en bij mijn weten zijn technics ook niet kunstof vrij, kwa behuizing dan...
Heb er nu op dit moment 2 voor me staan, en de behuizing is echt niet van kustof hoor, topplaat is aluminium, onderplaat/bak is van massief rubber, voor de demping van geluiden van buitenaf...

mja....de bracket waar je arm aan vast zit is gedeeltelijk van kustof, maar dat heeft nix met je behuizing te maken....
of doen we het alleen maar omdat je getik op een technics niet hoort of omdat bijna alle discotheken een technics hebben staan, om het jezelf makkelijk te maken.
Dat getik is bijzaak, en zeker niet de reden geweest om ze aan te schaffen....enige reden was een jaar of 6 geleden dat Technics dé draaitafel in dj land was...( nu nog steeds, al komen er idd vaker concurenten op de markt)
Mij is altijd geleerd dat goedkoop duurkoop is, vandaar mijn keus voor Technics...
Functies die jou (live) misschien wel van pas kunnen komen, ik bedoel maar een key correction, geen chipmunks stemmetjes meer, en reverse kan bij techno nog wel eens werken en werkt ook anders dan een backspin lijkt mij. Snel stukgaan is nog niet bewezen(ja okeej ik heb een kapot lampje, maar die dingen zijn ook niet hufter-proof). Ik zie het gewoon zo, je staat toch thuis, hoort geen verschil tussen een technics, betaald net zoveel, maar krijgt meer dan een technics, dan is de keuze toch als snel gemaakt
Live zal ik die functies ook niet gebruiken, net zo min als thuis....

Het verschil dat je hoort bij verschillende draaitafels komt door je naald en element, in combinatie met de draaiende 12" is dat de bron van je geweld....
Het enige verschil is dat Technics heel simpel is:
What u see is what u get.... en de OEM's zijn wat uitgebreider van opzet, en in mijn ogen van een merk dat zich nog niet helemaal bewezen heeft hiero....Heb veel Numark devises versleten, maar ik ga toch maar voor een merk dat zich wel al bewezen heeft in het verleden....
Chipmunk stemmetjes heb ik zoiezo geen last van, ik draai Trance, het liefste zonder vocals....
Daarbij komt nog dat bijvoorbeeld de reverse functie ook perongeluk ingeschakeld kan worden....zal je maar gebeuren op een party...

En ik vindt ook dat je traxx niet te veel moet verneuken door inene op +10% pitch te gaan draaien....veel traxx klinken dan echt niet meer zoals ze bedoeld zijn...

Mja....net wat ik zeg, draai al zeker 6 jaar vrijwel dagelijks op sl1210's, zal een kwestie van gewenning zijn...( en ik ben merktrouw, mits het merk zichzelf bewezen heeft, wat Technics heeft gedaan

)