Partyflock

Forumonderwerp · 826188
4608x bekeken

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Hoi Allemaal,
Al vast voor de duidelijkheid, dit onderwerp is niet bedoeld om te gebruiken voor discriminatie!

Waarom hoor ik alleen maar negatieve berichten over moslims m.b.t. crimineel gedrag? Heb echt een hekel aan vooroordelen en discriminatie, maar ik begin steeds overtuigender te geloven in de kwaardaardigheid van moslims.
Ligt het aan opvoeding, intergratie..of is het gewoon zo dat ze gehersenspoeld zijn door hun geloof?

Wat vinden jullie hiervan people?

"ARNHEM - De rechtbank in Arnhem heeft vrijdag de 22-jarige J.K. veroordeeld tot een gevangenisstraf van twaalf jaar wegens moord op zijn 18-jarige zus. De moord werd gepleegd in opdracht van familie in Irak. De naam van de familie moest worden gezuiverd, omdat de 18-jarige zus een baby had gekregen van een niet-moslim. Tegen K. was ook twaalf jaar cel geëist.
bron: www.nu.nl"
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op maandag 14 november 2005 om 12:19:
ja dat begrijp ik, en ik generaliseer niet zozeer, maar ik zeg wel dat dit gebeurd, dat is een feit dat kan je niet ontkennen, zo werkt het brein van veel mensen nou eenmaal, die kijken niet verder dan hun neus lang is, en gaan alleen maar af op de berichten die ze horen, namelijk dat de zoveelste moslim weer een aanslag heeft gepleegd..

weet ik, ik doelde ook niet zozeer op jou.. maar toch irriteert het me :)
maar wat je nu ziet is dat er een ongelovelijke kloof komt tussen Nederlanders en Moslims, want Nederlanders denken dat alle Moslims hetzelfde zijn, en Moslims denken dat alle Nederlanders vooroordelen hebben tegen ze.

klopt, maar ik vind dat je zelf al een verschil kan maken. ze zeggen altijd: een beter milieu begint bij jezelf, ik vind beter: een betere maatschappij begint bij jezelf ;)
Ik vind dat dit misschien wel een taak is van de overheid om te zorgen dat deze groepen weer samengebracht worden ipv lijnrecht tegenover mekaar, voordat het een x echt goed fout gaat in Nederland

:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Basshead op maandag 14 november 2005 om 12:23:
klopt, maar ik vind dat je zelf al een verschil kan maken. ze zeggen altijd: een beter milieu begint bij jezelf, ik vind beter: een betere maatschappij begint bij jezelf

ja maargoed er zijn nou eenmaal mensen met een andere mening, misschien door ontwetendheid of door ervaringen die ze zelf hebben met een bepaalde groep mensen.
dus dit is wel een goede stelling, maar gaat helaas niet voor iedereen op.

Nogmaals ik vind dat de overheid hier een taak in heeft om te zorgen dat het niet uit de hand gaat lopen, maar ik vind ook dat bijvoorbeeld de Moslimse gemeenschap bij een terroristische aanslag, duidelijk moet maken, en dan niet zo zeer aan ons, maar aan de Radicale moslims dat dit binnen hun geloof gewoon niet geaccepteerd word, ik denk dat dat ook een goede invloed zou hebben op de sfeer in Nederland.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op maandag 14 november 2005 om 12:33:
dus dit is wel een goede stelling, maar gaat helaas niet voor iedereen op.

i know, helaas...

Uitspraak van Kimmie :cheer: op maandag 14 november 2005 om 12:33:
Nogmaals ik vind dat de overheid hier een taak in heeft om te zorgen dat het niet uit de hand gaat lopen, maar ik vind ook dat bijvoorbeeld de Moslimse gemeenschap bij een terroristische aanslag, duidelijk moet maken, en dan niet zo zeer aan ons, maar aan de Radicale moslims dat dit binnen hun geloof gewoon niet geaccepteerd word, ik denk dat dat ook een goede invloed zou hebben op de sfeer in Nederland.

dat is allang ter sprake geweest, dat de "normale" moslim dat soort radicaliteiten verwerpt.. alleen komt dat niet uitgebreid in t nieuws, want dat zorgt natuurlijk niet echt voor sensatie he..
Dat vind ik punt 2. Niet alleen de overheid heeft n taak om te zorgen dat het niet uit de hand gaat lopen, ook de media. maar de overheid kan daar weer voor zorgen. Eigenlijk dus wel een taak voor de overheid O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Basshead op maandag 14 november 2005 om 12:37:
dat is allang ter sprake geweest, dat de "normale" moslim dat soort radicaliteiten verwerpt.. alleen komt dat niet uitgebreid in t nieuws, want dat zorgt natuurlijk niet echt voor sensatie he..

dat vind ik echt belachelijk als dat zo is, maargoed als echt alle Moslims over de hele wereld de handen ineen slaan en o.a. via de media of weet ik veel op wat voor manier samen met de rest van de wereld gaat uiten dat wat die radicalen aan het doen zijn dat dat gewoon niet door de beugel kan, misschien heeft t wel effect op die radicalen.

Neem als voorbeeld gabbers, een aantal hardcoreliefhebbers vind het nodig om zich racistisch te uiten, en daarom gabbers in het verkeerde daglicht te stellen, wat gebeurd er er word een campagne opgezet door de organisatoren against racisme, er worden kledingvoorschriften voorgeschreven, er is een groep die duidelijk laat merken op feesten dat dingen als hakenkruiskettigen niet getolereerd worden op feesten, met als gevolg, bijna iedereen staat gewoon weer in zn Aus te hakkuh op feesten.

In dat opzicht vind ik de meeste Moslims gewoon te passief, en dat probeerde ik aan te geven met het voorbeeld Wat als er een groep Nederlanders zou zijn die overal aanslagen zou plegen, nou dan zou de rest van Nederland echt wel in opstand komen tegen dat soort mensen.
Waarschuw beheerder
hm, ik denk dat dit iets te simplistisch gesteld is, denk niet dat als moslims zeggen: foei radicalen (om t even simplistisch te benaderen), dat ze daar vooruitgang mee boeken

Waarschuw beheerder
je kunt niet alle moslims over 1 kam scheren net zo min met andere geloven iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen daden daar kan een ander niks aan doen...
je hebt net van elk geloof goeie en slechte mensen ertussen zitten
hoeveel nederlandse moordenaars zijn er wle niet? hoeveel nederlandse mannen of vrouwen hebben hun gezin niet uitgemoord?

tijdje terug in almelo heeft een man zn kinderen en zichzelf opgehangen omdat zn vrouw bij een sekte zat... dus niet alleen moslims doen het...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 november 2005 om 12:53:
tijdje terug in almelo heeft een man zn kinderen en zichzelf opgehangen omdat zn vrouw bij een sekte zat... dus niet alleen moslims doen het...

Nederlanders vliegen niet met vliegtuigen in het wold trade center, Nederlanders vliegen niet in het pentagon, Nederlanders Blazen geen metrostations en bussen op in London, ook plegen ze geen aanslagen in Madrid, zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ondanks dat je ieder mens op zichzelf moet zien, kun je niet ontkennen dat die radicale Moslims gewoon een gevaar zijn voor de wereldwijde samenleving, en daar mag best iets aan gedaan worden en over gesproken worden. En ik vind toch dat andere Moslims daar ook een taak in hebben, aangezien die radicalen gewoon niks aannemen van iedereen die niet-moslim is
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maar nogmaals wat ik zei je hebt goeie moslims ertussen zitten en gewen goeie...

maar dus als mijn buurman katholiek is net als mij en die pleegt weet ik veel hoeveel moorden en die wil niet luisteren naar een niet-katholiek is het mijn taak om er wat aan te doen? is toch zijn eigen verantwoording wat hij doet? wat zou ik er aan kunnen veranderen:S

maar ik ben het wel met je eens met die radicalen maar je kunt niet alle moslims over 1 kam strijken...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 november 2005 om 13:07:
maar dus als mijn buurman katholiek is net als mij en die pleegt weet ik veel hoeveel moorden en die wil niet luisteren naar een niet-katholiek is het mijn taak om er wat aan te doen? is toch zijn eigen verantwoording wat hij doet? wat zou ik er aan kunnen veranderen

als dat het geval was, en er zouden wereldwijd aanslagen worden gepleegd door radicale katholieken, en iedereen kijkt je vol met vooroordelen aan alleen maar omdat je katholiek bent, dan voel jij je niet geroepen samen met andere niet-radicale katholieken om daar iets aan te doen, en je eigen naam te zuiveren...?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op maandag 14 november 2005 om 13:10:
als dat het geval was, en er zouden wereldwijd aanslagen worden gepleegd door radicale katholieken, en iedereen kijkt je vol met vooroordelen aan alleen maar omdat je katholiek bent, dan voel jij je niet geroepen samen met andere niet-radicale katholieken om daar iets aan te doen, en je eigen naam te zuiveren...?

denk dat je eerder een krijg-de-tering-dan-ook-maar-mentaliteit krijgt
Waarschuw beheerder
donateur
ja en dat hebben die Marrokanen nu ook, en zie wat ervan komt, we leven langs mekaar heen, de kloof wordt alleen maar groter, ik verwacht echt dat dat nog een x komt te ontploffen, als er nu weer een radicale een terroristische aanslag pleegt in Nederland of er wordt een politicus vermoord door een moslim, nou dan is het hek van de dam hoor..
Waarschuw beheerder
quote Waarom hoor ik alleen maar negatieve berichten over moslims m.b.t. crimineel gedrag? Heb echt een hekel aan vooroordelen en discriminatie, maar ik begin steeds overtuigender te geloven in de kwaardaardigheid van moslims.
Ligt het aan opvoeding, intergratie..of is het gewoon zo dat ze gehersenspoeld zijn door hun geloof? quote.

Veel dingen die je hoort zijn feiten en geen vooroordelen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MvM op maandag 14 november 2005 om 14:28:
Veel dingen die je hoort zijn feiten en geen vooroordelen!

goh nou ben ik wel heeeel benieuwd wat die feiten zijn volgens jou

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Robbbin op vrijdag 11 november 2005 om 12:31:
Ligt het aan opvoeding, intergratie..of is het gewoon zo dat ze gehersenspoeld zijn door hun geloof?

ze lopen gewoon ver achter vergeleken met de westerse wereld.
alles wat ze daar hebben en gebruiken , zijn westerse uitvindingen! als je die allemaal weg haalt. is het weer als in het jaar nul!!!

grote zandvlakte, 2 stenen en een kameel.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 november 2005 om 15:26:
ze lopen gewoon ver achter vergeleken met de westerse wereld.
alles wat ze daar hebben en gebruiken , zijn westerse uitvindingen! als je die allemaal weg haalt. is het weer als ik het jaar nul!!!

grote zandvlakte, 2 stenen en een kameel.

:gaap:
Waarschuw beheerder
Nadat de Engelsen Gandhi voor de zoveelste keer arresteerden, vroeg een Amerikaanse journalist hem:
'Wat vindt u van de Westerse beschaving?'
Waarop hij antwoordde:
'Ik denk dat het een goed idee zou zijn.'

Mahatma Gandhi, Indiaans nationalistisch leider, 1869-1948

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Basshead op maandag 14 november 2005 om 14:31:
goh nou ben ik wel heeeel benieuwd wat die feiten zijn volgens jou

Heeft ie niet. :flower: :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 november 2005 om 16:50:
Heeft ie niet.

blijkbaar :)

Waarschuw beheerder
Geen respect voor, geld voor elk geloof, het brengt grotendeels (helaas) alleen maar ellende met zich mee.....

Zwakte van de mens om ergens aan vast te klampen :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 november 2005 om 10:44:
Geen respect voor, geld voor elk geloof, het brengt grotendeels (helaas) alleen maar ellende met zich mee.....

Zwakte van de mens om ergens aan vast te klampen

ik respecteer gelovigen wel, maar ben t wel met je eens dat het vaak verkeerde dingen met zich meebrengt...
Waarschuw beheerder
Er valt toch niet te ontkennen dat moslims vooral in deze tijdsperiode, verandwoordelijk zijn voor veel ellende op de wereld.
Ik geef toe dat elk geloof zo zijn zwarte periode heeft gehad, maar we leven inderdaad niet meer in de middeleeuwen.

En ja natuurlijk zijn er goede/minder radicale mosilims die tegen al het geweld zijn,..maar.

Er komen zoveel feiten uit de koran en andere helige geschriften die die mensen zo geindoctrineerd hebben.
Kinderverkrachtingen door de profeet, achterstelling van vrouwen, afkeer tegen andere beschavingen etc. etc.
Wat vinden jullie daar dan van?
Zulke zaken staan echt niet in de bijbel hoor, en het is zeker geen zaak van "interpretatie"

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Robbbin op dinsdag 15 november 2005 om 23:07:
Er komen zoveel feiten uit de koran en andere helige geschriften die die mensen zo geindoctrineerd hebben.

Heb je verwijzingen daarvoor?
Waarschuw beheerder
Er zijn veel geloven die ik niet vind kloppen.
Waar onderdrukking en angst voorkomen.
Niet alleen bij de moslims.

Waarschuw beheerder
Er zijn veel geloven die ik niet vind kloppen.
Waar onderdrukking en angst voorkomen.
Niet alleen bij de moslims.

Idd bij bijna zo niet alle geloven :yes:

En waar zijn alle oorlogen ca. de laatste 2500 jaar bijna allemaal om begonnen.

Juist..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 november 2005 om 08:21:
Idd bij bijna zo niet alle geloven

En waar zijn alle oorlogen ca. de laatste 2500 jaar bijna allemaal om begonnen.

Juist..

:yes:

terwijl het allemaal uit een goede bron komt.. helaas heeft de "homo sapiens" er een strijdexcuus van gemaakt :)

Waarschuw beheerder
Er zijn hier heel veel mensen die zeggen dat 'alles op feiten berust'. Dat is zo'n onzin, de feiten worden op zo'n manier gepresenteerd dat het lijkt of alle moslims slecht of radicaal zijn. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik bedoel je kunt NIET iedereen over één kam scheren.
Hetzelfde gebeurt bijvoorbeeld in de VS. Daar zijn de 'black people' de zondebok... Je hoeft de tv maar aan te zetten en je ziet daar verkractingen en vermissingen, allemaal de schuld van de 'zwarten'... maar als je naar de OBJECTIEF naar de cijfers kijkt, blijkt dat 'zwarten' minstens zo vaak slachtoffer zijn als de blanke bevolking. Er zijn zelfs gevallen bekend van mensen die hun kinderen bijvoorbeeld hadden vermoord, maar er een 'zwarte' de schuld van gaven omdat dat makkleijker was en ze dan niet gestraft zouden worden.
Dat is toch zeker niet de bedoeling?
Ik was laatst beroofd, waarschijnlijk door een Nederlandse vrouw. Ik heb gezien dat zij heel blij wegliep en zij was een van de laatste mensen die ik gezien had, terwijl ik mijn geld nog had. Ik deed aangifte en het eerste wat die agent vroeg was 'oh, vast door een turk ofzo?!' toen viel mn bek open, ik bedoel dat zeg je toch niet?
Tuurlijk zijn er moslims die radicaal zijn, maar die zijn er in elk geloof en bij elke groep. Er zitten overal rotte appels, kom op nou, alsof het alleen maar aan de moslims ligt, alsof zij de enige slechten zijn in de wereld.
Het is zelfs zo erg dat een man in Marokko zijn persoonlijke verontschuldigingen heeft aangeboden voor de moord op Theo van Gogh en dat kinderen op koranscholen er mee zitten dat het uit naam van hun geloof is gebeurd.
Dat is toch erg!!!
Laten we alles wel in perspectief blijven zien.
Waarschuw beheerder
Ik lees hier keer op keer dat er aanslagen worden gepleegd door Moslims op niet moslims.

Ga eens na hoeveel moslims er in de wereld sterven door invasies van legers uit het westen (Palestina, Irak, Afghanistan).

Of ga zelfs eens na hoeveel slachtoffers van aanslagen moslims zijn.

Waarschuw beheerder
Gewoon alle geloven afschaffen, dan ben je af van dat gesodemieter.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 november 2005 om 08:34:

zo is dat

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van van der snats op donderdag 17 november 2005 om 09:12:
Uitspraak van Appel op donderdag 17 november 2005 om 08:34:

zo is dat

Dat is de oplossing! :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 november 2005 om 20:45:
Er zijn hier heel veel mensen die zeggen dat 'alles op feiten berust'. Dat is zo'n onzin, de feiten worden op zo'n manier gepresenteerd dat het lijkt of alle moslims slecht of radicaal zijn. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik bedoel je kunt NIET iedereen over één kam scheren.
Hetzelfde gebeurt bijvoorbeeld in de VS. Daar zijn de 'black people' de zondebok... Je hoeft de tv maar aan te zetten en je ziet daar verkractingen en vermissingen, allemaal de schuld van de 'zwarten'... maar als je naar de OBJECTIEF naar de cijfers kijkt, blijkt dat 'zwarten' minstens zo vaak slachtoffer zijn als de blanke bevolking. Er zijn zelfs gevallen bekend van mensen die hun kinderen bijvoorbeeld hadden vermoord, maar er een 'zwarte' de schuld van gaven omdat dat makkleijker was en ze dan niet gestraft zouden worden.
Dat is toch zeker niet de bedoeling?
Ik was laatst beroofd, waarschijnlijk door een Nederlandse vrouw. Ik heb gezien dat zij heel blij wegliep en zij was een van de laatste mensen die ik gezien had, terwijl ik mijn geld nog had. Ik deed aangifte en het eerste wat die agent vroeg was 'oh, vast door een turk ofzo?!' toen viel mn bek open, ik bedoel dat zeg je toch niet?
Tuurlijk zijn er moslims die radicaal zijn, maar die zijn er in elk geloof en bij elke groep. Er zitten overal rotte appels, kom op nou, alsof het alleen maar aan de moslims ligt, alsof zij de enige slechten zijn in de wereld.
Het is zelfs zo erg dat een man in Marokko zijn persoonlijke verontschuldigingen heeft aangeboden voor de moord op Theo van Gogh en dat kinderen op koranscholen er mee zitten dat het uit naam van hun geloof is gebeurd.
Dat is toch erg!!!
Laten we alles wel in perspectief blijven zien.

(y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Robbbin op vrijdag 11 november 2005 om 12:31:
Waarom hoor ik alleen maar negatieve berichten over moslims m.b.t. crimineel gedrag? Heb echt een hekel aan vooroordelen en discriminatie, maar ik begin steeds overtuigender te geloven in de kwaardaardigheid van moslims.

het heeft ook te maken met foutieve berichtgeving van media die zo angst lijken te zaaien, plus dat de media geilt op dit soort nieuws.

Waarschuw beheerder
Dat is de oplossing!

Nee, want dan heb je nog de factor macht(geld), waar de rest van het geweld om draait.

Maar leg jij me dan eens uit, wat voor goeds 'het geloof' de afgelopen decennia en daarvoor heeft gebracht.

En weeg dat is af tegen wat het allemaal aangericht heeft.
Waarschuw beheerder
Ik kan niet met die mensen omgaan.
Waarschuw beheerder
Geloof brengt genoeg goeds, als je bedenkt hoeveel mensen er steun aan hun geloof ondervinden, en daardoor gelukkiger leven. En geloven afschaffen zal nooit lukken, dus om het nou een oplossing te noemen... veel mensen hebben 'het geloof' gewoon nodig, ookal heeft het soms niet eens een naam..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 november 2005 om 10:22:
Maar leg jij me dan eens uit, wat voor goeds 'het geloof' de afgelopen decennia en daarvoor heeft gebracht.

En weeg dat is af tegen wat het allemaal aangericht heeft.

Het is maar net hoe er met het geloof wordt omgegaan. Ik ben met je eens dat geloof veel kapot kan maken in een mensenleven.. Op het moment dat het gebruikt wordt voor macht en/of geld is het geloof niet meer zuiver. Er zijn genoeg moslims die hun geloof beleven op een goede manier. Hetzelfde geldt voor christenen. Maar het enige wat wordt gezien is de groep moslims, maar ook christenen die macht uit willen oefenen en oorlog voeren. In mijn ogen zijn die ook fout. Als die mensen maatstaf zouden zijn voor het geloof in het algemeen word ik spontaan atheïst.. :\

Uitspraak van JaapieB12 op donderdag 17 november 2005 om 10:24:
Ik kan niet met die mensen omgaan.

Hoe dat zo?

Waarschuw beheerder
Het is maar net hoe er met het geloof wordt omgegaan. Ik ben met je eens dat geloof veel kapot kan maken in een mensenleven.. Op het moment dat het gebruikt wordt voor macht en/of geld is het geloof niet meer zuiver. Er zijn genoeg moslims die hun geloof beleven op een goede manier. Hetzelfde geldt voor christenen. Maar het enige wat wordt gezien is de groep moslims, maar ook christenen die macht uit willen oefenen en oorlog voeren. In mijn ogen zijn die ook fout. Als die mensen maatstaf zouden zijn voor het geloof in het algemeen word ik spontaan atheïst..

Dat bedoel ik niet met macht en geld. Macht en geld zijn opzich zelf een reden tot geweldsaanzetteing, net zoals het geloof(in welke vorm dan ook).

Ik ben het met je eens dat qua geloof het niet alleen moslimradicalen zijn, in andere geloven heb je die ook zeer zeker. Kijk maar eens wat het christendom in vroegere tijden veroorzaakt heeft.

Ik vind dat geloof veels te vaak als een excuus word gebruikt, het is heel makkelijk dat als er iets niet klopt of fout gaat, of iets niet te verklaren is, om het dan op het geloof ik gooien.

Met mensen die er baat bij hebben en er vreedzaam mee omgaan, zonder daarbij de medemens lastig te vallen ( wat dus heeeeel vaak gebeurd), daar heb ik uiteraard geen problemen mee.

Waarschuw beheerder
Al dat gelul ook altijd over het geloof. Als het goed is streven we allemaal naar hetzelfde. Want ik mag aannemen dat ieder mens liefde nodig heeft.
Hoevaak zie je wel niet dat 'het geloof' als schild wordt gebruikt/misbruikt. Men vecht voor God, offcourse. (n)
Men vecht voor macht ja. (y)
Om het geloof nou de schuld te geven vind ik te simpel, het is immers de mens die dingen vaak naar eigen vermogen interpreteerd.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 november 2005 om 10:50:
Al dat gelul ook altijd over het geloof. Als het goed is streven we allemaal naar hetzelfde. Want ik mag aannemen dat ieder mens liefde nodig heeft.
Hoevaak zie je wel niet dat 'het geloof' als schild wordt gebruikt/misbruikt. Men vecht voor God, offcourse.
Men vecht voor macht ja.
Om het geloof nou de schuld te geven vind ik te simpel, het is immers de mens die dingen vaak naar eigen vermogen interpreteerd.

Idd (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 november 2005 om 16:57:
je hebt hele radicale moslims, en die zijn eng
maar je hebt ook radicale christenen en die zijn (minstens) even eng...

Dat is altijd zo'n onzinnige vergelijking. Die Christenen sterven uit en hebben nog nauwelijks invloed op de maatschappij, terwijl die van de Moslims alleen maar toeneemt. Moslims hier worden fanatieker en nemen toe in aantal.

Opiniemakers worden ritueel vermoord, politici zijn doelwit van aanslagen, Homo's worden steeds vaker onheus bejegend, de positie van de vrouw verslechterd.

Dus vertel mij welke positieve bijdrage het groeiend aantal Moslims levert ???

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Foughty op donderdag 17 november 2005 om 20:18:
Dat is altijd zo'n onzinnige vergelijking. Die Christenen sterven uit en hebben nog nauwelijks invloed op de maatschappij, terwijl die van de Moslims alleen maar toeneemt. Moslims hier worden fanatieker en nemen toe in aantal.

Wat dat betreft zitten bepaalde moslimgroeperingen nog in de Middeleeuwen ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 november 2005 om 20:20:
Wat dat betreft zitten bepaalde moslimgroeperingen nog in de Middeleeuwen

Dat klopt, hun bedenkingen over het geloof dateert nog uit het jaar 500.. Die mensen blijven leven in het verleden,

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 17 november 2005 om 20:22:
Dat klopt, hun bedenkingen over het geloof dateert nog uit het jaar 500.. Die mensen blijven leven in het verleden,

Ik ben in Turkije in de bergen geweest, bij mensen die niet konden vluchten, die vochten voor hun leven in de arme bergdorpen, geen auto's niks hadden ze.. alleen een hele kudde geiten...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 november 2005 om 20:27:
Ik ben in Turkije in de bergen geweest, bij mensen die niet konden vluchten, die vochten voor hun leven in de arme bergdorpen, geen auto's niks hadden ze.. alleen een hele kudde geiten...

