Partyflock

Forumonderwerp · 827585
23 volgers · 635212x bekeken
Waarschuw beheerder
+6-3
Aangezein hier veel topics worden geopend voor 1 soort pilletje of voor een stomme vraag van "heeft iemand ervaring met ..." dus ik dacht laten we een topic openen waar iedereen even een report geeft over een soort xtc pil die je ingenomen hebt! Maar laten we het wel realistisch houden en kom niet met grote onzin getallen van de hoeveelheid mg MDMA/MDEA/MDA.....
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Wij hebben er hier wel baat van iig, ik bedoel, helemaal voorkomen doet het het (misschien) niet, maar maakt het imo wel een stuk minder, en dat is al winst. En baat het niet, dan schaadt het ook niet, want die mineralen kan je lichaam sowieso wel prima gebruiken. Met een normaal dieet zal je ze ook wel prima binnen krijgen, maar als je af en toe er eens een weekendje wat van uit supplementen haalt, is dat ook allemaal niet zo erg:) Flinke pot kost euro'tje of 7-8 bij de Tuinen,meen ik me te herinneren.

Waarschuw beheerder
Bedankt voor de tip, kan t altijd proberen..:)
Er kwam zelfs een jongen naar me toe met tandenstokers 'die kan je denk ik wel gebruiken' :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 augustus 2010 om 13:28:
Er kwam zelfs een jongen naar me toe met tandenstokers 'die kan je denk ik wel gebruiken' :rot:

oei, heb je dat weer, maar ja achteraf wel lachen toch:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 augustus 2010 om 14:00:
oei, heb je dat weer, maar ja achteraf wel lachen toch:lol:

Achteraf wel ja, op dat moment dacht k alleen maar 'KUT!';)

Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op zondag 29 augustus 2010 om 17:13:
daarom :) hehe. It's worth the try :)

Nou, k heb echt veel last van m'n bek, en k kan ook amper iets kauwen, dus als t helpt ben je een held;)

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
gisteren mysteryland was een kei mooi feestje.
Vuurwerk op het einde bij de main was ook zeer zeker nice!

Lekker wezen knallen met de Fast forwards & mdma kristal :D :bounce:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 augustus 2010 om 13:28:
Bedankt voor de tip, kan t altijd proberen..
Er kwam zelfs een jongen naar me toe met tandenstokers 'die kan je denk ik wel gebruiken'

Ik heb het ook 2 keer geprobeerd en kan vertellen dat het bij mij een heel hoop scheelt. normaal sta ik als een gek te malen, maar nu valt het heel erg mee na 400 mg magnesium. Geen spierpijn en kapotte wangen meer. Wat ook helpt is je tong tegen je gehemelte duwen, als je merkt dat je kaken gaan zweven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op zondag 29 augustus 2010 om 12:07:
ip voor een volgende keer: Haal bij een Etos/Kruidvat/de Tuinen/oid tabletten met in ieder geval Magnesium erin. de Tuinen heeft aardige met Calcium/Magnesium/Zink, die andere twee mineralen zijn ook mineralen die je lichaam prima kan gebruiken. Gooi er 400-600mg Magnesium in voor je gaat snoepen en die kaakspanning en dat malen zal wel wat minder zijn. Waarmee je hopelijk die blaasjes waar je nu een paar dagen last van zult hebben mee kunt voorkomen

Kijk, dat is een goede tip! Laatste paar feestjes heb ik me ingehouden vanwege pijn aan me bek, en dan 2/3 dagen bijna niet kunnen eten. Misschien is dat dan een goede oplossing, kan ik weer wat harder gaan volgende keer 8).
Waarschuw beheerder
Gisteren op mysteryland groene vw en een canadeesje genomen.. vond vw toch wel erg lekker hoor.
Waarschuw beheerder
vanacht in de crystal venue aan de blauwe bomen gegaan. zou 180-200mg in moeten zitte. Kon naar mijn gevoel aardig kloppen. top pillen(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Nou ja, tis 145-190, dus ietwat opgetilt die genoemde resultaten, maar zat iig redelijk in de richting, alleen van de onderkant van de range is zo aardig wat afgesmokkeld, en voor het gemak nog 10mg aan de bovengrens erbij gelogen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 augustus 2010 om 16:02:
Stonde er hangtafels bij decibel!?
laatste aanpassing 25 augustus 2010 16:03

haha die zie ik ook altijd
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 augustus 2010 om 16:02:
Heb zaterdag ook een ff'je op, en aangezien ik niet veel nodig heb om hard te gaan ging ik ook goed hard!!
Stonde er hangtafels bij decibel!? :rot:

precies dezelfde ervaring bij wat vrienden, ook hangtafels bij Q-dance Feestfabriek op de FFjes.
betekent dit nu ook dat er nog iets anders dan MDMA in deze jongens zal zitten of kunnen lichte hallucinaties
gewoon een side-effect van een wat hoge dosis zijn? gaat trouwens om 1e batch
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van .:René:. op dinsdag 31 augustus 2010 om 13:21:
precies dezelfde ervaring bij wat vrienden, ook hangtafels bij Q-dance Feestfabriek op de FFjes.
betekent dit nu ook dat er nog iets anders dan MDMA in deze jongens zal zitten of kunnen lichte hallucinaties
gewoon een side-effect van een wat hoge dosis zijn? gaat trouwens om 1e batch

Volgens mij is het zo dat een klein percentage van de MDMA door het lichaam omgezet wordt in MDA.
Bij hogere doseringen wordt er dus ook meer MDA aangemaakt.

Die MDA zorgt ook voor de hallucinaties :)

EDIT: En in de FFjes zit enkel MDMA en bindmiddel trouwens :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heb ooit getript op MDA
het is te maken van MDMA door een methylgroepje weg te halen
stelt niet veel voor vind ik zelf het is gewoon mdma maar dan heftiger
al scheelt het niet veel ;)
de duur van MDA zou ook langer moeten zijn als MDMA maar dat valt vies tegen
lichte hallucinaties waren er ook maar was niet veel, bomen praten etc. geen visuele trip maar ik hoorde ze.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Norco op dinsdag 31 augustus 2010 om 14:37:
t v

Exact. Ik heb dezelfde ervaring. pure MDA pillen worden trouwens bijna niet meer gemaakt.

Waarschuw beheerder
volk wagentjes de witte....ging ik heel hard op(mijn kaken ook),maar de laatste 4 weekjes ga ik nergens meer op...xtc werkt niet meer....ga maar weer even een stop houden ofzo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Norco op dinsdag 31 augustus 2010 om 14:37:
heb ooit getript op MDA
het is te maken van MDMA door een methylgroepje weg te halen
stelt niet veel voor vind ik zelf het is gewoon mdma maar dan heftiger
al scheelt het niet veel ;)
de duur van MDA zou ook langer moeten zijn als MDMA maar dat valt vies tegen
lichte hallucinaties waren er ook maar was niet veel, bomen praten etc. geen visuele trip maar ik hoorde ze.

klinkt alvast dom maar is er een manier om dat mda gevoel dat soms op het einde in kickt te vermeiden/hoogst te verminderen? k vind t zwaar irritant op festivals begint je lekker in de dag en omdat ptjes zich toch al na 5-6 uur best uitwerken en je ondertussne gewoon bij snoept etc is het altijd wel dat net 2 uur voor het einde van de festi in de avond dat de hallucineren en trippen gebeurd... terwijl je juist super strak wilt kunne beuken! :P :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van amandel123 op dinsdag 31 augustus 2010 om 17:02:
k vind t zwaar irritant op festivals begint je lekker in de dag en omdat ptjes zich toch al na 5-6 uur best uitwerken en je ondertussne gewoon bij snoept etc is het altijd wel dat net 2 uur voor het einde van de festi in de avond dat de hallucineren en trippen gebeurd... terwijl je juist super strak wilt kunne beuken! :P :S

koop een pakje dextro bij een kraampje of neem het van thuis mee.. en eet een paar van die dingen op. Zijn de visuals zo weer weg :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D-railed op dinsdag 31 augustus 2010 om 17:18:
koop een pakje dextro bij een kraampje of neem het van thuis mee.. en eet een paar van die dingen op. Zijn de visuals zo weer weg :)

hoezo werkt dat? :O en oef je avatar liet me schrikken... chuckie -_-
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D-railed op dinsdag 31 augustus 2010 om 17:18:

Nee hoor, werkt niet. En het is niet te vermijden. Dit effect treedt nou eenmaal op bij een hogere dosis MDMA.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technoasis op dinsdag 31 augustus 2010 om 17:58:
Nee hoor, werkt niet. En het is niet te vermijden. Dit effect treedt nou eenmaal op bij een hogere dosis MDMA.

wat, dan maar inschatten hoeveel net te veel mdma zou zijn in je systeem? soort van als je net niet te veel in je systeem hebt, zal het dan minder naar mda verwerken of is het dat wat dan ook hoeveelheid er in gaat de feit dat het mdma is zal het gewoon toch dat trip gevoel geven? want het is maar de laatste 10% van alle snoepkeren gebeurd dus het moet wel aan Iets (een of ander factor) liggen. humph.
Waarschuw beheerder
bijproduct van mdma is mda
ook wordt er mdma omgezet naar mda in je lichaam
vanaf dat je een bepaalde hoeveelheid mda hebt begin je te hallucineren

maar er zijn mensen op dit forum die het veel beter weten dan mij :)
Waarschuw beheerder
nu dan maar uitvinden hoeveel mda nodig is per persoon (kwa gewicht uitrekenen ofzo?) voor hallucinaties..... en dat dan vermijden! hahaha. hmmm iemand op PF weet t vast wel =D

Waarschuw beheerder
Oral MDA Dosages
Threshold 30 - 50 mg
Common for small or sensitive people 75 - 100 mg
Common for most people 100 - 150 mg
Common for large or unsensitive people 130 - 170 mg
Required by few (side effects increase) 170 + mg

(erowid.com)

Alhoewel dit natuurlijk niet op gaat op het moment dat je mdma genomen hebt, waarom? omdat MDMA een vergelijkbare werking heeft, dus de dosis mda om te hallucineren zal een stukje lager liggen in combinatie. Daarom dat je met flink wat mdma ook al gaat hallucineren (dan heeft je lichaam het nog echt niet naar 100mg omgezet, aangezien gemiddeld 7% omgezet wordt naar mda...)
Waarschuw beheerder
@ extreem: ik snap em even niet. met wat bedoelen ze de threshold: als je dus tussen 30-50mg mda in je systeem hebt (of zo door de ptjes eindelijk is verwerkt in je systeem) ga je dan pas hallucineren? en voor de common people 100-150mg dat geld vast voor mdma dan? aangezien als 7% meestal maar naar mda word genmaakt en het 100mg nodig is om te halucineren betekent het dat iemand wel redelijk 700mg mdma in hun systeem moet gieten en zo'n persoon ben ik zeker niet ! XD
maar das dan ook wel Gek als je al na 100-150mg grote kansen op loopt op een trippy gevoel later... zeker aangezien de recente strekte van sommmige ptjes in NL! poe poe! loopt iedereen deze zomer maar kk hard te spacen in plaats van strak staan! :roflol:

Waarschuw beheerder
Mijn uitleg was ook een beetje shabby, snel wat neergezet voor ik ging eten :)

Die dosis is puur van MDA alleen, dus heeft niks met MDMA te maken of de omzetting hiervan.
Threshold houd in dat je minimaal 30-50mg binnen moet hebben om er iets van te merken, onder de 30mg zul je er dus helemaal niks van merken.

Het omzetten zou idd beteken dat je 700mg mdma nodig hebt (per persoon verschillend, kan iets meer/minder zijn), maar zoals ik al aangaf in mijn post werkt MDMA in je hersenen op een soort gelijke manier, dus hoef je niet een "normale MDA dose" die ik in mijn post hierboven heb neergezet om te rekenen!!. Je zult dus waarschijnlijk minder nodig hebben, laten we zeggen 300 tot 500mg MDMA. Ook dit is weer verschillend, sommige mensen hebben het al na 120mg MDMA andere merken er geen drol van, ook al pakken ze 600mg.

Wat ik gemerkt heb is dat ik niet ga hallucineren, maar op het moment dat ik een hash koekje pak samen met MDMA, doe ik dit wel. En dit in niet al te hoge dosissen (bv. 160mg mdma). Ik krijg hier dan ook nog eens audiovervorming door, als mensen wat zeggen versta ik wat anders. Het heeft een naam, maar weet het niet meer :)

Misschien was dit iets duidelijker, ik zal het ook wel niet helemaal goed hebben natuurlijk, misschien zijn er nog wat andere mensen met input.

Overigens zijn die hallucinaties best leuk, zou echt graag een keer gewone MDA willen proberen :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Threshold is het begin waarop je iets begint te voelen, de drempel dus.
Bij MDA vanuit MDMA is circa maar slechts 7% van de hoeveelheid MDMA wat in MDA kan worden omgezet, onder invloed van enzymen.
Deze activiteit is niet bij iedereen gelijk, maar die 7% geeft wel ruwweg aan dat je circa 500 mg MDMA moet hebben geslikt voordat je een klein beetje van een MDA werking gaat merken.

Dat lijkt heel veel en is het ook, al is het met de tegenwoordige toppers al met minder dan 3 stuks te halen!

Ik denk dat veel zgn. MDA-effecten gewoon bij de 'trip' van MDMA horen.

Je kan het pas echt zeker weten als je eens een MDA pil hebt geprobeerd en de effecten kan vergelijken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nee, als jij een pil neemt van 100mg mdma, word dat in je systeem omgezet naar 7mg mda
maar omdat je ook mdma in je lijf hebt horen deze..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 augustus 2010 om 19:10:
Oral MDA Dosages
Threshold 30 - 50 mg
Common for small or sensitive people 75 - 100 mg
Common for most people 100 - 150 mg
Common for large or unsensitive people 130 - 170 mg
Required by few (side effects increase) 170 + mg

(erowid.com)

..cijfers wat lager te zijn..

dus je moet wel wat op hebben wil je een tafel vol spaghetti eten de mensen zien, zoals in een Bertolli reclame :P

correct me if I'm wrong!
Waarschuw beheerder
+2
donateur
Naar mate de MDMA dosis die je in één keer, per keer tot je neemt, relevant hoog cq veel hoger dan normaal wordt, raken de enzymen die MDMA afbreken naar [anders dan MDA] eerder verzadigd, waardoor de balans MEER naar MDA gaat lopen, je gaat dan dus relatief wat MEER MDA produceren door omzetting en dus stapelen. Dus met snel veel nemen, kom je veel eerder tot de treshold, dan dat je in meerdere malen relatief minder tot je neemt. Deze processen zijn getalsmatig moeilijk inzichtelijk te brengen, is gewoon hogere (bio)chemie/farmacie (farmacokinetiek en -dynamiek) dus niet zo 1,2,3 uit te leggen. En dus al helemaal niet even simpel uit te drukken aan de hand van de 7% en de 30-50mg die je nodig zou hebben voor de treshold. Als je bij wijze van spreke 3x180mg neemt met een uur er tussen, zal je a) waarschijnlijk wel boven de treshold komen en b ) relevant veel meer dan wanneer je 5x 110mg dropt met bijv. 1,5 uur ertussen (toch +- dezelfde totaaldosis..).

