Uitspraak van terror tess op vrijdag 7 oktober 2005 om 16:36:het maakt mij allemaal niet zoveel uit,, als ik het maar begrijp!!!!!!
Je communiceert op een forum dus dan is het de bedoeling dat de ander jou kan begrijpen en geen moeite hoeft te doen om je teksten te ontcijferen.
Dat is ook de reden waarom er taal, woorden en grammatica zijn: om je verstaanbaar te maken naar elkaar.
Een typfout kan een keer gebeuren en een keer een slippertje met een spellingsfout kan af en toe door de beugel. Maar jij maakt bijv. al een stuk of 6 fouten in je openingspost van zo'n 30 woorden, zo'n 20%...drama.
En iets als 'tog' is geen typfout, dat is een gebrek aan beheersing van de nederlandse taal.
reden waarom er taal, woorden en grammatica zijn: om je verstaanbaar te maken naar elkaar
de quote is niet persoons gebonden
dat klopt maar niet iedereen beheerst het ABN zoals het hoort
en niet iedereen zou dat kunnen, daar zijn wij mensen voor
en zo zijn er meerdere dingen bijv. 1 punt
iedereen kan foto's maken, maar ben je dan een goed fotograaf
en hierop PF heerst er veel "soort" computaal
dus the bitch tessie sch**t aan ze
en er komt weer een nieuwe spellingsboek voor de
belangstellenden en aankomende leraren
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 oktober 2005 om 00:55:en hierop PF heerst er veel "soort" computaal
dus the bitch tessie sch**t aan ze
en er komt weer een nieuwe spellingsboek voor de
belangstellenden en aankomende lerarenlaatste
Er is een groot verschil tussen turbo-/computaal of welke variant dan ook en gewoon het gebrek aan beheersing van de taal.
Wat heb je aan een nieuw spellingsboek wanneer je toch gewoon je eigen ding blijft doen???
Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op vrijdag 14 oktober 2005 om 01:08:gewoon het gebrek aan beheersing van de taal.
nogmaals zie onder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 oktober 2005 om 00:55:dat klopt maar niet iedereen beheerst het ABN zoals het hoort
en niet iedereen zou dat kunnen, daar zijn wij mensen voor
en omdat niet iedereen het kan moet men proberen hun
in hun waarde te laten
wij zijn mensen en geen computers of wandelende woordenboeken
Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op vrijdag 14 oktober 2005 om 01:08:Wat heb je aan een nieuw spellingsboek wanneer je toch gewoon je eigen ding blijft doen
inderdaad en dan kan ik niet begrijpen dat sommige mensen zich daar druk om maken, zoals ik me druk maak om die mensen
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 oktober 2005 om 02:34:en omdat niet iedereen het kan moet men proberen hun
in hun waarde te laten
Er is verschil tussen echt niet kunnen door 1 of andere afwijking en niet willen/ er geen moeite voor doen.
In het laatste geval wil ik die persoon best in zijn/haar waarde laten: een lage(re).
Waarom? Denk maar eens na hoe men in dat geval je sollicitatiebrief zou beoordelen.
Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op vrijdag 14 oktober 2005 om 03:01:na hoe men in dat geval je sollicitatiebrief zou beoordelen
ik denk dat als iemand je veroordeeld na het lezen van
een sollicitatie brief een slechte zaak, mits het een beroep
is waar je het ABN nodig hebt
ik heb liever een goede timmerman in dienst dan één die
de hele dag zijn collega's zit te corrigeren over het ABN
en misschien wel een minder goede timmerman is
en ik lig er niet wakker van of iemand er geen moeite voor wilt doen, want sommige mensen hier op PF gedragen zich vaak anders dan zoals ze zijn d.m.v. gedrag (mensen belachelijk maken, heb ik soms ook weleens gedaan) en door
hun schrijfgedrag
denk jij nog echt dat velen hier op PF zich zo gedragen op hun werk zoals ze mensen afkafferen
allemaal onnodig stoer gedrag
ik vind het soms ook leuk om aandacht te krijgen als menig ander
maar heel vaak is het uitkafferen van een ander de reden omdat men heel vaak niet zeker is van zichzelf
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 oktober 2005 om 03:38:ik denk dat als iemand je veroordeeld na het lezen van
een sollicitatie brief een slechte zaak, mits het een beroep
is waar je het ABN nodig hebt
Het gaat er niet om of je het nodig hebt of niet bij die baan maar je beheersing van de taal is een onderdeel van het complete visitekaartje dat je afgeeft en waarmee je dus een bepaald beeld van jezelf schetst. En dat geldt dus niet alleen voor een sollicitatiebrief maar ook voor een forum.
Natuurlijk zal stoer doen ook een rol spelen maar bij mij komt het over als onkunde en dus alles behalve stoer. daarnaast vat ik het gewoon niet want wanneer ik bewust zo veel fouten zou willen maken dan ben ik extra veel tijd kwijt omdat ik plots bij elk woord moet nadenken. Als je vroeger een beetje je best hebt gedaan dan zit het meeste namelijk voorgeprogrammeerd in je koppie.
Ik lig er verder ook niet wakker van hoor maar vind het wel jammer.
Ik zeg er ook weleens iets van, maar bedoel het goed. Mensen voelen zich ook best snel aangevallen hoor.