Amai zenne, iemand stelt ff gewoon een vraag en even later is het alweer netjes rellen, welkom op pf.
En wat heeft het met leeftijd te maken? Het heeft met je eigen ingesteldheid en smaak te maken, maar blijkbaar vinden sommige mensen het nog steeds nodig om direct andere mensen (en andere muziekstijlen) af te kraken.
Ik ben zelf 17 jaar en eigelijk ken ik het label nog niet zo heel lang, toch hou ik ervan en Mokum gaat veel verder dan alleen maar "the party animals" en "i wanna be a hippy"; volgens mij komt de helft van de Mokum platen nog niet eens uit amsterdam, of je moest ineens gaan beweren dan scott brown (annihilator), Omar Santana, The Speedfreak, Jappo& Lancinhouse en Liza 'n Eliaz ook amsterdammers zijn

.
Mokum is, net als nu een label met verschillende stijlen, maar toch heeft het voor mij iets speciaals en ook de nieuwe releases bevatten af en toe nog enkele leuke tracks, vind ik. Zoals op MOk104 "bury you" van The Speedfreak en op Mok 102 "in Your Face" van Dj Irmak (aka Earmack op het hardcore blatsers label).
Het is inderdaad net als Ruffneck early hardcore van de bovenste plank en ik vind het 'n beetje dezelfde rol innemen als de "underground" hc nu.
Rotterdam rec e.d. was/is eigenlijk meer mainstream gerichter tegenover dat Mokum toch steeds een eigen niet-gedefinieerd plekje binnen de hc scene inneemt, je moet er van houden, happy hardcore met deftige bassdrums op n meestal vrij hoog tempo. Ook is het label niet vies van een beetje terror, getuigt het sublabel "Fukem" met lekkere releases van o.a. Aggroman aka Bazooka.
En wat te denken van de "Fear Factory remixes" van Dano en co, ook weer 'n aparte sijl,en dan heb je nog eens de stijl van Cyanide en de oude TOA stijl, zeer melodieus, maar snel met lekkere bassdrums en wat te denken van de tracks van Tellurian??
Tegenover de rotterdam rec, in mijn opzicht veel meer "van 't zelfde".
Je moet "er voor zijn" ja, en ik vind R'dam records niet zo goed als de Mokum rec, over 't algemeen dan. Maar heb ik daar nu iemand n's mening voor afgebroken? Nee toch, mij boeit dat niet al dat gezeik over rotterdam vs amsterdam, ik kan evengoed genieten van sommige tracks van de Euromasters (Hou je Bek), Bodylotion (Fuck Martina) of Dyewitness (Brrr).
Op de flyer van Hc United stond het nog
"Hardcore is unity"
Cheers