Partyflock

Forumonderwerp · 813328

Waarschuw beheerder
Aaargh, ik woon op mezelf, krijg stufi en bijbaantje bij de hema (wat kut betaalt :@ ) dus ik vind t aardig lastig.

Kom jij rond elke maand?

Waarschuw beheerder
het is dat ik thuis woon, andes zou ik denk ik niet rondkomen.
Waarschuw beheerder
donateur
Nu dit jaar begint niet meer!
Ik moet 32 uur stage lopen per week en om te compenseren moet ik soms in weekend stage lopen, zodat ik doordeweeks beschikbaar ben om in te vallen op KDV's! Maar goed ook daar is er niet veel werk, dus ook weinig geld!

Krijg maar standaard prestatiebeurs en moet dus bijlenen om dit jaar rond te komen! Krijg gelukkig wel stagevergoeding, maar goed wat is nou 220 euro...als je zelf je ziekenfonds moet dokken en de tel.rek moet betalen:S!
Me ergste ziekte is nog wel dat ik te graag winkel en graag luxe spendeer voor feesten....wat een dramajaar wordt dit:S!

Artiest Scope DJ
Waarschuw beheerder
Krijg geen stufi meer (4 jaar voorbij) en moet nog 3 jaar minimaal :/ Lenen dus. Plus dat ik nu bij mijn werk een tijdje niet terecht kon (kutbedrijf :[) dus twee maanden geen loon gehad (En nee, er was niets anders te krijgen).. Gelukkig had ik een dikke vette bonus van mijn vorige werkgever, maar die is ook alweer lang en breed op..
Ik geef ook altijd teveel geld uit aan feesten, platen kopen, te luxe eten dan nodig... :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lady LoLaKutje op woensdag 28 september 2005 om 12:09:
Krijg maar standaard prestatiebeurs en moet dus bijlenen om dit jaar rond te komen!

Als je minder stufi krijgt zijn je ouders toch zo'n beetje verplicht dingen mee te betalen? Of hoe werkt dat?

Uitspraak van Sann@ op woensdag 28 september 2005 om 11:03:
Het is moeilijk, ik hou altijd een stukje maand over

Hehe, bij mij is officieel de maand nog niet eens begonnen meestal 8)

Uitspraak van tiesniewies op dinsdag 27 september 2005 om 17:04:
studeer hele week, krijg me stufi en werk 4 avonden in de week in de horeca, kan wel redelijk rondkomen

Daar moet ik ook weer niet aan denken, 4 avonden in de week werken. Heb ik geen tijd meer om 't uit te geven ook ;) Dan maar wat minder geld hoor...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op woensdag 28 september 2005 om 14:39:
Als je minder stufi krijgt zijn je ouders toch zo'n beetje verplicht dingen mee te betalen? Of hoe werkt dat?

nee, is alleen erg handig anders moet je bijlenen
Waarschuw beheerder
net aan...
kwam wel altijd rond...
maar nu ik 10 maanden stage loop (heb nu 1 maand gehad) waar ik 200,- mee verdien en ik 180,- per maand aan schoolgeld af moet staan...
stufi is 74,- maar ziektefonds 54,-

en ken ook amper meer werken omdat ik onregelmatige diensten draai op me stage en 32 uur moet stage lopen :(

Hou dus weinig over :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Gelukkig kan k alles goed betalen:) Heb ook t geluk dat mn ouders mn studie betalen, krijg aanvullende beurs van het IBG, en werk nog 3 avonden in de week bij n callcenter. Kom altijd goed rond, hou meestal zelfs nog wat over. Maar nu heb ik vanaf vrijdag mn eigen autootje dus dat zal ook wel andrs worden..:s
Waarschuw beheerder
Ik heb een vraagje, ik krijg deze maand voor het eerst studie financiering. Maar betalen ze vooruit? of aan het einde van de maand? dus kan ik het nu al verwachten of pas aan het einde van oktober?
Waarschuw beheerder
Je studiefinanciering krijg je meestal de 24e van elke maand

Waarschuw beheerder
ik kom op zich nog net rond steeds, wel met bijbaan dan!

maar ik woon samen en ben niet verantwoordelijk voor mijn vaste lasten, als dat wel zo zou zijn dan kon ik wel stoppen met school want dat red ik dan niet :(

ik heb helaas geen rijke pappie en mammie :cry:

dj vee: je krijgt gewoon elke maand rnd de 22e je geld dus ik denk de 1e keer rond 22 oktober?
Waarschuw beheerder
dus ik ben mijn opleiding gestart in september.. toen zeiden ze vanaf oktober krijg je studie financiering. Dus dan kan ik erop rekenen 22 oktober?

