Partyflock

Forumonderwerp · 822808

Waarschuw beheerder
Heb gezocht maar kon geen ander topic hierover vinden, terwijl er in topics als "stofkappen voor nieuwe oem bakken?" en "technics te koop" alleen maar gepraat wordt over welke tafels nou beter zijn :p

Ikzelf heb OEM (Synq XTRM.1) en zou nix anders willen :kwijl: geweldig correctiegedrag, hoger dan die van technics. Laatst ook op technics gedraaid en ook zeker niks mis mee.
Het hoge pitchbereik van OEM kan jezelf wel de das omdoen. Je ontwikkelt hier een draaistijl op en als je dan in een club komt waar 99% niet verder kan pitchen dan 8% kan je heel snel op je bek gaan. Maar OEM tafels zijn gewoon beesten van binnen, Technics schijnt juist alleen het hoognodige aan boord te hebben.

Dus vertel: Waar gaat jouw voorkeur naar uit? Waarom? En welke is nou beter...

Artiest Faz
Waarschuw beheerder
Technics schijnt juist alleen het hoognodige aan boord te hebben.

Wat heb je dan nog meer nodig? Ben blij dat ik ze heb, en er nog jaren lang meer kan werken. Wat is de levensduur van zo'n "OEM-bak" eigenlijk?

Waarschuw beheerder
ik zweer ook bij technics. heb er zelf 2 en wil ook geen andere, want als je in een diskotheek draait daar meestal ook technics staat. en dan ben je lkkr technics gewent.

Waarschuw beheerder
Ik draai nu ongeveer 6 jaar en ben begonnen met XL-500II's van Gemini, die heb ik ongeveer 3,5 jaar gehad. Op deze dingen heb ik leren draaien. :)
Daarna heb ik twee jaar lang 2x Technics SL-1210MK5's gehad, splinternieuw gekocht, dus geen mankementen. :)

Een paar maanden geleden heb ik de Technics verkocht en heb ik 3 Synq X-TRM-1's gekocht, ik kan er maar één ding over zeggen: ik wil nooit meer iets anders. :respect:

Op ons feest The House Of Rave draaiden Dione, Niel, Hamunaptra en Ferox, niet de minste namen dus, op OEM-tafels die wij hadden meegebracht. Niemand heb ik erover horen klagen. Dione vond ze zelfs stukken beter draaien dan Technics. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Citronic PD45

deze heb ik zelf

doen het wel leuk .. corrigeren makkelijk.. demping is alleen een verbeter puntje
Werkzaam bij Explosive Sounds
Artiest {SHOWLIST artist 32642, 60114}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ramoz op dinsdag 1 november 2005 om 21:45:
Citronic PD45

deze heb ik zelf

doen het wel leuk .. corrigeren makkelijk.. demping is alleen een verbeter puntje

Heeeeerlijke tafels..heb ze zelf ook :)

Maarja elke OEM is hetzelfde,alleen deze zijn de goeiste :9
Waarschuw beheerder
technics is gewoon met de paplepel in gegoten, en zit dus gewoon tussen me oren ik ga niks anders proberen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 november 2005 om 19:23:
leuk dat je dat vindt maar waarom? waarom zijn die tafels beter dan OEM en heb je wel es op OEM gedraaid

Naja ik heb thuis de mk5 G serie en als je die hebt wil je niets anders meer 8) Het is gewoon de style, het heeft gewoon status :D

Zoals aangetoond is is het gewoon een feit dat het de tafel is die het langst meegaat...

Qua effecten en andere foefjes is ie idd niet zo uitgebreid maar dat hoeft ook niet, daar heb ik een effectmixer & cdplayers voor dusja...

