Partyflock

Forumonderwerp · 828372

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Het feit is dat het gevoel weg is uit de hardcore van tegenwoordig.
De artiesten hebben gewoon haast geen enkele connectie met de muziek meer...er zit geen gevoel meer in van hun uit...

Het is zowieso lopende bandwerk qua muziek haast...met andere woorden zoveel van zijn eigen gevoel legt een artiest er niet meer in...tegenwoordig zijn bijna alle tracks die uitkomen..'klinkt als'
Artiesten hebben geen eigen stijl meer,rippen veel elementen van anderen,en in veel tracks van tegenwoordig worden alle effecten gegooid die je maar kunt bedenken...hierdoor klinkt alles veel te druk/te hectisch.

Niks is er meer over van het 'hardcore'gevoel...:cry:
-Tegenwoordig zit er geen gevoel meer in de muziek.
-Opbouw ? Daarvan hebben ze tegenwoordig ook geen kaas van gegeten
-Melodie? waar zijn tegenwoordig de melodiën gebleven?
-Plink plonk melodietjes worden tegenwoordig al bestempeld als melodie :S(dingen zoals TOA bijv.)
-vaak worden er veel te harde rauwe kicks gebruikt,zodat het weer reikt richtig darkcore/industrial

Kortom er moet weer veel meer onderscheid komen tussen de hardcore en de darkcore/industrial

Dingen zoals de darkcore/industrial vandaag de dag is puur de typische weerspiegeling van de smaak van de stereotype "hardcoreliefhebber" van tegenwoordig.

Bah.

Daarom...weg met al die crap...hardcore weer voor ons door ons...

technisch is alles tegenwoordig beter daar zeg ik niets over,maar de inhoud.....:X

We eisen de D.I.Y cultuur binnen de gehele hardcorescene terug...nu!
Weg met die sterrenstatus....weg met die fancy shit eromheen...we met die hoge bedragen voor dj's...en eigenlijk mag een groot deel van die hi-tech apparatuur inclusief dikke studio ook wel verdwijnen...leer het eerst maar met minimale mogelijkheden ipv gelijk te gaan patsen met dikke apparatuur...

Weg met beperkte mogelijkheden bij de labels en vooral distributie maatschappijen...vrijheid voor onbekende artiesten.
Hardcore moet weer muziek voor en door liefhebbers worden ipv alles is in handen van grote spelers waarbij het twijfelachtig is hoeveel ze daadwerkelijk van de muziek houden...

en dan heb ik nog niet eens gesproken over rititieuw:X

Dit is mijn algemene kijk op de hardcore van tegenwoordig,hoe denken de hardcoreliefhebbers van tegenwoordig er eigenlijk over?:)

ik dacht ik ga maar niet meer zeiken in andere topics,ik open er zelf wel 1:)

Niet om te provoceren,ik ben gewoon benieuwd of er meerderen zo denken :)
laatste aanpassing

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Dat kan ook ernstig afgezaagd zijn hoor

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2005 om 23:03:
misschien leg ik het weer te verkeerd uit;)
ik bedoel het is net als dance muziek.....ik houdt juist meer van luister muziek:)

Ben je te onzeker om te dansen?:P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2005 om 23:04:
dat is het probleem,tegenwoordig is het niet duister...het is RAUW en HARD.

Klopt. Maar sommige mensen begrijpen niet zo veel van sfeer. ;d (jij ook niet, want jij verward melancholische met duister :9)

Waarschuw beheerder
Nee, mijn grote probleem is gewoon dat ik nog steeds geloof in het heilige zinnetje ''smaken verschillen'' ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2005 om 00:17:
mijn grote probleem is gewoon dat ik nog steeds geloof in het heilige zinnetje ''smaken verschillen''

Over smaak valt te twisten, over wansmaak niet...

Waarschuw beheerder
donateur
En ik geloof in de heilige smaak Maria :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2005 om 22:29:
ook al zegt koningin beatrix het
dat gemotherfuck is irritant.....
zowiezo rapteksten(zwarte muziek) vind ik niet passen bij hardcore(blanke muziek) om het maar ff zo te zeggen...

Dat is weer bullshit, de beste hardcoreplaten hebben zwarte samples erin :yes:
Chosen Few - Name of my DJ bijv.
Gewoon samples van Public Enemy's Chuck D of LL Cool J doen het goed...

