Partyflock

Forumonderwerp · 828372

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Het feit is dat het gevoel weg is uit de hardcore van tegenwoordig.
De artiesten hebben gewoon haast geen enkele connectie met de muziek meer...er zit geen gevoel meer in van hun uit...

Het is zowieso lopende bandwerk qua muziek haast...met andere woorden zoveel van zijn eigen gevoel legt een artiest er niet meer in...tegenwoordig zijn bijna alle tracks die uitkomen..'klinkt als'
Artiesten hebben geen eigen stijl meer,rippen veel elementen van anderen,en in veel tracks van tegenwoordig worden alle effecten gegooid die je maar kunt bedenken...hierdoor klinkt alles veel te druk/te hectisch.

Niks is er meer over van het 'hardcore'gevoel...:cry:
-Tegenwoordig zit er geen gevoel meer in de muziek.
-Opbouw ? Daarvan hebben ze tegenwoordig ook geen kaas van gegeten
-Melodie? waar zijn tegenwoordig de melodiën gebleven?
-Plink plonk melodietjes worden tegenwoordig al bestempeld als melodie :S(dingen zoals TOA bijv.)
-vaak worden er veel te harde rauwe kicks gebruikt,zodat het weer reikt richtig darkcore/industrial

Kortom er moet weer veel meer onderscheid komen tussen de hardcore en de darkcore/industrial

Dingen zoals de darkcore/industrial vandaag de dag is puur de typische weerspiegeling van de smaak van de stereotype "hardcoreliefhebber" van tegenwoordig.

Bah.

Daarom...weg met al die crap...hardcore weer voor ons door ons...

technisch is alles tegenwoordig beter daar zeg ik niets over,maar de inhoud.....:X

We eisen de D.I.Y cultuur binnen de gehele hardcorescene terug...nu!
Weg met die sterrenstatus....weg met die fancy shit eromheen...we met die hoge bedragen voor dj's...en eigenlijk mag een groot deel van die hi-tech apparatuur inclusief dikke studio ook wel verdwijnen...leer het eerst maar met minimale mogelijkheden ipv gelijk te gaan patsen met dikke apparatuur...

Weg met beperkte mogelijkheden bij de labels en vooral distributie maatschappijen...vrijheid voor onbekende artiesten.
Hardcore moet weer muziek voor en door liefhebbers worden ipv alles is in handen van grote spelers waarbij het twijfelachtig is hoeveel ze daadwerkelijk van de muziek houden...

en dan heb ik nog niet eens gesproken over rititieuw:X

Dit is mijn algemene kijk op de hardcore van tegenwoordig,hoe denken de hardcoreliefhebbers van tegenwoordig er eigenlijk over?:)

ik dacht ik ga maar niet meer zeiken in andere topics,ik open er zelf wel 1:)

Niet om te provoceren,ik ben gewoon benieuwd of er meerderen zo denken :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 april 2006 om 22:58:
heb in het verleden denk ik meer illegale en hardere feestjes meegemaakt dan jij,

Geloof het maar niet.
Ik stond op mijn 13de op mijn 1e illegale feest, we hebben hier namelijk ons eigen soundystem.
Ik vind Tekno overigens ook niet extreem, extreem vet mss, maar niet extreem.

Maar dan vind ik het al helemaal vreemd dat je zulke onzin praat.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 april 2006 om 22:58:
ga je me generaliseren op namen die op mijn flyers staan...

Iets wat jij gelukkig natuurlijk helemaal nooit doet.

Maar goed noem dan eens wat namen waar heel puber Groningen warm voor loopt?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
en ik snap niet waar jij de wijsheid weg haalt,dat ik alleen mainstream heb beluisterd:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op vrijdag 14 april 2006 om 23:02:
Maar goed noem dan eens wat namen waar heel puber Groningen warm voor loopt?laatste aanpassing 14 april 2006 23:09

hoe bedoel je deze vraag?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op vrijdag 14 april 2006 om 23:02:
Iets wat jij gelukkig natuurlijk helemaal nooit doet.

maak jij ook flyers dan? :P

als ik naar je plaatje kijk,ben jij dus helemaal into the transformers;P

[img width=294 height=260]https://partyflock.nl/images/upload/25125_regular.jpg[/img]
een feestje bij jou in de agenda...je bent dus ook helemaal fan van de troetelbeertjes:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 april 2006 om 23:09:
en ik snap niet waar jij de wijsheid weg haalt,dat ik alleen mainstream heb beluisterd

Omdat je geen onderscheid maakt in "extreme" muziek en ik dus de indruk krijg dat je er totaal geen verstand van hebt.
Je kunt niet alles zomaar op een hoop gooien, daarvoor zijn de verschillen te groot.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 april 2006 om 23:10:
hoe bedoel je deze vraag?

Als het echt zo was wat jij zegt zou heel fucking Groningen uit zijn dak gaan op Nihil Fist (vrij extreem d8 ik zo), maar dat geloof ik echt niet. De beste man krijgt een plaatje met oplage van 500 nog niet uitverkocht. (Niet vreemd, dat terzijde!) Dus is je punt dat hoe extremer hoe puberaler gewoon je reinste onzin.

Maar goed, ik ga nu naar de kroeg, lees het morgen wel weer. :bier:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Er gaat niks boven mainstream Groningen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 april 2006 om 22:54:
Ik moet er wel eens om lachen eigenlijk. Iedereen noemt zich tegenwoordig Terrorsnol en Terrorgabber enzo. Speedcore is momenteel helemaal de bom etc. etc.

Klopt...maar op de feesten zijn ze nooit te bekennen...en als ze er zijn dan kijken ze sip omdat er geen angerfist terror en CSR speedcore word gedraaid... 8)
Het is niet echt speedcore wat populair is...het is eerder spul wat (onterecht) als speedcore word gezien wat populair is...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 14 april 2006 om 23:46:
Het is niet echt speedcore wat populair is...het is eerder spul wat (onterecht) als speedcore word gezien wat populair is...

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 14 april 2006 om 23:46:
Het is niet echt speedcore wat populair is...het is eerder spul wat (onterecht) als speedcore word gezien wat populair is...laatste aanpassing 14 april 2006 23:48

idd speedcore is gewoon een koor on speed :)
Waarschuw beheerder
Wij hebben respect geven op feesten een nieuwe dimensie gegeven he?
:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Delete the Beat op vrijdag 14 april 2006 om 23:59:
idd speedcore is gewoon een koor on speed

Dezelfde koor als die paar posts hier terug werd besproken? 8)
Nonnen die ave maria op hoge snelheid zingen met flink wat speed in de neus...speedkoor... B)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja die ja, je kent ze (y)8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Delete the Beat op vrijdag 14 april 2006 om 21:23:
abber is ontstaan uit daadkracht

Ontstaan uit ben ik het wel mee eens...maar dat ook weer te snel verloren naar mijn mening...
Maakten zich op den duur veel te druk om commentaar vanuit o.a. "hilversum"...boeiend dat die figuren het kutmuziek vonden...dat soort figuren moeten het juist kutmuziek vinden... :)
Ze zijn hun doel een beetje voorbij gestreefd op den duur...hun ruggengraat en geloofwaardigheid verloren...beetje teveel geworden waar ze juist tegenin wilden gaan...de gevestigde orde...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Delete the Beat op zaterdag 15 april 2006 om 00:04:
ja die ja, je kent ze

Vind niet alles van ze leuk hoor...hun uitvoering van gloria in excelcis deo vind ik bijvoorbeeld helemaal niks... :no:
Waarschuw beheerder
abber? jij was abber 8)

Uitspraak van TYHARO op zaterdag 15 april 2006 om 00:07:
Ontstaan uit ben ik het wel mee eens...maar dat ook weer te snel verloren naar mijn mening...

ja dat klopt wel, ik hou het op 94' ongeveer plusminus :)
Maakten zich op den duur veel te druk om commentaar vanuit o.a. "hilversum"...boeiend dat die figuren het kutmuziek vonden...dat soort figuren moeten het juist kutmuziek vinden...

Dat men zich druk maakte was al in het prille begin van de gabber, maar de housefreaks maakte zich ook druk bij het ontstaan van de house in Nederland en de kritiek die er toen was, dus dat maakt niet zoveel uit. Nu weten we wel dat we ons niet zo druk moeten maken maar dat is wijsheid achteraf.
En jij zit ook in dit forum te reageren dus maakt je je ook een beetje druk, dacht ik zo :)
Ze zijn hun doel een beetje voorbij gestreefd op den duur...hun ruggengraat en geloofwaardigheid verloren...beetje teveel geworden waar ze juist tegenin wilden gaan...de gevestigde orde...

Ja dat klopt wel, maar dat komt omdat de groep te groot wordt, oftewel er komen teveel wannabees bij omdat het populair is, en die wannabees die zijn de gevestigde orde en die zullen niet tegen zichzelf zijn 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 15 april 2006 om 00:09:
Vind niet alles van ze leuk hoor...hun uitvoering van gloria in excelcis deo vind ik bijvoorbeeld helemaal niks...

Titels zeggen me niks, maar ik vind ze vooral Live goed 8)
Waarschuw beheerder
Ik had het over de producers eigenlijk...niet over het publiek... :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 15 april 2006 om 00:19:
Ik had het over de producers eigenlijk...niet over het publiek...

de producers kunnen het publiek zijn :), dat maakt wat mij betreft niet zoveel uit
Waarschuw beheerder
Kunnen...maar in die scene haast niet...anders moeten ze maar eens snel uit die VIP rooms kruipen en zich weer onder het publiek gaan bevinden... :)

Het draait allemaal teveel om hun...en dat vonden ze zelf ook iets teveel op den duur...
Krijgen ze kritiek komen ze met een tegenargument als "wij zijn de uitvinders dus niet zo stout over ons praten" (creators of hardcore)...beetje iets teveel sterallures vind ik persoonlijk...
Dat je eventueel de eerste was geeft je geen vrijwaring van kritiek uit de scene natuurlijk.... :)
Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...al denken ze vaak van wel...
Ze denken overal mee weg te kunnen komen omdat ze in het verleden een bepaalde naam hebben opgebouwd...
Ergste is nog dat groot deel van het publiek dat allemaal nog echt slikt ook...
Die scene steekt niks anders in elkaar als bij popmuziek...het gaat enkel om de naam...de rest boeit niet...en dat zal die artiesten verder ook weinig boeien...
Geef ze misschien nog niet eens ongelijk...dat publiek vraagt erom om uitgebuit te worden...ze smeken er zelfs om... (6)
Maar van mij krijgen ze geen respect iig...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 14 april 2006 om 20:48:
ik hoor het verschil niet tussen dat en skihut muziek hoor...
Als ik zo'n skihut nummer hoor en ik denk er altijd een hardere kick onder dan hoor ik de aankomende hit in de mainstream zeg maar...daarom is het ook niet de kick die iets tot hardcore maakt...

Laten we eens een vergelijking trekken...

Het volgende nummer wat ik u ga laten horen is een geremixed apres ski nummer. Luister & Huiver, en beoordeel of TYHARO gelijk heeft.. 8)

http://s65.yousendit.com/d.aspx?id=1RNRL2H8G0DMU2V9QTZQH41VAD
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 15 april 2006 om 00:33:
Kunnen...maar in die scene haast niet...anders moeten ze maar eens snel uit die VIP rooms kruipen en zich weer onder het publiek gaan bevinden...

De meeste beginnen toch als publiek. En de VIP room sucks :), alleen mij niet :(

Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...

klopt :)

Bedoel je dat allemaal oké

Dat je eventueel de eerste was geeft je geen vrijwaring van kritiek uit de scene natuurlijk....

Je moet tegen kritiek kunnen, maar je mag natuurlijk wel kritiek hebben op kritiek. Die kritiek kwam uit Duitsland, waarschijnlijk omdat er teveel Rotterdam geroepen werd en ze in Duitsland ook hard zoniet harder waren of zoiets of er nog vroeger bij waren etc. bla
Staan overigens wel cooluh breakbeatnummers op die plaat :yes:

Geef ze misschien nog niet eens ongelijk...dat publiek vraagt erom om uitgebuit te worden...ze smeken er zelfs om...

ik doe daar niet aan mee 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 april 2006 om 00:55:
Het volgende nummer wat ik u ga laten horen is een geremixed apres ski nummer. Luister & Huiver, en beoordeel of TYHARO gelijk heeft..

Het is een leuk nummer tot die stomme melodie erin komt,
Ze hadden beter er iets rauws in kunnen gooien.
Maar goed dat is nou Mainstream 8)
Waarschuw beheerder
Nou dat heb ik dus ook altijd met die mainstream...zodra die melodie erin komt...laat maar hangen... :frusty:

Plus geen verschil toch? 8)
Vind het eigenlijk wel identiek...
Ja...oeps... :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
He verdomme...ik moet die ritititiew fuck jiew track echt afmaken... :no:

Komen wij uit rotterdam? *Ritititiew* Ken je dat niet horen dan? :cheer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 15 april 2006 om 01:17:
Komen wij uit rotterdam? *Ritititiew* Ken je dat niet horen dan?

Hey, ik wil niks verkeerds horen over 1 van hun beste platen. :yes:
:)
Waarschuw beheerder
Niks met de plaat zelf te maken...die sample is alleen goed geschikt om te gebruiken in dat nummer... :p
Waarschuw beheerder
mmm Rotterdam is broeiplaats voor underground :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Delete the Beat op zaterdag 15 april 2006 om 01:09:

Uuh, dat is een apres ski melodie. Gewoon helemaal identiek.. 8) Alleen het ritme van de melodie is op z'n rititeeuws... :P

Ik heb deze vorig jaar in opdracht van iemand gemaakt die me vroeg deze te remixen in een hardcore versie.. :P

Waarschuw beheerder
:) mooi man...

eerst het topic wakker schudden door wat mensen te provoceren8)

word het op den duur toch weer een serieus leuk topic:D

Waarschuw beheerder
maar ff serieus ..

we hebben het vaker gehad over wat is duister?
ik weet nu dat dat ene woord bij heel veel mensen een andere betekenis heeft.

Ik vnd beefcake bijvoorbeeld duister,een miro,een first rebirth vind ik duister etc....julie weten het zo langzamerhand wel:p
maar mijn mening,nummer aanzetten,trippen B) duister.

maar over het algemeen,neem eeen darkcore,dat vinden de meesten duister,terwijl ik het hard en rauw vind....

Hoe omschrijven jullie duister,en hoe zouden jullie het dan omschrijven,de dingen die ik als voorbeeld noemde zeg maar...:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Duister staat meer voor: Spookachtig, luguber, negatief, eng, creepy, onheilspellend etc. Iets als The First rebirth kan zoiets onmogelijk oproepen, lijkt me.
Ik wil niet weten welke emoties je dan we niet krijgt bij een nummer als Poltergeist ofzo...
The First rebirth is meer een "Feel good" nummer, zou ik bijna willen zeggen. :)

Waarschuw beheerder
ennuh mij niet altijd te serieus nemen...ben al een geruime tijd werkloos...en internet word door mij ook als uitlaatklep gebruikt zeg maar B)

door het thuiszitten zie ik niet veel mensen en verveel me soms :D

niemand weet wie ik echt ben en daardoor kan ik soms lekker tekeer gaan;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 april 2006 om 02:33:
Duister staat meer voor: Spookachtig, luguber, negatief, eng, creepy, onheilspellend etc. Iets als The First rebirth kan zoiets onmogelijk oproepen, lijkt me.
Ik wil niet weten welke emoties je dan we niet krijgt bij een nummer als Poltergeist ofzo...
The First rebirth is meer een "Feel good" nummer, zou ik bijna willen zeggen.

ik ga er gewoon altijd na een :smoke: lekker op trippen en als dan die vocal erbij komt...oeh,zoiets vind ik dus duister:D zal wel aan mij liggen....
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 april 2006 om 02:33:

is goed zeg ik daar niets over....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 april 2006 om 02:34:
niemand weet wie ik echt ben en daardoor kan ik soms lekker tekeer gaan;)

Een idee vormen van hoe iemand is, is prima te doen aan de hand van zijn/haar internetgedrag. :P

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 april 2006 om 02:35:
ik ga er gewoon altijd na een :smoke: lekker op trippen en als dan die vocal erbij komt...oeh,zoiets vind ik dus duister:D zal wel aan mij liggen....

Zit er idd The First rebirth een vocal?:o

Waarschuw beheerder
i speek to you from the silent ..i speak to you from the never ending....etc...:jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 april 2006 om 02:49:
Een idee vormen van hoe iemand is, is prima te doen aan de hand van zijn/haar internetgedrag.

zou het?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 april 2006 om 02:56:
i speek to you from the silent ..i speak to you from the never ending....etc..

Ow dan heb ik zeker nooit de volledige versie ofzo gehoord?:P

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Kunnen...maar in die scene haast niet...anders moeten ze maar eens snel uit die VIP rooms kruipen en zich weer onder het publiek gaan bevinden...

''We zitten niet in de VIP maar midden in het publiek.'' B)

Hoe omschrijven jullie duister,en hoe zouden jullie het dan omschrijven,de dingen die ik als voorbeeld noemde zeg maar...:)

Venetian Snares - Doll Doll Doll 🇨🇩
Dat is wat mij betreft echt de definitie van duistere muziek. Vooral die laatste track, All The Children Are Dead (de titel alleen al, hehe), die extreem lugubere teksten, donkere achtergrondsounds, beats en breaks die er op de meest onverwachte momenten inkomen, een opbouw die je voor het eerst niet hoort maar als je de track eenmaal kent weet je dat hij echt goed is opgebouwd, echt, perfect door niet perfect te zijn. :lief:

i speek to you from the silent ..i speak to you from the never ending....etc...:jaja:

Dude, da's French Connection.

En dan nog iets:
Time & Space :lief:

Waarschuw beheerder
Ik ben zelf ook een voornamelijk early hardcore liefhebber.

maar tommyknocker,noise suppressor,partyraiser zijn dus echt wel vet goeie dj's maar
ik ben dan ook niet vies van een potje snoeihard beuken :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Delete the Beat op zaterdag 15 april 2006 om 01:09:
Ze hadden beter er iets rauws in kunnen gooien.
Maar goed dat is nou Mainstream

Laten we eventjes de geschiedenis erbij pakken. Alles Naar De Kloote is een gigantische hit geweest, waarvan ze er 15.000 stuks verkocht hebben (als het goed is). Nou die plaat is alles behalve vrolijke melodiemuziek. Dus die tekst die je hierboven hebt neergezet gaat niet op.

En waarom kan iets wat rauw is niet mainstream zijn? Als je een beetje PF'er bent en de topics doorleest, heeft iedereen het over die supergaafheid van het rauwe in de hardcore. Dus is het rauwe dan gewoon niet mainstream?

Overigens vind ik die Megarave & MOH & Rott. Records platen ook helemaal geen zak aan, maar dat komt alleen maar omdat dat akelige kutgeluid wat in de muziek verwerkt zit inmiddels al 9 jaar gebruikt wordt. Maarja de undergroundscene is ook hetzelfde aan de gang. Iedereen zit zo te experimenteren met geluiden, dat je allemaal dezelfde platen krijgt. Daarom vind ik zelf ook speedcore de grootste kutmuziek haast die er is. Want als je 3 nummers gehoord hebt, heb je ze allemaal wel gehoord. Datgene wat in 1995 gedaan werd in die stijl, wordt nog steeds gedaan. Totaal geen progressie in die stijl naar mijn mening.

Waarschuw beheerder
een first rebirth vind ik duister etc

Juist ja!!! Blij dat je eindelijk toe geeft dat je met een verkeerd oor naar muziek luisterd :d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 april 2006 om 02:24:
en first rebirth vind ik duiste

Duister? :|
Naar mijn mening nou eerder zo vrolijk als weet ik wat...

Vind ik een kutnummer trouwens maar dat ff terzijde... :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 april 2006 om 09:59:
Datgene wat in 1995 gedaan werd in die stijl, wordt nog steeds gedaan. Totaal geen progressie in die stijl naar mijn mening.

Nee hoor...in '95 maakten ze bijvoorbeeld de clash met breakbeats nog niet... ;)
Het was toen veelal tracker muziek met gewoon bpm op 300 en klaar...tegenwoordig zijn er genoeg die er meer moeite aan besteden en gaat het niet enkel meer om bpm op 300 maar vooral om de atmosfeer in de tracks en "verborgen ritmes" in de ruis of hoe ik het zou moeten omschrijven... :p
Het gaat zeker wel dieper nu...toendertijd had ik er een hekel aan nu niet meer... :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 april 2006 om 02:24:
Hoe omschrijven jullie duister,en hoe zouden jullie het dan omschrijven,de dingen die ik als voorbeeld noemde zeg maar...

The Horrorist - The Storm
The Horrorist - Flesh is the fever
The Horrorist - One night in New York

bijna alles van The Horrorist eigenlijk...

Waarschuw beheerder
Alles van Dr. Macabre

* behalve Appelflap dan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Appelflap is eng idd...niet duister... ;)
Hij heeft nog wel meer tracks die niet duister zijn vind ik trouwens...maar kan ff zo niet op de namen komen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 april 2006 om 02:34:
niemand weet wie ik echt ben en daardoor kan ik soms lekker tekeer gaan

Weet je zelf wel wie je echt bent ? HiHi

En inderdaad ik vind ook dat je niet kan oordelen over hardcore van 1998 tot aan nu , want je hebt er bijna niets van meegekregen.
Jou tijd was tot aan 1998 en daarna brak er een nieuwe tijd aan : de 2e generatie.

Waarschuw beheerder
1e : 1989-1995
2e : 1995-1999
3e : 2000-heden

Waarschuw beheerder
donateur
1e generatie gabbers zijn de oldschool mensen, is bijna geeneens hardcore meer te noemen.
Periode 1990 - 1993, de meesten van hen zijn gevlucht toen gabber ineens in een paar maanden van 140 tot 190 BPM ging.
1994 - 1998 = early hardcore periode, happy hardcore
1999 - nu = nieuwe generatie

al vind ik de muziek de laatste 2 jaar wel stukken rauwer en harder geworden en je ziet steeds minder wazistyle mensen.
laatste aanpassing