Partyflock

Forumonderwerp · 813328

Waarschuw beheerder
Aaargh, ik woon op mezelf, krijg stufi en bijbaantje bij de hema (wat kut betaalt :@ ) dus ik vind t aardig lastig.

Kom jij rond elke maand?
Waarschuw beheerder
Ik heb studiefinanciering.. + lening = 730 euro in de maand en daarbij komt nog het geld van me bijbaantje.. kom dus wel rond.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van CoolJules(v) op zondag 9 oktober 2005 om 19:09:
omg dan denk ik dat ik ib-groep weer onder hun flikker ga schoppen.

Ik heb ook uitwonende beurs

en bij elkaar krijg ik een belabberde 300 euro en daar moet ik et van doen

dat hangt helemaal af van de inkomsten van je ouders.. vandaar dat het voor de 1 lager is dan voor de ander

Waarschuw beheerder
eigenlijk heb ik het minimale van studifinanciering.. want ouders verdienen te veel.. maar toen ik een kindje kreeg kreeg ik 400 euro extra ( 1oudertoeslag)
dus studiefinanciering is iets van 480 euro
en mn ouders sponsoren me nog met 175 euro
en dan krijg ik nog 150 euro

verder werk ik niet meer want is niet meer te combineren..
805 euro per maand... dus
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik doe een bbl opleiding en krijg elke maand 350€ van me instelling waar ik ga werken.
Ik heb verder geen bijbaan ( geen tijd) maar mijn vriend werk fulltime dus we komen goed rond :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 08:28:
en krijg elke maand 350€

En hoeveel dagen per week ga je daar werken?? Ik vind dat echt heel weinig...
Waarschuw beheerder
O, ik zie op je profiel dat je verpleegkunde doet, dan zit je zeker nog in de eerste 9 maanden (BVP)

Waarschuw beheerder
nu zit ik 7 maand op school
strx 1100 netto plus toeslagen

Waarschuw beheerder
donateur
Hmm ik heb 3 jaar op mezelf gewoond terwijl ik nog op school zat, kreeg minimale uitwonende studiefinanciering (200 euro)

en alleen mijn kale huur was al 280, inclusief, gwl, telefoon, internet en alles 450 en dan had ik nog geen eten, om niet over uitgaan te hebben, dus moest elke maand minimaal zo'n 400 a 500 euro bij verdienen...

niet makkelijk, geeft wel voldoening als ik weet dat ik mezelf al 3 jaar alleen red :)

*ben nu net gestopt met school en op zoek naar werk, is bijna nog moeilijker :S

Waarschuw beheerder
Kutzooi .. anders gooit me huisbaas er gewoon effe 15 euro extra huur bovenop.. alsof het al allemaal nog niet moeilijk genoeg was ..

Waarschuw beheerder
nee kom ook niet rond..maar tis ook echt te weinig vind ik

Waarschuw beheerder
Kom wel rond maar moet wel nadenken bij alles wat ik koop.
Mijn vriend en ik verdienen niet zo super veel maar wel net genoeg om ons gezinnetje van te onderhouden:-)

Waarschuw beheerder
No problemo. Heb het ook wel aso goed getroffen met mijn bijbaantje, maar als dat niet het geval was geweest dan was ik gewoon meer gaan werken denk ik. Wel lastig dat je af en toe op stage moet, heb je haast geen tijd meer om uren daarnaast te draaien als je ook nog een beetje een sociaal leven wilt hebben :nee:

Waarschuw beheerder
Nou kom echt niet rond!! Heb gewoon studiefinanciering en dan nog 100 euro extra van me ouders en werk ongeveer 12 uur per week bij AH, maar kom voor geen meter rond!! Maar goed ik wil ook veel te veel hebben altijd ;) dus als ik eens niet alles zou kopen dan zou ik wel uit kunnen komen

