Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.
Maar als je nog te jong bent en niet voor een kind kan zorgen, of wel een mooie leeftijd hebt maar die de middelen hebt om voor een kind te zorgen, ja, dan doe je waarschijnlijk het enige juiste.
ik dus wel
ik vind het moord, alleen.. soms is het wel beter.
mocht het kind erg ziek geboren worden of met TE veel afwijkingen waardoor het voor een kind ontzettend moeilijk is te functioneren kan het wel.
en een gehandicapt kind moet ook in de maatschapij geacepteerd en gerespecteerd worden.
Abortus zie ik dus als MOORD!
Uitspraak van Mojito op woensdag 14 december 2005 om 18:10:
Maar als je nog te jong bent en niet voor een kind kan zorgen, of wel een mooie leeftijd hebt maar die de middelen hebt om voor een kind te zorgen, ja, dan doe je waarschijnlijk het enige juiste.
Probeer zwangerschap dan de voorkomen ipv iemand te doden.. ik vind het triest om die redenen!
Is per geval verschillend
klopt maar zou er wel goed over nadenken ik was laatst zwanger en eerst wou i het niet houden maar heb er nog over na gedacht toen heb ik het gehouden en was zou blij toen ik het hartje zag kloppen maar een paar dagen na de echo heb ik een miskraam gehaden heb het toen die tijd wel zwaar gehad
dus voor alle meiden neem nooit te gauw een beslissing het is toch een mens dat in je groei
Het is nog geen leve..lijk mij..?
klopt maar zou er wel goed over nadenken ik was laatst zwanger en eerst wou i het niet houden maar heb er nog over na gedacht toen heb ik het gehouden en was zou blij toen ik het hartje zag kloppen maar een paar dagen na de echo heb ik een miskraam gehaden heb het toen die tijd wel zwaar gehad
dus voor alle meiden neem nooit te gauw een beslissing het is toch een mens dat in je groei
Als ik nu een kind zou krijgen zou ik het weghalen!
Op dit moment heb ik die kleine dan niks te bieden!
Maar dan ook helemaal niks! Want ik kan nog niet eens alles doen wat nodig is voormezelf
lichteraan hoe snel je het laat weghalen
lichteraan hoe snel je het laat weghalen
Ik zelf denk dat als de situatie echt niet mee zit en ik het kind geen toekomst kan geven dan is het echt niet anders, Je doet het beste voor het kind en jezelf.
Is gewoon geen moord..
ik vind het absoluut geen moord
neem nou mensen die een gehandicapt kindje krijgen waar van alles aan scheelt
dat noem ik kind uit lijden verlossen
anders brengen ze de babys maar naar mij
Weet je iedreen moet helemaal zelf weten of ze abortus plegen of niet..
En een ander heeft niet het recht iemand daar op te beoordelen..
En als ik nu zwanger zou raken wat ik op alle mogelijkheden voorkom.. ZOu ik het laten weg halen.. En waarom?
Omdat ik met me 100 euro in de maand voor kleren en uitgaan nu al niet uitkom.. Laat staan dat ik daar nog eens ene kind van moet kleden en voeden.. Ik het huis uit gezet word.. De vader van dat kind toch meestal niet bij je blijft.. En ik kan dat kind niks bieden en verkloot ook nog eens me eigen toekomst ermee..
De vader van dat kind toch meestal niet bij je blijft
nou nou, niet gelijk t slechtste van mense denken
persoonlijk zou ik het nooit doen!!
ik ben er voor mezelf absoluut tegen!!
iedereen maakt ze eigen keuzes
soms kan je zeggen dat het
waarschijnlijk wel het verstandigst is..
om het wel te doen vanwege de levens situatie..
tja.. idd moeilijk onderwerp..laatste aanpassing 14 december 2005 20:34
ik zou het zelf nooit doen heb tenslotte zelf een zoontje van bijna 4... maar goed het ligt aan de situatie maar ik vind dat mensen tegenwoordig wel erg makkelijk doen over een abortus!!! ik was zelf 17 en overal is een oplossing voor!!!
als je niet voor een kind zou kunnen zorgen .waarom zo stom zijn om zonder voorbehoedsmiddel te doen ?
persoonlijk zou ik het nooit doen!!
ik ben er voor mezelf absoluut tegen!!
iedereen maakt ze eigen keuzes
soms kan je zeggen dat het
waarschijnlijk wel het verstandigst is..
om het wel te doen vanwege de levens situatie..
tja.. idd moeilijk onderwerp..
ik vind het in een beginstadium nog geen moord
het is dan nog niet gevormd en na 9 weken is het pas 2,5 cm groot..
heb het getroffen
Dat gelul in mijn ogen over moord of geen moord!
Denk nou gewoon aan de toekomst van het kind!
Als je er niet goed voor kan zorgen (dat wil voor mij zeggen: voldoende gezond voedsel, liefde, prikkelende jeugd, onderdak en warmte) dan moet je het niet op deze wereld laten komen!
Ieder kind heeft recht op een goede toekomst!!!!!
had het niet mooier kunnen zeggen
Mijn vriend en ik zijn het erover eens dat als ik nú zwanger zou worden, dat het weggehaald zou worden..we hebben dat kind nu geen toekomst te bieden
beetje raar dat je dat kicke noemt als je op je 17e een kind krijgt...
ik bedoel dat niet negatief tegenover dat meisje hoor..
maar kicke klinkt alsof het zo leuk en geweldig en stoer is om op zo'n jonge leeftijd moeder te worden..
alsof je het aan moedigt zeg maar..snap je ??
Als je er niet goed voor kan zorgen (dat wil voor mij zeggen: voldoende gezond voedsel, liefde, prikkelende jeugd, onderdak en warmte) dan moet je het niet op deze wereld laten komen!
het is dan nog niet gevormd en na 9 weken is het pas 2,5 cm groot..
Abortus zie ik dus als MOORD!
Probeer zwangerschap dan de voorkomen ipv iemand te doden.. ik vind het triest om die redenen!
Het is wel erg makkelijk om een abortus te laten plegen!!!
Sommige situatie's zijn begrijpelijk. Maar je bent er toch echt zelf bij!!!!
of zelfs zwanger worden terwijl ze hun pil netjes elke dag slikken!
En op dat moment zag het er allemaal uit, nu zijn vader er vandoor gegaan is is het er niet makkelijker op geworden
Maar verwaarlozen zal ik hem nooit
Dat ventje is alles voor me! en al is het nu een stuk moeilijker, omdat ik alles alleen moet doen...zal ik ook altijd alles voor hem over hebben en voor hem doen
Weet ik
In moeilijke tijden moet je ook altijd voor je kind zorgen en daar heb ik veel respect voor..
Dat lijkt me heel erg als je zoiets overkomt,vooral als je het hartje hebt horen kloppen!
En het is zeker iets wara je heel goed over na moet denken!!
hij loopt er niet voor weg, zoals veel jongens doen..
ooit een abortus laten plegen?zo makkelijk lijkt me dat nie thoor!!vooral geestelijk niet ookal ben je er zelf bij, er zijn genoeg meiden die het veilig doen en ondanks dat TOCH zwanger worden!of zelfs zwanger worden terwijl ze hun pil netjes elke dag slikken!Neem aan dat degene die een abortus laten plegen dat niet doen zonder dat ze er goed over nagedacht hebben!denk niet dat ze zomaar voor de lol hun eigen kind laten weghalen!kzie liever een moeder die haar kind de liefde en verzorging kan geven, dan een kind dat ongewenst is en verwaarloosd wordt omdat de moeder abortus plegen "MOORD" vind!
Het kan niet in leven blijven zonder de moeder, en heeft nog geen bewustzijn. In mijn ogen dus geen echte kinderen.
De vlieger van "je hebt je verantwoording te nemen, en de consequenties te dragen" gaat ook niet altijd op. Klaar zijn voor seks en klaar zijn voor het ouderschap loopt lang niet altijd gelijk.
Wat maakt dat uit of het in leven kan blijven met of zonder moeder? Een baby die geboren is kan ook niks zonder ouders, gaat ook dood en dat mag toch ook niet?
Als je van plan bent
je kind niet gelukkig te maken moet je het zeker niet laten komen, dat betekend alleen maar ellende, maar er zijn ook heel veel mensen die ér niet klaar voor zijn'aangrijpen als een goed excuus om het niet te laten komen.
Als je bewust wil sexen dan kunnen zulke dingen gebeuren.
Een kind wat al geboren is, vind ik iets heel anders dan een vruchtje van een paar weken oud.
Natuurlijk zijn er mensen die de lulligste excuses verzinnen om een abortus recht te praten. Maar alles beter dan dat een eventueel kind ouders krijgt die helemaal niet op een kleine zaten te wachten, ik denk dat er in dat geval een boel verknipte kindertjes rondliepen in deze wereld.
In elk geval kun je zwanger raken, en dan heb je gelukkig in NL een keuze.
Ja en dat is het nou maar net. Die keuze moet zeker weten blijven. HEt is alleen jammer dat er genoeg zijn die die keuze iets te makkelijk maken en er zijn ook mensen bij wie die keuze wordt opgedrongen.
Oh hebben we het daar over, want het is namelijka l heel snel geen vruchtje meer.
En in de buik of uit de buik het leeft allebei hoor.
Ik zou nooit iemand voor moordenaar uitmaken. Vind dat er heel wat mensen zijn die abortus als een uitweg zien om geen kind te hoeven opvoeden. aLles moet volgens de planning en loopt het niet zoals ze wensen moet het maar weg. En voor zulke gevallen ben ik er tegen.
Maar daarvoor ligt de 'grens' van kind of geen-kind bij iedereen anders.
Als je de echo bekijkt van je eigen kindje voor die tijd dan zie je echt alles erop en eraan, dan kan je bijna niet zeggend at het geen mini babytje is, maar dat heb ik ook pas toen ervaren hoor.
het is echt geen pluisje wat eruit gezogen word hoor!!!
