Partyflock

Forumonderwerp · 829953
Artiest {SHOWLIST artist 38760, 42863}
Beste Dames en Heren,
het wordt tijd dat wij nederlanders maar eens gaan leren dansen op techno :)

Ik zit net wat van die filmpjes tekijken en echt geweldig dat joh, want ik kon al meestal niet echt 100% mijn "dansdraai" vinden op techno feesten zoals ik b.v. heb/had op hardcore en/of andere muziekstijlen (bij mij was het altijd maar mijn club dansje).

Dus daarom dat ik dit graag met jullie deel Melbourne Shuffle Videos.
Hier zie je wat van de basic steps en de fullblown dans.

Als er mensen zijn die dit wel erg leuk vinden en vrijdag ook naar awakenings gaan, kunnen een "masterclass" (proest:9) volgen bij mij, onder het ronde dakje, je herkent mij aan de blauwe spijkerbroek en witte sneakers :o
laatste aanpassing

Artiest Cosh
Uitspraak van Ed ter Bak op dinsdag 29 november 2005 om 00:40:
Keb je afgelopen zaterdag niet veel moves zien maken

True nja kheb wel wat moves gemaakt maar was nog kk moe van de vrijdag.. Zelfs al die verschillende kleuren tabletjes hielpen niet :/

ben benieuwd naar je moves cosh hoor van roy af en toe wat:)

al denk ik wel dat ik je afmaak als ik p'tjes op heb...O:)

maargoed...mocht het andersom zijn zou ik het ook vet vinden!...
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 november 2005 om 00:50:
al denk ik wel dat ik je afmaak als ik p'tjes op heb...

maargoed...mocht het andersom zijn zou ik het ook vet vinden!...

Zoals je al zegt Milos iedereen doet het anders :) Vrijdag heb ik gewoon keihard staan housen fkin snel weinig variatie, laat die beat maar komen ik handle em ! Za-dag lkkr funky andere* moves er doorheen je kent et wel :D
laatste aanpassing
Moeten een keer op een feestje met alle shufflelaars bij elkaar een soort van multibattle houden ofzo! 8)(L)

Maakt iedereen elkaar helemaal gek volgens mij, haha!

Hoe phat is dat! :D
als jullie partyflockers mijn vliegreisje betalen, zul ik jullie laten zien hoe het moet op de volgende thunderdome :yes:

Uitspraak van Cataclysm op dinsdag 29 november 2005 om 01:06:
als jullie partyflockers mijn vliegreisje betalen, zul ik jullie laten zien hoe het moet op de volgende thunderdome

Bring it on! :D
Kan het nuchter tot zo'n 200 bpm, heb het onlangs geprobeerd :)

Wap lukt het me op terror, bizar eigenlijk, was een jaar geleden al blij toen ik het op hardtechno/schranz kon !

Nogmaals jongens et gaat niet alleen om de snelheid :D
I know.. maar tis wel lekkerder om sneller te housen! :D
die 'basics' video's lijkt precies op dat dansje wat in hollywood music hall in de partyplanet vaak gedaan wordt/werd
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 november 2005 om 01:08:
Bring it on! :D

wil je bankrekening nr hebben? :[
Zo afgelopen vrijdag op awakenings ging mijn shuffle heerlijk :D
Eerste keer dat ik het voor een "live" publiek deed, en ik moet zeggen was zeer leuk om te doen.
Had thuis al stiekum naar wat filmpjes gekeken, en kwam er achter dat ik al zoiets deed op de techno alleen met wat minder geschuivel.

Echt superveel leuke reacties van mensen gehad die het tof vonden of vroeger of ze ook mochten hebben wat ik op had o:) :9
Jammer alleen dat ik twee bloedblaren heb gedanst op mijn bijde grote tenen die open waren gegaan :/

Al met al een super succelvol dansje, waardt om te leren en blijven oefenen :D
Zwaarder dan hakken en lekkerder om te doen (Y)

:respect: 2 the sufflelaars (weinig gezien trouwens op vrijdag awake, denk 1tje met mij erbij 2)

Uitspraak van C.Brasser op donderdag 24 november 2005 om 14:25:
Ik ga zoiezo opzoek vrijdag naar de shufflaars , elke die ik zie krijgt een gratis biertje van mij !

Ik heb geen biertje van je gehad conn :D
Gaat ook lastig als ik je niet gezien heb :P

Zoals ik al zei ik heb 1 andere gezien, en die heeft daadwerkelijk een biertje mogen ontvangen van mij.
Maar ik moet zeggen, volgens mij dacht hij dat ik hem probeerde te versieren :vaag:
dus bij deze, gewoon voor je dansje kerel (Y)

Haha! Nee dan was ik het zeker niet :)

Heb wel de hele zaal doorgehoused maar heb idd niet een andere shuffelaar gezien :S

Maar ik moet zeggen, volgens mij dacht hij dat ik hem probeerde te versieren
dus bij deze, gewoon voor je dansje kerel

zal dan erik eerder geweest zijn denk ik 8)(Y)

Hahah :D

Toffe erik, hij was er za-dag btw :P

zeker flexe gast(Y)
kom ik ook al minstens 3 jaartkes tegen op de dansvloer!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 november 2005 om 17:02:
kom ik ook al minstens 3 jaartkes tegen op de dansvloer!

Me 2.. in da roos! Zou hij de eerste shuffelende NL-er zijn?!
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Waar kan ik me inschrijven voor deze school? Ik probeer al 4 jaar lang in Duitsland wat aan te rommelen, maar het lukt me echt voor geen meter! :(

hoe vaak me in de afgelopen 3 jaar dat wel gevraagd is 8)...
kwil het ze altijd wel even voordoen...maar echt leren lukt toch nooit....

die mensen die kunnen shufflen en het dr ook nog mooi uit kunnen laten zien (want dat hoort niet bij voorbaat bijelkaar;)) dat zijn dezelfde mensen die in groep 8 al vaak goed konden hakken....en in de plaatselijke discotheek op hun 13de ook al aardig konden dansen..

als ze dan naar techno luisteren gaan....en naar feesten gaan en zoiets zien dan krijg je eigen dansje vanzelf wel...en dat kan varieren van een shuffle tot een parodie erop...ken ook veel gasten die echt retevet dansen, maar waarbij hun voeten niet shufflen.....die schuiven ze gewoon strak naar achter...soort hiphopdansje...maar dan wel weer met vage armtechnieken op de highhat bijvoorbeeld!

maargoed....tbelangrijkste is dat je lol hebt!..
als iemand totaal geen ritme heeft en soort van trommelbeweging 150km per uur doet (hebben errug veel mensen last van in de technoscene;)) maar daarbij uit zn ogen kijkt ofdat hij de mooiste dag van zn leven beleeft....dan geeft me dat evenveel voldoening dan iemand die vet danst!
enige verschil is dat ik met iemand die goed danst altijd een soort van battle mee wil gaan...maargoed dat is die eeuwige competitiedrang van me 8)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 november 2005 om 18:15:

wel een van de eerste waarbij ik het zag ja:)...
kwilde altijd dattie het me leerde...omdat ik de snelheid al had alleen dat schuifwerk niet begreep....uiteindelijk kwam ik em een jaar later tegen en shuffelde ik in ene nietsvermoedend naast hem...hij stond raar te kijken hahaha geweldig moment :D
laatste aanpassing

Denk dat je wel gelijk hebt Milos..

De basis van de shuffle is in principe vrij goed te leren, zodra je het schuiven een btje onder de knie hebt (letterlijk) is het een koud kunstje. Dan komt het moeilijkste, je eigen stijl creeeren. Bij mij ging dat eigenlijk een btje vanzelf soms ben je aant dansen en heb je gewoon geen controle meer over je eigen benen. Ikzelf ben ook nooit de hele tijd aant shuffelen (schuiven) juist het combineren met pasjes enzo die je voorheen deed en tof te combineren zijn de shuffle maakt het vet :D Btje leuk armwerk is ook niet verkeerd, dat zie je niet veel...

Moet eerlijk zeggen dat van links naar rechts schuiven wat je veel in filmpjes ziet me niet echt boeit, btje boring! Juist op een kleine spot zoveel mogelijk die beentjes op en neer laten gaan is tof :D

Ghehe, ik laatst toevallig filmpje gedownload van de Poema (1-jarig bestaan) via SS. Staat die gek daar te housen alsof zn leven er vanaf hangt :P
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 november 2005 om 17:28:
enige verschil is dat ik met iemand die goed danst altijd een soort van battle mee wil gaan

Tja blijft echt leuk he, had dit altijd al op de hardcore maar op de techno is het toch moeilijker om een "tegenstander" (;)) te vinden, omdat er naar mijn oogpunt niet zo veel "goede" dansers zijn op techno...
Iedereen beweegt wel, maar op een HC feest is het gross wel wat drukker (druqz anyone ? :o )

Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 november 2005 om 18:25:
Moet eerlijk zeggen dat van links naar rechts schuiven wat je veel in filmpjes ziet me niet echt boeit, btje boring! Juist op een kleine spot zoveel mogelijk die beentjes op en neer laten gaan is tof

Tja een kleine spot heb je meestal wel als je op een goed feest sta, maar de kunst is dat mensen je grond geven zonder dat je er superwild voor dans ;)
En ik vind eigelijk zelf die basispas van de shuffle echt heerlijk om twee stukken aan elkaar te "plakken".

Kan eigelijk niet wachten tot het volgende feestje :)
Denk maar even kijken of er dit weekend wat in de poema ofzo is te doen :9
Uitspraak van C.Brasser op donderdag 1 december 2005 om 09:07:
Denk maar even kijken of er dit weekend wat in de poema ofzo is te doen

Vrijdag hardpoem (F)

Artiest Hungry
mellbourne suffle is vet!! :D
Hardpoem

Wat een lineup zeg :kwijl: denk dat ik maar even langs moet gaan en een dansje wagen :9
Ik wil er nix over horen :[

Wilde ook gaan maar moet werken.
Dat vind ik nou echt zonde ja :/
Maar der moet ook "brood op de plank komen" (alsof iemand nog houten borden gebruikt:vaag: )
ik eet wel eens van plastic snijplanken 8)
Bah wat ben jij een viespeuk :o

:9;)

Tja jammer dat je moet werken, anders ik mischien het plezier gehad met je te "schuivelen" :)
Uitspraak van C.Brasser op donderdag 1 december 2005 om 14:38:
Bah wat ben jij een viespeuk

Gewoon omdat het handig is :d

Uitspraak van C.Brasser op donderdag 1 december 2005 om 14:38:
Tja jammer dat je moet werken, anders ik mischien het plezier gehad met je te "schuivelen"

Ben alweer VEEL te lang niet meer in de Poema geweest. Mis het gewoon :(
Ik ben een poema maagd :o
:o

Mijn 1e keer is 4 december alweer een jaar geleden 8)
laatste aanpassing

Ghehe, ik laatst toevallig filmpje gedownload van de Poema (1-jarig bestaan) via SS. Staat die gek daar te housen alsof zn leven er vanaf hangt

nah kvond em aardig tam eigelijk:)
is daar ook niet shuffle..maar meer zo van..tis 7.15 in de morgen.....chemical brothers out of control..nog even wat vaart erachter zetten..
maargoed..tkan flink tempo steviger en gevarieerder nog hor muwhahaha:D
.. Crash Test Drum-E .. citeer top end 29 november 2005 01:27[Meld misbruik of mededeling voor beheerder]
[.. Crash Test Drum-E ..]
donateur! I know.. maar tis wel lekkerder om sneller te housen!

Sommige mensen maken wel overdreve snelle bewegingen hoor.......dan denk ik altijd van die ze vibo nog in zijn anus zitten.:)
Uitspraak van Gijssie! op donderdag 1 december 2005 om 18:00:
dan denk ik altijd van die ze vibo nog in zijn anus zitten.

ervaring mee?
haha nee gelukkig niet tobias.:P
ok, dan is 't goed (y)

maar uhh Coen
heb je al wat geleerd, kwa schufflen?
Sommige mensen maken wel overdreve snelle bewegingen hoor

Dan ben ik op zeker schuldig bevonden! 8) Maar dan heb ik toch vele malen liever een elegante damesvinger met kortgevijlde nagel in m'n aars.. :9
Hard Poem was echt een super feest kwa muziek, het was vrij rustig maar dat drukte de pret niet..

Weer heerlijk kunnen dansen daarzo in de poema, leuke tent btw (Y)
sorry maar ik vind shuffelen eigenlijk enorm lelijk...
ik moest dansen op sensation in duitsland en daar deed iedereen het, maar dat zag er echt niet uit en was gewoon compleet uit de maat.
op dat ene filmpje zitten opzich wel goeie dansers en dat ziet er ook wel leuk uit, heeft wel wat weg van uprocking van breakdance.
is er hier ook iemand die housedance kent? dit vind ik veel vetter dan shuffelen,
check maar eens http://www.housedancer.com/index_files/Page739.htm
en dan tony mcgregor highlights, echt supervet
Sommige mensen maken wel overdreve snelle bewegingen hoor.......

Tja het hangt er helemaal van af he, als het tempo hoog ligt dan moet je toch wat meer snelheid er in brengen om alles nog syngroon te laten lopen met de muziek anders ziet het er natuurlijk ook niet uit :)

Uitspraak van stefotronic op maandag 5 december 2005 om 10:50:
sorry maar ik vind shuffelen eigenlijk enorm lelijk...

Excusse is aanvaart hor ;)

Maarja zoals je zelf al melt het wat jij aanschouwt had was compleet uit de maat, dan ziet het er zoiezo niet uit, maar die videos over die housedancers (heb er 1tje gekeken) vond ik eigelijk beetje suf, en daar zit ook de shuffle al meerdermalen in..

Smaken blijven verschillen, :respect: the shuffle :)

Uitspraak van stefotronic op maandag 5 december 2005 om 10:50:
en dan tony mcgregor highlights, echt supervet

muwhahahha wat een fuckin mongool die gast man:)
dat oversized shirt aan...en die bewegingen...
sorry hoor...maar dat doet me echt geen ene flikker...

als hij nu vette electric boogie deed oke....maar dit is een of ander slap aftreksel bedacht terwijl hij waarschijnlijk ladderzat was...(Y)
het gaat niet om het shirt maar om het dansen, en housedance heeft veel uitgebreidere, veeeeeeel meer gecompliceerde bewegingen en bij shuffelen gebruik je je armen niet eens, noem je dat nou dansen??

en poppen of electric boogie heeft niks met housedance te maken, dat is hetzelfde als kijken naar een balletdanseres en zeggen van "ik vind het geen fuck aan, kan ze niet hakken?"

maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij dan danst, als ik andere reacties zie schijn je het wel te kunnen... als ik nog naar awake n&w ga zie ik je daar wel, I'll battle ya ass off:)

Uitspraak van stefotronic op maandag 5 december 2005 om 15:26:

geef het beestje een naam..
ik noem het zelf niet echt shufflen wat ik doe....
meer een combi van een uprock, swing en shuffle(Y)

toe maar je bent aardig zeker van je zaak:)
we zullen wel zien dan.
het gaat niet om het shirt maar om het dansen, en housedance heeft veel uitgebreidere, veeeeeeel meer gecompliceerde bewegingen en bij shuffelen gebruik je je armen niet eens, noem je dat nou dansen??

waar slaat dat nou weer op, een dans in een club is een soort van freestyle dansen, iedereen doet het anders, maar ik gebruik bijna altijd mijn handen/armen om mijn bewegingen van mijn benen te ak-cent-tueren (jaja ik denk schrijf het maar in "bobo" taal op want dan snappen jullie het door de deslectie heen;)).

en poppen of electric boogie heeft niks met housedance te maken, dat is hetzelfde als kijken naar een balletdanseres en zeggen van "ik vind het geen fuck aan, kan ze niet hakken?"

Ik vind dit daadwerkelijk wel te vergelijken (in iedergeval meer dan hakkuh en ballet) want het zijn allebij dansen die je doe in de disco zonder een vast partoon te hebben (zoals het dus is bij ballet, dat is een ingestudeerde dans)..

blabla bla, ik schuivel, ga jij housen, de andere dansen, maar begin lekker je eigen school "housedansschool voor shuffle outcast" :o

;):P
ik heb het ook niet over gewoon dansen in een club, als ik uitga doe ik ook niet 1 bepaalde dans ofzo maar dat spreekt voor zich lijkt me.

wat ik bedoel is dat de mensen die ik heb zien shuffelen alleen maar voetenwerk heb zien doen, vaak gebruiken ze niet meer dan het gedeelte tot hun knieën en dan vind ik een dans als housedance veel mooier om te zien ook omdat je daar iig. je hele lichaam bij kunt gebruiken..
maar hey, dat is mijn mening...

trouwens, poppen en housedance zijn gewoon 2 verschillende dansstijlen en ik doel er meer op dat bijv. in een cirkel met alleen maar housers je niet snel iemand zomaar poppen..

maar gewoon het dansen als iemand uitgaat is idd niet in een hokje te plaatsen maar je kunt natuurlijk wel verschillende elementen van verschillende dansen gebruiken in je eigen manier van dansen.

nouja je kunt hier nog wel heel lang over doorgaan maar dat leest toch niemand...
okay, voor de mensen die het nog willen zien, dit is een filmpje met mensen zonder jurken aan zodat je niet afgeleid raakt en op de dansers kunt letten ;)

http://s17.yousendit.com/d.aspx?id=3CDXX5A37VCMK0CO0R1IS9PT3E