Waarschuw beheerder
ik kan mij redelijk goed redden met geld dat ik maandlijks verdien.
ik heb ook geen rijke ouders maar ik heb wel 2 goed betaalde banen . als je wilt werken is er altijd wel wat te vinden denk ik
Waarschuw beheerder
donateur
ik red het meestal maar net aan:/. maar dan heb ik een uitwonende alleenstaandouderbeurs (prestatie), een aanvullende prestatiebeurs en ik werk een paar dagen per week. daarbij krijg ik ook nog alimentatie voor mijn kindje en kan ik af en toe wat bij mijn ouders lenen. geen vetpot, maar kan er redelijk van rond komen. alleen maanden zoals deze (eerste afschrijving schoolgeld) worden echt krap:S.

Waarschuw beheerder
donateur
Tot nu toe nog wel...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 oktober 2005 om 13:10:
als je wilt werken is er altijd wel wat te vinden denk ik

:jaja:
Kom ook makkelijk rond, stufi + 18uur bijbaantje, en wat extra's af en toe. Kan zelfs iedere maand wat sparen.
Heb wel het geluk dat mijn ouders m'n studie betalen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 september 2005 om 12:59:
Kom jij rond elke maand?

Ja :)

Waarschuw beheerder
Ik kom altijd makkelijk rond van mijn studiefinanciering en bijbaan.

Ik werk als serveerster in een restaurant en heb het geluk dat ik bijna al mijn fooi zelf mag houden. Dat tikt altijd erg aan. Ik werk dan ook 2 dagen in de week.

Ik moet wel zeggen dat ik nog thuis woon, maar zelf als ik uitwonend zou wonen zou ik het gewoon redden. Uitwonende beurs en iets minder geld aan kleding uitgeven dan moet het zeker wel lukken!

edit: Het is niet zo omdat ik nog thuis woon dat mijn ouders alles betalen, ik moet mijn telefoonrekening, studie, kleding etc allemaal zelf betalen!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
woon lekker samen en krijg veel studiefinanciering, maar is niet altijd even makkelijk om rond te komen daarmee :S

Waarschuw beheerder
Ik kom meestal wel rond van mijn bijbaan en studiefinanciering, ik krijg erg veel studiefinanciering (het hoogste voor thuiswonend geloof ik) en verdien ook aardig bij in de cafetaria/restaurant waar ik werk.
Alleen wanneer er veel feestjes e.d. in een maand zijn kom ik bijna niet rond, maar dat is ook maar zelden zo.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 oktober 2005 om 21:48:
Ik moet wel zeggen dat ik nog thuis woon, maar zelf als ik uitwonend zou wonen zou ik het gewoon redden. Uitwonende beurs en iets minder geld aan kleding uitgeven dan moet het zeker wel lukken!

nou zeg dat maar niet te snel! dat dacht ik ook :/
Waarschuw beheerder
:jaja: ik kom wel aardig rond, van me bijbaan en me studiefinanciering!! kan feesten, kleren kopen,uitgaan enz enz.. :d
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 oktober 2005 om 21:48:

Zeg dat maar niet te snel. ;) Dan komt de huur, dan je belastinggelden, dan weer je schoolgeld, je zorgverzekering, dan je normale verzekering, dan je telefoonrekening, internet, kijk- en luistergeld, boodschappen, huisraad (gaat ook nog wel eens iets stuk of er moet wat aangepast worden aan je woning zelf), dan gas/water/licht, je boeken, enz, enz.... gaat vrij hard dan hoor. geloof me. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 4 oktober 2005 om 14:26:
kijk- en luistergeld,

zo hee in wat voor tijd leef jij :P

Waarschuw beheerder
Kom niet rond :no:

Woon nog wel thuis (thank god!) maar moet verder alles zelf betalen.
verzekeringen, kleding, schoolgeld enz enz

Dus nu maar een baantje erbij genomen :/
Waarschuw beheerder
Weet ik veel hoe je dat noemt. :D Ik heb tijdens het openhalen van de wanden een leuk kabeltje gevonden zodat ik niet hoef te :X:X:X:X
Zou dus niet weten wat er op die afschriften staat. :D
Waarschuw beheerder
Ja woon samen, maar je kan natuurlijk niet zoveel
geld op maken zoals je thuis deed, elke week
kleren kopen enzo!

Maar krijg 550 studif. (als je uitwonend ben krijg je zowat het dubbele)
En werk niet op zaterdag (volgende maand weer)

En vriend werkt fulltime, (verdiend heel weinig)
Maar we redden het wel hoor!

Waarschuw beheerder
Ik kan er prima van rondkomen maar toch is het vaak zo dat mijn geld voor het eind vd maand op is... maar dat ligt niet aan de hoogte van mijn inkomen maar meer aan mijn levensstijl..
Waarschuw beheerder
Ik kom best rond van studiefinanciering en een bijbaantje..
't heeft me wel m'n auto gekost, want die kon ik dus echt niet meer betalen toen ik op mezelf ging wonen.

Waarschuw beheerder
t gaat maar wel moeizaam

Waarschuw beheerder
Ik moet er wel bij werken ja..

Maar ik heb geluk dat ik al sinds mijn 15e bij hetzelfde bedrijf werk en een aardig uurloon heb opgebouwd.

Met alleen de stufi zou ik het nooit redden.

300 euro huur
140 euro collegegeld
30 euro tel. rekening
45 euro aan verzekeringen (nu nog)
120 euro eten en drinken
15 euro internet
10 euro huisrekening (pleepapier etc.)
----------- +

660 euro gaat dus op aan standaard dingen

ik krijg en dat is inclusief lening 690 euro in de maand. Dus basisbehoeften lukt niet, want ik heb de boeken en materiaal voor school niet meegeteld.

Ik vraag me af hoe die figuur van een Rutte kan zeggen dan studenten niet hoeven te werken.

Waarschuw beheerder
Kom totaal niet meer rond.
Sudiefienanciering is weggevallen, heb al vier jaar gestudeert en nu aan een nieuwe studie begonnen.
Zit er ernstig over na te denken om er een lening bij te nemen :(

Waarschuw beheerder
donateur
Ik krijg standaard 220 uitwonend, ik leen er 200 bij en ik krijg 100 euro van mn ouders. In totaal krijg ik dus 520. 240 gaat op aan vaste lasten en ook nog 100 aan boodschappen dus ik hou 180 over in de maand om van uit te gaan en kleren te kopen enzo :). Moet lukken toch.. en anders ga ik een baantje zoeken (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 oktober 2005 om 19:54:
100 aan boodschappen

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 oktober 2005 om 19:14:
45 euro aan verzekeringen (nu nog)
120 euro eten en drinken
10 euro huisrekening (pleepapier etc.)

Dat is allemaal vrij minimaal hoor (understatement). De één iets meer dan 3 euro aan boodschappen per dag en de ander exact 4 euro per dag. Eten jullie droog broog en drinken jullie alleen water ofzo?

En daarnaast geen gemeentelijke belastingen van 600 in het jaar ook? :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 oktober 2005 om 19:14:
Ik vraag me af hoe die figuur van een Rutte kan zeggen dan studenten niet hoeven te werken.

nou jaaaaaaa je kan je internet, telefoon iig schrappen 8)
;);) want dat heb je helemaaaaaaal niet nodig! ;)

nee bullshit, en volgend jaar met een beetje pech nog minder ondanks de 150 euro per jaar (wooooow) die is toegezegd, die fucking ziektekosten worden heus niet goedkoper :flower: :cry:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 4 oktober 2005 om 20:11:
Eten jullie droog broog en drinken jullie alleen water ofzo?

Ja daar kan je idd niet al te veel van doen..

Gewoon dingen kopen die in de actie zijn en naar de Aldi en dan geen gekke dingen.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 oktober 2005 om 21:24:
nou jaaaaaaa je kan je internet, telefoon iig schrappen

Ja precies.. en in principe kan je ook nog wel eten en drinken van 1 euro per dag! ;)

Het is gewoon on mo ge lijk om rond te komen van een studiebeurs en dan wordt gezegd dat studenten het breed genoeg hebben ja..

Maargoed, de IBG heeft berekend dat mijn pa en ma mij wel 150 euro bij kunnen schieten in de maand. Dat is knap want dat zit er dus voor mijn ouders echt niet in. Dat neem ik ze ook echt niet kwalijk maar dan moeten anderen niet gaan zeggen dat pappie en mammie me maar moeten helpen want ik word vanaf mijn 18e financieel onafhankelijk beschouwd, daar betaal ik ook verzekering en belasting naar.
Maar in zo'n geval moeten je ouders er wel weer opeens zijn.

