Partyflock

Forumonderwerp · 828372

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Het feit is dat het gevoel weg is uit de hardcore van tegenwoordig.
De artiesten hebben gewoon haast geen enkele connectie met de muziek meer...er zit geen gevoel meer in van hun uit...

Het is zowieso lopende bandwerk qua muziek haast...met andere woorden zoveel van zijn eigen gevoel legt een artiest er niet meer in...tegenwoordig zijn bijna alle tracks die uitkomen..'klinkt als'
Artiesten hebben geen eigen stijl meer,rippen veel elementen van anderen,en in veel tracks van tegenwoordig worden alle effecten gegooid die je maar kunt bedenken...hierdoor klinkt alles veel te druk/te hectisch.

Niks is er meer over van het 'hardcore'gevoel...:cry:
-Tegenwoordig zit er geen gevoel meer in de muziek.
-Opbouw ? Daarvan hebben ze tegenwoordig ook geen kaas van gegeten
-Melodie? waar zijn tegenwoordig de melodiën gebleven?
-Plink plonk melodietjes worden tegenwoordig al bestempeld als melodie :S(dingen zoals TOA bijv.)
-vaak worden er veel te harde rauwe kicks gebruikt,zodat het weer reikt richtig darkcore/industrial

Kortom er moet weer veel meer onderscheid komen tussen de hardcore en de darkcore/industrial

Dingen zoals de darkcore/industrial vandaag de dag is puur de typische weerspiegeling van de smaak van de stereotype "hardcoreliefhebber" van tegenwoordig.

Bah.

Daarom...weg met al die crap...hardcore weer voor ons door ons...

technisch is alles tegenwoordig beter daar zeg ik niets over,maar de inhoud.....:X

We eisen de D.I.Y cultuur binnen de gehele hardcorescene terug...nu!
Weg met die sterrenstatus....weg met die fancy shit eromheen...we met die hoge bedragen voor dj's...en eigenlijk mag een groot deel van die hi-tech apparatuur inclusief dikke studio ook wel verdwijnen...leer het eerst maar met minimale mogelijkheden ipv gelijk te gaan patsen met dikke apparatuur...

Weg met beperkte mogelijkheden bij de labels en vooral distributie maatschappijen...vrijheid voor onbekende artiesten.
Hardcore moet weer muziek voor en door liefhebbers worden ipv alles is in handen van grote spelers waarbij het twijfelachtig is hoeveel ze daadwerkelijk van de muziek houden...

en dan heb ik nog niet eens gesproken over rititieuw:X

Dit is mijn algemene kijk op de hardcore van tegenwoordig,hoe denken de hardcoreliefhebbers van tegenwoordig er eigenlijk over?:)

ik dacht ik ga maar niet meer zeiken in andere topics,ik open er zelf wel 1:)

Niet om te provoceren,ik ben gewoon benieuwd of er meerderen zo denken :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 18:22:
ik dacht ik ga maar niet meer zeiken in andere topics,ik open er zelf wel 1

had dat maar niet gedaan :(

Waarschuw beheerder
hoezo niet,op deze manier worden de andere topics niet bevuilt:D

Waarschuw beheerder
nee nu begin je je eigen vervuiling

Waarschuw beheerder
ben het volledig met je eens. laatst nog een keer naar raving nightmare geweest. ik denk krijg je veel oude platen te horen van die oude ravings van jaren terug. wat draaien ze. Alleen maar nieuwe harcore :vaag:
iedere DJ die draaide op die avond draaide voor mij het zelfde. gewoon verschrikkelijke tering herrie die nieuwe hardcore, ik kan er niet meer naar luisteren.

oude hardcore blijft gewoon de bom :yes:
de oude megaraves blijven voor mij gewoon het beste 1998-2001 b)

Voor mij nooit meer een hardcore party met nieuwe hardcore :no:

als ik herrie wil horen dan sla ik wel met een hamer een deur in elkaar :cheer:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 18:26:
nee nu begin je je eigen vervuiling

hoezo vervuiling?
de tegewoordige hardcore is een vervuiling voor de hardcoreindustrie.....

en er zijn er veel meer mensen die er zo over denken dat weet ik zeker O:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoorde vd week een beukplaat op SLAM FM, geloof dat dat weer 1 van outblast was.

Zit ik de hele tijd te wachten tot de bass komt, is de plaat afgelopen.

Bagger gewoon.

