Partyflock

Forumonderwerp · 817459
Houd jij je bezig met wetenschap (en dan bedoel ik vooral als hobby, niet als werk/studie)?

Zo ja: op welk gebied (astronomie, natuurkunde, kwantummechanica, enz.)?

En welke websites, documentaires, boeken of schrijvers vind je daarbij het meest interessant en waarom?
laatste aanpassing
ik hou me bezig met partyflockeranica! B)
laatste aanpassing
Voor de wetenschap is het beter dat ik me daar niet mee bezig houd 8)
Uitspraak van Zotte Lotte op maandag 10 oktober 2005 om 20:02:
Voor de wetenschap is het beter dat ik me daar niet mee bezig houd

:respect:
en voor de rest van partyflock geldt hetzelfde
ik hou me bezig met patryflockeranica

Ik met partyflockologie....misschien hebben we wel raakvlakken :o

Myth busters..haha verder kom ik niet... :)

sjaah en verder de algemeen bekende relativiteidstheorie,van ons alle bekende albert einstein

Die simpele theorie zou nog wel s t einde van de wereld kunnen betekenen.. E=mc2

Kolere Oldstyler jij hebt nogal een hoge dunk van je zelf he ???

heb jij wel een leven buiten flock ?
heb jij wel een leven buiten flock ?

Een prima leven :yes: en jij bassie? :devil:
laatste aanpassing

pf lulletje ben je.

nee jij bent lekker 6 oktober...denk je nou echt dat we niet door hebben dat dit jou fake profiel is,terwijl je zelf een pf lulletje bent..
Sterker nog,je bent nog triester dat je op je vrije tijd nog is een keer,met een fake profiel mensen op pf moet lastig vallen,omdat je dat met je eigen profiel niet durft...LOSER

Werkzaam bij Triple R-Events
Artiest {SHOWLIST artist 31337, 17972, 27639}
amen. :D

scheikunde (studeer ik)

ferdi : dan brown dies egt (y) :yes:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 20:49:
dan brown dies egt

Zeker interessant (y)

Ik heb er een paar boeken van liggen: "Het Bernini mysterie" en "De Da Vinci Code / Luxe editie" :yes:
Ik moet er alleen nog aan beginnen :/

Maar dat is eigenlijk meer fictie dan wetenschap.
laatste aanpassing

geschiedenis is toch ook een soort wetenschap of niej ??

da vinci code heb ik ook :) das egt een mooi boek :yes:
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 20:55:
geschiedenis is toch ook een soort wetenschap

Klopt, maar de boeken van Dan Brown zijn een mix van geschiedenis en een verzonnen verhaal.

Ik heb een boek "De geheimen van het Bernini mysterie - Cox & Cox, S." waarin ze (proberen) om fictie en non-fictie uit elkaar te houden :-)
Ik doe onderzoek op het centrum voor voortplanting op het AMC :)

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op maandag 10 oktober 2005 om 21:01:
Klopt, maar de boeken van Dan Brown zijn een mix van geschiedenis en een verzonnen verhaal

da klopt maar de feiten zijn wel mooi beschreven :)

bernini mysterie ga ik aan beginnen da over de illuminati is heel interessant
Economische wetenschap, studeer namelijk bedrijfseconomie :)
Scheikunde is voor :x

laatste aanpassing

N20 b)

Artiest Warlok
Stephen Hawking (Y)

Nee ik hou me niet bezig met de wetenschap. Ik vind dat eigenlijk niet echt interresant ook.
Ook vind ik dat de wetenschap veel te non-openminded staat tegenover spirtualiteit. Dat vind ik erg jammer en dat geeft mij een afkeer.
Ik vind het ook erg jammer dat de wetenschap als iets heiligs gezien word en dat alles maar klakkeloos word aangenomen. Net alsof de wetenschap er al 100% helemaal is... :s
De wetenschap is vrij nieuw nog en heeft nog heel veel te leren!

Ik heb niet veel met de wetenschap. :no:
Ik werk in de wetenschap, maja, dat werd niet gevraagd.... Als hobby hou ik me liever bezig met andere dingen dan m'n werk, dus geen wetenschap (behalve chemische wetenschap in het weekend ;-p)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 00:54:
Ook vind ik dat de wetenschap veel te non-openminded staat tegenover spirtualiteit. Dat vind ik erg jammer en dat geeft mij een afkeer.
Ik vind het ook erg jammer dat de wetenschap als iets heiligs gezien word en dat alles maar klakkeloos word aangenomen. Net alsof de wetenschap er al 100% helemaal is...
De wetenschap is vrij nieuw nog en heeft nog heel veel te leren!

dat eerste is niet helemaal waar, ken genoeg natuurkundigen die ontzettend gelovig zijn, niet dat ik snap hoe ze het combineren, maar dat doen ze wel (ooit een zwarte kousen biologe gesproken die niet in de evolutietheorie geloofde, maar het wel een handig model vond...)

Dat alles klakeloos wordt aangenomen in de wetenschap is verre van waar. Maar dat zien buitenstaanders ws. niet, want die worden alleen geconfronteerd met het eind resultaat, maar reken maar dat de weg er naar toe echt alles behalve lekker makkelijke recht toe recht aan is. Je zal een wetenschapper ook nooit horen zeggen dat ie alles weet, al was het maar omdat ie dan geen werk meer heeft ;-).

Ik denk dat wetenschappers zich maar al te goed realiseren dat ze er nog lang niet zijn. Waarom denk je dat er zo is gelobbyt voor meer en betere beta-vakken op de middelbare school? Juist, omdat we bij de volgende generatie, als het zo door gaat, te weinig mensen hebben die doorgaan met het vergaren van kennis.

o wacht, ik zie het al, advocaat, dit wordt een alfa-beta discussie (of beter gezegd gamma, heb ik onlangs geleerd) ;-)

doe in mn vrije tijd register accountancy B)
laatste aanpassing
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op maandag 10 oktober 2005 om 19:59:
astronomie, natuurkunde, kwantummechanica, enz

ja een van mijn hobby is het praktiseren van kwatummechnica, ben bezig met met een proefopstelling van de herziende snaartheorie, en hoop op deze wijze aan te kunnen tonen dat antimaterie niet ondergeschikt is aan materie..

the advisor ;-)

dan heb je een aardig zolderkamertje :D

ik houd me als hobby bezig met bacteriologie en virologie,daarnaast alles over geneeskunde en homeopatische geneeskunde.astronomie en alles over wiskunde.

Ik vind documataires over het heelal en de ruimtevaart, altijd wel mooi om te zien.

Vorige week zondag was dr nog 1 op tv, t ging dr over dat buitenaards leven in theorie mogenlijk is.

ja ik verdiep me ook in alles over paranormale zaken,unsolved mysteries en verhalen over buitenaards leven ,ufo's,thelepatie en remote vieuwing
het gaat eigenlijk niet verder dan het lezen van de horoscoop :P

Lees zelf af en toe de Kijk of Quest en kijk wel eens discovery. Ben momenteel ook bezig met het boek 'Het Universum' van Stephen Hawking. Heb altijd interesse gehad in wetenschap, maar ben te dom voor beta vakken :P

Dat alles klakeloos wordt aangenomen in de wetenschap is verre van waar. Maar dat zien buitenstaanders ws. niet, want die worden alleen geconfronteerd met het eind resultaat, maar reken maar dat de weg er naar toe echt alles behalve lekker makkelijke recht toe recht aan is.

Juist, in de wetenschap zijn ook verschillende stromingen, wetenschappers zijn ook eigenwijs en het lang niet met elkaar eens.

Ook vind ik dat de wetenschap veel te non-openminded staat tegenover spirtualiteit.

Valt ook niet te bewijzen, dus nutteloos voor de wetenschap. Religie en wetenschap zullen altijd 2 gescheiden gebieden blijven.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 21:52:
ja ik verdiep me ook in alles over paranormale zaken,unsolved mysteries en verhalen over buitenaards leven ,ufo's,thelepatie en remote vieuwing

alles is te verklaren met string theory :) (met nadruk op ALLES)
snaartheorie
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 01:09:
alles is te verklaren met string theory :) (met nadruk op ALLES)

men hoopt dat de stringtheorie een theorie van alles kan opleveren, er is alleen nog wel een boel werk aan de winkel voordat we echt zover zijn.
Uitspraak van SuperRupsje op woensdag 12 oktober 2005 om 09:22:
men hoopt dat de stringtheorie een theorie van alles kan opleveren, er is alleen nog wel een boel werk aan de winkel voordat we echt zover zijn.

Uitspraak van The advisor op dinsdag 11 oktober 2005 om 10:17:
ja een van mijn hobby is het praktiseren van kwatummechnica, ben bezig met met een proefopstelling van de herziende snaartheorie, en hoop op deze wijze aan te kunnen tonen dat antimaterie niet ondergeschikt is aan materie..

ben goed onderweg!

the advisor ;-)

Jullie zijn mij vergeten :'(

hey Tesla, is het niks voor jou om zoiets uit te vinden als draadloos energie versturen?

Gegaranderd dat je er aardig wat miljarden mee binnenhaalt :)

Uitspraak van SuperRupsje op woensdag 12 oktober 2005 om 09:22:
men hoopt dat de stringtheorie een theorie van alles kan opleveren, er is alleen nog wel een boel werk aan de winkel voordat we echt zover zijn

jup

em+s+w = quantummeganica = bewezen
g = relativiteitstheorie = bewezen
em+s+w+g = stringtheorie = niet bewezen, maar verklaard alles wat er gebeurd, en daardoor zeer goed mogelijk.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 12:42:
hey Tesla, is het niks voor jou om zoiets uit te vinden als draadloos energie versturen?

Ik ben helaas lichamelijk al een tijdje dood, maar het doet me deugd dat je me kent :Beer:

Hoe denken jullie hier trouwens over Nul-Punt Energie?

http://ode.nl/article.php
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 12:42:

Gegaranderd dat je er aardig wat miljarden mee binnenhaalt

waarom draadloos energie versturen als dat al voor ons gedaan word door sterren?

misschien moeten we meer engergie steken in het ontvangen van deze "draadloze" energie..

the advisor ;-)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 12:58:

sluit netjes aan bij quantumfysica, dus een bewezen feit

Uitspraak van The advisor op woensdag 12 oktober 2005 om 13:27:
waarom draadloos energie versturen als dat al voor ons gedaan word door sterren?

misschien moeten we meer engergie steken in het ontvangen van deze "draadloze" energie..

Ja zoiets als zonne-energie bedoel je alleen dan ontvangt op grotere afstand. Maargoed, zo kun je nog wel tig andere dingen bedenken.
Kan me ook nog zoiets herinneren als kernfusie mbv zeewater. Heb daar ook al een hele tijd niets meer van gehoord, maargoed, is dan ook niet mijn vakgebied.

klinkt als een soort matrix..vanaaf maar ff verder lezen :)

[edit]Kon het niet laten en maar ff afgelezen. Echt een supermooie theorie.

Heb hier nog iets gevonden:

http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/program.html

Lijkt me best interessant om hier een discussie over te starten maar vraag me af of een topic hier wel het gewenste resultaat zou opleveren :)
laatste aanpassing

ik ben een wetenschapper :D
whahaha
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 13:42:
ik ben een wetenschapper
whahaha

ja? met wat voor wetenschap hou jij je bezig?

*intresse is gewekt*

the advisor ;-)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 13:41:
[edit]Kon het niet laten en maar ff afgelezen. Echt een supermooie theorie.

Heb hier nog iets gevonden:

http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/program.html

Lijkt me best interessant om hier een discussie over te starten maar vraag me af of een topic hier wel het gewenste resultaat zou opleveren laatste aanpassing 12 oktober 2005 14:45

wat een toeval, die serie heb ik gister gezien. Het staat bijna allemaal al vast, behalve de string theory. Zeer mooi en interessant om eens te bekijken, en het verklaard eigenlijk bijna alles :)

wat een toeval, die serie heb ik gister gezien.

Bedoel je CSI Miami ofzo gisteravond op Veronica met dr. Malone/Mantone oid ?
Dat ging idd over een nieuwe theorie die de relativiteits en quantum theorie met elkaar verbond.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 16:47:
Bedoel je CSI Miami ofzo gisteravond op Veronica met dr. Malone/Mantone oid ?
Dat ging idd over een nieuwe theorie die de relativiteits en quantum theorie met elkaar verbond

als je beter leest, weet je het wel