Afijn, e.a. gebruikt exponentiele schalen ipv lineaire schalen, maar dat gebeurd pas bij een, voor ieder iets verschillend, afkappunt. Kortom, allemaal niet zo makkelijk inzichtelijk, dus probeer het ook niet zo makkelijk te snappen. Neem gewoon aan dat als je snel, meer neemt, dat je veel sneller relevant veel meer over de treshold komt en het dus wel degelijk gaat merken, dan dat als je in meerdere etappes rustiger doseert om toch tot dezelfde totaaldosis te komen. Daarnaast zijn de enzymen die MMDA afbreken nog te moduleren door div. medicamenten, alsmede bijv. grapefruitsap, kortom, nog wat factoren die het eventueel nog ingewikkelder maken ;)

En buiten dat is idd de enzymactiviteit niet bij ieder hetzelfde, die 7% is een ruw gemiddelde, maar geldt zeker niet voor iedereen. Het kan bij iemand 4% zijn..en bij je buurman misschien wel 15%, dan is het niet zo gek dat hij eerder 'last' heeft van hallucinaties.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 augustus 2010 om 19:55:
Je kan het pas echt zeker weten als je eens een MDA pil hebt geprobeerd en de effecten kan vergelijken.

Deels mee eens, maar eigenlijk dan nog zelfs niet helemaal, want je weet in feite niet hoeveel of hoe goed jouw lichaam is in de omzetting van MDMA naar MDA.
Dan zul je bloedafnames moeten laten doen om de MDA concentratie in je bloed te laten bepalen, en dat vergelijken ;)

Piekconcentraties my friends, that's what does the magic.
Waarschuw beheerder
Is correct !¤ eM 2C²¤!.

Waarschuw beheerder
kijk daarom zijn meerdere inputs altijd fijn ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 augustus 2010 om 19:51:
Overigens zijn die hallucinaties best leuk, zou echt graag een keer gewone MDA willen proberen :D

MDA zie je bijna niet meer. Er is nu eenmaal meer vraag naar MDMA en zeker omdat het synthetiseren naar MDA bijna gelijk is als die van MDMA zal men eerder kiezen om MDMA te synthetiseren. Ik heb het vroeger (begin jaren 90) wel een paar keer gehad, evenals MDEA, toen het zelfs nog legaal was :).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op dinsdag 31 augustus 2010 om 21:55:
MDOH is ook nog een blauwe maandag 'in' geweest ( van horen zeggen; bron; wel het lab ;) )

Ik ben het in ieder geval nooit tegengekomen :) Wat je vroeger wel zag was vaker speed bij MDMA in pillen. Ik was zaterdag bij een maat van me (is 41 jaar) en die vertelde dat hij eind jaren 80 nog 80 gulden heeft betaald. Ik kan me alleen prijzen van 40, 25 en heel lang 10 gulden herinneren. Een tijd is GHB en 2CB ook nog bij de smart verkrijgbaar geweest. 5 euro voor 2 stuks 2cb pilletjes weet ik nog :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 augustus 2010 om 21:46:
kijk daarom zijn meerdere inputs altijd fijn ;)

Is inderdaad waar. Niet dat ik nog vaak drugs doe, nog maar een paar keer per jaar. Maar bij mij werkt het al jaren niet meer goed. Al zit er een half jaar tussen, ik word van pillen alleen nog maar vaag. Niks geen happy gevoel meer. Maar maakt me niet zoveel uit. MDMA kristal wil nog wel eens leuk zijn. Alexander Shulgin beschrijft dit als "brain change".
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Technoasis op dinsdag 31 augustus 2010 om 22:17:
Ik ben het in ieder geval nooit tegengekomen :)

Werd bij sommige iet wat speciale festivals aan de deur uitgedeeld in verpakkingen, zo ik begrepen heb. Zelf ook nooit tegen gekomen hoor. Gaat over begin jaren 90, toen ging ik nog niet uit ;)
Waarschuw beheerder
wow dat ghb en 2cb in de laatste tientallen jaren nog s legaal is geweest! crazyy.

en na al jullie input wat flink informatief was :respect: is het dan dus maar beter dat ik lagere dosis ptjes maar neem en als niet dan maar altijd aan de halfjes met veeel tijd dr tussen zodat ik niet die domme rare trippy vibes meer krijg want ookal genieten jullie er allemaal blijkbaar van vind ik het persoonlijk bagger en verdamptert het helaas altijd de avond! maar goed dat kristallen ook makkelijk te vinden zijn :) ook al heb k nooit gesnapt hoe het veel verschild met een ptje... behalve dat het verwerkings proces sneller gaat ofzo :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van amandel123 op woensdag 1 september 2010 om 13:13:
behalve dat het verwerkings proces sneller gaat ofzo :P

In feite ben je er dan eigenlijk al.
Plus het stukje suggestie wat er ook bij komt kijken.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op dinsdag 31 augustus 2010 om 22:43:
Werd bij sommige iet wat speciale festivals aan de deur uitgedeeld in verpakkingen

Ah dat verhaal ken ik dan weer wel. Een maat uit rotterdam vertelde me dat ooit eens.

wow dat ghb en 2cb in de laatste tientallen jaren nog s legaal is geweest! crazyy.

GHB was tot 1996 legaal
2CB was tot 1997 legaal
MDEA weet ik zo niet meer, zal vast wel ergens anders te vinden zijn. Ik weet nog wel dat destijds MDEA door een Nederlander ruimschoots op de markt gebracht is als antwoord op het illegale MDMA. Hij is toen nog met z'n bakkes gewoon op de TV geweest en ze kondeh hem niks maken. Heeft iemand hier nog info over?

Update: In 1993 werd MDEA verboden.

en na al jullie input wat flink informatief was :respect: i

En ik kan alleen maar respect hebben voor gebruikers zoals jij. Recreatief en met verstand. Maar blijf wel altijd opletten. Ik heb ook wel mensen kapot zien gaan aan de drugs. Nu is MDMA niet echt verslavend. Ik ben overigens altijd een onzettender liefhebber geweest van MDMA samen met speed, maar ja, speed is echt troep.

maar goed dat kristallen ook makkelijk te vinden zijn :) ook al heb k nooit gesnapt hoe het veel verschild met een ptje... behalve dat het verwerkings proces sneller gaat ofzo :P

Maar daar heb je ook gewoon helemaal gelijk in. De MDMA die in pillen zit is exact dezelfde MDMA die in pillen zit. Hooguit de verhouding MDMA (percentage MDMA tov de bijproducten) kan verschillen. En zoals al eerder gezegd wordt en je zelf ook al min of meer aangeeft: Een pil moet uiteenvallen, terwijl mdma kristal sneller en een veel groter verspreidingsgebied in je maag heeft. Kristal zal dus sneller opgenomen worden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1-1
(permanent verbannen)
Fast Forward !!
Waarschuw beheerder
Heeft iemand toevallig blauw/paarse kerjes laten testen? Kan hier alleen maar user reports vinden dat ze "wel ok" zijn maar ben eigenlijk wel benieuwd naar een testuitslag..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van langeheld op donderdag 2 september 2010 om 09:40:
Heeft iemand toevallig blauw/paarse kerjes laten testen? Kan hier alleen maar user reports vinden dat ze "wel ok" zijn maar ben eigenlijk wel benieuwd naar een testuitslag..

niet laten testen maar je kan altijd wel iets hebben aan een andere ervaring ermee: blauwe kersjes slaan uber hard in! heb wat maten er mee gezien 1 gedropped duurde wel een hele lange tijd om bij te komen voordat ze volledig er van konden genieten... zelf toen pas in de avond hele op gehad (2 halve) eerste halve voelde weinig verschil maar uurtje na de 2e was ik verschrikkelijk van de kaart. en kwa wat mensen hebben gezegd in hun eigen mening zijn horen ze zeker wel boven de 120/130 grens.. :P maar kortom, redelijk pil alleen zou ik er persoonlijk wel een beetje mee uitkijken maar ik ben ook niet zo hardcore (H)
Waarschuw beheerder
net bij iris zorg nijmegen geweest met rode dollar en blauw boompje.

rode dollars 96mg-120mg met een gemiddelde van 110mg
blauwe boompjes nog steeds zoals eerst 145mg-190mg met een gemiddelde van 175
Waarschuw beheerder
Iemand ervaring met ronde blauwe pilletjes met AP erin gedrukt? (Niet heel duidelijk)