Partyflock

Forumonderwerp · 817613
1 volger · 17094x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik doe nu mijn laatste poging. Dit keer ga ik het gewoon echt doen. Stoppen met roken.

Mijn plan? Eerst minderen. (dwz, ik rook nu 1 sigaret per dag, s'avonds)
Ik neem geen sigaretten mee naar mijn werk en biets niet bij collega's (zijn ingelicht)

Heb t nu ontzettend benauwd (ja heerst) en dat maakt het nu wel makkelijker.

Heb alle negatieve punten van roken (en dat zijn er nogal wat) op een rij gezet. Positieve punten aan roken, die bestaan niet.

En dit plaatje heb ik mezelf ingeprent.

[img width=400 height=197 cacheid=000a6a4c001e1f63710bfff21a0102e47a]http://www.kennislink.nl/upload/131701_962_1116417410977-Longvergelijking_klein.jpg[/img]

Iemand die met me mee wil doen met stoppen? Samen is altijd makkelijker dan alleen.
Waarschuw beheerder
Dat wel. Maar lekker is anders.

Waarschuw beheerder
Zou ik ook maar eens moeten doen
Waarschuw beheerder
ben nu 1,5 week gestopt :/ ben benieuwd hoelang ik het volhou
Waarschuw beheerder
:D ben ook aan het stoppen

zaterdag zoveel gezopen dat ik de hele zondag heb geslapen en dus niks gerookt en maandagochtend besloot ik maareens te proberen te stoppen met roken
maandag 3 peukies
dinsdag 2
en vandaag 1 :D
roken is nou echt vies en dat moet ik gewoon af en toe ff weten daarom rook ik elke dag nog 1 of 2 en dat hou ik nog ffies zo vol...

maar de dokter heeft me van jongs af aan altijd al verteld dat ik nooit moest gaan roken ivm met mn chronische bronchitis maar ben wel gaan roken en heb dr nou 9 jaar opzitten dus vind et wel mooi geweest..

hopen dat ik het volhou!
Waarschuw beheerder
11 dagen gestopt nu.. kben gwoon in 1x gestopt.. tkwam in me op en ik gaf me pakkie peuken weg.. en vanaf toen niet meer gerookt :D
Waarschuw beheerder
ben gestopt van november tot februari maar kon het niet laten om er toch weer 1 op te steken ja en toen benk maar weer begonne :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van PrinCeSS!! op woensdag 3 mei 2006 om 23:36:
11 dagen gestopt nu.. kben gwoon in 1x gestopt.. tkwam in me op en ik gaf me pakkie peuken weg.. en vanaf toen niet meer gerookt

Way to go! Way to go! :respect:

En nu je gewoon niet meer afvragen hoe lang je het volhoudt, maar gewoon vanuit gaan dat je geen roker mee bent. Want elke keer dat je tegen jezelf zegt dat het "volhouden" is hou je dat idee in stand dat het iets bijzonders is.
Is het natuurlijk wel ;) maar je lichaam en vooral je geest moeten weten dat het gewoon aan de orde van de dag is. You are a non-smoker en daarmee uit! En dan rook je voor je het weet nooit meer ;) :D

Succes!!! (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Megan .x :banana: op woensdag 3 mei 2006 om 23:39:
ben gestopt van november tot februari maar kon het niet laten om er toch weer 1 op te steken ja en toen benk maar weer begonne

klote is dat... had ik ook vorig jaar... was een bijna een jaar smoke-free en daarna had ik uit boosheid eentje opgestoken en daar is het niet bij gebleven.
Ben nu ook weer gestopt en ik mis het niet. Het is gewoon klote spul and it plays mind tricks on you. Je voelt je er niet beter door, maar juist slechter...

Succes met je volgende stop poging, als je er een gaat ondernemen ;) want tenslotte, als je het zelf niet doet, gaat niemand het voor je doen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Steek er vooral nog eentje op.
Een aantal redenen om te stoppen:
Klik op het plaatje....

[img width=497 height=618 cacheid=0013c61d00236680781b48021a0162b4e6]http://www.kuikens.com/files/other2006/images/longkanker.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Ohw wat een ranzig plaatje! Zo wil ik er echt niet uitzien aan d ebinnenkant!
Waarschuw beheerder
nou ja,zolang het aan de binnenkant is....

Waarschuw beheerder
donateur
volgende week vrijdag pcies 10 maandjes gestopt b):D:cheer:
Waarschuw beheerder
morgen een maand gestopt :):)

Waarschuw beheerder
Ben nu dik 5 mnd gestopt :D :jaja: :cheer:

Waarschuw beheerder
Bijna 5 maanden gestopt. Typisch eigenlijk, ik was het amper van plan, ik had namelijk al meerdere stoppogingen ondernomen en die waren allemaal mislukt.
Maar ik had zoiets van 'ach het is nieuwjaar, kom, ik stop weer s met roken' en sindsdien houd ik het vol, terwijl ik er toch 20-30 per dag rookte :)
Waarschuw beheerder
Vandaag precies 2 maanden gestopt! :cheer:

Eitje! B)

Waarschuw beheerder
Oke ik ga vanaf nu ook stoppen met roken. Et gaat me gewoon lukken. Ik ben zeker van me zaak en ik geloof in mezelf en ik ga gewoon stoppen (Y) wish me luck
Waarschuw beheerder
donateur
Veel geluk!
Niet dat je dat nodig heb, want stoppen is makkelijk! :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Evert op woensdag 31 mei 2006 om 12:53:
Niet dat je dat nodig heb, want stoppen is makkelijk!

daar zijn de meningen duidelijk over verdeeld :P:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Dus als je slim bent verander je je mening voordat je gaat stoppen. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben er al 10 maanden vanaf b):cheer:

Waarschuw beheerder
ik ben nu twee weken en twee dagen gestopt en ik vind het helemaal geweldig. Ik ben fit als ik wakker wordt, niet meer hoesten,niet meer benauwd en een paar kilo erbij kan ik wel gebruiken dus..... het enige nadeel is dat ik roken nu echt vies ga vinden en mijn vriend rookt nog wel ook in huis dus dat is wel moeilijk om je niet te gaan ergeren maar dat zal wel goedkomen denk ik.

Werkzaam bij Based on Logics
Waarschuw beheerder
donateur
Sinds 1 juni gestopt.
Dus 2 dagen.

Samen met me ouders :)

Wij hebben gewoon een datum geprikt van die dag stop je met roken.
En 31 mei om 12 uur s'avonds alle shag, peuken, vloetjes enz. weg gegooid.
zelf niet echt last van (nog niet) en me ma is ook niet echt humeurig, maar me stiefvader wel zeg :S:S

Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 juni 2006 om 10:11:
ik ben nu twee weken en twee dagen gestopt en ik vind het helemaal geweldig. Ik ben fit als ik wakker wordt, niet meer hoesten,niet meer benauwd

Dat was dus onze reden ook ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Inmiddels ook gestopt...2 weekjes nu. Gaat met opzich nog wel redelijk af als moet ik wel zeggen dat ik mezelf nog wel af en toe een groene rakker :smoke: beloof. Met stappen is het opzich wel ff lastig hoor..maargoed dat zal alleen de eerste paar weken zo zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Als je die rakker maar puur rookt. ;)

Waarschuw beheerder
Het klinkt misschien stom, maar ik stop als ik zwanger ben.
Over 5 jaar is dat misschien wel ofzo, maar dan heb ik een hele goede reden.
Dan doe ik er een ander 'pijn' mee.
Waarschuw beheerder
donateur
ja moet er toch maar eens aan gaan geloven...
Waarschuw beheerder
donateur
Het klinkt misschien stom, maar ik stop als ik zwanger ben.
Over 5 jaar is dat misschien wel ofzo, maar dan heb ik een hele goede reden.
Dan doe ik er een ander 'pijn' mee.

Klink inderdaad stom.
Stop voor jezelf, je zult je een stuk beter voelen.
Laat je niet langer vergiftigen door bedrijven die weigeren om te vertellen wat er in hun producten zit.

Stoppen als je al zwanger bent betekent extra stress voor de baby.

Waarschuw beheerder
Ik ben nu 11 dagen gestopt..:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Evert op donderdag 8 juni 2006 om 13:52:

als ik eraan begin bedoel ik ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Evert op donderdag 8 juni 2006 om 13:52:

Nee, dat valt best mee. Ik heb dat zelf ook gedaan. Goed afbouwen en dan stoppen.

Waarschuw beheerder
ik ben nu 2 dagen gestopt.. maar ben vandaag vet licht in mijn hoofd.. is dit normaal?
voor de rest kan ik me vrij goed beheersen.. zeker op me werk :) ik hoop dat t dit keer wel lukt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 juni 2006 om 11:04:
voor de rest kan ik me vrij goed beheersen

ben nu ook een tijdje gestopt. De zin om te roken is wel weg, maar ik kan niet stoppen met eten en ik at al best veel. Ik heb wel van meer mensen gehoord dat ze erg veel gaan eten, maar houdt dit ook een keer op ?

Waarschuw beheerder
ben vandaag gestopt hoop dat het dit keer wel lukt!!!
Waarschuw beheerder
donateur
De zin om te roken is wel weg, maar ik kan niet stoppen met eten en ik at al best veel. Ik heb wel van meer mensen gehoord dat ze erg veel gaan eten, maar houdt dit ook een keer op ?

Ja, als je je een beetje gaat inhouden.

Je kunt beter meer water en thee drinken en af en toe een stukje lopen voor de afleiding.

Waarschuw beheerder
daar ben ik dus vbang voor, dat ik ontzettend veel ga eten. En ik eet al heel snel uit verveling enzo :X
Waarschuw beheerder
Je gaat eten omdat je iets vervangends gaat doen voor het roken. Als je dat goed in je oren knoopt valt het allemaal wel mee.

Waarschuw beheerder
t gaat nog steeds lekker B) eet idd wel meer, maar ach.. tis er toch zo af bij mij en een aantal kilo's extra is ook geen ramp 8)

Waarschuw beheerder
al 3,5 jaar :D

er waren rond die tijd dat ik stopte ook van die australische filmpjes daar lieten ze zien hoe je aorta eruit ziet, wat er allemaal voor viezigs in zat door het roken bleeeeegh dat heeft ook wel geholpen...

misschien kan iemand dat filmpje nog vinden? schrikt goed af :P
Waarschuw beheerder
en als t echt niet wil lukken moet je maar eens Zyban gebruiken. http://www.achmeahealth.nl/index.php?page_id=100&type=showmed&id=300

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 juni 2006 om 10:22:
t gaat nog steeds lekker eet idd wel meer, maar ach.. tis er toch zo af bij mij en een aantal kilo's extra is ook geen ramp

haha die daan, wat kan jij liegen :9

Waarschuw beheerder
roken,dood ga je toch wel.
Waarschuw beheerder
Ik ben nog steeds gestopt. Nou ja, oke, vooruit, laatst bij een feestje wel gerookt (3 juni) maar daarna dus niet meer he!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 juni 2006 om 14:30:
Sinds 1 juni gestopt.

nog steeds gestopt en valt eigenlijk hard mee :D:D:D

Waarschuw beheerder
ik ben nog volop bezig...

met roken...