Ja ben ik ook geweest en vind het echt erg dat er nog mensen zijn die zo leven, en dat land wilt bij de EU dat ze daar toch eerst wat aan doen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 17 november 2005 om 20:37:
en dat land wilt bij de EU dat ze daar toch eerst wat aan doen

:yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 17 november 2005 om 20:37:
en dat land wilt bij de EU dat ze daar toch eerst wat aan doen

Dat is precies de reden dat ze bij de EU willen, gaat een groot deel van de Euro 200 die we jaarlijks per persoon bijdragen naar hun toe.

De enige reden dat de politiek Turkije erbij wil is dat ze bang zijn dat ze anders richting het Oosten (lees Moslim fundamentalisme) hun vrienden gaan zoeken. We kopen dus een potentiele vijand af.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op woensdag 16 november 2005 om 20:57:
Ik lees hier keer op keer dat er aanslagen worden gepleegd door Moslims op niet moslims.

Ga eens na hoeveel moslims er in de wereld sterven door invasies van legers uit het westen (Palestina, Irak, Afghanistan).

Of ga zelfs eens na hoeveel slachtoffers van aanslagen moslims zijn.

"Inderdaad, daar gaat het natuurlijk niet om:S Want moslims zijn slecht:S" Niet dus, maar het is makkelijker om de moslims de schuld te geven dan om naar je "eigen volk" te kijken... Er zal maar wat mis zijn met je eigen volk... dan maar liever de 'evil moslims' de schuld geven... Dat is toch zo'n bekrompen instelling:S Laten we eerst naar onzelf kijken en dan pas de rest aanvallen!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 november 2005 om 10:50:
Hoevaak zie je wel niet dat 'het geloof' als schild wordt gebruikt/misbruikt. Men vecht voor God, offcourse.
Men vecht voor macht ja.

Er zijn genoeg mensen die ergens of nergens in geloven en die geen ruzie en shit veroorzaken, laten we daar ook naar kijken!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Foughty op donderdag 17 november 2005 om 21:01:
Dat is precies de reden dat ze bij de EU willen, gaat een groot deel van de Euro 200 die we jaarlijks per persoon bijdragen naar hun toe.

De enige reden dat de politiek Turkije erbij wil is dat ze bang zijn dat ze anders richting het Oosten (lees Moslim fundamentalisme) hun vrienden gaan zoeken. We kopen dus een potentiele vijand af.laatste aanpassing 17 november 2005 21:03

Tja zo zou je het kunnen zien idd.. ik vind het te ver gaan dat Turkije bij de EU gaat. Je importeert daarmee een inflatie waar je niet vrolijk van wordt.. Turkije is geen westers land qua economie..
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 november 2005 om 22:00:
Er zijn genoeg mensen die ergens of nergens in geloven en die geen ruzie en shit veroorzaken, laten we daar ook naar kijken!laatste aanpassing 17 november 2005 22:08

idd :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 november 2005 om 22:00:
maar het is makkelijker om de moslims de schuld te geven dan om naar je "eigen volk" te kijken... Er zal maar wat mis zijn met je eigen volk...

Dus jij beweert dat moslims niet bij "ons" volk horen ??
Er zijn nu vast mensen hier die racist gaan roepen.

De discussie gaat juist over ons volk en de achterlijke invloed van het geloof op onze samenleving. Katholieke fanatics die tegen abortus en condoomgebruik zijn, waardoor half Afrika de pijp uitgaat vanwege AIDS. Groeiende groep Moslims hier die allerlei progressieve ontwikkelingen van laatste 30 jaar ( bijvoorbeeld vrouwen emancipatie, homo acceptatie en vooruitgang door vrijheid van meningsuiting en satire) de nek om willen draaien.

Dat is iets waar meeste mensen op dit forum niet blij van worden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Foughty op donderdag 17 november 2005 om 22:29:
Dus jij beweert dat moslims niet bij "ons" volk horen ??
Er zijn nu vast mensen hier die racist gaan roepen.

Ik heb "eigen volk" tussen aanhalingstekens gezet, dat doe ik omdat ík wel vind dat de moslims erbij horen, maar er zijn genoeg mensen die dat niet zo zien. Ik ben dus duidelijk geen racist! Er zijn mensen die de moslims als 'indringers' zien, en even voor de duidleijkheid dat ben ik dus NIET!, en dan is het makkelijk om een ander de schuld te geven van alles wat er mis is.
Ik bedoel dus niet dat moslims er niet bij zouden horen, want dat is echt onzin!
Als dat zo is overgkomen, sprijt het me. Dat was niet de bedoeling!