Partyflock

Forumonderwerp · 829953
4 volgers · 30939x bekeken
Artiest {SHOWLIST artist 38760, 42863}
Waarschuw beheerder
Beste Dames en Heren,
het wordt tijd dat wij nederlanders maar eens gaan leren dansen op techno :)

Ik zit net wat van die filmpjes tekijken en echt geweldig dat joh, want ik kon al meestal niet echt 100% mijn "dansdraai" vinden op techno feesten zoals ik b.v. heb/had op hardcore en/of andere muziekstijlen (bij mij was het altijd maar mijn club dansje).

Dus daarom dat ik dit graag met jullie deel Melbourne Shuffle Videos.
Hier zie je wat van de basic steps en de fullblown dans.

Als er mensen zijn die dit wel erg leuk vinden en vrijdag ook naar awakenings gaan, kunnen een "masterclass" (proest:9) volgen bij mij, onder het ronde dakje, je herkent mij aan de blauwe spijkerbroek en witte sneakers :o
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hoorde van de week ook al de melbourne shuffle op slam fm voorbij komen

moest je filmpjes van jezelf opsturen ofzo iets...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 oktober 2007 om 22:39:
jammergenoeg vind je dat niet veel meer in nederland.

Lowlands :respect:
Werkzaam bij Symbiotic Sessions
Artiest {SHOWLIST artist 58830, 23062}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 oktober 2007 om 16:57:
Of begrijp ik je verkeerd?

dank voor verbeteringen en opvatting :flower:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Don Mega op zaterdag 3 november 2007 om 11:58:
hoorde van de week ook al de melbourne shuffle op slam fm voorbij komen

moest je filmpjes van jezelf opsturen ofzo iets...

Net ff gekeken wat die actie inhoud:
http://www.slamfm.nl/acties/shuffle/

:roflol: die tekst die erbij staat!
Zo lezende heeft het commerciele circuit het shufflen gevonden om het te kunnen lanceren als vervolg op het jumpen. Het zal mij benieuwen wat ermee gedaan gaat worden.
Krijgen we straks een vaststaand repertoire moves die je ff ergens kan leren op een cursus?
Moet ik dan straks nog vaker aanhoren of 'je ff dat dansje aan mij wil leren'? En ik dus, zoals ik nu ook al niet kan laten, weer uitleggen dat mijn dansen niet bestaat uit een paar vaste moves, maar ik vanuit gevoel een vertaling maak van muziek naar dans? (en ja, daar zitten vast wel een paar moves bij)

Nou Joris, ik hoop dat je je column ingekort krijgt! Ik vind het een schitterend stuk, en het wordt blijkbaar steeds actueler.

Uitspraak van Lijkt me niet nodig... op zaterdag 3 november 2007 om 11:22:
Daar hou ik net zo weinig van als mensen die met een moeilijke kop dansen

Sowieso een beetje jammer om je te storen aan hoe anderen zich op de dansvloer manoevreren. Laat iedereen lekker zijn/ haar eigen ding doen...
laatste aanpassing
Artiest Manic
Waarschuw beheerder
Na de jumpstyle hype is er nu een nieuw dansfenomeen dat in de Nederlandse underground explosief aan het groeien is. Volgens de insiders is jumpen namelijk uit en is deze nieuwe dans, die weliswaar elementen gebruikt van jump, maar ook stijlen als bijvoorbeeld hip hop, hét ding voor 2008.

nee toch, binnenkort komen er dvdtjes met shuffelen doe je zo bij free record shop te liggen enz enz :nocheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Technoqueerik op zondag 4 november 2007 om 16:00:

Omfg, ik werd straks gebeld door een maatje van me die het uitlegde.. Zullen we een soort van tegenbeweging opzetten waarmee we die gasten gewoon he-le-maal wegbuffelen? 8) Pfft, wat een onzin.. Je zou toch haast anoniem een filmpje opsturen..
Waarschuw beheerder
melbourne shuffle vind ik wle mooi om te zien..
ik vidn het echt uit je dak gaan dans :P
ik ben het zelf aan het leren,, maar tjaa, is ff wennen he:P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Technoqueerik op zondag 4 november 2007 om 16:00:

Wat een slecht geinformeerde droplollies zijn die lui zeg, om te huilen. Wat moeten we hier nou weer mee. Zal ik ze die column sturen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 oktober 2007 om 16:57:
Het feit dat jij er een column over schrijft betekent dat je wilt dat veel mensen het lezen en men dus massaal gedrag gaat vertonen, maar aan de andere kant wil je dat bepaalde dingen ''underground'' blijven/ zijn. Of begrijp ik je verkeerd?

Ik wil vooral mensen bijbrengen hoe ik denk dat het zit, underground is de dancescene al heel lang niet meer....
nou, heel soms dan..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Je lacht je kapot!

Het begon ooit met de tango....
Toen kwamen dirty dancing en de lambada
Je had bubbling..... Jumpstyle
En de nieuwe rage is: De Melbourne Shuffle!!!!
Cloud 9 Music gaat op zoek naar het vijfde
groepslid van de nieuw op te richten act
Melbourne Shufflers!

Denk jij dat je het in je hebt om zij aan zij op het podium te staan met de andere vier ‘shufflers’ om voor publiek je beste moves te laten zien? Dan zijn de Melbourne Shufflers misschien wel op zoek naar jou. Er is nog slechts 1 plaats over in het team dat in eind November de eerste videoclip zal gaan opnemen voor hun single release, dus twijfel niet en stuur vandaag nog je eigen filmpje door!

Stuur jouw filmpje of een link naar jouw filmpje
op naar shuffle@slamfm.nl, show jouw moves
en scoor een monsterhit, inclusief optredens
en videoclip!!

Na de jumpstyle hype is er nu een nieuw dansfenomeen dat in de Nederlandse underground explosief aan het groeien is. Volgens de insiders is jumpen namelijk uit en is deze nieuwe dans, die weliswaar elementen gebruikt van jump, maar ook stijlen als bijvoorbeeld hip hop, hét ding voor 2008. Deze dans vond zijn oorsprong in Melbourne al rond het jaar 1990 en is door de populariteit van hardere dance stijlen weer helemaal terug in Australië. De vele filmpjes op YouTube zijn ook aan de rest van de wereld niet onopgemerkt voorbij gegaan en bereikte zo uiteraard ook Nederland.
Drie jaar geleden begonnen Pim en Kevin alle jumpstyle feesten af te gaan en raakte verslaafd aan het ‘jumpen’. Ze leerde steeds meer nieuwe moves en ook de mensen om hun heen vroegen of ze die misschien niet van hun mochten leren. Van het een kwam het ander en al snel organiseerde ze samen workshops een optredens door het hele land. Na verloop van tijd begon jump zich echter steeds meer af te spelen op de schoolpleinen van lagere scholen en de lol ging er voor deze heren langzaam van af. Toen ze op YouTube filmpjes vonden van de Melbourne Shuffle begon het bloed weer te kruipen en ze gingen aan de slag om de nieuwe shuffle moves snel onder de knie te krijgen. Hun ondergrondse danssessies en enthousiasme werkte voor veel mensen aanstekelijk en al snel begonnen zich steeds meer mensen zich bij hun groep aan te sluiten.

Per toeval kwam Pim in contact met platenmaatschappij Cloud 9 Dance die op zoek waren naar gedreven dansers voor een Nederlandse Melbourne Shuffle act en kreeg na een indrukwekkende auditie samen met de anderen direct een contract aangeboden. Ondertussen zijn ze samen met twee nieuwe groepsleden Brian en Yvette uitgegroeid tot een volwaardig team en worden de Melbourne Shufflers inmiddels als een van de beste Melbourne Shuffle acts van Nederland gezien.

ha ha ha :( :cry:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
meine muti.,

kkan me nog herrinneren dat jij een jaar of 5 terug ook zoiets wou opzetten...whhehe
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 november 2007 om 16:42:
kkan me nog herrinneren dat jij een jaar of 5 terug ook zoiets wou opzetten...whhehe

ik zal je sterker vertellen, ik bén Pim & Kevin :p

Nee, ik ben wel met Erik toevallig kort geleden dit weer een beetje aan het oppakken, al ben ik behoorlijk in dubio over of het nou wél of juist niet nu moet gebeuren. Argumenten en suggesties zijn welkom.

Uitspraak van Technoqueerik op zondag 11 november 2007 om 02:26:
DOEN!

ok, doe ik :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik las het toevallig gisteren op slam fm.nl :S

wat een drama!
ook de shuffle wordt dus 1 grote media hype

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 september 2007 om 14:00:
http://www.partyscene.nl/pages.php?page=302321

maaster

Waarschuw beheerder
Melbourne Shufflers inmiddels als een van de beste Melbourne Shuffle acts van Nederland gezien.

