Partyflock

Forumonderwerp · 813419
1 volger · 1858x bekeken
Waarschuw beheerder
Okay als je kon kiezen tussen doof zijn of blind zijn. Wat zou je dan kiezen?

Tuurlijk kunnen de mensen die het worden of zijn er niet in kiezen. En het is allemaal heel erg voor die mensen.

Maar stel als je moest kiezen:
Wat zou je dan doen?

Zelf zou ik dan kiezen voor doof zijn want je kan de mooie dingen van de wereld nog wel zien.
Waarschuw beheerder
doof, want anders zou ik denken dat iedereen me aanvalt ofzo denk ik haha
Waarschuw beheerder
Dan maar dood.
Waarschuw beheerder
Dan maar dood.

(Y)

Waarschuw beheerder
Doof..

Gehoorapparaatje is gelukkig uitgevonden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 oktober 2005 om 16:00:
Doof..

Gehoorapparaatje is gelukkig uitgevonden

volges mij hoor je dan nix hoor, ook nie met gehoorapperaat

Waarschuw beheerder
Uitspraak van knetterwaus 010 op donderdag 20 oktober 2005 om 16:08:

Is dat zo :/ :$

Dacht dat wel hielp :O
Waarschuw beheerder
hahaha neej joh als je doof ben t hoor je toch helemaal niks meer lol :D

Waarschuw beheerder
haha ja weet ik veel ken niemand die doof is.. ik dacht dat ze die dingen daarvoor gebruikten :$

Ach weer wat geleerd :D
Waarschuw beheerder
hahaha ja :P

Waarschuw beheerder
Ik denk dat ik liever doof ben dan blind omdat ik al dan toch nog mooie dingen kan zien. Jammer dat ik niks meer kan horen dan want ik eigenlijk ook niet leven zonder muziek want dat vrolijkt mij altijd op of daar kan ik mij in uiten.
Waarschuw beheerder
ik sluit me aan bij liever doof!!!

Waarschuw beheerder
Moeilijk moeilijk... toch maar blind
Zou gek worden als ik niemand's stem meer kon horen, muziek etc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M-@delon op donderdag 20 oktober 2005 om 16:53:
ik sluit me aan bij liever doof

:yes: ik ook :yes:

Waarschuw beheerder
pff zou geen van beiden willen zijn , maar als ik dan toch echt moeste kiezen zou ik liever doof dan blind zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op woensdag 19 oktober 2005 om 14:06:
meeste zijn er mee geboren en je leert ermee leven lijkt mij..

Ja, maar dan ben je niet anders gewend, dus dat is heel wat anders dan dat je horend bent geboren en ineens doof wordt. Dán weet je wat je gaat missen :jaja:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 14:04:
mooi gezegd

Senks :)

Uitspraak van knetterwaus 010 op donderdag 20 oktober 2005 om 16:08:

Jawel..

Waarschuw beheerder
Ik zou liever doof willen zijn!

Waarschuw beheerder
Blind, geluid en muziek is mijn leven. :)

Uiteraard zit ik er, net als iedereen, niet op te wachten, maar als de keuze >moet< maken dan wordt dat het.
Waarschuw beheerder
donateur
als ik mijn lievelings muziek niet meer kon horen, zou ik knatergek worden.
ok, als je blind bent dan kan je niet meer auto rijden, wat ik ook graag mag doen, dus dat is wel een moeilijke keuze, maar ik denk dat ik dan toch liever muziek aan mijn hoofd heb...

Waarschuw beheerder
donateur
Doof :jaja:
Zou wel verschrikkelijk zijn als ik geen muziek meer kon luisteren maar ik zou het nog erger vinden als ik mijn vriend niet meer zou kunnen zien (L)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 oktober 2005 om 19:59:
pff zou geen van beiden willen zijn , maar als ik dan toch echt moeste kiezen zou ik liever blind dan doof zijn.

AAngezien ik van de meeste dingen weet hoe ze eruit zien(kleuren, vormen, objecten,etc)is het niet moeilijk in te beelden hoe dingen eruit zien als ze omschreven worduh.. En er is genoeg ellende en er zijn genoeg lelijke dingen op deze wereld die ik liever ook helemaal niet zie..en het gaat bij mensen toch om de binnenkant.. Dus doe mij maar blind dan wordt de perfecte partner zoeken opeens ook stuk makkelijker!!

Waarschuw beheerder
doof,als je blind ben zie je niks van wat er om je heen gebeurd,je ziet niet hoe mensen je aankijken,de straat op word moeilijk,vaak afhankelijk van een hond,en je kunt nie tzomaar ff snel ergens naar toe,wat lijkt me dat erg als je blind geboren word,je ouders niet eens kunnen voorstellen hoe ze er uit ziet,nix van de wereld te kunnen zien,je eigelijk helemala niet kunt voorstellen hoe iets in elkaar zit,alleen maar door het te horen van anderen,en het zelf niet kunnen zien.Als ik nu al even me ogen dicht doe en ik loop met ogen dicht over straat dat hou ik niet eens vol.ik zou het niet kunnen op eens nu niks meer te kunnen zien,geef mij maar doof,dan kan ik van de mensen om me heen genieten en je kunt nog naar feesten gaan omdat je weet hoe dat is,het liefs zou ik natuurlijk allebei niet hebben dat zeker niet,maar als ik moest kiezen..Doof..

Waarschuw beheerder
Doof

Waarschuw beheerder
Geen van beide!Maar als ik toch moest kiezen doof! Zou ook ernstig zijn als je geen muziek meer zou kunnen horen, maar niets zien lijkt me helemaal niets!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik ga ook voor doof.. al kun je de muziek dan niet meer horen.. het voelen kan altijd nog..:yes:

Waarschuw beheerder
Doof, kan ik altijd nog de mensjes zien waar ik om geef, en hun gevoelens zien, want een blik zegt meer dan 1000 woorden. (A)
Waarschuw beheerder
donateur
doof , ken ik ten minste mog partyflockuh !!!

Waarschuw beheerder
doof, lijkt me vreselijk om blind te zijn, kzag laatst een blind meisje bij mij in de bus... je weet niet hoe vol de bus is, of je dus kan zitten..
je kan jezelf nooit bekijken hoe je eruit ziet, als je mensen hoort lachen weten ze nooit of ze jou uitlachen omdat je het niet ziet. lijkt me echt vreselijk:S

Waarschuw beheerder
ik heb liever ingeklaptetijgerbrood vrees omdat ik een hekel aan lichtgevendsoftijs heb maar ja dat is logisch ik ben in me vorige leven ook suikerspin temmer geweest

neej ben liever doof dan blind
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
liever geen van beiden natuurlijk, maar als ik dus echt zou moeten kiezen; dan maar Doof.

het lijkt me namelijk nogal beangstigent om niet te kunnen ZIEN wat er om je heen gebeurt..

Waarschuw beheerder
liever allebei niet maar had ik een keuze dan was ik het liefst doof... dan heb je gebaren nog... maar als je blind ben is alles op gevoel en wat je hoort van mensen...

Waarschuw beheerder
Doof
Waarschuw beheerder
donateur
Blind Voor de muziek
Doof Om mijn dochter te zien opgroeien

En tja denk dat het dan toch het laatste word.
Ik luister voornamelijk oldschool en dat zit en blijft in mijn hoofd zitten, nemen ze me niet meer af.

Waarschuw beheerder
doof
Waarschuw beheerder
Dan inderdaad maar doof! Maarja je hebt het helaas niet voor het zeggen...
Waarschuw beheerder
doof,zelfs als je doof bent kun je tegenwoordig nog van muziek genieten toch?
van die vloeren die trillen en hele zware bass :)

bass die moeje nie horen die moeje voelen !!

Waarschuw beheerder
doof..

muziek kun je altijd nog voelen en praten kun je doormiddel van gebaren taal. :) enblikken zeggen vaak ook meer dan woorden ;)

als je blind bent mis je alles! je weet niet wat je aanhebt, hoe de omgeving eruit ziet, je weet niet hoe je erzelf uitziet :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van **GrOeNniEj** op zondag 25 september 2005 om 19:58:
Zelf zou ik dan kiezen voor doof zijn want je kan de mooie dingen van de wereld nog wel zien.

me too!

Waarschuw beheerder
donateur
allebij, lekker nutteloos :lijn:

Waarschuw beheerder
Doof dan maar...

Waarschuw beheerder
Doof want dan kan ik teminste nog zien waar ik heen moet. Anders zie je nooit je vriendje, je vrienden, Kleuren etc.

Waarschuw beheerder
Doof, dan zie je de mooie dingen iig nog :yes:

Waarschuw beheerder
Doof

Waarschuw beheerder
Blind!
Het lijkt mij dat wanneer je doof bent, je snel "eenzaam" bent & je kunt niet meer van muziek genieten! Ga maar eens een avond staan dansen zonder muziek :/
En het "voordeel" van blind zijn is, dat je iemand ongegeneerd kunt betasten om hem nog beter te leren kennen :P

Waarschuw beheerder
doof
Waarschuw beheerder
Geen twijfel mogelijk...doof

Waarschuw beheerder
doe dan maar dood, kan dat ook?
wat een stelling zeg......TRIEST gewoon