Partyflock

Forumonderwerp · 817613
1 volger · 16664x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik doe nu mijn laatste poging. Dit keer ga ik het gewoon echt doen. Stoppen met roken.

Mijn plan? Eerst minderen. (dwz, ik rook nu 1 sigaret per dag, s'avonds)
Ik neem geen sigaretten mee naar mijn werk en biets niet bij collega's (zijn ingelicht)

Heb t nu ontzettend benauwd (ja heerst) en dat maakt het nu wel makkelijker.

Heb alle negatieve punten van roken (en dat zijn er nogal wat) op een rij gezet. Positieve punten aan roken, die bestaan niet.

En dit plaatje heb ik mezelf ingeprent.

[img width=400 height=197 cacheid=000a6a4c001e1f63710bfff21a0102e47a]http://www.kennislink.nl/upload/131701_962_1116417410977-Longvergelijking_klein.jpg[/img]

Iemand die met me mee wil doen met stoppen? Samen is altijd makkelijker dan alleen.
Waarschuw beheerder
donateur
Succes, bruce80!

Als je 3 maanden kunt stoppen dan kan je ook helemaal stoppen.
Het kan helpen als je inzicht krijgt in je rookgedrag en jouw motivatie om te roken.

Meestal denken mensen die moeilijk kunnen stoppen, dat het roken in bepaalde situaties kan helpen, maar eigenlijk is het zo dat iemand die niet (meer) rookt helemaal geen 'hulp' nodig heeft in zo'n situatie.

De stress waartegen een sigaret zo goed lijkt te helpen wordt veroorzaakt door de nicotineverslaving zelf.

Verslaving weg = stress weg = reden om te roken weg.
Waarschuw beheerder
Thanx :)

Ja ik heb vaak van die situaties waarbij ik automatisch "moet" roken zoals bij het stappen.
Ik ben van plan om wat van die kaugom dingen te gaan halen, iemand nog tips welke beter is? ervaringen?

Waarschuw beheerder
Ben nu 7 weekjes gestopt :) Wel een hulpmiddeltje gebruikt hoor..Zyban (via de huisarts te krijgen) zijn pillen die de ontwennningsverschijnselen tegen schijnen te gaan... maar denk dat het toch meer tussen je oren zit want na 2 dagen gestopt te zijn vergat ik ze al in te nemen..ik merkte ook niet het verschil met de dagen dat ik ze wel in nam...dus maar meteen gestopt met die pillen...en nog steeds geen behoefte aan sigaretten :) Ik had die pillen denk ik alleen nodig als steuntje in de rug... ik had daarvoor al vanalles geprobeerd, maar rookte net zo hard verder gheghe.. dus voor iedereen die wilk stoppen kan ik Zyban wel aanraden..ik ben na 10 jaar gestopt met dat hulpmiddeltje :) Succes !!
Waarschuw beheerder
(y) Melana!

Ik heb zelf wel bij vorige pogingen dat ik na 1 week altijd een paar dagen ziek was (ontwenningsverschijnselen)
Waarschuw beheerder
dit is me eerste dag dat k t weer probeer *renvlieghyperspringzoefhinkel* dus gaat nog wel moeilijk worden k ben nu gewoon vet hyper omdat k van mezelf niet mag roken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Djind. op dinsdag 11 oktober 2005 om 10:56:
Stoppen met roken.

:no:
Waarschuw beheerder
geniet nog teveel van me peukje :jaja: maar heel veel suc6 voor de mensen die wel gaan stoppen of daar mee bezig zijn :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tammy O:) op woensdag 28 december 2005 om 14:09:
geniet nog teveel van me peukje maar heel veel suc6 voor de mensen die wel gaan stoppen of daar mee bezig zijn

(Y)
Waarschuw beheerder
Lieffie en ik gaan volgende week weer stoppen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Big Star op donderdag 29 december 2005 om 12:46:
Lieffie en ik gaan volgende week weer stoppen

En deze keer wel volhouden he!

T viel mij alles mee. Echt. Ook het eerste feestje niet roken ging super. Helemaal geen behoefte gehad toen.
En de volgende dag voelde dat wel beter ook. Normaal was ik helemaal doorgerookt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Djind. op donderdag 29 december 2005 om 13:06:
En deze keer wel volhouden he!

Vorige keer ook 1,5 jaar volgehouden! Maar ik hoop het nu nog langer vol te houden :yes:

Het moeilijke was om niet te roken op feestjes, verjaardagen, de sociale gelegenheden. Vooral als ik een borrel op had en zo was het er weer ingeslopen...
Waarschuw beheerder
Bij ons in de stapgroepen is vrijwel iedereen gestopt met roken. Dat scheelt ook wel heel erg veel hoor.

Waarschuw beheerder
ik ben al 24 uur gestopt.. Het klinkt misschien weinig, maar voor mij is het een hele prestatie en een goed begin..

Alleen wel slecht moment om te stoppen, zo voor het weekend/jaarwisseling

Waarschuw beheerder
ik ben al 24 uur gestopt.. Het klinkt misschien weinig, maar voor mij is het een hele prestatie

Bij mij net zo..O:)
Nu nog even doorzetten..:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 december 2005 om 23:04:
Nu nog even doorzetten

ik hou het niet lang meer vol.. Ben echt chagerijnig, en in plaats van dat mijn familie daar een klein beetje begrip voor heeft, worden ze weer boos op mij :S

Willen ze nou dat je stopt met roken of niet?!

Waarschuw beheerder
ik hou het niet lang meer vol.. Ben echt chagerijnig, en in plaats van dat mijn familie daar een klein beetje begrip voor heeft, worden ze weer boos op mij

Willen ze nou dat je stopt met roken of niet?!

Tsjah...:S
Heb ik gelukkig geen last van.
Mn familie heeft dr well begrip voor..:)

Waarschuw beheerder
ik blijf gewoon zoveel mogelijk bij iedereen uit de buurt, dan kan er hopelijk weinig mis gaan.. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Je stopt toch voor jezelf, niet voor je familie of voor iemand anders?

Als het te veel lijkt te worden kan het helpen om jezelf even af te beulen en uit te putten door wat te sporten. Heel hard rennen of 20+ keer opdrukken.

Als je 3 dagen niet heb gerookt dan wordt het alleen nog maar makkelijker.

Succes verder! (y)
Waarschuw beheerder
Hoe is het met alle stoppers?

Hier gaat t nog steeds goed. Oud en nieuw hadden we rokers in ons eigen huis, maar heb volgehouden.
Van de week had ik een rokende vriendin op de koffie. Die heb ik met sigaret onder de afzuigkap gezet. Rook wel lekker maar heb niets gedaan.
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het erg knap (Y)

mij lukt het nog altijd niet, en moet ook heel eerlijk zeggen dat ik teveel van mn rookmomentjes geniet
en aangezien er nog geen 3 pakjes per week doorheengaan
(en dat verdomd weingi is met het 1.5 pakje dat ik rookte per dag afdgelopen zomer)
vind ik dat al een prestatie op zich.

bovendien zijn er dagen dat ik gewoon totaal niet rook, bijv omdat ik met mn ma een dagje weg ben en ik niet mag roken van dr. :)

dus ik vind het goed en ik geniet nog ff lekker van mn rookmomentjes

de rest die wel totaal gestopt is, heeeele rg veel succes (F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dr.Evil :lijn: :xtc: op vrijdag 13 januari 2006 om 09:43:
Uitspraak van Mojito op vrijdag 13 januari 2006 om 09:07:
Die heb ik met sigaret onder de afzuigkap gezet.

:0

Ja.. had r ook buiten kunnen zetten natuurlijk. :-)

Maar zo grof wil ik dan ook weer niet zijn.

Waarschuw beheerder
Maandag 10 weekjes gestopt :).. Bij mij thuis wordt flink doorgestoomd maar heb er gelukkig nog steeds geen behoeft aan :D

Waarschuw beheerder
2 weken gestopt nu, de eerste week was een makkie :yes: maar de 2e week is een ware hel :nee:, vreselijk maar we houden vol (proberen dan)
Waarschuw beheerder
Nou ik ben inmiddels bijna 4 mnd gestopt en het gaat nog steeds erg goed weinig moeite mee eigenlijk helemaal geen enkele moeite 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van O:)Kleintje O:) op vrijdag 13 januari 2006 om 22:19:
Nou ik ben inmiddels bijna 4 mnd gestopt en het gaat nog steeds erg goed weinig moeite mee eigenlijk helemaal geen enkele moeite

:| woow!!

ben trots op je maaike ;)
en waarom lukte het eerst nou niet?

Waarschuw beheerder
donateur
pff ik blijf maar dromen dat ik nog rook

wie heeft dat nog meer ?
Waarschuw beheerder
Nee, ik droom niet dat ik nog rook. Maar als ik t soms op tv zie krijg ik wel trek. Ik romantiseer het echt nog hoor.
Waarschuw beheerder
Na 2 weken helaas weer begonnen....... :(
Waarschuw beheerder
Dikke laag asfalt op die logen dan...8)

Misschien idd maar es een keertje serieus gaan minderen enzoo
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 januari 2006 om 02:25:
woow!!

ben trots op je maaike
en waarom lukte het eerst nou niet?

haha simpel als ik weer begin met roken gaat er hier iemand ook beginnen

Waarschuw beheerder
:| haha jasper?
zie je t al voor je? hihi!!

:flower: (y) super goed van je joh!!

Waarschuw beheerder
2 weken gestopt hier :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2005 om 15:19:
Uitspraak van [HPT] -Guppie- op donderdag 15 december 2005 om 15:16:
Zolang ik niemand zie roken,denk ik er niet eens aan!
Zo zie je maar dat het allemaal in je kop zit.

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben vanaf 5 jan gestopt met roken ! :):) na 7 jaar

Ik heb er weinig moeite mee en het gaat allemaal goed..

ik hoop het nou voor de rest van me leven vol te houden!!
Waarschuw beheerder
Voor de mensen die iets langer gestopt zijn.

Wanneer vonden jullie het wel even moeilijk?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 januari 2006 om 20:04:
:| haha jasper?
zie je t al voor je? hihi!!

:flower: (Y) super goed van je joh!!

Hmz nee niet echt maar neem het risico maar niet haha
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Kutzooi. 22 dagen gestopt, krijg het nu opeens moeilijk :S

Voor de gestopte mensen: wat doe je op zo'n moment dat je opeens snakt naar een sigaret?

Waarschuw beheerder
ruim n half jaar! :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 januari 2006 om 16:04:
wat doe je op zo'n moment dat je opeens snakt naar een sigaret?

Dan ga je iets anders doen. Vooral een situatie opzoeken waarin je echt niet kan roken werkt.
Geen sigaretten in huis halen / houden. Drink glazen water.

Oh, en van die salmiaksnoepjes zuigen. (lakriksen)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Djind. op zondag 22 januari 2006 om 21:43:
Drink glazen water.

(y) dat doet idd wonderen!!

Waarschuw beheerder
Dan ga je iets anders doen. Vooral een situatie opzoeken waarin je echt niet kan roken werkt.

Dankje :flower: zoiets doe ik meestal al, stap meestal lekker onder de douche als ik er zin in krijg, kan ik toch niet roken en in de winter kom je daar ook niet snel onder uit.

Oh, en van die salmiaksnoepjes zuigen. (lakriksen)

Ga ut proberen (Y)

Waarschuw beheerder
ik rook niet,,

Die longen zijn een rede waarom ik niet rook ;)
Waarschuw beheerder
Goedzo! En ook nooit aan beginnen!

Waarschuw beheerder
Gewoon goed smeren met vaseline is er niks aan de hand

Waarschuw beheerder
donateur
donderdag precies een halfjaar gestopt :D:Db):cheer:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 januari 2006 om 10:21:
pff ik blijf maar dromen dat ik nog rook

wie heeft dat nog meer ?

jaaahh, heel erg :9
Waarschuw beheerder
iets langer dan een jaar gestopt en heb het er echt niet moeilijk mee gehad. Ik rookte een pakje per dag.

heb wel het boek stoppen met roken voor vrouwen gelezen en het heeft dus geholpen.

(k)
Waarschuw beheerder
Ik ben nu 2 weken gestopt met roken.. wegens gezondheids omstandig heden.en moet je zegge. heb nog steeds geen behoefte aan een sigaret :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 100% ANGEL op maandag 23 januari 2006 om 12:26:
heb wel het boek stoppen met roken voor vrouwen gelezen en het heeft dus geholpen

Dat wil ik ook nog gaan lezen.

Ik ben bang dat ik weer ga roken wanneer mijn vriend 9 maanden van huis is. :(