*lap tekst, lees 't niet als je gene zin hebt maar kom niet met de domme opmerking "teveel tekst" want daar heb ik gene reet aan
Trance en Hardstyle zijn natuurlijk pijlers van de dance events en daarom zijn
er ook veel events waar je uit kunt kiezen. Zo kunnen echte liefhebbers van
Trance natuurlijk naar Trance Energy en is er voor de echte hardstyle fans
Qlimax.
Kijk, en daar gaat het al mis. "Echte" tranceliefhebbers die gaan al lang niet meer naar Trance Energy. Want ook dat is veel te groot geworden. Dat begon ook als een leuk feest in 1 zaal voor een man of 8000 en nu zit het daar in die Jaarbeurs. En laten ze verdomme een Yoji Biomehanika afsluiten die gewoon mknoerhard hardstyle staat te draaien. Dat feest heeft geen reet meer met Trance van doen en is zeker niet te vergelijken met de Trance die op IC gedraaid werd.
Voor Trance hoef je niet meer bij ID&T te zijn, maar bij UDC of Armada. ID&T biedt te weinig alternatief en laat degenen die geholpen hebben hun feesten tot zo'n succes te maken aardig barsten als je 't mij vraagt. En dat deden ze bij de hardcoreliefhebbers destijds ook...al was het GROTE verschil dat die het veelal aan zichzelf te danken hadden. De sfeer was ook waardeloos en met dat opkomende extreem-rechste gedoe heeft de scene het destijds voor zichzelf verneukt.
Met de redenatie over Hardstyle ben ik het eens. Daar hadden ze uberhaupt met hun poten vanaf moeten blijven want dat hoorde helemaal niet bij IC. laat Q lekker de hardstyle verzorgen i.p.v. makkelijk te willen scoren en het bij IC te betrekken destijds.
Verder irriteer ik me mateloos aan het gelul over Urban. ten eerste die steekpartijen. Heeft iemaned ze gezien of is dit weer het zoveelste broodje-aap-verhaal? Heb vroeger vaak genoeg zulke verhalen gehoord over de hardcorescene anders hoor, daar ging het er HEEL wat heftiger aan toe, het is niet voor niets dat ID&T in 2000 niet 1 hardcorefeest gegeven heeft. Dus niet gaan lopen lullen alsof de housescene zo schattig is. Vooralsnog zijn de xtc- en GHB-doden die we kennen in NL wel op houseparties gevallen en niet op Urbanfeesten. Vooralsnog kan ik me meer dan genoeg rellen herinneren (vaak voetbalgerelateerd) op housefeesten. Ik noem DV 2004 en nog vele, vele andere feesten.
Generaliseren, lekker makkelijk. Zeg dan gewoon gelijk dat je een hekel hebt aan zwarten want daar komt het gewoon op neer.
Ikzelf heb niets tegen Urban, nog minder tegen de mensen die ernaar luisteren maar zeg alleen dat het niet goed samengaat met hosue. Althans, niet in een dusdanige vorm. Simpelweg omdat de houseliefhebbers zo narrowminded als de neten zijn en de Urban-liefhebbers over het algemeen ook het liefst naar hun eigen muziek luisteren. Misschien dat hier dan nu wel de groep mensen op afkomt die meer openstaat voor dingen en eens aan elkaars muziekstijl proeft, maar ik vrees ervoor.
Vooralsnog begrijp ik wel waar ID&T naartoe wilt. Urban is ook wel de toekomst en zo gek is dat niet. Kijk eens hoeveel allochtonen we in Nederland hebben en dat is toch vooral de doelgroep die naar Urban luistert, net als de jonkies die net van school afkomen en opgroeien met Eminem en dat soort gasten. En natuurlijk hebben zij ook recht op hun verzetje en juich ik het alleen maar toe dat er aanbod is voor hen.
MAAR: Waarom moet dat onder de naam "Innercity"? Waarom gene nieuw concept? Waarom kan IC niet gewoon terug naar haar roots? Waarom moest het uberhaupt allemaal zo groot? Kwestie van vraag&aanbod? En nu de economie terugloopt en mensen simpelweg dat geld voor ene kaartje niet meer ophoesten dan maar op deze koers?
Ik vind dat unfair. En daar blijf ik bij. Had dit feest teruggebracht naar hoe het begon. Gewoon een of twee zalen, techno, trance & Progerssive weer bij elkaar, fuck die hokjes en gewoon samen een groot feest maken. Zoals de eerste legendarische Innercity. Zoals de eerste legendarische Trance Energy. Zoals de eerste paar edities van Shockers (want zelfs de eerste die totaal niet uitverkocht werd een enorm succes en ook daar stonden Trance en Techno door elkaar). Die stijlen gaan prima samen, dat is al zo vaak gebleken.
Ik vind het eeuwig jammer maar het begint erop te lijken dat ik me er maar bij neer moet leggen dat de scene over de top heen is en dat ik dankbaar mag zijn dat ik met mn 27 jaar en 11 jaar feesten wel die hoogtepunten van toen heb mogen meemaken. Wat er nu allemaal staat te gebeuren, da's niet mijn ding meer. Ik zal maar vast achter de geraniums kruipen ofzo