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1601, 2607}
Artiest Canta
Waarschuw beheerder
ik krijg 250 stu-fi per maand, betaal zelf mijn college geld en woon in een studentenhuis. Ik verdien per maand tussen de 1000 en 1200 euro bij (2x5 uur per weekend) dus kan wel rondkomen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 15:11:
Nou kom echt niet rond!! Heb gewoon studiefinanciering en dan nog 100 euro extra van me ouders en werk ongeveer 12 uur per week bij AH, maar kom voor geen meter rond!! Maar goed ik wil ook veel te veel hebben altijd dus als ik eens niet alles zou kopen dan zou ik wel uit kunnen komen

Ik kwam altijd wel rond met me studiedinanciering en bijbaantje, maar aangezien me bijbaantje afgelopen is word het toch wel wat lastiger. En daar komt bij dat ik altijd teveel wil, he is maar goed dat ik nog thuis wonend ben. Anders had ik het niet gered denk ik. Want januari 2006 word het nog lastiger als ik geen werk heb want dan worden de ziektenkosten ook duurder.. dus ik moet echt snel werk gaan vinden...
Waarschuw beheerder
Het is nooit genoeg! Ik was een jaar gestopt met school en toen werkte ik 4 dagen pw verdiende 700 euro na 2 a 3 weken op! Werk nu 2 avondjes 3 uurtjes precies hetzelfde verhaal! Maarja gelukkig heb ik nog een moeder met een portemonnee:d

Waarschuw beheerder
Centjes genoeg :yes:

zeker 620 euro in de maand en dan nog ongeveer 30% van beide studiebijlages :)

en dat in combinatie met school en misschien 25 uur in de week werken :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik kwam er van rond (woon wel thuis) maar nu ik mijn lesgeld moet betalen hou ik maar iets van 100 euri over.. en dat is niet veel als je je gsmrekening en cz van moet betalen..
Dus ben nu ook weer druk op zoek naar een baantje :P

Waarschuw beheerder
Nu kom ik wel rond... maar werk naast me school dan wel vrij veel dus
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 15:14:
Ik verdien per maand tussen de 1000 en 1200 euro bij (2x5 uur per weekend) dus kan wel rondkomen.

Ja, ik zou het als ik zo'n 25 euro per uur verdiende ook wel redden :(

Heb trouwens ook geen zin om meer te werken, dat scheelt ook. Zou best het hele weekend en doordeweeks in de avonden kunnen werken, maar wil ook nog wel wat tijd over houden om het uit te geven 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik red het aardig. Heb per maand ongeveer 650 euro (minimale beurs uitwonend, werken en 100E van paps en mams) te besteden waarvan er ongeveer 250 euro vaste lasten zijn. mijn ouders betalen mijn collegegeld nog gelukkig en verzekering ook.

Heb dus in de maand ongeveer 350 euro te besteden, waarvan ik mijn kleren ook moet kopen. Het is prima te doen, gewoon beetje opletten dat je niet voor jan en allemaal prullaria gaat kopen, owja en het scehelt ik rook niet

Maar aan de andere kant vind ik ook niet dat je heel erg moeilijk moet gaan doen, het is de tijd van je leven en die krijg je nooit meer terug, als je je nu druk gaat maken om geld krijg je er later alleen maar spijt van. Ik heb momentel gewoon de tijd van mn leven, en geld tsja natuurlijk ben je er mee bezig, maar laat het niet de overhand krijgen!

