Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 01:57:
Maarja, in de doelgroep 12-24 jaar hardcore hardstyle gabbers zal dat niet snel meer gebeuren.
Die willen alles hebben en zo goedkoop mogelijk. Ojee, ik ben nu niet politiek correct! Dat kost mij boekingen
Oh, er stond toch niks meer
Goh jij ook al, laten we samen ook een boekingskantoor beginneng! Zero Bookings Agency...

Monopoly mang!
Ben benieuwd hoe dat dan zal gaan , krijg je zo'n mailtje van cardiac of rige dat ze vanaf 1 janauri 2011 ofzo ineens geen platen meer zullen persen maar dat het dan via een site downloaden zal zijn... kan het me niet haast niet voorstellen, gooien ze toch echt keihard hun eigen ramen in naar mijn meining....(zou echt wel ff moeten slikken als ik dat ooit te lezen krijgt)
Dat ga je niet zo horen, in de hardcorewereld verdoezeld men het liever en geeft men er de voorkeur aan om bepaalde dingen te laten doodbloeden dan bijvoorbeeld gewoon eerlijk te zeggen waar het op staat.
Er was al een groot label gestopt met vinyl maar brengt op verzoek van de distributeur toch nog een enkele plaat per jaar uit. (ja nu verdoezel ik wel ff vanwege collegiale aspecten)
En omdat nosferatu, E.A. paul e.d. nu al 100% cd draaien ( en nog vele andere ,ja ik weet het) wil niet zeggen dat iedereen overstag zal gaan..... vinyl heb toch ook iets speciaals naar mijn mening , het zou echt doodzonde dat
de echte hardcore dj ineens geen vinyl meer in zijn tassie doet, maar gewoon een paaar cdtjes mee neemt...pffff
Vinyl heeft weinig speciaals, het is er alleen zo ingeslopen omdat dezelfde voorbeelden hiervoor hebben gezorgd.
Veel stonden toen zelf in winkels en verkochten vinyl, een VW dealer rijdt toch ook niet in een Mercedes en dus is het logisch dat ze hier mee draaiden.
Toen had je ook nog niet van zulke uitgebreide cd spelers, waarmee je simpelweg goed uit de voeten kon.
Iedereen kijkt toch nog steeds naar de grote jongens en die draaien nu dus niet meer met vinyl.
sorry hoor maar iedere mongool kan nu dj worden met die cd´spelers....
Dat is met vinyl nooit het geval geweest? yeah right...
Ik kan je sowieso één voorbeeld hier in Groningen opnoemen die ook met vinyl draaide en niet bepaald een heldere ster aan de hemel was...
In feite heb ik nog nooit iemand zo zwaar aan carrierezelfmoord zien doen dan hij.

Daarnaast zijn platenspelers zelfs goedkoper dan Cdspelers en dus nog bereikbaarder ook.
En het werkt allemaal volgens dezelfde principes, snelheid synchroniseren en op een goed moment je overgang maken.
Kan iedere boerenlul met ritmegevoel, niets speciaals aan, gaat er alleen om wat voor gunfactor je creert en hoe je jezelf een beetje onderscheid van de rest.
Wat vinyl wel heeft is een stukje verzamelvermogen, maar dit is voor de professionele gebruiker niet meer interessant en daarnaast voor veel hardcoreliefhebbers gewoon te omslachtig en te duur.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...
al ben nu zelf ook van plan om 1 cd speler aan teschaffen...maar dat is meer voor nummers die niet op plaat verkrijgbaar zijn....
Kijk daar gaan je al, nog eentje erbij en je bent 100% overstag...
IK HOOP ECHT DAT WE GEWOON ALLEMAAL HARDCOREPLATEN BLIJVEN KOPEN EN VOORAL DRAAIEN ZODAT HARDCORE VINYL ALIVE BLIJFT !!!
Neanderthalers bleven ook steken in hun middelen en stierven op de duur uit.
Evolutie en innovatie is belangrijk om te overleven en vinyl + de daaraan hangende industrie blijven te krampachtig vasthouden aan methodes voor het internettijdperk.
Doordat dit niet meer zoveel oplevert gaat men steeds meer op safe spelen en zijn ze bijzonder selectief of gaan allerlei fratsen uithalen om toch nog aantallen hopen te kunnen maken.
Een gezonde industrie brengt meer vernieuwing en verbreding met zich mee en dat is nu zeker niet meer het geval.
En je ziet een groeiend monopolyverhaal door allerlei fusies etc. dat zijn vaak voortekenen, als iets goed loopt ga je namelijk niet fuseren...
KOM OP GASTEN ZIET ER TOCH ALLEMAAL OOK WAT LEUKER UIT ALS JE MET PLATEN DRAAID EN ZO´N DIKKE KAST VOL MET PLATEN HEB ..DAN van die lauzie MP3tjes in een bakkie staat proppen.
Ik heb het niet over MP3 maar over het aanbieden van de originele wave files hoor...
ooit eens een uitspraak gehoord van iemand hier op pf die ik dus echt GOUD waard vind:
`wiebie soardie speelt toch ook niet op een keyboard omdat het dat allemaal wat makkelijker maakt`
Zo'n uitspraak vind ik dus totaal geen vergelijking en pakt eerder nog ongelukkig uit ook...
Een keyboard heeft geen gewogen toetsen zodat een echte pianist hier niet eens op zou kunnen of willen spelen.
Dan hebben we het nog niet eens over de aanslaggevoeligheid en de klank gehad, totaal niet vergelijkbaar.
Al met al hebben we het dus over aanzienlijke verschillen in de kwaliteit en in het gebruik van een apparaat.
Ga je nu hetzelfde principe aan de discussie over cd/vinyl toevoegen dan zou je dus kunnen stellen dat de kwaliteit van vinyl slechter is dan Cd, het daarnaast minder gebruiksvriendelijk en daardoor uiteindelijk de voorkeur verliest.
Dan is dus in dit geval de platenspeler het keyboard en de cdj1000 de vleugel en blijkt het goud toch minder waarde te bevatten dan eigenlijk was bedoeld...
mr. mainframe ik wil er wel een doos bacardi om wedden dat dit dus niet zal gebeuren binnen 2 jaar...ik heb er te veel vertouwen in dat de echte hardcore dj trouw blijft aan VINYL.
Ach wedden om eer vind ik goed genoeg. De ekte hardcore dj kiest voor minder gewicht, meer aanbod en goedkopere inkoop... Als één schaap over de dam is volgt de rest vanzelf.