Eerlijk gezegd geloof ik er geen reet van dat vinyl binnen nu en 2 jaar verdwenen is.....
Ik weet zeker dat er genoeg liefhebbers zijn die doorgaan met het sparen/kopen van vinyl.
By the way : ik zag unexist op masters als ik het goed heb ook alleen maar met vinyl draaien, jammer dat er inderdaad af en toe een plaat oversloeg, en hij dus kompleet uit z'n ritme was.....ik zag dat ie echt geiriteerd was....
Sorry maar de grondstoffen worden te duur en de daar tegenoverstaande verkopen zijn niet interessant genoeg om steeds opnieuw van die dure investeringen te wagen.
Daarnaast zijn kleinere aantallen niet interessant meer voor de steeds minder gemotiveerde distributeurs en doen ze alleen nog maar moeite voor de nog wat beter lopende (eigen) labels.
En dacht je echt dat labels platen maken om de liefhebber tevreden te stellen?
Geloof jij dat op het moment ze er niks meer aan verdienen en er misschien wel geld achteraan moeten steken, dat ze vinyl blijven uitbrengen?
Er zijn nog een aantal labels/distributeurs/artiesten die hardnekkig aan dat principe blijven vasthouden.
Men ziet gewoon niet of wil niet inzien, in dat de goede 'gouden' tijd en de daaraan hangende verkoopmethodes die van de periodes voor het internet en digitale verspreiding afstammen, achterhaald zijn en zeker niet meer bijdragen aan een goede evolutie in de moderne muziekwereld.
Het is niet voor niets dat distributeurs en met name degene die zich op underground muziek richten niet bepaald goed boeren en zich bijvoorbeeld steeds meer op merchandise en op het internet richten.
Alleen voorkom je met 50ct voor een luizig MP3tje niet dat je shit toch nog in de P2P of Torrents terecht komt.
Daarnaast slaat vinyl over, is zwaar, verslijt, zingt rond en is gevoelig voor krassen etc. teveel nadelen om op te noemen en wat tegenwoordig allang niet meer opweegt in vergelijking tot de voordelen van digitale muziek.
Dit brandt je opnieuw in geval het beschadigd is, slaat vrijwel niet over, is licht dus je kan meer tracks meenemen om je set veel uitgebreider te maken, klinkt altijd goed, slijt niet etc. en tevens de reden waarom er steeds meer mensen stoppen met vinyl slepen/draaien.
Grote jongens als Paul, Evil activities en wie dan ook draaien allemaal alleen nog maar met Cd terwijl ze zelf eigenlijk nog wel vinyl willen verkopen ook...
Vroegah was dat anders, toen ging ieder beginnend dj vinyl draaien omdat de grote jongens dat ook deden, dit is/was immers duidelijk zichtbaar als je bijvoorbeeld vanuit de zaal stond te kijken.
Het mooie is dat ik 13 jaar geleden begonnen ben met Cd's maar ik me daar toen eigenlijk zelfs voor schaamde...

Cd was toen discotheque en niet ekt jwt...
Daarnaast was de productie van Cd's toen veel duurder dan nu en kan je nu in geval je het van te voren aanbiedt via internet sneller iets nieuws proberen of onbekende artiesten een kans te gunnen alvorens je het per originele compilatie definitief uitbrengt.
Vinyl, tja deze weinig perspectief biedende manier van underground muziek releasen gaat het zeker geen twee jaar meer uithouden...
Wanneer het einde komt is enkel een kwestie van tijd, hoe jammer het misschien dan ook is.
Maar uiteindelijk komt toch aan alles een keertje een eind en de mens is kundig genoeg om zich hier weer naar aan te passen...