Tenzij je natuurlijk een kindje heb, zoals aardig wat mense hier, want dan gaat het niet alleen over jezelf maar betrek je ook andermans leven erbij!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik krijg het minste studiefinanciering van iedereen volgens mij..
57 hele euro's...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik kan makkelijk rondkomen, heb zelfs geld over aan het eind van de maand :D

ik loop nu stage, krijg daar 400 euro, heb een bijbaan, krijg ik ruim 600 euro, en heb studiefinanciering 75 euro.
dus per maand krijg ik rond de 1100 euro :D
ik ben dan ook flink aan het sparen

ik woon dan nog thuis, m'n ouders betalen alles voor me, ik hoef bijna niks zelf te betalen. alleen me telefoonrekening :D
Waarschuw beheerder
Gewoon rustig aan doen..Ben misschien 10 pleuro doordeweeks aan eten kwijt..Kheb zelfs nog een auto..ken em alleen niet vullen met die dure benzine...:(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
... ben blij dat ik deeltijd doe (Y)
Waarschuw beheerder
Nu kom ik wel rond maar woon nog thuis.
Sta nu al een tijdje ingeschreven bij de woningbouw.
Ziet er naar uit dat ik van de zomer wel een huisje/kamer krijg van hun.
Maar wat krijg je nou aan huursubsidie en stufie uitwonend heb echt geen idee :S
Als ik het zo allemaal lees is het toch echt wel pittig op jezelf wonen + een studie.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zit al bijna tegen de max van het maximale bijverdienen :/ Baal hier van want ik ga echt niet werken voor de ib-groep dus ik doe het rustig aan met werken :9 anders moet ik zometeen 2000 euro terug betalen omdat ik teveel heb gewerkt :o
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Loes(K) op dinsdag 25 oktober 2005 om 14:07:
Maar aan de andere kant vind ik ook niet dat je heel erg moeilijk moet gaan doen, het is de tijd van je leven en die krijg je nooit meer terug, als je je nu druk gaat maken om geld krijg je er later alleen maar spijt van. Ik heb momentel gewoon de tijd van mn leven, en geld tsja natuurlijk ben je er mee bezig, maar laat het niet de overhand krijgen!

En dan na je studie zwaar in de schulden zitten?
Wil liever gewoon ook de rest van me leven, de tijd van me leven hebben ;)

Uitspraak van Krank Terreurrr op dinsdag 25 oktober 2005 om 22:58:
Ben misschien 10 pleuro doordeweeks aan eten kwijt

Dat is wel erg knap. Red het met 20 net en koop niet van die gek dure dingen...

Waarschuw beheerder
jeeh vanaf 2006 meer studiefinanciering 248 euro jeeeuh :cheer:

momenteel 300 euro stage
220 euro studiefinanciering
250 euro van mijn ouders
en vanaf 2006 300 euro kleed geld per kwartaal.

Ja ik het red het nu wel,maar ik heb tijden gekend,nou :(.

Bijv dat de ib je studiefinanciering plat legt omdat je teveel bijverdient(was een foutje van ze) of omdat je twee postcodes op je woonadres hebt en dat je bij de gemeente de letter A.S hebt opgegeven en bij hun A.R :S
Waarschuw beheerder
ik kom rond door de lening van de IB

krijg alleen de basisbeurs en geen financiële steun van me ouders, en heb nou sinds september me eigen appartementje..

het is anders voor mij echt niet te doen hoor :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nienna Nólatári (TL oldskool) op vrijdag 4 november 2005 om 10:51:
en heb nou sinds september me eigen appartementje..

Uitspraak van Nienna Nólatári (TL oldskool) op vrijdag 4 november 2005 om 10:51:
het is anders voor mij echt niet te doen hoor

daarom wonen de meeste studenten dus op kamers :/.

Dat is echt veel en veel goedkoper,en ook nog eens gezellig.

geen financiële steun van me ouders

Krijg je geen aanvullende beurs??Anders kan je een hardheidsclausule naar ze toesturen en dan krijg je volgens mij wel een aanvullende beurs.Je ouders komen hun verplichtingen niet na.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mijn studiefinanciering is afgelopen :'(

:'(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 10:54:
daarom wonen de meeste studenten dus op kamers .

Dat is echt veel en veel goedkoper,en ook nog eens gezellig.

snap dat je dat zo denkt, maar met een kleine rekensom:
betaal nu 338 huur en krijg 135 subsidie, 71 g/w/l/

338-135+71 = 274 euro

Voor een kamer van 12 m2 betaal je al snel 300 euro.. dus op zich ben ik qua maandelijkse lasten beter uit.. Daarbij, ik ken mezelf en ik zou gek worden op een kamer..
Ben ook niet verhuisd om dichter bij de opleiding te zijn, maar echt om het huis uit te gaan.. woon zelfs in kilometers verder van de opleiding nu..

die clausule geld volgens mij weer alleen als je kan aantonen dat je gedurende een aantal jaren geen contact meer hebt met je ouders..
dat is bij mij dus niet het geval.. ik kom er niet voor in aanmerking..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Vandaag gebeld met de ib-groep. Zei ik zo van 'ja ik kan niet rondkomen nu aangezien ik bijna tegen me max zit met bijverdiensten'

Krijg ik te horen van groningen:

'Ja lullig dan moet je maar geld van ons lenen'

Tss als hardwerkende student wordt je dus gedwongen om zwart te gaan werken :O

Waarschuw beheerder
NEE!
Waarschuw beheerder
Kan maar moeilijk rondkomen.. Zeker met die rijlessen nu...

Waarschuw beheerder
Ik kom goed rond moet ik zeggen, ook al werk ik bij de hema :P Maar goed ik woon nog thuis en krijg aanvullende beurs. Mn ouders betalen schoolgeld en ik zelf de boeken, maar goed ik heb zelden nieuwe boeken nodig.
Waarschuw beheerder
ik totaal niet... :S

haat de studiefinanciering lui.... :@
Waarschuw beheerder
Jawel. Ligt er ook aan hoeveel je kunt en wilt werken naast je studie
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van xXxJenxXx op vrijdag 4 november 2005 om 20:24:
Kan maar moeilijk rondkomen.. Zeker met die rijlessen nu...

Ik kan wel rondkomen, maar nu ik rijlessen heb moet ik wel wat meer oppassen
Waarschuw beheerder
Ik woon op mezelf en ik moet zeggen dat de stufi niet echt toereikend is.....leen daarom wat extra bij en met 2 bijbaantjes kan ik wel rondkomen.....soms hou ik zelfs wat geld over om te sparen :cheer:

Waarschuw beheerder
Heb wel leuk zakcentje naast mijn studie, maar ik ­moet zeggen, dat ik er de manier waarop ik het verdien lichamelijk aan uitgeput raak! en als ik het heb is het de volgende dag op! platen , sparen voor apparatuur enz.

maargoed na mijn studie zal ik het hopelijk een beetje ruimer hebben ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Tis niet echt makkelijk als student zijnde, maar met een bijbaantje red je het wel :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr_M op vrijdag 18 november 2005 om 00:09:
Tis niet echt makkelijk als student zijnde, maar met een bijbaantje red je het wel

Heb je alleen geen leven meer :(
Om 't echt goed te redden, als me ouders niets meer bijleggen, zou ik gewoon elke avond gelijk uit school moeten gaan werken :/
Waarschuw beheerder
donateur
aan de antwoorden te zien zijn de enige die t goed redden, degene die gespekt worden door hun ouders :/
Waarschuw beheerder
Ik kon eerst nog wel redelijk rondkomen met 250 euro studiefinanciering en 300 euro van mn bijbaantje.

Op zich zou 550 euro wel voldoende moeten zijn, alleen door mn stage afgelopen zomer (150 euro p.m!) kon ik mn bijbaantje niet behouden,dus al da geld misgelopen wat ik anders verdient zou hebben :@
Enige oplossing was voor mij toen rood gaan staan en zie daar maar es uit te komen :(

Daar komt ook nog es bij da mn ouwelui me jammer genoeg himmel nix meer toestoppen en ik vanaf komend jaar ook nog es mn studie zelf betalen...Kzal denk ik toch echt een lening af moeten sluiten om alles te kunnen bekostigen.....

Waarschuw beheerder
donateur
Niet echt :nee: