Partyflock
 
Forumonderwerp · 808424
­ Nederland
Een vriendin (ex) van me wil graag zelfmoord plegen ze is als eens naar de trein gelopen om te kijken op welk punt ze het hardst gaan om er daar voor te springen.
ik word er gek van ze blijft maar dreigen en mij een schuld gevoel aan praten over wat ik anders had moeten doen, ze heeft zowiezo al wat problemen maar ze schuift nu alles op mij af alleen ze heeft niet door hoe erg ik me dit aantrek ik vind dat je er geen grapjes over kan maken want wat als ze het echt doet zou ik het mezelf nooit vergeven...

weet iemand hoe ik dr op andere gedachtes kan brengen?
Het lukt haar ook nog he...om je aandacht te krijgen. Eigenlijk moet je haar aanmoedigen om het wel te doen, gewoon benomen 'doe maar', schenk er geen aandacht aan. Mensen die dit soort dingen hard roepen vragen om aandacht en zullen de daad niet uitvoeren. Het is hard, i know, maar is de beste methode. Ik werk met pubers, ze roepen heel vaak dat ze weg gaan lopen enz, ik vraag hun dan alleen of ik boterhammen voor hun zal smeren, want ik weet dat ze het niet doen en dit een manier is om mn reactie te peilen, aandacht te krijgen!
Uitspraak van Passie;D op maandag 5 september 2005 om 12:53:
ze blijft maar dreigen en mij een schuld gevoel aan praten

Wat een vuile slet! Dat is gewoon aandachtstrekkerij> Ze speelt een vuil spelletje met je en manipuleert je!

Gewoon zeggen: Doe maar! :jaja: (ze doet het toch niet!!!)
 
Uitspraak van 'Lauwz' op maandag 5 september 2005 om 12:55:
Als iemand zegt zelfmoord te gaan plegen is dat roepen om hulp/aandacht.

dreigers zijn meestal geen doeners,
maar mensen die diep in de problemen zitten en geen uitweg meer zien
als je haar niet zo ver kan krijgen om hulp te accepteren, misschien kun jij dan vargen aan iemand die er verstand van heeft hoe je er het beste mee om kunt gaan.

en dat ze je een schuldgevoel aanpraten kan heeft er meestal mee te maken dat je je ergens schuldig om voelt
ga eens bij jezelf te rade of het echt jou schuld zou zijn als.

ik denk dat je tot de conclusie komt dat t niet jou schuld zou zijn.
laatste aanpassing
is gewoon aandacht op de vekeerde manier als ze het echt wil dan had ze het toch allang gedaan?
Artiest DanM
Het is je ex, waar maak je druk om??:o blijkbaar zit ze erg verlegen om aandacht ( negatieve, maar ja) ik zou me er niet te druk om maken, als ze het echt wil doen had ze het allang gedaan....:yes:
wat er ook in het verleden tussen jullie is gebeurt , JIJ BENT NIET VERANTWOORDELIJK VOOR DE KEUZES DIE ZIJ NU MAAKT !!
 
Nee, dat vind ik nou ook...het is heel erg en tuurlijk moet je haar wel proberen te helpen...maar idd...zoals vele al hebben gezegd...als ze het echt wil...doet ze het waarschijnlijk ook echt wel...Het gebeurt vaak dat mensen zoiets zeggen of ook echt proberen om aandacht te krijgen...maar daar kun je maar beter niet van uitgaan denk ik...dan zul je je echt heel erg lullig voelen als het wel zover is...Hoop dat ik nu niet andere mesnen teveel na praat..heb niet alles gelezen...zoveel:S....maar wel goede reacties..!!
pffffffffffffffffff, wat een lap tekst! Heb niet het hele topic doorgelezen, maar heb ooit hetzelfde meegemaakt :S


Een ex van me deed precies hetzelfde... hij wachte me regelmatig op en ging dan vertellen dat ie voor de trein wou springen! Hij wilde gewoon op alle mogelijke manieren aandacht trekken........ ik heb toen gezegt dat ie dat vooral moest doen en dat ie ook op moest schieten omdat ie anders een half uur moest wachten..... hij ging weg en heeft het er nooit meer over gehad :)


Andere vriend van me deed het ook bij zijn exen. Maar die ging letterlijk op het randje van het balkon staan voor dat meisje :S Die is ook gewoon weggelopen.......

Als ze het echt wil doen zou ze het niet aankondigen....
Uitspraak van Angel of hearts op maandag 24 oktober 2005 om 15:58:
Als ze het echt wil doen zou ze het niet aankondigen....
<

Meestal is dat idd het geval dat ze dna niks doen .. ze laten je dan vaak alleen ermee zien dat ze je hulp nodig hebben en het erg moeilijk hebben met iets..