Heb wel op oembakken gedraaid, ja tuurlijk zijn ze goed, maarja geef mij toch maar die 'status'... mooie technics, gewoon t blauwe lampje alleen al :kwijl:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 november 2005 om 22:43:
Naja ik heb thuis de mk5 G serie en als je die hebt wil je niets anders meer 8) Het is gewoon de style, het heeft gewoon status :D

Stijl en status zijn nou niet echt dingen die zouden moeten meetellen bij het uitzoeken van gear...

Zoals aangetoond is is het gewoon een feit dat het de tafel is die het langst meegaat...

Nogal logisch aangezien die bak al 30 jaar bestaat. Maar na 15 jaar is hij ook wel versleten, zeker weten dat de OEM-tafels die leeftijd ook wel halen.

Qua effecten en andere foefjes is ie idd niet zo uitgebreid maar dat hoeft ook niet, daar heb ik een effectmixer & cdplayers voor dusja...

Met een effectenbak en cd-spelers kun je niet de start- en stopsnelheid van je vinyl instellen, je kunt je vinyl er niet achteruit mee draaien en je kunt er je vinyl niet boven de 16% mee pitchen.

Of je het allemaal gebruikt of nodig hebt is een tweede, maar het kan allemaal wel met die OEM-bakken.

Heb wel op oembakken gedraaid, ja tuurlijk zijn ze goed, maarja geef mij toch maar die 'status'... mooie technics, gewoon t blauwe lampje alleen al :kwijl:

Het gaat bij jou dus simpelweg om de bling-bling? Lijkt mij een van de laagste prioriteiten op gear-gebied, maar goed. Die blauwe lamp zit trouwens ook gewoon op de OEM-bak.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 november 2005 om 22:43:
Naja ik heb thuis de mk5 G serie en als je die hebt wil je niets anders meer Het is gewoon de style, het heeft gewoon status

Heb wel op oembakken gedraaid, ja tuurlijk zijn ze goed, maarja geef mij toch maar die 'status'... mooie technics, gewoon t blauwe lampje alleen al

:S

fuck status man... als je voor €300 een goeie draaitafel kan krijgen, waarom zou je er dan een voor €550 kopen?? :vaag:

ja als je geld teveel hebt ofzo
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 12:21:
Met een effectenbak en cd-spelers kun je niet de start- en stopsnelheid van je vinyl instellen, je kunt je vinyl er niet achteruit mee draaien en je kunt er je vinyl niet boven de 16% mee pitchen.

Hoef ik ook niet, met mijn cd player kan ik cd's al achterstevoren laten afspelen ;) en 200 % pitch en nog meer van die overbodige luxe, ik kan VEEL meer met die cd player van mij dan een oembak ooit zal kunnen doen, dusja daarom koop ik maar de technics mk5g, anders heb ik alles dubbel...

Tja bling bling :p gedeeltelijk misschien, maar zeker niet alleen dat, de foefjes van een oembak heb ik al op andere apparaten dus dan koop ik (naar zeggen) de stevigste draaitafel...dus technics.. en ja waarom die versie mk5 G dan perse, dat zou dan maybe de bling bling zijn :p

Uitspraak van Joehoe! op woensdag 2 november 2005 om 12:47:
ja als je geld teveel hebt ofzo

ach had hard gewerkt :p dus koop ik de nieuwste technics, leuk toch :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joehoe! op woensdag 2 november 2005 om 12:47:
Naja ik heb thuis de mk5 G serie en als je die hebt wil je niets anders meer Het is gewoon de style, het heeft gewoon status

ik zeg etzelfde, maar dan over OEM, t is net wat je zelf gewend ben, dit topic gaat over welke tafels naar jouw mening beter zijn en waarom.

Heb wel op oembakken gedraaid, ja tuurlijk zijn ze goed, maarja geef mij toch maar die 'status'... mooie technics, gewoon t blauwe lampje alleen al

Je hebt ook een blauw lampje op OEM's, gecombineerd met hogere torque en een net zo mooie afwerking (Y) :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Blijkt wel weer uit dit topic, dat veel Technics gebruikers helaas niet open staan voor een ander beter en goedkoper alternatief!!

De prijs-kwaliteitverhouiding is ook stukken beter bij de OEM-Bakken :d..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dennisº³º op woensdag 2 november 2005 om 14:44:
Blijkt wel weer uit dit topic, dat veel Technics gebruikers helaas niet open staan voor een ander beter en goedkoper alternatief!!

De prijs-kwaliteitverhouiding is ook stukken beter bij de OEM-Bakken

wat niet is kan nog komen :D misschien als over 5 jaar ook de duurzaamheid "bewezen" is dat mensen/clubs zullen bij"draaien"

:smoke:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 12:56:
Hoef ik ook niet, met mijn cd player kan ik cd's al achterstevoren laten afspelen ;) en 200 % pitch en nog meer van die overbodige luxe, ik kan VEEL meer met die cd player van mij dan een oembak ooit zal kunnen doen, dusja daarom koop ik maar de technics mk5g, anders heb ik alles dubbel...

Met cd-speler's ja, maar niet met vinyl.

En laten cd-speler's nu voor neppers zijn. ;P

Uitspraak van Dennisº³º op woensdag 2 november 2005 om 14:44:

De prijs-kwaliteitverhouiding is ook stukken beter bij de OEM-Bakken :d..

Ach ja, beetje vastgeroest aan achterhaalde ideeën. Hoe noemen ze dat in Den Haag ook alweer? "Er moet een frisse wind door DJ-land heen gaan waaien." :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 16:59:
"Er moet een frisse wind door DJ-land heen gaan waaien." laatste

Eens!! OEM @ Takin Over :D

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1601, 2607}
Artiest Canta
Waarschuw beheerder
En laten cd-speler's nu voor neppers zijn.

dat is dus echt onzin.. heb je wel eens met CDJ's mogen draaien ;)

Waarschuw beheerder
Met geen vinger raak ik CDJ's aan.

Ben tegen cd-speler's in de booth, net als mp3 en meer van die shit waarbij iedere wannabe zo een muziekcollectie van 10.000 nummers kan hebben. Is gewoon geen fun aan, alleen handig voor bootlegs en testdraaien van promo's voor producers.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 18:37:
dat is dus echt onzin.. heb je wel eens met CDJ's mogen draaien

gewoon onzin idd...

dat is dan jouw mening timmer1981

Heeft totaal niets met nep te maken...

Waarschuw beheerder
Uiteraard is het mijn mening, het is niet voor niets een forum. :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 20:24:
Heeft totaal niets met nep te maken...

Dat is jouw mening. :P

Ik ben trouwens niet bepaald de enige die CDJ's voor neppers vind, hoop mensen zijn ertegen, vooral doordat cd's gekopieerd kunnen worden en het dus geen moeite of geld meer kost om een enorme collectie aan te leggen. Je laat je pc een nachtje aanstaan en je hebt een collectie waar je U tegen zegt.

Om een voorbeeld te geven:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 november 2005 om 11:54:
kheb sinds gisteren het complete A State Of Trance Label binnen :D

nu nog ff wachten op mijn 2e pioneer cdj-800 :P

Maar goed, de discussie ging over Technics vs OEM, een discussie voor de grote jongens en meisjes dus. B-) ;P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 20:55:
Maar goed, de discussie ging over Technics vs OEM, een discussie voor de grote jongens en meisjes dus.

ik ben het gedeeltelijk met je eens,echter op 1 punt totaal niet..

Ik heb het allerliefste vinyl onder mijn vingertjes,maar als ik een plaat al een poosje zoek en die is niet meer (betaalbaar) op vinyl te krijgen,zal ik een CDJ echt niet schuwen..

Maar de voorkeur ligt toch echt bij OEM :lief:

Waarschuw beheerder
Dat is jouw mening.

ach lul 8)

Ik ben trouwens niet bepaald de enige die CDJ's voor neppers vind, hoop mensen zijn ertegen, vooral doordat cd's gekopieerd kunnen worden en het dus geen moeite of geld meer kost om een enorme collectie aan te leggen. Je laat je pc een nachtje aanstaan en je hebt een collectie waar je U tegen zegt.

Mja ook gedeeltelijk mee eens, snap je punt, en het kan behoorlijk irritant worden voor de producer dat zijn spul gedownload wordt ipv gekocht...

al is laatst een onderzoek geweest en die wees uit dat er geen verlies zou zijn voor de producer...maar ik heb daar zo mijn twijvels over...

En ja zelfde verhaal als hierboven, als ik een nummer wil hebben en die is niet meer op vinyl te krijgen kan die cdplayer toch nog van pas komen... of voor promo's etc

Maargoed laten we idd ff ontopic blijven 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Instant Frequency op woensdag 2 november 2005 om 21:28:
ik ben het gedeeltelijk met je eens,echter op 1 punt totaal niet..

Ik heb het allerliefste vinyl onder mijn vingertjes,maar als ik een plaat al een poosje zoek en die is niet meer (betaalbaar) op vinyl te krijgen,zal ik een CDJ echt niet schuwen..

Maar de voorkeur ligt toch echt bij OEM :lief:

Dat doe ik dus niet, heb al vaker meer dan 50 euro voor een plaat betaald en nee, ik heb (nog) geen topsalaris. Kwestie van liefde voor de muziek. :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 21:33:
Maargoed laten we idd ff ontopic blijven 8)

Nou vooruit dan maar weer he! ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 21:33:
Dat doe ik dus niet, heb al vaker meer dan 50 euro voor een plaat betaald en nee, ik heb (nog) geen topsalaris. Kwestie van liefde voor de muziek.

Ja 50 € vind ik ook nog wel betaalbaar maar doelde meer op bedragen zoals 200 € bijvoorbeeld..dat vind ik toch echt te gek,en ik ben echt absoluut hartstikke verliefd op de muziek 8)

Waarschuw beheerder
Ik vind die OEM's zo lelijk!
Artiest Nevz
Waarschuw beheerder
Technics is gewoon de standaard, die OEM's vind ik eigenlijk maar goedkopere aftreksels met wat nieuwe features om ze aantrekkelijk te maken. :P

en CDJ's ? leuk om nieuw spul wat nog niet op vinyl is te laten horen, maar geluidskwaliteit en het "ff branden van een cdtje" staat me niet aan...gewoon muziek kopen, en zo een mooie collectie opbouwen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nevz op donderdag 3 november 2005 om 09:18:
Technics is gewoon de standaard, die OEM's vind ik eigenlijk maar goedkopere aftreksels met wat nieuwe features om ze aantrekkelijk te maken

ik denk dat je deze woorden heel snel terugneemt zodra je er op draait!! Het is de technics beater :jaja: maarja da's mijn bescheiden mening :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 november 2005 om 09:38:
ik denk dat je deze woorden heel snel terugneemt zodra je er op draait!! Het is de technics beater maarja da's mijn bescheiden mening

ik heb in onze plaatselijke store even erop gespeelt, zijn hele mooie dingen, maar toch zien ze er nep uit :P

mijn mening :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Nevz op donderdag 3 november 2005 om 10:13:
zijn hele mooie dingen, maar toch zien ze er nep uit

heb je er ook op gedraaid of alleen naar gekeken? ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Mensen die trouwens de gelegenheid zoeken om zelf de verschillen te ondervinden... in mijn showroompje staan ze gezellig naast elkaar uitgestald :)

stuur me dan maar ff een pb-tje!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 3 november 2005 om 10:22:
sen die trouwens de gelegenheid zoeken om zelf de verschillen te ondervinden... in mijn showroompje staan ze gezellig naast elkaar uitgestald

waar gaat jouw voorkeur naar uit?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 3 november 2005 om 10:20:
heb je er ook op gedraaid of alleen naar gekeken?

whaha jah heel eventjes mee gedraait, zijn zeker niet slecht hoor maar Technics is gewoon beter

Artiest {SHOWLIST artist 26887, 27322}
Waarschuw beheerder
Vind jij vergeet je erbij te zetten (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 november 2005 om 10:29:
waar gaat jouw voorkeur naar uit?

naar de OEM bakken. Deze zijn feitelijk stabieler, zwaarder en secuurder.

Aan de andere kant vind ik het wel een belangrijk argument dat Technics nu eenmaal de standaard is. Gewoon een pluspunt dat je thuis dezelfde tafels hebt dan wanneer je op een feest staat. Aan de andere kant zou Technics in dit opzicht onverslaanbaar zijn, van mij mag die standaard dus wel eens veranderen.

Artiest Solar
Waarschuw beheerder
OEM bakken zijn het helemaal. Technics is achterhaald... Zo simpel is het gewoon. De technieks die in de OEM bakken is toegepast is veel sterker. De nieuwe Reloop RP6000 MKII is zelfs zo goed dat de Torque instelbaar is. Zo kun je hem op de slakkensterkte van Technics zetten. Maar ook op de brute kracht wat we van de OEM bakken gewend zijn. (5,0 KG/cm2 vs. 1,8 KG/cm2 van Technics)...

Ik heb de 2x American Audio HTD 4.5 en de DJM 500. Wat mij betreft de droomset. Ook heb ik een Pioneer DMP 555 MP3/SD/CD speler... Kan niet beter...

En wat een gelul over dat Technics 15 jaar meegaat. Het aantal DJ's dat een platenspeler langer dan 15 jaar heeft is in Nederland op 1 hand te tellen. Daarnaast zijn die Technics tafels kut omdat ze bij eenvoudige reparaties al naar een professionele bedrijf moeten. Lampje bijvoorbeeld. Of de kabels. Waardeloos dus!

Waarschuw beheerder
Technics is gewoon de standaard, die OEM's vind ik eigenlijk maar goedkopere aftreksels met wat nieuwe features om ze aantrekkelijk te maken. :P

Er is niks op een OEM bak dat slechter is dan een 1210 / 1200. Sterker nog, alles dat erop zit is van betere kwaliteit.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 november 2005 om 13:40:
Er is niks op een OEM bak dat slechter is dan een 1210 / 1200. Sterker nog, alles dat erop zit is van betere kwaliteit.

:jaja:

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nevz op donderdag 3 november 2005 om 09:18:

Wel lachen dan, dat dat "goedkope aftreksel" een heel stuk degelijker aanvoelt als de "standaard", een fatsoenlijk pitchbereik heeft (die 2% extra zijn echt meer als welkom) en gewoon beter ontworpen is voor het doel waar ze voor gekocht worden. SL's zijn nl. níet als DJ draaitafel ontworpen, OEM's wel...
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr.loudnezz op dinsdag 1 november 2005 om 22:09:
technics is gewoon met de paplepel in gegoten, en zit dus gewoon tussen me oren ik ga niks anders proberen.

Same here...(Y) merkte het weer bij 4dj's zaterdag, leuk hoor die reverseknop...:vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 november 2005 om 21:46:
Wel lachen dan, dat dat "goedkope aftreksel" een heel stuk degelijker aanvoelt als de "standaard", een fatsoenlijk pitchbereik heeft (die 2% extra zijn echt meer als welkom) en gewoon beter ontworpen is voor het doel waar ze voor gekocht worden. SL's zijn nl. níet als DJ draaitafel ontworpen, OEM's wel...

Je slaat de spijker op de kop!!(Y) Technics is ontworpen als HIGH-END draaitafel, een trapje hoger dan een dj tafel....;)
Hebben OEMS last van bijgeluiden? Technics niet namelijk...door de solide behuizing...(Y) dikke rubberen onderkant, en alu bovenkant.....tegenwoordig wordt veeeeel plastic gebruikt, wat de geluidskwaltiet niet ten goede komt in mijn ogen....:) ( tik maar eens op je tafel als er een plaatje draait, wedden dat je hoort op je speakers?:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 19:11:

Ben tegen cd-speler's in de booth, net als mp3 en meer van die shit waarbij iedere wannabe zo een muziekcollectie van 10.000 nummers kan hebben. Is gewoon geen fun aan, alleen handig voor bootlegs en testdraaien van promo's voor producers.

VS

Ach ja, beetje vastgeroest aan achterhaalde ideeën. Hoe noemen ze dat in Den Haag ook alweer? "Er moet een frisse wind door DJ-land heen gaan waaien." laatste aanpassing 2 november 2005 16:59

:P
Waarschuw beheerder
donateur
Geinig dat de discussie nog steeds aan de gang is..8)

Artiest ZWEMLES
Waarschuw beheerder
Ik heb OEM gehaald omdat ik de term 'OEM-bakken' zo vet vindt. b)
Werkzaam bij SoundKings
Artiest {SHOWLIST artist 32157, 54015}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op vrijdag 4 november 2005 om 09:25:
( tik maar eens op je tafel als er een plaatje draait, wedden dat je hoort op je speakers?

Je kan mij niet wijs maken dat als je op een technics tikt dat je dat niet hoort, maar zowiezo, wat dan nog, koop je een draaitafel om er op te tikken dan.....

Waarschuw beheerder
Het schijnt zo te zijn dat je er ook platen mee kan draaien. :)
Artiest Mount
Waarschuw beheerder
ik vind tikken eigelijk ook altijd veel vetter om te doen :jaja:

( tik maar eens op je tafel als er een plaatje draait, wedden dat je hoort op je speakers?

Probeer maar eens rond het 0 punt bij te pitchen (dus tussen +1/-1) of 8% pitch te draaien op een SL ;)

Waarschuw beheerder
De nieuwe Reloop RP 6000 MK 5 S... Is, zoals ik al eerder zei, een mooie oplossing voor alle lui die zo kortzichtig zijn over OEM bakken.

Reloop RP 6000 MK 5s

En lees dan ook de specificaties:

Model: 3 speeds (33 1/3, 45 & 78 RPM), fully manual
Drive: 3 phase, brushless dc motor
Starting torque: > 4500 g/cm
Start/Stop times: 0.2 - 6 sec. (adjustable)
Time-change between speeds: 0.2 sec.
Wow & Flutter: 0.1% WRMS at 33 1/3 RPM
S/N Ratio: more as 60 dB (DIN - B)
Anti-Skating range: 0-3 g
Tracking force adjustment range: 2-5 g
Power consumption: 13 watts
Power supply: 230 V, 60 Hz
Dimensions: 450 x 353 x 160 mm
Weight: 11.0 kg

Juist ja... Instelbare Torque. Tussen de 2 Kg en 5 KG (!!)

En hij is even zwaar als een Technics, dus instabieliteit is geen argument.

Artiest {SHOWLIST artist 17429, 12764}
Waarschuw beheerder
Jij snapt t volgens mij niet helemaal :S Tracking force adjustment is niet instelbare torque, die feature zit niet op deze tafel. Wel instelbare start/stop tijd :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 19:11:

als je nouw je nieuwe tracks wilt draaie en er zijn nog geen whitelabels uit..en je wilt toch exclusief blijven is een cd speler wel handig.
maar mp3 draaien is wel zwak.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr.loudnezz op vrijdag 4 november 2005 om 18:23:
als je nouw je nieuwe tracks wilt draaie en er zijn nog geen whitelabels uit..en je wilt toch exclusief blijven is een cd speler wel handig.

dan misschien ja, maar over et algemeen roeleert vinyl gewoon :jaja: