Partyflock

Forumonderwerp · 828154
1303x bekeken
Waarschuw beheerder
Er wordt zoveel gevloekt tegenwoordig, en in alle tijden. En nu wil Ik graag van jullie weten waarom wel c.q.(oftewel) niet. Want, "Ik vervloek het gevloek"!

Groetjes P.

p.s. Ik hoop vele reactie`s te krijgen van jullie. Want, Ik doe dit voor een studie. En bij deze ga Ik er van uit dat reageren op mijn forum tevens als toestemming geldt om de citaten in een boekwerk te mogen publiceren b.v.d.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Is godverdomme lekker

Waarschuw beheerder
ja is echt lekker soms.. lekker schelden en vloeken (L)

Waarschuw beheerder
lucht soms echt op :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
uhhh

dit gaat fout:X
Waarschuw beheerder
nouja,beter dan je lichamelijk afreageren toch ? :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
tis heerlijk om te doen gewoon af en toe

Waarschuw beheerder
donateur
kent beter vloeken zo toe en af dan iemand de tering in stampen he (Y)
Waarschuw beheerder
ik scheld altijd, met vlegel en boender en rekel!
en als het de spuigaten uitloopt, dan ook nog met belhamel en potjandorrie!
:o
Argumenten die zeggen dat vloeken OK is:
-Vloeken lucht op en laat je je negatieve energie kwijtraken. Op deze manier is dit altijd beter dan op een andere manier je negatieve gevoelens kwijt te raken (geweld, vandalisme)
-Iets wat je onbewust doet, is nooit verkeerd of kwetsend.
-Een ongelovige belijdt, door te vloeken, zijn ongeloof.
-Dat gelovige mensen zich gekwetst voelen door gevloek is onzin, be real, het gaat niet over jou.
-Vrijheid van meningsuiting hebben we hier ! En dus ook vrijheid van 'emotie uiting'.
-Leven en laten leven. Roken en laten roken. Vloeken en laten vloeken.
-……….

Argumenten die zeggen dat vloeken NIET OK is:
-Je negatieve emoties kwijtraken door te vloeken ? Onzin. Er zijn genoeg andere uitdrukkingen die je kunt gebruiken om negatieve gevoelens kwijt te raken.
-Met vloeken kwetst je niet alleen gelovigen, maar vooral Diegene over wie je het hebt.
-God vindt het erg als er gevloekt wordt (Exodus 20:7, Leviticus 24:16-17), WANT:
-Door te vloeken maak je Gods naam belachelijk, terwijl je als christen toch juist aardig over
God wil praten, een goed woordje voor Hem wil doen !
-De naam van God op je lippen hebben, maar niet in je hart, is zijn naam ijdel (=leeg, zonder
inhoud) gebruiken (zie Exodus 20:7, 3e gebod).
-En wie vloekt roept als het ware een vloek over zichzelf af. God wil dat mensen Hem leren kennen, zijn liefde en genade en rechtvaardigheid. Niet dat mensen juist zichzelf van Hem 'afvloeken'.
-Vloeken laat iets van jezelf zien, iets van je binnenste. OEPS…dat is confronterend…..
-Je kunt ook gewoon tot 10 tellen, of een andere term gebruiken, als je kwaad bent of ontzet.
-Vloeken voegt niets toe…
-…………

Tips om te stoppen met vloeken:
*Jezelf en God serieus nemen.
*Bijhouden wanneer je vloekt. Voor elke vloek 50 eurocent apart leggen (en het eindbedrag doneren aan bv de Bond tegen het vloeken ;-)
*Vragen of je vrienden + familie je willen helpen bij je zuiveringsactie.
*Het bespreekbaar maken met de mensen om je heen die (ook) vloeken. Je kunt anderen geen taalgebruik voorschrijven, maar het er wel met elkaar over hebben.
*Heb je veel vloekers om je heen en vraag je je af hoe je daar op moet reageren ? Gebruik het vloeken als aanknopingspunt om een gesprek te hebben over Diegene die zo vaak genoemd wordt !
*Hoe zou Jezus Himself reageren als Hij op het marktplein tussen een groep vloekende jongeren zou staan ? Ik denk dat Jezus woorden zou vinden om vloekers te laten realiseren wat ze eigenlijk zeggen. Jezus is daar zo scherp en doortastend in. Hij wijst mensen niet af. Hij houdt mensen een spiegel voor, zodat je zelf tot de ontdekking komt dat deze schaats een beetje scheef is. Zodat je vanzelf begrijpt dat je door te vloeken God niet respecteert.
*Het is goed om mensen er op te wijzen en ze bewust te maken wat ze nu eigenlijk zeggen als ze vloeken. Maar het moment dat je kiest hangt ook af van de situatie. En van de persoon. Voor de mensen die je vaker ziet kun je bidden en God vragen of Hij 'de ruimte' wil geven om er wat van te zeggen, op een normale, liefdevolle manier en op het juiste moment, zodat het indruk maakt.
*Alternatieve uitroep gebruiken, zoals bijvoorbeeld:
-Brute Bambix !
-DONDERdag !
-Draadloos verlengsnoer zeg !
-…..verzin zelf iets creatiefs J
*www.bondtegenhetvloeken.nl

Waarschuw beheerder
donateur
God serieus nemen.

Snorrie maar daar houd 't al op voor mij :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tatatapatatatatatatetetetatatatatabanya op donderdag 17 november 2005 om 23:59:
-Brute Bambix !
-DONDERdag !

8)

*doopt hierbij topictitel om in "alternatieve woordspelingen i.p.v. vloeken"

ik ga voor 'krijg nou een ingegroeide teennagel :o'

Waarschuw beheerder
dat gaat gewoon automatisch

Waarschuw beheerder
donateur
Allahver

allahverdomme ;)

Waarschuw beheerder
dat zit erin gestampt.. maar zelf vloek ik niet met ziektes alleen wel vaak met godverdomme :P

Waarschuw beheerder
Vloek altijd als ik aan het rijden ben...
Brrr echt erg langzaam rijdend verkeer en stoplichten :frusty:
Waarschuw beheerder
dat gevloek van mij beginnen onder hand stop woorden te worden.....:P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 00:14:
zelf vloek ik niet met ziektes

in ieder geval niet met veel voorkomende ziektes. Tyfus passeert nog weleens de revue ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Vloeken lucht juist op omdát er kwetsende woorden inzitten...het zou volgens mij dan ook geen vloeken meer genoemd worden.

Ik vloek zelf vaak met ziektes....en niet om iemand dat te verwensen, maar omdat ik krachtigs en betekenisvol wil zeggen: ik kan wel heel hard "Koffiepotpakket" schreeuwen, omdat daar de 'harde' klanken in zitten maar het betekent geen hol dus voor mij verdwijnt het effect.

(f)
Waarschuw beheerder
kut, en gvd moet kunnen.
Waarschuw beheerder
donateur
tja als iets niet lukt en ik roep godverdomme, lukt t gelijk
plus je kan t op meerdere manieren uitspreken met ook een andere betekenis , je kan de klemtoon anders legge, het rolt lekker uit de mond
hoe en waarvoor ik t ook gebruik, t werkt goed, en klinkt ook goed
dus mijn favoriet is GODVERDOMME
mn msn is ook godverdomme@altijdherrie.nl
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 00:11:
allahverdomme

mooi, maar rolt niet zo lekker uit de mond als godverdomme

Waarschuw beheerder
Vloeken lucht wel op :D

En waarom?? Het lucht gewoon op al je je stoot ofzo. Zit niks achter en als ik wat 'verkeerds' zeg: hiervoor mijn welgemeende excuses :bah: :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Om je agressie kwijt te raken (ook al helpt dat niet).

Ook om precies te laten zien/horen hoe kwaad je wel niet bent.

En ook omdat ik niet geloof.

Waarschuw beheerder
het lucht soms tog wel op :) ondanks sommige reclames het tegendeel willen beweren :\

k bedoel iemand uitschelden of iemadn in elkaar slaan

kan je tog beter n lkkr potje schelden
is iedereen n stuk blijer
tog ?? :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
omdat 'o jeetje' nooit in mijn hoofd opkomt als ik pisnijdig ben :P

Waarschuw beheerder
ja idd GVD of KK komt veel sneller naar boven tog
of zie ik dat nou verkeerd ?? :S

Waarschuw beheerder
Pure onmacht. :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
opluchting
Waarschuw beheerder
Ik vloek zelden (ja, soms schiet er weleens wat uit), vind het asociaal staan.
Alleen dat ligt voor een ieder weer anders.
Waarschuw beheerder
donateur
Wat is lekkerder als je je net ontzettend pijn hebt gedaan, om keihard KUT, TERING, HOERENZOOI te schreeuwen of gewoonweg auwa

Waarschuw beheerder
Het lucht op

Waarschuw beheerder
Lucht inderdaad soms op en zet afentoe kracht bij. Uiteindelijk is t een gebreken.

Waarschuw beheerder
goeie manier om je frustraties te uiten

Waarschuw beheerder
idd lucht ff op.
stel: Je loopt op je blote voeten en stoot tegen een tafel.
Ga jij dan zeggen: o wat jammer?

Waarschuw beheerder
donateur
Vloeken is gewoon heerlijk. ff je frustraties er uit gooien. Beter vloeken, dan met dingen gaan gooien, of andere mensen mishandelen! Toch?!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tatatapatatatatatatetetetatatatatabanya op donderdag 17 november 2005 om 23:59:
Argumenten die zeggen dat vloeken OK is:
-Vloeken lucht op en laat je je negatieve energie kwijtraken. Op deze manier is dit altijd beter dan op een andere manier je negatieve gevoelens kwijt te raken (geweld, vandalisme)
-Iets wat je onbewust doet, is nooit verkeerd of kwetsend.
-Een ongelovige belijdt, door te vloeken, zijn ongeloof.
-Dat gelovige mensen zich gekwetst voelen door gevloek is onzin, be real, het gaat niet over jou.
-Vrijheid van meningsuiting hebben we hier ! En dus ook vrijheid van 'emotie uiting'.
-Leven en laten leven. Roken en laten roken. Vloeken en laten vloeken.
-……….

-Je negatieve emoties kwijtraken door te vloeken ? Onzin. Er zijn genoeg andere uitdrukkingen die je kunt gebruiken om negatieve gevoelens kwijt te raken.
-Met vloeken kwetst je niet alleen gelovigen, maar vooral Diegene over wie je het hebt.
-God vindt het erg als er gevloekt wordt (Exodus 20:7, Leviticus 24:16-17), WANT:
-Door te vloeken maak je Gods naam belachelijk, terwijl je als christen toch juist aardig over
-De naam van God op je lippen hebben, maar niet in je hart, is zijn naam ijdel (=leeg, zonder
-En wie vloekt roept als het ware een vloek over zichzelf af. God wil dat mensen Hem leren kennen, zijn liefde en genade en rechtvaardigheid. Niet dat mensen juist zichzelf van Hem 'afvloeken'.
-Vloeken laat iets van jezelf zien, iets van je binnenste. OEPS…dat is confronterend…..
-Je kunt ook gewoon tot 10 tellen, of een andere term gebruiken, als je kwaad bent of ontzet.
-Vloeken voegt niets toe…
-…………

Tips om te stoppen met vloeken:
*Jezelf en God serieus nemen.
*Bijhouden wanneer je vloekt. Voor elke vloek 50 eurocent apart leggen (en het eindbedrag doneren aan bv de Bond tegen het vloeken
*Vragen of je vrienden + familie je willen helpen bij je zuiveringsactie.
*Het bespreekbaar maken met de mensen om je heen die (ook) vloeken. Je kunt anderen geen taalgebruik voorschrijven, maar het er wel met elkaar over hebben.
*Heb je veel vloekers om je heen en vraag je je af hoe je daar op moet reageren ? Gebruik het vloeken als aanknopingspunt om een gesprek te hebben over Diegene die zo vaak genoemd wordt !
*Hoe zou Jezus Himself reageren als Hij op het marktplein tussen een groep vloekende jongeren zou staan ? Ik denk dat Jezus woorden zou vinden om vloekers te laten realiseren wat ze eigenlijk zeggen. Jezus is daar zo scherp en doortastend in. Hij wijst mensen niet af. Hij houdt mensen een spiegel voor, zodat je zelf tot de ontdekking komt dat deze schaats een beetje scheef is. Zodat je vanzelf begrijpt dat je door te vloeken God niet respecteert.
*Het is goed om mensen er op te wijzen en ze bewust te maken wat ze nu eigenlijk zeggen als ze vloeken. Maar het moment dat je kiest hangt ook af van de situatie. En van de persoon. Voor de mensen die je vaker ziet kun je bidden en God vragen of Hij 'de ruimte' wil geven om er wat van te zeggen, op een normale, liefdevolle manier en op het juiste moment, zodat het indruk maakt.
-Brute Bambix !
-DONDERdag !
-…..verzin zelf iets creatiefs J
*www.bondtegenhetvloeken.nl

Jezus tovenaar van Tatabanya heb je godverdomme tijd teveel ofzo dat je die onzin opzoekt.

:9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spaakie :bier: op vrijdag 18 november 2005 om 08:49:
Ik vloek zelden (ja, soms schiet er weleens wat uit), vind het asociaal staan.
Alleen dat ligt voor een ieder weer anders.

Ja maar jij komt ook uit Spakenbug en dat is één grote koksianenbende daar :yes:

Waarschuw beheerder
Met de paplepel ingegoten , me vader vloekt altijd :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 11:09:
Ja maar jij komt ook uit Spakenbug en dat is één grote koksianenbende daar

Dus?
Waarschuw beheerder
donateur
Waarom?

Omdat het af en toe gewoon heerlijk is als je zwaar gefrustreerd bent :[

Maar goed...tis wel net hoe je opgevoed/opeggroeid bent denk ik

Thuis werd er soms flink gevloekt dus tsjah 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spaakie :bier: op vrijdag 18 november 2005 om 11:25:
Dus?

Niks dus!!! Geef alleen aan dat het niet gewenst is in Spakenburg.

Waarschuw beheerder
Ik scheld/vloek best graag, want het lucht altijd enorm op.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Als je niet in God gelooft, maakt het dus geen ene flikker uit of je het wel of niet doet. Overigens ben ik gelovig opgevoed (maarja in sprookjesverhalen geloof ik niet meer), maar mijn vader vloekt gewoon echt veel als iets niet lukt. Vloeken moet gewoon kunnen, iemand zomaar voor niets verrot schelden niet. Overigens gebruik ik nauwelijks ziektes, behalve tyfus en tering, maar als het goed is, zijn beide ziektes als in Nederland uitgeroeid. :)

Waarschuw beheerder
Als iedereen zou schelden met tafelpoot, zou je het ook over nemen. Het gaat onbewust, maar je neemt gewoon veel van elkaar over. (positief en negatief)
Waarschuw beheerder
donateur
ik zie veel borden met de text:Vloeken is aangeleerd, word geen naprater
Dat vind ik zo'n domme slagzin.. want ALLES wat je zegt is toch aangeleerd:frusty:
t zet me hoogstens aan tot meer vloeken
Waarschuw beheerder
Ze zeggen dat vloeken niets oplost, nou als ik me kleine teen tegen de tafel stoot ga ik me toch eg nie inhouden. Gewoon ff alles eruit gooien want dat lucht op!

Waarschuw beheerder
vloeken is goed om je frustraties kwijt te raken... je ken ook iemand in elkaar meppen maar dat gaat weer te ver... je ken ook je eigen spullen slopen heb ik ook nog wel is een handje van maar daar ben je achteraf ook niet blij mee... Dus hou t bij vloeken.. t liefst hard pakkend en veel ;) :p

Waarschuw beheerder
donateur
t moet er soms even uit he :)

Als ik kwaad ben roep ik liever godverdomme dan potjandorie :S
Waarschuw beheerder
soms heerlijk de boel bij elkaar vloeken lucht op b)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
soms is t gewoon ff lekkah als je echt boos of verdrietig ben iemand de huid vol te schelde :jaja:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
godvertering
Waarschuw beheerder
met vloeken schiet je niks mee op!!! wat wil je er mee bereiken?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van (*)LoesjuH(*) op vrijdag 18 november 2005 om 14:07:

god
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (*)LoesjuH(*) op vrijdag 18 november 2005 om 14:07:

Door te vloeken reageer je je woede af.
Jij bent zeker heilig?
Waarschuw beheerder
ik bereik god wel op een andere manier en niet door te vloeken? nog een keer hier schiet je niets mee op
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 18 november 2005 om 14:11:
god

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
*Bijhouden wanneer je vloekt. Voor elke vloek 50 eurocent apart leggen

Kan ik aan t eind van t jaar op vakantie
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flame :bounce: op vrijdag 18 november 2005 om 14:11:
Door te vloeken reageer je je woede af.
Jij bent zeker heilig?

weet je wel wat heilig is?????

Waarschuw beheerder
Hahaha
Waarschuw beheerder
Aaaaah nee hé!

Gatverdamme!

Kots kots kots :D
Waarschuw beheerder
ik vloek me de hele dag de tering
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 18 november 2005 om 14:11:
Uitspraak van [NL]mizz billy[NL] op vrijdag 18 november 2005 om 14:07:

god

whahaha

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van Sannie (L) Desley op vrijdag 18 november 2005 om 15:29:
Aaaaah nee hé!

Gatverdamme!

Kots kots kots

ik vond em wel lief :$
Waarschuw beheerder
Print em uit, en hang em boven je bed ;P
Waarschuw beheerder
schelden ontlaadt . . .das goed

alleen jammer dat sommige mensen hierin blijven steken . . .
Waarschuw beheerder
of jij jij jij jij jij jij jij!!!!!!!

p.s. dit is een reactie op meneer kees kingsize (een aardige jongen maar ziet het verkeerd)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zou je zo vriendelijk willen zijn om me het ff uit te leggen dan , . . . . .. ...

Waarschuw beheerder
donateur
Vloeken godverdomme.

Waarschuw beheerder
donateur
vloeken versterkt je zelf vertrouwen.

zoals de meeste mensen al zeggen;

Als ik me heb gestoten of iets anders wat me niet aanstaat of wat agressie opwekt kun je dat het beste uiten op een voor je eigen beste manier. en dat is vloeken.

Ik ben het helemaal met die mensen eens.
ik scheld ook regelmatig maar probeer mezelf soms onder controle te houden eerst was het woord 'kanker' bij mij een stopwoord. dat viel bij de meeste mensen niet echt goed.
en na wat uitleg begreep ik zelf ook dat 1500 keer kanker zeggen zonder enige reden niet echt passend is...

tis beetje moeilijk om uit te leggen maar je opvoeding heeft er ook veel mee te maken in wat voor cultuur je leeft en vooral je sociale contacten (vrienden enz)

maar ff 2 the point.

als me iets niet aanstaat kan het best wellis uit de ahnd lopen met het nette taalgebruik. daarmee wil ik zeggen dat ik wellis vlink uit mijn voegen kan springen.
maaaaaaaaar daar heeft elk gezond mens last van dus daar maak ik mij niet druk over.

kortom...

Poep

Waarschuw beheerder
gotver
Waarschuw beheerder
Het hoort ongeveer bij mijn gewone taalgebruik, soort van slechte gewoonte zeg maar
Waarschuw beheerder
donateur
waarom?? omdat t vanzelf gaat :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van P. uit St. Tunnis op donderdag 17 november 2005 om 23:53:
Vloeken, waarom?!

omdat ik godverdomme een hekel heb aan vloeken :-\
Waarschuw beheerder
Nou opzich vloek ik haast niet maar als er iets verkeerd gaat dan komt kut ofzo er wel lekker uit!
Waarschuw beheerder
vloeken is voor mij even een opluchting als iets niet lukt of iets zwaaaaaaar k*t is...
maar het is niet zo dat ik achter elke zin k@anker zeg ofsow.. dat vind ik zooooooo'n onzin!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik zeg idd ook vaak kanker....

Als iets megavet is wordt t gelijk... Pcies je begrijpt t.
Ik presteer t zelfs om dat woord 10 x te zeggen in n zin van 9 woorden, echt erg, en ik kan t mezelf maar niet afleren... Ik zeg t soms zelfs waar me ouders bij zijn!!! dan schaam ik me echt rot, en ben er ook absoluut nie trots op...

Waarschuw beheerder
donateur
vind het niet echt leuk als mensen met kanker vloeken ..

Waarschuw beheerder
is af en toe wel lekker om je frustraties eruit te schreeuwen.

Waarschuw beheerder
Jezelf en God serieus nemen.

ja hoor.....

wat een godverredommese tering onzin :-)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik presteer t zelfs om dat woord 10 x te zeggen in n zin van 9 woorden, echt erg, en ik kan t mezelf maar niet afleren...

dat is natuurlijk dikke onzin, natuurlijk kan je zoiets wel afleren, tis maar net hoeveel belang je eraan hecht en hoe serieus je het neemt :/

Mensen die met voortdurend met kanker schelden zijn gewoon één grote afknapper :gaap:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 13:46:
vind het niet echt leuk als mensen met kanker vloeken ..

moet zeggen dat ik er van alles uitfloep behalve dit woord...en terwijl sommige scheldwoorden ook ziektes waren :vaag:...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik ben 120% atheist dus de naam van god ijdel gebruiken zit ik ech nie mee. Duizend bommen en granaten en potvolpillekes dat zijn leuke alternatieven niet van die zouteloze gebruiksvoorwerpen...een ziekte als kanker gebruiken vind ik wel hard dat bestaat echt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Vloeken en schelden is wel leuk, maar probeer het dan zo orgineel mogelijk te doen.

Kanker roepen kan iedereen wel.

Verzin eens wat nieuws.

Waarschuw beheerder
tja het woord 'jezus' staat zo ernstig in me geheugen geprint... dus tja dat is nu mijn stopwoordje :$

en godverdomme enz dat zeg ik meestal als ik me irriteer en/of boos ben...
Waarschuw beheerder
donateur
waarom niet vloeken???
ken je lekker je agressie kwijt!
is wel niet zo netjes, en vooral niet als je gelovig bent, maar als je daarvoor geen mensen in mekaar trapt, dan vergeeft die lieve heer daarboven je wel! :yes:

Waarschuw beheerder
hepatieeeeeeeeettiiiiiiiiiiis zeg.... :d

ik scheld niet zo superveel (vergeleken met anderen) maar ik ben geen heilig boontje ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Daarom

Tis een uitlaatklep :cheer:

Waarschuw beheerder
idd gewoon ff goed afreageren :jaja:

en vloek sowieso altijd tog wel.. misschien omdat ik leidenaar ben O:) 8)
Waarschuw beheerder
door vloeken kan ik me niet afreageren daar schiet je toch niets mee op! doe dan iets wat je afkoeld door de vloeken koel je niet af.
Waarschuw beheerder
donateur
vloeken gaat gewoon automatisch

het kk woord gebruik ik ook echt veel, ben daar niet blij mee maar het zit er bij mij gewoon ingeburgerd en is er niet uit te krijgen
het wordt hier ook gewoon echt ongelooflijk veel gebruikt, en lang niet alleen voor negatieve dingen
Waarschuw beheerder
donateur
godverdomme !
dat klinkt toch gewoon heerlijk
echt een prachtig woord als iets niet wil lukken

Waarschuw beheerder
donateur
omdat ik gewoon af en toe mn teen stoot. en dan moet ik toch iemand de schuld geven..

Waarschuw beheerder
vloeken is niets nieuws imho,
volgens mij vloekt men al zolang er taal bestaat :P

Waarschuw beheerder
omdat het soms godverdomme!!!! nodig is!!! snap dat nou es Godverdomme!!!!!!!!! alahjezus nog aan toe zeg:P (ja ik ben gemeen i know :P (6)
Waarschuw beheerder
Thu­ndermams:c­heer: citeer 19 november 2005 19:26
waarom niet vloeken???
ken je lekker je agressie kwijt!
is wel niet zo netjes, en vooral niet als je gelovig bent, maar als je daarvoor geen mensen in mekaar trapt, dan vergeeft die lieve heer daarboven je wel!

daar ben ik het zo godverdomme mee eens!!

Waarschuw beheerder
donateur
Jah beter je zo afreageren dan op iemand anders :[

Waarschuw beheerder
vloek vaak genoeg
in de (vracht)auto, kroeg, school, sport
tja niet altijd bedoeld maar gebeurd gewoon
misschien een workshop
anger management proberen :D

Waarschuw beheerder
Ik drink niet ik rook niet en ik vloek niet.
Laat ik nu gotverdomme me peuk in een glas bier vallen :bier:

Jaja lekker origineel ;)

Succes Paultje met j boek en kom snel xtje langs
(K)

Waarschuw beheerder
Als k boos ben of me ergens aan erger lucht vloeken echt even op (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sannemeisje op vrijdag 25 november 2005 om 19:39:
vloeken is stoer

This hip B)
Waarschuw beheerder
t lucht gwoon op om soms even te vloeken (6)
Waarschuw beheerder
donateur
Bijna altijd wel :D

Even een paar tellen goed en grondig vloeken.

GGODVVERRRRRDOMMMEE!!

Kunnen mijn ouders zich zo blauw aan ergeren.
Vloeken is tot daar aan toe zeggen ze dan... maar moet het nou perse helemaal uit je tenen wegkomen?
Staat zo raar :P

Waarschuw beheerder
jezus kanker, wat een teringforum godverdomme
Waarschuw beheerder
Uitspraak van × Kim (F) # op vrijdag 25 november 2005 om 21:56:
t lucht gwoon op om soms even te vloeken

Precies dat is ook mijn reden, net nog, ik liet weer eens wat uit mijn handen vallen, dan is het heerlijk om even een potje te vloeken om mijn frusti kwijt te raken...
Waarschuw beheerder
donateur
t is gewoon echt heerlijk om te vloeken als je pissig bent ja
vooral godverdomme
dat is mn favoriet
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Godverren is heerlijk op zijn tijd... (kut doet het ook altijd goed (maar dat valt niet onder vloeken, of wel?)

Waarschuw beheerder
kvind het heerlijk om lekker te vloeken.. !! lekker tekeer gaan enzo hmm lekkerrr hurr !!

Waarschuw beheerder
hehehe ja ik lag er gister in bed over na te denken (dat is op zich al vreemd)

of je nou vloekt of niet....je hebt er geen bal aan!

Sommige mensen vloeken om de zin beter te laten lopen (denk: Haags) en sommige voor opluchting denk ik.
Ik merk wel dat het ook te maken heeft met wie je omgaat, bij mijn beschaafdere deel van de familie doe ik het veel minder dan bij me vriend bijvoorbeeld.

Maja het lucht inderdaad op....

Waarschuw beheerder
omdat er niets lekker is dan je frustratie in woorden uit te drukken en vooral aan te dikken ... vloeken is heerlijk op zijn tijd ... hoe groffer ut de bek .. hoe lekkerder

Waarschuw beheerder
tja ik weet ook niet beter bij ons thuis, vloeken hoort er gewoon bij, niet dat er nou zo extreem wordt gevloekt maar het gebeurd wel ja.
Uitspraak van Snoepke (l) AlCoHoLiK Drunk op donderdag 8 december 2005 om 00:43:
vloeken kan goed doen,het lucht je op

dit klopt wel ja, als ik me kop ergens tegen stoot dan vloek ik wel even, lucht lekker op:)

Waarschuw beheerder
vloeken is gezond hoor, dus niet zeiken

...heb alleen een hekel aan mensen die in elke zin het woord kk zeggen of andere scheld woorden (betrap mezelf vaak op f*cking, maar dat is niet zo erg vind ik!)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 december 2005 om 14:14:
tja ik weet ook niet beter bij ons thuis,

als ik al de afkorting gvd liet vallen .. kreeg ik al een draai om mijn oren ... gevloek werd niet geaccepteerd bij mij thuis :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 december 2005 om 14:25:
als ik al de afkorting gvd liet vallen

ach ja mijn vader en moeder hebben er allebei wel een handje van, gvd en k*t zijn toch wel vrij standaard.

mijn vader als hij voetbal aan het kijken is:''gvd speel die bal toch een keer fatsoenlijk rond'' :)

maar we zijn wel fatsoenlijk opgevoed hoor:)

Waarschuw beheerder
[img width=638 height=482]http://x11.putfile.com/11/30617204583.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 december 2005 om 14:58:
maar we zijn wel fatsoenlijk opgevoed hoor

ik truttig en beschermend uitermate kakkig en burgelijk ... vandaar ik nu braaf alles aan mijn laars lap :woep:

de schijt tering pleuris voor iedereen :devil: :D
Waarschuw beheerder
vloeken versterkt je zelf vertrouwen.

zoals de meeste mensen al zeggen;

Als ik me heb gestoten of iets anders wat me niet aanstaat of wat agressie opwekt kun je dat het beste uiten op een voor je eigen beste manier. en dat is vloeken.

Ik ben het helemaal met die mensen eens.
ik scheld ook regelmatig maar probeer mezelf soms onder controle te houden eerst was het woord 'kanker' bij mij een stopwoord. dat viel bij de meeste mensen niet echt goed.
en na wat uitleg begreep ik zelf ook dat 1500 keer kanker zeggen zonder enige reden niet echt passend is...

tis beetje moeilijk om uit te leggen maar je opvoeding heeft er ook veel mee te maken in wat voor cultuur je leeft en vooral je sociale contacten (vrienden enz)

maar ff 2 the point.

als me iets niet aanstaat kan het best wellis uit de ahnd lopen met het nette taalgebruik. daarmee wil ik zeggen dat ik wellis vlink uit mijn voegen kan springen.
maaaaaaaaar daar heeft elk gezond mens last van dus daar maak ik mij niet druk over.

kortom...

Poep

:respect:

Maar het woord Kanker :no: vind ik het meest lelijke vloekwoord,het ontsnapt ook weleens uit mijn mond,maarre (n)...met name als je mensen verloren aan kanker hebt :/

Het zet gewoon kracht bij...daarom lucht vloeken zo op!!!
Wat nou "vloeken mist ieder doel!!!"
Fuck you...Soms raak ik sneller een doel met een vloek dan wanneer ik het netjuhs houd :X
"Krijg lekker de pestpleuris"...dat is 1 van me meest gebruikte vloekwoorden!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
omdat tot jezus bidden om de vervloekte persoon met de bliksem te treffen niet helpt duhhhh

ik vloek ook niet veel ik gebruik ipv godverdomme altijd ut woord 'kut' 'fuck' of bepaalde ziektes....
Waarschuw beheerder
gaat vanzelf

Waarschuw beheerder
Uitspraak van (L)saskia(L) op donderdag 8 december 2005 om 22:00:
gaat vanzelf

(y)

en lucht wel degenlijk op ;)
Waarschuw beheerder
Uit pure frustratie,of als ik pijn heb.
Maar ik probeer welzo min mogelijk te vloeken, het staat zo lomp vind ik :P

Waarschuw beheerder
Waarom niet? vloeken lucht op ! als je niet gelooft is het eigenlijk geen vloeken maar ja ..maatschppelijk bepaald

dr staan ook borden langs de weg: "vloeken is aangeleerd wees geen naprater"

BIDDEN NIET DAN???????? ów ów ów

en wat moet je in godsaam anders zeggen???? verhip?? maak het even! zelfs jeetje is eigenlijk al vloeken

vloeken is nodig om je emotie te uiten, als iemand de hele tijd : nóóóhóó tegen me zegt of zoiets dan heb ik ook niet in de gaten dat t echt menens is
Waarschuw beheerder
Waarom niet? vloeken lucht op ! als je niet gelooft is het eigenlijk geen vloeken maar ja ..maatschppelijk bepaald

dr staan ook borden langs de weg: "vloeken is aangeleerd wees geen naprater"

BIDDEN NIET DAN???????? ów ów ów

en wat moet je in godsaam anders zeggen???? verhip?? maak het even! zelfs jeetje is eigenlijk al vloeken

vloeken is nodig om je emotie te uiten, als iemand de hele tijd : nóóóhóó tegen me zegt of zoiets dan heb ik ook niet in de gaten dat t echt menens is

:respect: zoooo mee-eens!!!

Waarschuw beheerder
donateur
krijg allemaal gewoon lekker de tering tyfus :[
vloeken kan me geen ene reet schelen,
ik k*nker de hele dag door en ik het interesseerd me geen ene teringreet!

laters :devil:
Waarschuw beheerder
tja iedereen vloekt..

ik kk ook de hele dag door..

en hoezo hekel doet het pijn ??

ofzo

later ouwe

Waarschuw beheerder
waarom zou je niet met kk mogen schelden? als je het zeg zeg je toch niet meteen: ja die en die is eraan overleden,wat leuk zeg! je gebruikt het alleen als krachtterm en het heeft als scheldwoord juist zoveel kracht omdat het een taboe woord is
Waarschuw beheerder
donateur
Het lucht soms zo heerlij op he;)
Waarschuw beheerder
Scheldwoorden zoals kut en klote gebruik ik wel eens...
Vloeken komt echt heel zelden voor:jaja:
Wat ben ik toch netjes o:)

Waarschuw beheerder
t kan nog wel eens opluchten om het er onsubtiel uit te gooien.
doe het regelmatig (soms te veel.....)

maar wel respect tonen voor anderen!
geen ziektes op tafel gooien e.d.
Waarschuw beheerder
het lucht op :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
RotterdamH­ardcoreBit­ch citeer 10 december 2005 00:11
het lucht op

dat is heel fijn voor je
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 10 december 2005 om 00:12:
dat is heel fijn voor je

zeker fijn :jaja:, anders blijf k maar met die opgekropte agressie lope

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gelukkig maar

Waarschuw beheerder
ik probeer niet te vloeken maar soms vliegt het gewoon uit mijn mond
Waarschuw beheerder
ik vloek als ik mezelf pijn doe, of dingen niet gaan zoals ik wil!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 december 2005 om 00:02:
maar wel respect tonen voor anderen!
geen ziektes op tafel gooien e.d.

en idd geen woorden zoals kanker enz.. daar heb ik echt een hekel aan als mensen dat doen! :[
Waarschuw beheerder
donateur
Vloeken kan af en toe zo lekker opluchten :yes:

Probeer wel rekening met anderen te houden, maar lukt niet altijd :x

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik vloek elke dag wel een paar keer

Waarschuw beheerder
[img]http://storage.msn.com/x1pgliP38XxBL3gktL9IGIPupkKXPBFrmEaVT4yXhMPSei91bwmUHZcZRiaXvPp95CugotIvILbJJgk2vTr14FypoMXMC0zL2TrfI1dPLWwG5nzNWUYlW-bCod169EnoAGjWJhux-3OqagPYS3zrJvBiVp6fZaQ8Qlh[/img]

Waarschuw beheerder
vloeken waarom???omdat het soms oplucht!!!!!
:yes::yes:

Waarschuw beheerder
vloeken waarom niet?????