Ik kreeg mijn eerste echo met 6 weken en er was toen toch echt al een klein mensje aanwezig en zelfs het hartje klopte al!!!
Abortus is een stuk makkelijker dan een kind opvoeden
maar soms kan ik er wel inkomen dat mensen het doen, als er iemand is verkracht en die is zwanger van de verkrachter, dan kan ik erin komen dat zo'n persoon een abortus pleegt.
IK heb respect voor hoe je denkt, maar als je dat op dat moment dan laat doen, is het dan geen MOORD??
Ieder persoon is verantwoordelijk voor zn eigen daden en keuzes in het leven. Laat iedereen in zn waarde tog zonder oordeel.
over het leven als je zoiets een pluisje noemt.
ABORTUS ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN
ik vind het moord ja!!!!!!!!!!!
dat is waar, maar dat neemt niet weg dat een abortus jaren lang een nasleep kan geven ,spijt ,twijfel ,.Mensen doen nou eenmaal dingen waar ze achteraf spijt van hebben.laatste aanpassing 17 december 2005 14:50
Nogmaals, het is simpelweg geen moord, want moord is volgens de wet strafbaar. En abortus is legaal.
zou kunnen,ik had het ook maar op een site zien staan
nou inderdaad..
als het al echt een babytje is dan zou ik het echt niet meer kunnen
sommige meisjes/vrouwen kunnen het sowieso niet,ook niet als het nog maar een paar millimeter is,dat is per persoon verschillend..
Ik ben in alle gevallen voor het laten aborteren van de vrucht..
Namelijk, als je om wat voor kleine reden dan ook, niet volledig achter het 'krijgen' van n kind staat, moet je het niet doen..
Pppff als ik zwanger zou worden en ik moet dat kind niet ga ik het ook niet op de wereld laten komen
Kom op zeg alleen omdat andere mensen dat moord vinden
Flikker op vrij land vrije keuzes
nou ik vind ut wel moord hoor..maarja ieder ze eige mening
nou ik ben al aan de pil..ik zou ut ook nie houwe..omdat ik zelf nog een kind ben..dan voed ik een kind op terwijl ik er zelf nog een ben..en ik denk dat me ouders het er ook niet echt mee eens zouden zijn dus..ik zou het echt wel weg laten halen maar toch zou ik het erg vinden..
j0hh
J0hh...zal wel..maar ik ben helemaal niet te jong...want ik weet hoe ut is..niet dat ik het zelf meegemaakt heb..maar een vriendin van mij wel..en die zit er nu nog mee.duss
juhh...wie zegt dat ik te jong ben voor sex want tegenwoordig is 14 helemaal niet jong..maarja als jij dat denkt moet je dat zelf wetenn..ik word der gek van..als mensen zich met mij gaan bemoeien...dagg
(maar ja zegt ook niks meer tegenwoordig en eigenlijk mag ik dat ook niet zeggen maar doe dat lekker toch)
Ja dat is echt erg maar je bent wel te jong om zowiezo al sex te hebben (maar ja zegt ook niks meer tegenwoordig en eigenlijk mag ik dat ook niet zeggen maar doe dat lekker toch)laat staan verder zwanger te raken en laat staan om je bezig te houdn met abortus tja en eigenlijk een beetje dom van je vriendin dat ze zwanger is geraakt op zo'n jonge leeftijd nou dat zal een nare nasleep gaan hebben succes
juhh...wie zegt dat ik te jong ben voor sex want tegenwoordig is 14 helemaal niet jong..maarja als jij dat denkt moet je dat zelf wetenn..ik word der gek van..als mensen zich met mij gaan bemoeien...dagg
En ik bemoei me niet met jou gaat gewoon over het algemeen want het risico is er nu eenmaal dat je zwanger kan worden en ook op je 14de en dat is zonde van je jeugd dus geen sex is dan beter koop een tarzan daar word je niet zwanger van
Hahaha... Ik begrijp jouw standpunt wel, maar ik had ook al sex op mn 14de Is helemaal niet zo raar tegenwoordig...
Maar idd, om je dan al zo daar mee bezig te houden is wel errug jong.
Het is nog geen levend wezen, dus ik vind t geen moord
Is dat belangrijk dan of tegenwoordig 14 vroeg is of niet. Ik vind het wel veel te vroeg in elk geval. als die dochter van mij er zo vroeg aan gaat beginnen, brrrr.
MAar goed 14 is natuurlijk te jong voor een kind, maar aangezien ik vind dat je dan hoogstens aan het friemelen moet zijn zou je zo'n keuze normaal niet hoeven maken zo jong.
Pppff als ik zwanger zou worden en ik moet dat kind niet ga ik het ook niet op de wereld laten komen
Kom op zeg alleen omdat andere mensen dat moord vinden
Flikker op vrij land vrije keuzes
IK MOET DAT KIND NIET!!! wat is dat nou weer voor uitspraak kusjestam!!! maar beter dan voor jou ja!!
Beetje raar antwoord... Denk dat je er nu makkelijker over denkt dan als t je daadwerkelijk gebeurt...
Ik zou ook geen kinderen willen, maar ik denk niet dat ik t makkelijk zou vinden om t weg te laten halen
Hoezo is het geen levend wezen? Omdat het in een buik zit?
Hoezo raar? Dat is toch mijn mening? Zo denk ik er over.
Alsof je er wat van merkt als je net zwanger bent ik bedoel je kan mij niet vertellen dat je dat kind al voelt
Alsof je er wat van merkt als je net zwanger bent ik bedoel je kan mij niet vertellen dat je dat kind al voelt
Hoezo raar? Dat is toch mijn mening? Zo denk ik er over.
Als je n kind in zo n vroeg stadium weg laat halen is t nog niet levens vatbaar, dus is t voor mij ook geen levend wezen!
Zo denk ik erover, maar dat is heel persoonlijk Vandaar dat dit ook zo n lastige discussie is
Zo denk je erover, maar daarom is het wel een levend wezen. En tuurlijk in het begin is het een soort plantje dat groeit, maar dat is echt maar de eerste weken en en je kan nog best heel lang abortus laten doen. Ook als het al echt een mensje is.
Alsnog vind ik dat t geen moord is...
Er zijn gewoon bepaalde situaties waarin ik n abortus beter vind dan t kind geboren te laten worden... Of heb jij liever dat 2 kinderen van 14 zonder diploma of geld samen n kind gaan opvoeden? En zo kan ik nog tal van voorbeelden opnoemen...
Ik vind abortus zeker niet de normaalste zaak vd wereld, maar ik vind wél dat t moet kunnen!
Er zijn er genoeg die wel willen, maar het tijdstip niet aan staat. Er zijn er genoeg die het maar doen voor een ander. Dus zou maar niet zeggen dat het altijd beter is.
true... maar dan weet je nog niet waar t terecht komt als je t afstaat voor adoptie ofzo.. en wat voor leven t krijgt..
k zou niet met de gedachte kunnen leven dat mijn kind ergens anders opgevoed word, jij wel?
Bedoelde alleen dat je antwoord er n beetje hard uit kwam, was eigenlijk meer n reactie op de reactie van loraintje
Ik weet niet hoor maar als je zwanger bent dan voel je je echt niet hetzelfde alleen al door de hormonen. Maar dat weet je alleen als je het zelf meemaakt.
Dat komt omdat je het op een hele botte manier zegt alsof het een moedervlekje is dat je weg laat halen.
Alsof ik dan ineens wel een kind zou willen
Nou en dat moet ik toch zelf weten of niet soms? Dan maar zoals jij het zegt een moedervlekje laten weg halen als je dat zo graag wilt horen
Heb ik gezegd dat jij dat niet mocht zeggen? ALs jij zulke opmerkingen wilt plaatsen dan kun je daar ook weer reactie op verwachten en dat moet een ander dan ook weer lekker zelf weten net als jij.
IK MOET DAT KIND NIET!!! wat is dat nou weer voor uitspraak kusjestam!!! maar beter dan voor jou ja!!
Rot op zeg bepaal zelf wel wat ik wel en niet doe en wat ik wel en niet zeg
Jezus zeg wat ben jij een zielig wijf!!!!!!!!!!!!!!!
moet je zeker zelf helemaal bepalen zegt meer over jezelf denk ik he!!!
stoeipoes!! en even voor de duidelijkheid vrij land vrije keuze's idd en ook een vrije mening!!
Je kan ook sommige dingen op een normale manier zeggen, maar blijkbaar is dat voor jou erg moeilijk aangezien jij om de week verbannen wordt!!!!!!!!!!!!
en tog per ongeluk(wat niet kan)
nog nooit gehoord van "door de pil heen zwanger worden" ofzo
nee dat kan ook niet moet je maarwat gebruiken
Maar het blijft toch ook JOUW kindje
Abortus is de laatste optie, en is voor de mensen die op dat moment niet voor een kind kunnen zorgen
Het is geen voorbehoedmiddel.
Daarbij is het dus geen moord.
Liever een abortus dan een kind wat word mishandeld, verwaarloosd of in een tehuis beland.
Of zoals tegenwoordig vaak in het nieuws komt; dat ze worden gedumpt in de vuilnisbak, vuilniszakken, in het water enz.
zelf vind ik het totaal geen moord!
OH NEE?! Wat is dit godverdomme dan???? Kijk jij daar maar eens goed naar! Hoop dat je je heel goed realiseert wat dit is!
Maar Op je 14e zwanger worden ..
tuurlijk is abortus geen moord. abortus is hartstikke top als de situatie er naar is, ik heb wel meer van die domme sletjes gezien die op hun 15e zwanger worden en het willen houden, zo'n wijf kan zo'n kind toch niet onderhouden man... die kan nog niet eens voor zichzelf zorgen
dat is pure mishandeling en dat is pas onterecht, een foetus gevallus is nog geen levend wezen en dus is het geen moord, zodra het leeft is het ook verboden om het weg te laten halen.
als iemand een propje vlees weg wil laten halen moeten ze dat toch goddomme zelf weten
beter dan een kind op te laten groeien in een totale kankerzooi
abortus is hartstikke top
zodra het leeft is het ook verboden om het weg te laten halen.
Wees blij dat je ouders er zo niet over dachten..
het gaat niet alleen om het kind stelletje aapjes...
dus jullie willen die honderden duizenden vrouwen die het kind helemaal niet willen of gewild hebben dwingen het toch te nemen.
Hoe kom je daar nou bij!?
hoe kan je dat nou moord noemen of met die foto's vergelijken ??
trouwens, kleine stukjes uit mun antwoord halen waardoor je mijn woorden verdraaid is ook niet echt tov
Leven is leven meid. Of het nu een millimeter groot is of een dreumes is. Sowieso vreemd dat een groepsleidster van een kinderdagverblijf abortus zo recht praat. Haat je je werk ofzo?
nou simpeler kan het niet of wel dan?
mensen die geen kind willen kunnen abortus laten plegen.
jullie zijn tegen abortus dus als iemand zwanger is, is ze zwanger en gaat ze een kind krijgen, punt uit.
dus je wilt haar dwingen het kind te houden terwijl ze het niet wil... ja toch? als je zegt van niet dan ben je dus niet tegen abortus...
(trouwens, kleine stukjes uit mun antwoord halen waardoor je mijn woorden verdraaid is ook niet echt tov)
Maar ik vind het stom dat een kind van 14 wel sex
kan hebben maar niet oud genoeg is om te weten
wat een condoom is. En dan eenmaal zwanger, oh shit
dan maar weg laten hoor. Ja lekker makkelijk!!!!!
14 jaar,geweldig
geen baan geen geld (of misschien 5,00 zakgeld )geen diploma
zelf nog een kind
dump het maar bij papa en mama dan kan je ondertussen naar school...
maar vooral het kind houden want abortus is zo slechtlaatste aanpassing 21 februari 2006 12:18
Nou geweldig 14 jaar maar wel een pik je net behaarde
doos stoppen!
14 jarige meisjes zijn makkelijk te intimideren
ze willen natuurlijk gewoon niet voor hun verantwoordelijkheid opkomen..
Dat staat toch los van elkaar..laatste aanpassing 21 februari 2006 12:29
Ik kan er nog veel meer posten. Je mag best weten dat ik dit huilend aan het posten ben. Ik vind het verschrikkelijk! Die lieve onschuldige baby's!!!
En je kunt wel zeggen waarom post je dit dan. Nou dat zal ik je zeggen. Je kunt je kop wel in het zand steken en er luchtig over denken maar ik denk dat heel veel mensen niet eens weten dat het er ZO uitziet!
Denk na en wees dankbaar als je zwanger bent!!
ik dacht dat het tot 22 weken kan ??
dan is het kind al 30 cm ...vind ik niet meer kunnen
leven is leven he... dan moet je nou geen onderscheid gaan maken...
en juist omdat ik van kinderen hou en weet hoe moeilijk en zwaar het is een kind op te voeden..zal ik (zeker voor tieners ) abortus zeker "recht praten" jalaatste aanpassing 21 februari 2006 12:16
ik dacht dat het tot 22 weken kan ??
dan is het kind al 30 cm ...vind ik niet meer kunnen
01. Als het meisje zelf nog een kind is, wat voor toekomst kan ze het dan bieden. Wat moet iemand van 15 jaar met een kind, denk is ff na. Das alleen maar zielig voor dat kind, want dat heeft dus echt geen toekomst..
Vergelijking van niks dus
Of niet, hij is wel grappig....
jij bent gewoon nog te dom om hierover verder in discussie te gaan..
Sta het kind af dan, dan geef je
hem/haar nog een kans op een goed leven.
man lul toch niet zo achterlijk !!
jij bent gewoon nog te dom om hierover verder in discussie te gaan..
ik ga werken ...DE GROETEN
Maar goed als jij het moeilijk vind om een
discussie te voeren dan lijkt het me beter
dat je OPROT!
Je zegt het zelf, een KANS, maarja wie zegt dat het daadwerkelijk gebeurd...
En ik ben inderdaad heel erg dom wat abortus betreft.... gelukkig maar voor me dochter anders had ze er nu niet geweest.
Als je verantwoordelijk genoeg bent om op je 14e sex
te hebben moet je ook aan de consequenties denken
en anders een condoom gebruiken.
Tegenwoordig weten kinderen van 10 wat een condoom is.
En ik zou nooit mn kind laten weghalen!
Op wat voor manier het ook verwekt is. Daar kan
die kleine toch niks aan doen!
Maar ach, iemand die ECHT van kinderen houdt gunt een kind een leven zonder toekomst niet dus Steve Motherfucker ik vind dat Koetje gelijk heb
lieverd, volgens mij heb jij niet helemaal in de gaten hoe achterlijk je bent,... maar dat maakt niet uit hoor, ik hou van je zoals je bent...
Dan maar afmaken die hap of niet. Je hebt het toch
maar over je eigen kind...
Toekomst maak je voor jezelf.. hoe klote je jeugd ook is ,dat wil niet bij voorbaat zeggen dat je in de toekomst geen kansen hebt. Maar door een leven te beeindigen geef je geen kans. En als je echt van kinderen houdt beeindig je hun leven niet voortijdig....wat de toekomst perspectieven op dat moment ook zijn!!!!
tuurlijk is abortus geen moord. abortus is hartstikke top als de situatie er naar is, ik heb wel meer van die domme sletjes gezien die op hun 15e zwanger worden en het willen houden, zo'n wijf kan zo'n kind toch niet onderhouden man... die kan nog niet eens voor zichzelf zorgen
dat is pure mishandeling en dat is pas onterecht, een foetus gevallus is nog geen levend wezen en dus is het geen moord, zodra het leeft is het ook verboden om het weg te laten halen.
als iemand een propje vlees weg wil laten halen moeten ze dat toch goddomme zelf weten
beter dan een kind op te laten groeien in een totale kankerzooi
Kom dan met een argument en zeg niet zoiets ..
Ik vind dat je daar pas kan over beslissen als je in die situatie zit. Maarja als ik zwanger zou zijn zou ik het weghalen, slik niks voor niks de pil dus er is altijd wel een kans dat het kan gebeuren. Ik ben zelf nog een kind joh, wat voor toekomst kan ik het bieden. En wat voor toekomst heb ik zelf? Kan nooit meer uitgaan, amper geld, het gaat ook om jezelf hoor!! Niet alleen om het kind, hij is nog nieteens levensvatbaar het is slechts een extra orgaan.
Een orgaan heeft een functie een embryo niet, vergelijk nou geen appels met peren...wat zeg ik appels met straatklinkers. Enne misschien had je het nog niet helemaal door maar het leven draait niet alleen om uitgaan meisje, zo te horen heb je sowieso geen toekomst..... dus afschieten maar dan...
Dat zegt een knulletje van 19 die niet weet waar hij
het over heeft.
Das waar ,ik heb goed gegokt..... BULLSHIT! Ik heb me gewoon voor me dochter ingezet en was ook nog maar 20. Alleen mensen zonder ruggegraat redeneren zo.
ik weet niet of je het door hebt hoor, maar het draait niet alleen om het kind maar ook om de ''moeder''.. En ik vind dat die aan zichzelf moet denken ipv aan het kind want het draait allemaal om haar!
Ja joh het draait allemaal om haar..... mongool! Had mammie maar moeten nadenken toen ze een neukbeurt kreeg, kon het kindje niet over nadenken. Die vroeg niet of mammie a.u.b. geneukt mocht worden
Nou lekkere moeder word jij dan.
Als je denkt dat het allemaal om jezelf draait
ipv je kind.
Maar dat leer je allemaal nog wel als je ooit
zelf moeder wordt.
Ja jij hebt makkelijk praten, je bent een MAN. Als je het allemaal niet had aangekund had je lekker weg kunnen gaan en je wijf met je koter laten zitten. Je hebt makkelijk praten.
zielig hompje vlees...
mevrouw heeft de rijpe leeftijd van 23 (ja echt drie-en-twin-tig) berijkt en denk alle wereldse kennis te hebben verkregen...
ga maar naar huis...
want volgens mij weet je stiekum wel dat je antwoorden kant noch wal slaan...
Voor meisjes is de situatie zoveel anders
Nou geweldig 14 jaar maar wel een pik je net behaarde
doos stoppen!
Liever bij mn ouders wonen met kind dan dat ik 10
jaar later mezelf afvraag hoe me kind er nou uit
had gezien...
Pff de enigste die hier nog een hoop te leren heeft ben jij hier met je ''o-zo-wijze-wél-23-jaar''..
In het eerste geval draait het toch om jou..
ja nou ik vind het dan ook wel onmeunig tof van je...
maar kheb toch liever dat je gaat
Nee nee, jij hebt nog een hoop te leren geloof mij nou maar. Ze heeft duidelijk meer koek van deze situatie gegeten als jij...je roept maar wat, omdat je er zelf niet mee te maken heb....nog. Maar wacht maar als je dalijk voor het eerst ongesteld wordt dan krijg jij hier ook serieus mee te maken....
Nee nee, jij hebt nog een hoop te leren geloof mij nou maar. Ze heeft duidelijk meer koek van deze situatie gegeten als jij...je roept maar wat, omdat je er zelf niet mee te maken heb....nog. Maar wacht maar als je dalijk voor het eerst ongesteld wordt dan krijg jij hier ook serieus mee te maken....
knul. Enne leer nederlands man.....
Ja JUIST .......kijk Steve Motherfucker je kan het blijven uitleggen aan een meisje wat er totaal geen verstand van heeft en nog zelf maar kind is(te zien aan de reacties van twee personen)maar je bereikt er niks mee....ze willen het niet snappen..En ooit komt er een dag dan zullen ze denken soowwww die hadden toch gelijk want je kind is het belangrijkste numbero UNO puntje in je leven hoe JONG je ook bent dat gevoel is er nu eenmaal....
jullie zijn zo bekrompt maarja ik laat jullie maar in de waan . Er is geen discussie mogelijk maarja.. Wie zegt dat ik maar wat roep? Ach gossie echt behoorlijk sneu ..
ze willen het niet snappen
dikke blij voor jullie dat het bij jullie wel goed gaat. hoeveel hulp hebben jullie gehad? jullie hadden natuurlijk gewoon een baan ook. een vast inkomen, een relatie. mooi praten. Jullie wilden het kind toch hebben, dat zeggen jullie zelf, het gaat hier voornamelijk om mensen die het niet willen, die moeten niet gedwongen zijn om het te houden. En daarom ben ik voor abortus
Jullie wilden het kind toch hebben, dat zeggen jullie zelf, het gaat hier voornamelijk om mensen die het niet willen, die moeten niet gedwongen zijn om het te houden. En daarom ben ik voor abortus.
Het voeren van een discussie heb ik jullie allebei nog niet zien doen.
jullie hadden natuurlijk gewoon een baan ook
Gelukkig leeft het ook niet als je het weghaalt
Owwww dus jij wilt zeggen dat het met een week of 6 nog niet leeft nou het hartje klopt al 160 slagen pm.....
Je maakt er een grapje over maar het is wel zo. BEn benieuwd hoe jij staat te kijken als je later al jaren bezig bent voor een kindje en je zaad is dood. Maak je er dan nog zo'n stomme opmerking over?
Nee dan leeft het nog niet nee. Dan is het soort misvorme garnaal van een cm of 5. Miss idd met een hartslag maar leven zeker niet. Heeft nog niet eens longen, toch crusiaal om te leven?!
realisctich.
Bedoel je realistisch??pfffff als jij een kleintje van een week of 13 een misvormde garnaalnoemt en of 6 weken dat niet leeft dan ben je gewoon een respctloos mens en nee dat is geen aanval op de personen die voor abortus zijn!!!!Maar puur op JOU
Maar goed je bent denk ik een stukje van je ontwikkeling vergeten in de maak dus neem het je verder maar niet kwalijk
pfffff als jij een kleintje van een week of 13 een misvormde garnaalnoemt en of 6 weken dat niet leeft dan ben je gewoon een respctloos mens en nee dat is geen aanval op de personen die voor abortus zijn!!!!Maar puur op JOU
?????? Of je ´grapje´ slaat nergens op, of ik snap m niet, maar ik denk het eerste...
Tering wat ben jij dom!!!!
realisctich.
- Tot de 12de week kan je een embryo/eitje laten aborteren. Dan is het niet levensvatbaar, laat staan dat het leeft.
- Een kind is het pas als het geboren is, dan leeft het.
Tot de 12de week kan je een embryo/eitje laten aborteren. Dan is het niet levensvatbaar, laat staan dat het leeft.
Waardoor worden de bewegingen van een kindje in groei dan door gestuurd??door de moeder???
Ga jij maar eens met een gyneacoloog of VK praten
waarom klopt het hartje dan en drinkt het al en en plast het al
Wat helaas nu al veel te vaak gebeurt...
Dat zeg ik, levensvatbaar. En heb ik ook al gezegd, dan vind ik het ook moord.
Dat is niet strafbaar
Als de mogelijkheid tot abortus er in Nederland niet zou zijn, zouden we naar alle waarschijnlijkheid veel meer te maken hebben met vermoorde pasgeborenen. En DAT is wel moord... Wat helaas nu al veel te vaak gebeurt...laatste aanpassing 21 februari 2006 16:50
Dus als je op 16 jarige leeftijd een baby zou baren zou je hem dood maken omdat ie je toekomstplannen verstoord?
of het strafbaar is maakt me niet uit, wat een paar mensen bepalen hoef ik het niet mee eens te zijn, maar ik vind het weghalen van een klompje cellen gewoon geen probleem. Al helemaal niet als daarmee iemand, of meerdere mensen, een heel naar leven bespaard blijft
Of ben ik nou abuis?
Ik zou dat zeker niet doen, maar er zijn helaas al veel te vaak mensen in het nieuws geweest de afgelopen jaren die dat wel hebben gedaan.
Dus als je op 16 jarige leeftijd een baby zou baren zou je hem dood maken omdat ie je toekomstplannen verstoord?
Er wordt trouwens door de voorstanders van abortus eigenlijk nooit gesproken over het feit dat je door abortus onvruchtbaar kunt raken
We zitten WEER op 1 lijn.
Oke ik begreep je volgens mij verkeerd... my bad. Je hebt gelijk kerel!
Ik vind dat je (sommige anderen ook) wel heel erg snel je oordeel velt. Er zijn ook andere omstandigheden waardoor het simpelweg niet kan.
dan moet je daarvoor beschermen daarvoor.. Dmv een condoom+pil te gebruiken!
Dat is iets wat ik het allerliefste had gewild.
Daar heb je gelijk in
Maar toch worden er mensen ongewenst zwanger, of dat nou een vergeten pil is, een spiraaltje wat niet goed zat of een medicijn wat eigenlijk geen invloed daarop mocht hebben is, het gebeurd wel. En de keus is er nu eenmaal.
Bij een vriendin van me in de wijk hebben ze ooit een babietje in een kliko gevonden, morsdood. De moeder ( of allebei de ouders) hebben dat babietje daarin gepleurd. Dat kindje heeft een vreselijke dood gehad. Dan vind ik dat ze beter een abortus had kunnen laten doen
Dat is iets waar ik heel erg bang voor ben en dat zal de toekomst uitwijzen.
Ik vind dat je (sommige anderen ook) wel heel erg snel je oordeel velt. Er zijn ook andere omstandigheden waardoor het simpelweg niet kan. Ik heb er nog elke dag verdriet van en het is al vijf jaar geleden. Gelukkig kun jij elke dag genieten van je kind en dat gun ik je van harte, want dat is volgens mij het mooiste wat er is. Dat is iets wat ik het allerliefste had gewild.
Ik laat het hierbij, want sommige opmerkingen doen gewoon teveel pijn.
Je kan alles! En waar een wil is is een weg! Nooit geleerd in je jeugd zeker. Je zit gewoon een slap en zielig excuus op te hangen, ik heb geen meelij met je wel met je vermoorde kind! Schaam je dat je er nu zielig over doet...heel diep!
Of ff goed nadenken!
Ze zal er haar redenen wel voor gehad hebben. Wie ben jij om haar daarop te veroordelen?
Waarschijnlijk heeft ze toendertijd gedaan wat haar het beste leek. Je hoeft haar daar eht niet zo over aan te spreken, dat is haar eigen keus geweest. Ze wist vast van tevoren ook wel dat ze daar spijt van zou kunnen krijgen.
sommige mensen kunnen dat niet, dat blijkt.
ZO IEMAND SPUUG IK OP!
Ze zal vast d´r redenen hebben gehad....zou wel het toppunt zijn als je er geen reden voor hebt slimmerd. Maar zeggen dat je het anders had gewild! Alsjeblieft zeg! ZO IEMAND SPUUG IK OP!
Erg fijn dat je op de wereld van die onmenselijke figuren hebben
Ik vind er niks onmenselijks aan om abortus te plegen bij bijvoorbeeld kinderen die verkracht zijn door familieleden.
Zo zijn er nog tal van voorbeelden te noemen waarbij abortus een gewenst alternatief is.
Zo moeilijk is dat toch niet. Over je toekomst te gaan denken..
Vandaar dat ik een strengere wetgeving daarover wil!
Misschien wel, maar het is nu legaal, wie het wil kan het doen ongeacht wat de reden ervoor. Je kan net zo makkelijk een abortus doen als dat je je haar laat verven. En dat vind ik wel fout. Beetje nadenken mag best ja.
Elk geval waarbij het kind en/of de moeder geen vooruitzicht heeft op een goed leven is een goede reden.
Makkelijk..?
Als het zo makkelijk was, dan hadden we geen discussie erover
Dan moet je nadenken voordat je aan het neuken gaat.. Wil ik er wel 1 of niet?
Heb je geen goede vooruitzichten dan moet je gewoon een condoom om je snikkel doen en de vrouw aan de pil
Zo moeilijk is dat toch niet??
ik vind het geen moord...
(condoom scheurt enz).
Liever een goede oplossing dan dat er een onleefbaar leven bijkomt. Morning-After pil is natuurlijk wel een betere oplossing.
Oke Na het zien van die plaatjes schrik je wel ..
Maar Op je 14e zwanger worden .. Of zwanger zijn van een Verkrachter (In het ergste geval) .. Wil niemand denk ik ..
ja maar die plaatjes hebben geen flikker met abortus te maken...
een baby mag maximaal 5 maand oud zijn..en die komer er ook niet heel uit..er gaat een slangetje in..en die baby komt er als appelmoes uit..
dit is de maximale grote van een kind 5 maand oud
ik denk dat sommige mensen die denken dat je vanaf dag 1 een complete baby in je buik hebt zitten,hier eens zouden moeten kijken http://www.9maanden.com/zwanger/zpm/
Ik vind het geen moord omdat het simpel weg nog niet echt leeft.
Een leven begint vanaf de geboorte (vind ik)
k heb medelijden met je kind weet je dat,je zal de woorden van je kind maar net zo verdraaien of verkeerd begrijpen/opvatten zoals je dat bij mij doet..
Ik weet niet of ze meer hersencellen nodig heeft, ik hoop gewoon dat ze door haar omgeving wat andere normen en waarden leert dan die haar vader hier laat zien.
Wat ik in mn omgeving wel heb meegemaakt, waren meiden, die ipv condooms te gebruiken , gewoon regelmati langs de abortuskliniek gingen Ik weet hoeveel least ik er achteraf van gehad heb, snap niet dat mensen het zo na elkaar kunnen
Is ook echt te erg, maar het gebeurde wel En je kan dan wel met hen praten, maar ze doen toch hun eigen zin
en die baby komt er als appelmoes uit..
joehoew!!! Ik ben weer zwanger!!!! Lang leve het nieuwe leven!