Partyflock

Forumonderwerp · 817613
1 volger · 16111x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik doe nu mijn laatste poging. Dit keer ga ik het gewoon echt doen. Stoppen met roken.

Mijn plan? Eerst minderen. (dwz, ik rook nu 1 sigaret per dag, s'avonds)
Ik neem geen sigaretten mee naar mijn werk en biets niet bij collega's (zijn ingelicht)

Heb t nu ontzettend benauwd (ja heerst) en dat maakt het nu wel makkelijker.

Heb alle negatieve punten van roken (en dat zijn er nogal wat) op een rij gezet. Positieve punten aan roken, die bestaan niet.

En dit plaatje heb ik mezelf ingeprent.

[img width=400 height=197 cacheid=000a6a4c001e1f63710bfff21a0102e47a]http://www.kennislink.nl/upload/131701_962_1116417410977-Longvergelijking_klein.jpg[/img]

Iemand die met me mee wil doen met stoppen? Samen is altijd makkelijker dan alleen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Evert op maandag 24 oktober 2005 om 12:34:
Ik geloof dat teer een product is dat altijd ontstaat bij de verbranding van plantaardige stoffen, maar het is niet zo veel en je ademd het niet rechtstreeks, onverdund in.

Dat denk ik niet. Als ik papier verbrand komt er toch ook geen teer vrij.
Volgens mij bedoel je roet?
Waarschuw beheerder
donateur
Nee, ik bedoel teer.
Teer is niet hetgene wat tabak zo ongezond maakt.

Als mensen in de oertijd een vuur maakten dan kwam er ook teer vrij wat werd ingeademd, maar het lichaam kan dat wel opruimen.

Als je nicotine inademt dan vernouwen de bloedvaten in de longen en kan het lichaam minder goed de troep opruimen.

Deze teerachtige stoffen ontstaan bij onvolledige verbranding van koolstofhoudende materialen zoals hout, fossiele brandstoffen, tabak en levensmiddelen.

Bron: ZeeInZicht, digitale encyclopedie

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Djind. op maandag 24 oktober 2005 om 10:59:
Als ik s'avonds echt zit te snakken brand ik een klein stokje wierook.
Dan rook ik toch nog wat.

dat heb ik nog nooit gerookt..

eerlijk gezegd wist ik geeneens dat je dat kon roken :$

maar dat doe je dan ook gewoon over de longen of wat? :P
Waarschuw beheerder
Mafkees! :-)

Waarschuw beheerder
donateur
euhmm.... :$

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb gisteren geen enkele sigaret gerookt!

:woop:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 12:16:
ik heb gisteren geen enkele sigaret gerookt!

Goed van je!

Ik ben nu 15 dagen clean!

Waarschuw beheerder
donateur
vandaag pcies 13 weken :cheer:

Waarschuw beheerder
donateur
jullie zijn goed bezig :cheer:
Waarschuw beheerder
En hoe gaat het met de stoppers?

Ik ben nu 16 dagen clean en heb t idee dat ik alles eruit aan het hoesten ben.

Waarschuw beheerder
donateur
ben je ook je stem kwijt en zeker keel enzo? dat had ik wel toen..

en ben je al vastbesloten dat je nooit meer gaat roken of nog niet helemaal ?

het alleraller ergste heb je nu wel gehad :cheer:

(Y) (Y)
Waarschuw beheerder
Ik ben van plan om zo nu en dan op een feestje nog te roken.

Heb vandaag een k*tdag.

Maandag is mijn laatste werkdag. Om economische redenen moeten hier mensen vertrekken. Last in, first out.
Helaas was ik last in.

Waarschuw beheerder
donateur
kijk wel uit he,zo beginnen de meeste weer :smoke: :P

zo dat is kut zeg,heb je al een nieuwe baan gevonden?
hoorde je dat pas of weet je dat allang?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Djind. op woensdag 26 oktober 2005 om 14:45:

:nee: Niet doen, hoor!
Als je eenmaal echt goed gestopt bent heeft dat toch niet zo veel zin, maar wel het risico dat je daarna een week lang trek heb om te roken.

Waarschuw beheerder
Bij mij ging het de 1e 30 dagen goed. Daarna wast weer klote, en ben weer begonnen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Evert op woensdag 26 oktober 2005 om 17:29:
Als je eenmaal echt goed gestopt bent heeft dat toch niet zo veel zin, maar wel het risico dat je daarna een week lang trek heb om te roken.

idd :yes:

Waarschuw beheerder
donateur

Heb vandaag een k*tdag.

Ja, dan wordt er ineens een beroep gedaan op je zelfdiscipline zeg maar.. nou sterkte :flower:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
17 dagen clean... ;-)

Alleen heb ik me de afgelopen dagen sávonds vergrepen aan te veel lekkers.
Iemand daar een tipje voor? Was juist van plan niet aan te komen.

Waarschuw beheerder
donateur
ik at veel kauwgom en dronk veel water
Waarschuw beheerder
Ik wil graag mee doen:) Ik ben nu een boek aan het lezen van Allen Carr (is eerste keer in men leven dat ik boek lees want vind dat maar niks ze:p) En na het schijnt zijn er al miljoenen mensen door gestopt, hoop echt dat het bij mij ook lukt.
Heb ook wel gelezen in het boek dat minderen echt niet helpt maar weet niet hoe het bij jou zit... heb nu niet alles hier gelezen maar moest je nog niet gestopt zijn of terug begonnen, zou zeggen lees dat boek ook eens misschien helpt het dan wel:)

Waarschuw beheerder
GETVER vind dat zo'n vies plaatje, wij hadden keer zo'n long op sterk water dat was pas goor om te zien

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 oktober 2005 om 01:51:
GETVER vind dat zo'n vies plaatje, wij hadden keer zo'n long op sterk water dat was pas goor om te zien

dat lijkt me idd erg ranzig :/
Waarschuw beheerder
Vanavond zal wel even doorbijten zijn.
Zit alleen thuis t grootste deel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Djind. op vrijdag 28 oktober 2005 om 14:04:
Vanavond zal wel even doorbijten zijn.
Zit alleen thuis t grootste deel.

Ga naar de winkel en koop iets lekkers ofzo en ga dat opeten mocht je er zin in krijgen
Waarschuw beheerder
donateur
kheb t 21 dagen volgehouden (Y)

nu weer begonnen, had dr zo'n trek in, had t zo ff nodig
zo'n vette kutweek en gister hield ik t niet meer :(

Waarschuw beheerder
ik stop iedere dag wel een x of 20 :P
Waarschuw beheerder
Ik ben nu 18 dagen gestopt.
Voel me nog niet beter dan voorheen.
Ben juist alle zooi eruit aan het hoesten.

Een collega-stopper had het helemaal erg. Hij rookte al bijna 20 jaar, en dan ook regelmatig zware shag.
Nou, echt bloed ophoesten he!

Dan zie je pas echt hoe ongelofelijk slecht het wel niet is!

Iemand die mij vanavond gaat vergezellen in het NIET roken?

Waarschuw beheerder

Maar wel pas na een half jaar doen ofzo, want anders begin je echt weer.
Waarschuw beheerder
Daar ben ik ook wel bang voor inderdaad.
Dus voorlopig is het nog rookvrij stappen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Evert op zondag 23 oktober 2005 om 23:20:
Nogmaals: Lees het boek van Allan Carr voordat je stopt en merk dat niet roken makkelijk is.

Dit is me 4e dag clean :cheer: das nice!! ik voel me nu al stukken beter.. ik stink niet meer naar rook.. ik hoef niet meer in de kou te gaan staan ergens.. het is gewoon fijn.. maar dat het makkelijk is.. nou nee.. 1e aaf ontzettend lopen janken om nix!! 2e aaf ook.. 3e aaf ging goed.. was ontzettend vrolijk, maar nog wel snel aangebrand.. en nu gaat het gewoon goed.. ik hoop zooooo dat ik het volhou want het kost me veel te veel geld!!

Sterkte voor de mede stoppers! (K)
Waarschuw beheerder
donateur
Laat ik het dan zo stellen: Het is makkelijker dan de meeste rokers denken en makkelijker dan als je niet dat boek leest of op een andere manier inzicht in je verslaving en gedrag krijgt.

Het schijnt dat stoppen met roken voor vrouwen meestal moeilijker is dan voor mannen, niet omdat vrouwen zwak zouden zijn of zo, maar omdat ze/jullie anders reageren op nicotine en andere werkzame stoffen in tabak.

Dus eigenlijk zijn de vrouwen die stoppen juist beter dan de mannen.

Dat er nog andere werkzame stoffen in zitten weten de meeste mensen niet, maar er zitten stoffen in die het serotoninegehalte verhogen, dus anti-depressief werken. Je hersenen passen zich hier op aan, dus als je stopt heb je tijdelijk een tekort aan serotonine, totdat je hersenen zich weer hebben terug aangepast. Dat is de reden dat je sneller emotioneel wordt als je net gestopt bent.
Dat je sneller je zelfbeheersing verliest komt juist door het dopamine tekort, wat wel door de nicotine komt.

Waarschuw beheerder
donateur
Het schijnt dat stoppen met roken voor vrouwen meestal moeilijker is dan voor mannen, niet omdat vrouwen zwak zouden zijn of zo, maar omdat ze/jullie anders reageren op nicotine en andere werkzame stoffen in tabak.

ik vind het nog steeds vaag hoe mijn vriend 10 jaar flink gerookt heeft,tegelijk stopt met mij en het niet eens echt moeilijk had en binnen een week had hij al zoiets van,makkie..ik heb totaal geen trek of behoefte meer om te roken,ik ben er helemaal klaar mee!!
Nou zo makkelijk vond ik het echt niet!
Waarschuw beheerder
Mijn schoonzusje heeft het boek, dus ga het van de week even halen en lezen.

Vanavond gegeten bij rokende schoonouders. Ging allemaal prima!

Ben alleen wel aangekomen. Zo'n 1,5 kg. Maar goed, dat zal er wel weer af gaan toch?
Waarschuw beheerder
donateur
Vast wel.
En als het zo blijft, 1,5 Kg is toch niet iets om je druk over te maken?
Waarschuw beheerder
Beter niet roken en dat erbij, dan minder zwaar en zwarte longen.

Ben na maandag werkloos, snik, en heb dus tijd zat om te sporten. Moet ik het natuurlijk ook wel echt gaan doen!
Waarschuw beheerder
Wil stoppen met roken!!
Maandag ga ik beginnen...
Nog handige tips/middeltjes hiertegen???
Alles welkom!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Djind. op dinsdag 11 oktober 2005 om 10:56:
Ik doe nu mijn laatste poging. Dit keer ga ik het gewoon echt doen. Stoppen met roken.

Stoppen???

Ik ga mezelf niet meer zo pesten om t te proberen...:smoke:

Waarschuw beheerder
ja die foto's van longen heb ik al vaak zat gezien.
maar goed, elke keer zeg ik na DIT pakje stop ik.
maar nee hoor blijf gewoon door paffen.
ik vind het echt moeilijk om et stoppen.
en rook de laatste tijd steeds meer.
kost bergen met geld vooral omdat ik meteen een van de duurste rook: Chesterfield.

maar ooit, ooit op een zonnige dag stop ik ermee :D

Waarschuw beheerder
donateur
Ben alleen wel aangekomen. Zo'n 1,5 kg. Maar goed, dat zal er wel weer af gaan toch?

Ja de meeste komen wel ietsjes aan,maar als je niet teveel eet zal er verder niet zoveel/niets meer bijkomen hoor.
De meeste mensen die heel veel aankomen na het roken hebben dat zelf veroorzaakt door meer te gaan eten.

Heb je alweer leuke vacatures op het oog ????
Waarschuw beheerder
:cheer: ik ben vandaag 3 weken gestopt en gaat me nog steeds vrij makkelijk af 8) :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Rienus op zaterdag 29 oktober 2005 om 23:42:
Wil stoppen met roken!!
Maandag ga ik beginnen...
Nog handige tips/middeltjes hiertegen???
Alles welkom!!!

boek van allen carr misschien? heeft mij wel geholpen.
Niet aan roken denken!!
Waarschuw beheerder
donateur
In plaats van roken kun je fanatiek gaan sporten. Zo voorkom je ook dat je te veel aankomt.
Op de een of andere manier vermindert of blokkeert nicotine het goede gevoel dat je krijgt van afzien door lichaamsbeweging.
Als je gestopt bent zal sporten veel lekkerder zijn om te doen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van O:)Kleintje O:) op zondag 30 oktober 2005 om 09:53:
boek van allen carr misschien? heeft mij wel geholpen.
Niet aan roken denken!!

Al gelezen maar heeft niet geholpen!! Helaas!

Zijn er geen huis-tuin-keuken middeltjes???

Waarschuw beheerder
donateur
mijn schoonvader liet zich steeds laseren maar de WIL was er niet echt,je hebt 39230 middeltjes,maar je moet echt zelf je best doen anders werkt niks denk ik.
Ik zou verder ook geen huis-tuin-keuken middeltjes weten :P

Ik denk dat het beste middel is als je een goede reden hebt.
Bijvoorbeeld zwanger zijn (ik noem maar wat)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ben ook begonnen met minderen een jaar geleden rookte ik een pakje per dag.. 2 maanden geleden een half pakje.. nu ongeveer 5 sigaretten.. en vandaag nog helemaal niet gerookt :D
wil toch doordeweeks maar 1 of 2 sigaretten gaan roken met uitzondering van weekend.. want als ik uitga kan ik toch niet stoppen :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik weet wel dat middelen als valeriaan, pure cannabis en GHB het gevoel om te moeten roken kunnen onderdrukken, dat zou kunnen helpen in de eerste 3 of vier weken op moeilijke momenten, maar het belangrijkste is de motivatie om niet meer afhankeijk te willen zijn van tabak om een goed humeur te hebben, te kunnen concentreren en zelfverzekerd te zijn.

Vier weken na de laatste sigaret zijn bij de meeste mensen alle ontwenningsverschijnselen verdwenen. Vanaf dat moment zul je de meeste tijd alleen de vele voordelen van het niet roken merken en zullen de nadelen van het ontwennen achter je liggen.

Bedenk dat, als je verslaafd bent aan nicotine, roken het gevoel geeft dat het helpt. Het helpt echter alleen tegen de ontwenningsverschijnselen, zoals zenuwen en irritaties. Voor iemand die niet (meer) rookt helpt het helemaal negens voor, behalve om misselijk te worden en uit je bek te gaan stinken.

Waarschuw beheerder
donateur
ja merk wel dat je sneller geirriteerd bent, daarom ook niet gelijk stoppen vind ik.. nu trek ik het allemaal heel goed moet ik zeggen.. en eerst minderen toch wel de beste optie... na 4 jaar roken heb ik het er toch wel een beetje mee gehad om ZOVEEL te roken.. merkte het ook aan me conditie en me geld natuurlijk (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Het zou kunnen dat je kan wennen aan 2 sigeretten per dag, maar het is ook mogelijk dat je de rest van de dag vreselijke trek hebt om te roken en het op die manier erg moeilijk maakt voor je zelf omdat je in feite elke dag twee keer stopt met roken.
Als je je gewoon lekker blijft voelen met twee sigaretten per dag is het inderdaad een oplossing, want twee sigaretten zijn niet echt een aanslag op je lichaam, maar voor de meeste mensen is dit moeilijker dan helemaal stoppen.
Succes in ieder geval!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Evert op zondag 30 oktober 2005 om 11:51:
want twee sigaretten zijn niet echt een aanslag op je lichaam,

precies zoiets heb ik ook!! dat valt nog wel te overzien :D
Uitspraak van Evert op zondag 30 oktober 2005 om 11:51:
Succes in ieder geval!

(F)
Waarschuw beheerder
Super bedankt allemaal!!!
Ga zo eens naar de winkel..
Ik stop wel gelijk helemaal.... heb al eerder geprobeert te stoppen en dan met minderen maar dat werden er ongemerkt toch weer steeds meer.
Ga nu gewoon lekker helemaal stoppen.
Wil het wel, maar ik weet ook hoe moeilijk het is. Ga ik twijfelen of ik t ook echt wel kan..

Heb verder geen echte reden (zoals zwanger ofzo) om te stoppen.
Gaat gewoon veel te veel geld kosten en het blijft slecht natuurlijk!!!