Triest!!! echt,sterf toch n xtje...

n shuffle act? t moet echt nie gekker worden,staan ze strax weer bij fox kids te shuffelen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr Mindsynth op zondag 11 november 2007 om 07:09:
Nee, ik ben wel met Erik toevallig kort geleden dit weer een beetje aan het oppakken, al ben ik behoorlijk in dubio over of het nou wél of juist niet nu moet gebeuren. Argumenten en suggesties zijn welkom.

als je de eer aan jezelf wil houden....dan zou ik zeggen nee.
als je mad veel geld wilt verdienen met iets wat je leuk vind om te doen....zou ik zeggen ja.
tis dan nu wel de goeie tijd ervoor.

maar dan zit je wel over een maandje met je scheve bekkie bij jensen en co...muwhahaha
en dan lach ik je wel gruwelijk hard uit:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 november 2007 om 14:25:
als je de eer aan jezelf wil houden....dan zou ik zeggen nee.
als je mad veel geld wilt verdienen met iets wat je leuk vind om te doen....zou ik zeggen ja.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 november 2007 om 14:25:
maar dan zit je wel over een maandje met je scheve bekkie bij jensen en co

Och Michiel toch, het is maar net wat je er zelf mee wilt doen. En dat is sowieso niet het aandachtsgeile, op geld beluste gebeuren wat jij nu allemaal suggereerd, dat laat ik persoonlijk liever aan over aan
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 november 2007 om 18:26:
een van de beste Melbourne Shuffle acts

Ik voel er dan ook niets voor om een soort concurentie strijd aan te gaan met een commercieel, gehyped groepje met ingestudeerde moves. Anderzijds voel ik wel wat voor een tegenbeweging, zoals Roy eerder aanhaalt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik suggereer ook niet dat jullie een van beide zijn...;)
maarja...kan me gewoon moeilijk een voorstelling van zoiets maken..
dat er op een flyer staat...en nu ook het dynamic shuffle duo op podium..
mmm......

maarrr dat van die tegenbeweging is wel kicken...maar dan als in...ergens kijken waar die pappies gaan optreden...en dan het podium op sneaken en ze eruit housen met bivak op ofzo..8)

*fantaseer modus: OFF*

Waarschuw beheerder
vraag me af wat die gasten zien en verstaan onder DE melbourne shuffle dan...zal wel nie veel soeps zijn,als je iets doet....doe t dan goed..

Waarschuw beheerder
mijn god......ze hadden het er net bij jensen net ookal over...

daar gaan we.
Artiest {SHOWLIST artist 39342, 62074}
Waarschuw beheerder
Cloud 9 zit er ook achter(N)

Matig dat dit weer misschien de nieuwe hype gaat worden.

Doe gewoon je eigen dans _O_
Waarschuw beheerder

milosh dit ben jij neem ik aan?
welke v/d 2??
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
http://www.youtube.com/watch?v=9jkqDr8T1Qo

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pietertje Geluk op vrijdag 16 november 2007 om 10:17:
milosh dit ben jij neem ik aan?
welke v/d 2??

das oneerlijk8)...das na 4 dagen raven zondagmorgen om 11 uur NUCHTER opt podium van sms.......was sms2004 gezien dat jonge koppie van me volgens mij..

ik was dat jungske dat uit aant uithijgen was links...
en die man die staat nee te knikken is onze mindsynth whehhe mooi.

maargoed....
Waarschuw beheerder
donateur
was helemaal vergeten dat dit filmpje bestond.. wel grappig moment was dat. andere dude on stage is IntrixArno. Dit was inderdaad na dagen continu 'tandvlees' dansen, doorgeknald ergens om 2 uur 's middags na een nacht lang doorhousen.. haha... en ik maar kritisch doen vanaf de dansvloer, whahaha... Helemaal loos gegaan op de prodigy die avond daarvoor, dikke shit was dat..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 november 2007 om 13:58:
ik was dat jungske dat uit aant uithijgen was links...

vette shuffle (Y)
ik vind de rechter iets te vrolijk..

of hij was idd gewoon echt naar de klote en maakte het hem allemaal niks meer uit! maar hij doet een beetje TE..
Waarschuw beheerder
donateur
Arno heeft zo z'n eigen stijltje, das alleen maar positief. :D
Waarschuw beheerder
zag net bij t zappen m. theo een poging tot doen....

wederom een dieptepunt

Waarschuw beheerder
Shuffle is t wel..alleen niet de melbourne shuffle :S...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr Mindsynth op vrijdag 16 november 2007 om 17:23:
en ik maar kritisch doen vanaf de dansvloer

en ondertussen maar schreeuwen " hoe kom ik daarop" :P...was echt mooi....koelkast leeggeroofd en even voor meinhardt de laatste energie uit de beentjes laten vloeien...
Uitspraak van Mr Mindsynth op vrijdag 16 november 2007 om 17:23:
elemaal loos gegaan op de prodigy die avond daarvoor, dikke shit was dat..

gaast.....dat is nog steeds een van de hoogtepunten uit mn leven...die koppen van ons toen....barbaarser kon niett.....en beuken en knallen en springen....fucking beestachtig!!:D
Uitspraak van Mr Mindsynth op vrijdag 16 november 2007 om 18:07:
Arno heeft zo z'n eigen stijltje, das alleen maar positief.

en tis een goeie pik!

Uitspraak van Don Mega op vrijdag 16 november 2007 om 18:18:
zag net bij t zappen m. theo een poging tot doen....

kzag het bij jensen idd...
thek is nu echt van de dam idd.
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
nu zijn r 4 bij jensen die t f " voor doen " op hardstyle / jump .. en ook net doen alsof t nieuw is :/

Waarschuw beheerder
Whahahahaha!!!!! echt net ff die gasten gezien bij jensen!!! die moeten echt nekschot krijgen!!! dat heeft echt helemaal niets,maar dan ook niets met shuffelen te maken....mn oma doet een nog betere runningman dan die relnichten...wat een aanfluiting!!!!

gooi jezelf weg!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dynamike op vrijdag 16 november 2007 om 23:20:
nu zijn r 4 bij jensen die t f " voor doen " op hardstyle / jump .. en ook net doen alsof t nieuw is :/

nou ik loop blijkbaar echt achter want had er echt NOOIT van gehoord :/
en zag het voor de 1e keer en sorry ik schoot echt in de lach ;)
maar dit is dus niks nieuws? ik dacht echt van "shit zeg, eerst jump en nu dit" :/
tis mijn mening maar vind het er echt maar dan ook echt niet uit zien, maar goed dat is mijn mening ;) en die mag ik hebbe ;)

Waarschuw beheerder
nouja wie vandaag jenssen heeft gezien weet al genoeg.. damn doe normaal
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 november 2007 om 01:16:
nouja wie vandaag jenssen heeft gezien weet al genoeg..

ik probeer t te vergeten ever since...
Waarschuw beheerder
donateur
ik kan het beter maar niet gaan kijken als ik het zo hoor... :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Miss. M.M.M.M.M op vrijdag 16 november 2007 om 23:28:
"shit zeg, eerst jump en nu dit"

ga jij ff jump vergelijken met shufflen.

voor shufflen is nog motoriek vereist, jump is een boerendans
Waarschuw beheerder
Gekke Technoduitsers doen dit al heel lang in Duitse discotheken

Waarschuw beheerder
donateur
dit is al zooo oud :gaap: heel die melbourne shuffle is gewoon gejat (u)

kijk deze rasta maar eens ( 1989 ) in de begintijd van de house muziek

{argument 'id' ontbreekt}
Waarschuw beheerder
dat ziet er toch erg strak uit allemaal
denk dat t wel een vet feest geweest moet zijn

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb er eerst maar eens een topic voor aangemaakt b) dit kan natuurlijk niet langer :[

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 november 2007 om 14:13:
de begintijd van de house muziek

vet
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van -=VanDalen=- op zaterdag 17 november 2007 om 12:35:
Gekke Technoduitsers doen dit al heel lang in Duitse discotheken

jups en de fransen ook en belgen ook in de discotheken wel grappig om te zien
Werkzaam bij Doe//rak Events
Artiest {SHOWLIST artist 53371, 55655, 51204}
Waarschuw beheerder
Voor degene die zich geroepen voelen, op de melbourne shuffle hyve is een van die gasten actief, dus daar kan je ook nog je commentaar uiten tegen hen.

Waarschuw beheerder
haha beter gwn iedereen in zijn waarde laten

die gasten zijn niets waard....

jups en de fransen ook en belgen ook in de discotheken wel grappig om te zien

dat is niet de melbourne shuffle...

dit wel...

dit niet..

en dit is wat al die duitsers/belgen en fransen doen...is snel door elkaar te halen natuurlijk...maar strax staat iedereen de hardstep te doen terwijl ze denken dat t de melbourne shuffle is.....
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
cool dansje ik heb hem al aardig onder de knie :no:
hoop dat het net zo vet wordt als de jumphype!!

JAMAN!!
Waarschuw beheerder
yeah man. im a Melbourne mofo , and I know the melbourne shuffle my friend who lives in Port Melbourne was one of the people who invented that.

I can also say that carl cox is livin in Melburn now.

but I had to do a runner the jacks are after me there.

I wanna go to NL soooooooooon .!!!!!

but they dont listen 2 much hardkoor there, maybe hardstyle that as hard as it goes over there.