Waarschuw beheerder
donateur
Klopt. Er zitten hele vette bij. Maar bij de meeste nieuwere mainstream hardcore nummers zijn het heel vaak van die wanabe stoere vocals waardoor ik gelijk weer zo'n blij MOH beeld voor me krijg. :dood:

Waarschuw beheerder
Klopt. Er zitten hele vette bij. Maar bij de meeste nieuwere mainstream hardcore nummers zijn het heel vaak van die wanabe stoere vocals waardoor ik gelijk weer zo'n blij MOH beeld voor me krijg.

En dat zegt de man die Pain Till I Die een gigantisch vet nummer vind :P

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zat vanmiddag weer even de CD live MOH 2003 te luisteren en dan krijg ik toch kippevel van die set van Omar Santana.
Dat is zoals hardcore hoort te zijn, hard, rauw maar toch melodieus en opzwepend...

Waarschuw beheerder
donateur
Ja maar dat is dan toch weer een uitzondering ofzo.. :P
(wel een heel erg typische MOH sound ook idd ja haha)
En heb een hele goede feestherinneringen aan dat nummer ;) (van Hellraisor)

Waarschuw beheerder
Omar Santana is cool ja :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2005 om 00:39:
Ik zat vanmiddag weer even de CD live MOH 2003 te luisteren en dan krijg ik toch kippevel van die set van Omar Santana.
Dat is zoals hardcore hoort te zijn, hard, rauw maar toch melodieus en opzwepend...

die set was goed te doen ja :)

Waarschuw beheerder
feesten zoals in de hemkade, energiehal en vechtsebanen van vroeger krijg je niet meer, we zitten in een nieuw tijdperk. Heb net een topic geopend over petrov en mc raw. De meeste kennen ze volgens mij niet eens en dat zijn we lde grondleggers van de hardcore.....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2005 om 00:34:
En dat zegt de man die Pain Till I Die een gigantisch vet nummer vind

Ow ja...eigenlijk ben ik dat nummer echt super zat! Al heel lang ook.. :P

Waarschuw beheerder

Ging dit dan over Chosen Few - Name Of The DJ ofzo? :/

Waarschuw beheerder
donateur
Nee over pijn toen ik dood gaat

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2005 om 00:43:
Heb net een topic geopend over petrov en mc raw. De meeste kennen ze volgens mij niet eens en dat zijn we lde grondleggers van de hardcore.....

ik snap je punt maar dit slaat ook nergens op. (is ook kortzichtigheid;))

Waarschuw beheerder

Ow ja...eigenlijk ben ik dat nummer echt super zat! Al heel lang ook.. :P

Jij weet ook niet echt wat je wilt he? :P

Waarschuw beheerder
donateur
:$
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2005 om 22:13:
Nog grappiger is dat die tekst komt van een paar artiesten (of artiest? weet ik ff niet) waarbij het kraak piep ploink niveau echt gigantisch hoog ligt.

Hij heeft er al kennis meegemaakt tijdje terug...
Als dit industrial is dan ben ik fan...of iets in die trend zei hij overigens... ;)

Waarschuw beheerder
Bwaaaaaaaaaaaaaaahbbbbbbbb
Waarschuw beheerder
Morgeh... 8)

Waarschuw beheerder
Heeeeeeeeeeeyy Goeiemorguhh :D

Waarschuw beheerder
Straks tentamen scheikunde :vaag:
Waarschuw beheerder
Nja het nieuwe is minder geworden, maarjah eerst was half nl hardcore en dat is nu minder geworden door al die andere stylen die goed oprukken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2005 om 00:29:
Klopt. Er zitten hele vette bij. Maar bij de meeste nieuwere mainstream hardcore nummers zijn het heel vaak van die wanabe stoere vocals waardoor ik gelijk weer zo'n blij MOH beeld voor me krijg.

De semi stoere vocalen die bijv. Offensive gebruikt komen niet uit de Hip Hop scene.

Waarschuw beheerder
donateur
Moet je eens naar LL Cool J - Mamma said knock you out luisteren, die plaat zit vol met vette samples.
Of Public Enemy - Fight the Power :kwijl:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 22 november 2005 om 09:14:
De semi stoere vocalen die bijv. Offensive gebruikt komen niet uit de Hip Hop scene.