Ik heb zelf ook een vriendin gehad die het zei en ik hield haar telkens tegen ik heb haar toen mijn hulp aangebode en dat heeft ze enorm gewaardeerd maar laat wel merken wat jij voelt als ze zulke dingen zegt enzo..Laat haar vooral merken dat ze niet alleen er voor staat en dat je haar graag voor haar open staat.. soms is dat al voldoende
Uitspraak van Passie;D op maandag 5 september 2005 om 12:53:
weet iemand hoe ik dr op andere gedachtes kan brengen?

mss profesionele hulp zoeken voordat het idd te laat is
 
Uitspraak van Dre zuurkool op zaterdag 24 september 2005 om 19:38:
als zei graag dood wil laat je dr tog dr gang gaan

wat is dit nouw weer voor een zielige reactie :S
doe gewoon ff normaal man!!!
 
Uitspraak van Me, myself & the bitch op zondag 23 oktober 2005 om 17:42:
Het lukt haar ook nog he...om je aandacht te krijgen. Eigenlijk moet je haar aanmoedigen om het wel te doen, gewoon benomen 'doe maar', schenk er geen aandacht aan. Mensen die dit soort dingen hard roepen vragen om aandacht en zullen de daad niet uitvoeren. Het is hard, i know, maar is de beste methode. Ik werk met pubers, ze roepen heel vaak dat ze weg gaan lopen enz, ik vraag hun dan alleen of ik boterhammen voor hun zal smeren, want ik weet dat ze het niet doen en dit een manier is om mn reactie te peilen, aandacht te krijgen!

en dan...als ze het toch doet?
zit jij nog met een groter probleem,,,
aandacht
als iemand dat echt wil
zegt iemand dat niet en doet het gewoon

dit is echt heel erg gemeen
ik zou gewoon haar ouders bellen en dat zeggen
kunnen hun er wat mee doen
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 oktober 2005 om 17:23:
want ik weet dat ze het niet doen en dit een manier is om mn reactie te peilen, aandacht te krijgen!

dat zijn kinderen in dit geval gaat het over volwassenen die hebben die periode al lang gehad en nu zul je wel denken wat lult tie nouw maar ik ben zelf zo,n iemand die het niet aleen om aandacht deed maar de daad meerderemalen uitgevoerd heeft tis jammer genoeg nooit gelukt zoals bedoeld was ik heb aleen een andere manier gevonden om het dragelijker voor me te maken en dat is door midel van lotgenoten een luisterend oor aan bieden en als ik de drang hoog inschat vaak voor elkaar krijg dat ze profesionele hulp gaan zoeken ik ga het 1ste gesprek met hun mee met de opgeslagen gespreken als ze dat graag willen de 2de x ga k mee maar zit op de gang en de 3de x gaan ze vaak al alleen zo heb ik al 8 mensen geholpen waardoor ik teminste nog iets heb om aan terug te denken als het wat slechter met me zelf gaat en het helpt me op dat moment ook om me eigen shit te vergeten

dan nog ff iets je zegt dat je begelijdster van kinderen bent van welke leeftijd tot welke leeftijd ongeveer hoor het mss wel mvg mij
Uitspraak van ...chicamaaike... op maandag 24 oktober 2005 om 19:28:
dit is echt heel erg gemeen

nee deze jongen probeert eerst info in te winnen voor hij naar het laatste redmiddel grijpt in dit soort situaties ligt het gevoeliger dan je denkt en je moet het meegemaakt hebben om te weten waar het om gaat maar goed zo heeft iedereen natuurlijk weer hun eigen standpunt
ik heb het meegemaakt en ik werd er ook gek van en heb uiteindelijk zijn ouders opgebeld en verteld van zijn plannenh
want het is niet mijn zorg meer
en geloof mij
het is echt wel aandacht anders verteld iemand het ook niet
en dan...als ze het toch doet?
zit jij nog met een groter probleem,,,

Geloof me 90% van zelfmoorden gebeurt door de mensen waarvan je het niet verwacht hebt...of laat ik het zo zeggen, mensen die ermee niet lopen showen en dreigen! Ik heb vaker dit soort gevallen meegemaakt....in mn werk hoor ik vaker meiden roepen 'ik maak me dood, snij mijn polsen door, enz..'maar zo ver laten ze het niet komen! (puur aandacht vragen). Meestal is in dit soort gevallen ook een teken dat het niet goed met de persoon gaat en hulp nodig heeft....Zij geven namelijk aan dat ze het even niet zien zitten. Juist op deze signalen moet je juist kunnen reageren.
 
gewoon met dr prate

maar ik denk als ze zelf moord wil plege dan had ze het allang gedaan

en niet lope aandacht trekke
 
90 procent... je zal maar bij de laatste 10 procent zitten.

maar idd. het is vaak stoere praat...IK MAAK ME DOOD!!!!
en dat soort mensen hebben wel degelijk problemen.