Doe mij maar early shit, MET harde diepe bass. ;D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 18:27:
gewoon verschrikkelijke tering herrie die nieuwe hardcore, ik kan er niet meer naar luisteren.

dat heb ik dus ook:)

Waarschuw beheerder
Op deze manier zeg ik F#@K hardcore,you can have it back :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 18:28:
Doe mij maar early shit, MET harde diepe bass

:yes:

er zit nauwelijks nog opbouw in tegenwoordig. wat XENO ook al aangeeft

Waarschuw beheerder
Ik vind het allemaal veel te hectisch,binnen een minuut heb ik het wel gehoord,weg ermee gauw weer een classic opzetten:jaja:
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1496, 2262}
Waarschuw beheerder
Tja ik hoop dat er betere tijden komen :) Trouwens nieuwe werk van Promo is geniale shit (Y)

Waarschuw beheerder
het is maar net waar je van houd he, houd persoonlijk ook wel van de ouwe hardcore maar vind dat er tegenwoordig wel goeie shit uitkomt (Y) jij geeft als voorbeeld dat TOA slecht is maar als je eens goed naar die nummers luisterd vind ik wel dat je kan horen dat er gevoel in is gelegd en dat ze er zeker weten tijd in hebben gestoken. als je niet van industrial houd moet je gewoon andere muziekies luisteren die mix van bass-d op de hellbound cd zit toch ook wel aardig veel melodie in dacht k mischien dat dat meer wat voor je is? maar ga dan niet artiesten zoals TOA afkraken.

p.s. (smaak)

Waarschuw beheerder
wow wow goed lezen ik noem en vind ze helemaal niet slecht ik noemde een voorbeeld,van wat men tegenwoordig al een melodie noemt;)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 18:41:
bass-d

en dan heb ik nog niet eens gesproken over rititieuw

;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tja,
Je geeft wel punten aan waarin ik het ook helemaal eens ben je met je muziek. Het echte "samenhanggevoel" verdwijnt, dat is iid wel erg jammer ja.
Of wat jij bedoelt het gevoel wat de muziek in je los kan maken.

En de meeste nieuwe hardcore ben ik ook niet echt kapot van nee, te snel, te gevoelloos, weinig/geen melodie.
Maar toch zijn er wel weer volgens mij mooie nieuwe hardcore nummers.

Dus dat t moet verdwijnen ben ik weer niet met je eens.
Muziek gaat denk ik ook gewoon met zijn tijd mee, of je kunt er zoals ik (gedeeltelijk) in meegaan en ook daarvan "proeven"net als the real hardcore, of zoals jij dat je blijft hangen in die goeie ouwe tijd met muziek en het andere kan wegblijven :)

Maar ik ben ook zeker een hardcoreliefhebber hoor!
En vind dat zekers wel t allermooiste real hardcore ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Punanski 8) op vrijdag 18 november 2005 om 18:38:
Trouwens nieuwe werk van Promo is geniale shit

tuurlijk weer in de oude stijl he;)ik heb het gehoord ja:jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op vrijdag 18 november 2005 om 18:46:
Maar toch zijn er wel weer volgens mij mooie nieuwe hardcore nummers.

miro-purple moon
miro-xtc express
miro-xtc express(higher level mix)
miro-(it'z like) ekztasee
miro-e motion
miro-blue sun
miro-it's like xtc
miro-e shifter
miro-shining
miro-rising high
slave/robert friese-the E of E
slave/robert friese-everybody on xtc
slave/robert friese-greed is good
DJ D-xtc is up
Omkara techichi-river of souls
Bulldozer Project-Arise
Necropolis-Brickwall
outblast-life sentance for mankind(never say die)
Alex B-Invaderz
Poizon-own home and garden(eigen huis en tuin anthem )
dit zijn de enige tracks van de laatste jaren wat ik goed vind:)

Waarschuw beheerder
;)

sorry weet k veel wat jij bedoeld met rititieuw :D...

ok maar mischien ligt dat net aan de muziek die ze maken, TOA heeft wel degelijk melodie's erin zitten maar dat hoeven niet altijd melodie's te zijn met een synth (zeg maar wat) je kan als je wilt overal melodie's mee maken en dat kan soms nog wle net zo geniaal zijn.
Plink plonk melodietjes

hier zeg je het al melodietjes :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik houd van orgelhouse(niet verwarren met rititieuw)de enige volwassen stroming in de hardcore,dingen dus zoals in het rijtje van wat ik net neerzette.

rititieuw zijn letterlijk van die melodietjes die ri-ti-ti-ti-tieuw gaan;)wat 80% van de producers tegenwoordig doen dus...:(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 18:49:
dit zijn de enige tracks van de laatste jaren wat ik goed vind

Zie je? Dus zo erg schijt je nou er ook weer niet op ;)
Het is ook niet verkeerd om nieuwe nummers ook mooi te vinden, natuurlijk heb je een bepaalde smaak en dat is vaak het soort muziek waar je in bent opgegroeid wat je toch het meeste boeien blijft :)
Maar goed zoals ik al zei het nieuwe is ook lang niet altijd mijn smaak nee :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op vrijdag 18 november 2005 om 18:53:
Zie je? Dus zo erg schijt je nou er ook weer niet op

nou ik vind het anders vet weing wat ik leuk vind:D
vroeger kon je blindelings iets kopen,nu moet je gewoon alles naspitten om te kijken of je wel kwaliteit in huis haalt.....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Punanski 8) op vrijdag 18 november 2005 om 18:38:
Tja ik hoop dat er betere tijden komen Trouwens nieuwe werk van Promo is geniale shit

ja lekker :xtc:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 18:55:
vroeger kon je blindelings iets kopen,nu moet je gewoon alles naspitten om te kijken of je wel kwaliteit in huis haalt.....

Daar geef ik je gelijk in ja, mocht ik eens weer wat in huis halen ben ik wel goed aan t zoeken idd.

Waarschuw beheerder
:)

Waarschuw beheerder
rititieuw zijn letterlijk van die melodietjes die ri-ti-ti-ti-tieuw gaan wat 80% van de producers tegenwoordig doen dus...

dat betekend dus wel dat er toch nog in jou ogen 20% goeie muziek uitkomt. maar zijn er trouwens niet altijd al artiesten geweest die "slechte" muziek maken? mischien is de "scene" wel aan het veranderen dat kan, maar dan kijk je toch gewoon wat er op de goeie labels uitkomt (Y).
Waarschuw beheerder
zolang je de meuk eruit filtert blijven er best leuke dingetjes over (wordt veel geproduceerd, veel slecht, maar zitten ook leuke dingen tussen :))

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 19:00:
dat betekend dus wel dat er toch nog in jou ogen 20% goeie muziek uitkomt.

minder nog,je hebt ook nog hardcore wat neigt naar darkcore/industrial door de te harde kicks;)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 19:00:
maar dan kijk je toch gewoon wat er op de goeie labels uitkomt

dat doe ik ook:)

Waarschuw beheerder
.Vind zelf de (mainstream) hardcore van tegenwoordig ook nergens meer over gaan, ook bij industrial hardcore begint overkill op te treden. Van mij mag hardcore weer een tijdje 'dood' gaan :yes: Hoewel er nog steeds wel vette shit gemaakt wordt (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Veel hardcore van nu vind ik niet al te boeiend meer met name de industrial. Het gevoel van saamhorigheid mis ik ook erg op feesten en voor het grote deel mis ik dat ook in de hedendaagse nummers (met uitzondering van Neophyte, Evil Activities, Stunned Guys, Tha Playah en Paul)!

Waarschuw beheerder
Toch ironisch dat er bij industrial hardcore feesten veel meer saamhorigheid is dan bij mainstream feesten :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 20:07:
Toch ironisch dat er bij industrial hardcore feesten veel meer saamhorigheid is dan bij mainstream feesten

Oh nou vertel waarom dan?

Waarschuw beheerder
ja vertel vertel :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 18:28:
Doe mij maar early shit, MET harde diepe bass.

daarom ga ik voor ghosttown met oud en nieuw :kwijl:
jammer dan forze dj team niet komt:( zijn toppers(Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik zat al te kijken van...waarom komen sommige teksten me bekend voor...
Meneer ript zelf ook... :[

:p

Beetje mijn woorden in een andere contaxt gebruiken he...
Met weg met al dat crap bedoelde ik OOK het grootste gedeelte van de early hardcore...daar is het toendertijd al fout gegaan met heel de kut attitude van artiesten naar het publiek enzo...dat je het weet... ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Wat 'n onzin zeg...

Dat is helemaal geen "feit".

Dat is 'n mening.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hellfire op vrijdag 18 november 2005 om 19:50:
Veel hardcore van nu vind ik niet al te boeiend meer

idd,vette crap de laatste tijd.Artiesten besteden er al minder aandacht aan ,het moet allemaal snel snel,en dat gaat ten koste van de producties:(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op vrijdag 18 november 2005 om 20:24:
Oh nou vertel waarom dan?

Omdat men daar de lol niet in ziet van elkaar de hersens in slaan enzo?
Op feesten zoals r_aw zelfs hardcore publiek zonder problemen hand in hand met techno publiek...
Net als vroegah... O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 18 november 2005 om 21:29:
Beetje mijn woorden in een andere contaxt gebruiken he...
Met weg met al dat crap bedoelde ik OOK het grootste gedeelte van de early hardcore...daar is het toendertijd al fout gegaan met heel de kut attitude van artiesten naar het publiek enzo...dat je het weet...

daarom is het ook aangepast naar mijn smaak:) ;)
....8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 21:35:
Wat 'n onzin zeg...

Uitspraak van XENO-ARTWORKS op vrijdag 18 november 2005 om 18:22:

Dat is helemaal geen "feit".

Dat is 'n mening.

dat is een feit :jaja:
heeft niets met mening te maken.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 18 november 2005 om 22:02:
Op feesten zoals r_aw zelfs hardcore publiek zonder problemen hand in hand met techno publiek...

vind je het gek bij die simplistische herrie,je hersenen worden verdoofd,iedereen aan het eind van zo'n feest op gelijk niveau...duh:|

daarmee bedoel ik techno he;P
kom om de 32 tellen gooien we er een inimini beetje verandering in....yeah,erg diepgaand en moeilijk techno :woepwoep: :\
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 23:34:
iedereen aan het eind van zo'n feest op gelijk niveau...duh

Waarschuw beheerder
:vaag:
Artiest {SHOWLIST artist 62016, 34383}
Waarschuw beheerder
Hangt er vanaf wat je bedoelt met nieuwe hardcore.

Als je 't hebt over mainstream/orgelcore, oke dan geef ik je al 'n paar jaar gelijk.

Maar niet ivm frenchcore er zijn gave platen uitgebracht op psychik genocide en die tuff shit van max death "same day different shit" vind ik echt geweldig (terror)

Frenchcore momenteel een van m'n favo's van vorig jaar is de dubbelaar van deadface op psychik genocide "gates of the underworld" zeker het nummer 'creator of spirits' zo'n diepe bass vind ik echt heerlijk gedaan.

En dan de release pkg 19 van dj travon (member van deadface) psycho killer en irradation mentale, ja dat vind ik echt wel vetjes,
Dat zijn maar enkele voorbeelden; SANA 007 en 008 zijn ook heel vet vind ik, sommige terror heeft volgens mij nog steeds dezelfde feeling als de xtreme terror cd's van 6 jaar geleden, alleen hebben ze nu betere technologie in hun tracks.

Maarja wie vind er nu de artcore, trancecore stijl niet vet, de echte gabber, die muziek barst van de energie. Nog steeds respect voor uiteraard.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
[img width=100 height=99 cacheid=000acad4001f518502e5f92e1a011655d4]https://partyflock.nl/images/user/40035_small.jpg[/img]
AARS

je omschrijft hem precies goed 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Deekore. op vrijdag 18 november 2005 om 23:39:
Hangt er vanaf wat je bedoelt met nieuwe hardcore.

dingen als enzyme ttm meta4 hellfish angerfist tieum noem maar op....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 23:40:
je omschrijft hem precies goed

8)

Waarschuw beheerder
He Xeno, als je de hardcore van tegenwoordig zo kut vind, waarom besteed je er dan ZOVEEL aandacht aan? je kan er NIET naar luisteren, bespaart je een hoop ergenis (y)

Waarschuw beheerder
flap flop kuieren
Waarschuw beheerder
Alles moet harder tegenwoordig: techno, hardstyle en Jump nu ook. Begrijpelijk, als uitlaatklep natuurlijk, maar subtielere plaatjes kunnen toch even effectief zijn?

Straks gaat de clubscene ook de hardcore kant op :D
Waarschuw beheerder
Maar is dat dus niet de betekenis van hardcore? Dat het extreem moet? :p
Maar die andere stijlen moeten zich gewoon met hun eigen ding bezig houden...laat het hardcore zijn nou maar gewoon aan de hardcore over...want het klinkt nergens naar... :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De artiesten hebben gewoon haast geen enkele connectie met de muziek meer...er zit geen gevoel meer in van hun uit...

Maaruhh....wat dacht je van de eind jaren 90 dan???

Toen kon 90% wat er uitgebracht werd ook rechtstreeks de prullebak in. :yes: