Partyflock

Forumonderwerp · 828372

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Het feit is dat het gevoel weg is uit de hardcore van tegenwoordig.
De artiesten hebben gewoon haast geen enkele connectie met de muziek meer...er zit geen gevoel meer in van hun uit...

Het is zowieso lopende bandwerk qua muziek haast...met andere woorden zoveel van zijn eigen gevoel legt een artiest er niet meer in...tegenwoordig zijn bijna alle tracks die uitkomen..'klinkt als'
Artiesten hebben geen eigen stijl meer,rippen veel elementen van anderen,en in veel tracks van tegenwoordig worden alle effecten gegooid die je maar kunt bedenken...hierdoor klinkt alles veel te druk/te hectisch.

Niks is er meer over van het 'hardcore'gevoel...:cry:
-Tegenwoordig zit er geen gevoel meer in de muziek.
-Opbouw ? Daarvan hebben ze tegenwoordig ook geen kaas van gegeten
-Melodie? waar zijn tegenwoordig de melodiën gebleven?
-Plink plonk melodietjes worden tegenwoordig al bestempeld als melodie :S(dingen zoals TOA bijv.)
-vaak worden er veel te harde rauwe kicks gebruikt,zodat het weer reikt richtig darkcore/industrial

Kortom er moet weer veel meer onderscheid komen tussen de hardcore en de darkcore/industrial

Dingen zoals de darkcore/industrial vandaag de dag is puur de typische weerspiegeling van de smaak van de stereotype "hardcoreliefhebber" van tegenwoordig.

Bah.

Daarom...weg met al die crap...hardcore weer voor ons door ons...

technisch is alles tegenwoordig beter daar zeg ik niets over,maar de inhoud.....:X

We eisen de D.I.Y cultuur binnen de gehele hardcorescene terug...nu!
Weg met die sterrenstatus....weg met die fancy shit eromheen...we met die hoge bedragen voor dj's...en eigenlijk mag een groot deel van die hi-tech apparatuur inclusief dikke studio ook wel verdwijnen...leer het eerst maar met minimale mogelijkheden ipv gelijk te gaan patsen met dikke apparatuur...

Weg met beperkte mogelijkheden bij de labels en vooral distributie maatschappijen...vrijheid voor onbekende artiesten.
Hardcore moet weer muziek voor en door liefhebbers worden ipv alles is in handen van grote spelers waarbij het twijfelachtig is hoeveel ze daadwerkelijk van de muziek houden...

en dan heb ik nog niet eens gesproken over rititieuw:X

Dit is mijn algemene kijk op de hardcore van tegenwoordig,hoe denken de hardcoreliefhebbers van tegenwoordig er eigenlijk over?:)

ik dacht ik ga maar niet meer zeiken in andere topics,ik open er zelf wel 1:)

Niet om te provoceren,ik ben gewoon benieuwd of er meerderen zo denken :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 11 april 2006 om 19:18:
Innovatief is niet hetzelfde als experimenteel imo

Innovatie vloeit vaak voort uit experimenten, oftewel een nieuwe stijl uitproberen in promo's geval. Ookal is zijn sound (filestyle) nu misschien niet bijzonder meer voor veel mensen, het is wel zijn sound, die hij terecht ook claimde vind ik. Dus op zich heb je wel gelijk, want eigenlijk was alleen de eerste file experimenteel. Zo goed? :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 april 2006 om 19:31:
Het is namenlijk altijd wel een kloppend geheel, hoe complex ook.

Dat doet het ook...maar er waren een heleboel "xeno mensen" die het daar niet mee eens waren... ;)
"Bwa daar zit geen ritme in...geen samenhang...brei van geluiden...herrie!" 8)
laatste aanpassing

Werkzaam bij KraakPiep
Waarschuw beheerder
donateur
En daarom ook:

[img width=100 height=99 cacheid=0008a3a00022eb6a970a04d01a01583c00]https://partyflock.nl/images/user/28658_small.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het begon met noise en het zal eindigen met noise... (6)

Waarschuw beheerder
donateur
Noize is voor mietjes o:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
"slaat op poep!" krijg je dan geen vieze handen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 april 2006 om 23:01:
en het zal eindigen met noise...

ik denk dat het eindigt met stilte :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 11 april 2006 om 23:08:
"slaat op poep!" krijg je dan geen vieze handen?

sinds wanneer heeft hardcore handen?
Waarschuw beheerder
Stilte bestaat niet... :)
Wat men ervaart als stilte is noise...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van megalomania op dinsdag 11 april 2006 om 23:10:

jullie roepen steeds dat hardcore niet doodgaat, met handen eet het makkelijker, of eet hardcore van de grond? beetje vies he :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van megalomania op dinsdag 11 april 2006 om 23:10:

Hardcore van tegenwoordig...staat er toch...niet die van vroegah...die had nog geen handen nee... ;p
Waarschuw beheerder
ooow, ok, nou maar afwachten dat ie ook voeten krijgt, kan ie zelf gaan dansen; heeft ie het hele publiek niet eens meer nodig om te "overleven"

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van megalomania op dinsdag 11 april 2006 om 23:19:
ooow, ok, nou maar afwachten dat ie ook voeten krijgt, kan ie zelf gaan dansen; heeft ie het hele publiek niet eens meer nodig om te "overleven"

en een neus, dan kan die zijn neus ophalen voor die "neppe en mindere" muziekstijlen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 april 2006 om 23:10:
Stilte bestaat niet...

Dan interpreteren wij "eindigen" op verschillende manieren :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 11 april 2006 om 23:21:
en een neus, dan kan die zijn neus ophalen voor die "neppe en mindere" muziekstijlen

neeej dat kan niet, want hardcore is schizofreen :yes:

Edit: hmm, ging er van uit dat je het over stijlen binnen de hardcore had..
Daar wordt het grapje een stuk minder leuk van :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Had het zowieso over (electronische) muziek eigenlijk in eerste instantie... ;)
Post daarna had ik het in algemeen over het feit dat in dagelijkse leven er eigenlijk niet zoiets als stilte is...er is altijd noise aanwezig...was meer het woordje stilte wat mij juist weer die post deed maken... :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 11 april 2006 om 23:21:
"neppe en mindere" muziekstijlen

Zoals hardstyle? (6)

;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 april 2006 om 23:28:
Zoals hardstyle? (6)

in jouw ogen wel toch? :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 april 2006 om 23:27:
was meer het woordje stilte wat mij juist weer die post deed maken...

:) weet ik, maar omdat ik eindigen als "het einde" zag, dus niks meer, dood, dacht ik: Stilte!

Pfff snap je t nog ? :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van megalomania op dinsdag 11 april 2006 om 23:34:
Pfff snap je t nog ? :D

nee, kon het al niet meer volgen bij de 3e "e" van weet

Waarschuw beheerder
dus....

Waarschuw beheerder
maar weer eens ontopic gaan:

Als ik releases hoor als

(DT6 001) Unexist - Contagion E.P.
(H2O68) Mind Control Society - Dark Symphony
(OFF-024) Dj Paul & Firestone - I'm Hardcore Till I Die
(COL019) DJ Killah vs Entity - Completed
(DNA023) Darkcontroller - Controlled By Darkness
(T3rdM 0093)Peaky pounder - Viimeinen

dan vraag ik me echt af of dit de hardcore van tegenwoordig nu is of dat de hardcore van tegenwoordig echt nergens op slaat...:(
Waarschuw beheerder
Ik vind het niet eens altijd hardcore...er is zoveel meer spul wat niet hardcore genoemd word maar wat wel meer hardcore is...
Plus volgens mij heeft hardcore zich door de jaren heen al wel verder ontwikkeld dan waar de meesten nog hangen...

Peaky pounder is zowieso techno dus daar is het antwoord zowieso nee natuurlijk...dat is niet hardcore van tegenwoordig... :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:|
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
[img width=31 height=31 cacheid=000005930001065b137aa75a1a01596338]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump.gif[/img]

Waarschuw beheerder
Peaky pounder is zowieso techno dus daar is het antwoord zowieso nee natuurlijk...dat is niet hardcore van tegenwoordig...

Idd, ik denk dat Hermosto zijn enige Hardcore track is geweest.
Maar jezus wat is die ziek zeg :kwijl:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op donderdag 13 april 2006 om 23:55:
Peaky pounder is zowieso techno dus daar is het antwoord zowieso nee natuurlijk...dat is niet hardcore van tegenwoordig...

Ik vind het meer een mengeling van techno en hardcore eigenlijk. Zijn oude platen van voor 2000 waren wel echt techno, maar wat ie nu uitbrengt kan ik niet echt onder de techno indelen.

Waarschuw beheerder
Het is iets van Techno met Hardcore invloeden, maar wel nog Techno.
Waarschuw beheerder
Techno met heel veel distortion.
Hardcore is het sws niet, en Industrial (Hardcore) al helemaal niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik vind Hermosto en Kreikkalais Kirrkoa toch bestwel Industrial eigenlijk

Idd, ik denk dat Hermosto zijn enige Hardcore track is geweest.

Ik spreek mezelf een beetje tegen ik weet het ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hehe!

Ik neem trouwens aan dat je Industrial Hardcore bedoeld en niet Industrial, daar zit namelijk een wezenlijk verschil tussen.

Maar ik vind Peaky ook geen Industrial Hardcore overigens.

Waarschuw beheerder
Hermosto duidelijk Hardcore.
Kreikkalais Kirkkoa duidelijk Techno.
Ze hebben allebij wat industrieels in mijn oren.

Maar Industrial kan ik eigenlijk niets over zeggen, ben niet bekend hier mee :D

Maar ik vind Peaky ook geen Industrial Hardcore overigens.

Kan zijn stijl ook niet daarop bestempelen nee, maar dat ene trackje neigt wat vind ik ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 april 2006 om 10:41:
Maar Industrial kan ik eigenlijk niets over zeggen, ben niet bekend hier mee

Ik weet niet of je het wat vind maar check eens artiesten als:
Imminent Starvation, Iszoloscope, Gridlock & Converter.

Waarschuw beheerder
Converter komt me wel heel bekend voor, ik heb ooit eens een cd in me handen gehad hiervan in Fame.
Was opzoek naar Aphex Twin en kwam toen een cd tegen van Converter, misschien is het een andere.
Anders luister ik het binnenkort wel effe.
Bedankt voor de namen (Y)

Waarschuw beheerder
tsja ik wist eigenlijk al dat men die peaky pounder release geen hardcore vindt... Nouja dan is het maar slechte techno :P
Maar die ander platen dan?

Waarschuw beheerder
als peaky pounder hardcore is,dan is gabber piet dat ook;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 april 2006 om 08:49:
ik denk dat Hermosto zijn enige Hardcore track is geweest.

Dat was die ene track op zijn eerste plaat toch?
Ik ken die track nog als Maksa...al ooit gedownload (gratis) van zijn website toen hij nog niet bij TTM zat...
Enige track die ik niet onder techno zou durven te gooien... :)
Waarschuw beheerder
Mijn mening erover staat al voor een groot deel in de eerste tekst...

Alleen jammer dat mijn boodschap uit de context getrokken word door zijn woorden...
Die van D.I.Y. bijvoorbeeld...wat XENO wil is geen D.I.Y. hij wil het juist te gelikt met al die melodieen en dergelijke... :/
Melodieen moeten juist verdwijnen....dat is wat de huidige hardcore zo KUT (met hoofdletters ja) maakt...lijkt net of je op een skihut party rondloopt waar ze de bass iets verder opengedraaid hebben... :[

Sterf allemaal met je wannabee hardcore...ik durf het niet eens hardcore te noemen...er zit geen woede of helemaal niks in...niet vanuit het hart...geen boodschap...geen ruggengraat...helemaal niks...
Het beeld wat ik voor me krijg als ik die muziek hoor is rondhuppelende breezahsletjes...dan is er toch iets gruwelijks mis als je hardcore bent en zo'n beeld word opgeroepen...
Ik eis dat het power skihut gaat heten vanaf nu en dat de term hardcore weer in ere hersteld word...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat was die ene track op zijn eerste plaat toch?
Ik ken die track nog als Maksa...al ooit gedownload (gratis) van zijn website toen hij nog niet bij TTM zat...
Enige track die ik niet onder techno zou durven te gooien...

Idd :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 14 april 2006 om 13:21:
Die van D.I.Y. bijvoorbeeld...wat XENO wil is geen D.I.Y. hij wil het juist te gelikt met al die melodieen en dergelijke...

nogmaals f#ck you:p
D.I.Y is D.I.Y. of is in jou ogen alleen wat herrie is,wat rauw klinkt etc,,D.I.Y.?
beetje dom he? :frusty:
de een maakt nette dingen de ander rauwe dingen,maar als het zelf is gemaakt is het D.I.Y. :P

Melodiën moeten juist terug.
dat simplistische geplonk weten we nu wel,is niets interresants aan.Juist als iemand een vette melodie kan maken,dat is juist het moeilijkste,en niet wat jij denkt wat moeilijk is,denk daar maar eens over na;)

daarom hoor je bijna ook nooit mooie goede melodiën,das het moeilijkste wat er is,een goede melo maken;)

Sterf allemaal met je wannabee hardcore...ik durf het niet eens hardcore te noemen...er zit geen woede of helemaal niks in...niet vanuit het hart...geen boodschap...geen ruggengraat...helemaal niks...

Ik vind het net andersom,al dat rawe snelle ruige etc...daar zit juist geen boodschap in:)

de beste hardcore tracks liggen naar mijn mening tussen de 140/150 bpm:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Melodieen moeten juist verdwijnen....dat is wat de huidige hardcore zo KUT (met hoofdletters ja) maakt...

Dat vind ik dus echt de grootste bullshit die er bestaat!
Ik dacht dat jij juist wel een beetje respect had voor goeie muziek, want er zit echt wel goed melodieus spul tussen.. Dan kun je wel zeggen dat je het niet mooi vindt, of niet bij hardcore vindt passen, maar das een ander verhaal.

Dus ik moet ook maar sterven? Want ja, ik maak ook melodieuze hardcore en ik vind het wel zo fucking kort door de bocht om te zeggen dat hardcore met melodiën geen hardcore genoemd hoort te worden. Wie de fuck bepaalt dat!?Jij?
Zolang ergens een hardcorekick naast zit, vind ik het hardcore. Weer die klotehokjes! Hou daar toch verdomme es een keer mee op man! En laat een ander zn smaak in zn waarde in plaats van alles maar eigenlijk als muziek voor mietjes te bestempelen, want zo komt het bij mij een beetje over.

niet vanuit het hart...geen boodschap...geen ruggengraat

Dit is vaak inderdaad niet het geval, maar in sommige gevallen ook weer wel. Daar weet jij helemaal niks van! Je generaliseert en niet zo'n klein beetje ook. En daardoor voel ik me aangesproken. Het is dat je mijn muziek nog nooit gehoord hebt, want anders had ik het opgevat als een belediging!

Ik ben het vaak met je eens, maar nu ff helemaal niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 april 2006 om 16:55:
,das het moeilijkste wat er is,een goede melo maken

Fout. Dat is misschien voor JOU het moeilijkste wat er is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van megalomania op vrijdag 14 april 2006 om 17:03:
Zolang ergens een hardcorekick naast zit, vind ik het hardcore.

presies :jaja:

en jij maakt vet diepe melodie shit,dus diepgaand en duister kan ook zeker MET melodie:jaja: O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 april 2006 om 17:04:
Fout. Dat is misschien voor JOU het moeilijkste wat er is.

hou jij je helemaal maar stil,jij weet niet eens wat een opbouw is..

en van melodiën heb jij nog nooit gehoord...laters..:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 april 2006 om 17:04:
Dat is misschien voor JOU het moeilijkste wat er is.

voor de meesten,van alle hardcore platen ooit uitgegeven,kun je alles met een vette melodie op 1 cd kwijt,zo weinig tracks met echt vette melodiën bestaan er op aarde,nu jij weer..;)
Artiest {SHOWLIST artist 75190, 76507}
Waarschuw beheerder
ik heb niets tegen melodieen maar tegenwoordig kunnen hardcore producers geen deftige melodieen meer maken punt gedaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 april 2006 om 17:07:
,zo weinig tracks met echt vette melodiën bestaan er op aarde,nu jij weer

Onzin, als je je nou eens niet zou beperken tot hapklare-blokken-Hardcore dan gaat er een wereld voor je open.

Jij hebt volgens mij echt het idee dat alle niet mainstream klinkt als Peaky en consorten.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 april 2006 om 17:05:
hou jij je helemaal maar stil,jij weet niet eens wat een opbouw is..

en van melodiën heb jij nog nooit gehoord...laters.

Gozer, jij weet SHIT van mijn 'muzikale kunnen' .. dus shut up. Ik maak genoeg (goede/aanvaardbare) melodieen alleen weet jij er geen ene ruk van af. Misschien produceer ik wel onder een andere naam goede tracks ...

En wat jij zegt over maar 1 cd kunnen vullen met goede melo's : dat is smaak.

Maar nogmaals: leer eens af mensen te bekritiseren op iets wat je niet kan weten.