DMX (waar ze dus veel van sampelen tegenwordig) klinkt vaak ook niet al te overtuigend ofzo...die is ook semi stoer... :p

Waarschuw beheerder
LL Cool J - Mamma said knock you out luisteren

Hellfish - Bring On The Hurricane Pain
Wedlock - I'm The Fuck You Man

B)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2005 om 12:10:
LL Cool J - Mamma said knock you out luisteren

Hellfish - Professional Psycho

b)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 22 november 2005 om 12:50:

Hellfish - Professional Psycho

ADDA - Original Gabber
Unexist - Attack
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 22 november 2005 om 11:58:
DMX (waar ze dus veel van sampelen tegenwordig) klinkt vaak ook niet al te overtuigend ofzo...die is ook semi stoer...

Hij valt bij mij dan ook niet onder de noemer goede Hip Hop, met zijn hondenfetish.
Waarschuw beheerder
Oeh Oeh!!! Come On!!!!

WHAAATT!!!!
Waarschuw beheerder
Het is wel zo dat als je tegewoordig een bepaald hardcore nummer luisterd, dan denk je vette BPM maar dan hoor je daarna toch een afschuwelijk geschuur, alsof er iemand met zijn nagels over een schoolbord gaat.

Echt verschrikkelijk als je dat hard draait, vinden jullie dit ook, of zijn de meesta al zo doof dat ze het niet eens meer horen?

Als jullie het mooi vinden, prima. Maar mij nie gezien.

Geef mij de oude hardcore dan maar...

Nog ff wat: Wat vinden jullie harder klinken? Hardcore of heftige gitaarmuziek..
Artiest Holmen
Waarschuw beheerder
beefcake is toch ook industrial

Waarschuw beheerder
beefcake=industrial:jaja:
echte industrial:)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Punaizer op dinsdag 22 november 2005 om 15:58:
Hardcore of heftige gitaarmuziek..

Ligt eraan, ik kan van het heftige gedeelte van Metallica - One net zo uit mijn dak gaan als van een heftig hardcorenummer

Waarschuw beheerder
Ik vind DMX wel cool :$
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2005 om 17:18:
beefcake=industrial
echte industrial

ja ok

je weet dus wel iets van 'echte industral', zou je ook moeten weten dat industrial hardcore niks met industrial te maken heeft, maar gewoon hardcore is
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
slechte harcore:D
Waarschuw beheerder
je noemt het wel industrial in je openingspost
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
omdat de meesten niet weten dat industrial geen industrial hardcore is..;)
Waarschuw beheerder
niet voor het een of ander maar omdat jij de nieuwere hardcore niet kunt waarderen hoeft het nog niet dood te zijn.
er zijn nog altijd volle zalen en er zijn maar GENOEG mensen die de muziek wel kunnen waarderen,dus doe alsjeblieft niet zo zielig man triest figuur.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wie is hier nou triest jij hebt enzyme bij je naam ;)
het bewijs van slechte hardcore :jaja:

Waarschuw beheerder
Ik vind dat industrial hardcore ook eigenlijk een beetje aparte term. Vroeger was Atari Teenage Riot industrial Hardcore bv.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2005 om 19:18:
wie is hier nou triest jij hebt enzyme bij je naam
het bewijs van slechte hardcore

nee dat is een kwestie van smaak !!
en jij bent hier triest omdat je andermans muziek niet respecteert,lompe internethooligan:S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Breda-Mike op dinsdag 22 november 2005 om 18:48:
niet voor het een of ander maar omdat jij de nieuwere hardcore niet kunt waarderen hoeft het nog niet dood te zijn.
er zijn nog altijd volle zalen en er zijn maar GENOEG mensen die de muziek wel kunnen waarderen,dus doe alsjeblieft niet zo zielig man triest figuur

ga jij nou ontkennen dat een groot deel van de maintream hardcore in Nederland niks met hardcore te maken heeft? :|

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 22 november 2005 om 09:14:

Nee, die bedoel ik ook niet. Ik bedoel gewoon dei afgezaagde type vocals die de tegenwoordige hardcore heel erg typeren. Als je een beetje nadenkt hoe ik niet uit leggen wat ik daar precies mee bedoel. ;)