ,niet over vliegen.(die plegen trouwens ook geen abortus) Vergelijking van niks dus. Of is bij jou een appel en een peer hetzelfde? Maar inderdaad ik sla niet zomaar een vlieg of mier dood nee, en als het ff kan stap ik er omheen ja. Maar dat is het onderwerp niet. Het onderwerp: Ongeboren mensenleven!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:16:
en juist omdat ik van kinderen hou en weet hoe moeilijk en zwaar het is een kind op te voeden..zal ik (zeker voor tieners ) abortus zeker "recht praten" jalaatste aanpassing 21 februari 2006 12:16

Wie een kind liever dood dan levend ziet houdt niet van kinderen. Denk na bij wat je zegt, je spreekt jezelf tegen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:35:
dan is het kind al 30 cm ...vind ik niet meer kunnen

:O Nee dat kan idd niet :nee:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:37:
01. Als het meisje zelf nog een kind is, wat voor toekomst kan ze het dan bieden. Wat moet iemand van 15 jaar met een kind, denk is ff na. Das alleen maar zielig voor dat kind, want dat heeft dus echt geen toekomst..

:-S

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:39:
Vergelijking van niks dus

Idd slaat helemaal nergens :-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 12:23:
Dus jij was ooit nog minder dan een huisvlieg???
Goeie vergelijking jongen ga zo door!

Of niet, hij is wel grappig....voor zover dat bij dit onderwerp kan...

Waarschuw beheerder
Oke beetje vage zin ja nu ikhet na lees :vaag:

Maar ach, iemand die ECHT van kinderen houdt gunt een kind een leven zonder toekomst niet dus Steve Motherfucker ik vind dat Koetje gelijk heb :$

Waarschuw beheerder
donateur
Wie een kind liever dood dan levend ziet houdt niet van kinderen. Denk na bij wat je zegt, je spreekt jezelf tegen!

man lul toch niet zo achterlijk !!

jij bent gewoon nog te dom om hierover verder in discussie te gaan..

ik ga werken ...DE GROETEN
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:44:
Of niet, hij is wel grappig....

Tja idd :-)

Wat een bull allemaal zeg! Iemand die geen leven
heeft geen leven geven. Wie kan er in de toekomst
kijken dan? Sta het kind af dan, dan geef je
hem/haar nog een kans op een goed leven.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:45:

Nee jij, daarom ga je nu

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 12:49:
Sta het kind af dan, dan geef je
hem/haar nog een kans op een goed leven.

Je zegt het zelf, een KANS, maarja wie zegt dat het daadwerkelijk gebeurd... :no:

je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen, in sommige situaties is dat het beste.

Waarschuw beheerder
man lul toch niet zo achterlijk !!

ik ga werken ...DE GROETEN

Weet je zeker dat je gaat werken? De helft van je groep had misschien wel volgens jou eigenlijk dood moeten zijn... En ik ben inderdaad heel erg dom wat abortus betreft.... gelukkig maar voor me dochter anders had ze er nu niet geweest. Bij mij dachten mensen ook zo lomp en kort door de bocht als jou. Ze zou geen toekomst hebben, maar nu mag ze een jaar vervroegd naar de basisschool vanwege haar spraak vaardigheid. Maar abortus had beter geweest he....harteloos achterlijk meisje!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 12:49:
Nee jij, daarom ga je nu

Ja joh dit is een duidelijk geval van iemand die ineens inziet hoe lomp en harteloos ze is....en dan nog op een kinderdagverblijf werken ook....dat geloof je toch bijna niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 12:33:
Maar goed als jij het moeilijk vind om een
discussie te voeren dan lijkt het me beter
dat je OPROT!

lieverd, volgens mij heb jij niet helemaal in de gaten hoe achterlijk je bent,... maar dat maakt niet uit hoor, ik hou van je zoals je bent...

lees maar even terug, lees vooral je eigen berichten en ga maar even denken wie hier nou eigenlijk niet normaal kan discussieren...
ik heb geen zin om die hele stortvloed van stupiditeit hier te gaan quoten. een goedendag verder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:51:
Je zegt het zelf, een KANS, maarja wie zegt dat het daadwerkelijk gebeurd...

Dan maar afmaken die hap of niet. Je hebt het toch
maar over je eigen kind...

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:51:
En ik ben inderdaad heel erg dom wat abortus betreft.... gelukkig maar voor me dochter anders had ze er nu niet geweest.

Same here :-D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 11:18:
Als je verantwoordelijk genoeg bent om op je 14e sex
te hebben moet je ook aan de consequenties denken
en anders een condoom gebruiken.
Tegenwoordig weten kinderen van 10 wat een condoom is.

Wij zijn geen god.....wij horen niet te beslissen over leven en dood....dat is iets wat de natuur behoord te doen. Maar ja, das puur mijn mening :D
Waarschuw beheerder

Denk dat je gewoon al stom genoeg bent om het al zover te moeten laten komen dat dit een punt van discussie is....

Waarschuw beheerder
Maar ach, iemand die ECHT van kinderen houdt gunt een kind een leven zonder toekomst niet dus Steve Motherfucker ik vind dat Koetje gelijk heb

Toekomst maak je voor jezelf.. hoe klote je jeugd ook is ,dat wil niet bij voorbaat zeggen dat je in de toekomst geen kansen hebt. Maar door een leven te beeindigen geef je geen kans. En als je echt van kinderen houdt beeindig je hun leven niet voortijdig....wat de toekomst perspectieven op dat moment ook zijn!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:54:
lieverd, volgens mij heb jij niet helemaal in de gaten hoe achterlijk je bent,... maar dat maakt niet uit hoor, ik hou van je zoals je bent...

Dat zegt een knulletje van 19 die niet weet waar hij
het over heeft.
Kom op zeg! Ik zeg wat ik ervan vind en dan ben je
meteen achterlijk? Ik denk dat jij niet weet wat
een discussie voeren inhoud. Je geeft je mening, weer
wat geleerd of niet.

en ik ben niet je lieverd en hou al helemaal niet
van jou (heb liever iemand met hersens
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 12:54:
Dan maar afmaken die hap of niet. Je hebt het toch
maar over je eigen kind...

Kom dan met een argument en zeg niet zoiets :/..

Ik vind dat je daar pas kan over beslissen als je in die situatie zit. Maarja als ik zwanger zou zijn zou ik het weghalen, slik niks voor niks de pil dus er is altijd wel een kans dat het kan gebeuren. Ik ben zelf nog een kind joh, wat voor toekomst kan ik het bieden. En wat voor toekomst heb ik zelf? Kan nooit meer uitgaan, amper geld, het gaat ook om jezelf hoor!! Niet alleen om het kind, hij is nog nieteens levensvatbaar het is slechts een extra orgaan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:55:
Wij zijn geen god.....wij horen niet te beslissen over leven en dood....dat is iets wat de natuur behoord te doen. Maar ja, das puur mijn mening

Staande ovatie, want zo zit het wel natuurlijk!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:56:
Toekomst maak je voor jezelf.. hoe klote je jeugd ook is ,dat wil niet bij voorbaat zeggen dat je in de toekomst geen kansen hebt. Maar door een leven te beeindigen geef je geen kans. En als je echt van kinderen houdt beeindig je hun leven niet voortijdig....wat de toekomst perspectieven op dat moment ook zijn!!!!

Kon dat maar, maar jammer genoeg zit dat dus niet zo in elkaar :no:.. Als je van kinderen houdt, vind ik dat je dat wel kan doen, ik bedoel stel je bent 18 jaar, je studeert en woont op kamers en komt amper rond. En dan moet je maar aan een kind beginnen? Dan kan je jezelf&dat kind geen goede toekomst bieden, hoe gelukkig je ook kan worden..

Je moet altijd maar gokken hoe t afloopt, en dat weet je dus niet :no:

Waarschuw beheerder

dat is pure mishandeling en dat is pas onterecht, een foetus gevallus is nog geen levend wezen en dus is het geen moord, zodra het leeft is het ook verboden om het weg te laten halen.

helemaal mee eens:jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:57:
Kom dan met een argument en zeg niet zoiets ..

Ik vind dat je daar pas kan over beslissen als je in die situatie zit. Maarja als ik zwanger zou zijn zou ik het weghalen, slik niks voor niks de pil dus er is altijd wel een kans dat het kan gebeuren. Ik ben zelf nog een kind joh, wat voor toekomst kan ik het bieden. En wat voor toekomst heb ik zelf? Kan nooit meer uitgaan, amper geld, het gaat ook om jezelf hoor!! Niet alleen om het kind, hij is nog nieteens levensvatbaar het is slechts een extra orgaan.

Een orgaan heeft een functie een embryo niet, vergelijk nou geen appels met peren...wat zeg ik appels met straatklinkers. Enne misschien had je het nog niet helemaal door maar het leven draait niet alleen om uitgaan meisje, zo te horen heb je sowieso geen toekomst..... dus afschieten maar dan...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:01:
Een orgaan heeft een functie een embryo niet, vergelijk nou geen appels met peren...wat zeg ik appels met straatklinkers. Enne misschien had je het nog niet helemaal door maar het leven draait niet alleen om uitgaan meisje, zo te horen heb je sowieso geen toekomst..... dus afschieten maar dan...

Wie zegt dat het leven om uitgaan draait, het valt me wel op dat de mensen die niet voor abortus zijn behoorlijk heftig reageren en uiteindelijk met onzinnige argumenten aankomen.

Ach man weetje wat, je moet jezelf eens lekker afschieten met je bekrompte mening 8). Rot toch op man, jammer dat jij geen meisje bent en in die situatie zit, had je wel anders gemekkerd :no:.

ik weet niet of je het door hebt hoor, maar het draait niet alleen om het kind maar ook om de ''moeder''.. En ik vind dat die aan zichzelf moet denken ipv aan het kind want het draait allemaal om haar!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:00:
Je moet altijd maar gokken hoe t afloopt, en dat weet je dus niet

Das waar ,ik heb goed gegokt..... BULLSHIT! Ik heb me gewoon voor me dochter ingezet en was ook nog maar 20. Alleen mensen zonder ruggegraat redeneren zo.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 12:57:
Dat zegt een knulletje van 19 die niet weet waar hij
het over heeft.

ik heb echt echt echt medelijden met je, zielig hompje vlees...
mevrouw heeft de rijpe leeftijd van 23 (ja echt drie-en-twin-tig) berijkt en denk alle wereldse kennis te hebben verkregen...

ga maar naar huis...
ga maar huilen in een hoekje, red jezelf, want volgens mij weet je stiekum wel dat je antwoorden kant noch wal slaan...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:03:
Das waar ,ik heb goed gegokt..... BULLSHIT! Ik heb me gewoon voor me dochter ingezet en was ook nog maar 20. Alleen mensen zonder ruggegraat redeneren zo.

Ja jij hebt makkelijk praten, je bent een MAN. Als je het allemaal niet had aangekund had je lekker weg kunnen gaan en je wijf met je koter laten zitten. Je hebt makkelijk praten.

Voor meisjes is de situatie zoveel anders :no:..

Ach joh weetje wat dan maar geen ruggegraat, het boeit me niet zoveel 8), voor mijn gevoel sta ik in me gelijk dus ik laat je wel lekker leven in dat bekrompte wereldje van je 8) :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:03:
ik weet niet of je het door hebt hoor, maar het draait niet alleen om het kind maar ook om de ''moeder''.. En ik vind dat die aan zichzelf moet denken ipv aan het kind want het draait allemaal om haar!

Ja joh het draait allemaal om haar..... mongool! Had mammie maar moeten nadenken toen ze een neukbeurt kreeg, kon het kindje niet over nadenken. Die vroeg niet of mammie a.u.b. geneukt mocht worden
Waarschuw beheerder
Nou lekkere moeder word jij dan.
Als je denkt dat het allemaal om jezelf draait
ipv je kind.
Maar dat leer je allemaal nog wel als je ooit
zelf moeder wordt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:05:
Ja joh het draait allemaal om haar..... mongool! Had mammie maar moeten nadenken toen ze een neukbeurt kreeg, kon het kindje niet over nadenken. Die vroeg niet of mammie a.u.b. geneukt mocht worden

Hee stel mammie werd verkracht, of mammie slikt de pil, mammie gebruikt condooms maar het pakt even anders uit dan verwacht.

Rotop als je al aan de consequenties denkt, en je condoom scheurt bv of je pil is niet helemaal betrouwbaar vind ik dat iemand behoorlijk in zn gelijk staat.

Enne ik weet niet wat je bazelt maar het draait ook om de moeder.. Kennelijk ben jij hier de enigste mongool, jammer zegt JOUW ouders hadden aan abortus moeten doen 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 13:07:

ga nou naar huis dan. dit hou je niet vol...
ga nou...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 13:07:
Als je denkt dat het allemaal om jezelf draait
ipv je kind.
Maar dat leer je allemaal nog wel als je ooit
zelf moeder wordt.

In het eerste geval draait het toch om jou..

Pff de enigste die hier nog een hoop te leren heeft ben jij hier met je ''o-zo-wijze-wél-23-jaar''..

GA NAAR HUIS :[

Waarschuw beheerder
Ja jij hebt makkelijk praten, je bent een MAN. Als je het allemaal niet had aangekund had je lekker weg kunnen gaan en je wijf met je koter laten zitten. Je hebt makkelijk praten.

Ja inderdaad een man, geen allochtoon! Dus weggaan geen optie....en als je het zo graag wil weten... ik zorg alleen voor me dochter...ze woont bij mij, haar moeder is niet meer dus ik zorg ik voor onze dochter met veel succes!.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:10:
blaaaaat

jij ook, huissssss
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:04:
zielig hompje vlees...

schelden is een teken van zwakte!

mevrouw heeft de rijpe leeftijd van 23 (ja echt drie-en-twin-tig) berijkt en denk alle wereldse kennis te hebben verkregen...

Heb je dat mij horen zeggen?
Ik heb iig meer ervaring dan jou dus doe dan ff
niet zo bijdehand.

ga maar naar huis...

Daar ben ik al O:)

want volgens mij weet je stiekum wel dat je antwoorden kant noch wal slaan...

Voor meisjes is de situatie zoveel anders

Ik was ook net 20 en werd zwanger. Eigen schuld, niet
voorzichtig genoeg geweest. Maar heb wel
verantwoordelijkheid genomen voor mijn "fout"
Ja dan vind ik mezelf toch wel een stuk volwassener
dan iemand die het laat weghalen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 12:21:
doos stoppen!
Liever bij mn ouders wonen met kind dan dat ik 10
jaar later mezelf afvraag hoe me kind er nou uit
had gezien...

Ben ik het ook mee eens....

Het is gewoon bewezen dat vrouwen die op latere leeftijd kinderen krijgen en jaren daarvoor abortus hebben laten doen.........Het er psygisch heel erg zwaar mee krijgen en zelfs postnatale debressie terecht KUNNEN komen....Omdat ze nu ineens het besef krijgen wat ze hebben weg gehaald :)

Ik was ook jong moeder en heb er geen dag spijt van gehad.....want ik dacht juist weleens ....stel ik had abortus gepleegd dan had ik die mooie kereltjes nooit leren kennen en nooit kunnen vasthouden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 13:12:
Ja dan vind ik mezelf toch wel een stuk volwassener
dan iemand die het laat weghalen.

ja nou ik vind het dan ook wel onmeunig tof van je...
maar kheb toch liever dat je gaat
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:09:

Nee mijn kind gaat voor mij... komt nog wel meissie :aai:

Waarschuw beheerder
Pff de enigste die hier nog een hoop te leren heeft ben jij hier met je ''o-zo-wijze-wél-23-jaar''..

Nee nee, jij hebt nog een hoop te leren geloof mij nou maar. Ze heeft duidelijk meer koek van deze situatie gegeten als jij...je roept maar wat, omdat je er zelf niet mee te maken heb....nog. Maar wacht maar als je dalijk voor het eerst ongesteld wordt dan krijg jij hier ook serieus mee te maken....

Waarschuw beheerder

Als je zwanger bent Ja dan draait het om de mams dat klopt......maar uiteindelijk om de beeb.....

En na de zwangerschap draait het alleen nog om je pukkie(s) en dan cijfer je jezelf regelmatig weg om je kind een goeie toekomst of een leuke dag te geven :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:15:
ja nou ik vind het dan ook wel onmeunig tof van je...
maar kheb toch liever dat je gaat

Sukkel!!!! Deze meid voert discussie als je er niet tegen ken zet je je pc toch uit of ga je naar een ander onderwerp knul. Enne leer nederlands man.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:22:
En na de zwangerschap draait het alleen nog om je pukkie en dan cijfer je jezelf regelmatig weg om je kind een goeie toekomst of een leuke dag te geven

Duidelijk!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:19:
Nee nee, jij hebt nog een hoop te leren geloof mij nou maar. Ze heeft duidelijk meer koek van deze situatie gegeten als jij...je roept maar wat, omdat je er zelf niet mee te maken heb....nog. Maar wacht maar als je dalijk voor het eerst ongesteld wordt dan krijg jij hier ook serieus mee te maken....

Hahahahah je moet jezelf eens horen:D, jullie zijn zo bekrompt maarja ik laat jullie maar in de waan B). Er is geen discussie mogelijk maarja.. Wie zegt dat ik maar wat roep? Ach gossie echt behoorlijk sneu :aai:..

[img width=522 height=343 cacheid=0001af810003dd0cc24e65461a013f4b4d]http://img476.imageshack.us/img476/3971/eenleven9cq.png[/img]
hoop dat je er wat aan heb :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:19:

Ja JUIST .......kijk Steve Motherfucker je kan het blijven uitleggen aan een meisje wat er totaal geen verstand van heeft en nog zelf maar kind is(te zien aan de reacties van twee personen)maar je bereikt er niks mee....ze willen het niet snappen..En ooit komt er een dag dan zullen ze denken soowwww die hadden toch gelijk want je kind is het belangrijkste numbero UNO puntje in je leven hoe JONG je ook bent dat gevoel is er nu eenmaal....

TIP:

Maak je school af en hou je gewoon helemaal niet bezig met kinderen als je er geen weet van hebt ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:24:
hoop dat je er wat aan heb

Je hoeft niet zo heftig te reageren tis alleen dat je je niet kan verplaatsen in iemand die kinderen heeft en logisch dat dit dus hun reactie is :D

Waarschuw beheerder
hoop dat je er wat aan heb

Niet echt meisje, heb me leven met me dochter al.... en ben daar erg blij mee, dus verder zoeken heeft geen zin, maar kijk gerust of je voor jezelf wat intelligent quotient kan vinden...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:22:
knul. Enne leer nederlands man.....

knul? schat, als leeftijd evenredig zou lopen aan intelligentie zullen jullie wel onwijs domme kindjes geweest zijn...

en nederlands leren? ga je me nou echt verplichten om al je taalfouten uit je reacties te halen? das een hoop werk.

Het voeren van een discussie heb ik jullie allebei nog niet zien doen.

ik heb er al zeker 4 de fout in zien gaan. En dan hebben we het niet over jullie 20 jarige verhaaltjes maar dan hebben we het over 14 tot 17 jarigen. 1 daarvan heeft het weg laten halen en die is nog steeds blij dat ze het gedaan heeft. als ik naar de uitkomsten van de andere 3 kijk heeft zij daar ook alle recht toe.

dikke blij voor jullie dat het bij jullie wel goed gaat. hoeveel hulp hebben jullie gehad? jullie hadden natuurlijk gewoon een baan ook. een vast inkomen, een relatie. mooi praten. Jullie wilden het kind toch hebben, dat zeggen jullie zelf, het gaat hier voornamelijk om mensen die het niet willen, die moeten niet gedwongen zijn om het te houden. En daarom ben ik voor abortus.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:25:
Ja JUIST .......kijk Steve Motherfucker je kan het blijven uitleggen aan een meisje wat er totaal geen verstand van heeft en nog zelf maar kind is(te zien aan de reacties van twee personen)maar je bereikt er niks mee....ze willen het niet snappen..En ooit komt er een dag dan zullen ze denken soowwww die hadden toch gelijk want je kind is het belangrijkste numbero UNO puntje in je leven hoe JONG je ook bent dat gevoel is er nu eenmaal....

Ja toch, maar ook de halfkale-minder-slime-meisjes in ons landje kunnen wel wat uitleg gebruiken. Al is het wel verspilde energie van mij. Maar goed moet me kantoordag ook vol maken..

Waarschuw beheerder
het lijkt alleen niet tot die botte kopjes van jullie door te dringen dat het voor abortus zijn niet zegt dat men zomaar alle kindjes moet afmaken.
Waarschuw beheerder
jullie zijn zo bekrompt maarja ik laat jullie maar in de waan . Er is geen discussie mogelijk maarja.. Wie zegt dat ik maar wat roep? Ach gossie echt behoorlijk sneu ..

Wie is er nou bekrompen en denkt dat ie geen leven
heeft met een kind???

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:25:
ze willen het niet snappen

Idd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:30:
dikke blij voor jullie dat het bij jullie wel goed gaat. hoeveel hulp hebben jullie gehad? jullie hadden natuurlijk gewoon een baan ook. een vast inkomen, een relatie. mooi praten. Jullie wilden het kind toch hebben, dat zeggen jullie zelf, het gaat hier voornamelijk om mensen die het niet willen, die moeten niet gedwongen zijn om het te houden. En daarom ben ik voor abortus

Ik was 20..... denk je nou echt dat ik erop zat te wachten... Maar dat was voor mij geen reden me verantwoordelijkheid te ontlopen. En geen discussie zien voeren ,kan je behalve nederlands schrijven ook geen nederlands lezen ofzo? Beter begin jij inderdaad nog niet aan kinderen.... die halen je met een paar jaar in joh..

Waarschuw beheerder
Jullie wilden het kind toch hebben, dat zeggen jullie zelf, het gaat hier voornamelijk om mensen die het niet willen, die moeten niet gedwongen zijn om het te houden. En daarom ben ik voor abortus.

Mensen moeten het ook zelf weten....ik hou ze niet tegen...maar achteraf gewoon niet janken ...tis gewoon eige schuld dikke buls :yes:

En je kan niemand dwingen een kind te houden....en uhhh nou ik ben dr dus 1 die van niemand hulp heeft gehad en het prima gered heeft....

En daar ben ik het met sommige van jullie zeker mee eens hou je het kind draag dan ook zelf de verantwoordelijkheid en schuif het niet af op je ouders vrienden of familie....Maar vecht er maar lekker zelf voor...

En bij sommige vraag ik me ook af waarom heb je het kindje gehouden??????????Gaat alleen naar feesten(noem verder geen namen)elke weekend apelazeruzs....neukt er wat op los en dumpt de kleine lekker bij opa en oma en komt puk de volgende dag laat half zat ophalen :[
Waarschuw beheerder
Het voeren van een discussie heb ik jullie allebei nog niet zien doen.

Ik geef een mening en jij begint te schelden omdat je
het niet aankan. Die wie is er nou dom???

jullie hadden natuurlijk gewoon een baan ook

was nog met school bezig...
dus wat lul je nou!

Denk je dat ik klaar was voor een kind? Ik had net
7 mnd iets met die jongen. Maar dat noemt
men verantwoordelijkheid nemen in de taal van
de volwassenen, maar goed neem je niks kwalijk...
Kan je ook niks aan doen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:32:
het lijkt alleen niet tot die botte kopjes

:O niet te ver gaan he ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 12:55:
Wij zijn geen god.....wij horen niet te beslissen over leven en dood....

Gelukkig leeft het ook niet als je het weghaalt, hoef je die beslissing ook niet te nemen! (f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hobbykip op dinsdag 21 februari 2006 om 13:44:
Gelukkig leeft het ook niet als je het weghaalt

Owwww dus jij wilt zeggen dat het met een week of 6 nog niet leeft nou het hartje klopt al 160 slagen pm.....

En met 13 weken is af maar hoeft het alleen nog maar verder te groeien :D

Oke kan nog niet buiten de baarmoeder leven maar het leeft wel :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 13:39:
Denk je dat ik klaar was voor een kind? Ik had net
7 mnd iets met die jongen. Maar dat noemt
men verantwoordelijkheid nemen in de taal van
de volwassenen, maar goed neem je niks kwalijk...
Kan je ook niks aan doen...

Dito..

Waarschuw beheerder
donateur
ongewenste zwangerschap is niet leuk.
ben daarom voor abortus

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 21 februari 2006 om 14:06:
ongewenste zwangerschap is niet leuk.
ben daarom voor abortus

Heb jezelf al vaak gehad he gast?! Logisch je bent al 18...
Waarschuw beheerder
Hmmm zie dat mn foto's zijn weggehaald.

Dan wordt er gesproken over 14 jarigen die zwanger zijn. Als 14 jarige seks hebben vind ik al erg fout! Man dan hoor je nog met je barbies te spelen.

En ben je wel zwanger? Dan los je het samen met je ouders op. EFFE weg laten halen. Alsof je het over een paar schoenen hebt.

Wees blij als je zwanger KUNT raken want er zijn zoveel mensen die kinderen willen en bij wie het gewoonweg niet LUKT.

Anyway, bij mij zou een kindje altijd welkom zijn in wat voor positie ik ook zit.

Ik kreeg mijn zoon ook op een moment in mn leven dat niet echt heel makkelijk was. Maar overal is een oplossing voor. Hij heeft een heerlijk leven! Lieve papa en mama, een dak boven zn hoofd, mama die thuis is want heeft dr eigen zaak aan huis, speelgoed in overvloed.

Ik zou het nooit willen missen!! Sasha (l)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op dinsdag 21 februari 2006 om 14:22:
Wees blij als je zwanger KUNT raken want er zijn zoveel mensen die kinderen willen en bij wie het gewoonweg niet LUKT.

Daar heb ik niemand nog over gehoord, maar zo WAAR. We zijn gezegend!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 14:24:
We zijn gezegend!

Je maakt er een grapje over maar het is wel zo. BEn benieuwd hoe jij staat te kijken als je later al jaren bezig bent voor een kindje en je zaad is dood. Maak je er dan nog zo'n stomme opmerking over?
Waarschuw beheerder
donateur
*edit*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ligt er aan, als je verkracht bent vind ik dat het moet kunnen...Maar al ben je zelf gewoon stom geweest om het onveilig te doen, dan vind ik niet dat het dan eerlijk zou zijn voor het kindje om het zomaar ff weg te halen, ik zelf zou er dan nog eens heel goed over nadenken... (ligt ter ook aan hoe oud je ben natuurlijk)

xxxx chan
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 13:46:
Owwww dus jij wilt zeggen dat het met een week of 6 nog niet leeft nou het hartje klopt al 160 slagen pm.....

Nee dan leeft het nog niet nee. Dan is het soort misvorme garnaal van een cm of 5. Miss idd met een hartslag maar leven zeker niet. Heeft nog niet eens longen, toch crusiaal om te leven?!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op dinsdag 21 februari 2006 om 14:27:
Je maakt er een grapje over maar het is wel zo. BEn benieuwd hoe jij staat te kijken als je later al jaren bezig bent voor een kindje en je zaad is dood. Maak je er dan nog zo'n stomme opmerking over?

Ik ben serieus, we zijn gezegend! Ik heb al een dochter. Lees ff terug....ik ben een tegenstander!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hobbykip op dinsdag 21 februari 2006 om 14:42:
Nee dan leeft het nog niet nee. Dan is het soort misvorme garnaal van een cm of 5. Miss idd met een hartslag maar leven zeker niet. Heeft nog niet eens longen, toch crusiaal om te leven?!

Hartslag is gelukkig niet cruciaal om te leven.... pfff gelukkig maar misschien leven me grootouders dan toch nog.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op dinsdag 21 februari 2006 om 14:27:
BEn benieuwd hoe jij staat te kijken als je later al jaren bezig bent voor een kindje en je zaad is dood.

Enne mijn zaad zal wel (hopelijk) nooit sterven.
Waarschuw beheerder
Dan is het soort misvorme garnaal

Ik kon je kop al niet plaatsen maar nu weet ik het
thanx :flower:
Waarschuw beheerder
donateur
*edit*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 14:55:
thanx

Hahaha....go girl:yes:
Waarschuw beheerder
Het is wel akelig rustig hier :/:\

Waarschuw beheerder

Tering wat ben jij dom!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 14:55:

?????? Of je ´grapje´ slaat nergens op, of ik snap m niet, maar ik denk het eerste...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 15:59:

:no: realisctich.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hobbykip op dinsdag 21 februari 2006 om 16:00:
realisctich.

Bedoel je realistisch??pfffff als jij een kleintje van een week of 13 een misvormde garnaalnoemt en of 6 weken dat niet leeft dan ben je gewoon een respctloos mens en nee dat is geen aanval op de personen die voor abortus zijn!!!!Maar puur op JOU 8)

Maar goed je bent denk ik een stukje van je ontwikkeling vergeten in de maak :yes: dus neem het je verder maar niet kwalijk :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 16:13:
Bedoel je realistisch??pfffff als jij een kleintje van een week of 13 een misvormde garnaalnoemt en of 6 weken dat niet leeft dan ben je gewoon een respctloos mens en nee dat is geen aanval op de personen die voor abortus zijn!!!!Maar puur op JOU

Maar goed je bent denk ik een stukje van je ontwikkeling vergeten in de maak dus neem het je verder maar niet kwalijk

Idd niets aan toe te voegen.

@Steve, oke sorrie dan. :flower: Dacht dat je liep te spotten.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 16:13:
pfffff als jij een kleintje van een week of 13 een misvormde garnaalnoemt en of 6 weken dat niet leeft dan ben je gewoon een respctloos mens en nee dat is geen aanval op de personen die voor abortus zijn!!!!Maar puur op JOU

Zegt meer over jou als over mij als je me nu persoonlijk aan probeert te vallen.

Maak oke, gaat we weer.

- Een kind is het pas als het geboren is, dan leeft het.

- Na 26 weken zwangerschap is het levensvatbaar en is het een foetes. Dan vind ik het ook moord als je weg laat halen (wat in veel landen wel kan).

- Tot de 12de week kan je een embryo/eitje laten aborteren. Dan is het niet levensvatbaar, laat staan dat het leeft.

Ik snap best dat sommige mensen er moeite mee hebben omdat het potentieel een mens kan worden maar dat is het niet en het leeft ook niet.

Dit is GEEN aanval puur op JOU, maar over jou mening over abortus. Daar hadden we het ook over. (f)
Waarschuw beheerder
?????? Of je ´grapje´ slaat nergens op, of ik snap m niet, maar ik denk het eerste...

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 15:59:

realisctich.

Het tweede dus :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~*X*~ op dinsdag 21 februari 2006 om 16:23:
Ik denk dat jij dus gewoon dom bent...

Oke, wil het dan uitleggen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hobbykip op dinsdag 21 februari 2006 om 16:21:
- Tot de 12de week kan je een embryo/eitje laten aborteren. Dan is het niet levensvatbaar, laat staan dat het leeft.

Ga jij maar eens met een gyneacoloog of VK praten je zult nooit te horen krijgen dat het niet leeft :vaag: kijk dat het nog niet levensvatbaar is duhhhh dat wisten ze in grootmoeders tijd ook nog wel :yes:
- Een kind is het pas als het geboren is, dan leeft het.

Waardoor worden de bewegingen van een kindje in groei dan door gestuurd??door de moeder???:gaap:

waarom klopt het hartje dan en drinkt het al en en plast het al.....en kan het duimen dussssss ja het leeft wel degelijk dus bespaar me die onzin als je er geen idee van hebt wat een kindje dragen inhoud ;)

Waarschuw beheerder
Zou best moord kunne zijn:yes: maar ieders eigen mening:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op dinsdag 21 februari 2006 om 16:17:
@Steve, oke sorrie dan. Dacht dat je liep te spotten.

Nee joh maakt niet uit, maar hier zou ik niet over spotten. Heel goed van je om er gelijk wat van te zeggen juist. Dit is een punt dat je met kracht mag(moet) verdedigen.

Waarschuw beheerder
Tot de 12de week kan je een embryo/eitje laten aborteren. Dan is het niet levensvatbaar, laat staan dat het leeft.

Niet levensvatbaar betekent dat het kind het niet zou overleven als het uit de buik gehaald zou worden, maar leven doet het vanaf het moment dat je bevrucht wordt. Vandaar dat je hormoonhuishouding ook veranderd.
Waarschuw beheerder
geen moord, een klompje cellen is wat anders dan een mens
Waarschuw beheerder
- Na 26 weken zwangerschap is het levensvatbaar en is het een foetes. Dan vind ik het ook moord als je weg laat halen (wat in veel landen wel kan).

Dat is niet waar. Na 6 weken heet het een foetus.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op dinsdag 21 februari 2006 om 16:43:
Dat is niet waar. Na 6 weken heet het een foetus.

Of niet... hoe dom kun je zijn he?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 16:26:
Waardoor worden de bewegingen van een kindje in groei dan door gestuurd??door de moeder???

Ga jij maar eens met een gyneacoloog of VK praten

:no: niet nodig, wil voorlopig geen kinderen en heb mezelf goed beschermd.

waarom klopt het hartje dan en drinkt het al en en plast het al

Dat zeg ik, levensvatbaar. En heb ik ook al gezegd, dan vind ik het ook moord.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Matthijs op dinsdag 21 februari 2006 om 16:43:
geen moord, een klompje cellen is wat anders dan een mens

Dank je.
Waarschuw beheerder
donateur
Als de mogelijkheid tot abortus er in Nederland niet zou zijn, zouden we naar alle waarschijnlijkheid veel meer te maken hebben met vermoorde pasgeborenen. En DAT is wel moord... Wat helaas nu al veel te vaak gebeurt...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van L-inda-Mix op dinsdag 21 februari 2006 om 16:50:
Wat helaas nu al veel te vaak gebeurt...

Ook in een abortuskliniek

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hobbykip op dinsdag 21 februari 2006 om 16:47:
Dat zeg ik, levensvatbaar. En heb ik ook al gezegd, dan vind ik het ook moord.

leven bedoel je!! Levensvatbaar is het pas ver in de zwangerschap, weet je nog?. En als je over het beeindigen van leven praat, praat je over moord. Of ben ik nou abuis?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
*edit*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van L-inda-Mix op dinsdag 21 februari 2006 om 16:52:
Dat is niet strafbaar

Niet volgens het wetboek..... maar we weten allemaal wel beter hoop ik..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van L-inda-Mix op dinsdag 21 februari 2006 om 16:50:
Als de mogelijkheid tot abortus er in Nederland niet zou zijn, zouden we naar alle waarschijnlijkheid veel meer te maken hebben met vermoorde pasgeborenen. En DAT is wel moord... Wat helaas nu al veel te vaak gebeurt...laatste aanpassing 21 februari 2006 16:50

Dat is bullshit. Dan ben je ziek in je hoofd en dat zou betekenen dat we veel psychisch gestoorden zouden hebben.

Dus als je op 16 jarige leeftijd een baby zou baren zou je hem dood maken omdat ie je toekomstplannen verstoord?

:nee: Als je je kind in je armen hebt gaan je moedergevoelens opspelen. Een gezonde moeder zou op dat moment haar leven geven voor haar kind.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 16:54:
Niet volgens het wetboek..... maar we weten allemaal wel beter hoop ik..

Ach wetboek. :/

Daar staan nog wel meer dingen in die niet helemaal kloppen..!!
Waarschuw beheerder
donateur
*edit*
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
of het strafbaar is maakt me niet uit, wat een paar mensen bepalen hoef ik het niet mee eens te zijn, maar ik vind het weghalen van een klompje cellen gewoon geen probleem. Al helemaal niet als daarmee iemand, of meerdere mensen, een heel naar leven bespaard blijft.
Waarschuw beheerder
donateur
*edit*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op dinsdag 21 februari 2006 om 16:55:
Dus als je op 16 jarige leeftijd een baby zou baren zou je hem dood maken omdat ie je toekomstplannen verstoord?

je hebt er veel voorbehoedsmiddelen en ga allemaal niet zeiken van tsja ik was 14 en had er nooit van gehoord, want je krijg sexuele voorlichting op je 13e!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op dinsdag 21 februari 2006 om 16:56:
Al helemaal niet als daarmee iemand, of meerdere mensen, een heel naar leven bespaard blijft.

Das eg bullshit, maar kijk naar mijn vorige post

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op dinsdag 21 februari 2006 om 16:56:
of het strafbaar is maakt me niet uit, wat een paar mensen bepalen hoef ik het niet mee eens te zijn, maar ik vind het weghalen van een klompje cellen gewoon geen probleem. Al helemaal niet als daarmee iemand, of meerdere mensen, een heel naar leven bespaard blijft

Had iemand ons dit advies maar gegeven...... hoor ik je ouders denken!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 16:56:
Daar staan nog wel meer dingen in die niet helemaal kloppen..!!

Vandaar dat ik het ook aangeef.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 16:52:
Of ben ik nou abuis?

Ik heb het nu over na 26 weken, als het wel levensvatbaar is.

Ik begrijp alleen niet zo goed dat er hier een aantal een poging doen om persoonlijk te worden en ruzie uit te lokken als je zit te discussieren. Dat is toch niet de bedoeling van een topic? Beetje jammer allemaal.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van L-inda-Mix op dinsdag 21 februari 2006 om 16:57:
Ik zou dat zeker niet doen, maar er zijn helaas al veel te vaak mensen in het nieuws geweest de afgelopen jaren die dat wel hebben gedaan.

Ja klopt, maar NIET omdat het kind ongewenst is maar omdat deze mensen psychisch ZIEK zijn. Gezonde mensen met een gezond verstand, of het kind nou gewenst of ongewenst is maken NOOIT hun kind dood.

Die mensen waar jij het over hebt zijn mensen die ziek zijn en maken niet hun kind dood omdat het op een rottig moment kwam. Zo wel dan zijn ze alsnog ziek.

Wacht maar als je ongewenst zwanger bent en je je kindje in je armen houdt dan weet ik zeker dat je meteen voelt dat een gezond mens dit NOOIT zijn eigen kind aan zou doen.

Een kind is geen straf maar een geschenk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 16:59:
Vandaar dat ik het ook aangeef.

juist jah.. Ik vind dat er een strengere wetgeving moet komen voor aan abortus.. Dat je een erg goede reden moet hebben, om zoiets te laten doen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 16:59:

heheh :D bij zulke mensen moet je dit haast wel denken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op dinsdag 21 februari 2006 om 16:55:

Dat niet, maar ik vind wel dat je zelf die keuze moet kunnen maken, ongeacht wat jouw redenen daarvoor zijn.
Als je er maar wel goed over nadenkt wat het is idd niet iets wat je even zomaar doet en meteen weer vergeten bent :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op dinsdag 21 februari 2006 om 17:00:
Een kind is geen straf maar een geschenk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op dinsdag 21 februari 2006 om 17:02:
Als je er maar wel goed over nadenkt wat het is idd niet iets wat je even zomaar doet en meteen weer vergeten bent

dan moet je daarvoor beschermen daarvoor.. Dmv een condoom+pil te gebruiken!
Waarschuw beheerder
donateur
*edit*
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Iedereen moet gewoon neuken met pil en condoom. Ben je zwanger omdat je dit niet hebt gebruikt? Dan ZORG je GVD maar voor je kindje.

Er wordt trouwens door de voorstanders van abortus eigenlijk nooit gesproken over het feit dat je door abortus onvruchtbaar kunt raken. Waarom eigenlijk niet? Zijn dat de kleine lettertjes bij een abortus?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op dinsdag 21 februari 2006 om 17:08:
Iedereen moet gewoon neuken met pil en condoom. Ben je zwanger omdat je dit niet hebt gebruikt? Dan ZORG je GVD maar voor je kindje.

Like I said
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 17:12:
Like I said

We zitten WEER op 1 lijn. (l)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 17:00:
juist jah.. Ik vind dat er een strengere wetgeving moet komen voor aan abortus.. Dat je een erg goede reden moet hebben, om zoiets te laten doen.

Oke ik begreep je volgens mij verkeerd... my bad. Je hebt gelijk kerel!
Waarschuw beheerder
donateur
*edit*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op dinsdag 21 februari 2006 om 17:08:
Er wordt trouwens door de voorstanders van abortus eigenlijk nooit gesproken over het feit dat je door abortus onvruchtbaar kunt raken

Goed punt! Want dat is namelijk wel zo. Denk daar maar eens over na mensen-die-willen-neuken-maar-geen-verantwoordelijkheid-kennen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op dinsdag 21 februari 2006 om 17:12:
We zitten WEER op 1 lijn.

een keer ook niet hoor, maar dat is wat anders..

Ach ja je moet wat als je rechtvaardig bent..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 17:14:
Oke ik begreep je volgens mij verkeerd... my bad. Je hebt gelijk kerel!

(y)

Ach ieder z`n mening erover. Maar ik vind dit wel een goed punt, omdat er mensen zijn met een andere mening en waarbij de emoties hoog oplopen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van L-inda-Mix op dinsdag 21 februari 2006 om 17:15:
Ik vind dat je (sommige anderen ook) wel heel erg snel je oordeel velt. Er zijn ook andere omstandigheden waardoor het simpelweg niet kan.

Zoals?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 17:02:
dan moet je daarvoor beschermen daarvoor.. Dmv een condoom+pil te gebruiken!

Daar heb je gelijk in :yes:
Maar toch worden er mensen ongewenst zwanger, of dat nou een vergeten pil is, een spiraaltje wat niet goed zat of een medicijn wat eigenlijk geen invloed daarop mocht hebben is, het gebeurd wel. En de keus is er nu eenmaal.
Ik vind dat als je weet dat je dat kind geen goed leven kunt geven je dan best een abortus kunt laten plegen. En sommige mensen zijn nou eenmaal niet gemaakt voor het ouderschap.

Bij een vriendin van me in de wijk hebben ze ooit een babietje in een kliko gevonden, morsdood. De moeder ( of allebei de ouders) hebben dat babietje daarin gepleurd. Dat kindje heeft een vreselijke dood gehad. Dan vind ik dat ze beter een abortus had kunnen laten doen :yes:

Waarschuw beheerder
Dat is iets wat ik het allerliefste had gewild.

Je kan alles! En waar een wil is is een weg! Nooit geleerd in je jeugd zeker. Je zit gewoon een slap en zielig excuus op te hangen, ik heb geen meelij met je wel met je vermoorde kind! Schaam je dat je er nu zielig over doet...heel diep!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op dinsdag 21 februari 2006 om 17:19:
Daar heb je gelijk in
Maar toch worden er mensen ongewenst zwanger, of dat nou een vergeten pil is, een spiraaltje wat niet goed zat of een medicijn wat eigenlijk geen invloed daarop mocht hebben is, het gebeurd wel. En de keus is er nu eenmaal.

vergeet jij altijd wanneer jij je loon gestort word??

Nee dus, en waar we nu over hebben is belangrijker..

Uitspraak van Devilish™ op dinsdag 21 februari 2006 om 17:19:
Bij een vriendin van me in de wijk hebben ze ooit een babietje in een kliko gevonden, morsdood. De moeder ( of allebei de ouders) hebben dat babietje daarin gepleurd. Dat kindje heeft een vreselijke dood gehad. Dan vind ik dat ze beter een abortus had kunnen laten doen

Of ff goed nadenken!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat is iets waar ik heel erg bang voor ben en dat zal de toekomst uitwijzen.

Pfffffff alleen daarom al.

Ik vind dat je (sommige anderen ook) wel heel erg snel je oordeel velt. Er zijn ook andere omstandigheden waardoor het simpelweg niet kan. Ik heb er nog elke dag verdriet van en het is al vijf jaar geleden. Gelukkig kun jij elke dag genieten van je kind en dat gun ik je van harte, want dat is volgens mij het mooiste wat er is. Dat is iets wat ik het allerliefste had gewild.

Ik laat het hierbij, want sommige opmerkingen doen gewoon teveel pijn.

Ja maar je hebt zelf toch de keuze gehad?

Ik woonde ook nog bij paps en mams maar echt no fucking way dat mijn kind eruit gehaald zou worden. Je had er toch voor kunnen gaan? Ik snap je niet, je zegt dat je er nog veel verdriet om hebt na 5 jaar en je ook net als ik je kind in je armen had willen houden. Maar waarom heb je het dan gedaan? Te snel besloten? Je onder druk laten zetten?(hoewel ik me daar ook geen fuck van aan zou trekken)

Ik snap je niet. Eerst zeg je dat je blij bent dat abortus bestaat en nu heb je verdriet. :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op dinsdag 21 februari 2006 om 17:21:
Ik snap je niet. Eerst zeg je dat je blij bent dat abortus bestaat en nu heb je verdriet.

Zij heeft veel verschillende meningen erover ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 17:19:
Je kan alles! En waar een wil is is een weg! Nooit geleerd in je jeugd zeker. Je zit gewoon een slap en zielig excuus op te hangen, ik heb geen meelij met je wel met je vermoorde kind! Schaam je dat je er nu zielig over doet...heel diep!

Ze zal er haar redenen wel voor gehad hebben. Wie ben jij om haar daarop te veroordelen?
Waarschijnlijk heeft ze toendertijd gedaan wat haar het beste leek. Je hoeft haar daar eht niet zo over aan te spreken, dat is haar eigen keus geweest. Ze wist vast van tevoren ook wel dat ze daar spijt van zou kunnen krijgen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 17:22:
Zij heeft veel verschillende meningen erover

Of niet , wat een lomperd joh! Met d´r ik had het anders gewild. Waar een wil is is een weg!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 17:01:

heheh bij zulke mensen moet je dit haast wel denken

Fijn dat mensen in een discussie op PF elkaar altijd in hun waarde laten :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op dinsdag 21 februari 2006 om 17:23:
Wie ben jij om haar daarop te veroordelen?

dan moet ze hier niet gaan posten.. We hebben een discussie erover..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 17:23:
Waar een wil is is een weg!

psies!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op dinsdag 21 februari 2006 om 17:24:
Fijn dat mensen in een discussie op PF elkaar altijd in hun waarde laten

Erg fijn dat je op de wereld van die onmenselijke figuren hebben (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 17:21:
Of ff goed nadenken!

sommige mensen kunnen dat niet, dat blijkt. ( o en daar bedoel ik jullie niet mee hoor :D )
Ik ben alleen van mening dat er vast gevallen zijn waarin het verstandiger is, of zelfs ( hoe bot het ook klinkt) beter voor het kind.
En dat is aan ieder persoonlijk om dat allemaal af te wegen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op dinsdag 21 februari 2006 om 17:23:
Ze zal er haar redenen wel voor gehad hebben. Wie ben jij om haar daarop te veroordelen?
Waarschijnlijk heeft ze toendertijd gedaan wat haar het beste leek. Je hoeft haar daar eht niet zo over aan te spreken, dat is haar eigen keus geweest. Ze wist vast van tevoren ook wel dat ze daar spijt van zou kunnen krijgen.

Ze zal vast d´r redenen hebben gehad....zou wel het toppunt zijn als je er geen reden voor hebt slimmerd. Maar zeggen dat je het anders had gewild! Alsjeblieft zeg! ZO IEMAND SPUUG IK OP!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op dinsdag 21 februari 2006 om 17:24:
Fijn dat mensen in een discussie op PF elkaar altijd in hun waarde laten

Ja fijn is dat he.... jij noemt een ongeboren kind een hoopje cellen. Nee dat is iemand in zijn waarde laten. Iemand ja!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op dinsdag 21 februari 2006 om 17:25:
sommige mensen kunnen dat niet, dat blijkt.

Zo moeilijk is dat toch niet. Over je toekomst te gaan denken..

Vandaar dat ik een strengere wetgeving daarover wil!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 17:25:
ZO IEMAND SPUUG IK OP!

Vandaar heet je Steve MF? :D
Waarschuw beheerder
Ze zal vast d´r redenen hebben gehad....zou wel het toppunt zijn als je er geen reden voor hebt slimmerd. Maar zeggen dat je het anders had gewild! Alsjeblieft zeg! ZO IEMAND SPUUG IK OP!

Mja oké, daar heb je ook wel gelijk in, wilde je anders dan had je anders gedaan en dat deed ze niet.
Solly O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 17:28:
daar heet je Steve MF?

Juist ja... :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op dinsdag 21 februari 2006 om 17:28:
Mja oké, daar heb je ook wel gelijk in, wilde je anders dan had je anders gedaan en dat deed ze niet.
Solly

Maakt niet uit... zo denk ik erover.
Waarschuw beheerder
Erg fijn dat je op de wereld van die onmenselijke figuren hebben

Ik vind er niks onmenselijks aan om abortus te plegen bij bijvoorbeeld kinderen die verkracht zijn door familieleden. Daarmee bespaar je het kutleven wat het ongeboren kind zal gaan hebben, en wat ook geen positieve invloed zal hebben op de mensen die ermee te maken hebben. Zo zijn er nog tal van voorbeelden te noemen waarbij abortus een gewenst alternatief is.
Waarschuw beheerder
donateur
*edit*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op dinsdag 21 februari 2006 om 17:30:
Ik vind er niks onmenselijks aan om abortus te plegen bij bijvoorbeeld kinderen die verkracht zijn door familieleden.

je moest ff deze topic doorlezen, jongeman!

Uitspraak van Matthijs op dinsdag 21 februari 2006 om 17:30:
Zo zijn er nog tal van voorbeelden te noemen waarbij abortus een gewenst alternatief is.

noem er nog 1tje op dan?
Waarschuw beheerder
Zo moeilijk is dat toch niet. Over je toekomst te gaan denken..

Voor mij niet in ieder geval. En dat terwijl ik ook zo'n stom rund ben wat ongewenst zwanger geworden is :P
Maargoed, ik heb besloten ervoor te gaan, en heb alles goed voor elkaar, alleen. Maar ik heb ook zat mensen gezien die dat niet aankunnen.

Vandaar dat ik een strengere wetgeving daarover wil!

Misschien wel, maar het is nu legaal, wie het wil kan het doen ongeacht wat de reden ervoor. Je kan net zo makkelijk een abortus doen als dat je je haar laat verven. En dat vind ik wel fout. Beetje nadenken mag best ja.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op dinsdag 21 februari 2006 om 17:33:
Misschien wel, maar het is nu legaal, wie het wil kan het doen ongeacht wat de reden ervoor. Je kan net zo makkelijk een abortus doen als dat je je haar laat verven. En dat vind ik wel fout. Beetje nadenken mag best ja.

Makkelijk..?

Als het zo makkelijk was, dan hadden we geen discussie erover ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 17:32:
noem er nog 1tje op dan?

De reden van L-inda-mix vind ik ook een goede. Elk geval waarbij het kind en/of de moeder geen vooruitzicht heeft op een goed leven is een goede reden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op dinsdag 21 februari 2006 om 17:38:
Elk geval waarbij het kind en/of de moeder geen vooruitzicht heeft op een goed leven is een goede reden.

Dan moet je nadenken voordat je aan het neuken gaat.. Wil ik er wel 1 of niet?

Heb je geen goede vooruitzichten dan moet je gewoon een condoom om je snikkel doen en de vrouw aan de pil

Zo moeilijk is dat toch niet??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 17:35:
Makkelijk..?

Als het zo makkelijk was, dan hadden we geen discussie erover ;)

Het laten doen is makkelijk zat. Als je besloten hebt dat je het wil kan je het de volgende dag laten doen dus zo moeilijk is het niet, op die manier bedoelde ik het ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op dinsdag 21 februari 2006 om 17:43:
Het laten doen is makkelijk zat.

Ik weet wel wat je bedoelde.. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 17:45:
k weet wel wat je bedoelde.. ;)

Gelukkig :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 17:40:
Dan moet je nadenken voordat je aan het neuken gaat.. Wil ik er wel 1 of niet?

Heb je geen goede vooruitzichten dan moet je gewoon een condoom om je snikkel doen en de vrouw aan de pil

Zo moeilijk is dat toch niet??

Voor verkrachtingen gaat dit zoiezo niet op. Voor enkelingen die niet goed voorgelicht zijn ook niet. Voor de rest zijn er ook nog ongelukjes (condoom scheurt enz). Verder: vergissen is menselijk. Liever een goede oplossing dan dat er een onleefbaar leven bijkomt. Morning-After pil is natuurlijk wel een betere oplossing.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hobbykip op dinsdag 21 februari 2006 om 16:47:
Dat zeg ik, levensvatbaar.

owwwww het is nog niet levensvatbaar hoor met 15 weken zwangerschap maar het plast al wel en beweegt volop en drinkt noem maar op of het kan dat al :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Weet je zeker dat je gaat werken? De helft van je groep had misschien wel volgens jou eigenlijk dood moeten zijn...

ik heb medelijden met je kind weet je dat,je zal de woorden van je kind maar net zo verdraaien of verkeerd begrijpen/opvatten zoals je dat bij mij doet..

vind je het zelf nou ook geen belachelijke vergelijking die je nu doet ??

zo nee,dan vrees ik dat je kind dat zogenaamd zo slim is meer hersencellen heeft als haar papa
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 18:57:
haar papalaatste aanpassing 21 februari 2006 19:10

is een een Q-tie!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Qneus
Waarschuw beheerder
waarom doet iedereen zo moeilijk over een mening
van een ander?? :/

Waarschuw beheerder
donateur
dan heb je vast niet gelezen wat hij over mij zegt
omdat ik niet tegen abortus ben en zelf wel in de kinderopvang werkt zegt meneer:

Weet je zeker dat je gaat werken? De helft van je groep had misschien wel volgens jou eigenlijk dood moeten zijn... En ik ben inderdaad heel erg dom wat abortus betreft.... gelukkig maar voor me dochter anders had ze er nu niet geweest. Bij mij dachten mensen ook zo lomp en kort door de bocht als jou. Ze zou geen toekomst hebben, maar nu mag ze een jaar vervroegd naar de basisschool vanwege haar spraak vaardigheid. Maar abortus had beter geweest he....harteloos achterlijk meisje!

en wat hij over L-inda-mix zegt is al helemaal diep triest.. (N) en dat noemt zich vader :nee:

dus dat
waarom doet iedereen zo moeilijk over een mening
van een ander??
kan je beter tegen die Q-tie van je zeggen

dank u
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
k was 15 toen ik een meisje zwanger maakte ik kon dus geen kind op voede en zei ook niet op die leeftijd t was precies drie maande dus geen bedenktijd ofzo het moest meteen weg jammer maah het was wel een goei beslissing:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 21:21:
kan je beter tegen die Q-tie van je zeggen

er ging geloof ik al meer vooraf dan dat hoor :gaap:

tot morgen :flower:

Waarschuw beheerder
lekker sfeertje hier:P

Waarschuw beheerder
donateur
wat nou gaap
ik heb niks bijzonders over hem gezegd
hij komt met kansloze opmerkingen die nergens over gaan
maar jij zal het vast wel met hem eens zijn natuurlijk

Waarschuw beheerder
donateur
nou he pluggos...doe je ook mee ?

Waarschuw beheerder
waarmee?

Waarschuw beheerder
donateur
sfeertje verzieken ronde nr 37289

Waarschuw beheerder
hoeso verzieken? zit lievah gezelag te babbele zonder gezeik:D

Waarschuw beheerder

Nee zeker geen moord
Waarschuw beheerder
ik vind het geen moord...

Waarschuw beheerder
donateur
dat lukt hier niet pluggos :nee: :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jasmine_ op dinsdag 21 februari 2006 om 21:33:
ik vind het geen moord...

ik ook seker niet mensen die dat zeggen dat het moord is maken seker nooit fouten? zon fout kan heel je leve veranderen als ik dat kindje had gehouwe had ik nu op me 18de een 2 jarig kind gehad:s mot er nie an denke

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 21:34:
dat lukt hier niet pluggos

tuurlijk wel joh:P je kentog gezelag tege mij babbelle en mensuh die de sfeer verpeste lekker negeren;)

Waarschuw beheerder
donateur
hoi :cheer:

Waarschuw beheerder
heyhey alles goed

Waarschuw beheerder
nou spraak zaam ben je nie mop:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op dinsdag 21 februari 2006 om 18:15:
(condoom scheurt enz).

Durex scheurt nooit...

Uitspraak van Matthijs op dinsdag 21 februari 2006 om 18:15:
Liever een goede oplossing dan dat er een onleefbaar leven bijkomt. Morning-After pil is natuurlijk wel een betere oplossing.

Als de condoom gescheurd is, dan moet je dat gaan nemen..

Volgens mij heb je jezelf niet in de gaten dat je nu de andere kant opgaat met je meningen.
Waarschuw beheerder
Ik denk dat als het je een keer overkomt je er wel goed over moet nadenken om het voor de volgende keer te voorkomen. Een vriendin van me moet nu voor de 2e keer en dat is dus echt geen pretje...

Waarschuw beheerder
seker klote voor dat meisje hoop dat ze als alles achter de rug is snel de pil gaat slikken

Waarschuw beheerder
Kvind ut moord :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 11:12:
Oke Na het zien van die plaatjes schrik je wel ..
Maar Op je 14e zwanger worden .. Of zwanger zijn van een Verkrachter (In het ergste geval) .. Wil niemand denk ik ..

ja maar die plaatjes hebben geen flikker met abortus te maken...
een baby mag maximaal 5 maand oud zijn..en die komer er ook niet heel uit..er gaat een slangetje in..en die baby komt er als appelmoes uit..

dit is de maximale grote van een kind 5 maand oud

[img width=166 height=147 cacheid=0013ae8c0021f1df00fb31ed1a013fa11b]http://umsis.miami.edu/~sgrant1/Issues_files/image004.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 22:02:
seker klote voor dat meisje hoop dat ze als alles achter de rug is snel de pil gaat slikken

doet ze al.... Ik weet ook niet hoe ze het elke keer voor elkaar krijgt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jasmine_ op dinsdag 21 februari 2006 om 22:06:
doet ze al.... Ik weet ook niet hoe ze het elke keer voor elkaar krijgt

sjow dat is helemaal klote dan doe je er wat aan gaat het nog mis :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zimon® op dinsdag 21 februari 2006 om 22:05:
ja maar die plaatjes hebben geen flikker met abortus te maken...
een baby mag maximaal 5 maand oud zijn..en die komer er ook niet heel uit..er gaat een slangetje in..en die baby komt er als appelmoes uit..

dit is de maximale grote van een kind 5 maand oud

Jawel hoor. Er was ook eens op tv geweest.

Waarschuw beheerder
donateur
ik denk dat sommige mensen die denken dat je vanaf dag 1 een complete baby in je buik hebt zitten,hier eens zouden moeten kijken http://www.9maanden.com/zwanger/zpm/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 22:25:
sjow dat is helemaal klote dan doe je er wat aan gaat het nog mis

Ze slikt voor de rest ook nog heel veel medicijnen misschien dat het daardoor komt....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 22:29:
ik denk dat sommige mensen die denken dat je vanaf dag 1 een complete baby in je buik hebt zitten,hier eens zouden moeten kijken http://www.9maanden.com/zwanger/zpm/

heb net ff gekeken bij drie maanden was tog al meer dan ik d8 toen het weggehaald werd

Waarschuw beheerder
donateur
was het aan het begin of het einde van de 3e maand ??

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het geen moord omdat het simpel weg nog niet echt leeft.
Een leven begint vanaf de geboorte (vind ik)

Ik vind wel dat je er goed over na kunt denken alleen als je het "kind" (nog) geen toekomst kunt bieden lijkt het me sowieso voor het "kind" beter het niet te houden hoe moeilijk het ook is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 22:39:
Ik vind het geen moord omdat het simpel weg nog niet echt leeft.
Een leven begint vanaf de geboorte (vind ik)

maar dude,,een vrouw voelt toch egt wel leven in haar zitten na een maandje of 5 weet ze toch wel zeker dat er iets groeit in haar buikje:D

Waarschuw beheerder
zo nee,dan vrees ik dat je kind dat zogenaamd zo slim is meer hersencellen heeft als haar papa

Hoop ik ook, dat is toch de bedoeling....dat je kind beter wordt dan jezelf bent.

Waarschuw beheerder
k heb medelijden met je kind weet je dat,je zal de woorden van je kind maar net zo verdraaien of verkeerd begrijpen/opvatten zoals je dat bij mij doet..

Heb geen medelijden met haar joh, maar met je ongeboren kind....zou er voor jou meer toe moeten doen!

Waarschuw beheerder
Kvind et moeilijk.. Je neemt wel een leven weg van een kind..
Maar als je zelf geen geld enz.en niet voor het kind kunt zorgen.. kan je het ook geen leven bieden..
Waarschuw beheerder
donateur
*edit*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van L-inda-Mix op woensdag 22 februari 2006 om 08:49:
Ik weet niet of ze meer hersencellen nodig heeft, ik hoop gewoon dat ze door haar omgeving wat andere normen en waarden leert dan die haar vader hier laat zien.

Kan je blijven hopen wat je wilt, want ik voed haar op dus krijgt ze mijn normen en waarden....hoogstwaarschijnlijk! Had jij die maar.....
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zie mezelf op 16 niet voor n kind zorgen, ik was op dat moment zelf nog n nkind, en dat had alleen maar fout afgelopen :S Natuurlijk neemt dat niet weg dat er wel meiden zijn die dit aankunnen,(en daar heb ik onnoemelijk veel respect voor) maar ik hoor daar niet bij, noem me dan maar laf...

Wat ik in mn omgeving wel heb meegemaakt, waren meiden, die ipv condooms te gebruiken , gewoon regelmati langs de abortuskliniek gingen :S :S :S Ik weet hoeveel least ik er achteraf van gehad heb, snap niet dat mensen het zo na elkaar kunnen :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: nachtpoppetje :cheer: op woensdag 22 februari 2006 om 10:06:
Wat ik in mn omgeving wel heb meegemaakt, waren meiden, die ipv condooms te gebruiken , gewoon regelmati langs de abortuskliniek gingen Ik weet hoeveel least ik er achteraf van gehad heb, snap niet dat mensen het zo na elkaar kunnen

Deze mensen zjn niet goed wijs!!! Moeten later ook niet huilen dat een kind krijgen niet meer mogelijk is! Stelletje losers!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 10:08:
Deze mensen zjn niet goed wijs!!! Moeten later ook niet huilen dat een kind krijgen niet meer mogelijk is! Stelletje losers!

Is ook echt te erg, maar het gebeurde wel :S En je kan dan wel met hen praten, maar ze doen toch hun eigen zin :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: nachtpoppetje :cheer: op woensdag 22 februari 2006 om 10:10:
Is ook echt te erg, maar het gebeurde wel En je kan dan wel met hen praten, maar ze doen toch hun eigen zin

Tja ....losers he... zulke mensen mogen van mij gewoon dood.Of op ze minst onvruchtbaar worden, dan verdien je het echt!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
*edit*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
waarom moet er een kind komen als je het toch niet uit komt...word dat kind ook niet gelukkiger van...kan je het beter weg laten halen
Waarschuw beheerder
:cheer: joehoew!!! Ik ben weer zwanger!!!! Lang leve het nieuwe leven!

Een broertje of zusje voor ons zoontje!

Fuck de abortus.

Dit is fantastisch!!!! :cheer: :cheer: :cheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Gefeliciteerd!! (F)
Waarschuw beheerder
donateur
Nee vind het zeker geen moord!
Zijn genoeg situaties te bedenken waardoor het gewoon beter is om een overtijdse behandeling te laten uitvoeren!
wat ik wel vind is dat wanneer er mensen zijn die het bewust onveilig doen vragen om problemen!
bedoel je weet dat er dan een zwangerschap kan ontstaan!
Vind ook dat die mensen, de groep meisjes/jonge vrouwen in een slecht daglicht brengen die ECHT per ongeluk zwanger zijn geraakt!
Vind namelijk dat deze smoes hedendaags wle heel erg vaak gebruikt word en volledig onterrecht!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Heb geen medelijden met haar joh, maar met je ongeboren kind....zou er voor jou meer toe moeten doen!

ik ben nooit zwanger geweest hoor
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zimon® op dinsdag 21 februari 2006 om 22:05:
en die baby komt er als appelmoes uit..

Tsjongejonge.... als we het over tactvol hebben
sta jij zeker niet vooraan :nee:

Uitspraak van JaapieB12 op woensdag 22 februari 2006 om 19:13:
joehoew!!! Ik ben weer zwanger!!!! Lang leve het nieuwe leven!

:cheer: Gefeliciteerd meid!!! :flower:

Waarschuw beheerder
Hmmm zie dat mn foto's zijn weggehaald.

Dan wordt er gesproken over 14 jarigen die zwanger zijn. Als 14 jarige seks hebben vind ik al erg fout! Man dan hoor je nog met je barbies te spelen.

En ben je wel zwanger? Dan los je het samen met je ouders op. EFFE weg laten halen. Alsof je het over een paar schoenen hebt.

Anyway, bij mij zou een kindje altijd welkom zijn in wat voor positie ik ook zit.

hier ben ik het dus helemaal mee eens :jaja: :jaja:

Als je je kind in je armen hebt gaan je moedergevoelens opspelen. Een gezonde moeder zou op dat moment haar leven geven voor haar kind.

Niet levensvatbaar betekent dat het kind het niet zou overleven als het uit de buik gehaald zou worden, maar leven doet het vanaf het moment dat je bevrucht wordt. Vandaar dat je hormoonhuishouding ook veranderd.

Mijn zoontje zijn hartje klopte al met 5 wkn,het leeft dus dan weghalen is in mijn ogen moord.

'per ongeluk'zwanger raken is gewoon een kwestie van beter denken...
Er bestaat dan ook nog een morning after pil als je bijv door de pil zwanger bent geraakt.

Laatste tijd vind ik dat 'per ongeluk'zwanger raken en het dan vervolgens weg laten halen wel erg makkelijk gaat.
Net of je over een truitje praat dat je ff wegrot als je het niet bevalt..

Wat ik hierboven al beschreef( nou ja kopieerde;)) er zijn zat mensen die geen kinderen kunnen krijgen of bij wie het kindje overlijdt midden in de zwangerschap, hoe kan je dan nog zo wreed zijn om te praten alsof het niks is...

Waarschuw beheerder
hey ik ken je niet maar tog leuk voor je:D gefeliciteerd