Het is triest gesteld.

Maar dit geldt niet slechts voor studenten hoor. Zo zitten veel uitkeringsgerechtigden er ook bij en het wordt de komende jaren alleen maar slechter voor deze groepen.
Waarschuw beheerder
ik krijg maar € 50,- studiefinanciering.. dus daar word ik ook niet echt vrolijker van.. gelukkig krijg ik ook kleedgeld want op dit moment heb ik geen baantje, maar ik heb aardig wat gespaard dus daar leef ik nu van haha

Waarschuw beheerder
nee.....ik moet nog zo'n 3000euro van ib groep krijgen :@

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 oktober 2005 om 13:07:
nee.....ik moet nog zo'n 3000euro van ib groep krijgen

:o

Waarschuw beheerder
ja veel he :/
daarom baal ik ook.....

Waarschuw beheerder
Ik kan echt makkelijk rondkomen van mijn Studiefinanciering! Maar ik krijg gelukkig ook het meeste in de categorie thuiswonend.. :D Spaar tussendoor ook voor later, en voor een lekkere zomervakantie! :D

Achjaa.. vroeger een arme sloeber, maar nu... ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tis nu ff moeilijk rond te komen, ben net verhuisd dus veel spulletjes in het huis moeten kopen. Zoals ik het berekend heb moet ik van mijn stufie en stagevergoeding wel rond kunnen komen maar woon er net een maand dus is nog wat moeilijk zeggen. Heb er wel een baantje naast maar das niet regelmatig dus heb ik er voor t gemak ff niet bijgerekend.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sannie (L) Desley op dinsdag 4 oktober 2005 om 14:45:
Maar krijg 550 studif. (als je uitwonend ben krijg je zowat het dubbele)

omg dan denk ik dat ik ib-groep weer onder hun flikker ga schoppen.

Ik heb ook uitwonende beurs

en bij elkaar krijg ik een belabberde 300 euro en daar moet ik et van doen :(
Waarschuw beheerder
nee ik kan niet rondkomen :S

omdat ik afgelopen jaar ben blijven zitten op school, heb niets uitgevoerd, moet ik dit jaar men opleiding zelf betalen. met 56 euro per maand :S :@ opleiding is al meer als 1000 euro.
alleen als ik dit jaar over ga krijg ik alles terug van men ouders :)

maar verdien met mn bijbaan gemiddeld zon 150 euro per maand. 1 of 2 keer uitgaan en het is op:S

Waarschuw beheerder
ik gheb 2 baantjes en geen studiefinanciering en kom nog niet rond :(

Waarschuw beheerder
nou ik kom wel rond met mijn stufi plus bijbaantje van 16 uur, maar ik woon nog thuis dus dat scheelt al een hoop ;)
die stufi is trouwens betreurend weinig... ook als je op jezelf gaat. ik ben een beetje aan het uitzoeken of ik het zou redden e.d.
Tegenwoordig bestaat mijn gehele leven voornamelijk uit Rotterdam en niet de plaats waar ik woon dus ik zou best op kamers willen, alleen het aspect geld moet ik nog ff uitzoeken :\
Waarschuw beheerder
ik woon sinds kort niet meer thuis 8)
mn 230 aan stufie moet ik meteen inleveren aan huur, verder moet ik nog 14 uur werken om beetje rond te komen.
Nu me stage eraan gaat komen zou ik niet meer weten hoe rond te komen :|
kan moeilijk 40 uur gaan draaien en daarnaast nogges 14 uur partime werken :S
Waarschuw beheerder
Kom jij rond elke maand?

:jaja: Heb stufi en een bijbaantje.. En spaar ook nog eens flink..

Waarschuw beheerder
soms niet vaak wel maar als ik me school moet betalen vervloek ik dat geld
Waarschuw beheerder
Nu me stage eraan gaat komen zou ik niet meer weten hoe rond te komen
kan moeilijk 40 uur gaan draaien en daarnaast nogges 14 uur partime werken

zorgen voor een betaalde stage;)

aanrader: iets in de zorg:P ziekenhuis ofzo :D
Waarschuw beheerder
ikzelf studeer iets in de logistiek, ook niets met ziekenhuis te maken zou je zeggen, maar als ik daar stage ga lopen moet ik de magazijn en opslag van pillen etc etc beetje gaan regelen :)
vergoeding van 300 euro in de maand dus dat zit wel lekker :D